Forum » Problemi človeštva » Evropska unija: uspehi, padci, prihodnost
Evropska unija: uspehi, padci, prihodnost

tomlin ::
Odpiram to temo, ker na forumu očitno še nimamo osrednje razprave o Evropski uniji kot celoti – o njenih zgodovinskih uspehih, napakah, sistemskih težavah in izzivih prihodnosti.
EU je v desetletjih delovanja dosegla veliko: vzpostavitev skupnega trga, prost pretok ljudi, stabilizacija regije, vključitev vzhodnoevropskih držav v skupni politični okvir itd. Po drugi strani pa so prisotni tudi resni izzivi – od pomanjkanja demokratične legitimnosti, problemov širitve in centralizacije, do neučinkovitosti pri migracijah, energetiki in obrambi.
Ključne točke
-Kaj vidite kot največje uspehe EU (gospodarsko, politično, tehnološko, varnostno)?
-Katere so po vašem mnenju največje napake ali zgrešeni koraki?
-Ali menite, da EU drvi v smer federalizacije ali dezintegracije?
-In predvsem: kaj bi se moralo spremeniti, da bi projekt EU dobil nov zagon?
Lepo prosim za argumentirano in spoštljivo razpravo, brez etiketiranja sogovornikov. Zanimajo me mnenja z različnih zornih kotov, tudi kritičnih – dokler so jasno utemeljena.
EU je v desetletjih delovanja dosegla veliko: vzpostavitev skupnega trga, prost pretok ljudi, stabilizacija regije, vključitev vzhodnoevropskih držav v skupni politični okvir itd. Po drugi strani pa so prisotni tudi resni izzivi – od pomanjkanja demokratične legitimnosti, problemov širitve in centralizacije, do neučinkovitosti pri migracijah, energetiki in obrambi.
Ključne točke
-Kaj vidite kot največje uspehe EU (gospodarsko, politično, tehnološko, varnostno)?
-Katere so po vašem mnenju največje napake ali zgrešeni koraki?
-Ali menite, da EU drvi v smer federalizacije ali dezintegracije?
-In predvsem: kaj bi se moralo spremeniti, da bi projekt EU dobil nov zagon?
Lepo prosim za argumentirano in spoštljivo razpravo, brez etiketiranja sogovornikov. Zanimajo me mnenja z različnih zornih kotov, tudi kritičnih – dokler so jasno utemeljena.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman
- predlagal izbris: garamond ()

Scaramouche3 ::
Če je to UNIJA in če gremo k neki večji povezljivosti, potem skupna vojska, skupen ICBM program, odklon od Amerike..
Seveda politika,ki gre stran z masovnih migracij,ki povečujejo kriminal in mogočnost da več članic izstopi!
Dvig programov za nataliteto, torej stanovanjski in promocija domače natalitete!
Zagon svoje vojaške industrije, s tem da se prisilno poveže določene industrije, ki zdaj blokirajo tak zagon, ker tekmujejo med sabo.
Zagon inkubacijskih programov za ekonomijo, kjer se denar investira v ljudi,ki imajo potencial,da lažje odprejo firme.
Zagon inkubacijskih programov za cloud capital, kjer se da denar, če nekdo naredi konkurenco ytube,x,FB...
Zagon inkubacijskih programov za proizvodnjo svojih čipov, imamo ASML!
Seveda politika,ki gre stran z masovnih migracij,ki povečujejo kriminal in mogočnost da več članic izstopi!
Dvig programov za nataliteto, torej stanovanjski in promocija domače natalitete!
Zagon svoje vojaške industrije, s tem da se prisilno poveže določene industrije, ki zdaj blokirajo tak zagon, ker tekmujejo med sabo.
Zagon inkubacijskih programov za ekonomijo, kjer se denar investira v ljudi,ki imajo potencial,da lažje odprejo firme.
Zagon inkubacijskih programov za cloud capital, kjer se da denar, če nekdo naredi konkurenco ytube,x,FB...
Zagon inkubacijskih programov za proizvodnjo svojih čipov, imamo ASML!

tomlin ::
Moje stališče glede ideje o evropski federaciji je ambivalentno.
Najprej smo Slovenci, Nemci, Čehi, Italijani, Hrvati ... šele nato Evropejci.
Evropa je zgodovinsko kontinent držav z močno ukoreninjenimi nacionalnimi identitetami, jeziki, kulturami in zgodovinami - in prav v tej raznolikosti je njena moč, a hkrati tudi težava pri politični integraciji.
Če bi evropska federacija pomenila boljše sodelovanje pri ključnih vprašanjih (varnost, zunanja politika, energetska suverenost), bi jo lahko podpiral. Če pa bi pomenila izbris nacionalnih posebnosti in birokratsko centralizacijo iz Bruslja, potem je moja skepsa povsem upravičena.
Zato mislim, da vprašanje ni "federacija da ali ne", ampak kakšna federacija - in predvsem, ali bi o tem odločali ljudje, ne zgolj tehnokrati.
Najprej smo Slovenci, Nemci, Čehi, Italijani, Hrvati ... šele nato Evropejci.
Evropa je zgodovinsko kontinent držav z močno ukoreninjenimi nacionalnimi identitetami, jeziki, kulturami in zgodovinami - in prav v tej raznolikosti je njena moč, a hkrati tudi težava pri politični integraciji.
Če bi evropska federacija pomenila boljše sodelovanje pri ključnih vprašanjih (varnost, zunanja politika, energetska suverenost), bi jo lahko podpiral. Če pa bi pomenila izbris nacionalnih posebnosti in birokratsko centralizacijo iz Bruslja, potem je moja skepsa povsem upravičena.
Zato mislim, da vprašanje ni "federacija da ali ne", ampak kakšna federacija - in predvsem, ali bi o tem odločali ljudje, ne zgolj tehnokrati.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

