Forum » Elektrotehnika in elektronika » Voziček na elektromotor
Voziček na elektromotor
Somman ::
Pozdravljeni,
Ima kdo kako idejo oziroma nasvet kaj bi bilo najprimernejše uporabit za naredit invalidski vozicek na elektromotor. Za vir bi uporabil 12 oziroma 24 V akumulator.
Videl sem domiselno in enostavno resitev, pri kateri so na obicajen vozicek montirali dva motorcka, ki so vrtela kolesa vozicka.
Se pravi: elektromotor je imel malo gumijasto kolesce, ki se je stikalo s kolesom vozicka in ga vrtelo. Kateri elektromotorcek bi biolo najbolje uporabit.
Za krmiljenje bi naredil stikalo, ki bi v primeru zavitja v L/D poganjalo samo D/L motorcek. Za ustavit nisem se razmisljal. mogoce direkt z motorcki?
Ideje, komentarji in naseti vec kot dobrodosli :)
LP
Ima kdo kako idejo oziroma nasvet kaj bi bilo najprimernejše uporabit za naredit invalidski vozicek na elektromotor. Za vir bi uporabil 12 oziroma 24 V akumulator.
Videl sem domiselno in enostavno resitev, pri kateri so na obicajen vozicek montirali dva motorcka, ki so vrtela kolesa vozicka.
Se pravi: elektromotor je imel malo gumijasto kolesce, ki se je stikalo s kolesom vozicka in ga vrtelo. Kateri elektromotorcek bi biolo najbolje uporabit.
Za krmiljenje bi naredil stikalo, ki bi v primeru zavitja v L/D poganjalo samo D/L motorcek. Za ustavit nisem se razmisljal. mogoce direkt z motorcki?
Ideje, komentarji in naseti vec kot dobrodosli :)
LP
Brane2 ::
Mogoče ne bi blo napačno uporabit modelarske asinhrone motorje.
Ti znajo dat solidno moč od sebe, niso tako zelo dragi, imajo pa soliden izkoristek. Tudi pripadajoča elektronika ne stane ravno bogastvo...
Ti znajo dat solidno moč od sebe, niso tako zelo dragi, imajo pa soliden izkoristek. Tudi pripadajoča elektronika ne stane ravno bogastvo...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Somman ::
Hm... a delujejo na enosmerni napetosti? po internetu sem gledal pa kolko sem videl rabis neke pretvornike in kup ene elektronike, da delujejo na trofaznem toku ?? Upam da se da kako bolj enostavno. navadni enosmerni motorcki? Kako je s tistimi ki so pri elektricnih steklih v avtih? Morejo pa bit kolko tolko vzdrzljivi, da recimo zdrzijo brez pregretja vsaj enih 20 min, ce delajo non stop
LP,
LP,
Brane2 ::
Dobiš motor za pest drobiša in elektroniko zanj v škatlici za drugo pest drobiža.
Škatlica ima priključke za motor, priključke za aku in krmilne priključke. To je načeloma vse, kar rabiš vedet. Baje.
Tako sem videl, nisem pa sam probal. Lahko se odpraviš do kakega mladega tehnika ali modelarske štacune in povprašaš.
Škatlica ima priključke za motor, priključke za aku in krmilne priključke. To je načeloma vse, kar rabiš vedet. Baje.
Tako sem videl, nisem pa sam probal. Lahko se odpraviš do kakega mladega tehnika ali modelarske štacune in povprašaš.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Brane2 ::
kar se vzdržljivosti tiče, je to stvar hlajenja. V tistem motrju razen ležajev ni stvari, ki bi se mehansko obrabljala.
ker ima visok izkorsitek, se tudi ne greje veliko pri enakem opravvljenem delu. Kolikor pa se segreje, ga pač moraš znati hladiti s kako vetrnico...
ker ima visok izkorsitek, se tudi ne greje veliko pri enakem opravvljenem delu. Kolikor pa se segreje, ga pač moraš znati hladiti s kako vetrnico...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Highlag ::
Krmiljenje kakršnih-koli motorjev z stikali (on/off) ne bo preveč prijazno uporabniku, ker bo voziček skakal kot nor, ali pa se bo motor vrtel v prazno. Rabiš neke vrste "soft start".
