» »

Čedalje več okuženih računalnikov rudari kriptovalute

Čedalje več okuženih računalnikov rudari kriptovalute

Število odkritih okuženih računalnikov za rudarjenje kriptovalut

Secure List - S čedalje večjo priljubljenostjo kriptovalut so te postale privlačne tudi za nepridiprave, ki želijo kaj zaslužiti. Ena izmed možnosti, ki so letos postale zelo popularne, so virusi, ki okužene računalnike uporabljajo za rudarjenje teh kriptovalut. Za bitcoin so to na domačih računalnikih že dolgo na izplača več, za nekatere druge kriptovalute pa je še smiselno. Večinoma se rudarita monero in zcash. Kaspersky Lab je v raziskavi zaznal močan porast tako okuženih računalnikov.

Leta 2013 so odkrili 205.000 primerov okuženih računalnikov za rudarjenje kriptovalut, leta 2014 701.000, v prvih osmih mesecih tega leta pa že 1,65 milijona. Večinoma gre za sorazmerno preprosto širjenje, saj si nesnago uporabniki nevede namestijo sami, redkeje pa gre za kompleksnejše metode prikritega nameščanja (denimo z izrabo ranljivosti EternalBlue). Po navadi uporabniki viruse namestijo v sklopu drugih programov, misleč da gre za legitimno programsko opremo, v kar jih pretentajo s socialnim inženiringom. Ti virusi so že tako dodelani, da prenehajo rudariti, ko uporabnik zažene kakšno zahtevno igro ali kaj podobnega, da ta ne bi opazil upočasnitve računalnika. Mesečno upravljavcih teh botnetov zberejo tudi 30.000 dolarjev in več.

54 komentarjev

«
1
2

dexterboy ::

Lopovi!
Kradejo nam, ostalim rudarjem težko, pošteno in krvavo zaslužen denar!
:))
Tole rahlo ne štekam, ampak glede na to, kakšen je folk danes na tem svetu; če ti PC izvaja proces rudarjenja bodisi preko CPU ali pa GPU, se le ta termično obremeni do max. Kar pomeni, da začnejo zrakomlati švicati na polno....
In kakšen si to uporabnik, da se ti NE zdi čudno, iz "utrobe elektronike" prihajajo višji toni...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

Machete ::

Praktično večina uporabnikov, ki si to namesti, tega ne zazna. Lahko malo pojamra, da dela počasi in glasno in to je to. Bo treba dat enkrat pogeldat si rečejo in surfajo 24ur naprej. Ne sklepaj po sebi. Ogromen odstotek PCjev ima pred tipkovnico nevešče in/ali starejše uporabnike.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Machete ()

xxxul ::

ufff, uporabniki so taki da vse opazjo, pa taki k nič ne opazijo; večina uporabnikov na windowsih po mojih izkušnjah še task managerja ne zna zalaufat.
če so tolk inteligentni da se izklopjo k zaženeš špil, potem so verjetno dovolj inteligentni da ne laufajo na 100%, verjetno bolš laufat mesece na 50% zmogljivosti kot pa par dni na 100%.

Gregor P ::

Predvsem zanimivo kot zelo koristna informacija, katere kriptovalute rudarijo oni (in katere še bodo)8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

krneki0001 ::

Večina jih laufa, ko je pc v idle, ko nekaj delaš, pa pavzira, tako da ljudje sploh ne opazijo.

Heavy ::

krneki0001 je izjavil:

Večina jih laufa, ko je pc v idle, ko nekaj delaš, pa pavzira, tako da ljudje sploh ne opazijo.


Pa četudi nastavi, da rudari z 90% grafične moči, bo uporabnik imel gladko uporabo srfanja po internetu.


Zanimive so pa cifre profita. Večina uporabnikov gotovo uporablja low end GPUje in CPUje, pa še računalnika ne gonijo 24/7.
#TeamFelix

shadeX ::

Zanimive so pa cifre profita. Večina uporabnikov gotovo uporablja low end GPUje in CPUje, pa še računalnika ne gonijo 24/7.


Ja. Pomnoži ti to številko z miljoni okuženih računalnikov na dan. In nato še x 30. Men se zdi številka profita še majhna.

NubCake ::

Heavy je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

Večina jih laufa, ko je pc v idle, ko nekaj delaš, pa pavzira, tako da ljudje sploh ne opazijo.


Pa četudi nastavi, da rudari z 90% grafične moči, bo uporabnik imel gladko uporabo srfanja po internetu.


