Forum » Elektrotehnika in elektronika » Napajanje 220 V COB LED traku
Napajanje 220 V COB LED traku
mojca ::
Zanima me, kakšen kvaliteten vir napajanja bi lahko uporabila za 26 m 220 V COB LED traku.
V delavnico/garažo površine 70 m^2 želim montirati 4 x 6.5 m led traku. Vse želim prižigati z izmeničnim stikalom.
(Testno sem najprej pri nas kupila 5 m 24 V trak z 9 W/m. 260 W skupne moči se mi sicer zdi malenkost dosti, ampak ok ... če želiš nekaj delati, primerna količina svetlobe tudi ne škodi. Bi pa lahko na eno lokacijo postavila dimmer, da se lahko količino svetlobe zmanjša, ko ni potrebna. Druga možnost je dve stikali, vsako za dva trakova.)
Ko sem izbirala LED-ice in računala potrebno moč napajalnikov oz. tok, potreben za napajanje, se mi je tudi > 10 A zdelo veliko. Verjetno bi bilo najbolje uporabiti 4 ločene napajalnike. Nato sem našla trak, ki dela neposredno na 220 V, kar poenostavi topologijo in potrebe po dodatnih napajalnikih:
https://www.aliexpress.com/item/1005006...
S tovrstnimi trakovi nimam nič izkušenj, pa tudi nekega pametnega datasheet-a nimajo.
Na prvi pogled dela kul (vsaj na polni moči), samo ... led trak še vedno potrebuje enosmerno napajanje. Verjetno bi lahko priklopila direkt na 230 V AC, ampak bi potem LED-ice svetile samo polovico časa. Priloženi zatemnilnik vsebuje nek poceni zanič usmernik + "rezanje" napetosti (podobno PWM-ju, ampak ni čisto PWM). Pri polni moči daje od sebe skoraj sinus z minimumom pri 125 V in maksimumom pri 330 V. Ko je na "minimumu" (ampak ne ugasnjen), napetost niha med 125 in 180 V. V vmesnih stopnjah pa se procentualno vedno več napetosti dvigne proti 380 V. Pri nekaterih nastavitvah zatemnilnika dobiš skoraj epileptični napad. Utripa za znoret z neko nizko frekvenco (fliker). Pri polni in pri minimalni moči je še nekako ok, čeprav tudi takrat pač utripa s svojim 100 Hz (vmes pa je huje: za znatno časa se svetloba povsem ugasne).
Kaj bi lahko kupila (ali pogojno sestavila) za neko bolj kvalitetno napajanje teh 26 m traku? Bi potrebovala samo en zelo dober pretvornik AC->DC z nastavljivo izhodno napetostjo?
V delavnico/garažo površine 70 m^2 želim montirati 4 x 6.5 m led traku. Vse želim prižigati z izmeničnim stikalom.
(Testno sem najprej pri nas kupila 5 m 24 V trak z 9 W/m. 260 W skupne moči se mi sicer zdi malenkost dosti, ampak ok ... če želiš nekaj delati, primerna količina svetlobe tudi ne škodi. Bi pa lahko na eno lokacijo postavila dimmer, da se lahko količino svetlobe zmanjša, ko ni potrebna. Druga možnost je dve stikali, vsako za dva trakova.)
Ko sem izbirala LED-ice in računala potrebno moč napajalnikov oz. tok, potreben za napajanje, se mi je tudi > 10 A zdelo veliko. Verjetno bi bilo najbolje uporabiti 4 ločene napajalnike. Nato sem našla trak, ki dela neposredno na 220 V, kar poenostavi topologijo in potrebe po dodatnih napajalnikih:
https://www.aliexpress.com/item/1005006...
S tovrstnimi trakovi nimam nič izkušenj, pa tudi nekega pametnega datasheet-a nimajo.
Na prvi pogled dela kul (vsaj na polni moči), samo ... led trak še vedno potrebuje enosmerno napajanje. Verjetno bi lahko priklopila direkt na 230 V AC, ampak bi potem LED-ice svetile samo polovico časa. Priloženi zatemnilnik vsebuje nek poceni zanič usmernik + "rezanje" napetosti (podobno PWM-ju, ampak ni čisto PWM). Pri polni moči daje od sebe skoraj sinus z minimumom pri 125 V in maksimumom pri 330 V. Ko je na "minimumu" (ampak ne ugasnjen), napetost niha med 125 in 180 V. V vmesnih stopnjah pa se procentualno vedno več napetosti dvigne proti 380 V. Pri nekaterih nastavitvah zatemnilnika dobiš skoraj epileptični napad. Utripa za znoret z neko nizko frekvenco (fliker). Pri polni in pri minimalni moči je še nekako ok, čeprav tudi takrat pač utripa s svojim 100 Hz (vmes pa je huje: za znatno časa se svetloba povsem ugasne).