Never trust a computer you can't throw out a window
kekz ::
Tisti za dviganje stekel so prešvoh (vsaj jaz sem imel s takimi opravka). In pa niso predvideni za trajno delovanje. Če že avtomobilske, bi jaz najprej pomislil na motorške brisalcev. So dokaj močni in lahko tečejo zelo dolgo.
Jackal ::
Idejo za najenostavnejšo izvedbo tega boš našel v temi Motorček za otroški avtomobilček?
Walking the way is something completely different than imagining the way.
_pobesneli_ ::
pomoje so tisti za šipe kar zadosti močni,toda odpadejo ker niso narejeni za trajno delovanje.jaz sm enkrat popravljal šipe pri avtu in je bil po 5 min ko sm odpiral in zapiral šipo tako vroč da se ga nism upu niti dotaknit.sploh pa pomoje pokuri malo preveč tisti motor
Gregor
Somman ::
Super in hvala za pomoč. Sem pogledal na temo ki jo je polinkal Jackal. in mislim da bom uporabil vrtalni stroj. Zadeva je poceni in neverjetno mocno. Doma ze imam enega od Alpha Tools 18V. Tako imam tudi resen problem nenadnega speljevanja ker imajo vecstopenjsko stikalo in se vrtijo tako hitro kot stisnes gumb. Dal bom dva vrtalna stroja, za vsako kolo enega.
Ker bom imel 18V vrtalnik, bom moral uporabiti 24V akumulator. Kaj naj uporabim kaki ransformator iz 24 ->18 ? Ker bosta motorja delovala neodvisno en od drugega zal ne morem uporabit zaporedne vezave dveh 12 Voltnih....
Ker bom imel 18V vrtalnik, bom moral uporabiti 24V akumulator. Kaj naj uporabim kaki ransformator iz 24 ->18 ? Ker bosta motorja delovala neodvisno en od drugega zal ne morem uporabit zaporedne vezave dveh 12 Voltnih....
mondxxi ::
Alpha tools razdri do te mere, da ven vzameš regulator vrtljajev. Tako ti ostane samo motor vrtalnika in prenosi.
Za stalno uporabo (Stalno vrtenje motorčka) bo treba vsaj povečati hladilno telo krmilnega elementa (ponavadi je to MOS-FET).
Žice med motorčkom in regulatorjem bo potrebno podaljšati (dobro bi bolo uporabiti tudi debelejše od obstoječih).
Regulator (pravzaprav oba - za levo in desno kolo) Pa namesti nekje na dosegu roke na vozičku. Za začetek lahko tudi enega na levo enega pa na desno roko. še bolje bi bilo nadomestit obstoječe drsne potenciometre v regulatorjih z ročko.
Ali misliš namestiti na glavo vrtalke gumo in to prisloniti na veliko kolo invalidskega vozička? Pomojem bo šlo to prepočasi.
Vsekakor je potrebno vzet ven regulator in povečt hladilnik dodaten kos aluminija če ne celo rebro, ker taka mašinca ni predvidena za daljše neprekinjeno delovanje.
lpmondxxi
Za stalno uporabo (Stalno vrtenje motorčka) bo treba vsaj povečati hladilno telo krmilnega elementa (ponavadi je to MOS-FET).
Žice med motorčkom in regulatorjem bo potrebno podaljšati (dobro bi bolo uporabiti tudi debelejše od obstoječih).
Regulator (pravzaprav oba - za levo in desno kolo) Pa namesti nekje na dosegu roke na vozičku. Za začetek lahko tudi enega na levo enega pa na desno roko. še bolje bi bilo nadomestit obstoječe drsne potenciometre v regulatorjih z ročko.
