» »

Dizel - olje nizko, ko je motor vroč

Dizel - olje nizko, ko je motor vroč

Matej575757 ::

Do nedavnega sem si vedno lastil bencinarje.
Pred enim letom sem prvič kupil dizla. Olje redno pregledujem enkrat na 5-6 tednov,
ko je motor hladen. Včeraj pa je med vožnjo za nekaj sekund nekaj zasmrdelo po zažganem, iz ventilacije za klimo pa je za 2-3 sekunde prišlo malo svetlo sivega dima.
Prvo sem pomislil na tekočine in pogledal za olje, in je kazalo kot da olja praktično ni v avtu (pod nivojem low, praktično skoraj suh "dipstick").
Zjutraj grem peš na bencinsko in kupim 2 litra, preden natočim preverim olje (hladen motor) in je do vrha (full).

Je to normalno glede nivoja olja? Pri bencinarju če preverjaš olje, ko je motor vroč, ti navadno kaže kot da je par litrov preveč, oz. kaže višji nivo.
Je to specifika dizlov, da ko je motor vroč, kaže olje kot da ga sploh ni v posodi oz low reading?
  • predlagalo izbris: mancini ()

sbawe64 ::

Pri bencinarju če preverjaš olje, ko je motor vroč, ti navadno kaže kot da je par litrov preveč, oz. kaže višji nivo.

To si v Lady prebral ?

Pred enim letom sem prvič kupil dizla. Olje redno pregledujem enkrat na 5-6 tednov,


Kakšen nivo je kazalo do sedaj ?
Imho ni normalno.

Da se ti slučajno nafta ne meša v karter (povohaj palico za indikator) ??
https://www.enginediesel.com/diesel-eng...
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

bemfa ::

Olje se preverja ko avto 5-10 min stoji. Kak točno bi ti olje naj vdarilo pri ventilaciji, mi pa tak ni jasno.

karafeka ::

Mene bi bolj skrbelo kaj se žge in od kod dim.
Sem imel en tak problem s kompresorjem klime. Ko sem vklopil klimo, je po nekaj minutah začelo smrdet po sežganem, in ko sem odprl havbo je bil opazen dim pri kompresorju. Krivda je bila pa na strani šalabajzerskega mehanika, ki je menjal vodno pumpo in mikro jermen, ni pa preveril ostalih ležajev, čeprav mu je bilo rečeno. Seveda njemu je dol viselo, jaz sem pa imel ogromno stroškov in še vleko iz tujine.

Matej575757 ::

sbawe64 je izjavil:

Pri bencinarju če preverjaš olje, ko je motor vroč, ti navadno kaže kot da je par litrov preveč, oz. kaže višji nivo.

To si v Lady prebral ?

Ne, tako je bil na mojih dosedanjih avtih.

Pred enim letom sem prvič kupil dizla. Olje redno pregledujem enkrat na 5-6 tednov,


Kakšen nivo je kazalo do sedaj ?
Imho ni normalno.

Do sedaj je pri hladnem motorju vedno kazalo normalno višino olja. Tako kot danes zjutraj, ko je bil motor hladen.

Da se ti slučajno nafta ne meša v karter (povohaj palico za indikator) ??
https://www.enginediesel.com/diesel-eng...


Nisem vonjal nič neobičajnega

bemfa je izjavil:

Olje se preverja ko avto 5-10 min stoji. Kak točno bi ti olje naj vdarilo pri ventilaciji, mi pa tak ni jasno.


Vem, tako sem do sedaj vedno preverjal. Pač pomislil sem na to, zato sem šel preverit....

karafeka je izjavil:

Mene bi bolj skrbelo kaj se žge in od kod dim.
Sem imel en tak problem s kompresorjem klime. Ko sem vklopil klimo, je po nekaj minutah začelo smrdet po sežganem, in ko sem odprl havbo je bil opazen dim pri kompresorju. Krivda je bila pa na strani šalabajzerskega mehanika, ki je menjal vodno pumpo in mikro jermen, ni pa preveril ostalih ležajev, čeprav mu je bilo rečeno. Seveda njemu je dol viselo, jaz sem pa imel ogromno stroškov in še vleko iz tujine.


