» »

Sodni poziv AMD-ju in nVidii

Sodni poziv AMD-ju in nVidii

več strani - Tuje strani poročajo, da sta AMD, ki je pred kratkim prevzel grafičnega giganta ATi, in nVidia prejela sodne pozive z ameriškega pravosodnega ministrstva, natančneje protimonopolnega oddelka. Razlog naj bi tičal v kršitvah protimonopolne zakonodaje s prodajo in distribucijo grafičnih procesorjev in kartic, natančnejših razlogov pa niso želeli razkriti. Kljub temu sta AMD in nVidia že napovedala popolno sodelovanje s preiskovalci. Več o tem preberite na Hartware, The Register ali X-Bit Labs.

77 komentarjev

«
1
2

DOOM_er ::

kakšn monopol neki :\
Robots will steal your job. But that's OK

elasto_mania ::

prej ima intel monopol kot amd

opeter ::

Je Intel v ozadju? Ali kdo tretji?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

celada ::

Kolikor jaz vem nvidia in ati naj bi prejela poziv zato ker naj bi imela kartelni dogovor saj imasta prakticno indenticne cene graficnih kartic
Malo citiva na bloomberg.com
Pa se en quote s njihove strani:
Federal investigators may be looking at the fact that Nvidia and larger rival ATI Technologies Inc. have similar pricing among some competing product lines, Doug Freedman, an American Technology Research analyst, said today in an interview. Advanced Micro Devices Inc., which bought ATI in October for $5.4 billion, was subpoenaed Nov. 29.


Nevem bomo videli kako se bo to koncalo.

PaX_MaN ::

A ne nastavjo (končnih) cen trgovine?

Poldi112 ::

Precej logično da imata za podobne kartice podobne cene. Drugače jih tisti z dražjimi pač ne bo prodajal.
Problem bi bil če bi se zmenila, da bosta oba imela nadprovprečno drage. Osebno nimam tega občutka.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

celada ::

PaX_MaN: Koncno ceno ze nastavljajo trgovino toda nvidia in ati dasta trgovcem kartico za doloceno ceno kateri trgovci dodajo se svojo marzo.Ati in nvidia povesta trgovcem se priporoceno maloprodjano ceno, katera se ponavadi zvisa ce ni zadosti kartic.

Poldi112: Ja nevem tebi se ne zdijo cene prevelike komu drugemu se pa zdijo, bo ze preiskava povedala svoje.

nuclear ::

McHusch kemik, si se le zbudil? :D

AMD in ATI, zkaj pa zram AMDjev še vedno vgrajujejo Nvidiine izdelke? :D
Asus G14 2023 - Ryzen 7940HS - 32GB DDR5 - GeForce RTX 4080 - 990 PRO 4TB

Zgodovina sprememb…

  • odbrisalo: gzibret ()

Mr.B ::

Čisto prav. HE kartice so se podražile za 200€. HE kartica ATI 9700 je stala 400€ danes HE stane NV8800 600€..
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mr.B ()

RejZoR ::

Hja no, mogoče veš kolk so stale HE kartice 6 let nazaj? Al pa v času prvih Voodoojev? Za 40-50 jurjev si dobil najhujšega Voodooja, ki je takrat potolkel vse pred sabo. Pa zdej? Jah, počas se bljižamo meji 200k...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Senitel ::

Eno je, da Voodoo ni bil tehnično nič kaj posebnega, je bil bolj dobra ideja, danes so pa ti čipi naravnost gromozanski v primerjavi z recimo CPU. Drugo je pa inflacija.

@LOL ::

Lepo povedano Senitel
Hippy: The Doors?
Geek: The Windows!

mtosev ::

Zanimivo :D 0:)
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

amigo_no1 ::

Gre za duopol :D ne monopol

Glede cen pa se strinjam, ga rastejo eskponentno :\

jlpktnst ::

Kdo te sili da jih kupuješ?

mwahahaha....

