Forum » Elektrotehnika in elektronika » Zagon vodne črpalke ob prekinitvi
Zagon vodne črpalke ob prekinitvi
accord37 ::
Pozdravljeni
Na vikendu se oskrbujem z vodo iz vodnjaka. Za črpanje uporabljam hidrofor (vodno črpalko) in sicer:
https://www.mimovrste.com/hidroforji/ei...
Po dokumentih je moč te črpalke 1050W ob delovanju.
Zdaj me pa zanima naslednje in sicer v primeru prekinjene dobave električne energije sem posledično brez vode. Zanima me ali je opcija, da bi v tem primeru lahko gnal vodno črpalko preko inverterja in 12V baterije (avtomobilske). Vem da je težava teh hidroforjev in nasploh elektro motorjev zagonski tok. Kaj mi priporočate? Je kakšna opcija z inverterjem?
PS: agregata se zaenkrat še nebi posluževal (mogoče v prihodnosti kdaj).
Primer:
https://ebatt.si/si/inverterji/9984-inv...
ima čisti sinus in ob peak moči gre tudi do 2000W
Hvala vam za odgovore in nasvete
Lep pozdrav
Na vikendu se oskrbujem z vodo iz vodnjaka. Za črpanje uporabljam hidrofor (vodno črpalko) in sicer:
https://www.mimovrste.com/hidroforji/ei...
Po dokumentih je moč te črpalke 1050W ob delovanju.
Zdaj me pa zanima naslednje in sicer v primeru prekinjene dobave električne energije sem posledično brez vode. Zanima me ali je opcija, da bi v tem primeru lahko gnal vodno črpalko preko inverterja in 12V baterije (avtomobilske). Vem da je težava teh hidroforjev in nasploh elektro motorjev zagonski tok. Kaj mi priporočate? Je kakšna opcija z inverterjem?
PS: agregata se zaenkrat še nebi posluževal (mogoče v prihodnosti kdaj).
Primer:
https://ebatt.si/si/inverterji/9984-inv...
ima čisti sinus in ob peak moči gre tudi do 2000W
Hvala vam za odgovore in nasvete
Lep pozdrav
deco16 ::
To je premalo. 1050W je moč črpalke ta inverter pa lahko poganja samo 1000W neprekinjeno,kar pomeni da ni dovolj dobro za tvojo črpalko.
Zagonski tokovi so ponavadi 3x+ tako da vsaj 1500W-2000W neprekinjeno, če ne še več.
Zagonski tokovi so ponavadi 3x+ tako da vsaj 1500W-2000W neprekinjeno, če ne še več.
int47 ::
Zagonski tokovi so 3 - 5x nazivnega toka. Lahko tudi do 7x.
Opozorilo si videl ?
Motor je induktivno breme.
12V @ 5kW je slaba ideja.
Če imel razsmernik 100% izkoristek:
Ko pride do razsmernika 9,5V (malo preden neha delat) bi imel (glede na ta kalkulator) na 1m 50mm2 kabla 0.5V padca napetosti pri 530A...
Avtomobilski akumulator ni mišljen za ciklično uporabo.
Opozorilo si videl ?
If you run inverter with some heavy load / inductive load,
Please contact us before placing order.
Motor je induktivno breme.
12V @ 5kW je slaba ideja.
Če imel razsmernik 100% izkoristek:
Ko pride do razsmernika 9,5V (malo preden neha delat) bi imel (glede na ta kalkulator) na 1m 50mm2 kabla 0.5V padca napetosti pri 530A...
Avtomobilski akumulator ni mišljen za ciklično uporabo.
accord37 ::
Zagonski tokovi so 3 - 5x nazivnega toka. Lahko tudi do 7x.
Opozorilo si videl ?
If you run inverter with some heavy load / inductive load,
Please contact us before placing order.
Motor je induktivno breme.
12V @ 5kW je slaba ideja.
Če imel razsmernik 100% izkoristek:
Ko pride do razsmernika 9,5V (malo preden neha delat) bi imel (glede na ta kalkulator) na 1m 50mm2 kabla 0.5V padca napetosti pri 530A...
Avtomobilski akumulator ni mišljen za ciklično uporabo.
To bi uporabljal samo v primeru izpada električne energije na omrežju. V primeru izpada bi zagnal zadevo recimo enkrat na pol ure ali pa še to ne. Se pravi uporaba nebi bila intenzivna. Ko je prazen hidrofor pa do polnega pa recimo potrebuje cca 30 sekund do 1 minute.
starfotr ::
Ali imaš tako pogoste izpade? Predlagam raje, da si urediš zalogovnik, vodohran iz nerjaveče pločevine.
janezvalva ::
jaz bi si omislil t-člen, 2x nepovratni ventil in pri izpadu bi poganjal manjšo črpalko preko baterije
IQ test: v enem vedru imaš 2l vode, v drugem 1l vode. koliko veder imaš?
mirator ::
Pozdravljeni
Na vikendu se oskrbujem z vodo iz vodnjaka. Za črpanje uporabljam hidrofor (vodno črpalko) in sicer:
https://www.mimovrste.com/hidroforji/ei...
Po dokumentih je moč te črpalke 1050W ob delovanju.