Kaj bi lahko kupila (ali pogojno sestavila) za neko bolj kvalitetno napajanje teh 26 m traku? Bi potrebovala samo en zelo dober pretvornik AC->DC z nastavljivo izhodno napetostjo?
Invictus ::
Sam bi rekel, da je bolje kupiti ustrezno LED luč, ki ima dobro svetilnost. Pač odvisno seveda od tvojega plana.
Namreč, pri traku moraš na koncu zadevo še pokriti, da razpršiš svetlobo, saj ima v osnovi LED trak točkasto osvetlitev.
Če pa že, pa ne pozabi na ustrezen aluminijast kanal, že zaradi hlajenja, saj ti bo drugače LED trak hitro crknil zaradi pregrevanja.
Kupit moraš samo ustrezno močan napajalnik, najbolje 24V, ali celo 48V, da ni prevelikih tokov. 12V LED trakov električarji ne vgrajujejo več. Vsaj ne tisti dobri .
Namreč, pri traku moraš na koncu zadevo še pokriti, da razpršiš svetlobo, saj ima v osnovi LED trak točkasto osvetlitev.
Če pa že, pa ne pozabi na ustrezen aluminijast kanal, že zaradi hlajenja, saj ti bo drugače LED trak hitro crknil zaradi pregrevanja.
Kupit moraš samo ustrezno močan napajalnik, najbolje 24V, ali celo 48V, da ni prevelikih tokov. 12V LED trakov električarji ne vgrajujejo več. Vsaj ne tisti dobri .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Xserces ::
v conah 0 je še zmeraj 12V.
sam bi vzel 24v ali 48v in 2 napajalnika po 150W da je malo rezerve. dobiš pa tudi 300W 24/48v napajalnike tako da bi šlo tudi z enim.
Je pa tako kot je invictus rekel. V delavnico bi dal jaz raje 150cm dolge stropne luči. Ko crkne jo zamenjaš. Ko crkne led trak je veliko več dela.
sam bi vzel 24v ali 48v in 2 napajalnika po 150W da je malo rezerve. dobiš pa tudi 300W 24/48v napajalnike tako da bi šlo tudi z enim.
Je pa tako kot je invictus rekel. V delavnico bi dal jaz raje 150cm dolge stropne luči. Ko crkne jo zamenjaš. Ko crkne led trak je veliko več dela.
Intel i5-3570k @4.7GHz|MSI GTX 970 4G|MSI Z77 MPower|
G. Skill 8 GB 1600MHz|Corsair AX750|Seagate Barracuda 2TB|NZXT Gamma|
G. Skill 8 GB 1600MHz|Corsair AX750|Seagate Barracuda 2TB|NZXT Gamma|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Xserces ()
Invictus ::
Merkur ima neke 2 metrske led dolge luči, kot včasih neonke, samo da so LED. Mislim,da se da tudi nekaj menjat LED žarnico, če crkne...
Cena je pa precej drobiž, tam 50 EUR, če se prav spomnim...
Je pa res, da ne vemo, kako si si zamislila delovno okolje.
Cena je pa precej drobiž, tam 50 EUR, če se prav spomnim...
Je pa res, da ne vemo, kako si si zamislila delovno okolje.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
mojca ::
Aluminijaste profile sem že montirala in jih ne bom strgala nazaj dol s stropa. Pokrov za alu profil tudi imam, je pa opcijski, ker je že sam LED trak pokrit z neko mehko plastiko, pa tudi sicer COB nima ravno točkaste osvetlitve. Osvetlitev je zelo uniformna (ni šans, da vidiš posamezne točke na traku).
Na 26 m traku, ki sem ga že kupila, ne morem dati 24 ali 48 V napajalnika, ker LED-ice zahtevajo "220 V" (karkoli že to pomeni: očitno nekaj med 130 in 380 V DC, ampak datasheet-a ne najdem). Zanima me predvsem, kaj lahko uporabim za bolj kvalitno napajanje za ta trak. Zaenkrat ne iščem idej za popolno spremembo plana.
