Forum » Na cesti » Akumulator Pb 12V + -
Akumulator Pb 12V + -
geofull ::
Avtomobilski akumulatorji imajo navadno minus na levi strani in plus na desni. Vsa vozila pri hiši imajo tako. Sedaj smo dobili en avtomobil, ki ima to nasprotno, torej plus na levi. Imam vedno eno rezervno baterijo doma, da takoj zamenjam, ko pri avtomobilu stara ne deluje več, da niti ne skakam okoli. Ta baterija se uporablja tudi za druge stvari.
Zanima me, ali je kakšna enostavna in zanesljiva predelava, da vgradim baterijo, ki ima minus na levi strani.
Ne želim imeti še eno rezervno baterijo pri hiši samo za ta novi stari avto, ki se bo vozil malo in bo najbrž baterija posledično kmalu šla...zato ko bo šla, rabim isto rešitev, kot sem jo imel do sedaj - da v 10 minutah zamenjam baterijo.
Najbolj me zanima,če je že kdo to uspešno naredil.
Zanima me, ali je kakšna enostavna in zanesljiva predelava, da vgradim baterijo, ki ima minus na levi strani.
Ne želim imeti še eno rezervno baterijo pri hiši samo za ta novi stari avto, ki se bo vozil malo in bo najbrž baterija posledično kmalu šla...zato ko bo šla, rabim isto rešitev, kot sem jo imel do sedaj - da v 10 minutah zamenjam baterijo.
Najbolj me zanima,če je že kdo to uspešno naredil.
- premaknil iz Pomoč in nasveti: bluefish ()
deco16 ::
Obstajajo akumulatorji desni plus(bolj pogosti) in desni minus. Vse lahko kupiš. Seveda je enostavno zamenjat kable ampak novejši avti kot so, težje je to naredit.
starfotr ::
Ne. Vsak avto ima svoje zahteve in dimenzije za akumulator.
Ne vem sicer zakaj bi imel na zalogi akumulator, to je norost. Ko začne vgrajeni aku kazati znake iztrošenosti ga menjaš in imaš mir.
Ne vem sicer zakaj bi imel na zalogi akumulator, to je norost. Ko začne vgrajeni aku kazati znake iztrošenosti ga menjaš in imaš mir.
Invictus ::
Sam menjam akumulator ko crkne.
Takrat avto vžgem skabli, ki jih imam, se odpeljem v štacuno, kupim nov akumulator in mi ga prodajalec zamenja. Pa še starega vzame.
Doma imeti na rezervi akumulator ni ravno potrebno.
Takrat avto vžgem skabli, ki jih imam, se odpeljem v štacuno, kupim nov akumulator in mi ga prodajalec zamenja. Pa še starega vzame.
Doma imeti na rezervi akumulator ni ravno potrebno.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
karafeka ::
Verjetno nisem čisto razumel vprašanja, ker v mojem primeru sem nov akumulator ( s plusom na desni) preprosto obrnil tako, da je pasalo na kleme, kjer je plus na levi. Mora bit pa akumulator prave velikosti seveda.
BlaY0 ::
Hja, pri meni se to tudi da, pri nekaterih avtih pač ne, še posebej če je aku v plastični škatli. Dobro, tudi škatlo se da mogoče obrnit ali "zrezat".
Če že nucaš kaj, potem to ni še en rezervni 15kg akumulator (ki ga moraš potem 1x na mesec filat, če ti stoji v garaži) ampak kvečjemu LiFePO4 jump-start powerbank, bo bolj prav piršel, tudi za kaj drugega. Samo ne kakih Kitajcev kupovat z milijoni mAh kapacitete in na tisoče A peak discharge tokom
Za samo menjavo akumulatorja brez izgube nastavitev pa tudi ne rabiš nič drugega kot eno 9V baterijo ali pa si en s3pX pack iz 18650 celic narediš.
