X-Bit Labs - Prvi večji premik v ločljivosti namiznih monitorjev je v naslednjih nekaj letih neizbežen. Medtem ko smo z ločljivosti 640 x 480 pik na 1920 x 1080 pik prišli v relativno umirjenem postopku (res je, da obstajajo zasloni s širino 2560 pik in višino 1600 oz. 1440 pik, a so v primerjavi z ločljivostjo 1080p bistveno bolj redki zaradi višje cene), se nam obeta precej hitrejši preskok na ločljivost 3840 x 2160. Prvi monitorji s to ločljivostjo že obstajajo, a zaenkrat stanejo okrog 3500 €. Jasno je, da so namenjeni bolj premožnim kupcem, a ker bo 4k tudi nov televizijski standard, ki bo nadomestil FullHD oz. 1080p, je pomik proti ugodnim cenam zaslonov neizbežen.
Skupaj z višjimi ločljivostmi se bistveno oteži prikazovanje grafično zahtevnih iger, saj potrebujemo več surove moči. Kljub visokim cenam in omejeni ponudbi teh zmogljivih monitorjev - na voljo sta praktično le dva, skorajda dvojčka, Asusov PQ321Q in Sharpov PN-K321 - so se pri nVidii odločili pripraviti program, ki bo nasitil tudi grafične kvalitete in števila pikslov najbolj lačne kupce. V sodelovanju z nekaterimi manjšimi sestavljavci sistemov so namreč pripravili program GeFroce GTX Battlebox. Ti sestavljavci so že znani kot nekoliko bolj fleksibilni, saj že dolgo ponujajo navijanje procesorjev v teh sistemih, hitro pograbijo novosti, kot so različne kombinacije SLI-ja CrossFirea, itd.
Da bo sistem dobil certifikat Battlebox, bo moral vsebovati Intelov procesor Haswell iz družine Core i5 oz. i7, ki bo obenem moral biti še navit. To bosta omogočala tekočinsko hlajenje (najverjetneje v zaključeni celoti, takšni so trenutno najbolj popularni) in hiter, navijanju prijazen pomnilnik. Za hitro delovanje sistema bo seveda poskrbel vsaj en SSD, medtem ko bo izbira grafičnih kartic prav tako vrhunska. V ponudbi bosta najzmogljivejši kartici iz nVidiinega nabora GeForce, GTX 780 in GTX Titan. Ker smo omenjali, da bodo skrbeli za igralce, najbolj lačnih grafičnih podrobnosti, bodo vse najnovejše igre, poleg delovanja v ločljivosti 4k, na sistemih tekle vsaj z visokimi nastavitvami kakovosti grafike in z vsemi nVidii ekskluzivnimi grafičnimi bonbončki vključenimi. To seveda še bolj obremeni grafično kartico, zato bosta v vseh primerih uporabljeni vsaj 2 oz. celo tri.
V kompletu s tako zmogljivim računalnikom bo mogoče kupiti še prej omenjen Asusov monitor, medtem ko bo znotraj sistema dodana zanimiva novost, nov nVidiin SLI mostiček. Ta je sicer le nekaj tiskanine s primernim številom priključkov, a pri Battlebox certificiranih sistemih pride s posebnim ščitom, ki ima osvetljen nVidiin logotip. Ščit je oblikovan v slogu hladilnikov kartic GTX 780 in Titan, vključno z osvetlitvijo logotipa, ki se sklada z osvetlitvijo napisov GTX 780 oz. GTX Titan na omenjenih karticah.
Nekateri izmed proizvajalcev so DigitalStorm, Falcom Northwest, Maingear, Origin, vsaj v Evropi jih bo ponujal britanski trgovec Scan, a bodo cene daleč od dostopnih. Osnovni sistemi se bodo začeli pri več kot 2000 €, seveda brez monitorja.
Bullshit. Oculus Rift je 'the next big thing', in ko bo OR enkrat vseboval zaslone Retina (za začetek vsaj 1080p), bo kakršno koli prčkarjenje z visoko resolucijskimi namiznimi LCD zasloni odveč.
Namizni igralci pa že dolgo časa vemo, da ni vse v resoluciji 'ENEGA' zaslona: na mizo nanizaš tri 24-colarje, pa je pred tabo bistveno večja površina za optimalno vključitev v igro (immersion).
Povej mi, a za 3x po 1920x1080 oz. 5760x1080 v najslabšem primeru ali pa 5760x1200 višine v boljšem pa se ne zahteva toliko računske moči? Zračunaj si koliko več.