Ne morem verjet. Nebi rekel da jamramo o cenah kruha ki so 5x višje kot pred 15 leti. Kruh je vsaj delno potreben za življenje, medtem ko nihče ne umira zarad tega ker nima 200k vredne grafične. Očitno obsajajo čudaki ki kupujejo take reči, kaj se sekiraš, naj jih.

edit: spremenil neprimerno besedo v čudake

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jlpktnst ()

bobby ::

ma kaka inflacija,... inflacija mora bit tko al pa drgač, vsaj 2%, če ne pademo v deflacijo, potem pa itak vemo, kaj to pomeni,..
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

simnov ::

logično v resnici pomoje amd in nvidia skupaj držita: Amd bo pa počasi manjšal ati

Looooooka ::

200 jurjev za kartico je nateg.
120 jurjev je se zmer nateg.
najbl zalostno je ker se vam geekom to ne zdi nateg.
kot da resno verjamete da majo take stroske pri proizvodnji.
kr naj oba oglobjo tko da zase ne bosta vedla.sicer glede visine cen se jih ne more oglobit ker jo lahko tko kot intel nabijeta tud do 500 jurjev ce jima pase...majo pravico.Ampak ce jim bo pa kdo dokazu da so se ze vnaprej dogovarjal kaksne naj bi ble okvirne cene...pol pa kr ena kazen kot jo mirosoft fase vsako leto.
Ker ce je to za njih "konkurenca" ... pol smo lahko vsako leto sam se bl bogi.

Poldi112 ::

Jaz sem pred letom dni 25k za eno nvidio dual head, ki zelo veselo poganja tudi farcry. Ne vem, meni se zdi ta cena čisto normalna. Za procesor sem dal več, za plato tudi, še za ohišje sem dal več.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Dr_M ::

kot da resno verjamete da majo take stroske pri proizvodnji.

ja, razvoj je pa zastonj, mar ne? :\
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Mr.B ::

Sej razvoj procesorjev tudi stane, pa cene ne rastejo ?
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Pithlit ::

Poldi: moja grafa je bla vračunana v ceno plate... pa veselo poganja vse kar mora :P .

Hja, 25k je čist kul cena... problematične so cene unih high-end zadev (čeprav še vedno ne štekam kdo to res rabi... razen za merjenje kdo ma daljšega...).

Mr.B Kako ne? Kje si pa 15 let nazaj vidu proc za 500k?
Life is as complicated as we make it...

Meamoto ::

DOOM_er: kakšn monopol neki :\

elasto_mania: prej ima intel monopol kot amd


Ni vprašanje kdo ima monopol, ampak kdo krši protimonopolno zakonodajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meamoto ()

Dr_M ::

Mr.B: mal poglej zgradbo procesorjev dons in 10 let nazaj, in zgradbo graficnih cipov in celih kartic dons in 10 let nazaj.

tok za inf, ko so prisle na trg DX9 graficne, sm nekje zasledic informacijo, da stane razvoj takega gpuja cca $100 mio. zdej, ce je ta cifra tocna nevem, bi pa upu trdit, da je realna cifra bla zelo blizu tisti.
bi pa rad vidu, kok stane razvoj popolnoma novega gpuja.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Oven-2k ::

Ja, če bi jaz vodil tako podjetje, bi verjetno tudi sam prodajal grafične za 200k, dokler bi obstajali ljudje, ki imajo dovolj veliko željo in denarja za kaj takega.

Sicer pa me čisto nič ne boli, ko počakam kaki 2 leti od izida igre, da jo začnem igrat z najvišjimi nastavitvami in z grafično kartico za 25 tisočakov. Pač, čas je denar - če hočeš danes igrati frišno igrico "na ful", rabiš 400kSIT vreden računalnik, če imaš potrpljenje, pa doživiš iste "užitke" malo kasneje in veliko ceneje >:D
Rok

Dr_M ::

sicer pa nevem, zakaj usi gledajo najdrazje modele.
kupi tist, za kar mas denar. ne pa jokat kok je drag top model, ker ga hoces na vsak nacin met.

sej vem, da je glupa primerjava, ampak mal poglejte avtomobilsko industrijo...

za rajo stane avto xy dnarja, za peticneze pa xy x10 in vec... in tut folk ne hodi vs v solzah okol, da si ne more kupit unga najdrazjega.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

@LOL ::

Sej razvoj procesorjev tudi stane, pa cene ne rastejo ?

