» »

Na 38 telefonih odkrili prednameščene viruse

Na 38 telefonih odkrili prednameščene viruse

Slo-Tech - Okuženi pametni telefoni niso nič nenavadnega, večinoma pa smo si za okužbo krivi sami, saj nanje nesnago potegnemo sami ali pa jo staknemo ob obisku kakšne sumljive spletne strani. Zgodilo se je že tudi, da je na kakšnem poceni telefonu trojanec naložen že tovarniško. Check Point pa ugotavlja, da ga lahko dobimo tudi na telefonih višjega razreda, denimo Galaxy Note 7 ali LG G4.

Pri Check Pointu so na 38 napravah z Androidom, ki so bile v lasti dveh različnih podjetij (telekomunikacijskega operaterja in tehnološke multinacionalke), katerih identitete niso razkrili, odkrili okužbo. To ne bi bilo nič nenavadnega, če ne bi bilo nekaj teh okužb dodanih v ROM s sistemskimi privilegiji. Ko so prispele od proizvajalca, naprave virusov niso imele, torej jih je moral okužiti nekdo v verigi dobaviteljev. Večina virusov je kradla informacije in prikazovala oglase (kot na primer Loki), je bil pa med njimi tudi izsiljevalski Slocker.

Ni jasno, ali sta bili podjetji, katerih telefoni so bili okuženi, tarči ciljanega napada ali pa je šlo zgolj za del večje akcije. Glede na to, da je bila uporabljena precej primitivna in poznana nesnaga, gre sklepati na slednje. Vseeno pa jo problematična novica, saj kaže, da lahko imamo okužene telefon, četudi nismo obiskali nobene sumljive spletne strani ali odprli sumljive datoteke. Zaradi tega je koristno telefon preiskati z orodji za lovljenje malwara, še bolje pa je ob nakup nanje namestiti preverjen, sterilen ROM.

54 komentarjev

«
1
2

Vlayke ::

še bolje pa je ob nakup nanje namestiti preverjen, sterilen ROM.


In s tem takoj po nakupu izgubiti garancijo... Tak nasvet je dokaj nepremišljen in nerealen.

Za začetek 99% uporabnikov ne ve kako bi si naložili nov ROM. Poleg tega pa naj bi bila odgovornost prodajalca, da ti da neokrnjeno napravo in ne kupca, da potem poskrbi, da je tako res dobil.

MrStein ::

Galaxy Note 8 ? A ni ta model šele napovedan?

PS: Kako se reče filozofiji, da je za vsako težavo kriva žrtev?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

BivšiUser2 ::

Za samsunge pomaga itak odin.
SloTech - če nisi z nami, si persona non grata.

konspirator ::

Vlayke
In s tem takoj po nakupu izgubiti garancijo... Tak nasvet je dokaj nepremišljen in nerealen.

Tvoj vir ?


Od 2012 je odgovor ne.
https://fsfe.org/freesoftware/legal/fla...
--

Zgodovina sprememb…

Dr_M ::

V Sloveniji so vsaj 4 pooblasceni servisi mobilnih telefonov, ki ti v sklopu garancije ne bodo servisiral telefona, ce nimas originalnega roma. Kaj na internetih pisejo random ljudje o tem, je povsem nepomembno za te servise.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Tinaamalaa ::

pac uraden ROM flashas nazaj...je to problem?

LightBit ::

Dr_M je izjavil:

V Sloveniji so vsaj 4 pooblasceni servisi mobilnih telefonov, ki ti v sklopu garancije ne bodo servisiral telefona, ce nimas originalnega roma.

Ali lahko poveš kateri?

Rias Gremory ::

Vlayke je izjavil:

še bolje pa je ob nakup nanje namestiti preverjen, sterilen ROM.


In s tem takoj po nakupu izgubiti garancijo... Tak nasvet je dokaj nepremišljen in nerealen.

Za začetek 99% uporabnikov ne ve kako bi si naložili nov ROM. Poleg tega pa naj bi bila odgovornost prodajalca, da ti da neokrnjeno napravo in ne kupca, da potem poskrbi, da je tako res dobil.

http://matija.suklje.name/rooting-and-f...
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.

sheldon ::

Razkriti identiteto?

