» »

3D Modeliranje

3D Modeliranje

Gusti92 ::

Pozdravljeni!

Vem da je bilo že odprtih nekaj pogovorov na to temo vendar večinoma 10 let nazaj.
Imam 31 let in sem nekako v iskanju druge kariere, že dolgo imam željo po učenju 3D modeliranja in imam za tiste ki so v tem "poslu" nekaj vprašanj.

Ali je sploh mogoče pri teh letih začeti s 3D modeliranjem in biti v nekaj letih uspešen? Imam šesto stopnjo izobrazbe in sem precej hitro učljiv kar se zadeva računalniških programov.
Kateri program bi mi priporočili kot začetniku? Bral sem o SketchUpuu, seveda klasika AutoCad in SolidWorks...je pa verjetno odvisno v kater segment bi se rad usmeril, sam iskreno še ne vem, mogoče CNC stroji v lesni industriji.
Kakšni so najboljši načini za učenje? Seveda nekaj je na Youtubu, še več pa vidim da ima Udemy in Coursera...se da tukaj dobiti kaj kar bi bilo vredno kupiti?
Kakšne projekte bi bilo dobro začeti na začetku? Kaj bi mi predlagali za gradnjo portfelja?
Kakšne so priložnosti za zaposlitev v 3D modeliranju? Kje najti junior delovna mesta in kako do njih?

Vem da sem postavil veliko vprašanj, vendar če odgovorite na eno mi bo že pomagalo :)

Hvaležen bom za vsak nasvet, mnenje ali izkušnjo! Hvala vnaprej!

codeMonkey ::

Uf.. pri 31.

Kaj si sploh predstavljas da modeliranje je? Ker nastevas AutoCad in SolidWorks, kar so orodja za tehnicne zadeve, ampak tam se najbrz zavedas, da je samo modeliranje le en del procesa, v osnovi pa gre za nacrtovanje produkta, kjer rabis tehnicna znanja. Torej vedeti kako se bo zadeva ucinkovito izdelala s tehnologijo, ki je na voljo, kako preracunati kaksne nosilnosti, izdelati tehnicno dokumentacijo na osnovi modela itd. Razen, ce se usmeris v neke preproste produkte za 3D tiskanje ipd. Samo si ne predstavljam kako bos tukaj kje dobil neko resno sluzbo.

Potem imas modeliranje za umetniske zadeve, kaksne reklame itd. ampak tudi tam je modeliranje samo en del. Zraven imas se animiranje, render, izdelavo tekstur itd. Tukaj danes umetniski tipi vse to shendlajo. Podobno za igrice.

Jaz se sicer s tem ne ukvarjam (vec), sem pa kot najstnik modeliral neprestano. Najprej v AutoCadu, pa v 3Ds maxu, Rhinotu, in sem imel ze nekaj projektov za zepnino. Ampak scena se je takrat hitro razvila in je bila konkurenca naenkrat res huda. Pa tudi zanimalo me ni kot programiranje. Sem tudi med studijem uporabljal SolidWorks ipd. zato mi je malo cudno, da bi rabil nekoga, da malo modelira nekaj.

Zgodovina sprememb…

I__I ::

3D modeliranja se lahko naučiš pri teh letih brez problema, težko boš pa samo s tem dobil službo. Za primer si poglej urnik strojnega faksa pa boš videl da je povprečno od 10ih predmetov le 1 predmet za učenje 3d modeliranja. Če vse ostalo že znaš, potem bo pa šlo.
Če tega nimaš, konkurenca pa so ti študenti ki to "znajo". Kaj je tvoja unikatna dodana vrednost?
Pozabil si napisati s čim se sedaj ukvarjaš, kaj znaš?
In pa malo bolj natančno se boš moral odločiti, kaj bi ti sploh 3d modeliral. Ni vsak program za vse.
Primer iz nekaj let nazaj (mogoče je danes drugače); sem imel narisano leseno 3d konstrukcijo v Fusion360 z lastovičjimi repi, mozniki, luknjami za vijake,... pa nikakor nismo mogli to pretvoriti v tisti program ki so ga uporabljali za cnc razrez. Zato ker niso uporabljali nekega splošnega cnc rezkalnega stroja, ampak bolj specializirane hundegger stroje, pa je bil njihov postprocesor ali plugin znotraj nekega specialnega cad programa za lesne konstrukcije. Smo probavali vse možne formate (step, igs, ifc, 3d dwg, dxf po sekcijah,..) pa nič ni delalo. Je bilo treba na novo narisat v njihovem programu.
Recimo da je opcija da se res v nulo poglobiš v en program in si potem lahko nek specialist ali tehnična podpora za nek program, pa če znaš programirati, mogoče da delaš kakšne plug-ine? Vprašaj pri prodajalcih raznih programov, če kaj takega sploh rabijo: Ibcaddy, solidworld, cgsplus
Mogoče če se usmeriš v kakšen bolj nov program, recimo Ntopology. Ampak pri nas ne vem kakšno je kaj povpraševanje za te zadeve. Tukaj bi v bistvu oral ledino v Slo (mogoče Balkan). Se navezuje na nove tehnologije, slikce so lepe, 3d modeli zanimivih oblik. Če obvladaš marketing imaš možnost.
Če pa te zanima 3d modeliranje pa si vzami za hobi. Ampak rabiš pa ideje kakšne izdelke bi sploh risal?

