Forum » Elektrotehnika in elektronika » Shema za uklop pumpe s PCjem
Shema za uklop pumpe s PCjem
DimmniBurek ::
Rabm shemo za pumpo preko releja povezat s PCjem da se istočasnu upali, rabm pa kr natančno shemo ku nism nek štromar! Prosim
There Is No Stronger Drug Than Reality
gumby ::
mislis na 230V crpalko?
v tem primeru rabis en rele, in sicer z 12V DC navitjem. to potem prikljucis na 12V v racunalniku (crna in rumena zica na molexu).
preko kontakta releja pa peljes 230V - samo fazni vodnik. nicelni povezes direkt na crpalko.
v tem primeru rabis en rele, in sicer z 12V DC navitjem. to potem prikljucis na 12V v racunalniku (crna in rumena zica na molexu).
preko kontakta releja pa peljes 230V - samo fazni vodnik. nicelni povezes direkt na crpalko.
DimmniBurek ::
Torej, če razumem ima rele tri une priklopke-dva gresta na molex + pa -, en pa na pumpo valda +!? In - od pumpe pustim kukr je? A je morda kšna slikca, ku nevem niti kaku rele zgleda
There Is No Stronger Drug Than Reality
OnTheMic ::
Rele ima VSAJ štiri pine, različnih tipov je malo morje. Vsem pa sta skupna dva pina za krmilno navitje, ki ob priklopu na krmilno napetost (recimo 12V, odvisno od tipa releja) kratko sklene ali pa razsklene kontakte na ostalih pinih (koliko jih je, je spet odvisno od tipa releja).
Ti potrebuješ najbolj enostaven 12V rele, ki ima 4 pine, dva za krmilno navitje (gor pripelješ 12V z molexa), druga dva pa ti služita kot stikalo, ki se ob pojavu 12V napetosti v navitju kratko sklene. Pazi, da boš kupil rele, ki ti ob napetosti stikalne kontakte sklene in NE razsklene (tudi taki obstajajo, ki imajo obraten efekt). Skratka, na preostala dva pina (stikalna) zvežeš SAMO fazo 230V vodnika (kot je že omenil t.g). To pomeni, da na enega od teh dveh pinov pripelješ fazo 230V, drugi pin pa povežeš s pumpo tam, kjer je bila prej faza. Preklopna pina releja torej prekinjata kabel faze, nula pa gre direktno s pumpe na vtičnico (ostane tako kot prej).
Ko boš vklopil računalnik, bo ob pojavu 12V na krmilnem navitju rele kratko sklenil fazo 230V s tvojo pumpo in ta bo veselo pognala vodo naokoli.
Aja, za nakup releja je dobro vedeti tudi tok, ki bo tekel skozenj (na 230V kablu), torej poraba pumpe. Ampak to pomoje ni problem, saj že najmanjši releji zdržijo vsaj 2A.
Dovolj jasno?
LP
Ti potrebuješ najbolj enostaven 12V rele, ki ima 4 pine, dva za krmilno navitje (gor pripelješ 12V z molexa), druga dva pa ti služita kot stikalo, ki se ob pojavu 12V napetosti v navitju kratko sklene. Pazi, da boš kupil rele, ki ti ob napetosti stikalne kontakte sklene in NE razsklene (tudi taki obstajajo, ki imajo obraten efekt). Skratka, na preostala dva pina (stikalna) zvežeš SAMO fazo 230V vodnika (kot je že omenil t.g). To pomeni, da na enega od teh dveh pinov pripelješ fazo 230V, drugi pin pa povežeš s pumpo tam, kjer je bila prej faza. Preklopna pina releja torej prekinjata kabel faze, nula pa gre direktno s pumpe na vtičnico (ostane tako kot prej).
Ko boš vklopil računalnik, bo ob pojavu 12V na krmilnem navitju rele kratko sklenil fazo 230V s tvojo pumpo in ta bo veselo pognala vodo naokoli.