V novici pa kolikor vidim se gre za sestavo stroja z dosti moči, da to dela vse tako kot mora. Monitor pa lahk že zdaj kupiš večji, ali pa več manjših, pač se odločiš v katero smer greš.
Futranje egotripa... Če želiš imeti takšno "zverino" doma, rabš veliko "šoldi". To pomeni, da moraš delati. Več dela za več cekinov. In KDAJ imaš potem čas se še igrati za povrhu? Aja, sej res, Zoki je moj oči ali pa drugi delajo za mene. Seveda za minimalca
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
amizni igralci pa že dolgo časa vemo, da ni vse v resoluciji 'ENEGA' zaslona: na mizo nanizaš tri 24-colarje, pa je pred tabo bistveno večja površina za optimalno vključitev v igro (immersion).
Saj se ne gre samo za večjo površino, slika bi bila bistveno lepša kot je sedaj.
DexterBoy: 2k€ pa res ni tak denar, da bi moral biti Zokijev sin. Če ti je to toliko, potem se spravi s foruma in začni početi kaj produktivnega :)
Ni to problem kupiti, sam kdo hoče neko (pre)vročo, navito mašino.. mene to dolgočasi.
Raje preskočim prvo generacijo in počakam na drugo, kjer bodo (upam vsaj) že posekali par vogalov in opustili butasto navijanje procesorja in noter tlačili samo še eno, dovolj zmogljivo grafično.
Zakaj bi tole rabil, če lahko daš not eno 500€ grafo in je dost?
Worst case moraš par detajlov zmanjšat.
At max daš not cfx/sli dve top en grafi. Več kot to je samo še preseravanje, mogoče 0.0001% gamerske populacije to izkoristi.
Tako da ja, spet produkt v rangu Ferrarija/Lambota... pa tone denarja v marketing. Ker menda če imajo neko tako top-end rešitev so potem tudi za vse ostalo boljša izbira (kmečka logika?).
Zakaj bi tole rabil, če lahko daš not eno 500€ grafo in je dost?
Za 4k display bo dost?
Itak da ne bo, vsaj ne v latest igrah na high nastavitvah, kar je plan certificiranja. SPloh pa to ne bo držalo, ko začnejo izhajati porti iz nove generacije konzol, ki bodo PC grafe spet malce bolj privili.
Vprašanje je bilo retorično. Ampak ja, mi je zanimivo, kako nekateri pričakujejo, da bodo ljudje, ki dajo 3500EUR za display zadovoljni z 500EUR grafično in spuščanjem detajlov v igri... Po drugi strani pa cel kup Slovencev vozi neke ubitačne avte, z nekimi no name gumami.
P.S.: Ampak ja, tudi naslednja generacija GPU-jev še ne bo dovolj za 4K brez SLI/CF.
High end graf se po mojem mnenju sploh ne splača kupovat. Resno, če ti milo rečeno dol visi za benchmark score je nakup totalen fail, razen če na več monitorjih igraš, sam to je spet ohoho denar +2 monitorja al pa še več kupit (kar je seveda dokaz da ne veš kam z denarjem). Mislim da je razlika med medium (ali celo low) in ultra nastavitvami skoraj minimalne, razen če si res picajzl in greš vsak drek podrobno obgledovat v igri. Če je grafa srednjega ranga zmožna poganjat vse na visokih nastavitvah 2-3 leta ni razloga, da bi kupoval dražjo.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Ko bo Oculus Rift zrel, ko bo delala višja resolucija in pa head tracking, pozabite na 4k monitorje, resno. Za manj denarja bistveno boljša igralna izkušnja.
Mislim da je razlika med medium (ali celo low) in ultra nastavitvami skoraj minimalne, razen če si res picajzl in greš vsak drek podrobno obgledovat v igri.
A samo 2x 780GTX oz 2x Titan, da dela avg 45-55fps vaauu, ne hvala.
Kaj si želel tukaj povedati?
Da je en brezvezen ripoff ta nvidia stunt z 4K.
4k UHD je itak preveč za katero koli grafo na scenki, mislim 2xTitan za 2000EUR in še zmeraj ne da zaželjenega učinka v bolj zahtevnih špilih. Zbudi me ko bomo imeli 1 kartico, ki bo zmožna poganjati min 60fps @ 4k potem se bomo pa pogovarjali. ;)
Ko bo Oculus Rift zrel, ko bo delala višja resolucija in pa head tracking, pozabite na 4k monitorje, resno. Za manj denarja bistveno boljša igralna izkušnja.