Ja, sej me skrbi. Čudno naključje pa se mi je zdelo, da je takoj zatem bil nivo olja prazen. Pri vročem motorju.
Zdaj zjutraj pa vse ok...

BCSman ::

Ce se gleda olje takoj po delovanju, ne bo niti prilezlo nazaj v karter in bo pod minimumom kazalo...

solatjek ::

BCSman je izjavil:

Ce se gleda olje takoj po delovanju, ne bo niti prilezlo nazaj v karter in bo pod minimumom kazalo...

Če so oljni kanali zabiti, je to možno, sicer pa vroče olje izjemno hitro steče nazaj, počasi se steka na koncu zgolj tisto olje s sten motorja, tega okja na stenah pa ne more biti nikakor toliko, da bi izmeril pod min, če je hladen seveda bil na max.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: solatjek ()

tony1 ::

Ni pomembno, če je motor dizelski ali ne.

Kar je pomembno je tisto, kar piše v navodilih za uporabo. Tam mora pisati, če se pravilno nivo olja spremlja pri mrzlem ali ogretem motorju. In seveda, avto mora biti parkiran na ravnem. Najprej je treba to pogledati, potem pa naprej.

Povezave s klimo pa to nima.

Zvezdica27 ::

kateri avto? Če je novejši od cca 5 let ima senzorje, ki bodo opozorili na nivo olja.

Olje se preverja ob mrzlem motorju. Če bi bilo premalo, bi že davno ribnil...

b

feryz ::

Nič avto ne ribne, to so pravljice. Razen če smatraš pod premalo nič olja.
Olja je premalo, ko je pod minimumom. Vsaj tako se proizvajalcem zdi.
In tam je lahko leta, pa ne bo avto škripnil zaradi tega.

Senzorji pa delajo ali ne. Tako kot vsaka stvar na svetu.
Če manjka dva litra olja je definitivno nekaj narobe.
Poraba, ki se še definira kot normalna je liter olja na 25 kkm. Vsaj pri mojem ex dizlu je bilo tako.
Če delaš servise na manj kot 30 kkm, pa porabe olja ne smeš zaznati.

fikus_ ::

Avto ne ribne kar tako zaradi premalo olja, se pa motor malo bolj segreje (tudi olje hladi), olje sicer zgubi malo mazalnih sposobnosti, ampak nič katastrofalnega, motor se malo bolj obrablja, .... to je pa tudi vse.

Pred leti je sosed kupila A4, dizla, kjer je v knjigi z navodili pisalo da poraba olja do 1l/1000 km ni razlog za reklamacijo. V prodajnih salonih si lahko celo kupil Audi litrsko kantico za olje.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

feryz ::

Ko sem imel vectro, sicer bencinarja, je žrla liter olja na 500 km.
Vsakič, ko sem šel natankat, sem še olje nalil noter.
Ampak sem vedel, da nima bodočnosti. Je pa šlo tako kako leto.

Invictus ::

Sam sem imel puntota, prvo generacijo, 1x dolil 4 litre olja.

Ni bilo nobenih problemov prej :D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

solatjek ::

fikus_ je izjavil:


Pred leti je sosed kupila A4, dizla, kjer je v knjigi z navodili pisalo da poraba olja do 1l/1000 km ni razlog za reklamacijo. V prodajnih salonih si lahko celo kupil Audi litrsko kantico za olje.