tomlin ::
Scaramouche3 je izjavil:
Če je to UNIJA in če gremo k neki večji povezljivosti, potem skupna vojska, skupen ICBM program, odklon od Amerike..
Seveda politika,ki gre stran z masovnih migracij,ki povečujejo kriminal in mogočnost da več članic izstopi!
Dvig programov za nataliteto, torej stanovanjski in promocija domače natalitete!
Zagon svoje vojaške industrije, s tem da se prisilno poveže določene industrije, ki zdaj blokirajo tak zagon, ker tekmujejo med sabo.
Zagon inkubacijskih programov za ekonomijo, kjer se denar investira v ljudi,ki imajo potencial,da lažje odprejo firme.
Zagon inkubacijskih programov za cloud capital, kjer se da denar, če nekdo naredi konkurenco ytube,x,FB...
Zagon inkubacijskih programov za proizvodnjo svojih čipov, imamo ASML!
Zanimive ideje in precej ambiciozne.
Težava ni v tem, kaj bi bilo teoretično mogoče, ampak v tem, ali imamo v EU dovolj politične volje, skupne identitete in soglasja med članicami.
Sam sem bolj zadržan do prehoda v federalni tip Unije – zato, ker bi moral priti od spodaj navzgor, ne kot birokratski projekt.
Načelno pa se kar strinjam - EU bi potrebovala več strateške samozadostnosti in dolgoročne vizije.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tomlin ()

tomlin ::
Menim, da je komisija z Ursulo von der Leyen postala preveč odtujena od realnih problemov ljudi in pogosto deluje kot birokratska cokla namesto kot motor EU.
Namesto da bi poenostavljala, pogosto še dodatno zapleta procese.
Namesto da bi poenostavljala, pogosto še dodatno zapleta procese.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

mtosev ::
Jaz glavne uspehe vidim pri single marketu, euro valuti in šengnu.

Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mtosev ()

socialec ::
Evropa se je vedno navduševala na birokracijo, še v času iz Daljnega vzhoda z osvajalci prinesene kuge v 14. stoletju, ko so popisovali umrle nekje 30-50% populacije poleg tistih varovanih 'kljunonosih' zdravilcev.

tomlin ::
Von der Leyen velikega zaupanja ne uživa - to se je pokazalo že ob njenem imenovanju, ko je komaj prestala potrditev v Evropskem parlamentu z zelo tesnim izidom.
Poleg tega sploh ni bila Spitzenkandidat - njen izbor je bil rezultat političnega dogovora v ozadju, s čimer je se je zaobšel mehanizem, ki bi moral odražati voljo volivcev na evropskih volitvah.
Namesto da bi delovala kot povezovalka pogosto nastopa kot kompromisna uradnica, ki bolj vzdržuje birokratski aparat kot vodi vizijo Evrope.
se strinjam
Ravno zato je škoda, da Bruselj namesto utrjevanja teh stebrov vse preveč energije usmerja v birokratsko širitev pristojnosti.
Poleg tega sploh ni bila Spitzenkandidat - njen izbor je bil rezultat političnega dogovora v ozadju, s čimer je se je zaobšel mehanizem, ki bi moral odražati voljo volivcev na evropskih volitvah.
Namesto da bi delovala kot povezovalka pogosto nastopa kot kompromisna uradnica, ki bolj vzdržuje birokratski aparat kot vodi vizijo Evrope.
Jaz glavne uspehe vidim pri single marketu, euro valuti in šengnu.![]()
se strinjam
Jaz glavne uspehe vidim pri single marketu, euro valuti in šengnu.![]()
Ravno zato je škoda, da Bruselj namesto utrjevanja teh stebrov vse preveč energije usmerja v birokratsko širitev pristojnosti.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tomlin ()

tomlin ::
V zadnjem času postaja polarizacija znotraj EU vse večji problem - med vzhodom in zahodom (npr. pogled na migracije, vrednote), kot tudi med severom in jugom (vprašanja fiskalne discipline, solidarnosti).
Razlike v interesih se kažejo tudi pri odnosu do vojne v Ukrajini, energetski politiki in obravnavi pravne države.
Namesto skupne vizije vse bolj EU razjeda logika blokov, kar slabi učinkovitost in zaupanje v projekt Unije.
Razlike v interesih se kažejo tudi pri odnosu do vojne v Ukrajini, energetski politiki in obravnavi pravne države.
Namesto skupne vizije vse bolj EU razjeda logika blokov, kar slabi učinkovitost in zaupanje v projekt Unije.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

tomlin ::
Razlike glede migracij izhajajo predvsem iz različnih zgodovinskih izkušenj, kulturnih pogledov in političnih prioritet med članicami.
Zahodne države (npr. Nemčija, Francija, Švedska) so migracije pogosto videle kot del globalne odgovornosti ali nujnega demografskega dopolnila.
Vzhodne in srednjeevropske države (npr. Poljska, Madžarska, Češka) pa bolj poudarjajo suverenost, varnost in zaščito kulturne identitete, saj nimajo podobne kolonialne preteklosti niti tradicije množične imigracije.
Zahodne države (npr. Nemčija, Francija, Švedska) so migracije pogosto videle kot del globalne odgovornosti ali nujnega demografskega dopolnila.
Vzhodne in srednjeevropske države (npr. Poljska, Madžarska, Češka) pa bolj poudarjajo suverenost, varnost in zaščito kulturne identitete, saj nimajo podobne kolonialne preteklosti niti tradicije množične imigracije.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

socialec ::
Ok, zakaj se ni preskočilo vzhodne in srednjeevropskih držav z nekakšnim 'zračnim mostom' - kontinuiranimi prevozi z letali, ki bi omogočali učinkovitejše, ciljno, hitrejše, varnejše in (verjetno) manj politično vznemirjujoče?

