» »

Microsoft bi želel Windows sčasoma prestaviti v oblak

Microsoft bi želel Windows sčasoma prestaviti v oblak

Slo-Tech - Vest pravzaprav ni presenečenje za nikogar, ki spremlja trende na področju programske opreme ter Microsoftove nedavne poteze in izdelke, denimo Office 365. V spopadu, ki ta hip poteka med FTC in Microsoftom o izdaji soglasja za prevzem Activision Blizzarda, čemur FTC nasprotuje, je Microsoft razkril dolgoročni načrt za Windows. Sčasoma želijo čim več izvodov prestaviti v oblak. Strategija je jasna: Windows 11 bi tekel v oblaku, od koder bi se sproti pretakal (streaming) v napravo.

Vrnitev terminalov torej, le da bi bil mainframe na drugi strani interneta? Bolj prehod na programsko opremo kot storitev (SaaS), ki ponudnikom zagotavlja kontinuirani dotok denarja. Microsoft pripravlja verzijo Windows 365 za domače uporabnike, ki bo omogočala dostop do operacijskega sistema s katerekoli naprave, ki ima dostop do interneta. Takšna rešitev v Windows 365 za operacijska sistema Windows 10 in 11 že obstaja za poslovne uporabnike.

Da želi Microsoft na tak način pritegniti tudi domače uporabnike, kaže lanski dokument, ki je bil v okviru sodnega procesa sedaj priobčen znanosti. V njem piše, da bi naročniški sistem pretočnega Windows 11 uporabnikom omogočil enovito digitalno izkušnjo na vseh napravah. Predstavljajte si domeno, le da deluje povsod in vključuje tablice, osebne računalnike, namizne računalnike in (morda?) pametne telefone. Pri tem bi Microsoft dodal še druge funkcije, denimo družinske pakete, kjer bi se starši lahko prijavili v profil otrok in podobno. V dokumentu je zapisana cena 10 dolarjev na mesec, a naj bi bila to le orientacijska številka, ki se bo še spremenila.

Verjetno bo Windows v lokalni verziji obstajal še lep čas, podobno kot Office kljub Microsoftovem trudu v lokalni inačici še ni izumrl. Jasna pa je težnja podjetja čim več uporabnikov poslati v oblak.

45 komentarjev

dexterboy ::

Kot otrok sem gledal in bral SF filme plus knjige. Ene vsebine so bile ravno na to temo, kako je družba zgrajena in da posameznik tako rekoč nima nobenih svoboščin in pravic, podobno kot sužnji v Egiptu, vladarji pa lahko delajo, kar želijo... takrat sem imel marsikatero neprespano noč. No, niti v najbolj divjih sanjah si pa nisem mislil, da bom to RES doživel za časa mojega življenja.
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

johnnyyy ::

Kaj v praksi sploh pomeni cloud PC? Kaj lavfa na clientu?

mitkos ::

Kaj to pomeni, ko ti crkne net, je računalnik doma nedelujoč skupek dragih komponent?

Jure14 ::

Saj "net" pa že ne crkne. Razen kadar malo crkne. Ko za Bežigradom en bagerist malo zaj*be. Al pa na Arnesu switch crkne. Al pa na T2 zmanjka elektrike. Al se pa preveč ljudi na kupu zbere in WiFi zabaše. Al pa GSM.

Še hujše od tega, da net občasno ne dela, je to, da imaš v oblaku tudi vse podatke. Do katerih ne moreš.

In še hujše od tega je to, da moraš za dostop do svojih podatkov vsak emsec plačat, sicer pa-pa. In pri M$ bodo že poskrbeli, da sčasoma podatkov ne boš mogel shraniti drugam kot v oblak, in prebrati jih ne boš mogel drugače kot z "oblačnim" programom, ki bo tekel na "oblačnem" računalniku.
Malo po malo.

Miki N ::

Jure14 je izjavil:

In pri M$ bodo že poskrbeli, da sčasoma podatkov ne boš mogel shraniti drugam kot v oblak, in prebrati jih ne boš mogel drugače kot z "oblačnim" programom, ki bo tekel na "oblačnem" računalniku.


Seveda zaradi varnosti! ;)

janezvalva_5 ::

nikogar ne zanima, ker vsi laufamo linuxe

mtosev ::

Meni se zdi ideja o cloud Windowsu zanimiva.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

c23po ::

johnnyyy je izjavil:

Kaj v praksi sploh pomeni cloud PC? Kaj lavfa na clientu?