:\ :\
Kok pa stane high-end procesor od Intela? a 60k sit? Verjetno bližje 250 kaj?
Hippy: The Doors?
Geek: The Windows!

Trdi ::

Se strinjam z Lo...oko, da je 200 čukov za kartico nateg. Dr_M, sem prepričan, da razvoj enega GPU-ja ne stane niti blizu 100M dolarjev. Malo poglej, koliko je vseh teh grafičnih jeder, razvoj enega ne more koštati 100 milijonov. Lahko da se motim, ampak bom potreboval kakšen bolj oprijemljiv link.
Trdota d.o.o.

Mr.B ::

@LOL
Cena HE proca se je vedno gibala okoli 1000$.
In proc je isto kot grafične kompleksen. Kaj mislite da ima današnji enojedernik, enako število tranzistorjev, kot jih je imel pred petimi leti ? Pa še tehnologijo so razvili da je sedaj 65nm, in ne 130nm.
Nobena grafična ne hiti na 65nm, že 80nm so problemi, verjetno ?

Samo se jim ne mudi, ker verjetno dovolj zaslužijo.
Pa ne mi jamrati, da je imela NV 50% porast profita, sklepam da ne na račun ogromnih stroškov s proizvodnjo, ali razvojem. No mogoče pa je kak naftni vrelec silicija našla ?
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Dr_M ::

Trdi: ne stane razvoj vsakega tok, ampak razvoj od ideje do koncnega izdelka. nadgradnje seveda ne stanejo toliko.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Dr_M ::

In proc je isto kot grafične kompleksen.

tudi pod razno ne.


Kaj mislite da ima današnji enojedernik, enako število tranzistorjev, kot jih je imel pred petimi leti ?

seveda da ne, ampak vecji del jedra je drugonivojski predpomnilnik.


Pa ne mi jamrati, da je imela NV 50% porast profita, sklepam da ne na račun ogromnih stroškov s proizvodnjo, ali razvojem. No mogoče pa je kak naftni vrelec silicija našla ?


mogoce na racun vecje prodaje? :\
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

3p ::

kot da resno verjamete da majo take stroske pri proizvodnji.

Eno so stroški razvoja, proizvodnje, reklamiranja, itd...

Drugo pa je, da izdelek prodaš po taki ceni, da zanj iztržiš kar največ (osnove ekonomije). Če se glavni tekmeci (ali tekmeca) zmenita, seveda lahko lepo držita cene v višavah in se imata oba boljše, kot če bi se stepla. Podobno je bilo pri RAMih par let nazaj, a ne?

3p ::

Dr_M: Pri procu je velik del jedra res predpomnilnik, ampak ostalo pa so večinoma unikatne enote. Na GPUju pa imaš množico identičnih... Po mojem, je v CPUju kar več znanja notri (in več razvoja).

Dr_M ::



K8 jedro.



G70 jedro.


priblizno enako, s tem, da so graficna jedra ponavadi vecja in je tudi moznost okvar vecja.


razlike med core 2 duo in pentium 1 v samem jedru so precej manjse, kot pa npr pri G80 in nv 20 jedrom.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

BluPhenix ::

Jah pač določeni ljudje tukaj nimajo pojma koliko stane razvoj takih procesorjev. Pa povrh pozabijo še dodati stroške zagonskega marketinga, skladiščenja, distribucije ... itd. PA tudi pojma nimajo kako se postavlja cene. Pa tudi ne kako povpraševanje/ponudba deluje.

Skratka zaradi ignorance elektrotehnike in ekonomije lahko rečejo, da je zadeva nateg.

Ne, take grafične je težje razviti kot CPUje. CPUji so za široko potrošnjo, grafične pa so namensko čipi. Namenski čipi vedno stanejo več kot splošni.
Že pri samih prototipih se pozna cena, ne pozabimo, da imajo GPUji zadnje čase večja jedra, torej večje jedro pomeni večji začetni izmet procesorjev itd.

