Forum » Elektrotehnika in elektronika » Motorček za otroški avtomobilček?
Motorček za otroški avtomobilček?
SrOvPaSoV ::
Živjo
A morda kdo ve kakšni motorčki in baterije (6 ali 12 V) se uporabljajo v otroških avtomobilčkih (npr peg perego), ali pa drugače kakšn motorček bi lahko uporabil za takšno igračo (a bi bil dober od kakšnega aku vrtalnega stroja). Mal čudn vprašane sam mogoče pa kdo ve :)
LP
A morda kdo ve kakšni motorčki in baterije (6 ali 12 V) se uporabljajo v otroških avtomobilčkih (npr peg perego), ali pa drugače kakšn motorček bi lahko uporabil za takšno igračo (a bi bil dober od kakšnega aku vrtalnega stroja). Mal čudn vprašane sam mogoče pa kdo ve :)
LP
pRAV ZENA "pEJ dOL z rAČUNALA"
- spremenilo: Stepni Volk ()
Azrael ::
Doma imam en tak motorček iz nekega otroškega avtomobila. Znamke ne vem, nekoč odmontirano iz neke razbitine na kosovnih odpadkih.
Gre za motorček, ki je še precej šibkejši kot motorček accu vrtalnika, s precej velikim (po prestavi) reduktorjem, ki je poganjal zadnjo os. Napajanje je bil svinčev akumulator 6V.
Zadeva izgleda podobno (mogoče je malenkost večja), kot baterijski motorčki za vrtenje ražnja, le s to razliko, da so pri ražnjih večinoma motorčki grajeni le za 1.5V.
V osnovi bi lahko uporabil tudi motor in reduktor accu vrtalnika, vendar nisem ziher ali bo stvar prehitra in se zato vozilce zmoglo klancev ali se sploh premakniti z mesta, ali bo nasprotno vozilo prepočasno. Vprašanje primernega prestavnega razmerja, je odvisno od premera koles tega vozila.
So pa nekdaj v te namene uporabljali motorčke avtomobilskih brisalcev. saj so zelo robustni in imajo že primeren reduktor, vse skupaj zaprto v ne preveliko ohišje.
Gre za motorček, ki je še precej šibkejši kot motorček accu vrtalnika, s precej velikim (po prestavi) reduktorjem, ki je poganjal zadnjo os. Napajanje je bil svinčev akumulator 6V.
Zadeva izgleda podobno (mogoče je malenkost večja), kot baterijski motorčki za vrtenje ražnja, le s to razliko, da so pri ražnjih večinoma motorčki grajeni le za 1.5V.
V osnovi bi lahko uporabil tudi motor in reduktor accu vrtalnika, vendar nisem ziher ali bo stvar prehitra in se zato vozilce zmoglo klancev ali se sploh premakniti z mesta, ali bo nasprotno vozilo prepočasno. Vprašanje primernega prestavnega razmerja, je odvisno od premera koles tega vozila.
So pa nekdaj v te namene uporabljali motorčke avtomobilskih brisalcev. saj so zelo robustni in imajo že primeren reduktor, vse skupaj zaprto v ne preveliko ohišje.
Nekoč je bil Slo-tech.
Jackal ::
Vsestransko uporabni so Graupnerjevi motorji Speed. Delujejo pa na različnih napetostih, so pa namenjeni tudi za močnejše stvari (modeli letal, avtomobilov, čolnov). Ima jih pa verjetno vsaka malo boljša modelarska trgovina.
radiator ::
pri motočku od brisalcev imaš polžast prenos kateri ima zelo slab izkoristek.
Jaz bom delal tudi takšno zadevo za nečakinjo. V prvi fazi bom najverjetneje uporabil zaganjač od cestnega motorja. Ali pa kar alternator od avta. Kasneje najvertneje en AMG od Iskre Avtoelektrike. Moči tam nekje 1kW. Poganjal pa bom to z 2 x 12V svinčenimi akumolatorji in 3f razsmernik. Sem gledal malo po netu pa majo drugi po od 25W do 200W.