Ali misliš namestiti na glavo vrtalke gumo in to prisloniti na veliko kolo invalidskega vozička? Pomojem bo šlo to prepočasi.
Vsekakor je potrebno vzet ven regulator in povečt hladilnik dodaten kos aluminija če ne celo rebro, ker taka mašinca ni predvidena za daljše neprekinjeno delovanje.
lpmondxxi
Brane2 ::
Po moje že sam voziček ni bil zastonj in mogoče sedaj ni ravno pametno šparat še na takih stvareh.
Verjemi, da se Alphatoolsu pozna, zakaj je tako poceni in da bo to jasno izstopalo na končnem izdelku.
Sploh pa a ti resno pričakuješ da so uni zasnovali regulacijo za stalno polno obremenjenost motorčka pri relativo zelo nizkih obratih ?
Za vprašat se je tudi o:
- izgubah takega motorja
- kakovosti ležajev - kar bo še posebno zanimivo pri tebi, ki boš jermenico na osi pritisnil ob feltno
- trajnosti krtačk
Ne rečem, da ne bi delalo, le da se zna zgoditi,d a bo pri poceni variantah potrebno še veliko dodatnega dela, za katerega nisem ziher, da ga premoreš...
Poleg tega, ni vseeno a dobiš iz motorja 60% ali več kot 85%. Razliko lahko pretopiš v manjšo porabo akuja, večjo možno moč, manjše gretje motorja itd.
Verjemi, da se Alphatoolsu pozna, zakaj je tako poceni in da bo to jasno izstopalo na končnem izdelku.
Sploh pa a ti resno pričakuješ da so uni zasnovali regulacijo za stalno polno obremenjenost motorčka pri relativo zelo nizkih obratih ?
Za vprašat se je tudi o:
- izgubah takega motorja
- kakovosti ležajev - kar bo še posebno zanimivo pri tebi, ki boš jermenico na osi pritisnil ob feltno
- trajnosti krtačk
Ne rečem, da ne bi delalo, le da se zna zgoditi,d a bo pri poceni variantah potrebno še veliko dodatnega dela, za katerega nisem ziher, da ga premoreš...
Poleg tega, ni vseeno a dobiš iz motorja 60% ali več kot 85%. Razliko lahko pretopiš v manjšo porabo akuja, večjo možno moč, manjše gretje motorja itd.
On the journey of life, I chose the psycho path.
macromel ::
Hay!
Za pogon invalidskega vozička ti svetujem ...
- raznorazni motorčki, taki in drugačni, ki so v nekaterih izdelkih (vrtalniki, ipd) so v ozkem območju delovanja namenjeni le izdelku v katerem se nahajajo. Trajnost takih je zelo majhna pod večjo obremenitvijo. Kar pa pogon vozička tudi je obremenitev zanj.
- za konkretni pogon je dobro poznati vse parametre sil in ostalih dejavnikov, ki vplivajo na pogon. Lahko bo vse ok, ko se pa oseba vsede na vožiček + akumulator zna nanesti kar precej kilogramov. Poleg tega želiš torni prenos na kolo, kar še bolj otežuje stvar - čeprav ni nemogoče.
- zaradi specifičnosti takega prenosa mora biti tudi elektronsko upravljanje motorja( - ev) in montaža - pritrditev le-teh izvedeno na tak način, da se ne bosta vrtela v prazno pri startu ter da se bosta vrtela sinhrono.Če ne, bo vedno eno kolo hitrejše...
in predlagam naslednje:
- najboljši bi bil prenos preko jermenice z jermenom ali verigo ( kolesna veriga) na kolo. S tem se doseže dosti večji izkoristek, kot pa torni prenos. Možna je tudi varijanta z zobniki, ki pa je dražja precej.