Če že nucaš kaj, potem to ni še en rezervni 15kg akumulator (ki ga moraš potem 1x na mesec filat, če ti stoji v garaži) ampak kvečjemu LiFePO4 jump-start powerbank, bo bolj prav piršel, tudi za kaj drugega. Samo ne kakih Kitajcev kupovat z milijoni mAh kapacitete in na tisoče A peak discharge tokom
Za samo menjavo akumulatorja brez izgube nastavitev pa tudi ne rabiš nič drugega kot eno 9V baterijo ali pa si en s3pX pack iz 18650 celic narediš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
geofull ::
Ja, sem se pogovarjal z enim avtoelektričistom. Pravi, da edino če je možno akumulator montirati za 180 stopinj in se poli obrnejo. To bom še pogledal. Predelovati karkoli se da, a on ne priporoča, tudi ne stroškovno.
Polnilec imam Ctek, drugače. A se mi ne da polniti baterije drugim, predvsem, ker se spomnejo šele, ko je treba nekam it z avtom. Njim pa ne zaupam...
Kot že napisano, rezervni akumulator se rabi tudi za štart agregata, enega vozila, ki se redko uporabi,...za mene se je pač pokazala to najboljša rešitev. Zato je fajn, če imam vse akumulatorje enake in tako je bilo do sedaj...lahko pa uporabim 60Ah za vse kar rabim. Je v predpisanih tolerancah.
Polnilec imam Ctek, drugače. A se mi ne da polniti baterije drugim, predvsem, ker se spomnejo šele, ko je treba nekam it z avtom. Njim pa ne zaupam...
Kot že napisano, rezervni akumulator se rabi tudi za štart agregata, enega vozila, ki se redko uporabi,...za mene se je pač pokazala to najboljša rešitev. Zato je fajn, če imam vse akumulatorje enake in tako je bilo do sedaj...lahko pa uporabim 60Ah za vse kar rabim. Je v predpisanih tolerancah.
BlaY0 ::
Jaz mislim, da za 180° stopinj obrnjen je čisto OK. Aku ima spodaj zob ki je na vseh straneh enak tako da če obrneš in prišraufaš je to to. Vse kar potem nucaš je to, da imasta klemi vsaj 10 cm lufta, oziroma se ju da toliko ukrivit, da bosta dosegli priključka na "novi lokaciji".
raceboy ::
problem pri nekaterih avtih je ker so prikljucni kabli za baterijo tocno tolko dolgi, da komaj dosezejo prikljucne spoje na bateriji. ze pri mojem mondeotu je baterija malo nizja od univerzalnih, kaj sele, da bi obracal.
mirator ::
Vse se da narediti, če znaš. Ne pravim, da je vse lahko ampak, da se da. Če se akumulatorja ne da obrniti, se ga vsekakor da priklopiti z ustreznimi kabelskimi adapterji, ne glede kako je v kateri škatli. Je pa res, zakaj je ravno ta akumulator problem, razen če ima OP več vozil in samo en akumulator.
Zimonem ::
problem pri nekaterih avtih je ker so prikljucni kabli za baterijo tocno tolko dolgi, da komaj dosezejo prikljucne spoje na bateriji. ze pri mojem mondeotu je baterija malo nizja od univerzalnih, kaj sele, da bi obracal.
Praktično pri vseh avtomobilih. In celo menjava kablov zna biti precej zajebana.
Vuli ::
jaz imam tudi aku z D+, ampak aku je obrnjenu v avtu
|Gb x570 Pro|R9 5900x|64GB DDR4 RAM G.Skill V@ 3600 cl16|6800XT Merc319 Black|
tony1 ::
" Polnilec imam Ctek, drugače. A se mi ne da polniti baterije drugim, predvsem, ker se spomnejo šele, ko je treba nekam it z avtom. Njim pa ne zaupam..."
ctek naj bo pač priklopljen na avto 365/7/24...
ctek naj bo pač priklopljen na avto 365/7/24...
twom ::
ctek naj bo pač priklopljen na avto 365/7/24...Jaz imam pa na vrtu čoln poln hrane, ker lahko pride do vesoljnega potopa.
Motor, konec oktobra parkiran v hladno garažo. Čakam da bo toplo in da se odpeljem en krog. Nič ne vžigam motorja in polnim akumulatorja, nič nimam gor enih konditionerjev in ne vem česa še.
Pomerjene napetosti: 18.11.2022 12.72V, 15.01.2023 12.66V, danes 8.02.2023 12.64V. Prvi uporaben zadetek na guglu pravi da je accu 95% poln.