Zvezdica27 ::

lp, jaz sem po custom romih dal nazaj original rom - in servis ni nič rekel. Šlo je za samsung s3 mini. Saj niso nič zrihtali, samo so pa vzeli in čarali in nekaj sčarali, kar na koncu ni rešilo zadeve.


zz

Dr_M ::

LightBit je izjavil:

Dr_M je izjavil:

V Sloveniji so vsaj 4 pooblasceni servisi mobilnih telefonov, ki ti v sklopu garancije ne bodo servisiral telefona, ce nimas originalnega roma.

Ali lahko poveš kateri?



Ram2, teleray, toptime, emonagram...
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

poweroff ::

Če se teli servisi res še lahko delajo norca iz potrošnikov je to zgolj zato, ker jih noben od hlapčevskih slovenceljnov ni tožil.
sudo poweroff

matijadmin ::

Tinaamalaa je izjavil:

pac uraden ROM flashas nazaj...je to problem?


Za 99 % uporabnikov je.

Neumen komentar, ker okužen telefon, če odkriješ, lahko tudi reklamiraš, oz. odstopiš od pogodbe. Če si utrpel kakšno škodo, pa še terjaš odškodnino od prodajalca!
Vrnite nam techno!

MrStein ::

Eni spet živite v paralelnem vesolju.
Tožiti?
Sosedova Francka bo tožila?
Zaradi telefona, ki ga je dobila "za en evro" ?

OK, povejte preprost in poceni postopek za tožbo. Mora pasati v eno sporočilo. Hvala.

PS: In ga kar pošljite prej omenjenim delavcem, ki ne dobijo plače.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

matijadmin ::

Najmanj, kar lahko je, da odstopiš od pogodbe. Ostalo je tako neumno kot glashanje. Toda flashanje ni rešitev za uporabnika.
Vrnite nam techno!

Magic1 ::

Sploh pa ne na naših sodiščih, kjer nobena sodba ni končna, dokler se nekdo želi pritožit.
Magic

Ales ::

Magic1 je izjavil:

Sploh pa ne na naših sodiščih, kjer nobena sodba ni končna, dokler se nekdo želi pritožit.

Samo na "naših" sodiščih imajo stranke v postopku možnost... ne možnost, pravico do pritožbe?

Saj vem, da paše včasih malo spustiti ventile in robantiti nad vsem živim... ni pa treba hkrati še možganov vreči skozi okno. :P

poweroff je izjavil:

Če se teli servisi res še lahko delajo norca iz potrošnikov je to zgolj zato, ker jih noben od hlapčevskih slovenceljnov ni tožil.

MrStein je izjavil:

Eni spet živite v paralelnem vesolju.
Tožiti?
Sosedova Francka bo tožila?
Zaradi telefona, ki ga je dobila "za en evro" ?

OK, povejte preprost in poceni postopek za tožbo. Mora pasati v eno sporočilo. Hvala.

PS: In ga kar pošljite prej omenjenim delavcem, ki ne dobijo plače.


Oba imata prav. Če prihaja do sistematičnega kršenja zakonodaje oz. pravic potrošnikov, bi moral proti temu ukrepat kdo drug in ne sosedova Micka. Če ne drugače pa kaka nevladna organizacija, ki bi slučajno kupila telefon in se nato slučajno spravila v položaj, da ukrepa proti servisu. Očitno ni interesa ali pa vsi čakamo na nekoga drugega, da se bo lotil.

poweroff ::

Kaj pa če si recimo policija ali vojska in so namestili posebej zdizajniran in zelo prikrit virus? Ali pa večje podjetje?

IT bi enostavno moral namestiti stock verzijo.
sudo poweroff

MrStein ::

Ali pa vojska naj ne kupuje opreme na ebay? ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

poweroff ::

Če bi prebral novico, bi videl, da ne gre za kupovanje po eBayu.
sudo poweroff

MrStein ::

Vedno ko govoriš o meni se motiš ™.


Novico sem prebral. In ne piše, kje so kupovali.
Se lahko vrnemo v realnost?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

stara mama ::

Za začetek lahk ljudje nehajo kupovat telefone pri operaterjih.
So samo potuhnjeni krediti, kjer telefon normalno preplačaš.