Drugo zame bolj problematično vprašanje je kako z mehaniko. Ali vzeti nek že obstoječ avtomobilček in ga predelat ali iti iz nule.
Jaz bom delal tudi takšno zadevo za nečakinjo. V prvi fazi bom najverjetneje uporabil zaganjač od cestnega motorja. Ali pa kar alternator od avta. Kasneje najvertneje en AMG od Iskre Avtoelektrike. Moči tam nekje 1kW. Poganjal pa bom to z 2 x 12V svinčenimi akumolatorji in 3f razsmernik. Sem gledal malo po netu pa majo drugi po od 25W do 200W.
Drugo zame bolj problematično vprašanje je kako z mehaniko. Ali vzeti nek že obstoječ avtomobilček in ga predelat ali iti iz nule.
Kaj je jutri že bilo?
Nejc Pintar ::
Mibo model ponuja veliko motorčkov, bi bilo pa dobro če bi povedal, za kaj to potrebuješ?
Lahko je biti prvi, če si edini!
SrOvPaSoV ::
Hvala za odgovore.
Delam avtomobilček za otroka. Najprej sem ga nameraval narediti na nožni pogon, potem pa sem mi je porajala ideja z baterjisko "bormašino", zato me tudi zanima kakšni motorji so v teh igračah, ki stanejo cel kup soldov.
Če bi našel pravo razmerje za pogon in dodal kakšno 10 Ah baterijo, potem bi načeloma šlo z "bormašino". (samo koliko časa).
Avto bo drugače majhen in lahek(za 5 let starega otroka), tudi kolesa bojo majhna ~17 cm premera.
Delam avtomobilček za otroka. Najprej sem ga nameraval narediti na nožni pogon, potem pa sem mi je porajala ideja z baterjisko "bormašino", zato me tudi zanima kakšni motorji so v teh igračah, ki stanejo cel kup soldov.
Če bi našel pravo razmerje za pogon in dodal kakšno 10 Ah baterijo, potem bi načeloma šlo z "bormašino". (samo koliko časa).
Avto bo drugače majhen in lahek(za 5 let starega otroka), tudi kolesa bojo majhna ~17 cm premera.
pRAV ZENA "pEJ dOL z rAČUNALA"
Nejc Pintar ::
Tukaj poskrbi predvsem za kvaliteten zobniški prenos, ob slabi izdelavi boš imel ogromne izgube.
Lahko je biti prvi, če si edini!
_pobesneli_ ::
motorji in prenosi od baterijske mašine za vrtat so zelo močni.nekoč sm na nekem sejmu vidu skiro ki je mel podaljsano os od zadnje gume gor pa direktno vpeta glava od vrtalnika.stikalo od vrtalnika pa predelano da je bilo na balanci.vrtalnik pa je bil vpet na ohišje skiroja..poganjal je odraslega človeka na tem skiroju.
Gregor
Zgodovina sprememb…
- spremenil: _pobesneli_ ()
SrOvPaSoV ::
Potem bi šlo tole z motorjem od aku vrtalnika, vprašanje je samo še kakšno baterijo naj dam zraven. Bi bil vredu kakšen svinčev akumulator ali pa akumulator od motornega kolesa (12V 10 Ah), pa koliko časa bi to delalo do ponovnega polnenja.
pRAV ZENA "pEJ dOL z rAČUNALA"
_pobesneli_ ::
ja samo moras vzeti tudi prenos od vrtalnika.sam motor se ne bi premaknu pomoje tako lahko.mas pa še eno rešitev...motor od električnih šip.tisti je tudi zeloooo močan..z roko ga je skori nemogoče zaustavit..pa še manjhen je.nevem pa kakšna je njegova poraba.pa nevem kako zdrži dolgotrajne obremenitve.nevem če je sposoben 2 uri neprestano obratovat.