tomlin ::
Ok, zakaj se ni preskočilo vzhodne in srednjeevropskih držav z nekakšnim 'zračnim mostom' - kontinuiranimi prevozi z letali, ki bi omogočali učinkovitejše, ciljno, hitrejše, varnejše in (verjetno) manj politično vznemirjujoče?
Verjetno bi se večina v Sloveniji s tem strinjala.
Toda žal moramo upoštevati pravila EU.
Zračni most za migrante se sicer zdi racionalna ideja, a v praksi naleti na več ovir:
– pravno, ker mora imeti vsak možnost zaprositi za azil ob prihodu,
– politično, ker bi mnoge države to dojele kot vsiljeno rešitev,
– varnostno, ker je težko vnaprej ločiti med azilanti in ekonomskimi migranti.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

tomlin ::
Brexit je bil prelomni dogodek za EU - prvi izstop članice, ki je pokazal, da Unija ni nedotakljiva. Razkril je občutek oddaljenosti Bruslja, pa tudi notranja nesoglasja glede suverenosti, migracij in demokratične legitimnosti. Po izstopu Velike Britanije je EU izgubila pomembno članico z globalnim vplivom, a hkrati so se preostale članice bolj povezale, vsaj začasno.
Brexit je opozorilo in priložnost: opozorilo, da se nezadovoljstvo lahko konča z izstopom; in priložnost, da EU razmisli o svoji strukturi, in zaupanju državljanov. Za zdaj reform ni bilo veliko - je pa to "kruta" lekcija za vse.
Brexit je opozorilo in priložnost: opozorilo, da se nezadovoljstvo lahko konča z izstopom; in priložnost, da EU razmisli o svoji strukturi, in zaupanju državljanov. Za zdaj reform ni bilo veliko - je pa to "kruta" lekcija za vse.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

tomlin ::
EU navzven deluje enotno glede Ukrajine, a v resnici je precej razklana. Medtem ko Poljska, baltske države in Skandinavija podpirajo Ukrajino brez zadržkov, so zahodne članice bolj previdne, Madžarska pa pogosto blokira dogovore. Del članic je za pogajanja, drugi vztrajajo pri vojaški podpori do popolne osvoboditve. Tudi delitev gospodarskih bremen in različen vpliv sankcij poglabljata razlike. Enotnost je navzven, v ozadju pa je precej krhka.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

tomlin ::
Podpora Ukrajini kot žrtvi agresije je moralno in politično razumljiva - tudi solidarnost ljudi po Evropi je iskrena in močna. A hkrati je treba pogledati tudi širšo sliko.
EU se rada predstavlja kot enotna in odločena, a v resnici obstajajo precejšnje razlike med članicami - glede obsega pomoči, dolgoročnih ciljev in pripravljenosti za financiranje. Pomoč Ukrajini je velik projekt, a ga spremljajo tudi dvomi: o preglednosti porabe, o dejanski učinkovitosti sankcij in o dolgoročni realnosti hitrega približevanja EU.
Leporečje in seznam projektov ne moreta zakriti dejstva, da vse več ljudi čuti vojno utrujenost, inflacijske posledice in negotovost. Prav zato bi EU morala voditi odprto in realno razpravo o tem, kaj so cilji, kje so meje in kako dolgo lahko takšna politika še traja brez notranjih posledic.
Leporečje in "enotnost" EU glede Ukrajine:
https://enlargement.ec.europa.eu/europe...
EU se rada predstavlja kot enotna in odločena, a v resnici obstajajo precejšnje razlike med članicami - glede obsega pomoči, dolgoročnih ciljev in pripravljenosti za financiranje. Pomoč Ukrajini je velik projekt, a ga spremljajo tudi dvomi: o preglednosti porabe, o dejanski učinkovitosti sankcij in o dolgoročni realnosti hitrega približevanja EU.
Leporečje in seznam projektov ne moreta zakriti dejstva, da vse več ljudi čuti vojno utrujenost, inflacijske posledice in negotovost. Prav zato bi EU morala voditi odprto in realno razpravo o tem, kaj so cilji, kje so meje in kako dolgo lahko takšna politika še traja brez notranjih posledic.
Leporečje in "enotnost" EU glede Ukrajine:
https://enlargement.ec.europa.eu/europe...
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

tomlin ::
Kratek historiat EU
EU se je razvila iz EGS (Evropske gospodarske skupnosti), ustanovljene leta 1957 s ciljem ustvariti skupni trg med šestimi državami (Nemčija, Francija, Italija, Belgija, Nizozemska, Luksemburg). Z Maastrichtsko pogodbo leta 1992 se je preoblikovala v Evropsko unijo - ne več le gospodarsko, temveč tudi politično povezavo, z ambicijo skupne valute, zunanje politike in pravosodnega sodelovanja. Kasnejše širitve (npr. 2004 vzhodne države: Poljska, Madžarska, Češka, Slovenija itd.), uvedba evra (v 20 državah) in Lizbonska pogodba so poglobile integracijo, a hkrati odprle nova vprašanja o demokratičnosti, učinkovitosti in enotnosti. EU danes ni več zgolj trg - postala je kompleksna politična unija, ki pa se še vedno išče med ambicijo in realnostjo.
Na vstop v EU čakajo kandidatke, kot so Ukrajina, Moldavija, Gruzija, pa tudi države Zahodnega Balkana - Albanija, Srbija, Črna gora, BiH, Severna Makedonija - nekatere že desetletje ali več. Proces je pogosto politično motiviran, napredek pa počasen in poln dvomov. Turčija je praktično izpadla iz igre, Kosovo pa ostaja nerešeno vprašanje zaradi nepriznavanja nekaterih članic. Realno gledano je širitev v trenutni obliki pogosto bolj geopolitična iluzija kot dejanska perspektiva, saj Unija sama ni institucionalno ali politično pripravljena absorbirati toliko novih članic.
EU se je razvila iz EGS (Evropske gospodarske skupnosti), ustanovljene leta 1957 s ciljem ustvariti skupni trg med šestimi državami (Nemčija, Francija, Italija, Belgija, Nizozemska, Luksemburg). Z Maastrichtsko pogodbo leta 1992 se je preoblikovala v Evropsko unijo - ne več le gospodarsko, temveč tudi politično povezavo, z ambicijo skupne valute, zunanje politike in pravosodnega sodelovanja. Kasnejše širitve (npr. 2004 vzhodne države: Poljska, Madžarska, Češka, Slovenija itd.), uvedba evra (v 20 državah) in Lizbonska pogodba so poglobile integracijo, a hkrati odprle nova vprašanja o demokratičnosti, učinkovitosti in enotnosti. EU danes ni več zgolj trg - postala je kompleksna politična unija, ki pa se še vedno išče med ambicijo in realnostjo.
Na vstop v EU čakajo kandidatke, kot so Ukrajina, Moldavija, Gruzija, pa tudi države Zahodnega Balkana - Albanija, Srbija, Črna gora, BiH, Severna Makedonija - nekatere že desetletje ali več. Proces je pogosto politično motiviran, napredek pa počasen in poln dvomov. Turčija je praktično izpadla iz igre, Kosovo pa ostaja nerešeno vprašanje zaradi nepriznavanja nekaterih članic. Realno gledano je širitev v trenutni obliki pogosto bolj geopolitična iluzija kot dejanska perspektiva, saj Unija sama ni institucionalno ali politično pripravljena absorbirati toliko novih članic.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tomlin ()