WamPIRe- ::

Marsikdo si ne more malo boljšega telefona privoščit, da bi ga enkratno plačal potem je edina možnost "na 24 obrokov" pri operaterju :)
Pa tudi.. če kupiš iPhone 7 recimo v prosti prodaji pride kolk? 900€? Pa verjetno še rabiš neko naročnino, da je tak telefon sploh uporaben (podatki). Vse skupaj si s stroški krepko čez 1200€ v 24 mescih.
Če ga kupiš pri večjem operaterju te pride 24x28€ + da imaš tukaj še neskončno klicev/SMS + več giga podatkov na mesec.
Torej če malo preračunaš.. se ti seveda bolj splača kupit telefon pri operaterju, ali se motim?
Msi Z77 | Intel i7-3770K | Kingston HyperX DDR3 16GB
CM Silent Pro Gold 700W | Asus RTX 2080 | Samsung 850 EVO 250GB
Samsung 850 EVO 500GB | 2x Asus ROG PG279Q

zee ::

Torej če malo preračunaš.. se ti seveda bolj splača kupit telefon pri operaterju, ali se motim?


V splosnem aparat na tovrstnih paketih preplacas. Precej.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

WamPIRe- ::

zee je izjavil:

Torej če malo preračunaš.. se ti seveda bolj splača kupit telefon pri operaterju, ali se motim?


V splosnem aparat na tovrstnih paketih preplacas. Precej.

Ja u bistvu gledam ponudbo za iP 7 plus 32GB pa se motiš.
Cena v prosti prodaji: 849 oz. 899€
Cena v paketu z 8GB podatkov pri enem od operaterju je 24x28€ kar nanese 672€ Torej ~200€ manj. Kako potem to precej preplačaš?
Msi Z77 | Intel i7-3770K | Kingston HyperX DDR3 16GB
CM Silent Pro Gold 700W | Asus RTX 2080 | Samsung 850 EVO 250GB
Samsung 850 EVO 500GB | 2x Asus ROG PG279Q

WamPIRe- ::

Sicer smo malo zavili iz teme. To, da operaterji dajejo na telefon viruse, bi jih morala kakšna institucija pošteno po prstih! ;(
Msi Z77 | Intel i7-3770K | Kingston HyperX DDR3 16GB
CM Silent Pro Gold 700W | Asus RTX 2080 | Samsung 850 EVO 250GB
Samsung 850 EVO 500GB | 2x Asus ROG PG279Q

poweroff ::

MrStein je izjavil:

Se lahko vrnemo v realnost?

Sure.

V realnosti telekomunikacijski operaterji, tehnološke multinacionalke in vojska ne kupujejo preko eBaya.
sudo poweroff

goodrich ::

Zaradi tega je koristno telefon preiskati z orodji za lovljenje malwara


Lahko kdo priporoči kakšno dobro orodje?

stara mama ::

WamPIRe- je izjavil:


Če ga kupiš pri večjem operaterju te pride 24x28€ + da imaš tukaj še neskončno klicev/SMS + več giga podatkov na mesec.
Torej če malo preračunaš.. se ti seveda bolj splača kupit telefon pri operaterju, ali se motim?

Vzameš paket ki ga dejansko rabiš in računica je takoj drugačna.
Ne, se ti ne splača, razen če imaš likvidnostne probleme.

matijadmin ::

zee je izjavil:

Torej če malo preračunaš.. se ti seveda bolj splača kupit telefon pri operaterju, ali se motim?


V splosnem aparat na tovrstnih paketih preplacas. Precej.

Odvisno katere in odvisno pri katerem operaterju.
Vrnite nam techno!

Vlayke ::

konspirator je izjavil:

Vlayke
In s tem takoj po nakupu izgubiti garancijo... Tak nasvet je dokaj nepremišljen in nerealen.

Tvoj vir ?


Od 2012 je odgovor ne.
https://fsfe.org/freesoftware/legal/fla...



Moj vir je zaenkrat Si.mobilova uradna podpora (na Telekomov odziv še čakam).
Odgovor je tule:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni,

prejeli smo vaše sporočilo glede nadgradnje mobilnega aparata.
Glede na to, da z novim ROMOM spremenite programsko opremo, garancije ni več možno uveljavljati.
Lepo vas pozdravljamo.

Si.mobil, Naročniški oddelek
----------------------------------------------------------------------------------------------------

matijadmin ::

Mislim, da zavajajo, prav gotovo pa lahko uveljavljaš stvarno napako.
Vrnite nam techno!

matijadmin ::

Vrnite nam techno!

Vlayke ::

Stvar je v tem, da je nasvet/komentar na koncu prispevka neumesten.