Gregor
Stratus ::
Akumulator je lahko svinčev tisti zaprti na gel, ne bi pa dajal jaz navadnega kislinskega iz varnostnih razlogov. Akumulatorje ima na zalogi Delko v BTCju pod Emporium-om, ima veliko izbiro, glede porabe pa malo poglej na etiketo na vrtalniku kakšno porabo ima motor, dodaj 10%-20% ker bo obremenitev večja kot pri vrtanju in izračunaš na podlagi Ah akumulatorja ki ga boš uporabi. Glede napetosti je pa tako če je vrtalnik z nižjo napetostjo je manjša tudi moč motorja, pomoje kakšen 6V motorček bi bil idealen
Nije žvaka za seljaka !
A ma kdo žvečilni :)
A ma kdo žvečilni :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stratus ()
SrOvPaSoV ::
Motor od pomika šip ima pomoje kar veliko porabo, saj avto kar počepne ko odpiraš šipo??????
pRAV ZENA "pEJ dOL z rAČUNALA"
radiator ::
Mo čje res v posredni povezavi z napetostjo. Dugače pa je to tako.
Tok, ki bo tekel skozi motor ti generira navor. Od napetosti pa je odvisna končna hitrost. Torej vrtljaji motorja. Seveda večja napetost večji bo tudi tok. Zato se lahko tu pojavijo teževe. Po domače povedano skuriš motor.
Kaj si mislil uporabit za regulacijo. Mogoče je boljše da uporabim krmiljenje in ne rugulacijo. Ali boš dal samo on pa off??
Mogoče najboljše da kar vzameš en 14.4 V vrtalik Tak jih dobiš za 5ksit ali manj (novega). Zraven pa daš en zaprt svinčen akumulator. Za krmiljenje pa uporabiš kar tisto kaj je v vrtalniku.
Tok, ki bo tekel skozi motor ti generira navor. Od napetosti pa je odvisna končna hitrost. Torej vrtljaji motorja. Seveda večja napetost večji bo tudi tok. Zato se lahko tu pojavijo teževe. Po domače povedano skuriš motor.
Kaj si mislil uporabit za regulacijo. Mogoče je boljše da uporabim krmiljenje in ne rugulacijo. Ali boš dal samo on pa off??
Mogoče najboljše da kar vzameš en 14.4 V vrtalik Tak jih dobiš za 5ksit ali manj (novega). Zraven pa daš en zaprt svinčen akumulator. Za krmiljenje pa uporabiš kar tisto kaj je v vrtalniku.
Kaj je jutri že bilo?
stromar ::
Jaz bi rekel da tisti polžasti prenos od motorja od avtomobilskih brisalcev sploh nima tako slabega izkoristka, kot bi kdo pričakoval. Motor pa je namenjen za trajno delovanje in ne kratkotrajno kot baterijski vrtalniki (če imajo ventilator, potem tudi to ni problem).
Zoprna zadeva je le, da če izključiš motor, kolesa zablokirajo
Če ni pogoj reduktor, pride v poštev motor od ventilatorja na hladilniku, je kar konkretne moči, le hlajenje zna biti problem. Za večje pospeške je uporaben dinamo od kakšnega fičota ali česa podobnega. Za kratkotrajno oranje po asfaltu pa zaganjač od kakšnega dizla .
Lp
Zoprna zadeva je le, da če izključiš motor, kolesa zablokirajo
Če ni pogoj reduktor, pride v poštev motor od ventilatorja na hladilniku, je kar konkretne moči, le hlajenje zna biti problem. Za večje pospeške je uporaben dinamo od kakšnega fičota ali česa podobnega. Za kratkotrajno oranje po asfaltu pa zaganjač od kakšnega dizla .
Lp
Pyr0Beast ::
MMM, zaganjač, ... še posebej od kakšnga tovrnjaka (dual 12V 120Ah :P) Mjah, ma tam ene 2kW
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Azrael ::
Samo za info: Pred leti je bil v reviji SAM članek kako je nekdo predelal motocikel na elektriko.