- ni potreben velik in močan motor, ker je prestavno razmerje jermenic veliko 1:10 - 1:15. Manjši motor in večje razmerje pomeni tudi manjšo porabo energije iz akumulatorja. Lahko se uporabi tudi manjši akumulator (Ah), ki je tudi lažji. Enosmerni motor z reduktorjem je lahko od 30W do 50W. Taki primerni motorčki so v varilnih aparatih CO2 za pogon varilne žice. Za hitrost vozička 7km/h je dovolj 600 - 900 obratov na min na izhodu reduktorja, odvisno od razmerja prenosa na kolo vozička.
- elektronika za upravljanje se uporabi pulznoširinska, s čimer se upravlja z močjo, smerjo in hitrostjo vrtenja motorja. Obstaja že gotova kontrola v kitu v Conradu.
- komande za upravljanje pa se izvedejo lahko tudi z dvema potenciometroma v dosegu rok in sicer v joystick stilu - levo - desno - naprej - nazaj za različne načine vožnje.
- strošek vsega skupaj komplet (novo) je cca 250 € brez akumulatorja.
Lep pozdrav!
Za pogon invalidskega vozička ti svetujem ...
- raznorazni motorčki, taki in drugačni, ki so v nekaterih izdelkih (vrtalniki, ipd) so v ozkem območju delovanja namenjeni le izdelku v katerem se nahajajo. Trajnost takih je zelo majhna pod večjo obremenitvijo. Kar pa pogon vozička tudi je obremenitev zanj.
- za konkretni pogon je dobro poznati vse parametre sil in ostalih dejavnikov, ki vplivajo na pogon. Lahko bo vse ok, ko se pa oseba vsede na vožiček + akumulator zna nanesti kar precej kilogramov. Poleg tega želiš torni prenos na kolo, kar še bolj otežuje stvar - čeprav ni nemogoče.
- zaradi specifičnosti takega prenosa mora biti tudi elektronsko upravljanje motorja( - ev) in montaža - pritrditev le-teh izvedeno na tak način, da se ne bosta vrtela v prazno pri startu ter da se bosta vrtela sinhrono.Če ne, bo vedno eno kolo hitrejše...
in predlagam naslednje:
- najboljši bi bil prenos preko jermenice z jermenom ali verigo ( kolesna veriga) na kolo. S tem se doseže dosti večji izkoristek, kot pa torni prenos. Možna je tudi varijanta z zobniki, ki pa je dražja precej.
- ni potreben velik in močan motor, ker je prestavno razmerje jermenic veliko 1:10 - 1:15. Manjši motor in večje razmerje pomeni tudi manjšo porabo energije iz akumulatorja. Lahko se uporabi tudi manjši akumulator (Ah), ki je tudi lažji. Enosmerni motor z reduktorjem je lahko od 30W do 50W. Taki primerni motorčki so v varilnih aparatih CO2 za pogon varilne žice. Za hitrost vozička 7km/h je dovolj 600 - 900 obratov na min na izhodu reduktorja, odvisno od razmerja prenosa na kolo vozička.
- elektronika za upravljanje se uporabi pulznoširinska, s čimer se upravlja z močjo, smerjo in hitrostjo vrtenja motorja. Obstaja že gotova kontrola v kitu v Conradu.
- komande za upravljanje pa se izvedejo lahko tudi z dvema potenciometroma v dosegu rok in sicer v joystick stilu - levo - desno - naprej - nazaj za različne načine vožnje.
- strošek vsega skupaj komplet (novo) je cca 250 € brez akumulatorja.
Lep pozdrav!
Somman ::
Macromel: Sem gledal na Conrad pa ne vem tocno sem te prav razumel, ko si napisal:
"elektronika za upravljanje se uporabi pulznoširinska, s čimer se upravlja z močjo, smerjo in hitrostjo vrtenja motorja. Obstaja že gotova kontrola v kitu v Conradu."
Ne vem tocno katero vezje si imel v mislih...
