Slo-Tech - Pred leti je Parhelia, zadnja Matroxova grafična kartica, za tisti čas spodobno zmogljivostjo poganjati zahtevne 3D igre, obljubljala veliko, tudi Surround Gaming, večzaslonsko igranje. Na kartico smo lahko enostavno priključili tri monitorje in uživali na večji igralni površini. Kljub temu, da je bilo, v primerjavi z običajno rešitvijo, torej igranjem na enem monitorju (1024x768), večzaslonsko igranje izjemen napredek in doživetje, večje popularnosti in razširjenosti ta rešitev ni prinesla. Kljub naprednim funkcijam, je bila Parhelia ravno na meji zmogljivosti poganjati aktualne igre v večzaslonskem igranju. Tudi cena ob izidu je bila visoka, saj je Matrox od kupca želel okrog 130 tisočakov. Predvsem pa oddelku za marketing ni uspelo prepričati širše populacije, da bi si kupila še dva monitorja za popoln igralski užitek.
Matrox potem ni izdal nobene bistveno hitrejše kartice in rešitev je potonila v pozabo. Vendar pa se bo situacija glede igranja na veliki površini, kot kaže spremenila. Veliki LCD monitorji, ki imajo razmerje stranic 16:9 (HDTV) so postali dostopni tudi ljudem s plitvejšimi denarnicami. Tudi grafične kartice so povsem dorasle poganjati najsodobnejše igre pri ločljivosti 1600×1200. Teste zadnjega grafičnega procesorja podjetja nVidia, Geforce 7800 GTX, so testirali celo na ločljivosti 2048×1536.
Matrox na svojih straneh še vedno nudi informacije o tem, kako pripraviti igro, da bo delovala na treh monitorjih. Informacije so zanimive in uporabne tudi za tiste, ki imajo »samo« sodobno grafično kartico in uporabljajo dva monitorja, saj je natančno opisan postopek, kako pripravimo igro, da bo delovala na ločljivosti 2400x600 – v najslabšem primeru spremenimo .cfg datoteko. Če imamo dva monitorja, vnesemo temu primerno ločljivost, začenši s 1600x800. MImogrede, ko sem pred leti poizkušal igrati UT2003 na dveh monitorjih (1600x800), je Radeon 9000 Pro zmogel izrisati samo 1-2 sliki na sekundo;).
Kako pa je z igranjem na ločljivosti 1600x1200 in višjimi? Ali so sodobne igre narejene tako, da je možno igranje v takih ločljivostih? Na strani Widescreen gaming forum lahko najdete obilo informacij, kako si nastavite igre. Tudi FAQ naj bi bil kmalu končan. S strani mehkega dela, težav skorajda ni.
Kaj vam je storiti? Ne zavrzite pravkar kupljenega 17 ali 19 inčnega monitorja. Lahko dela družbo široko zaslonski pošasti in na njem prikazujete odjemalca za pošto, priljubljeni predvajalnik glasbenih datotek, pomoč, orodne vrstice in palete… Potrebujete samo še najnovejšo grafično kartico in zabava se lahko začne.
Se da komu stestirat recimo UT2k4 na dveh monitorjih, s tem da imate sodobno karto, recimo od 6600 GT naprej.
Nastavitve (sicer za 2003, ampak razlike ne bi smelo biti) so takšne:
1) Go to the installed directory 2) Go to the "system" subdirectory 3) Edit the file "ut2003.ini" 4) Locate the section [WinDrv.WindowsClient] 5) Modify the "FullscreenViewportX=" line to read 1600 6) Modify the "FullscreenViewportY=" line to read 600 7) Add the line "ScaleHUDX=0.333333" to the end of this section 8) Save/exit the file 9) Run the game 10) Once in the game (actually playing) hit TAB to bring up the command line 11) Type "FOV 138" and hit ENTER - this should adjust the world FOV to 138 degrees.
Owca, widescreen gaming forum je polinkan že v novici ;).
kuglvinkl, kako pa deluje igranje na dveh monitorjih? Si ravno ne predstavljam zadeve. Pri treh je merek na sredinskem, kaj pa pri dveh? A moraš aimat med monitorjema al maš sam širši pogled na eno stran namesto na obe?
Če igra res podpira več ekranov, potem gre tudi z več karticami. Tu pa gre le za to, da gonilnk igri ponudi "en" zaslon, izrisuje pa v resnici na dva. Igra ne ve, da sta v resnici dva zaslona, torej nič ne "podpira". Le velikost slike ji je "malo čudna" (razmerje 8:3), to pa je vse.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
S stališča Direct3D-ja, lahko voziš kolikor hočeš monitorjev na kolikor ti paše različnih karticah. Samo to je bolj uporabno, ko na vsakem monitorju prikazuješ nekaj drugega. Običajno pa samo označiš eno ekstra široko (ali visoko) resulucijo in to je to. Mene bolj kot več monitorjev zanima, kdaj se bodo tkole v praksi pojavili kakšni wide screen LCD-ji?
Smo probal na enem lan partyu UT 2004 na nvidia grafični 5900 in dveh 19' 959NF. No za igranje je malo čuden občutek zaradi roba med njima, drugače pa je enako kot da bi igral na enem monitorju. Tam ko se en konča, se drug nadaljuje. Torej je merek razdeljen na dva dela. Samo bi bilo pa super tole uporabljat za strategije, kot je že bilo omenjeno.
Jaz sem sprobal UT2k4 na moji naviti 6600, s tem, da sem polovico slike prikazoval na TV (preko tv-out). res, da je na TV bilo osveževanje samo 60 Hz, ampak zadeva je tekla zelo solidno. Motio me je deljenje, saj sem mel puško in pol merka na TV-ju, zato je bilo malo čudno. Glede FOV sem probaval še nekaj cifer, pa mi nobene ni ustrezala. Vse je preveč "fish-eye like". Morem še probat na dveh monitorjih.