Tudi na mojem piše v knjigi 1 liter na 1.000 km. Avto ima sedaj 370.000 km in požre 1 liter, vendar na 10.000 km. Do 200.000 km ni bilo zaznavne porabe olja.

karafeka ::

Pa to piše za vsak avto. Verjetno, da lahko potem rečejo, da to je pa normalno...

fikus_ ::

Da se zaščitijo, če se poraba olja približa navedeni. Seveda pa toliko olja pije marsikateri avto z motorjem na koncu življenjske dobe. Tudi pred prvo menjavo olja pijejo motorji več olja kot kasneje, motor se mora uteči.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Matej575757 ::

Nivo olja, ko je motor hladen, je popolnoma do vrha. Avto pa je Opel Astra dizel...
Ne vem, mogoče je normalno, da pri vročem motorju kaže nizek nivo oz. skoraj prazno, nikoli prej še nisem preverjal olja pri vročem motorju. Ker to pač v osnovi nima smisla.
Ne vem pa kaj je bil tisti dim in vonj. Avto od takrat naprej dela normalno, vse tekočine ok, nobena lučka ne gori, temperatura normalna. Sem zdaj že 3x preveril po vožnji...
Mogoče bi vseeno preventivno lahko peljal na servis.

tony1 ::

Mogoče bi lahko še prej odprl navodila za uporabo in prebral, kako se na tvojem avtu pravilno preveri nivo olja. Bo ceneje, ker v tej zgodbi nekaj morda ne štima...

hojnikb ::

če bi bil mehanik, bi priporočal kr generalko celga motorja, pa se menjavo vseh auspuh lagrov.

Neumnost naj se plača...
#brezpodpisa

solatjek ::

OP je jepo napisal, kaj se je zgodilo. V kabini je nekaj zasmrdelo, ko je iskal vzrok, je med drugim preveril tudi nivo olja in odčital pod minimumom, kar ga je presenetilo. Tudi meni je to čudno, ker v vročem motorju je olje tekoče, v tisti minuti, ko ugasneš avto, odpreš pokrov motorja, poiščeš neko cunjo in izvlečeš šipko, se večina (ne vse, ampak večina) olja vrne v karter. Logično bi bilo, da na šipki manjka nekaj mm in ne, da je hladen na max, vroč pa pod minimumom.

Na tem videu se vidi, kako izjemno hitro se olje vrne v karter (govorimo o 95% olja v par sekundah) - oglejte pri 6:00, ko tip ugasne motor:

Da se olje počasi vrača, je lahko vzrok v zamašenih oljnih kanalih. Na vseh treh avtomobilih pri bajti sem iz radovednosti takoj po izklopu potegnil šipko ven, na dveh je manjkalo max 3 mm olja na šipki, po minuti je bil nivo kot pri hladnem motorju, torej na max. Vroče olje se steka skoraj kot voda. Na tretjem, ki ima že 370.000 km pa je bilo olja pod polovico šipke, torej manjka dober cm in traja okrog 5 minut, da se vse nateče nazaj, avto pa ima nekoliko zamašene kanale. Moj mehanik pravi, da obstaja čistilo za ta problem, da očisti oljne usedline v kanalih, ampak na mojem tega nismo delali, tako se vozimo že 120.000km brez posledic. Če so zelo zamašeni, da pretoka skoraj ni, so seveda lahko posledice.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: solatjek ()

Invictus ::

Matej575757 je izjavil:


Ne vem pa kaj je bil tisti dim in vonj.

Moder dim pride od izgorevanja olja, ker ga imaš preveč...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

MIHAc27 ::

Mene je v citroenu Xsari enkrat presenetil bel dim v kabini med vožnjo. Sem takoj ustavil... preveril motor...nič videt. Vklopim avto... spet dim.

Odpeljem vseeno par km, da sem prišel do mehankarja.

Ugotovil je počene cevke za hladilno tekočino... in je ta izhlapevala v kabino.

Olje so meni vedno rekli, se meri pri hladnem motorju. Med delovanjem se seveda razmaže po notranjosti in ga ni toliko na palici. Bencin, diesel nima veze.

Zvezdica27 ::

sami pametni. Pod ribne mašina je mišljena tudi obraba cilindra, vključno z deformacijami, sam kaj, ko najbrž še nihč od vas ni imel dela z mašinami od znotraj, ne samo, ko bat dejansko prime (kar pa se res zgodi le, če praktično ni več notri nič).