Nekateri tudi ne razumejo, da to, da prodajaš "predrag" izdelek ni pogoj za monopol, oz. ne more biti edini kriterij. Oni prodajajo po taki ceni, kot se njim "zdi" da je vredno, problem pa nastane, ko prodajajo nekaj kar praktično "vsi" rabijo in onemogočajo samouravnavanje trga in zdravo konkurenco.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

Izi ::

Joj ste čudaki. A kdo pozna koga, ki ima kartico za 200k SIT? A? Vsi tiho? Nihče?
Vsi so samo nekaj slišali, da ima tako kartico nek prijatelj od prijatelja :D

Tistih 20 ljudi, ki vsako leto v Sloveniji kupi tako kartico, se ne šteje in lahko rečemo, da se te kartice ne kupujejo.
Prav tako okoli 10 Slovencev vsako leto kupi avto, katerega cena preseže 100 milijonov SIT (uradno preverjeni podatki).

Te kartice seveda krožijo med ljudmi in so namenjene predstavitvam in v reklamne namene. Vse boljše računalniške revije in interentne strani dobijo eno za testiranje pa še vsaka računalniška trgovina, ki kaj da nase ima eno tako na zalogi za vsak slučaj., da lahko naredijo kakšno predsatvitev ali pa če jo celo kdo kupi.
Vsaka revija in internet stran nato testira te hude kartice in ponosno objavi rezultate, kar je povsem logično.
Kdo pa bi se hvalil in porabljal čas za testiranje kartice za 50k SIT in nato še pisal poročilo o dosežkih, ki ga nihče ne bo bral saj te kartice testirajo domači uporabniki.

Tko imamo v Sloveniji vedno nekaj 100 teh najhujših grafičnih kartic za 200k SIT, ki gredo iz rok v roke za raznorazne teste in marsikdo, kot vidimo tukaj, dobi občutek, da ljudje dejansko uporabljajo te kartice. Kar pa seveda ni res. Ljudje jih samo testirajo in preizkušajo, doma pa imajo normalne kartice za 70k SIT.

Resnica je ta, da večinoma uporabljamo kartice v rangu 50 do 100k SIT, kar je popolnoma isto kot 25 do 50k SIT pred desetimi leti. Torej imajo kartice že vsa leta popolnoma enako ceno, samo naš tolar malo hitreje zgublja na ceni kot dolar ali evro.

Mr.B ::

NV je imela ogromne stroške da je predelala jedro da je ven namesto linije GT7800 naredila 7900 ter seveda 7950. Ter seveda z razvojem kompletne linije 6600 dalje in ostalega... ?
Dej malo razmislite ?
Profit je verjetno posledica tega, da niso kaj dosti spreminjali, samo malo so popravili napake v jedru, kar bi itak morali, in to je to.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Dr_M ::

Mr.B: a se ti delas norca iz sebe ze??

seveda, da znotraj iste generacije ni tok razvoja, vsi tisti popravki stanejo mogoce 5% razvoja novega cipa.
je bil pa ogromen zalogaj prehod iz dx7 na dx8, iz 8 na 9 (kjer je nvidia nardila bloat in jih je to stalo ogromno) in zdej, iz dx9 na dx10. tuki so stroski ogromni.
vse vmesne verzije so pac popravki. ampak tiste vmesne verzije niso nic drazje od starejsih.
za primerjavo uzem 6600GT in 7600GT. ob prihodu, je bla cena enaka, spadata pa v isti rang v svoji generaciji.
treba pa je upostevat, da je na graficnih tudi vedno vec pomnilnika in tisti najhitrejsi cipi, tut niso zastonj.


in se popolnoma strinjam, s tem kar je Izi reku.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Mr.B ::

Da to so stroški so, samo ne takšni, da obdrži produkt isto ceno, zato da so drugače malo dizajn čipa spremenili, da je boljši I/O, ter kompletni proces izdelave samega čipa izboljšan, da ima na koncu čip sposobnost iti na višje frekvence.
Poglej kako je ATI svoje jedro 5xx rihtal. Vsak mesec je šlo hitreje, na koncu pa ga je moral dati ven…
Kakšne stroške ima dejansko NV s proizvodnjo čipov ne vem, ker jih sama ne izdeluje, jih pa naroči. Rame pa tudi izdeluje nekdo drugi, in ne NV….Koliko pa jih dajo gor, je pač posledica politike končnega proizvajalca. NV da samo priporočilo, ostalo pa je potrošnik.
Sam si je kriv, če kupuje grafične kartice srednjega razreda z 512 MB spomina, ki jih dejansko zaradi sposobnosti čipa, ne more nikoli izkoristiti…..
Zelo težko verjamem, da je imela NV tolikšne stroške, ko je prešla iz 6600 na 7600, kot je imela stroškov iz prehoda na dx8, potem na dx9, in sedaj na dx10.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

CaqKa ::

senitel 160ksit je way top preveč za samo eno grafično kartico.
pa če je nevem kaj v čipu noter... itak naredijo x izpeljav iz tega zaradi tega ker iz silicija nea vedno vsega stisnejo.