"Neonke" so mi prvič grde, drugič bi jih potrebovala vsaj cca. 6 (ali 8), kar tudi nanese okrog 300-400 EUR, pa sam bog ve, ali bo takrat, ko bom želela menjati okvarjeno sijalo, še mogoče kupiti nadomestno, ali bo dejansko potrebno zamenjati celo luč (slednje se mi zdi precej bolj verjetno; in potem imaš bodisi sedem luči enega tipa in eno luč drugega tipa; ali pa moraš spet menjati vseh osem zaradi enega ušivega pregorelega sijala). V Marchiol-u (kjer sem kupila preostali elektro material) npr. sploh nimajo luči z zamenljivo LED "žarnico".
Torej: ali kdo ve, kako se lahko napaja 220 V LED trakove?
Na 26 m traku, ki sem ga že kupila, ne morem dati 24 ali 48 V napajalnika, ker LED-ice zahtevajo "220 V" (karkoli že to pomeni: očitno nekaj med 130 in 380 V DC, ampak datasheet-a ne najdem). Zanima me predvsem, kaj lahko uporabim za bolj kvalitno napajanje za ta trak. Zaenkrat ne iščem idej za popolno spremembo plana.
"Neonke" so mi prvič grde, drugič bi jih potrebovala vsaj cca. 6 (ali 8), kar tudi nanese okrog 300-400 EUR, pa sam bog ve, ali bo takrat, ko bom želela menjati okvarjeno sijalo, še mogoče kupiti nadomestno, ali bo dejansko potrebno zamenjati celo luč (slednje se mi zdi precej bolj verjetno; in potem imaš bodisi sedem luči enega tipa in eno luč drugega tipa; ali pa moraš spet menjati vseh osem zaradi enega ušivega pregorelega sijala). V Marchiol-u (kjer sem kupila preostali elektro material) npr. sploh nimajo luči z zamenljivo LED "žarnico".
Torej: ali kdo ve, kako se lahko napaja 220 V LED trakove?
krho ::
Če je 220V, potem je najbrž direkt za v vtičnico. Mora pisat zraven AC.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net
Baja ::
mmm, vtakneš v vtičnico? saj je na sliki jasno viden vtikač.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Baja ()
iso2000 ::
Kako je pa pri takšnem traku s flicker-jem? Omežje ima 50Hz...Kako se vidi to v živo? Si to že preizkusila? Kako dobro so "zgladili" sinusoido na LEDicah v traku?
nejc_nejc ::
Jaz se nagibam k predlogu @Invictuasa....
Cevne LED-sijalke z ustreznimi ohišji.
Vse ostalo bo finančno tamtam in slabše svetilno ter nezamenjljivo brez doktorata, ko crkne.
Cevne LED-sijalke z ustreznimi ohišji.
Vse ostalo bo finančno tamtam in slabše svetilno ter nezamenjljivo brez doktorata, ko crkne.
HyperGL ::
čisto obične ledice za 220v z nekim dimmerjem vmes, najbrž na osnovi triaka. Videl že v živo, ni kaj dosti utripalo, je pa res, da so bile priklopljene na profi dimmer v gledališču in ni bilo nekih blaznih glavobolov zaradi utripanja, je pa dimmanje bilo bolj za silo... prižgale so se pri približno 10% kar konkretno in potem do 100% ni bilo dosti razlike... ;)
Utripajo tudi brez dimmerja vmes?
Če da, kupiš nov komplet na enosmerno napetost in napajalec, dimmer in vse kar spada zraven.
Če ne, išči samo bolj kvaliteten dimmer za 26M ledic ki dela na 220V... ampak samo kot opozorilo, ta bo drag kot žafran!
Utripajo tudi brez dimmerja vmes?
Če da, kupiš nov komplet na enosmerno napetost in napajalec, dimmer in vse kar spada zraven.
Če ne, išči samo bolj kvaliteten dimmer za 26M ledic ki dela na 220V... ampak samo kot opozorilo, ta bo drag kot žafran!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: HyperGL ()
Runner71 ::
Aluminijaste profile sem že montirala in jih ne bom strgala nazaj dol s stropa. Pokrov za alu profil tudi imam, je pa opcijski, ker je že sam LED trak pokrit z neko mehko plastiko, pa tudi sicer COB nima ravno točkaste osvetlitve. Osvetlitev je zelo uniformna (ni šans, da vidiš posamezne točke na traku).