Barbarpapa2 ::

Lep nedeljsko-popoldanski pozdrav...

Kot sta predhodnika napisala, 3D modeliranje je tako vseprisotno, da ga uporabljajo v veliko (skoraje vseh) vejah ustvarjalnosti. Še ekonomisti tu-pa-tam kak 3D graf v preglednici narišejo :D:)):P....

Jaz delim 3D modeliranje na tehniško modeliranje in ostalo modeliranje. Rezultat obeh vej je vedno računalniški 3D model, se pa poti, kako prideš do takšnega modela (kako ga zmodeliraš) zeloooo različne...

Bom dal za zgled strojništvo, ker sem pač sam strojnik in zadeve na tem področju malo bolje poznam. Tistemu, ki neposredno modelira izdelke, rečemo še vedno konstrukter. Konstrukter je pred 50-40 leti "modeliral" - risal s svinčnikom na risalni deski, da bi potem isto počel z računalnikom - risal 2D risbe. Zadnjih 30-20 let pa 3D modelira. Modelira zato, da od sebe da dokumentacijo, ki čim bolj v popolnosti definira izdelek. Da pa lahko sploh modelira, mora imeti še kup drugih znanj. Ni enako konstruirati brizgani kos iz termoplasta ali pa kos, zvarjen iz pločevine ali pa celo izdelan iz kompozitnih materialov...

Manj tovrstnega znanja pa več veščin iz modeliranja potrebuje nekdo, ki oblikuje izdelek - industrijski oblikovalec. Ta verjetno modelira več, kot konstukter, oziroma na njegovem 3D modelu nadaljuje bolj podrobno modeliranje več konstrukterjev.

Največ modelira IMHO nekdo, ki je t.i. Digital Content Creator... Ki modelira vse mogoče modele (od tehniških do organskih) za računalniške igrice, filmske efekte itd...

Ampak vedno boš potreboval še kakšno znanje, na katerega se boš naslanjal, ko boš modeliral...

Kaj od teh znanj imaš?

Naj vam modelerji ne štekajo...

Jože

smbg ::

Lahko začneš že danes, samo ne pričakuj da boš od tega kaj zaslužil:

Kurzweil ::

Če si 31 let star ni prav noben problem. Če je želja velika, ni nobenega problema.

Sicer pa tako, kot so ti pred mano že povedali. Če je to mišljeno za hobi in veselje, potem super in ne vidim problema. V nekih vodah arhitekture, strojništva in podobnih področij, je pa precej nekega strokovnega backgrounda, da stvar potem dobi smisel.

Če pa bi rad čez vikend naredil kakšen render za dušo, mogoče kakšen 3d simple 3 print, kakšen design, na hitro kakšen načrt, kako bi izgledala kakšna soba/hiša/flat pa seveda ni problema.

Če si začetnik bi ti jaz predlagal Blender, zakaj? Ker je za začetnika najbolj simple, je zastonj in predvsem ima community in tutoriale... na koncu pa je tako kot pri programiranju, igranju kitare, you name it... najprej se moraš naučit, potem postaneš picky za orodje/inštrument/program.... naprimer kitara za 10k€ ti ne koristi prav nič, če ne znaš odigrat osnovnih akordov, isto če ne znaš osnov 3d modeliranja, grafike, geometrije, ti nič ne rabi 5k€ vredna licenca za 3ds max, 4d cinema...