Brskalnik, na androidu ali ničemur. Slednje bodo pogruntali pri Microsoftu in prodajali kot "Windows ready OS".

T440 ::

mtosev je izjavil:

Meni se zdi ideja o cloud Windowsu zanimiva.

No, to smo čakali. Če mtosev podpre idejo, potem že ne more biti slaba!

chittax ::

Seveda nikogar ne zanima, da kar precejšnji del predvsem ruralnega področja ni pokritega z dovolj hitrim internetom, da bi omogočalo spodobno produktivnost v oblačnem računalništvu... OK, gre se spet za nekaj procentov ljudi, ki bodo zaradi tega prikrajšani, kdo bi se s tem obremenjeval. Se mi zdi, da gre tudi računalništvo čedalje bolj v smer elitizma, ker si ga bo lahko privoščila le peščica, kakor to počnejo pri avtomobilih...

Goran's Blog ::

Tukaj je težnja Microsofta le k dodatnemu zaslužku nič druega.

Utk ::

Jaz razumem zakaj MS to hoče, ne razumem pa zakaj bi mi to hoteli. Ok, mtoseva razumem, on je pač "poseben"...
Čeprav moram priznat, da google docs ali kaj podobnega, je v redu, ker imaš to na vsakem računalniku in telefonu. Ampak cel OS...zakaj? Če že imam internet povsod, se bom pač povezal domov ali na službeni računalnik. Naj raje to še malo izboljšajo.

svecka ::

Glede na to da je bil Win11 DOWNGRADE glede na Win10, ker je v win11 pol basic funckij manjkalo, pričakujem da bo WindowsCloud bil nekje na ravni winME. Čedalje slabše je.

Poldi112 ::

dexterboy je izjavil:

Kot otrok sem gledal in bral SF filme plus knjige. Ene vsebine so bile ravno na to temo, kako je družba zgrajena in da posameznik tako rekoč nima nobenih svoboščin in pravic, podobno kot sužnji v Egiptu, vladarji pa lahko delajo, kar želijo... takrat sem imel marsikatero neprespano noč. No, niti v najbolj divjih sanjah si pa nisem mislil, da bom to RES doživel za časa mojega življenja.


Smo pa kar precej daleč od sužnjev v Egiptu - nihče ti ne brani, da greš v Amazonski pragozd lovit kače, v Kanado lose, v JAR bivole, ... in si tam ustvariš kotiček popolne svobode. Edino, če si premisliš, ko te bo npr. bolel zob, te znajo birokrati malo pobarati, zakaj si prekoračil dovoljen čas obiska.

Pa vzemi puško, ker "pokliči 113" ne bo opcija.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

googleg1 ::

Pozabljate na caching. Sej nikjer ne pise, da bo to "remote desktop" izkusnja. To bo podobno kot office 365, kjer lahko dokument urejas tudi ko interneta zmanjka, in se posynca ko pride nazaj aka. javascript v brskalniku. V cloud Windowsih bo pac procent offline kode vecji.

To pa drugace sploh ni nova resitev, ker Chrome OS obstaja ze kar nekaj let in veliko uporabnikov z njim cisto normalno shaja.

karafeka ::

chittax je izjavil:

Seveda nikogar ne zanima, da kar precejšnji del predvsem ruralnega področja ni pokritega z dovolj hitrim internetom, da bi omogočalo spodobno produktivnost v oblačnem računalništvu... OK, gre se spet za nekaj procentov ljudi, ki bodo zaradi tega prikrajšani, kdo bi se s tem obremenjeval. Se mi zdi, da gre tudi računalništvo čedalje bolj v smer elitizma, ker si ga bo lahko privoščila le peščica, kakor to počnejo pri avtomobilih...


V Sloveniji imajo na podeželju in hribih več optike kot pa marsikje v mestih, predvsem zaradi EU subvencij.

Glede elitizima, je pa ena velika razlika med računalniki in avtomobili. Na računalnik si lahko inštaliraš prosto dostopno programsko opremo (FreePC oz. BSD, Linux itd), strojno opremo lahko prosto po prešernu skupaj sestaviš in izbiraš najcenejše komponente, pa ti nihče ne bo kompliciral. Pri avtih kaj takega niti pod razno ni mogoče zaradi vsemogočih standardov in zakonov, za našo varnost kao, no razen če si kje v hribih, tam te noben nebo lovil, če se boš brez registracije vozil. Pa za vdrževanja novejšega avta rabiš mnogo več denarja (za orodja, dvigala, specialna opremo, ni da ni).
Se pa strinjam, da bodo avti samo še za posvečene in mafi... eee.. elito.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: karafeka ()

minicooper ::

RedDrake ::

Računica je jasna.
10 EUR/mesec je MNOGO MNOGO več kot 120 EUR / 5 let.
Plus jasno, ne moreš jih kar odpikati.
Si hooked "for life".