V glavnem, če je na hladnem ok, bo po moje kul, to je vse kar rabiš vedeti, sier pa ja, RTFM.

zz

Blinder ::

Je meril kolicino olja pri prizganem motorju?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

spaget ::

A mu noben ne more povedati naj zamenja zamašen filter olja?
Ni čudno, da ob cestah stoji toliko pokvarjenih avtomobilov.
Očitno znajo današnje generacije samo barvo izbirati, pa lučke?

Zvezdica27 ::

če ob vsaki menjavi olja menja filter, ta gotovo ni zamašen. Je pa res mogoče, da je, sam a veš, not je cca pol litra olja, kar ni dovolj, da zniža olje pod minimum. Dajmo se zmeniti, bom jaz pri delujočem danes zmeril nivo olja. Še nikoli nisem, pa lahko probam, da vidimo kaka bo razlika...

zz

tony1 ::

spaget je izjavil:

A mu noben ne more povedati naj zamenja zamašen filter olja?
Ni čudno, da ob cestah stoji toliko pokvarjenih avtomobilov.
Očitno znajo današnje generacije samo barvo izbirati, pa lučke?


Check out the big brain here on Brett! 8-);)

solatjek ::

Zamašeni filter ne more vplivati na višino olja. Filter se nahaja takoj ob črpalki in spodnji mrežici, če je zamašen, v motor ne priteka dovolj olja, torej več olja ostaja v karterju, če ga počasneje črpa. Težava je lahko v tem, da se olje ne vrača dovolj hitro, to pa je znak zamašenih oljnih kanalov.

tony1 ::

Zvezdica27 je izjavil:

če ob vsaki menjavi olja menja filter, ta gotovo ni zamašen. Je pa res mogoče, da je, sam a veš, not je cca pol litra olja, kar ni dovolj, da zniža olje pod minimum. Dajmo se zmeniti, bom jaz pri delujočem danes zmeril nivo olja. Še nikoli nisem, pa lahko probam, da vidimo kaka bo razlika...

zz


Za najpopularnejši hobi v mehankariji, tj. kako okrog prinesti stranko, še nisi šlišal? Možno je, da je filter star (lahko tudi, da ni bil menjan še nikoli) ali pa od najcenejše fabrike.

"Dajmo se zmeniti, bom jaz pri delujočem danes zmeril nivo olja. Še nikoli nisem, pa lahko probam, da vidimo kaka bo razlika..."

Tega se ne počne. Če boš fasal oljno kopel motornega prostora, boš vedel zakaj. Ni pa nujno, morda bo šlo...

solatjek ::

tony1 je izjavil:



Tega se ne počne. Če boš fasal oljno kopel motornega prostora, boš vedel zakaj. Ni pa nujno, morda bo šlo...


Če bo samo pri tem ostalo je super, lahko dobiš vroče olje v obraz, oči, in si boš to meritev zapomnil za celo življenje.

Kar se meritve tiče, se vedno izmeri pri ugasnjenem motorju. Če je motor bil dobro ogret, je po minuti ali dveh 99% olja nazaj v karterju. Če temu ni tako, nekaj blokira pot olju nazaj v karter in se steka počasneje. Druge razlage ni. Edino pozimi pri -10, če prižgeš motor za minuto in ugasneš, takrat se dolgo steka, saj je precej gosto, predvsem starejši avtomobili, novi imajo večinoma že 0W30, 0W20 ali celo 0W16, kar je malo bolj gosto od vode.

tony1 ::

Odvisno od avta. V navodilih za golf letnik 2013 z 1.2 TSI motorjem je navedeno, da se olje kontrolira pri ogretem motorju.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Novo vozilo - okvara - lahko uveljavljam stvarno napako?

Oddelek: Na cesti
495874 (3908) cias
»

Slabo privit filter za olje, je to hud problem, če sem se vozil

Oddelek: Na cesti
354210 (2434) Tilen
»

Brez olja... kaj je sedaj bolje? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6320106 (15980) energetik
»

Kam izginja motorno olje? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5235995 (34234) jalovec09
»

Menjava motornega olja

Oddelek: Loža
3714647 (13597) SkIDiver

Več podobnih tem