BluPhenix ::

Seveda, ljudje ki zadeve samo kupujejo so najbolj primerni, da stvarem določajo cene.

Ej meni se zdijo poršeji tudi predragi, sej so isto iz pleha kot vsi ostali avtomobili.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

Senitel ::

160K preveč recimo za 681M tranzistorski GPU z 768MB rama? Core 2 Extreme X6800 stane 250K, Athlon 64 X2 5200+ je tudi čez 100K... Sedaj dodaj zraven še recimo 1GB rama kar je spet 30K+...
"Samo ena grafična kartica" ja kdo te pa sili da kupiš glih to? Saj te tudi noben ne sili, da kupiš Core 2 Extreme X6800. Igre ne zahtevajo ne enega ne drugega, če si hočeš pa privoščit, boš pa pač moral plačat. Saj ne rečem, da so grafe poceni, ampak naj mi en pove katera high end komponenta v računalniku je poceni?

Razvoj G8x je stal okrog 300 milijonov dolarjev, sedaj sta dve kartici na trgu, prihajajo še cenejše različice...

Lahko bi nakladal o tem kako ima Intel celo armado kemikov in kako imajo čist svoj custom process in predvsem svoje fabe (in najvišje marže od vseh "štirih" - Intel, AMD, NVIDIA, ATI)... Kako ima AMD svoje fabe, vendar nimajo glih velik custom processinga in jih zato Intel nese s frekvencami glih kadar hočeš...

ATI in NVIDIA si delita TSMC, oba imata praktično identična pravila. Na srečo se ni treba it frekvenčnih vojn tako kot sta to počela Intel in AMD dokler to enostavno ni šlo več...
Samo, če imaš ti recimo 1000 G80 čipov in jih lahko prodaš za nevem 100$ ali pa za 500$ v obeh primerih jih boš pa vseh 1000 prodal, katero možnost boš izbral?

Če hočeš ceno spustit in prodat več čipov, potem moraš imet več čipov ane? Kar pa nekak ne gre, ker ima TSMC omejene kapacitete, pa še to si jih NVIDIA in ATI delita (pa še ostale firme). Ne moreš prodat recimo 70 milijonov high end GPU-jev, ker jih pač ne moreš naredit tolk... Niti ne moreš prodat 70 milijonov mid range GPU-jev, ker jih še vedno ne moreš naredit tolk.
Zna pa bit zanimivo, če bo ATI začel uporabljati AMD-jeve fabe...

P.S.: Se je kdo vprašal zakaj sta praktično samo ATI in NVIDIA na sceni? In zakaj se recimo tudi izdelovalci konzol ne spuščajo več v dizajn svojih čipov?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Senitel ()

CaqKa ::

me čist en d briga kolko je stal razvoj g8x.
poglej si kolko stane ena konzola. pa je noter glih tak isti čip.
naj dajo tako ceno pro kartam za one ko se z 3d bavijo. ne pa za igre. lepo te prosim.
danes se služi na otrocih in mladini, le poglej si kako služi mobitel in simobil, z mmsi, smsi, puno malih firm z prodajo multimedijskih vsebin, v bigbangu so začeli prodajat neonke itd za kompe..
walda mladino se da naplahtat.. pa bomo dali cene v višave še za grafiko.

ko pa gledaš kake grafe pa vidiš da performans ni šel od prejšne generacije za več kot 20% gor. 300 mio za 20%?
cena je pretirana, pa čeprav si ti strokovnjak s tega področja, ti moram oporekat.
naj tako grafiko prodajo SGI ne pa mulcem. kaj pa rabi en mladostnik vsako leto nov gpu.
100 ali 500 usd. nategovanje.
moje mnenje je da so tem kartam od 3dfxa dalje cene preveč poskočle, samo na podlagi naivnosti mladine in so s tem predrage.