Aja, za nakup releja je dobro vedeti tudi tok, ki bo tekel skozenj (na 230V kablu), torej poraba pumpe. Ampak to pomoje ni problem, saj že najmanjši releji zdržijo vsaj 2A.
Dovolj jasno?
LP
Zgodovina sprememb…
- spremenil: OnTheMic ()
gumby ::
še nekaj...
pri 230V zelo pazi, da bodo žice dobro izolirane!! še posebej pazi na to, da slučajno ne boš sklenil 230V žice z tisto na molexu, ker boš skuril pol računalnika!!
če nisi 100% prepričan, kaj počneš, potem raje pokliči nekoga, ki se razume v te stvari
pri 230V zelo pazi, da bodo žice dobro izolirane!! še posebej pazi na to, da slučajno ne boš sklenil 230V žice z tisto na molexu, ker boš skuril pol računalnika!!
če nisi 100% prepričan, kaj počneš, potem raje pokliči nekoga, ki se razume v te stvari
DimmniBurek ::
Aha,aha sam kaj so une oznake na sliki-PE, NC...
There Is No Stronger Drug Than Reality
sash ::
N - neutralni vodnik - nula po domače
L - linijski vodnik - faza po domače
PE - zaščitni vodnik - zemla po domače ... se mi zdi
morda ti bo lažje če si omisliš dvopolni rele in preklapljaš obe liniji saj tako neboš rabi razmišljat kam kaj priključit, na en par sponk boš vezal dovod (iz omrežja), na drugega odvod (kabel na črpalko) in na 3 komplet sponk krmilni signal iz molexa
L - linijski vodnik - faza po domače
PE - zaščitni vodnik - zemla po domače ... se mi zdi
morda ti bo lažje če si omisliš dvopolni rele in preklapljaš obe liniji saj tako neboš rabi razmišljat kam kaj priključit, na en par sponk boš vezal dovod (iz omrežja), na drugega odvod (kabel na črpalko) in na 3 komplet sponk krmilni signal iz molexa
--------------------
Think different...
TOROiD Group
Think different...
TOROiD Group
Zgodovina sprememb…
- spremenil: sash ()
gumby ::
ja.. PE je zemlja, oz. zaščitni vodnik (protective eatrh)
C, NC, NO so kontakti releja:
c - common
nc - normally closed
no - normally open
na nakaterih relejih imaš tud oštevilčene kontakte:
11-12, 21-22, 31-32 itd. so NC kontakti
13-14, 23-24, 33-34 itd. so NO kontakti
za preklopni kontakt imaš potem oznake 11, 12 in 14
te številke so sicer standardne za kontaktorje, vendar se najdejo tud na relejih
C, NC, NO so kontakti releja:
c - common
nc - normally closed
no - normally open
na nakaterih relejih imaš tud oštevilčene kontakte:
11-12, 21-22, 31-32 itd. so NC kontakti
13-14, 23-24, 33-34 itd. so NO kontakti
za preklopni kontakt imaš potem oznake 11, 12 in 14
te številke so sicer standardne za kontaktorje, vendar se najdejo tud na relejih
DimmniBurek ::
Hja, mal sm se posvetoval sz enm štromarjam pa mi je reku da rajš, ker da niso zanesljivi ti releji, baje da je to že stara stvar in da naj si rajš dam navadno stikalo...
Pa me pol če se da zvezat eno 0,1 stikalo tako da morm nujno uklopt o,1 stikalo in pol šele unga za vklop compa! kot ena varovalka bi tu delalo!
Pa me pol če se da zvezat eno 0,1 stikalo tako da morm nujno uklopt o,1 stikalo in pol šele unga za vklop compa! kot ena varovalka bi tu delalo!