Prvi akumulator mi je crknil po 8 letih (in 50k kilometrih bolj kot ne kratkih voženj), podobne zgodbe so tudi pri vseh ostalih akumulatorjih, ki so (bili) v avtih.
Če ti avto ves čas stoji, ga pomeriš enkrat na mesec ali dva, in po potrebi napolniš. Meriš ga zato, da ne pride do samoizpraznitve pod mejo uničenja, sicer je dovolj da ga greš napolnit pred uporabo. Domnevam, da za tak avto veš da se imaš naslednji dan namen peljat?
tony1 ::
ctek naj bo pač priklopljen na avto 365/7/24...Jaz imam pa na vrtu čoln poln hrane, ker lahko pride do vesoljnega potopa.
Motor, konec oktobra parkiran v hladno garažo. Čakam da bo toplo in da se odpeljem en krog. Nič ne vžigam motorja in polnim akumulatorja, nič nimam gor enih konditionerjev in ne vem česa še.
Pomerjene napetosti: 18.11.2022 12.72V, 15.01.2023 12.66V, danes 8.02.2023 12.64V. Prvi uporaben zadetek na guglu pravi da je accu 95% poln.
Prvi akumulator mi je crknil po 8 letih (in 50k kilometrih bolj kot ne kratkih voženj), podobne zgodbe so tudi pri vseh ostalih akumulatorjih, ki so (bili) v avtih.
Če ti avto ves čas stoji, ga pomeriš enkrat na mesec ali dva, in po potrebi napolniš. Meriš ga zato, da ne pride do samoizpraznitve pod mejo uničenja, sicer je dovolj da ga greš napolnit pred uporabo. Domnevam, da za tak avto veš da se imaš naslednji dan namen peljat?
a) Med porabo toka v ugasnjenem stanju je seveda lahko velika razlika med motorjem in avtom. Come on. Tega prepperjev ne učijo?
b) Pa se razumeva, da CTEK samodejno vzdržuje polno stanje akumulatorja in ga neha polnit, ko je poln?
c) Ja, seveda, meriti bo šel napetost, s tem bo manj dela kot z odklopom CTEKa s klem, ko se bo avto enkrat res rabil. In ne, očitno uporabniki avta ne vedo, kdaj ga bodo rabili...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: tony1 ()
Ahim ::
twom ::
Pomerjene napetosti: 18.11.2022 12.72V, 15.01.2023 12.66V, danes 8.02.2023 12.64V. Prvi uporaben zadetek na guglu pravi da je accu 95% poln.
Napetost brez obremenitve je lahko zavajujoca (se bo sesedla takoj, ce je akumulator prazen/defekten).
Ker me je stvar zanimala, kako zdrži akumulator čez zimo (ker vsi tolk psihirajo o kurblanju motorjev in raznimi ctek vzdrževalci in ostalim vudujem) je bil moj cikel testa par zim sledeč: pomerim napetost, vklopim luči za 1 minuto (po cca 30 sekundah padanja napetosti, začne napetost spet rahlo rasti), ponovno pomerim po 1 uri mirovanja.
Rezultati so bili podobni zgoraj navedenim, edino po 1 uri je bila napetost nekaj 10 milivoltov nižja kot na začetku testa.
Trenutni aku pa še ni star 1 leto, sem ga menjal lansko leto po osmih letih, ko spomladi ni hotel vžgat (se je samospraznil na 2 volta - je pač odslužil svoje, prejšnja leta pa kot sem napisal...).
Ahim ::
Ne razumem cisto dobro tvojega postopka, ampak ce ne meris v trenutku, ko je obremenitev (tok) primerljiva s tisto najvisjo, kateri je akumulator izpostavljen - najbrz ob vrtenju starterja, je rezultat irelevanten.
twom ::
Ne razumem cisto dobro tvojega postopka, ampak ce ne meris v trenutku, ko je obremenitev (tok) primerljiva s tisto najvisjo, kateri je akumulator izpostavljen - najbrz ob vrtenju starterja, je rezultat irelevanten.Gre za oceno napoljenosti akumulatorja.
