»

Evropska komisija pripravila etične smernice za umetno inteligenco

Slo-Tech - Medtem ko je moral Google zaradi ponesrečene izbire članov ter upora znotraj podjetja in negodovanja zunaj po tednu dni ukiniti svet za etiko pri umetni inteligenci, je Evropska komisija danes objavila osnutek smernic za razvoj in uporabo umetne inteligence. Skupina 52 strokovnjakov je predstavila sedem ključnih elementov, ki so potrebni za umetno inteligenco, ki ji lahko zaupamo. To pomeni, da mora umetna inteligenca poleg vseh zakonov upoštevati še:
  • človekovo delovanje in nadzor,
  • robustnost in varnost,
  • zasebnost in upravljanje podatkov,
  • preglednost,
  • raznolikost, nediskriminacijo in pravičnost,
  • družbeno in okoljsko blaginjo ter
  • odgovornost.
Zato bodo poleti začeli pilotni projekt, v katerega bodo vključeni industrija, raziskovalne inštitucije in javni organi. V okviru projekta bodo preizkušali nova pravila...

16 komentarjev

AI startupi, ki to v resnici niso

vir: Flickr

vir: MMCVentures
MMCVentures - Umetna inteligenca je trenutno ena najpopularnejših krilatic, zaradi česar je pogosto prilepljena k izdelkom in storitvam, ki z njo nimajo prav veliko zveze.

MMC, londonsko podjetje tveganega kapitala je zato opravilo raziskavo, ki je zajela 2.830 zagonskih podjetij iz trinajstih držav članic EU, pri čemer so preverjali bistvo njihove dejavnosti, aktivnosti in vire financiranja. V 40 odstotkih niso našli nobene sledi umetne inteligence, kar po mnenju MMC pomeni, da startupi, ki se razglašajo za AI podjetja, to čisto lahko tudi niso.

Drži pa tudi, da pogosto ne gre za zavajanje s strani samih podjetij, pač pa je napačna klasifikacija posledica analiz nekoga tretjega....

13 komentarjev

Microsoftova umetna inteligenca blesti v Ms. Pac-Manu

Slo-Tech - Microsoftova umetna inteligenca je ne le premagala ljudi v igri Ms. Pac-Man, temveč tudi dosegla vse možne točke. Ms. Pac-Man je igra, ki je bila v 80. letih prejšnjega stoletja ena izmed najpopularnejših arkadnih videoiger. V primerjavi z originalnim Pac Manom je bila nova verzija precej težavnejša in namenoma napisana tako, da je nepredvidljiva.

Igranje videoiger je že dlje časa eno izmed standardnih meril pameti umetne inteligence, zato je tudi Googlov DeepMind leta 2015 ponosno objavil, da je njihova umetna inteligenca dokončala 49 iger za Atari, ne da bi imela pri tem kakšno pomoč ali navodila. Ms. Pac-Man je ves čas ostajal eden izmed najtrših orehov. O težavnosti igre priča dejstvo, da je najboljši človek dosegel 266.330 točk.

...

26 komentarjev

Novo podjetje vsak teden: o razcvetu umetne inteligence v Veliki Britaniji

theguardian.com - Največja svetovna tehnološka podjetja so v zadnjih letih zapravila stotine milijonov za prevzeme britanskih podjetij s področja umetne inteligence. Google je tako za DeepMind leta 2015 odštel 400 milijonov dolarjev, SwiftKey je postal del Microsofta v zameno za 250 milijonov, Twitter pa je za Magic Pony odštel 150 milijonov dolarjev. Večina prevzetih podjetij je bila še v fazi startupov in posledično so novi bogataši v sektor umetne inteligence privabili tisoče novih podjetnikov, ki upajo, da bodo tudi sami obogateli. Ali spremenili svet na bolje.

In rezultat? V zadnjih treh letih se v Veliki Britaniji v povprečju skoraj vsak teden odpre novo podjetje, ki želi uspeti v svetu umetne inteligence.