There Is No Stronger Drug Than Reality
OnTheMic ::
Tudi to je rešitev, vendar se potem zna zgoditi obratno, namreč da bo nekdo (praviš, da sorodniki gor igrajo igre...) izklopil računalnik (shut down v windowsih), glavno stikalo pa bo pozabil izklopit in ti bo pumpa veselo gnala vodo pri ugasnjenem računalniku, dokler ti ne prideš domov, recimo s 3-tedenskega dopusta
Sicer s tem ne škoduješ računalniku, najbolj elegantna rešitev pa to vsekakor ni...
Glede zanesljivosti relejev - razvoj gre naprej, tudi pri relejih. Postajajo manjši, varčnejši (porabijo manj toka za preklop), zanesljivejši in hitrejši (manj iskrenja pri preklopu). To so še vedno najbolj zanesljiva avtomatizirana stikala. Kaj misliš, da vklopi premik kretnice na železnici, ali pa dviguje in spušča zapornice, tudi pri najmodernejših sistemih... in to v VSEH vremenskih pogojih! Ali pa bolj preprosta domača zadeva, ki jo ima vsak od nas v električni omariči - FIT stikalo, ki mora vedno 100% delovati...
LP
Sicer s tem ne škoduješ računalniku, najbolj elegantna rešitev pa to vsekakor ni...
Glede zanesljivosti relejev - razvoj gre naprej, tudi pri relejih. Postajajo manjši, varčnejši (porabijo manj toka za preklop), zanesljivejši in hitrejši (manj iskrenja pri preklopu). To so še vedno najbolj zanesljiva avtomatizirana stikala. Kaj misliš, da vklopi premik kretnice na železnici, ali pa dviguje in spušča zapornice, tudi pri najmodernejših sistemih... in to v VSEH vremenskih pogojih! Ali pa bolj preprosta domača zadeva, ki jo ima vsak od nas v električni omariči - FIT stikalo, ki mora vedno 100% delovati...
LP
Zgodovina sprememb…
- spremenil: OnTheMic ()
DimmniBurek ::
Aha, aha, no OK pol bom pa relejčk montiru! Ja sej ta frend-štromar mi je reku da oni se niso skor nč učili u šuli od releju in da neve točnu... Kulk pa stane en tak relejček? kupu bi u LJ u HTE! pa kero oznako? 11,12 ali 14??? No pa hvala za vse nasvete!
There Is No Stronger Drug Than Reality
sash ::
relejček pride od 300 do 500 sit odvisn od ampeaže ki jo boš preklaplau (vzameš lahk itak pod 0.5A). Sicer pa ti iz lastnih izkušenj povem da vzami zraven še podnožje v katerega boš vstavil rele, saj lahko v to podnožje enostavno prišraufaš kable (sponke), na onega jih boš moral lotat kar pa je ob morebitni premontaži nekoliko nerodno saj morš prvo lotat če pa imaš podnožje pa ga enostavno samo odšraufaš - pa še če ti rele crkne ga lažje menjaš
--------------------
Think different...
TOROiD Group
Think different...
TOROiD Group
Azrael ::
Pri tuljavici releja obvezno montiraj zaščitne diode. Pri vklopih in posebej še pri izklopih releja se na njegovi tuljavici pojavi impulz visoke napetosti, ki lahko sčasoma uniči mobo ali kaj drugega. Je bilo že več tem tu na forumu okoli tega.
Diode so lahko serije 1N400x (x= 1 do 7) ali kakšne druge univerzalne usmerniške diode za tok 1A. Proti releju stanejo drobiž (okoli 10 SIT komad).
Še slikca, kako postaviti diode:
LP, Azrael
Diode so lahko serije 1N400x (x= 1 do 7) ali kakšne druge univerzalne usmerniške diode za tok 1A. Proti releju stanejo drobiž (okoli 10 SIT komad).