Na 26 m traku, ki sem ga že kupila, ne morem dati 24 ali 48 V napajalnika, ker LED-ice zahtevajo "220 V" (karkoli že to pomeni: očitno nekaj med 130 in 380 V DC, ampak datasheet-a ne najdem). Zanima me predvsem, kaj lahko uporabim za bolj kvalitno napajanje za ta trak. Zaenkrat ne iščem idej za popolno spremembo plana.
"Neonke" so mi prvič grde, drugič bi jih potrebovala vsaj cca. 6 (ali 8), kar tudi nanese okrog 300-400 EUR, pa sam bog ve, ali bo takrat, ko bom želela menjati okvarjeno sijalo, še mogoče kupiti nadomestno, ali bo dejansko potrebno zamenjati celo luč (slednje se mi zdi precej bolj verjetno; in potem imaš bodisi sedem luči enega tipa in eno luč drugega tipa; ali pa moraš spet menjati vseh osem zaradi enega ušivega pregorelega sijala). V Marchiol-u (kjer sem kupila preostali elektro material) npr. sploh nimajo luči z zamenljivo LED "žarnico".
Torej: ali kdo ve, kako se lahko napaja 220 V LED trakove?
Omenjen led trak katerega link si priložila, ne potrebuje napajalnika, vklopiš direkt v vtičnico, saj ti piše 220-230v AC...
mojca ::
V vtičnico z AC ne vklopiš LED traku, temveč priloženi usmernik oz. shitty zatemnilnik. LED trak deluje na DC.
LEDic brez zatemnilnika (ki je v kompletu z usmernikom) nisem niti poskusila priklopiti (nimam kosa, ki bi ga dobila, če bi jih naročila "brez stikala in brez zatemnilnika"), zagotovo pa to pomeni, da bodo (priklopljene na AC) več kot polovico časa ugasnjene in bodo utripale s 50 Hz. Z zatemnilnikom na polni moči pač utripa s standardnimi 100 Hz, a to na prvi pogled niti ni opazno ali blazno moteče. Bolje bi bilo, če ne bi, ampak ok ... Problem se izrazito pojavi na nekih vmesnih nivojih osvetlitve. In ne vedno na enak način.
LEDic brez zatemnilnika (ki je v kompletu z usmernikom) nisem niti poskusila priklopiti (nimam kosa, ki bi ga dobila, če bi jih naročila "brez stikala in brez zatemnilnika"), zagotovo pa to pomeni, da bodo (priklopljene na AC) več kot polovico časa ugasnjene in bodo utripale s 50 Hz. Z zatemnilnikom na polni moči pač utripa s standardnimi 100 Hz, a to na prvi pogled niti ni opazno ali blazno moteče. Bolje bi bilo, če ne bi, ampak ok ... Problem se izrazito pojavi na nekih vmesnih nivojih osvetlitve. In ne vedno na enak način.
Zgodovina sprememb…
- spremenila: mojca ()
mojca ::
Bom pomerila, ko (upam, da danes) dobim še konektorje. Meritve napetosti imam, za tok moram zvezati še par kablov in tokovnik. Potrebovala bi še luxmeter za primerjavo električne in svetlobne moči ?. Ali vsaj malo hitrejšo kamero. Tega nimam.
Morda lahko čisto za foro izračunam tudi fliker, čeprav uradno ni definiran za DC napetosti.
Morda lahko čisto za foro izračunam tudi fliker, čeprav uradno ni definiran za DC napetosti.
d4vid ::
Jaz bi se kitajskih ledic z 230V napajanjem izogibal... čisto osebne izkušnje, ni ravno prijetno ko ti zagori luč. Če ima kdo dobro zavarovano hišo, mu podarim en kup takih poceni kitajskih luči.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD
Invictus ::
Saj nekje je izhod napajalca, tam pomeriš napetost, odcvikaš in kupiš ustrezen napajalnik...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
mojca ::
Napetost sem pomerila in opisala v originalnem postu (toka še nisem; ko bom še tega, bom nekam uploadala grafe). Iščem nasvet, kakšen napajalnik kupiti. Predvidevam, da nočem enakega napetostnega profila.
mirator ::
Bom pomerila, ko (upam, da danes) dobim še konektorje. Meritve napetosti imam, za tok moram zvezati še par kablov in tokovnik. Potrebovala bi še luxmeter za primerjavo električne in svetlobne moči ?. Ali vsaj malo hitrejšo kamero. Tega nimam.
