»

Posnetki iz igre se uporabljajo kot lažni posnetki vojne

Slo-Tech - Češki založnik igre Arma 3, ki je realistična vojna simulacija, ki poteka v odprtem svetu (sandbox) in omogoča neskončno prilagajanje in spreminjanje elementov in enot v igri, ima dovolj zlorabe posnetkov iz igre v propagandne namene. Čeprav pojav ni nov, so se sedaj v uradni izjavi pridušali, da se posnetki iz igre pogosto uporabljajo kot posnetki iz vojne v Ukrajini. Ob tem so navedli nekaj znakov, kako lahko prepoznamo lažne posnetke ali vsaj posumimo nanje.

Posnetki iz Arme 3 ali predhodnic so se kot domnevno resnični posnetki pojavljali že v konfliktih v Siriji, Afganistanu, Palestini in podobno. V nekaterih primerih so jih predvajale celo televizije, denimo leta 2013 ruska televizija in leta 2011 BBC-jev dokumentarec o nasilju na Severnem Irskem. Še najpogosteje pa živijo na internetu, še zlasti na družbenih omrežjih, kjer nadzora praktično ni. Zatem ko nekdo posnetek iz igre naloži na internet, ga kdo drugi predela in izboljša, nato pa zaokroži po družbenih omrežjih v propagandne namene. Kasneje seveda preverjevalci dejstev to odkrijejo, a je prepozno.

Zato so v podjetju Bohemia Interactives pripravili seznam dokazov, ki lahko razkrijejo ponarejen posnetek. Če se ta dogaja ponoči, je v nizki ločljivosti, posnet s...

25 komentarjev

Tehnologija lažnih posnetkov se izboljšuje

Slo-Tech - Pred dvema letoma je veliko pozornosti požel program Deepfakes, ki se je anonimno pojavil na internetu in je sleherniku omogočil izdelovanje lažnih videoposnetkov. Nevronske mreže so se namreč sposobne iz obilice posnetkov tarče naučiti, kako je videti njen obraz, in ga potem natančno "presaditi" na videposnetke drugih ljudi. Internet je seveda to najprej izkoristil za izdelavo pornografskih posnetkov, a kmalu je postalo jasno, da so lahko dobri lažni posnetki velik problem, ker brišejo mejo med resničnostjo in fotomontažo tudi pri videu. Raziskovalci iz Samsungovega centra za umetno inteligenco v Moskvi in Inštituta Solkovo za znanost in tehnologijo so sedaj tehnologijo prignali še...

59 komentarjev

Swannove pametne kamere pošiljale posnetke naokoli

Slo-Tech - Proizvajalcu pametnih nadzornih kamer Swann se je pripetil podoben incident, kot je bilo Alexino snemanje in pošiljanje pogovora naključnemu stiku. Louisa Lewis, ki uporablja kamero tega proizvajalca, je v soboto dobila opozorilo, da je kamera zaznala gibanje, in pripete posnetke dogajanja. To bi bilo normalno delovanje, le da Louisa Lewis ni dobila posnetkov iz svojega doma temveč neznane družine. Druga nevšečnost za Swann pa je dejstvo, da je Louisa Lewis BBC-jeva novinarka, ki je seveda takoj preiskala incident.

Ko je stopila v stik s tehnično podporo pri podjetju, so ji prijazno povedali, da med vikendom ne morejo urediti ničesar. Tako je Lewisova še cel vikend dobivala obvestila in posnetke domovanja neznane družine, incident pa so razrešili šele v...

12 komentarjev

World of Warcraft opremlja vse zaslonske posnetke z izdajajočimi vodnimi žigi

Slashdot - Igralci najbolj priljubljene masivno-večigralske spletne igre domišljijskih vlog (MMORPG) World of Warcraft so ugotovili, da uradni odjemalec za igro ob zajemanju posnetkov iz igre le-te hkrati skrivoma opremi z vodnim žigom (watermark). Podrobna analiza je pokazala, da ta skriva veliko podatkov o igralcu, ki je posnetek napravil, in njegovih dosežkih v igri. Praksa je sporna, ker je Blizzard ni nikoli razkril.

Blizzard to počne že vsaj od leta 2008, ko jih je prevzel Activision, a je javnost to odkrila šele sedaj. Pojav se s sprostim očesom vidi le, če uspemo zajeti zaslonsko sliko, ki je skoraj v celoti bela. Vzorec, ki se pojavi na sliki, meri 88 bajtov in se ponovi večkrat, odvisno od ločljivosti. V njem so zakodirani podatki o imenu uporabniškega računa,...

12 komentarjev

Novi posnetki 3DMark 11

Hexus - Podjetje Futuremark, ki razvija testne programe iz serij 3DMark in PCMark, je izdalo še en posnetek iz najnovejšega grafičnega testa, 3DMark 11. Že pred tem so skupaj z uradno najavo izdali napovednik podvodnega testa Deep Sea, o katerem smo prvič slišali še pred uradno najavo v preteklem maju.

Tokrat smo ugledali posnetke iz džungle, ki seveda prikazuje obilico rastlinja, napornega predvsem za grafične kartice. Da bodo te res dodobra obremenjene, bo poskrbel DirectX 11, izključno uporabljen v novem testu, s podporo obilice teselacije in novih tehnologij osvetljevanja. Zanimivo je, da je kljub napovedim o MSI-jevem oglaševanju v posnetku mogoče opaziti Antecovo vozilo.

Napovednik je bil zajet iz še nedokončane scene na trenutno...

8 komentarjev

Novi posnetki Duke Nukem Forever

Ars Technica - Po trinajstih letih se zdi res neverjetno, a Duke Nukem Forever resnično postaja iz dneva v dan bolj otipljiva stvaritev. Prejšnji mesec smo razkrili, da Duke Nukem Forever bo, in to še prihodnje leto, danes pa je vidnega že nekaj več. Na igralniški konferenci FirstLook 2010 v Amsterdamu so razvijalci pokazali sedemminutni posnetek iz nove igre. Kot je videti, vsebuje vse, kar od nje pričakujemo - klavnico, psovke in obscenost. Izid težko pričakovane streljačine pričakujemo prihodnje leto. Kot kažejo posnetki, se bo čakanje izplačalo.

40 komentarjev