Še slikca, kako postaviti diode:
LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: OwcA ()
gumby ::
še par stvari:
- za rele lahko uporabiš npr. Schrack RT 424012. to je 12DC rele in ima dva preklopna kontakta - torej lahko pelješ čez fazo in nulo. dobiš lahko tudi podnožje za ta rele, kjer so lepo označeni vsi kontakti (A1-A2 je tuljava, 11-12-14 je prvi kontakt in 21-22-24 drugi kontakt). to podnožje lahko nekam fiksiraš v škatli, pa še lotat ti ne bo treba, ker se žice privijačijo na podnožje
- za diode v arzaelovi shemi uporabi raje hitre diode... kakšen 1N4148 recimo. dobi se tud podnožje za omenjeni rele, ki ima že integrirano to diodo
- če boš peljal fazo in nulo čez rele, potem raje 3x preveri, če je vse OK povezano. verjemi mi, da nočeš skleniti ti dve žici
- še enkrat ti povem, da pazi na izolacijo, še posebej na 230V linijah... tole lahko ubija, zato se ni za hecat!!
poročaj o napredku
aja... nekdo prej je omenjal, da so releji nezanesljivi. to je totalen bull
zakaj jih potem industrija tako množično uporablja, in stvar deluje že 20+ let?
- za rele lahko uporabiš npr. Schrack RT 424012. to je 12DC rele in ima dva preklopna kontakta - torej lahko pelješ čez fazo in nulo. dobiš lahko tudi podnožje za ta rele, kjer so lepo označeni vsi kontakti (A1-A2 je tuljava, 11-12-14 je prvi kontakt in 21-22-24 drugi kontakt). to podnožje lahko nekam fiksiraš v škatli, pa še lotat ti ne bo treba, ker se žice privijačijo na podnožje
- za diode v arzaelovi shemi uporabi raje hitre diode... kakšen 1N4148 recimo. dobi se tud podnožje za omenjeni rele, ki ima že integrirano to diodo
- če boš peljal fazo in nulo čez rele, potem raje 3x preveri, če je vse OK povezano. verjemi mi, da nočeš skleniti ti dve žici
- še enkrat ti povem, da pazi na izolacijo, še posebej na 230V linijah... tole lahko ubija, zato se ni za hecat!!
poročaj o napredku
aja... nekdo prej je omenjal, da so releji nezanesljivi. to je totalen bull
zakaj jih potem industrija tako množično uporablja, in stvar deluje že 20+ let?
DimmniBurek ::
No zdej sm šou u HTE po rele in ni blo 12V pa sm uzeu 5V in zdej je th pinov-unh žičk ku štrlijo vn nekam ful-8, pa nevem kam kej prklopt ku nikjer nč ne piše, na še slikco:
There Is No Stronger Drug Than Reality
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DimmniBurek ()
gumby ::
dva kontakta na levi (ki sta na sliki bolj odmaknjena od ostalih) sta od tuljave. na desni pa imas dva preklopna kontakta.
katera nogica je kateri kontakt, pa lahko hitro ugotovis z ohmmetrom (brez napetosti mora prevajati C-NC, pod napetostjo pa C-NO - tako, kot je na gornji sliki). sredinski kontakt je ponavadi skupni ( C ), ni pa vedno. raje preveri!
preveri tudi, ce nimas vzporedno povezani obe skupini kontaktov, ker imajo nekateri releji to narejeno zaradi vecjega max. toka. v tem primeru prekinjaj samo fazo, niclo pa pelji direkt na crpalko.
in namesto rumene zice uporabi rdeco na molexu, ker imas 5V rele.
tole mogoce?
katera nogica je kateri kontakt, pa lahko hitro ugotovis z ohmmetrom (brez napetosti mora prevajati C-NC, pod napetostjo pa C-NO - tako, kot je na gornji sliki). sredinski kontakt je ponavadi skupni ( C ), ni pa vedno. raje preveri!
preveri tudi, ce nimas vzporedno povezani obe skupini kontaktov, ker imajo nekateri releji to narejeno zaradi vecjega max. toka. v tem primeru prekinjaj samo fazo, niclo pa pelji direkt na crpalko.
in namesto rumene zice uporabi rdeco na molexu, ker imas 5V rele.
tole mogoce?