Zheegec ::

poglej si kolko stane ena konzola. pa je noter glih tak isti čip.

Konzole imajo dumpinške cene (se podajajo v MINUS), ker se služi z licenčninami za špile, pri prodaji grafične kartice pa izdelovalci grafičnih kartic ne morejo računati na procente pri vsakem prodanem špilu. Poleg tega se že nekaj časa razvija naslednjik G8x oz R6xx, tako da so ponovno stroški s tem še večjim projektom, grafični v XboX360 in PS3 pa se pač samo še izboljšuje proizvodni proces (to definitino ne stane toliko kot razvoj novega GPUja, pa na koncu bodo še proizvodni stroški nižji), in to je za 5 let že kar konec razvojnih stroškov.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Poldi112 ::

@Caqka

Zadeva se prodaja po tržni ceni. In kaj bi ti zdaj rad? Prepovedal razne neonke in stvari, za katere ocenjuješ da se prodajajo zaradi naivnosti ciljne mlade populacije? To je res dober način da jih zaščitiš pred zlorabo.

In zakaj mladoletnik rabi vsako leto novo grafično pač ni tvoj problem. On že ve zakaj jo rabi. Kdo ste vi da boste drugim govorili kaj potrebujejo oz. mislijo da potrebujejo. Pač, enim je hobi zbirati 3dmark točke. Naj jih, zakaj pa ne.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Senitel ::

pa je noter glih tak isti čip.

V bistvu ne. RSX je v bistvu precej okleščena verzija G71, ima sicer enako število pixel shader enot, ima pa polovico ROP-ov in samo 128 bitno vodilo. Ima pa še za en quad pixel shaderjev samo zato, da se izboljše število uporabnih čipov in so zato stroški z njim manjši. XBox 360 podobno... RSX se mora splačat v ene 10-h letih, 7900 GTX se je moral v kakšnem letu.
naj tako grafiko prodajo SGI ne pa mulcem.

SGI je že več let v globoki krizi, stečaja so nazadnje izognil... Intergraph je obupal nad 3D in prodal oddelek 3Dlabs, ki je tudi obupal. Profesionalci nikoli niso potrebovali takih GPU-jev kot jih ima danes povprečen igračkar in ravno ti GPU-ji, so omenjena imena spravili v hude težave, ravno zaradi cene.
Igre danes počenjajo stvari, ki jih je recimo Pixar pred nekaj leti v filmih...

Jst ::

> Sicer pa me čisto nič ne boli, ko počakam kaki 2 leti od izida igre, da jo začnem igrat z najvišjimi nastavitvami in z grafično kartico za 25 tisočakov.


Hja, sedaj sem kupil 7900GS za 50k, da bom lahko normalno igral The Chronicles of Riddick, ki je stara dve leti (cez 27 dni bo tretje leto). P4ht ter 6600GT ni bilo dovolj.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Jst ::

> In zakaj mladoletnik rabi vsako leto novo grafično pač ni tvoj problem.


Jaz sem kupil 6600GT samo zato, ker sem imel prej ATIja, ki v linuxu deluje bolj.... no ne deluje:)

7900GS sem pa kupil zato, ker sem kupil nov računalnik, ki nima AGPja in sem bil prisiljen menjati grafično.

50ksit se meni ne zdi veliko. Če je en kurč.. iPod še dražji.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Tr0n ::

50k bi morale prit high-end kartice ranga 8800 GTX, ne pa srednji-to-low razred.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prvi GeForce 9 na valentinovo

Oddelek: Novice / Grafične kartice
473914 (3558) PrimozR
»

nVidia bo ostala sama

Oddelek: Novice / Grafične kartice
73001 (2518) MasterMind
»

Namesto prevzema partnerstvo

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
133379 (2792) ...:TOMI:...
»

Bo AMD prevzel ATI?

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
343383 (2272) OChack
»

NForce 4 SLi za Pentium procesorje

Oddelek: Novice / Procesorji
133260 (2805) kuglvinkl

Več podobnih tem