tomlin ::
Če bi Slovenci hoteli, da nas v Bruslju jemljejo resno, bi morali nehati improvizirati referendume o vojski, razmišljati, preden zakonsko eksperimentiramo, in mogoče kdaj celo prebrati kak EU dokument, preden glasujemo. Evropski denar bi lahko porabljali za kaj bolj smiselnega kot za politično promocijo. Zunanja politika? Ni treba, da smo vedno "drugačni" - včasih koristi, če se ne obnašamo kot čudak na zasedanjih. Ampak hojla - saj smo majhni, nam je vse oproščeno, kajne?
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

scipascapa ::

redtech ::
Mogoče je že to v osnovi problem, da je UA postala problem EU, ki ni vojaška zveza in folk noče metat denarja v to. Naj se Nemčija in UK sama ukvarjata s tem in vlečejo celotno tlačansko periferijo notri.
Podobno sedaj že US sprašuje zaveznike (AU), kaj bodo naredili v primeru konflikta s TW. Naj se sami ukvarjajo s svojimi problemi.
Sedaj bi notri povlekli še vse slabo urejene države, ki so ostale na voljo, ekonomski namen je širjenje trga, politični pa podrejanje držav skupnosti. Kaj nam to prinaša dolgoročno, bomo pa še odkrili, glavna mesta po EU & UK že postajajo nevarne greznice. Ljubljana se je zadnjih 20 let zelo spremenila - kriminala je več...
Levaki bi pa še zračni most, kdo bo plačal? V US so ven prišli podatki, kako se krade na vsakme koraku, ki je povezan z migranti - organizacije (prenočišča, prevozi,..).
Če EU ne bo posvojila modela Kanade, Avstralije,... bo slabo s tem folkom.
Podobno sedaj že US sprašuje zaveznike (AU), kaj bodo naredili v primeru konflikta s TW. Naj se sami ukvarjajo s svojimi problemi.
Sedaj bi notri povlekli še vse slabo urejene države, ki so ostale na voljo, ekonomski namen je širjenje trga, politični pa podrejanje držav skupnosti. Kaj nam to prinaša dolgoročno, bomo pa še odkrili, glavna mesta po EU & UK že postajajo nevarne greznice. Ljubljana se je zadnjih 20 let zelo spremenila - kriminala je več...
Levaki bi pa še zračni most, kdo bo plačal? V US so ven prišli podatki, kako se krade na vsakme koraku, ki je povezan z migranti - organizacije (prenočišča, prevozi,..).
Če EU ne bo posvojila modela Kanade, Avstralije,... bo slabo s tem folkom.

tomlin ::
Mogoče je že to v osnovi problem, da je UA postala problem EU, ki ni vojaška zveza in folk noče metat denarja v to. Naj se Nemčija in UK sama ukvarjata s tem in vlečejo celotno tlačansko periferijo notri.
Podobno sedaj že US sprašuje zaveznike (AU), kaj bodo naredili v primeru konflikta s TW. Naj se sami ukvarjajo s svojimi problemi.
Sedaj bi notri povlekli še vse slabo urejene države, ki so ostale na voljo, ekonomski namen je širjenje trga, politični pa podrejanje držav skupnosti. Kaj nam to prinaša dolgoročno, bomo pa še odkrili, glavna mesta po EU & UK že postajajo nevarne greznice. Ljubljana se je zadnjih 20 let zelo spremenila - kriminala je več...
Levaki bi pa še zračni most, kdo bo plačal? V US so ven prišli podatki, kako se krade na vsakme koraku, ki je povezan z migranti - organizacije (prenočišča, prevozi,..).
Če EU ne bo posvojila modela Kanade, Avstralije,... bo slabo s tem folkom.
Kot Slovenec vidim širitev EU na Ukrajino z mešanimi občutki. Po eni strani razumem željo po podpori napadeni državi, po drugi pa se sprašujem, kaj to pomeni za našo skupno prihodnost – in za položaj Slovenije v Uniji.
Širitev EU na Ukrajino ni tehnična formalnost, ampak strateško tveganje. Gre za veliko, revno državo, obremenjeno s korupcijo, šibko pravno državo in še vedno v vojni z jedrsko silo. Njeno članstvo bi pomenilo največji pretok evropskih sredstev v eno samo državo, porušilo ravnotežje v kmetijstvu in proračunu, ter sprožilo napetosti med neto plačnicami in prejemnicami. Poleg tega ni nepomembno, da se meja EU s tem še bolj pomika proti ruskemu vplivnemu območju – kar ima lahko geopolitične posledice. Tudi kulturno in vrednotno vprašanje ostaja: ali širimo Unijo v smeri večje integracije ali raztapljanja skupne identitete? Preden se odpremo novim članicam, bi bilo morda bolj modro najprej utrditi to, kar že imamo.
Za Slovenijo bi bila nepremišljena širitev lahko dvorezen meč – finančno, politično in varnostno. Zato ni populistično, pač pa odgovorno, če se vprašamo: kje so meje Unije in kje so meje zdrave pameti?
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