Vsekakor ne sprašuj, ne kompliciraj s programi in ne vem čem... greš že danes na uradno stran Blenderje, downloadaš, install in narediš tutorial krofa... potem pa počasi, korak za korakom... potem pa boš videl če te še zanima, kaj te zanima in posledično kateri programi, koliko si pripravljen plačat za program, kje boš delal tekstura, bla bla...

Najbolj pomembno je, da že danes odpreš program in narediš en tutorial... še prejm mogoče kakšen user interface tutorial, toliko da ti na hitro nekdo razloži v 10min kaj vse obsega colten package programa, kje se kan najde,....

Cr00k ::

Se en glas za blender in donut 8-)

codeMonkey ::

To ze, ampak kako bos s tem kaj zasluzil v doglednem casu?

Cr00k ::

Za buildanje portfelja, osnove modeliranja in ostalega je super... ko bo pa OP vedel kaj in kako, je potem "prekvalifikacija" lazja...

Kurzweil ::

codeMonkey je izjavil:

To ze, ampak kako bos s tem kaj zasluzil v doglednem casu?


Nekje je treba začet, to je še najbolj prijazen začetek verjetno.

Se bo pa tale naš Gušti moral najprej izjasnit, kakšno znanje morda že poseduje in v katero smer bi sploh rad šel, ker 3D modeliranje je res zelo širok pojem.

ripmork ::

Pri 31 si mogoče prestar za trenirat za profesionalnega športnika, za kariero 3d modelatorja pa niti slučajno ne :)

Sicer je pa zelo odvisno, kaj bi rad počel:

Če imaš željo le npr. modelirat CAD modele po naročilu, je zgolj tehnično učenje programa načeloma dovolj, a so potem tudi karierne možnosti omejene.

Če pa je želja bit npr. 3D generalist (modeliranje, animacija, vizualizacije), to precej razširi spekter zaposlitev (modeliranje za igre, arhitekturne vizualizacije, produktne vizualizacije, motion graphics, VR, ...). Je pa vzporedno z učenjem samega programa predvsem treba pridobivat znanje še s področja vizualnega (učenje o estetiki, proporcih in kompozicijah, o dobri uporabi barv, kako estetsko osvetlit 3D sceno, doseči željen stil z uporabo materialov, zakonitosti dobre animacije, priprava rig-ov (skeleta) za 3d karakterje, ipd...). Definitivno pomaga, če izhajaš iz nekega fotografskega / likovnega predznanja in imaš žilico / željo po učenju le tega. Pogosto je zaželjeno tudi vsaj osnovno poznavanje obdelave videa. Načeloma lahko tudi omejiš izbor področij in poskušaš postat majster na enem področju (npr. oblikovalec okolij za igre, oblikovalec karakterjev, animator karakterjev), a te to potem tudi omeji pri kariernih možnostih...

Glede izbire programa: 100% Blender. Enostavno je v zadnjem desetletju skokovito napredoval do te mere, da marsikje postaja industrijski standard, na voljo je ogromno učnega materiala, pluginov, orodij, ipd... predvsem je pa zastonj (kar pomeni, da si brez stroškov ves čas na zadnji napredni verziji).


PS: Morda še najboljša izbira, če si vzameš kak mesec, izbereš poljubno serijo tutorialov (Udemy, Coursera, Youtube, ali celo official Blender tutoriali) in se lotiš step-by-step. Je potrebno nekaj potrpljenja na začetku (sploh če se prvič srečuješ s 3D programi), a ko po čakanju zagledaš lep render, hitro postane zasvojljivo. Če te bo potegnilo noter, boš hitro vedel, v vsakem primeru boš pa nekaj novega koristnega znal :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

bluefish ::

Pa ne zapadi v t.i. "tutorial hell".

Začni z nekim splošnim vodičem, da zapopadeš osnove. Recimo: https://www.youtube.com/playlist?list=P...
Nato pa čim prej preidi na lastno modeliranje, magari kreiranje vsakodnevnih objektov okrog sebe. Rešitve za specifične probleme iščeš sproti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kako zaslužiti z modeliranjem? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8216974 (14479) Isotropic
»

Konstrukterski programi

Oddelek: Programska oprema
197277 (4863) Machete
»

Povejte mi kaj o modelirnih programih

Oddelek: Programska oprema
102244 (2117) dzinks63
»

SketchUp zastonj! (potem, ko je proizvajalca, @last software, kupil Google) (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
8515591 (11918) Company
»

najbolj enostaven program za 3d modeliranje

Oddelek: Programska oprema
137865 (7694) barbarpapa1

Več podobnih tem