DimmniBurek ::
Ja rele je tak sm tistu kr si mi ti povedou nemam pojma, kam prklopm +5V od molexa in kam 0V od molexa? In kam une druge žice od pumpe? Jest nemam pojma!
There Is No Stronger Drug Than Reality
gumby ::
uff... najdi nekoga ki se vsaj malo razume v elektriko. ker res ne bi rad, da bi se ti skadilo iz racunalnika.
vsaj da ti osnovne pojme razlozi... potem bos scasoma ze ugotovil, kako pa kaj
vsaj da ti osnovne pojme razlozi... potem bos scasoma ze ugotovil, kako pa kaj
njok ::
Jaz mam pa 6-pinski rele od iskre, mislim, da je oznaka 1023.
Kontakta, ki delujeta kot stikalo sem našel, nikakor pa mi ne uspe najti ostala dva.
Kontakta, ki delujeta kot stikalo sem našel, nikakor pa mi ne uspe najti ostala dva.
gumby ::
njok: malo pomeri z ohmmetrom... tuljava bi morala kazati neko upornost. nekaj 100 do nekaj 1000 ohmov, odvisno od tuljave
DimmniBurek ::
OK en tip mi je povedu da na unadva odmaknjena prklopm - pa + iz molexa, in bol da nej z voltmetrom zmerim kje prevaja in kje ne, in tm kmr pol prevaja nej vežem plus od pumpe
There Is No Stronger Drug Than Reality
Azrael ::
Ne ni čisto pravilno. Po vrsti bi šlo nekako tako:
Rabiš delujoč multimeter (digitalni ali kazalčni) - to je merilni inštrument s katerim meriš napetosti (V), tokove (A), upornost (Ohm ali Ω ) in mogoče še kaj.
Inštrument nastavi na 20k Ω (digitalni) ali Ohm x 10 (kazalčni). Če sta merilni vezi sklenjeni pokaže digitalni same ničle, analognemu pa se kazalec odkloni do konca, če se ne, naravnaj poln odklon z gumbom na inštrumentu (Reg) ali pa boš moral zamenjati baterijo, če se ne da več nastaviti. Če sta merilni vezi razklenjeni pa digitalni kaže 1____, pri analognemu pa je kazalec v začetni legi. Merilni vezi sta tisti dve žici , ki gresta iz inštrumenta.
Vzemi rele in z inštrumentom preveri njegove priključke. Dva priključka imata neko upornost, ki je večja od nič, kar digitalec pokaže s številkami na zaslonu, kazalčni pa z odklonom kazalca, ki ni čisto maksimalen. To je tuljavica releja. Tu priklopiš napajanje. Ker imaš 5V rele lahko za te meritve uporabiš kar ploščato baterijo 4.5V in ti ni treba šariti po računalniku. Če na ta priključka priklopiš ustrezno napetost, se ti bo rele vklopil - šlišiš klik.
Ko boš tako z inštrumentom iskal kontakte boš odkril tudi eno ali več kombinacij, med katerimi je upornost nič (0000 ali poln odklon kazalca), kot če skleneš merilne vezi. To so mirovni kontakti - kontakti, ki so sklenjeni kadar tuljavica releja ni pod tokom.
Sedaj priklopi napajanje na tuljavico releja in spet ponovno preveri med katerimi kontakti je sedaj stik. To so delovni kontakti, ki jih ti rabiš. Vse skupaj si nariši in označi. Ko je priklopljeno napajanje tuljavice ne smeš meriti upornosti na njej, lahko pokvariš merilni inštrument !!!, čeprav je za kaj takega pri 5V zelo majhna možnost.
Če boš delal z baterijo, ti predlagam še en preizkus, zakaj sem ti priporočil diode. z vlažno roko primi obe žici, ki gredo iz tuljavice releja, tam kjer sta neizolirani. Potem priklopi in potem izklopi baterijo. Verjetno boš čutil električni sunek (je odvisno od velikosti releja => večje je močnejše). Ti sunki visoke napetosti uničujejo elektroniko in baje zdravijo revmatizem...