Zanimive so pa cifre profita. Večina uporabnikov gotovo uporablja low end GPUje in CPUje, pa še računalnika ne gonijo 24/7.


taki verjetno nevede rudarijo za nekoga drugega z izgubo, s tem mislim rečt, da tudi če bi rudarili za sebe, bi jih več elektrika stala, kot pa bi dobili ZCash/Ether/Moner-a.

zgleda, da jim namestijo nekaj v smislu "MinerGate" al kaj je že tisti program.

lolipop2 ::

In kako to odkriješ? Če ravno ne opaziš obremenjenosti ventilatorjev? :)

Oberyn ::

lolipop2 je izjavil:

In kako to odkriješ? Če ravno ne opaziš obremenjenosti ventilatorjev? :)

Ena možnost je npr. kontrola moči. Jaz imam komp priključen na UPS, ki na svojem zaslončku stalno kaže load v wattih. Zdajle kaže 180 W (zaslon je tudi gor priključen in to 30"), če zaženem kakšno igro (ali miner), pa takoj ene 350 W. Vem sicer, da so UPSi na domačih računalnikih redki, no za eno nišno skupino je pa uporabno.

NubCake ::

Oberyn je izjavil:

lolipop2 je izjavil:

In kako to odkriješ? Če ravno ne opaziš obremenjenosti ventilatorjev? :)

Ena možnost je npr. kontrola moči. Jaz imam komp priključen na UPS, ki na svojem zaslončku stalno kaže load v wattih. Zdajle kaže 180 W (zaslon je tudi gor priključen in to 30"), če zaženem kakšno igro (ali miner), pa takoj ene 350 W. Vem sicer, da so UPSi na domačih računalnikih redki, no za eno nišno skupino je pa uporabno.


6x 1070 GTX skuri cca. 1 000W na uro (1kWh) :D povem iz lastnih izkušenj :)

tako, da to moraš imeti kakšno R9 390, tiste so požrešne, predvidevam, da RX Vega nimaš :D

FireSnake ::

NubCake je izjavil:


6x 1070 GTX skuri cca. 1 000W na uro (1kWh)


Ne kuri 1000W na uro, ampak porabi 1000W. Četudi laufa samo eno minuto.

Na uro pa porabi 1kW.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: FireSnake ()

SaXsIm ::

Whaaat? Če že misliš pametnjačit, porabi 1kWh. Potrebuje pa 1kW moči, da deluje. Razlike pa ni, če uporabljaš desetiške predpone ali ne. 1000W = 1kW.
SaXsIm

srnjak ::

FireSnake je izjavil:

NubCake je izjavil:


6x 1070 GTX skuri cca. 1 000W na uro (1kWh)


Ne kuri 1000W na uro, ampak porabi 1000W. Četudi laufa samo eno minuto.

Na uro pa porabi 1kW.

- 1kW = 1000W
- Na uro porabi 1kWh = 1000Wh

ginekk ::

Več rudarjev pomeni boljšo odprnost blockchaina (kdor želi iztrebit določen kovanec mora "zgolj" iztrebit vse aktualne verzije njegovega chaina, te pa so vedno pri rudarjih).
In v tem primeru večje tveganje ranljivosti, ker ti rudarji to počnejo nezavedno in nikoli ne veš, kdaj bodo formatirali, ugasnili, zamenjali stroj.

ZigaZiga ::

FireSnake je izjavil:

NubCake je izjavil:


6x 1070 GTX skuri cca. 1 000W na uro (1kWh)


Ne kuri 1000W na uro ...

Na uro pa porabi 1kW.

:))
Ma ke ni to isto? :O

MrStein ::

Marš nazaj v klopi, mulci!
Oziroma: Sedi, ena!
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

FireSnake ::

SaXsIm je izjavil:

Whaaat? Če že misliš pametnjačit, porabi 1kWh. Potrebuje pa 1kW moči, da deluje. Razlike pa ni, če uporabljaš desetiške predpone ali ne. 1000W = 1kW.


Kaj si ti skadil danes?


porabi 1kWh

Neumnost. To ni res.
V eni uri porabi eno kilovatno uro.
V eni minuti šestdesetino kilovatne ure.
Ko govorimo o moči govorimo o W (ali kW, to sploh ni pomembno).
Pri sami Moči kWh ne pride v poštev. kWh pride v poštev pri porabi.
Tako, da ... ti ne pametnjačit ;)


Razlike pa ni, če uporabljaš desetiške predpone ali ne. 1000W = 1kW.

To sploh ni stvar debate.

EDIT: videl pa sem, da sem se zgoraj zatipkal, namesto

Na uro pa porabi 1kW.


bi moral napisati:

Na uro pa porabi 1kWh.


Za lapsus se opravičujem.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: FireSnake ()

MrStein ::

lolipop2 je izjavil:

In kako to odkriješ?