Morda lahko čisto za foro izračunam tudi fliker, čeprav uradno ni definiran za DC napetosti.
Luxmeter si lahko naložiš na gsm kot aplikacijo. Tebe sicer bolj zanima napajalnik, bi te pa prej morala zanimati željena osvetljenost.
Ne vem za kakšno dejavnost gre, vendar bi, takole čez palec, za 500lx osvetlitve potrebovala svetlobni tok 56000lm, za 300lx pa 34000lm.
Pri nabavi LED trakov najprej preveri svetlobni tok lumnov na meter (lm/m) potem koliko watov na meter (W/m) je to. Če boš delila zahtevane lumne z lumni na meter, boš dobila, koliko metrov svtlobnih trakov potrebuješ in kakšna bo skupna moč. Šele s tem podatkom lahko iščeš ustezen napajalnik.
mojca ::
Če luxmeter nima vsaj 1000 meritev na sekundo, je neuporaben za meritve korelacije med električno močjo in svetilnostjo oz. za meritev dejanskega flikerja.
Konkretni trak, ki sem ga kupila, nima specificirano, kako močno sveti (v lm oz. lx). Pa tudi sama nimam pojma, kaj te cifre za svetilnost v praksi pomenijo. Ampak tako, zelo čez palec, so W/m približno proporcionalni svetilnosti, in nekako (zelo čez palec) ustrezajo faktorju 8 v primerjavi s klasičnimi žarnicami. Te cifre mi nekaj pomenijo, za lumne/luxe bi se pa morala prej dovolj časa igrati z luxmetrom. Predhodno sem za test kupila 48 W trak in ugotovila, da bi potrebovala vsaj cca. 2x toliko svetlobe. Število metrov težko spreminjam (ok, lahko bi inštalirala 1 m traka, 1 m praznega prostora, 1 m traka, 1 m praznega prostora, ...) in je bilo fiksirano na 26 m. Trak ima 11 W/m. Lahko bi skoraj razpolovila svetilnost oziroma W/m, pa takega traka nisem dobila.
Število metrov traku je bilo določeno z geometrijo stropa.
Konkretni trak, ki sem ga kupila, nima specificirano, kako močno sveti (v lm oz. lx). Pa tudi sama nimam pojma, kaj te cifre za svetilnost v praksi pomenijo. Ampak tako, zelo čez palec, so W/m približno proporcionalni svetilnosti, in nekako (zelo čez palec) ustrezajo faktorju 8 v primerjavi s klasičnimi žarnicami. Te cifre mi nekaj pomenijo, za lumne/luxe bi se pa morala prej dovolj časa igrati z luxmetrom. Predhodno sem za test kupila 48 W trak in ugotovila, da bi potrebovala vsaj cca. 2x toliko svetlobe. Število metrov težko spreminjam (ok, lahko bi inštalirala 1 m traka, 1 m praznega prostora, 1 m traka, 1 m praznega prostora, ...) in je bilo fiksirano na 26 m. Trak ima 11 W/m. Lahko bi skoraj razpolovila svetilnost oziroma W/m, pa takega traka nisem dobila.
Število metrov traku je bilo določeno z geometrijo stropa.
mirator ::
Kot sem že zapisal, ne vem za kakšno dejavnost v delanici gre. Ampak v vsakem primeru, ko gre za razsvetlajvo prostora, je treba najprej ugotoviti, kakšno jakost svetlobe potrebuješ (oz. želiš, sicer je enako, kot da začneš hišo graditi od strehe proti temeljem)). Ta je izražena v luksih (lx) in jo tudi določajo predpisi. Za kakšna manjzahtevna splošna dela je dovolj 300 lx, za bolj zahtevna (npr. risanje, precizna urarska dela ipd) pa 500 ali več luksov. Ko to ugotoviš, lahko izračunaš kakšno gostoto svetlobnega toka potrebuješ. To so lumni(lm) in jih dobiš, da osvetljenost v luksih deliš s površino prostora in s faktorji absorcije sten, stropa in tal, izkoristkom prostora in svetilk. Nato iz tega izračunaš glede na izbiro št. svetilk, gostoto svetlobnega toka za vsako svetilko.Šele iz tega podatka potem dobiš potrebno električno moč in zanjo iščeš ustrezen napajalnik.