tomlin ::
Ukrajina postaja za EU to, kar so bila svoje čase obrobja imperijev - periferija, ki jo je treba podpirati zaradi geostrateških interesov, ne zaradi realne pripravljenosti na integracijo. Bruseljska retorika o "evropski prihodnosti" lepo zveni, a je predvsem to - retorika. Pravi vzvod je ameriški interes: Ukrajina je postala utrdba za zadrževanje Rusije, stroški in posledice pa naj jih krije Evropa. EU brez skupne vojske in brez jasne zunanje politike pa zdaj igra vlogo logističnega zaledja.
Z zgodovinskega vidika - vedno ko je imperij širil svojo mejo na račun idealov, se je prej ali slej zlomil na robovih. Če ne bo EU znala uravnotežiti solidarnosti s trezno presojo zmožnosti, bo Ukrajina postala točka, kjer se bodo pokazale vse njene notranje slabosti: institucionalna neučinkovitost, finančna razdrobljenost in popolna odsotnost skupne vizije.
Z zgodovinskega vidika - vedno ko je imperij širil svojo mejo na račun idealov, se je prej ali slej zlomil na robovih. Če ne bo EU znala uravnotežiti solidarnosti s trezno presojo zmožnosti, bo Ukrajina postala točka, kjer se bodo pokazale vse njene notranje slabosti: institucionalna neučinkovitost, finančna razdrobljenost in popolna odsotnost skupne vizije.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

tomlin ::
In ravno to je point: EU komisija deluje kot birokratski stroj brez volana. Idealizem, širitev, solidarnost - vse lepo in prav, dokler ne trčimo ob realnost. Ukrajina je še en primer, kako se Komisija brezglavo zaletava v projekte, ki jih ne zna upravljati, ne finančno, ne strateško, ne politično. Namesto da bi najprej pospravili doma, že sanjajo o novi sobi. Problem ni Ukrajina - problem je, da imamo v Bruslju upravitelje, ki bi vodili imperij, a niso sposobni upravljati niti lastnega dvorišča.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

pegasus ::
Najprej smo Slovenci, Nemci, Čehi, Italijani, Hrvati ... šele nato Evropejci.Ta "domoljubna" omejenost nas bo vse ugonobila.
Najprej smo človeška vrsta na vesoljski ladji Zemlja, šele potem vse ostalo. Najprej moramo poskrbeti, da bomo sploh lahko živeli v ekosistemu, šele nato si lahko privoščimo nacionalistične in ekonomske afnarije in drkanja. Kakorhitro ta drkanja prevladujejo nad preživetjem, hvala, adijo, ustavite zemljo, rad bi izstopil.

socialec ::
Ne moreš, kruta fizika vesolja - način sicer obstaja, statistike tudi. Da se blago izrazim.

Poldi112 ::
Najprej smo Slovenci, Nemci, Čehi, Italijani, Hrvati ... šele nato Evropejci.Ta "domoljubna" omejenost nas bo vse ugonobila.
Najprej smo človeška vrsta na vesoljski ladji Zemlja, šele potem vse ostalo. Najprej moramo poskrbeti, da bomo sploh lahko živeli v ekosistemu, šele nato si lahko privoščimo nacionalistične in ekonomske afnarije in drkanja. Kakorhitro ta drkanja prevladujejo nad preživetjem, hvala, adijo, ustavite zemljo, rad bi izstopil.
To nikoli ni bilo res. Nacionalizem je v praksi daleč najmočnejši mehanizem za razširitev primarne človeške ureditve (družina oz. pleme) na večjo populacijo, medtem ko ideja, da smo primarno prebivalci zemlje in ne držav, nima podlage v realnosti. Američani s svojim talilnim loncem so bolj kot ne izjema, ki potrjuje pravilo, plus da je vprašanje, kako bodo funkcionirali v multipolarnem svetu, sedaj ko se jim je imperij počasi izpel.
Se pa strinjam, da gre za lepo idejo.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Poldi112 ::
Ukrajina postaja za EU to, kar so bila svoje čase obrobja imperijev - periferija, ki jo je treba podpirati zaradi geostrateških interesov, ne zaradi realne pripravljenosti na integracijo.
In kakšen je geostrateški interes zajebavanja rusov, ki so s svojimi surovinami in vojaško močjo geopolitično gledano naš naravni zaveznik za konkuriranje kitajcem in američanom?
Pravi vzvod je ameriški interes: Ukrajina je postala utrdba za zadrževanje Rusije, stroški in posledice pa naj jih krije Evropa.
Za američane je seveda smiselno, da poskrbijo, da se z rusi ne povežemo. Nima pa to nobenega smisla za nas.
EU brez skupne vojske in brez jasne zunanje politike pa zdaj igra vlogo logističnega zaledja.
Skupne vojske ne potrebujemo, zunanja politika pa bi morala biti nevtralna - sodelovanje z vsemi.
Z zgodovinskega vidika - vedno ko je imperij širil svojo mejo na račun idealov, se je prej ali slej zlomil na robovih.
Imperiji se ne širijo zaradi idealov, ampak interesov. Ideali so zgolj orodje za indoktrinacijo prebivalstva, da je bolj motivirano, ko umira za interese držav.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Scaramouche3 ::

Poldi112 ::
Rusija sicer ni imperij, vsekakor pa tudi za njo velja, da sledi svojim interesom.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Scaramouche3 ::
Rusija sicer ni imperij, vsekakor pa tudi za njo velja, da sledi svojim interesom.
Tako moraš ti, nekaj sprejemati Putinov interes.
Vprašaj se kaj je bolje za nas, ali smo njegov pudl, ali pa naredimo svoj imperij, ki se ne bo poniževal z klanjanjem Rusom,Američanom, ali Kitajcem.
Tako tehnološko sposobni smo, imamo edino eno slabost, veliko držav in jezikov.
To je naš problem!
Če se lahko logistično povežemo bomo super sila,ki jo Rusija in Amerika nočejo!

pegasus ::
To nikoli ni bilo res. Nacionalizem je v praksi daleč najmočnejši mehanizem za razširitev primarne človeške ureditve (družina oz. pleme) na večjo populacijo,Ni bilo res do sedaj. Ko si edino pleme na planetu, se lahko širiš, da. Kaj pa ko se nimaš več kam širit?
Dajte se zbudit in dojet, da ne živimo več v kameni dobi.