Vsak dober AV bi moral to zaznati.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

FireSnake ::

Sam imam števec porabe na steni vseskozi. Enkrat sem kupil to zadevo in sem malo testiral zadnjič z undervoltanjem.
Od takrat naprej imam to vseskozi priklopljeno.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Markoff ::

Pred leti smo prenehali z rudarjenjem kolma in ga začeli kupovati od Indonezijcev in Kitajcev. Ti sedaj le outsourcajo rudarjenje (bitcoinov) nazaj.

Včasih so bili knapi umazani, nosili pa so čelade. Danes imajo obrite noge in pametne telefone.

I guess you can call this progress, too. :|
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Spock83 ::

kolma?

Markoff ::

Spock83 je izjavil:

kolma?

Kolm = premog.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

win64 ::

Obstaja tudi bolj premetena metoda kot okužiti. Recimo naložiš na spletno stran skripto za rudarjanje in samodejno je vsak tvoj obiskovalec žrtev. Seveda je ta način manj učinkovit, deluje pa na vseh platformah.

Furbo ::

Ko bo folk pogruntal, da so vse te valute brez vrednosti, bo tudi s tem početjem virusev konec.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

Saul Goodman ::

ko boš ti pogruntal, kaj sploh je blockchain in kriptovalute.. bo že prepozno, zate. :-P

dexterboy ::

@Furbo; za takšne, kot si ti, prlagam spodaj link:
https://azure.microsoft.com/en-us/solut...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

tikitoki ::

FireSnake je izjavil:

NubCake je izjavil:


6x 1070 GTX skuri cca. 1 000W na uro (1kWh)


Ne kuri 1000W na uro, ampak porabi 1000W. Četudi laufa samo eno minuto.

Na uro pa porabi 1kW.


Hehe. Pametnjakovic napise isto innarobe sam drugo enoto porabis.

Btw. V oklepaju je napisal prav, za razliko od kace.

user1618 ::

Ooooo :D
zakaj bi naj procesor neizkoriščen ždel, če je lahko koristen:
screen saver varianta, boinc projekt, rudarjenje kriptovalute za neznanega naročnika itd.
"If we were supposed to talk more than listen
we would have been given two mouths and one ear"
- Mark Twain

Furbo ::

dexterboy je izjavil:

@Furbo; za takšne, kot si ti, prlagam spodaj link:
https://azure.microsoft.com/en-us/solut...

Mikrosoft se je zapodil še čisto v vsako stvar dosedaj, messengerje, brskalnike, telefone.. karkoli je drugim uspelo.. večina teh stvari je potem lepega dne neslavno ukinjena.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

Matev ::

zakaj bi naj procesor neizkoriščen ždel, če je lahko koristen:
screen saver varianta, boinc projekt, rudarjenje kriptovalute za neznanega naročnika itd.


ker porabi precej več elektrike ob tem...

Markoff ::

dexterboy je izjavil:

@Furbo; za takšne, kot si ti, prlagam spodaj link:
https://azure.microsoft.com/en-us/solut...

Furbo govori o vrednosti kriptovalut, ti pa govoriš o tehnologiji blockchain. Kriptovaluta =/= blockchain, tako kot PVC =/= nafta.

Razumeš, da se ne pogovarjata o isti stvari?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

marS ::

Evo nov cryptocoin - rudarjenje skozi brskalnik :)) pravijo da je povsem legalno JSECOIN - JavaScript Embeded Cryptocurrency
...no more heroes...
https://ilbis.com/

user1618 ::

Matev je izjavil:

zakaj bi naj procesor neizkoriščen ždel, če je lahko koristen:
screen saver varianta, boinc projekt, rudarjenje kriptovalute za neznanega naročnika itd.


ker porabi precej več elektrike ob tem...


A ni to fajn, ko zate rudari en 'navaden uporabnik' interneta na drugem koncu sveta? V bistvu sploh ne veš, komu reči 'hvala za kovanček' ;)
"If we were supposed to talk more than listen
we would have been given two mouths and one ear"
- Mark Twain

dexterboy ::

Objaviš na fejsiču :))

@Markoff; razumem to. Ampak brez blockchain tehnologije ni kriptovalut ne glede na njihovo vrednost in "težo" v družbi.
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

Zgodovina sprememb…

FireSnake ::

tikitoki je izjavil:

V oklepaju je napisal prav, za razliko od kace.


Pametnjakovič: sam sebe sem takoj popravil, ker sem pozabil en h.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Šmorn ::

Če malce pomisliš, potem ugotoviš, da so kriptovalute precejšnje breme za okolje. Ali je že kdo računal, koliko energije gre v rudarjenje na svetovnem nivoju?

tikitoki ::

user1618 je izjavil:

Ooooo :D
zakaj bi naj procesor neizkoriščen ždel, če je lahko koristen:
screen saver varianta, boinc projekt, rudarjenje kriptovalute za neznanega naročnika itd.