Upam, da se ustvari velik pritisk "trga" in bo končno alternativa dobila več podpore pri določenih SW hišah.

Dumber ::

Goran's Blog je izjavil:

Tukaj je težnja Microsofta le k dodatnemu zaslužku nič druega.


Čudno, res čudno. da podjetje strmi k dodatnemu zaslužku.

RedDrake ::

Nič narobe z dodatnim zaslužkom, če obstaja konkurenca (ki ni v kartelnem dogovoru). Če si monopolist, potem so pa drugi vatli.
Mislim da MS definitivno paše pod monopoliste.

Betalord ::

Odlična poteza Microsofta. Upam, da bodo res šli v to smer. Ker bodo s tem samo še bolj razjezili uporabnike in nas bodo tako rekoč prisilili, da se zatečemo k alternativi. To je točno to, kar Linux trenutno potrebuje.

FrRoSt ::

johnnyyy je izjavil:

Kaj v praksi sploh pomeni cloud PC? Kaj lavfa na clientu?


:)):)):))

V oblak se v Matrici priključijo kar preko kabla na zatilju!! ;)
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.

WizzardOfOZ ::

karafeka je izjavil:

je pa ena velika razlika med računalniki in avtomobili. Na računalnik si lahko inštaliraš prosto dostopno programsko opremo (FreePC oz. BSD, Linux itd), strojno opremo lahko prosto po prešernu skupaj sestaviš in izbiraš najcenejše komponente, pa ti nihče ne bo kompliciral. Pri avtih kaj takega niti pod razno ni mogoče zaradi vsemogočih standardov in zakonov, za našo varnost kao, no razen če si kje v hribih, tam te noben nebo lovil, če se boš brez registracije vozil. Pa za vdrževanja novejšega avta rabiš mnogo več denarja (za orodja, dvigala, specialna opremo, ni da ni).
Se pa strinjam, da bodo avti samo še za posvečene in mafi... eee.. elito.

V bistvu je razlika, da si lahko računalnik sestaviš v najboljšega, ki bo delal še premnogo let, medtem ko ti proizvajalci avtomobilov pa vgradijo poceni komponente, ki jih potem "elitisti" hvalijo. Recimo tesla je nekje na nivoju jugota iz jugoslavije po kvaliteti izdelave in po komponentah. Edina res dobro narejena zadeva v tesli, je njihov software. Vse ostalo je na nivoju jugota ali trabanta.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Karamelo ::

mitkos je izjavil:

Kaj to pomeni, ko ti crkne net, je računalnik doma nedelujoč skupek dragih komponent?


ne rabiš dragih komponent, ampak samo zaslon, ki je zmožen hitro prikazovati sliko v visoki ločljivosti, in seveda hitri internet

deco16 ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Recimo tesla je nekje na nivoju jugota iz jugoslavije po kvaliteti izdelave in po komponentah. Edina res dobro narejena zadeva v tesli, je njihov software. Vse ostalo je na nivoju jugota ali trabanta.


Super, da si to delil z nami v novici od Windows. Verjetno trabanta in jugota v živo nisi videl kaj šele peljal, tako kot tesle ne. Predvidevam, da tudi linux ne kateri bo pač bolj resna alternativa če ga bodo tako biksali.

karafeka ::

WizzardOfOZ je izjavil:

karafeka je izjavil:

je pa ena velika razlika med računalniki in avtomobili. Na računalnik si lahko inštaliraš prosto dostopno programsko opremo (FreePC oz. BSD, Linux itd), strojno opremo lahko prosto po prešernu skupaj sestaviš in izbiraš najcenejše komponente, pa ti nihče ne bo kompliciral. Pri avtih kaj takega niti pod razno ni mogoče zaradi vsemogočih standardov in zakonov, za našo varnost kao, no razen če si kje v hribih, tam te noben nebo lovil, če se boš brez registracije vozil. Pa za vdrževanja novejšega avta rabiš mnogo več denarja (za orodja, dvigala, specialna opremo, ni da ni).
Se pa strinjam, da bodo avti samo še za posvečene in mafi... eee.. elito.