"še bolje pa je ob nakup nanje namestiti preverjen, sterilen ROM"

To je podobno, kot reči, da naj na avtu, ki sem ga kupil in ni šel čez tehnični pregled, nardim in plačam servis, da bo vozen. Če je znano, da je s kupljenim avtom problem, je moje upravičeno pričakovanje, da mi bo pooblaščeni servis avto brezplačno zrihtal in mi po možnosti za čas popravila ponudil ekvivalentno vozilo. Ne pa da bo to nekaj, kar bo zahtevalo moj čas in denar.

Tale blog post je bil priložen že prej. V teoriji je sicer fin, v praksi pa to pomeni pregovarjanje do smrti s prodajalci in serviserji. Komu se zares da to počet?

matijadmin ::

Posamezniki, ki imajo voljo, čas in sredstva naj se lotijo spora, če se jim serviser ali operater postavita po robu. In ja, tudi tožba je pravi način, če ne gre drugače. Zato, da neuki sosedovi Micki ne bo treba skozi vse to. Pri nas so nevladniki precej nedejavni, žal. Jaz sem se še zmeraj po sporu porvnal, tako da sem dobil vse zahtevano in še več. Nazadnje pred pol leta glede vezave in enostranske spremembe paketa po dopolnjeni določeni starosti ob tem, da sem podpisal aneks preden bi ga sploh videl. Dobil sem vse, kar sem zahteval.
Vrnite nam techno!

poweroff ::

Kot rečeno. Slovenski operaterji so nateguni. In dokler bodo lahko brez kazni nategovali, bodo to tudi počeli.
sudo poweroff

Heavy ::

WamPIRe- je izjavil:

zee je izjavil:

Torej če malo preračunaš.. se ti seveda bolj splača kupit telefon pri operaterju, ali se motim?


V splosnem aparat na tovrstnih paketih preplacas. Precej.

Ja u bistvu gledam ponudbo za iP 7 plus 32GB pa se motiš.
Cena v prosti prodaji: 849 oz. 899€
Cena v paketu z 8GB podatkov pri enem od operaterju je 24x28€ kar nanese 672€ Torej ~200€ manj. Kako potem to precej preplačaš?



Odvisno od paketa do operaterja. Je tudi res, da ne gre vsak drugi kupovati iPhone. Pri mid range napravah je ta nateg bolj opazen, kjer dobiš telefon 50e ceneje kot v prosti prodaji. Preklopiš na bob ali izi in zapraviš manj kot pri operaterju.
#TeamFelix

LilStalker ::

Naj povem zgodbico kako je bil bob nategunski ko smo ze ravno pri nategovanju slovenskih opretaterjev. Moj brat je bil pri bobu neko podjetje natacneje google mu je ponudilo delo. Sevda preselil se je v London. Narocil je bobu naj mu izklopijo racun. Gre pa tako dobil je racun za 80 e racunali pa so mu najprej zacasni izklop potem spet priklop in spet zacasni izklop in spet priklop in spet zacasni izklop in priklop in stalen izklop. Smesno kaj ne. Seveda ni placal. V nedeljo pa sem ga vprasal kako je resil spor z bobom pa je rekel da mi bo cez 14 dni povedal tako da takrat zveste nadeljevanje. Vem pa da je sel v tozbo.

konspirator ::

4x so mu delali izklop in ponovno priklop ? Na eno zahtevo izklopa ?
--

Zgodovina sprememb…

BivšiUser2 ::

matijadmin je izjavil:

https://fsfe.org/freesoftware/legal/fla...

A to pri nas za to sploh drži: EU member states must have by now imported the Directive 1999/44/CE into their national laws. ?
Se pravi, če fon rootam, samo zato, da se znebim bloatwarea garancijo še imam?
SloTech - če nisi z nami, si persona non grata.

LightBit ::

Dr_M je izjavil:

LightBit je izjavil:

Dr_M je izjavil:

V Sloveniji so vsaj 4 pooblasceni servisi mobilnih telefonov, ki ti v sklopu garancije ne bodo servisiral telefona, ce nimas originalnega roma.

Ali lahko poveš kateri?



Ram2, teleray, toptime, emonagram...

Torej Samsung, Lenovo, Motorola, Sony, Microsoft (Nokia), CUBOT, Beafon, Noa, General Mobile, ZTE.

matijadmin ::

Pri nas je implementirano to. In rootaš lahko tudi kar tako, ne samo ob okužbi, nima veze.
Vrnite nam techno!