Ker noces trositi energije za kopanje smeti?

FireSnake je izjavil:

tikitoki je izjavil:

V oklepaju je napisal prav, za razliko od kace.


Pametnjakovič: sam sebe sem takoj popravil, ker sem pozabil en h.


Em, zajebu si pri popravljanju in spregledal, da je tip cisto pravilno zapisal v oklepaju. Kolikor sem preletel poste naprej, nisem edini s tem mnenjem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tikitoki ()

Markoff ::

dexterboy je izjavil:

Objaviš na fejsiču :))

@Markoff; razumem to. Ampak brez blockchain tehnologije ni kriptovalut ne glede na njihovo vrednost in "težo" v družbi.

Blockchain je uporaben. Ali pa imajo kriptovalute vrednost, pa pove trg. Sedajle pravi, da so vredne veliko, nihče pa ne ve, koliko bodo vredne v prihodnosti. Če Furbo reče, da niso vredne nič, ima prav. Če to rečeš, da so vredne x, imaš prav. Govorita pač vsak v svojem imenu. Borza je približek popolnega trga, ampak glede na število špekulantov bi rekel, da je še daleč od dejanskega približka.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

MrStein ::

Šmorn je izjavil:

Če malce pomisliš, potem ugotoviš, da so kriptovalute precejšnje breme za okolje. Ali je že kdo računal, koliko energije gre v rudarjenje na svetovnem nivoju?

Ja, smo. Siča (drobiž).
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

ZigaZiga ::

Ha, če koga prepriča tole ... posodiš mašino za rudarjenje (ubistvu isto kot virus, le da daš dovoljenje) :P
Nicehash

Spock83 ::

No tukaj imas tudi ti nekaj od tega.

Markoff ::

MrStein je izjavil:

Šmorn je izjavil:

Če malce pomisliš, potem ugotoviš, da so kriptovalute precejšnje breme za okolje. Ali je že kdo računal, koliko energije gre v rudarjenje na svetovnem nivoju?

Ja, smo. Siča (drobiž).

Ste izračunali tudi, koliko dodatne energije porabimo, če bi cel svet uporabljal izključno kriptovalute namesto obstoječih digitalno podprtih valut in sistemov trgovanja z njimi?

(v resnici ne pričakujem odgovora na žebelj v krsto)
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

MrStein ::

Če bi vsi ljudje bili vegetarijanci (ali kar mrtvi), bi ful manj živali zaklali.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Markoff ::

Torej nimaš odgovora, pa nabijaš z nepovezanimi zadevami in misliš, da ti bom nasedel.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

AnotherMe ::

Izračunal nisme - ampak če pogledam koliko pijavk je v verigi aktualnega sistema, bi verjetno bilo cenej...

Markoff ::

AnotherMe je izjavil:

Izračunal nisme - ampak če pogledam koliko pijavk je v verigi aktualnega sistema, bi verjetno bilo cenej...

Potegnjeno iz riti. Ziher imaš prav.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

dronyx ::

Celo piratebay se ukvarja z miniranjem! Kam gre ta svet?

Markoff ::

"Ocenjuje se, da je poraba električne energije celotnega omrežja za bitcoin 14,5 teravatne ure na leto - to je nekoliko več od trenutne letne porabe vse Slovenije. Drugače povedano, vsaka transakcija v omrežju bitcoina zahteva dnevno porabo skoraj petih povprečnih gospodinjstev," je v kolumni Kriptovalute kot denar prihodnosti? zapisal Marko Pahor.


MrStein in AnotherMe, care to revise your statements? Govorimo o stanju DANES, ko je BTC obskurna valuta. Koliko energije bo šele porabila neka globalno uporabljena kriptovaluta?

Zdaj pa ne ponavljajta več laži.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

V Egiptu in Turčiji z DPI uporabnikom podtaknili vohunske programe

Oddelek: Novice / Kriptovalute
3013119 (10335) stb
»

Večnamenski virus za Android, ki pokvari baterijo

Oddelek: Novice / Kriptovalute
2710893 (6395) AštiriL
»

Rudarjenje v brskalnikih pogosto, a nepriljubljeno

Oddelek: Novice / Kriptovalute
85823 (4298) KTr1sk
»

Čedalje več okuženih računalnikov rudari kriptovalute (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Kriptovalute
5422655 (18302) krneki0001
»

Botnet TDL-4 prinaša lepe denarje

Oddelek: Novice / Kriptovalute
136894 (5110) RejZoR

Več podobnih tem