Ko boš imel to preštudirano pa gremo naprej. Njok, če imaš fotič, poslikaj ta tvoj rele in njegovo podnožje, slike prilimaj sem ( HOW TO) in ti bomo lahko še malo bolj konkretno pomagali
LP, Azrael
Rabiš delujoč multimeter (digitalni ali kazalčni) - to je merilni inštrument s katerim meriš napetosti (V), tokove (A), upornost (Ohm ali Ω ) in mogoče še kaj.
Inštrument nastavi na 20k Ω (digitalni) ali Ohm x 10 (kazalčni). Če sta merilni vezi sklenjeni pokaže digitalni same ničle, analognemu pa se kazalec odkloni do konca, če se ne, naravnaj poln odklon z gumbom na inštrumentu (Reg) ali pa boš moral zamenjati baterijo, če se ne da več nastaviti. Če sta merilni vezi razklenjeni pa digitalni kaže 1____, pri analognemu pa je kazalec v začetni legi. Merilni vezi sta tisti dve žici , ki gresta iz inštrumenta.
Vzemi rele in z inštrumentom preveri njegove priključke. Dva priključka imata neko upornost, ki je večja od nič, kar digitalec pokaže s številkami na zaslonu, kazalčni pa z odklonom kazalca, ki ni čisto maksimalen. To je tuljavica releja. Tu priklopiš napajanje. Ker imaš 5V rele lahko za te meritve uporabiš kar ploščato baterijo 4.5V in ti ni treba šariti po računalniku. Če na ta priključka priklopiš ustrezno napetost, se ti bo rele vklopil - šlišiš klik.
Ko boš tako z inštrumentom iskal kontakte boš odkril tudi eno ali več kombinacij, med katerimi je upornost nič (0000 ali poln odklon kazalca), kot če skleneš merilne vezi. To so mirovni kontakti - kontakti, ki so sklenjeni kadar tuljavica releja ni pod tokom.
Sedaj priklopi napajanje na tuljavico releja in spet ponovno preveri med katerimi kontakti je sedaj stik. To so delovni kontakti, ki jih ti rabiš. Vse skupaj si nariši in označi. Ko je priklopljeno napajanje tuljavice ne smeš meriti upornosti na njej, lahko pokvariš merilni inštrument !!!, čeprav je za kaj takega pri 5V zelo majhna možnost.
Če boš delal z baterijo, ti predlagam še en preizkus, zakaj sem ti priporočil diode. z vlažno roko primi obe žici, ki gredo iz tuljavice releja, tam kjer sta neizolirani. Potem priklopi in potem izklopi baterijo. Verjetno boš čutil električni sunek (je odvisno od velikosti releja => večje je močnejše). Ti sunki visoke napetosti uničujejo elektroniko in baje zdravijo revmatizem...
Ko boš imel to preštudirano pa gremo naprej. Njok, če imaš fotič, poslikaj ta tvoj rele in njegovo podnožje, slike prilimaj sem ( HOW TO) in ti bomo lahko še malo bolj konkretno pomagali
LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
DimmniBurek ::
Žijo, sm zdej zmeru in imam na unih dveh mal odmaknjenih 0.17, na drugih pa 1____ aja pa na digitalnem to, drgač tm je una funkcija ku ti pove če je kao kontakt v redu in če teče čez pol začne mal piskat?!? A lohk s tistm pogledam? Pa a je treba od molexa tudi nulo prklopt?
There Is No Stronger Drug Than Reality
Azrael ::
>sm zdej zmeru in imam na unih dveh mal odmaknjenih 0.17,
Med tema dvema kontaktoma je tuljavica releja, če si imel na območju 20k Ω, to pomeni upornost 170 Ω, kar je za 5V rele normalno.
> tm je una funkcija ku ti pove če je kao kontakt v redu in če teče čez pol začne mal piskat?!?
Če imaš na razpolago to funkcijo jo bez skrbi uporabi.