Uporabil je nekoliko predelan štarter od tovornjaka (previl je dve vzbujevalni tuljavi v statorju od štirih, da je dobil še stranski stik in dodal ventilator od vebaste za hlajenje). Vir energije je bil akumulator 12V 120Ah, ki ga je postavil na edino možno mesto, namesto tanka za bencin. Vožnja tega čuda že zaradi previsokega težišča in širine akumulatorja ni bil mačji kašelj.
Uporabil je nekoliko predelan štarter od tovornjaka (previl je dve vzbujevalni tuljavi v statorju od štirih, da je dobil še stranski stik in dodal ventilator od vebaste za hlajenje). Vir energije je bil akumulator 12V 120Ah, ki ga je postavil na edino možno mesto, namesto tanka za bencin. Vožnja tega čuda že zaradi previsokega težišča in širine akumulatorja ni bil mačji kašelj.
Nekoč je bil Slo-tech.
stromar ::
Če se prav spomnim, ima od Golfa 1 oz 2 že okrog 1,5kW, tako, da bi bil od kakšnega šleperja veliko močnejši
Že štarter od bencinskega motorja je verjetno preveč za tako zadevo: Citat iz te strani (spodaj med faq)
Imam viška en štarter od yugota, pa še za en štarter od aviona (2x večji). Bom enkrat montiral na gokard, da vidim kaj bo.
Sem že tuhtal, da bi kak štarter montiral na bicikel, za hitrejši prevoz do faxa. Glede na to da rabim 15 mnut peš, dvomim, da bi se pregrel
Lp
Že štarter od bencinskega motorja je verjetno preveč za tako zadevo: Citat iz te strani (spodaj med faq)
You would throw the switch, be momentarily blinded by a shower of sparks, then hold on for dear life.
Imam viška en štarter od yugota, pa še za en štarter od aviona (2x večji). Bom enkrat montiral na gokard, da vidim kaj bo.
Sem že tuhtal, da bi kak štarter montiral na bicikel, za hitrejši prevoz do faxa. Glede na to da rabim 15 mnut peš, dvomim, da bi se pregrel
Lp
Azrael ::
To sem pozabil, problem štarterjev so ležaji, navitja in krtačke niti ne.
Če ga želiš resno uporabiti kot motor za vleko (kar tudi je = glavnostični el. motor) je skoraj nujno zamenjati drsne ležajne puše s krogličnimi ležaji. Nekaj dela za strugarja, ampak povsem izvedljivo.
Mogoče še ena slaba lastnost stranskostičnega motorja je možnost, da pobegne, to je da dobi previsoke vrtljaje in se razleti, če je neobremenjen. Pri 12V štarterjih je to skoraj nemogoče, večji problem je pri 24V variantah in pri motorjih viličarjev, ki imajo lahko tudi 72V, jasno ta nevarnost je prisotna pri nazivni napetosti. Če je napetost nižja je tudi možnost pobega manjša ali jo sploh ni.
Iz tega razloga je avtor zgoraj omenjenega motocikla previl 2 tuljavi in tako dobil še stranski stik (če smo čisto natančni je dobil compudni motor), kjer nevarnosti pobega ni, je pa izkoriste, sploh pri speljevanju nižji. Res pa je da ima Wartburg 353 tako narejen stator štarterja že po defaultu.
Če ga želiš resno uporabiti kot motor za vleko (kar tudi je = glavnostični el. motor) je skoraj nujno zamenjati drsne ležajne puše s krogličnimi ležaji. Nekaj dela za strugarja, ampak povsem izvedljivo.
Mogoče še ena slaba lastnost stranskostičnega motorja je možnost, da pobegne, to je da dobi previsoke vrtljaje in se razleti, če je neobremenjen. Pri 12V štarterjih je to skoraj nemogoče, večji problem je pri 24V variantah in pri motorjih viličarjev, ki imajo lahko tudi 72V, jasno ta nevarnost je prisotna pri nazivni napetosti. Če je napetost nižja je tudi možnost pobega manjša ali jo sploh ni.
Iz tega razloga je avtor zgoraj omenjenega motocikla previl 2 tuljavi in tako dobil še stranski stik (če smo čisto natančni je dobil compudni motor), kjer nevarnosti pobega ni, je pa izkoriste, sploh pri speljevanju nižji. Res pa je da ima Wartburg 353 tako narejen stator štarterja že po defaultu.