Ja, imate prav, da je najboljse ce nabavim malo bolj vzdrzljiv elektromotorcek. Ima kdo kako idejo kje bi ga dobil, odmontiral, kupil...?..
Nekja problemov je glede vrtenja koles:
1. Pri obracanju na mestu, se eno kolo vrti nazaj in drugo naprej.
2. Pogon pri voznji naravnost mora biti sinhroniziran (problem se pojavi pri tocki 1. ). Ce je gnano vsako kolo posebej lahko pride do problema ce eno kolo naleti na manjso oviro in se zato drugo kolo malo hitreje vti -> pride do zasuka.
Ne vidim resitve razen ce komlet na novo naredim celotno konstrukcijo v recimo obliki trocikla, ki krmari s pomocjo sprednjega kolesa, ter ima pogon je preko zobnikov na zadnjo gred. Je pa taka resitev neuporabna noter v hisi, ker je vse skupaj precej veliko.
Kriticni komentarji in nasveti vec kot dobrodosli ;)
LP,
"elektronika za upravljanje se uporabi pulznoširinska, s čimer se upravlja z močjo, smerjo in hitrostjo vrtenja motorja. Obstaja že gotova kontrola v kitu v Conradu."
Ne vem tocno katero vezje si imel v mislih...
Ja, imate prav, da je najboljse ce nabavim malo bolj vzdrzljiv elektromotorcek. Ima kdo kako idejo kje bi ga dobil, odmontiral, kupil...?..
Nekja problemov je glede vrtenja koles:
1. Pri obracanju na mestu, se eno kolo vrti nazaj in drugo naprej.
2. Pogon pri voznji naravnost mora biti sinhroniziran (problem se pojavi pri tocki 1. ). Ce je gnano vsako kolo posebej lahko pride do problema ce eno kolo naleti na manjso oviro in se zato drugo kolo malo hitreje vti -> pride do zasuka.
Ne vidim resitve razen ce komlet na novo naredim celotno konstrukcijo v recimo obliki trocikla, ki krmari s pomocjo sprednjega kolesa, ter ima pogon je preko zobnikov na zadnjo gred. Je pa taka resitev neuporabna noter v hisi, ker je vse skupaj precej veliko.
Kriticni komentarji in nasveti vec kot dobrodosli ;)
LP,
benqx ::
Najbolš je da uporabiš kar en elektro skuter, kjer imaš že vse kar rabiš za okroglih 50-100€.Skuter kot je na spodnem linku ima 250W motor, kar bi že moglo zadoščat.Zraven pa dobiš še akomulator, polnilc + regler za vrtljaje.Sam sem kupu že 2 skuterja in oba sem dobil pod 50€.
250W
Obstajajo tud 100W verzije, sam ta je po moje sam ON-OFF
100W
250W
Obstajajo tud 100W verzije, sam ta je po moje sam ON-OFF
100W
PJani ::
Hmm jst mam eno vprasanje!
rad bi premikal okol 60kg tezko masino k ze ma menjalnik.
Da se zacne stvar premikat je zadost da z roko vrtim vhodno gred in gre zelo na lahko. Rad to vrtel z 12V elektromotorjem in 45Ah acc, po mojih izracunih je 250W premalo da bi bilo dovolj za dovolj veliko vlecno moc. Racunam na okol 500W moci, torej od cesa bi moral uporabit elektromotor?
Druga moznost je da bi tole gnal z dvo taktnim bencinskim motorjem vendar potem bom moral nekako vodit sklopko gas...
Res pa je da je bila tista rec namenjena 4taktnemu motorju, sam sam jst gledm bolj na eko.! :D
rad bi premikal okol 60kg tezko masino k ze ma menjalnik.
Da se zacne stvar premikat je zadost da z roko vrtim vhodno gred in gre zelo na lahko. Rad to vrtel z 12V elektromotorjem in 45Ah acc, po mojih izracunih je 250W premalo da bi bilo dovolj za dovolj veliko vlecno moc. Racunam na okol 500W moci, torej od cesa bi moral uporabit elektromotor?