Poldi112 ::
Zakaj imamo potem nacionalne države, če do sedaj to ni bilo res? Ok, imaš kolonilalne ostanke, ampak generalno gledano imamo mi svojo državo, rusi svojo, francozi svojo, madžari svojo, ... Ja, evropski ideali v teoriji lepo delujejo, a ko zagusti vemo, da bomo spet vsak zase. Dober opomnik glede tega je bila korona, ko se je lepo videlo, da vsaj gleda za svoje interese, medtem ko so skupni evropski idelali bolj kot ne lepa ideja. Ali pa enotnost Višegrajske skupine, ki je pretežno odplavala v pozabo, ko so imeli madžari in poljaki diametralno nasprotno stališke glede Ukrajine.
Glede širitev te pa ne razumem - ti časi so več ali manj mimo, sedaj ko smo poseljeni kot smo po celem svetu. Angleško širitev v Ameriko in Avstralijo je danes praktično nemogoče ponoviti.
Glede širitev te pa ne razumem - ti časi so več ali manj mimo, sedaj ko smo poseljeni kot smo po celem svetu. Angleško širitev v Ameriko in Avstralijo je danes praktično nemogoče ponoviti.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Poldi112 ()

Scaramouche3 ::

Poldi112 ::
Nisem. Ti si sanjal nuke - jaz sem zgolj trdil, da se lahko zaneseš na odgovor NATO pakta v primeru napada na katerokoli članico.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Scaramouche3 ::

Poldi112 ::
Ta trditev nima absolutno nobene veze s skupno obrambno politiko, ampak se navezuje na EU in pravljice o tem, kako smo sedaj prebivalci Evrope in ne več svojih nacionalnih držav.
Eno je, da skrbiš za svoje interese, nekaj povsem drugega pa, da izpoljnjuješ svoje vojaške obveznosti (NATO Article 5). Lep primer so britanci - ko jim ni bilo več v interesu biti v EU, so šli po svoje, še vedno pa so šli bombardirat sandalarje z ak47 v Afganistanu, ko je bila ogrožena ameriška svoboda.
Eno je, da skrbiš za svoje interese, nekaj povsem drugega pa, da izpoljnjuješ svoje vojaške obveznosti (NATO Article 5). Lep primer so britanci - ko jim ni bilo več v interesu biti v EU, so šli po svoje, še vedno pa so šli bombardirat sandalarje z ak47 v Afganistanu, ko je bila ogrožena ameriška svoboda.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Scaramouche3 ::
Ta trditev nima absolutno nobene veze s skupno obrambno politiko, ampak se navezuje na EU in pravljice o tem, kako smo sedaj prebivalci Evrope in ne več svojih nacionalnih držav.
Eno je, da skrbiš za svoje interese, nekaj povsem drugega pa, da izpoljnjuješ svoje vojaške obveznosti (NATO Article 5). Lep primer so britanci - ko jim ni bilo več v interesu biti v EU, so šli po svoje, še vedno pa so šli bombardirat sandalarje z ak47 v Afganistanu, ko je bila ogrožena ameriška svoboda.
Točno to je moja poanta, točno zato ker si videl da ima vsak svoj nacionalni interes.
Dokler nisi v uniji ki je kot država, boj proti nuklearni velesili, ni isto kot bombardiranje arabcev brez...

Poldi112 ::
EU nikoli ne bo kot država, ker imamo čisto preveč različnih interesov, ter ker imamo raje suverenost kot diktate Bruslja. Še USA je morala vojaško pokoriti jug, da jih je spravila v unijo, pa niso bili skupek različnih nacionalnih držav.
Poleg tega je geopolitična situacija danes povsem drugačna, kot je bila med hladno vojno. Danes je svet multipolaren, tako da američani nimajo več tolerance za jedrsko izmenjavo z rusi, kot so jo imeli med hladno vojno, ko je Kennedy lepo po TV povedal, da bodo tvegali nukanje ameriških mest za potrebe obrambe Berlina. V 2. sv. vojno so šli primarno zato, da preprečijo, da nemci+japonci dominirajo Evrazijo, ker bi jih to na dolgi rok ogrozilo (občutno večja ekonomija z več resourci). Podobno tekom hladne vojne, ko jim je bil cilj preprečiti rusko+kitajsko dominacijo Evrazije.
Danes, ko imamo multipolarni svet, te motivacije ni več, tako da jim seveda nihče več ne verjame, da bodo, če rusi nukajo Litvo, američani povračilno nukali ruse. Kar pa niti ni potrebno, saj konvencionalni odgovor več kot zadostuje. Kar je tudi razlog, da poljaki, nemci, madžari, ... nimajo potrebe po jedrskem orožju. Bi pa seveda zelo hitro dobili to potrebo, če NATO razpade, zato niti rusom razpad NATO pakta ni v interesu. Jim je pa seveda v interesu, da se le-ta ne širi proti njim, zaradi česar so šli v Ukrajino.
Poleg tega je geopolitična situacija danes povsem drugačna, kot je bila med hladno vojno. Danes je svet multipolaren, tako da američani nimajo več tolerance za jedrsko izmenjavo z rusi, kot so jo imeli med hladno vojno, ko je Kennedy lepo po TV povedal, da bodo tvegali nukanje ameriških mest za potrebe obrambe Berlina. V 2. sv. vojno so šli primarno zato, da preprečijo, da nemci+japonci dominirajo Evrazijo, ker bi jih to na dolgi rok ogrozilo (občutno večja ekonomija z več resourci). Podobno tekom hladne vojne, ko jim je bil cilj preprečiti rusko+kitajsko dominacijo Evrazije.
Danes, ko imamo multipolarni svet, te motivacije ni več, tako da jim seveda nihče več ne verjame, da bodo, če rusi nukajo Litvo, američani povračilno nukali ruse. Kar pa niti ni potrebno, saj konvencionalni odgovor več kot zadostuje. Kar je tudi razlog, da poljaki, nemci, madžari, ... nimajo potrebe po jedrskem orožju. Bi pa seveda zelo hitro dobili to potrebo, če NATO razpade, zato niti rusom razpad NATO pakta ni v interesu. Jim je pa seveda v interesu, da se le-ta ne širi proti njim, zaradi česar so šli v Ukrajino.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