Nekoč je bil Slo-tech.
Brane2 ::
Imho so vse te zadeve problematične zaradi slabega izkoristka teh motorjev.
Mislim, da bi bila optimalna varianta majhen trifazni sinhroni motorček za modelarje.
Te stvari imajo lahko zelo soliden izkoristek in so za svojo maso lahko zelo močne. Krmilno elektroniko pa tudi dobiš, če si je že ne narediš sam. Druga varianta bi bil kak konjski stepper iz kakega velikega starega printerja z malo koraki (kak 5° model ali kaj podobnega)
Mislim, da bi bila optimalna varianta majhen trifazni sinhroni motorček za modelarje.
Te stvari imajo lahko zelo soliden izkoristek in so za svojo maso lahko zelo močne. Krmilno elektroniko pa tudi dobiš, če si je že ne narediš sam. Druga varianta bi bil kak konjski stepper iz kakega velikega starega printerja z malo koraki (kak 5° model ali kaj podobnega)
On the journey of life, I chose the psycho path.
Pyr0Beast ::
Kakšn motor od mixerja s velikim prenosom ? 400W, mjah, navora ma k ,,
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
SrOvPaSoV ::
Uf kva je ratalu enih idej, jest sem zdaj nabavil aku bormašino, pa FIAMM aku 12V 12Ah, zej me pa zanima s čim je najbolš polnit te akumulatorje?
Zdaj pa moram sam še vkup dat zadevo, pa bomo videli kaj bo ratalu
Zdaj pa moram sam še vkup dat zadevo, pa bomo videli kaj bo ratalu
pRAV ZENA "pEJ dOL z rAČUNALA"
Pyr0Beast ::
Aja, pa če maš svinc akkuje, jih morač čimprej, najboljš takoj po uporabi nafilat. Pa tudi pred prvim zagonom jih je dobro.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
SrOvPaSoV ::
Kakšen polnilec bi bil najboljši za polnenje baterije FIAMM 12v 12 Ah, na baterjiji piše da je polnilni tok 3.6 A max.
Enega sem zasledil v Klik
Enega sem zasledil v Klik
pRAV ZENA "pEJ dOL z rAČUNALA"
Brane2 ::
Na tvojem mestu bi mogoče raje plačal kakemu štromarju pir ali dva, da mi predela PC napajalnik v aku filler.
Rezultat bi znal biti cenejši, varčnejši in bistveno močnejši.
Rezultat bi znal biti cenejši, varčnejši in bistveno močnejši.
On the journey of life, I chose the psycho path.
SrOvPaSoV ::
Brane2 a maš mogoče kakšen načrt za tole predelavo, ker se mi ravno en napajalnik od enga starga computerja valja tle pod nogami ?!?
A pa je to potem ciklično polnenje, ki je menda bolš za baterijo.
A pa je to potem ciklično polnenje, ki je menda bolš za baterijo.
pRAV ZENA "pEJ dOL z rAČUNALA"
Brane2 ::
NAčrtov za tole ni. Napajalniki se med seboj razlikujejo, ravno tako potrebne predelave.
On the journey of life, I chose the psycho path.
SrOvPaSoV ::
Končno mi je uspelo sestaviti tale avtomobilček s pogonom aku vrtalnika . Če koga zanima kako zadeva izgleda si lahko pogleda tule Aku-Kart
(stran se nalaga celo večnost , a ne obupat, enkrat bo že )
(stran se nalaga celo večnost , a ne obupat, enkrat bo že )
pRAV ZENA "pEJ dOL z rAČUNALA"
Jackal ::
Zelo zanimiva izvedba. Imaš pa dve pravi mali dirkačici doma.
Me pa zanima, kje si dobil/kupil aluminijaste profile, ker delam sam en projekt pa iščem ravno to.
Me pa zanima, kje si dobil/kupil aluminijaste profile, ker delam sam en projekt pa iščem ravno to.