GaS ::

Matija, gledam tvoj sicer lepo napisan post oz. interpretacijo direktive. Kje je spodnji odstavek možno razbrati v direktivi?
So, we finally come to the question of rooting, flashing and changing the software. Unless the seller can prove that modifying the software, rooting your device or flashing it with some other OS or firmware was the cause for the defect, you are still covered for defects during those 2 years. A good test to see if it is the software's fault is to flash it back with stock firmware/OS and see if the problem persists. If it does, it is not a software-caused problem. If it is not possible to revert it stock software any more, it is also not a software-caused defect. There are very few hardware defects that are caused by software -- e.g. overriding the speaker volume above the safe level could blow the speaker.


Hvala,
GaS

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GaS ()

gumby ::

"... namestiti preverjen, sterilen ROM."
Čip boš menjal, al kako?
my brain hurts

poweroff ::

Daj posodobi svoje definicije, no.
sudo poweroff

next3steps ::

BivšiUser2 je izjavil:

matijadmin je izjavil:

https://fsfe.org/freesoftware/legal/fla...

A to pri nas za to sploh drži: EU member states must have by now imported the Directive 1999/44/CE into their national laws. ?
Se pravi, če fon rootam, samo zato, da se znebim bloatwarea garancijo še imam?

Stvarna napaka!
Garancije več nimaš, še vedno pa ti ostaja stvarna napaka.

thramos ::

Kar je (pri nas?) bolj slaba tolažba, ker moraš po 6 mesecih dokazovati obstoj stvarne napake sam.

Vlayke ::

konspirator je izjavil:

Vlayke
In s tem takoj po nakupu izgubiti garancijo... Tak nasvet je dokaj nepremišljen in nerealen.

Tvoj vir ?


Od 2012 je odgovor ne.
https://fsfe.org/freesoftware/legal/fla...



Malo je trajalo in imam še drugi vir.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni, gospod xxxxx,
hvala za vaše sporočilo.

Če si naložite na svoj telefon drugačno (nepreverjeno) posodobitev, kot je za vaš model telefona na voljo, s tem garancijo izgubite.

Za vsa dodatna pojasnila se obrnite na uvoznika za vašo znamko mobitela.

Lep pozdrav,
xxxxxxx
Center za pomoč uporabnikom

Kliknite za spletni pogovor.
www.telekom.si
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moj namen tu se ni prepirat o tem, kaj je prav in kaj ni. Tudi ne kaj bi moralo biti. Stvar je v tem, da je komentar na koncu tega članka nepremišljen, ker bralce poziva h koraku, ki jih bo v najboljšem primeru pripeljal do težav, če bodo hoteli uveljavljati garancijo in tega ne omeni. Poleg tega, da to res ne bi smela biti naloge in odgovornost kupca, pač pa prodajalca.
Informacije jasno kažejo na to, da naši operaterji (in zelo verjetno pooblaščeni servisi) nimajo enakih interpretacij tega, kako naj bi menjava ROM-a (ne) vplivala na menjavo garancije. To mnenje seveda ni moje, samo to ne spremeni sveta v katerem trenutno živimo.

thramos ::

Če do napake pride v 6 mesecih od nakupa in uveljavljaš stvarno napako, se smatra, da je napaka obstajala v času nakupa in mora prodajalec dokazovati, da temu ni tako. Root v tem primeru ne more biti izgovor, oziroma mora prodajalec dokazati, da je napake res prišlo zaradi roota. Takšen dokaz (če napaka seveda ni posledica roota ;)) bi bilo zanimivo prebrat. Pa seveda ga mora podati nevtralna tretja oseba (izvedenec), ne kar prodajalec. Žal pa je po 6 mesecih po naši zakonodaji dokazno breme in s tem strošek izvedenca na kupcu.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Hekerji uspešno zlorabili sistem spletnega oglaševanja

Oddelek: Novice / Varnost
114740 (3002) blackbfm
»

Locky Virus (strani: 1 2 )

Oddelek: Informacijska varnost
8825615 (22631) Manna
»

Nemški parlament vendarle ukrotil okužbo s trojancem

Oddelek: Novice / Varnost
197457 (5577) Dr_M
»

Rekordni popravni torek (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Varnost
7525000 (22436) xyxyxyxy
»

Odkrili velik krog kradljivcev identitet

Oddelek: Novice / Zasebnost
354538 (3199) _Sajmon_

Več podobnih tem