V bistvu je razlika, da si lahko računalnik sestaviš v najboljšega, ki bo delal še premnogo let, medtem ko ti proizvajalci avtomobilov pa vgradijo poceni komponente, ki jih potem "elitisti" hvalijo. Recimo tesla je nekje na nivoju jugota iz jugoslavije po kvaliteti izdelave in po komponentah. Edina res dobro narejena zadeva v tesli, je njihov software. Vse ostalo je na nivoju jugota ali trabanta.


Jaz sem bolj imel v mislih to, da si ne smeš avta sam doma sestavit (po svojih željah) in se potem po cesti okrog vozit (uporabljat), pri računalnikih pa ni nekih omejitev. Si predstavljate, da bi si avte po komponentah sestavljal, pa nebi rabil registracije, homologacije, zavarovanja itd? To bi bila prava svoboda..... Ne pa zdaj ko filamo žepe direktorjem avtoproizvajalcev, zavarovalnicam in koruptivnim politikom.

fikus_ ::

Lahko si sam sestaviš avto po svojih željah, moraš pa upoštevati tehnične smernice (TSV) in homologirat kot posamezen prototip (je enostavneje kot serijsko vozilo).
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

johnnyyy ::

c23po je izjavil:

johnnyyy je izjavil:

Kaj v praksi sploh pomeni cloud PC? Kaj lavfa na clientu?

Brskalnik, na androidu ali ničemur. Slednje bodo pogruntali pri Microsoftu in prodajali kot "Windows ready OS".

Pa saj takšna "polovična" tehnologija obstaja že ves čas. Jaz na primer že več let uporabljam kombinacijo rdp serverja (windows) in rdesktop client (Linux), pa stvari nekako delajo. A problem nastane ker imaš kar naenkrat 2 napravi za vzdrževanje ... Pa na koncu imaš 2 sistema, kjer lahko gre nekaj narobe.

FireSnake ::

mtosev je izjavil:

Meni se zdi ideja o cloud Windowsu zanimiva.


Kaj pa potem sploh čakamo?
Dajmo to že danes urediti.
Ni mi jasno samo čemu bo služila tvoja preplačana strojna oprema, ki je že danes ne izkoristiš.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

tikitoki ::

Ne, hvala. Internetna povezava ni samoumevnea. Resno, kdo hoce biti prisiljen, da lahko PC uporablja zgolj, ce ima na voljo solidno intertno povezavo. Ti jo vrze ven, rabis kaj narediit in lahko kurcu sviras.

Jarno ::

Pri MS-ju drugače tudi sračkajo s prednameščeno Windows Home "S" različico pri novi ponudbi prenosnikov.
Se da enostavno preklopiti v osnovni način, ampak zna biti zelo zabavno za neuke uporabnike.
Če kdo mene vpraša, bi bilo bolje, da bi iskali alternativne vire zaslužka in ne bi izmolzli ter izmaličili tistega, zaradi česar mnogi Windows radi uporabljamo.
#65W!

sbawe64 ::

RedDrake je izjavil:

Računica je jasna.
10 EUR/mesec je MNOGO MNOGO več kot 120 EUR / 5 let.
Plus jasno, ne moreš jih kar odpikati.
Si hooked "for life".

Upam, da se ustvari velik pritisk "trga" in bo končno alternativa dobila več podpore pri določenih SW hišah.

V 60/70/80-tih je bilo enako, vax/vms terminali in veliki mainframe sistemi, do katerih so firme zaračunavale mastne denarce za dostop.

Žabo se počasi kuha, drugače skoči iz lonca !

Jarno je izjavil:

Pri MS-ju drugače tudi sračkajo s prednameščeno Windows Home "S" različico pri novi ponudbi prenosnikov.
Se da enostavno preklopiti v osnovni način, ampak zna biti zelo zabavno za neuke uporabnike.
Če kdo mene vpraša, bi bilo bolje, da bi iskali alternativne vire zaslužka in ne bi izmolzli ter izmaličili tistega, zaradi česar mnogi Windows radi uporabljamo.

Dve redna nazaj imel v obdelavi tak prenosnik z Windows 11 S, gor dela samo kar je v Ms storu, in ne, niti Firefox browser-ja tam ni.
Groza.