Itak boš 4k moral imeti, ker z Riftom pač ne boš gledal filmov, brskal po spletu, pisal dokumentov, itd...
Pa kako veš, da bo Rift, ko bo takole (kot ti pišeš) izpopolnjen, bistveno cenejši od 4k monitorjev? Misliš, da bodo 4k monitorji vedno stali 3,5k €?
A samo 2x 780GTX oz 2x Titan, da dela avg 45-55fps vaauu, ne hvala.
Kaj si želel tukaj povedati?
Da je en brezvezen ripoff ta nvidia stunt z 4K.
4k UHD je itak preveč za katero koli grafo na scenki, mislim 2xTitan za 2000EUR in še zmeraj ne da zaželjenega učinka v bolj zahtevnih špilih. Zbudi me ko bomo imeli 1 kartico, ki bo zmožna poganjati min 60fps @ 4k potem se bomo pa pogovarjali. ;)
Jah saj ti je povedal Sentinel, naslednja generacija zagotovo še ne bo dovolj, torej počakaj nekje 3 generacije.
Pač nisi ciljna publika tegale sistema, Ni se treba zdaj takole kurčit...
Če ne bi imeli premikov v top of the line, drobtinice teh dobrot kasneje ne bi padle v nižje, cenejše razrede. Poglej 1080p monitorje, ki se zdaj dobijo za 200 €, na max nastavitvah jih pa poganjajo grafe za 300 €. Takšna bo situacija s 4k, ampak pač, čez nekje 5 ali več let. Ampak 4k že obstaja, nekateri si ga lahko privoščijo, torej naj si ga. Če en bi vedel kam z denarjem bi 100 % že imel 4k monitor.
Ko bodo One Head 60Hz 4K monitorji okoli 2kEUR, ga takoj kupim.
Že 2560x1600 se mi zdi ravno malo premajhen. Za špile, pa upam, da bodo, ko bodo One Head monitorji, podpirali HD resolucijo iz grafične, monitor pa da bo sam naredil upscale.
To pa zato, ker imajo grafične že sedaj na 2560x1600 na full detajlih (tudi Titan), probleme z tekočim delovanjem. Z upscale (krat 2) vsaj ne boš rabil 3 Titane, ampak komot počakaš generacijo, ki ne bo imela problemov z 4K. Čez ene 2,3 generacije bodo ziher.
Monitorji z eno glavo, 60Hz (ali več), 4K pa tudi ne bodo že naslednje leto samo 2000EUR...
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Saj monitor že sedaj lahko sam dela upscale, če mu tako paše. V bistvu tudi ga dela, ča grafična ne pošilja native ločljivosti. Hec je samo, da je zadeva dost sranje, ker trenutno nimaš kakšnih pametnih četrtinskih ločljivosti (like 960x540), kjer bi en pixel lahko mapiral točno na 4 pixle na panelu. In v teh primerih poceni linearen scaling ni ravno nekaj kar bi hotel. Imaš pa v driverjih opcijo, da ti GPU naredi upsacle...
Bullshit. Oculus Rift je 'the next big thing', in ko bo OR enkrat vseboval zaslone Retina (za začetek vsaj 1080p), bo kakršno koli prčkarjenje z visoko resolucijskimi namiznimi LCD zasloni odveč.
Jaz bom za precej iger se vedno uporabljal monitor. Oculusa bom nucal predvsem za reci kot so simulacije, kjer sedis v avtu/avijonu in gledas okol.
Žal ne trenutni 4K monitorji. En ima dve glavi (in se grafični predstavi kot dva monitorja), drug pa podpira samo 30Hz, kar se, po pisanju Ryan Shrout-a, prekleto slabo pozna v delu z Windowsi.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Mislim da je razlika med medium (ali celo low) in ultra nastavitvami skoraj minimalne, razen če si res picajzl in greš vsak drek podrobno obgledovat v igri.
Razlika je več kot očitna.
Odvisno kakšen je špil.
Pri večini novejših (Crysis, BF3, SR3/4, ...) je res bolj malo za opazit, razen AA in teksture.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Saj monitor že sedaj lahko sam dela upscale, če mu tako paše. V bistvu tudi ga dela, ča grafična ne pošilja native ločljivosti. Hec je samo, da je zadeva dost sranje, ker trenutno nimaš kakšnih pametnih četrtinskih ločljivosti (like 960x540), kjer bi en pixel lahko mapiral točno na 4 pixle na panelu. In v teh primerih poceni linearen scaling ni ravno nekaj kar bi hotel. Imaš pa v driverjih opcijo, da ti GPU naredi upsacle...