tomlin ::
Razvitost in življenjski standard po državah EU (BDP/osebo v PPP, 2024)
EU ostaja ekonomsko precej razdeljena, čeprav se razlike med članicami postopoma zmanjšujejo.
Najbogatejši:
- Luksemburg (241 % povprečja EU) in Irska (111 %) daleč vodita, a gre pri tem deloma tudi za statistični učinek (davčne politike, prisotnost multinacionalk).
- Nadpovprečno: Nizozemska, Danska, Belgija, Avstrija, Nemčija, Švedska, Finska, Malta.
Povprečno razviti (~90-100 %):
- Francija, Italija, Španija, Češka, Slovenija (~95 %). Slovenija je med državami z najvišjim standardom izmed tistih, ki so se EU pridružile po letu 2004.
Podpovprečno razviti (-10 do -30 %):
- Litva, Portugalska, Poljska, Romunija, Hrvaška, Madžarska, Grčija, itd.
Najrevnejši:
- Bolgarija (~66 % povprečja EU), še vedno precej zaostaja.
Slovenija: Rahlo pod povprečjem, a blizu "stare Evrope". V primerjavi z ostalimi državami srednje in vzhodne Evrope je med uspešnejšimi.
Zaključek: EU napreduje pri ekonomski konvergenci, a razlike so še vedno velike - to se kaže tudi v političnih napetostih in različnih pogledih na migracije, širitev ter fiskalno politiko.
Razlika med najvišjim in najnižjim BDP-jem na prebivalca se je v zadnjem desetletju zmanjšala - razmerje se je znižalo z 6:1 (2014) na približno 4:1 (2024) .
EU ostaja ekonomsko precej razdeljena, čeprav se razlike med članicami postopoma zmanjšujejo.
Najbogatejši:
- Luksemburg (241 % povprečja EU) in Irska (111 %) daleč vodita, a gre pri tem deloma tudi za statistični učinek (davčne politike, prisotnost multinacionalk).
- Nadpovprečno: Nizozemska, Danska, Belgija, Avstrija, Nemčija, Švedska, Finska, Malta.
Povprečno razviti (~90-100 %):
- Francija, Italija, Španija, Češka, Slovenija (~95 %). Slovenija je med državami z najvišjim standardom izmed tistih, ki so se EU pridružile po letu 2004.
Podpovprečno razviti (-10 do -30 %):
- Litva, Portugalska, Poljska, Romunija, Hrvaška, Madžarska, Grčija, itd.
Najrevnejši:
- Bolgarija (~66 % povprečja EU), še vedno precej zaostaja.
Slovenija: Rahlo pod povprečjem, a blizu "stare Evrope". V primerjavi z ostalimi državami srednje in vzhodne Evrope je med uspešnejšimi.
Zaključek: EU napreduje pri ekonomski konvergenci, a razlike so še vedno velike - to se kaže tudi v političnih napetostih in različnih pogledih na migracije, širitev ter fiskalno politiko.
Razlika med najvišjim in najnižjim BDP-jem na prebivalca se je v zadnjem desetletju zmanjšala - razmerje se je znižalo z 6:1 (2014) na približno 4:1 (2024) .
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tomlin ()

tomlin ::
Če Ukrajina postane članica EU, bo to močno vplivalo tudi na standard drugih držav, vključno s Slovenijo. Ukrajina bi kot daleč najrevnejša članica postala največja prejemnica kohezijskih sredstev, kar pomeni manj denarja za države, kot je Slovenija. Povečal bi se pritisk na proračun EU, migracije in konkurenca na trgu dela, zlasti v manj kvalificiranih sektorjih. Slovenija bi lahko iz neto prejemnice postala neto plačnica.
Dolgo?ročno bi članstvo Ukrajine sicer lahko prineslo nove gospodarske priložnosti - a šele, če bi se država resno stabilizirala in reformirala. Za zdaj pa bi bil učinek predvsem finančen in socialno-političen.
Dolgo?ročno bi članstvo Ukrajine sicer lahko prineslo nove gospodarske priložnosti - a šele, če bi se država resno stabilizirala in reformirala. Za zdaj pa bi bil učinek predvsem finančen in socialno-političen.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

tomlin ::
Med prvimi kandidati za vstop v EU sta trenutno Albanija in Črna gora daleč najbližja vstopu:
-Albanija je v pogajanjih odprla že 24 od 33 poglavij in je imenovana kot "champion" procesa z rešenimi začetnimi kritičnimi poglavji .
-Črna gora se predstavlja kot vodilni kandidat, konsistentno izvaja reforme in je po mnenju vodij EU strateški predhodik uvajanja novih članic .
Državi po pričakovanjih lahko postaneta naslednji novi članici pred letom 2030, čeprav končni proces še sproža politične pomisleke znotraj držav članic.
-Albanija je v pogajanjih odprla že 24 od 33 poglavij in je imenovana kot "champion" procesa z rešenimi začetnimi kritičnimi poglavji .
-Črna gora se predstavlja kot vodilni kandidat, konsistentno izvaja reforme in je po mnenju vodij EU strateški predhodik uvajanja novih članic .
Državi po pričakovanjih lahko postaneta naslednji novi članici pred letom 2030, čeprav končni proces še sproža politične pomisleke znotraj držav članic.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

Likalnik ::
EU je a must za Slovenijo in manjše države....če bi ne bi bili v EU, bi bili pod Italijo, Madžarsko ali celo pod Hrvaško.
Italjanski desničarji redno poudarjajo kako bi morala biti Hrvaška/Slovenska Istra njihova. Orban na vsake nekaj časa lansira zemljevi Madžarske kako bi morala izgledati....uglavnem, brez EU bi nas sosednje države že zdavnej pojedle.
Italjanski desničarji redno poudarjajo kako bi morala biti Hrvaška/Slovenska Istra njihova. Orban na vsake nekaj časa lansira zemljevi Madžarske kako bi morala izgledati....uglavnem, brez EU bi nas sosednje države že zdavnej pojedle.