> Pa a je treba od molexa tudi nulo prklopt?
Treba. Tuljavico releja napajaš s +5V (rdeča žica) in 0V (črna žica, vseeno katera). Vmes daj zaščitne diode, Glej sliko zgoraj.
LP, Azrael
Med tema dvema kontaktoma je tuljavica releja, če si imel na območju 20k Ω, to pomeni upornost 170 Ω, kar je za 5V rele normalno.
> tm je una funkcija ku ti pove če je kao kontakt v redu in če teče čez pol začne mal piskat?!?
Če imaš na razpolago to funkcijo jo bez skrbi uporabi.
> Pa a je treba od molexa tudi nulo prklopt?
Treba. Tuljavico releja napajaš s +5V (rdeča žica) in 0V (črna žica, vseeno katera). Vmes daj zaščitne diode, Glej sliko zgoraj.
LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
Floyd ::
Oj!
Jaz imam tudi rele pa ga ne znam vklopit oz. nisem siguren.
Imam model Finder 95.75 na podstavku.
Kako naj vem, da je dioda že vgrajena? Gor je neka shemica in tam, kjer se priklopi + in 0 od molexa piše COIL (kot potem gor piše NC, COM, NO). A je to to!
Jaz imam tudi rele pa ga ne znam vklopit oz. nisem siguren.
Imam model Finder 95.75 na podstavku.
Kako naj vem, da je dioda že vgrajena? Gor je neka shemica in tam, kjer se priklopi + in 0 od molexa piše COIL (kot potem gor piše NC, COM, NO). A je to to!
Če posilstvo je neizbežno, lezi in uživaj! KONFUCIJ
gumby ::
COIL je tuljava. diodo pa ugotoviš, če pomeriš z ohmmetrom - v eno smer boš imel drugačno upornost, kot v drugo (ker v eno dioda prevaja, v drugo pa ne)
kontakti so pa enaki, kot na sliki zgoraj - tisti C je pri tebi COM (common = skupni kontakt)
kontakti so pa enaki, kot na sliki zgoraj - tisti C je pri tebi COM (common = skupni kontakt)
Jackass ::
Ok, mene tut tole ful zanima, sam zdej je tolk vsega napisanga, da se nč vn ne znajdm!
Js se glih ne spoznam na tole, sam bom dal enmu, k ve zakaj se gre tole narest, sam morm prej sam kupt vse kr rabm!
Torej rabm en 12V rele za tok, ki ga rabi pumpa. podnožje zanga in dve diodi! Še kej? A morjo bit rele-ji kšne posebne firme?
Js se glih ne spoznam na tole, sam bom dal enmu, k ve zakaj se gre tole narest, sam morm prej sam kupt vse kr rabm!
Torej rabm en 12V rele za tok, ki ga rabi pumpa. podnožje zanga in dve diodi! Še kej? A morjo bit rele-ji kšne posebne firme?
jAcKaSS
DimmniBurek ::
Tak rele mam jest, zdej pa mi prosim povejte kam vežem žice od pumpe?!?
Na una dva ku stamal dlje od drugih pinov sta za 5V iz molexa-rele je 5voltni, sam kaj pa uni drugi pini? Kolk žic pride iz pumpe? 2 al 3?
There Is No Stronger Drug Than Reality
DimmniBurek ::
A mi lohk en to prosm pomaga zvezat? Sam povejte kera žica gre kam pa je
There Is No Stronger Drug Than Reality
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Izklop faze z relejemOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 11529 (3772) | mirator |
» | Končno: MODUL ZA VKLOP ČRPALKEOddelek: Hlajenje in modifikacije | 3739 (3146) | Jackal |
» | Vklop pumpe skupaj z računalnikomOddelek: Hlajenje in modifikacije | 2232 (1732) | TESKAn |
» | rele za vodno pumpoOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2713 (2395) | TESKAn |
» | Vklop vodne pumpeOddelek: Hlajenje in modifikacije | 2046 (1824) | Kaboom |