Ker te zanimajo flikerji (verjetno misliš s tem enakomernost osvetlitve). Če gr za enakomernost, LED diode sevajo svetlobo pod kotom 120°. Osvetljenost se potem vektorsko sešteva, razmerje med maksimalno in srednjo oz. minimalno in srednjo, mora biti čim manjši.
Sicer pa si lahko naložiš program za izračun razsvetljave "dialux" ali "relux". Oba sta zastonj in v slovenščini.
Ker te zanimajo flikerji (verjetno misliš s tem enakomernost osvetlitve). Če gr za enakomernost, LED diode sevajo svetlobo pod kotom 120°. Osvetljenost se potem vektorsko sešteva, razmerje med maksimalno in srednjo oz. minimalno in srednjo, mora biti čim manjši.
Sicer pa si lahko naložiš program za izračun razsvetljave "dialux" ali "relux". Oba sta zastonj in v slovenščini.
mojca ::
Tako izgledajo grafi, ko je zatemnilnik na cca. 8 % moči (in zelo tečno utripa, čeprav obstajajo še bolj tečni načini utripanja):
Pri polni moči (366 W; peak je pri cca. 1050 W) izgleda kar ok:
Polovična moč:
Pri polni moči (366 W; peak je pri cca. 1050 W) izgleda kar ok:
Polovična moč:
Zgodovina sprememb…
- spremenila: mojca ()
mojca ::
mojca ::
Z malo zamude ...
Ko sem preverjala LED trak v dnevni sobi, ki ga napaja 24 V napajalnik, trak ne utripa niti malo (sodeč po 200 Hz video kameri; napetosti nisem merila). Vse je stabilno in perfektno.
Tale COB LED na prvi pogled izgleda fantastično (ni točkaste svetlobe), ampak (tudi pri polno odprtem zatemnilniku) utripa s 100 Hz do "črne teme". Načeloma tega utripanja ne opaziš (oče, ki bo delavnico uporabljal, ga ne vidi), sem pa 100%, da to pomeni, da se bo trak skuril bistveno bistveno prej, kot bi se sicer. Zatemnilnika ne potrebujem (trak je temnejši od pričakovanj), pustila ga bom odprtega na polno. Glede na specifikacijo moči bi pričakovala nekoliko svetlejši prostor (lumni niso bili napisani) oz. sem se kvečjemu bala, da bo presvetlo, zdaj pa je nekako ravno prav, kvečjemu morda še za pljunek premalo, a imam prostor še za tri 6.5 trakove. Trak oglašujejo kot 11 W/m (torej 286 W) pri 220 V. Dejansko kuri 360 W pri cca. 235 V. Znaten delež moči gre v toploto.
Na prvi pogled se je 220 V slišalo simpl, ampak praktično nemogoče je dobiti primerne konektorje za to spajat; če hočeš trak razbiti na več vej, imaš napeljavo z visokonapetostnim DC tokom, kar ni najbolj idealno. (Alternativa bi bila naročiti štiri krajše trakove, vsakega s svojim "originalnim" napajanjem.)
Na prvi pogled trak izgleda zelo lepo, ampak za naslednji projekt bom vseeno prešaltala nazaj na 24 V DC. Oziroma ko se ta trak skuri, bom v profil namestila običajno 24 V različico traku in dokupila ustrezne napajalnike.
(Sicer sem gledala, da je možno iz trifazne napeljave relativno enostavno dobiti stabilno enosmerno napetost - predvidevam, da se za slednje dobi off-the-shelf rešitev, ampak dobljena napetost je previsoka, potrebni so dodatni trafelci, čudna stikala, ...)
Ko sem preverjala LED trak v dnevni sobi, ki ga napaja 24 V napajalnik, trak ne utripa niti malo (sodeč po 200 Hz video kameri; napetosti nisem merila). Vse je stabilno in perfektno.
Tale COB LED na prvi pogled izgleda fantastično (ni točkaste svetlobe), ampak (tudi pri polno odprtem zatemnilniku) utripa s 100 Hz do "črne teme". Načeloma tega utripanja ne opaziš (oče, ki bo delavnico uporabljal, ga ne vidi), sem pa 100%, da to pomeni, da se bo trak skuril bistveno bistveno prej, kot bi se sicer. Zatemnilnika ne potrebujem (trak je temnejši od pričakovanj), pustila ga bom odprtega na polno. Glede na specifikacijo moči bi pričakovala nekoliko svetlejši prostor (lumni niso bili napisani) oz. sem se kvečjemu bala, da bo presvetlo, zdaj pa je nekako ravno prav, kvečjemu morda še za pljunek premalo, a imam prostor še za tri 6.5 trakove. Trak oglašujejo kot 11 W/m (torej 286 W) pri 220 V. Dejansko kuri 360 W pri cca. 235 V. Znaten delež moči gre v toploto.
