»

Samoa in Tokelau preskočila 30. december

BBC - Okoli silvestrovega vsako leto pišemo o takšnih in drugačnih peripetijah z merjenjem časa. Vsakih nekaj let, odvisno od hitrosti upočasnjevanja vrtenja Zemlje, s prestopno sekundo podaljšamo noč, včasih pa se primerijo še večje spremembe. Konec leta je namreč izvrstna priložnost za premikanje po časovnih pasovih. Letos sta se premaknila Samoa in Tokelau, ki sta preskočila petek, 30. decembra. Četrtku je tam sledila sobota.

Datumska meja je navidezna črta, ki poteka približno po 180. poldnevniku in označuje področje, kjer se začne nov koledarski dan. Pri prečkanju meje proti vzhodu moramo koledar...

51 komentarjev

'FPS-ji' so pomembni

Razlog za gladko sliko televizije

vir: Significant Bits
Significant Bits - Debata o prednosti 60 in več sličic na sekundo v igrah oz. manj, tja do le 30 sličic, je stara skoraj toliko, kolikor časa obstaja igranje iger prek interneta. Glavni argument zagovornikov 30 sličic na sekundo je, da človeško oko ni sposobno zaznavati več kot ~25 sličic na sekundo (kolikor jih ima televizija). Kot so razložili na Significant Bits, dovolj visoko število sličic na sekundo pravzaprav je pomembno, saj podatek o osveževalni frekvenci očesa sploh ne drži.

Človeško telo ni digitalno, kar pomeni, da informacije o sliki oko, posledično pa tudi možgani, zajemajo ves čas, neprekinjeno. Argument o 25 Hz osvežitvi izhaja prav iz televizije, saj jo lahko gledamo brez težav, brez da bi se slika zatikala oz. bi preskakovala. A to je posledica majhne...

150 komentarjev

Novi Detonatorji

Tweaker's Asylum - Seveda tudi brez tega ne gre vsak teden, tako da okoli te teme ni več dosti besedičiti. Za vse, ki še vedno niste zadovoljni s številom sličic v sekundi vaše Rive TNT ali pa Geforcea4 Ti4600, lahko na tej strani vunpotegnete 29.17 inačico gonilnikov, ki naj bi bili datumsko novejši od verzije 29.40. Kakorkoli - združljivi so z Win2000 in WinXP, zajetni skorajšnjih osem megabajtov, za dolvleko pa kliknite sem.

1 komentar

O Matroxovi Parhelii

PC Stats - Če si še niste prebrali, kaj vse boste lahko videli v prihajajoči Matroxovi pošasti, si oglejte še PCStatsovo perspektivo. Za nevedneže ter tiste, ki ne znajo angleško: Matroxova Parhelia bo grafični čip, zgrajen v 0.15 mikronski tehnologiji z 80 milijoni tranzistorjev, kar je v primerjavi z Geforceom 4 ter njegovimi 64 milijoni kar zajeten odstotek več. Še več - Parhelia bo prvi 512-bitni GPU, ki bo uporabljal 256-bitno pomnilniško vodilo, kar naj bi zagotavljalo hitrost prenosa podatkov kar 20 GB/s, kar je dvakrat več od Geforcea4 Ti. Parhelia bo lahko naslovila 256 MB pomnilnika, kar je enako kot ATIjev R200. Zadeva bo tudi podpirala hkraten prikaz slike na treh ekranih hkrati, podpirala bo računanje v 30-bitnih barvah, Hardware Displacement Mapping (Bump Mapping na steroidih) ter kar 16-kratno celozaslonsko mehčanje robov. Najbrž se že vsi sprašujemo, če bo izpolnila naša pričakovanja ter dala malo vetra nVidii......

7 komentarjev

nVidiinih koliko?

3DGPU - Vas je že kdaj prešinilo vprašanje, koliko različnih procesorjev za obdelavo slike je spesnila nVidia? Ja, otroci, vse se je začelo daaaavnega leta 1995, ko je nVidia izdala čipovje NV1... Čakajte... Pa kaj vam to govorim? Oglejte si tabelo, če vas zanima... Zdržal sem do Geforcea 256 DDR, potem je postalo že dolgčas.

0 komentarjev

Film s Quake3 pogonom

Comingsoon - Fountainhead Entertainment s Anno Kang na čelu pripravlja pionirski filmski projekt z imenom Sidiral. Šlo bo za na prvi pogled klasično znanstveno fantastično produkcijo, v kateri se prej vojskujoči rasi združita proti na prvi pogled nepremagljivemu nasprotniku iz vesolja. Tisto, kar bo ta film naredilo poseben je to, da bo narejen s pomočjo igričarskega, točneje Quake3 pogona. Se sliši neverjetno? Jah, tudi sam tako mislim... Kakorkoli, v Sidrialu bo Quake3 pogon uporabljen za renderiranje scen in efektov in tako bo film precej cenejši in hitreje izdelan, kot konkurenca (vprašanje je samo, kako bo izgledal ). Zakaj ravno Q3 pogon? No, prvi razlog je verjetno v tem, da je Anna poročena s samim Carmackom, drugi pa v tem, da je Q3 pogon trenutno eden izmed najbolj izpopolnjenih. Filmarji lahko menda iz njega iztisnejo precej, precej več, kot programerji igric, saj niso omejeni s prepustnostjo sistemov in številom sličic na sekundo. Ob nekaterih dodatnih filmskih efektih pa menda...

0 komentarjev