Če je akumulator dober, je 85% napolnjenost dovolj za par vžigov. Če je pa akumulator zanič, je zanič tudi če je gor priklopljen ctek vzdrževalec celo zimo in pokaže 100% napetost/napolnjenost.
Bolj gre za moj odziv na razne ctek vzdrževalce, in ostale vudu tehnike, ki jih ljudje priklaplajo gor. Če je akumulator zanič, je zanič in ga tudi ctek vzdrževalec ne bo obudil ali obdržal pri življenju. Za preverit koliko je akumulator poln, je pa moj postopek čisti overkill.
tony1 ::
"Bolj gre za moj odziv na razne ctek vzdrževalce, in ostale vudu tehnike, ki jih ljudje priklaplajo gor. Če je akumulator zanič, je zanič in ga tudi ctek vzdrževalec ne bo obudil ali obdržal pri življenju."
Ata, zbudite se, v letu 2023 smo. CTEK vzdrževalec akumulatorja ne bo uničil.
Ga bo pa uničilo samopraznenje akumulatorja, če bo stal v avtu celo zimo na mrazu (in brez odklopljenih klem), kar se je OPju že zgodilo. Za njegov problem je najbolj enostavna rešitev CTEK.
Ata, zbudite se, v letu 2023 smo. CTEK vzdrževalec akumulatorja ne bo uničil.
Ga bo pa uničilo samopraznenje akumulatorja, če bo stal v avtu celo zimo na mrazu (in brez odklopljenih klem), kar se je OPju že zgodilo. Za njegov problem je najbolj enostavna rešitev CTEK.
twom ::
Ga bo pa uničilo samopraznenje akumulatorja, če bo stal v avtu celo zimo na mrazu (in brez odklopljenih klem), kar se je OPju že zgodilo. Za njegov problem je najbolj enostavna rešitev CTEK.Če se ni spraznil v sedmih (7) zimah, se tudi v osmi (8.) ni zaradi samopraznenja, temveč zato, ker je akumulator odslužil svoje. Tudi poln bi težko vžigal, in obstat nekje na cesti v opremi, za par deset evrov kolikor je nov akumulato... ajd, ne da se mi...
Ne poznam nobenega, ki bi kompliciral s cteki, pa vsem avti delajo...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: twom ()
WizzardOfOZ ::
Kupiš yellow optima 75Ah akumulator, pa ga lahko obrneš tudi na glavo če hočeš in bo delal. Samo malo dražji so.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
twom ::
To je super nasvet za OPja. Bravo.Ne rabi drugega kot enkrat na par mesecev za par ur priklopit polnilec... Akumulator bo poln in to je to. Lahko pa seveda komplicira na 100 in en način.
Če se bo pa prej spraznil, pa pomeni da je akumulator zanič, in mu noben vzdrževalc ne bo pomagal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: twom ()
tony1 ::
To je enosmerna pamet, kje so časi, ko takšni še niste vedeli, kaj je internet.
Daleč najmanj kompliciranja je priklop na CTEK in pozabit na vse skupaj. Jao.
Daleč najmanj kompliciranja je priklop na CTEK in pozabit na vse skupaj. Jao.
WizzardOfOZ ::
Optima blue, yellow ali red
https://www.top-start.com/izdelek/optim...
Namenjen da ga napolniš in imaš 12 mesecev mir. Idealno, da ga ni treba vsak mesec priklapljat na polnilec.
https://www.top-start.com/izdelek/optim...
Namenjen da ga napolniš in imaš 12 mesecev mir. Idealno, da ga ni treba vsak mesec priklapljat na polnilec.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
twom ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Namenjen da ga napolniš in imaš 12 mesecev mir. Idealno, da ga ni treba vsak mesec priklapljat na polnilec.Saj ne rabiš, imaš ctek stalno gor
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Avtomobilski aumulator in stvarna napaka (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 4187 (2609) | MadMax |
» | Kateri štarter-zaganjalec avtomobilskega akumulatorjaOddelek: Na cesti | 5911 (3746) | brbr21 |
» | Polnilec akumulatorjev (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 21083 (11430) | FireSnake |
» | Naj kupim nov akumolator ? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 9599 (8499) | RejZoR |
» | inverter in vžig avtaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5607 (5106) | Pyr0Beast |