Em... 1920 x 1080 je lepo *2 v vsako smer na 4k monitorju (Sharp/Asus sta 3860 x 2160).
Žal ne trenutni 4K monitorji. En ima dve glavi (in se grafični predstavi kot dva monitorja), drug pa podpira samo 30Hz, kar se, po pisanju Ryan Shrout-a, prekleto slabo pozna v delu z Windowsi.
Ne. Prek enega linka (prek HDMI oz. prek enojnega DP linka) oba (ker sta itak identična, oba imata Sharpov panel) delujeta na 30Hz pri 4k. Problem je v prepustnosti linka (HDMI). Zato za 4k 60 Hz fejkajo s 1920 x 2160 na dveh ekranih prek mislim da MST, torej priklopiš monitor z enim DP (1.2 al kolk že) kablom in zadevo nastaviš v Eyefinity (na Radeonih).
V končni fazi imaš še vedno razpon zaslona 3860 x 2160 pik, torej ti popolnoma nič ne preprečuje, da bi dal na 1080p izris igre. Kot ti nič ne preprečuje, da 3xFHD Eyefinity ne bi izrisoval pri 2880 x 540 pikah. Pač bo vse kockasto oz. bodo štirje piksli na monitorjih prikazovali enega.
V bistvu sem ciljal na super kvaliteto upscalinga na obstoječih full hd monitorjih iz nečesa manjšega kot full hd in da ne vidim razloga zakaj bi bilo nekaj hudo boljše pri 4k zaslonih.
AJa to. Jah ne bi bilo boljše, kvaliteta bi bila še vedno FHD. Ampak lahko bi pa imel 4k monitor za pisarniško/profi delo, v primeru igranja iger pa bi lahko še vedno uporabil isti (velik) monitor in neko zgolj povprečno grafo.
PIPI: Na PcPer.com so testirali en 4K monitor, ki je imel samo 30Hz in eno glavo, drugi je pa imel 2 glavi, 60Hz in se je grafični predstavil kot dva monitorja. Upscale na 60Hz ni možen, glede na Ryan-a. Mu je tip postavil točno to vprašanje in je rekel, da zaenkrat ne podpira(jo), ravno zato, ker se gre za Eyefinity in Surround. Dobro ime so dali 2-head monitorju: Tiled Display.
Ker ima zelo velik pixel density, upscale verjetno ne bi zgledal tako grozno. Z napredkom tehnologije bodo itak rešili vse quirke, ki jih imajo sedaj, pa še cena se bo nižala. Ko bodo manj kot 2k EUR, bodo sigurno tudi grafične blizu sposobnosti poganjati špile na nativni 4K resoluciji.
Naslednje leto takšne pocenitve ne pričakujemo, v ene dveh do treh, pa možno. Poglej kako so 1920x1080 sedaj poceni. Res da je trajalo nekaj let po tem, ko je ta resolucija postala kar nekakšen standard tudi na PCju, medtem si pa dobil monitorje raznih resolucij. Še pred parimi leti je bil monitor z HD resolucijo samo eden izmed mnogih, sedaj pa so le ti tudi po manj kot 200EUR, ostali z višjimi pa precej dražji. Za mojega 27" 2560x1600 sem dal skoraj 1k EUR. (sedaj okrog 600EUR)
4K se pa že sedaj vidi, da bo to standardna resolucija in zato jaz mislim, da bodo cene relativno hitro padale, ker bodo proizvajalci delali samo (ali v veliki večini) 3860x2160.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Ja saj to sem napisal. Imaš dva 32" 4k monitorja, tegale Asusa pa Sharpa. Oba imata Sharpov panel. Problem je, da HDMI ni sposoben prikazovati 4k na 60 Hz, niti 1.4 ne. Lahko pa prek enega DisplayPort 1.2 kabla prenašaš signal 'dveh' monitorjev, kot sem napisal zgoraj. Pomojem je problem standardizacije (nisem preverjal) in takole pač pofejkajo, ampak zadevo je mogoče spraviti čez en kabel. Pač po standardu MST, ampak gre.
Nisem preverjal ampak ne vidim razloga, da situacija en bi bila enaka na Sharpu.
Tako se najlepše vidi, kaj je MultiStreamTransport.
Oba, Asus in Sharp uporabljata to metodo, medtem, ko pa Seiki 50" TV 4K, dela na 30Hz.
Izvirna rešitev za 60Hz, čeprav so problemi pri Nvidiji. (Cold Bug.)
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|