tomlin ::
Drži, da EU manjšim državam, kot je Slovenija, nudi zaščito pred velikimi igralci. Brez EU bi bili bolj ranljivi - predvsem ekonomsko in geopolitično. Ne smemo pa EU idealizirati.
Italijanski in madžarski nacionalisti lahko sanjajo, kar hočejo - pravni okvir EU takšne ideje drži na varni razdalji. A hkrati, biti v EU pomeni, tudi budno spremljati, kaj se tam dogaja - ne pa slepo zaupati birokratom v Bruslju.
Italijanski in madžarski nacionalisti lahko sanjajo, kar hočejo - pravni okvir EU takšne ideje drži na varni razdalji. A hkrati, biti v EU pomeni, tudi budno spremljati, kaj se tam dogaja - ne pa slepo zaupati birokratom v Bruslju.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

tomlin ::
Slovenci Bruslju ne zaupamo preveč - in nismo edini.
Po podatkih najnovejšega Eurobarometra le okoli 45 % Slovencev zaupa EU, kar nas uvršča v spodnjo polovico članic. Za primerjavo - povprečje EU je 52 %, kar je najvišje v zadnjih 18 let. Še zanimivost: le 36 % prebivalcev EU zaupa svojim nacionalnim vladam - kar pomeni, da Bruselj še vedno uživa več zaupanja kot domača politika.
Največje zaupanje v EU imajo denimo:
o Portugalska, Irska, Danska - tudi nad 70 %.
o Italijani bolj zaupajo EU kot lastni vladi (49 % proti 34 %).
o Slovenci pa spadamo v skupino z Avstrijci, Francozi, Čehi, kjer prevladuje skeptičen odnos do Bruslja.
To odpira vprašanje: Zakaj?
Ker se odločitve EU v Sloveniji slabo komunicirajo. Institucije EU delujejo preveč odtujeno. Tudi zato, ker Bruselj pogosto nima realnega občutka za "manjše države".
V vsakem primeru pa je jasno: če hočemo kot člani EU vplivati na njen razvoj, je zaupanje premalo - potrebna je dejanska politična participacija. Z znanjem, nadzorom in pritiskom na našo politiko, naj tudi ona bolj učinkovito zastopa slovenske interese v Bruslju.
Po podatkih najnovejšega Eurobarometra le okoli 45 % Slovencev zaupa EU, kar nas uvršča v spodnjo polovico članic. Za primerjavo - povprečje EU je 52 %, kar je najvišje v zadnjih 18 let. Še zanimivost: le 36 % prebivalcev EU zaupa svojim nacionalnim vladam - kar pomeni, da Bruselj še vedno uživa več zaupanja kot domača politika.
Največje zaupanje v EU imajo denimo:
o Portugalska, Irska, Danska - tudi nad 70 %.
o Italijani bolj zaupajo EU kot lastni vladi (49 % proti 34 %).
o Slovenci pa spadamo v skupino z Avstrijci, Francozi, Čehi, kjer prevladuje skeptičen odnos do Bruslja.
To odpira vprašanje: Zakaj?
Ker se odločitve EU v Sloveniji slabo komunicirajo. Institucije EU delujejo preveč odtujeno. Tudi zato, ker Bruselj pogosto nima realnega občutka za "manjše države".
V vsakem primeru pa je jasno: če hočemo kot člani EU vplivati na njen razvoj, je zaupanje premalo - potrebna je dejanska politična participacija. Z znanjem, nadzorom in pritiskom na našo politiko, naj tudi ona bolj učinkovito zastopa slovenske interese v Bruslju.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

Likalnik ::
Drži, da EU manjšim državam, kot je Slovenija, nudi zaščito pred velikimi igralci. Brez EU bi bili bolj ranljivi - predvsem ekonomsko in geopolitično. Ne smemo pa EU idealizirati.
Italijanski in madžarski nacionalisti lahko sanjajo, kar hočejo - pravni okvir EU takšne ideje drži na varni razdalji. A hkrati, biti v EU pomeni, tudi budno spremljati, kaj se tam dogaja - ne pa slepo zaupati birokratom v Bruslju.
Se strinjam in ja trenutno vodenje Ursule von der leyen je čisto napačno in mimo (kolikor vem se takih voditeljev ne da zamenjati oziroma ne moremo kot ljudstvo izglasovati drugih)....bo potrebno počakati na boljše čase in upati, da teli težki trenutki ne bodo postali še težji zaradi kakšne vojne.

CiClon ::
EU je a must za Slovenijo in manjše države....če bi ne bi bili v EU, bi bili pod Italijo, Madžarsko ali celo pod Hrvaško.
Italjanski desničarji redno poudarjajo kako bi morala biti Hrvaška/Slovenska Istra njihova. Orban na vsake nekaj časa lansira zemljevi Madžarske kako bi morala izgledati....uglavnem, brez EU bi nas sosednje države že zdavnej pojedle.
Slovenci so pa na kovanec dali knežji kamen. Če razpade Eu, bodo okupirali celo Koroško! Pa po internetu stalno neki pišejo Trst je naš. Zasedli bojo Trst!

Likalnik ::
EU je a must za Slovenijo in manjše države....če bi ne bi bili v EU, bi bili pod Italijo, Madžarsko ali celo pod Hrvaško.
Italjanski desničarji redno poudarjajo kako bi morala biti Hrvaška/Slovenska Istra njihova. Orban na vsake nekaj časa lansira zemljevi Madžarske kako bi morala izgledati....uglavnem, brez EU bi nas sosednje države že zdavnej pojedle.
Slovenci so pa na kovanec dali knežji kamen. Če razpade Eu, bodo okupirali celo Koroško! Pa po internetu stalno neki pišejo Trst je naš. Zasedli bojo Trst!
še posebej ti boš kaj zasedel....ko bo panika, boš prvi sp*zdo k stricu v Švico...

kow ::
Vidim, da so ruski placanci v popolni paniki, ker bo Ukrajina sla v EU. Dobra tema!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kardinalne napake nemškega in s tem evropskega ter tudi slovenskega gospodarstva (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 5206 (2444) | Mr.B |
» | Kaj nam prinaša predlog kvalificirana večina v EU. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 7283 (5112) | Colt1911 |