Hkrati je bil user account ms-jev, ne local, tako da sem se lep čas zafrkaval, da sem oboje preklopil.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

Glugy ::

No sej Netflix je bil na začetku tud pocen..pol so ga pa lepo dražil pa dražil. To pomen da vsak let daješ 120 € na leto za nove Windowse v bistvu. Noro draga zadeva. Še posebej ker tud drugi programi tečnarji z tem da hočejo naročnine pobirat. Pol bo to tko k pr filmih..k se boš rabu na 3-4 ponudnike naročit za celovito izkušnjo. .. se kr enga dnarja nabere... ..kdo bo dajal od 200- 500 evrov na leto za računalniške programe? Jz že ne. V bistvu je to lizing v neskončnost.

jb_j ::

NE !

edino kar bi Microsoft izboljšati je Oblačna Storitev, Windows Defenderja ....

RedDrake ::

Hja, naročnine hitro podražijo stvari v izjemo.
Recimo moj primer za fotografijo.
Tam okoli 2010 sem "investiral" v Lightroom in posledično imam še danes virtualko z Winsi in LRjem gor.
Na srečo so moji fotoaparati še podprti v LR5, ki je bil zadnji, ki sem ga kupil mislim da okoli 8 let nazaj za cca 100 EUR.
Koliko sem dal za prvega (v3) se ne spomnim, ampak ziher ni bilo več kot 150 EUR.
Tudi winsi so bili okoli 150 EUR.
Skupen strošek v 13-ih letih torej 400 EUR.
Saj je res, da je danes W7 in LR5 ultra zastarelo. Samo moji fotoaparti so letnik 2004 - 2013 in vsi lepo delujejo in začuda še vedno delajo enako kvalitetne fotografije kot 15 let nazaj. Vem, da sem "edge case", ampak tudi za normalnega uporabnika, ki SW menja na nekaj let ni računice.
Da ne omenjam, da so stalne posodobitve vir neprestanih težav (ko nekaj neha delovati iz neznanega razloga je to res super, ali pa ko laptop rabiš za predstavitev ga tam na licu mesta odpreš in potem tri minute melje in potem še klikaš po nekih klinčevih oknih ki te silijo v še več spyware fičrov.

_RES_ upam, da bo čimprej dovolj ljudi šlo na free SW (free kot free to modify), ker tam bo vedno možno odpikati takšne debilne poskuse molženja.

Tomay ::

Že zdaj je hitrost delovanja o365 obup. V online včasih dela copy paste, včasih ne. Onedrive sinhronizacija tudi občasno zataji ali zaklene kakšno datoteko ...
Načeloma deluje samo po moje ni to to.
Če pa bodo še tak os naredili pa veliko sreče uporabnikom.
Voodoo 4Ever

DePalmo ::

Še remote desktop ne deluje gladko, niti če povežem dva računalnika preko lokalnega WiFija, in oni pričakujejo da bo cel OS laufal preko interneta. Optimisti.

DamijanD ::

In kaj bodo na to rekli gamerji?

c3p0 ::

Na takem oblačnem window boš imel vso kariero, nato pa se boš enkrat spravil skenirat slike, kjer med drugim kot otrok nag skačeš po bazenu. Aha, pedo! Podatki no more. Lahko pa se pritožiš v /dev/null, kot že zdaj.

k4vz0024 ::

Popolni nadzor! No, saj je že sedaj...

2dark ::

mtosev je izjavil:

Meni se zdi ideja o cloud Windowsu zanimiva.


Teb bi blo treba prepovedat uporabo internta. Bednik.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

k4vz0024 ::

To bodo poslednji Windowsi. Ostal bo v deževnem oblaku...

DamijanD ::

Bo treba it na ReactOS (za tiste, ki ne bojo na Linuxu)

LightBit ::

Ne vem če je ReactOS uporaben za kaj drugega kot igranje v virtualni mašini.

nekdoo ::

Polovica Slovenije je še na ADSL in baje je Slovenija ena bolj pokritih držav. V mojem primeru, prižgeš TV, pa kakšen Youtube pa si že brez uporabnega interneta. In potem bi oni cel PC kar streamali, medtem ko večina sveta nima primerne povezave niti za 480p stream.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Microsoft bi želel Windows sčasoma prestaviti v oblak

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
456738 (2520) nekdoo
»

Windowse 11 bo mogoče ročno namestiti tudi na starejše naprave

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
3612307 (8004) mtosev
»

Microsoft predstavil OS v oblaku Windows 365 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
6810208 (6953) MrStein
»

Microsoft z Office 365 zasluži več kot z Office (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
6925905 (22537) GupeM
»

Microsoft zaradi Nokie četrtletje sklenil z največjo izgubo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
6236709 (33355) boolsheat

Več podobnih tem