Druga moznost je da bi tole gnal z dvo taktnim bencinskim motorjem vendar potem bom moral nekako vodit sklopko gas...
Res pa je da je bila tista rec namenjena 4taktnemu motorju, sam sam jst gledm bolj na eko.! :D
C/C++
benqx ::
Jst sm težek 66kg in se bp s takim skuterjem pelu v hrib z naklonom okol 20-30°.Mašino bi ziher zagnal, sam je vprašanje kaj bi se zgodilo ko boš menjalnik prestavu v najvišjo prestavo.
PJani ::
Hmm ja samo moram racunat se na tezo akumulatorja k je okoli 20kg.
A za zavijanje bo zadosti elektromotor od birsalcev(zge okol 90W) pa se reduktor ma gore?
korenje_ver2: lol, sej nekoc je bila tista rec kosilnica :D
Edit: aja tocno kaj pa dinamo od kalimerota ali fičota menda delujejo tudi kot elektromotorji in imajo okol 400W moci! enega mam se doma
A za zavijanje bo zadosti elektromotor od birsalcev(zge okol 90W) pa se reduktor ma gore?
korenje_ver2: lol, sej nekoc je bila tista rec kosilnica :D
Edit: aja tocno kaj pa dinamo od kalimerota ali fičota menda delujejo tudi kot elektromotorji in imajo okol 400W moci! enega mam se doma
C/C++
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PJani ()
emotor ::
živjo!
sej morda ni prava tema, ampak vseeno:
mene zanima, če so modelarski motorji, kot naprimer tile od scorpiona primerni za pogon električnega kolesa?
sej na njihovi strani piše, da so močni (celo več kot 4kW) ampak ali imajo tudi zadosti vzdržljivosti za naprimer 1-urno delovanje in zadosti navora?
Hvala za odgovore
lp
sej morda ni prava tema, ampak vseeno:
mene zanima, če so modelarski motorji, kot naprimer tile od scorpiona primerni za pogon električnega kolesa?
sej na njihovi strani piše, da so močni (celo več kot 4kW) ampak ali imajo tudi zadosti vzdržljivosti za naprimer 1-urno delovanje in zadosti navora?
Hvala za odgovore
lp
Pyr0Beast ::
Brez prenosov, ne.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
dzinks63 ::
Ravno danes sem nabavil motorček za brisalce od magneti mareli za peugota boxerja pri anetu za 86€ (novega, ta na sliki je rabljen, je pa enak). Ti motorčki za brisalce lahko laufajo ure dolgo in jim nič ni, saj so predvideni tudi za dolgotrajno delovanje. Imajo zraven namotiran reduktor, tako da je kakršen koli prenos zelo enostavno za naredit.
Pyr0Beast ::
Lahko bi preprosto šel na avgtoodpad ter za teh 80€ dobil celo škatlo teh motorčkov
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
emotor ::
Ali bi bil polžast prenos 1:30(najmanj) v kombinaciji s tem motorjem primeren, če bi na kolesu pustil obstoječe verižnike(motor+polžast prenos bi torej bil dodatek obstoječemu verižnemu prenosu)?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: emotor ()
Pyr0Beast ::
Pa kaj ti to misliš narediti dirkalnik ali kaj ?
Polžast prenos za take zadeve ni ravno primeren.
Polžast prenos za take zadeve ni ravno primeren.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Nakup vitla za vleko vozička?Oddelek: Loža | 7747 (7245) | Highlag |
» | moč elektromotorjevOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4613 (3915) | sidd |
» | dovolj močan motorOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2681 (2367) | beeone |
» | Motorček za otroški avtomobilček?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 9465 (8254) | ReBi |
» | Kje dobit elektromotorcek, ki se pocasi vrti...Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5229 (4667) | madboy |