» »

Peugeout 308 - veriga ali zobati jermen

Peugeout 308 - veriga ali zobati jermen

kanarin ::

Prodajam Peugeout 308, letnik 2010, benzinc 1,6 VT motor 88kw, kupci me sprašujejo če je bil narejen "velik servis" in ali ima avto zobati jermen ali verigo. Redno sem delal redne servise (do 2021 pri pooblaščenih serviserjih, nato pri avtomehanikih) in noben mi ni še noben ni omenil da bi moral narediti velik servis. Naj omenim ,da ima avto narejenih samo 111.000 km. Sam se na avtomobile in tehniko ne spoznam preveč in iskreno me to ni niti nikoli kaj dosti zanimalo, pač zaupam kar mi povejo na servisu.

Imam torej dve vprašanji:

1. Ali ima ta avto zobati jermen ali verigo ? Sem povprašal AI chatbote pa mi dajo različne informacije.
2. Kakšen je kriterij za izvedbo velika servisa (kar zame pomeni predvsem zamenjavo tega kar piše pod točko 1.) - je to starost avtomobila ali število prevoženih kilometrov ?

Utk ::

Ne vem kaj ima, ampak od 2010 do 2021 ti bi na uradnem servisu sigurno zamenjali jermen, če bi ga imel.
Kriterij je pa oboje, starost in km.

dripac ::

Če je to ta motor - google pravi da ima 1.6 VTI 120 motor verigo.

https://mymotorlist.com/engines/peugeot...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dripac ()

kanarin ::

Motor ima oznako EP6, sem preveril. Moj serviser pravi da ima verigo. Sem pa povprašal še razne AI chatbote (free verzije) "Peugeot 308 letnik 2010, motor EP6 1,6 VTI 88kw - ali ima zobati jermen ali verigo ?" in vsi razen ChatGPT odgovorijo "zobati jermen". Tako da nisem potem več ziher. A se da to enostavno pregledati na motorju zzgornje strani ? Kar lahko sam vidim ne vidim nič kar bilo podobno verigi. Sem pa kot rečeno laik glede avtomobilske tehnike oz se nisem nikoli zares v to poglabljal.

pi pawr ::

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pi pawr ()

pi pawr ::

Kot je povedal mehanik in linkal predhodnik, v tvojem motorju je veriga.

Od zunaj se verige ne vidi :)
Da se uganiti po izgedu pokrovov ob motorju, ali je pod njim jermen ali veriga.

Glede servisnega intervala je pa tako, veriga je menda lifetime, po proizvajalčevo je to 5 let, but I digress. Po letih in kilometrih je ta pogoj izpolnjen. Za preveriti je stanje napenjalcev.

Zanimivo branje, kako se določajo roki za servise: https://www.etuners.gr/peugeot-citroen-...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pi pawr ()

2dark ::

kanarin je izjavil:


2. Kakšen je kriterij za izvedbo velika servisa (kar zame pomeni predvsem zamenjavo tega kar piše pod točko 1.) - je to starost avtomobila ali število prevoženih kilometrov ?


Ravno pri avtomobilih , ki imajo za poganjanje motorja ketno, da bi ta naj oz.se raztegne šele pri zelo visoki kilometrini in je potrebna menjava vodil ( 400.000 plus ).. To se je sicer malo poslabšalo, ko recimo pri BMW-ju zaradi šparanja do 2007 naprej delajo velike servise in menjavajo verige LOL. BMW tega problema ni poznal v 90 ih in je bila ketna sinonim, da je en stroške manj pri vzdrževanju.

Večina avtomobilov ima za delovanje jermen, ki ga pa je potrebno menjati ( ponavadi so intervali 5 let ali 120.000 km - v tem segmentu, AUdi bi naj imel na 180.000 km ).

Nima veze. Ketna, če je raztegnjena se sliši rožljanje. Dokler motor dela lepo, avti z verigo nimajo velikega servisa.


Se pa seveda menja mikro jermen oz jermena, ki poganja alternator in klima kompresor. Vendra se temu ne reče velik servis.

pi pawr je izjavil:



Glede servisnega intervala je pa tako, veriga je menda lifetime, po proizvajalčevo je to 5 let, but I digress. Po letih in kilometrih je ta pogoj izpolnjen. Za preveriti je stanje napenjalcev.



Veriga je načeloma zanesljiva ( pri BMW ju je drek) , zato se ta ne menjava. Tako je bilo nekoč, da si imel en strošek manj pri vzdrževanju.

VW je vmesnem obdobju 2009- 2014 imel Polote z verigo. Seveda je bila zgrešena odločitev in so potem šli nazaj na pogonski jermen.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 2dark ()

val46 ::

To, da naj bi bila veriga večna, je bulšhit. Povedano iz prve roke. Fiat Grande punto, 2007, 170kkm 1.3mjet,10 let star takrat, mi jo je utrgalo med vožnjo. V glavnem, sem kak mesec pred tem rekel mojemu mehaniku, da če bi naredili velik servis pa to, pa se je smejal in rekel, da ta motor ma verigo not in se velikega servisa ne dela. Da če bo potreba kdaj(kar sigurno ne bo po njegovih takratnih besedah) treba menjavat verigo, se jo bo prej slišalo. No, slišalo se je ni nič in čez dobrega jurja kilometrov od takrat, ko mi je to rekel, mi jo je utrgalo. V glavnem, utrgana veriga, počene obe odmični gredi, poviti ventili, pa še kaj zraven takrat. Strošek, 1100€, namesto kak mesec nazaj cca 300€. Veriga pa, kot ketna pri otroškem kolesu, da ne bo kdo mislu, da je not ketna za vola privezat v štali! V glavnem, ta "moj" mehanik, od takrat ni več moj mehanik.

2dark ::

val46 je izjavil:

To, da naj bi bila veriga večna, je bulšhit. Povedano iz prve roke. Fiat Grande punto, 2007, 170kkm 1.3mjet,10 let star takrat, mi jo je utrgalo med vožnjo. V glavnem, sem kak mesec pred tem rekel mojemu mehaniku, da če bi naredili velik servis pa to, pa se je smejal in rekel, da ta motor ma verigo not in se velikega servisa ne dela. Da če bo potreba kdaj(kar sigurno ne bo po njegovih takratnih besedah) treba menjavat verigo, se jo bo prej slišalo. No, slišalo se je ni nič in čez dobrega jurja kilometrov od takrat, ko mi je to rekel, mi jo je utrgalo. V glavnem, utrgana veriga, počene obe odmični gredi, poviti ventili, pa še kaj zraven takrat. Strošek, 1100€, namesto kak mesec nazaj cca 300€. Veriga pa, kot ketna pri otroškem kolesu, da ne bo kdo mislu, da je not ketna za vola privezat v štali! V glavnem, ta "moj" mehanik, od takrat ni več moj mehanik.


Potem si eden zelo redkih , ki se okvara verige ni slišala. Drugače se sliši, ker začne rožljat.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

val46 ::

Nič ni rožljalo, si lahko prepričan. Drugače se ne bi peljal dalje, sploh po tem, ko sem se pred mesecom menil z mehanikom in sem res bil pozoren potem na kake čudne zvoke, katerih pa ni bilo.