SrOvPaSoV ::
Jackal, tile 4 konce alu profilov sem dobil v firmi, kjer delam. (ena mašina je šla v razrez, pa sem jaz tole prej dol pošraufav)
Kje pa se drugač to dobi pa nimam pojma.
Kje pa se drugač to dobi pa nimam pojma.
pRAV ZENA "pEJ dOL z rAČUNALA"
_pobesneli_ ::
To ti je pa zelo dobro uspelo.lepo narejeno..škoda da se nism jaz spomnu zase kakih 15 let nazaj narest kaj takega :D:D sm pa dobil ideje za neki bolj odraslega in hitrega hehe :D
Gregor
;-) ::
amm...a mi nardiš takega sam da je mal spremenjen (po naročilu).
gume bi mogle bit prave pa vzad bi mogo bit motor na bencin (50ccm) pa bi blo čist kul...no bol kul bi blo 125ccm...
gume bi mogle bit prave pa vzad bi mogo bit motor na bencin (50ccm) pa bi blo čist kul...no bol kul bi blo 125ccm...
Stajerc ::
Lepo narejeno ni kaj.
Glede na to da maš možnost prenosa izvest z zobnikom ti priporočam da vrtalko razdreš in motorček direktno spojiš z pomočjo puše na os za prenos.
S tem boš izboljšal hlajenje motorčka in zmanšal izgube zaradi notranjih prenosov (zobnikov) v sami vrtalki.
Moral boš pa vrjetno prilagoditi pogonski zobnik ker nebo razmerje več isto.
Edit: In če bi spredaj uporabil samo eno tanjše kolo bi pridobil še nekaj.
Če pa drsne ležaje zamenjaš še z krogličnimi pa še nekaj.
Glede na to da maš možnost prenosa izvest z zobnikom ti priporočam da vrtalko razdreš in motorček direktno spojiš z pomočjo puše na os za prenos.
S tem boš izboljšal hlajenje motorčka in zmanšal izgube zaradi notranjih prenosov (zobnikov) v sami vrtalki.
Moral boš pa vrjetno prilagoditi pogonski zobnik ker nebo razmerje več isto.
Edit: In če bi spredaj uporabil samo eno tanjše kolo bi pridobil še nekaj.
Če pa drsne ležaje zamenjaš še z krogličnimi pa še nekaj.
Have a nice day.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Stajerc ()
Brane2 ::
Folk, ne pretiravat.
Če bi tipu blo do overclockanja, bi si za isti denar nabavu jugača pa dve plavi neonki...
V glavnem, lepo narejeno. Se vidi, da si predvsem mehanik, ne pa elektronik...
Če bi tipu blo do overclockanja, bi si za isti denar nabavu jugača pa dve plavi neonki...
V glavnem, lepo narejeno. Se vidi, da si predvsem mehanik, ne pa elektronik...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Stajerc ::
Treba je razvijat če te nakaj zanima. Ker tukaj očitno zanimanje je. In če lahko isti model izbolšaš brez gradnje novega še toliko boljše.
PWM z kakšnim mikrokontrolerjem pa bi vrjetno prinesel še nekaj če bi bil pravilno naštiman ali pač ne?
PWM z kakšnim mikrokontrolerjem pa bi vrjetno prinesel še nekaj če bi bil pravilno naštiman ali pač ne?
Have a nice day.
ReBi ::
mogoče kdo ve, kako tako DOMA narejeno zadevo LEGALNO voziti po cesti, oz ob robu in po kolesarskih stezah..? seveda na električni pogon. za kratke razdalje in maksimalno hitrostjo okoli 30 km/h.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kje dobiti tak motor?Oddelek: Loža | 5952 (4816) | wolf123 |
» | 12V DC motor z reduktorjemOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4855 (4722) | fpbs |
» | moč elektromotorjevOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4613 (3915) | sidd |
» | Voziček na elektromotorOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5627 (4370) | Pyr0Beast |
» | Mala heOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2535 (2076) | Azrael |