Na prvi pogled se je 220 V slišalo simpl, ampak praktično nemogoče je dobiti primerne konektorje za to spajat; če hočeš trak razbiti na več vej, imaš napeljavo z visokonapetostnim DC tokom, kar ni najbolj idealno. (Alternativa bi bila naročiti štiri krajše trakove, vsakega s svojim "originalnim" napajanjem.)
Na prvi pogled trak izgleda zelo lepo, ampak za naslednji projekt bom vseeno prešaltala nazaj na 24 V DC. Oziroma ko se ta trak skuri, bom v profil namestila običajno 24 V različico traku in dokupila ustrezne napajalnike.
(Sicer sem gledala, da je možno iz trifazne napeljave relativno enostavno dobiti stabilno enosmerno napetost - predvidevam, da se za slednje dobi off-the-shelf rešitev, ampak dobljena napetost je previsoka, potrebni so dodatni trafelci, čudna stikala, ...)
iso2000 ::
iz podatkov sodeč, bi tole verjetno delovalo na ca. 1500mA napajalniku. Mogoče 2 takšna napajalnika: HLG-320H-C1750B Ta verzija omogoča še omejevanje izhodnega toka s 100k potenciometrom.
mojca ::
iso2000: vau, napajalnik tega tipa bi bil skoraj perfekten. Samo ta ima omejitev napetosti pri 183 V, medtem ko bi potrebovala nekaj okrog 220-240 V.
Problem je, da je pri katerikoli napetosti do 175 V tok praktično 0. Šele pri 175 V se tok dvigne. Pri 183 V bi kvečjemu lahko opazila, da nekaj nekje za silo sveti. (Seveda je možno, da se v svojih predpostavkah motim in da je tok omejen s tistim butastim PCB-jem ob dimmerju, ne s samim LED trakom.)
Enkrat bom kupila še kakšen meter traka samo zato, da seciram shematiko, kako so te LED-ice povezane (če je to sploh možno ugotoviti). Predpostavljam, da je zelo veliko število ledic enostavno vezanih zaporedno, na vsaki je določen padec napetost, in posledično pri kakršnikoli napetosti, nižji od N * padec_napetosti_na_diodo (cca. 175 V), ne bo svetlobe.
Problem je, da je pri katerikoli napetosti do 175 V tok praktično 0. Šele pri 175 V se tok dvigne. Pri 183 V bi kvečjemu lahko opazila, da nekaj nekje za silo sveti. (Seveda je možno, da se v svojih predpostavkah motim in da je tok omejen s tistim butastim PCB-jem ob dimmerju, ne s samim LED trakom.)
Enkrat bom kupila še kakšen meter traka samo zato, da seciram shematiko, kako so te LED-ice povezane (če je to sploh možno ugotoviti). Predpostavljam, da je zelo veliko število ledic enostavno vezanih zaporedno, na vsaki je določen padec napetost, in posledično pri kakršnikoli napetosti, nižji od N * padec_napetosti_na_diodo (cca. 175 V), ne bo svetlobe.
mojca ::
Ampak saj vidim, da prodajajo tudi drugačne. Recimo
https://meanwell.si/konstanten-tok/2923...
https://meanwell.si/konstanten-tok/2923...
iso2000 ::
Ja, moj predlog je bil za ca. polovico traku, zato sem napisal 2 napajalnika. Sem pa gledal tvoje podatke na telefonu in bolj na hitro. Tisti HVGC zgleda, da bi bil pa pravi za tele ledice, ja.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | LED žarnice, domača uporaba (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Kaj kupiti | 64881 (9123) | dela |
» | Katero podelementno kuhinjsko svetilo?Oddelek: Loža | 4206 (2098) | Avenger |
» | LED trak - dimmerOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3007 (2354) | atubbuta |
» | Osvetlitev delovnega pulta v kuhinji (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 25285 (6313) | Machete |
» | led osvetlitev stopnišča (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 24187 (19805) | Map |