Da umetna inteligenca postaja pomemben del...

3 komentarji

The Economist: Nafta ni več najpomembnejša surovina na svetu. Tron so zasedli podatki

The Economist - Pred več kot 100 leti je odkritje uporabne vrednosti surovine ustvarilo dobičkonosno in hitrorastočo industrijo. Največji igralci so popolnoma nadzorovali trg in seveda je prišlo do zlorab tržnih položajev ter drugih deviacij, tudi izven gospodarstva. Zato so morali posredovati državni regulatorji.

Pred stoletjem je ta surovina bila nafta podjetja pa naftarji. Danes pa se podobna vprašanja postavljajo podatkovnim velikanom, kot so Alphabet, Facebook, Apple, Amazon in Microsoft. Podobno kot naftni tajkuni tudi ta podjetja dajejo vtis, da jih je nemogoče ustaviti. So namreč tudi najvrednejša borzna podjetja na svetu in le v letošnjem prvem četrtletju so skupaj ustvarila za več kot 25 milijard dolarjev dobička. Kar polovico vseh spletnih nakupov Američani...

56 komentarjev

Filmi, slike in glasba: Ko se srečata umetna inteligenca in umetnost

vir: Salon
futurism - Umetnost je najnovejše področje, na katerega želijo prodreti podjetja, ki se ukvarjajo z umetno inteligenco. Že danes najdemo umetniška dela, katerih avtor je umetna inteligenca. Zato smo pogledali, kaj se dogaja na posameznih področjih umetnosti iz vidika razvoja umetne inteligence. Odpira pa pohod AI v svet umetnosti tudi zanimiva vprašanja, kot recimo, kdo je sploh lastnik teh del?

Slikarstvo

Najbolj v ospredju javnosti na področju slikarstva je Google Deep Dream, ki se uči razpoznati objekte s skeniranjem pikslov milijonih fotografij. Najprej se je program naučil, kako prepoznati...

9 komentarjev

Izgubili smo še v pokru

Slo-Tech - Na 20-dnevnem turnirju BrainsVsAI, ki je potekal v Rivers Casinoju v Pittsburghu, je človeštvo moralo priznati še eno zmago umetni inteligenci. Po več kot 120.000 odigranih partijah pokra heads-up no-limit Texas Hold'em je umetna inteligenca po imenu Libratus, ki jo je razvila Carneige Mellon University, prepričljivo premagala štiri človeške velemojstre. Podoben turnir je potekal tudi leta 2015, ko so bili ljudje še boljši od računalnika.

Toda dve leti sta dolga doba in to pot Dong Kim, Jason Les, Jimmy Chou in Daniel McAulay niso bili kos Libratusu. Ob tem je treba priznati, da je imel slednji nekaj prednosti, saj je delal dan in noč. Podnevi je igral poker, ponoči pa je preračunal igre in se učil na podlagi odigranih partij, tako da je...

56 komentarjev

AlphaGo po treh zmagah že skupni zmagovalec dvoboja v goju proti človeku

Slo-Tech - AlphaGo in Lee Sedol bosta sicer odigrala še dve partiji goja, a po treh prepričljivih zmagah AlphaGoja v prvih treh partijah, je dvoboj odločen. Računalnik je superioren in zmore rutinsko premagovati najboljšega človeškega igralca goja ta hip. Povedno je dejstvo, da je Lee Sedol vse tri igre na koncu predal, toliko boljši je bil AlphaGo. S tem je Googlov AlphaGo osvojil tudi milijon dolarjev vredno nagrado, ki pa jo bodo pri Googlu donirali v dobrodelne namene.

Starodavna kitajska igra go je veljala za eno zadnjih iger, kjer računalniki ne morejo konkurirati ljudem, saj je vsem možnih potez in iger tako veliko, da z golim preverjanjem kombinacij ne pridemo nikamor. Veliki mojstri večkrat poudarjajo, da je za igranje...

43 komentarjev