Treba je razlikovati med W in VA, ki zahteva določeno previdnost. Tako kot mora biti na tehtnici enaka teža na obeh straneh, se morajo ujemati tudi enote za moči. Torej, agregat ti omogoča priklop porabnika moči 1050 W pri cos fi=1. Ker pa je cos fi črpalke ca 0,8 ali še celo manj je njenan navidezna moč je torej 1050/0,8=1313 VA. Poleg tega moraš pri črpalki upoštevati še zagonski faktor, ki je ca 6 - kratnik nazivnega toka, torej 6300 W in vsaj takšno moč naj bi omogočal agregat.
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Zagon bi lahko rešil z nižanjem napetosti ob zagonu. Centrifugalne črpalke z asinhronskim motorjem so zaradi svoje karakteristike primerne za regulacijo vrtljajev s preminjanjem napetosti. Če bi napetost ob zagonu sorazmerno počasi višal od 0 proti imenski vrednosti, bi s tem tudi omejil zagonski tok...
Malo komplicirano, vem...
Lp
Jože
Zagon bi lahko rešil z nižanjem napetosti ob zagonu. Centrifugalne črpalke z asinhronskim motorjem so zaradi svoje karakteristike primerne za regulacijo vrtljajev s preminjanjem napetosti. Če bi napetost ob zagonu sorazmerno počasi višal od 0 proti imenski vrednosti, bi s tem tudi omejil zagonski tok...
Malo komplicirano, vem...
Lp
Jože
mirator ::
Zagon z zmanjšano napetostjo oz. mehki zagon, za črplke in ventilatorje ni primeren. Če ne gre z direktnim ali zvezda trikot, potem je edini primeren, frekvenčni zagon.
starfotr ::
Mehek zagon zelo obremeni omrežje oz. vir napajanja.
Na osi motorja pa ni sunkovite spremembe, kar je dobro za motor.
Zakaj mehek zagon ne bi bil primeren za črpalke in ventilatorje?
Na osi motorja pa ni sunkovite spremembe, kar je dobro za motor.
Zakaj mehek zagon ne bi bil primeren za črpalke in ventilatorje?
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Tudi mene zanima, zakaj zagon z zmanjšano napetostjo asinhronskih elektromotorjev, obremenjenih z ventilatorsko karakteristiko, ni primeren? Ravno ventilatorska karakteristika ima to značilnost, da je moment bremena ob zagonu praktično nič - moment je proporcionalno odvisen od števila vrtljajev. Edino pospeševanje zagonskih mas bi lahko bil problem... Pa pri hidroforju kakšno brutalno tesnilo (stick-slip pojav)...
Lp
Jože
Zagon z zmanjšano napetostjo oz. mehki zagon, za črplke in ventilatorje ni primeren. Če ne gre z direktnim ali zvezda trikot, potem je edini primeren, frekvenčni zagon.
Tudi mene zanima, zakaj zagon z zmanjšano napetostjo asinhronskih elektromotorjev, obremenjenih z ventilatorsko karakteristiko, ni primeren? Ravno ventilatorska karakteristika ima to značilnost, da je moment bremena ob zagonu praktično nič - moment je proporcionalno odvisen od števila vrtljajev. Edino pospeševanje zagonskih mas bi lahko bil problem... Pa pri hidroforju kakšno brutalno tesnilo (stick-slip pojav)...
Lp
Jože
FrRoSt ::
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: FrRoSt ()
mirator ::
Zato, ker je moment odvisen od kvadrata napetosti in se lahko zgodi da pogonski elektromotor ob zagonu ne doseže omahnega momenta. Sem v živo doživel, da bi elektromotorju črpalke za požarno vodo, pri mehkem zagonu, kmalu pregorelo navitje (vsaj smrdeti je začelo, motor pa ni dosegel nazivnih vrtljajev). Mogoče mehki zagon pri manjših močeh ni problematičen.
Barbarpapa2 ::
Dober večer.
Zato pa ne smeš "rampe" mehkega zagona (čas naraščanja napetosti) imeti "predolge", par sekund zadostuje, toliko, da zagonske špice porežeš oz. omejiš. Mali enofazni asinhronci na hidroforjih niso problematični. Meni je nekaj let nazaj hidrofor "zapikal" (zato sem omenjal "brutalna tesnila") in je ob vklopu " na polno" samo brenčal, sploh ni zagnal. Sem ga izklopil in par krepkih udarcev z gumijastim kladivom po črpalki je rešilo zadevo.
V Elektrokovini so ravno za črpalke in ventilatorje dograjevali enote za mehki zagon do moči nekaj KW. Sicer je pa tudi zagon zvezda/trikot v bistvu zagon pri znižani napetosti, iz fazne napetosti (nižje) preklopiš na višjo, medfazno...
Lp
Jože
Zato, ker je moment odvisen od kvadrata napetosti in se lahko zgodi da pogonski elektromotor ob zagonu ne doseže omahnega momenta. Sem v živo doživel, da bi elektromotorju črpalke za požarno vodo, pri mehkem zagonu, kmalu pregorelo navitje (vsaj smrdeti je začelo, motor pa ni dosegel nazivnih vrtljajev). Mogoče mehki zagon pri manjših močeh ni problematičen.
Zato pa ne smeš "rampe" mehkega zagona (čas naraščanja napetosti) imeti "predolge", par sekund zadostuje, toliko, da zagonske špice porežeš oz. omejiš. Mali enofazni asinhronci na hidroforjih niso problematični. Meni je nekaj let nazaj hidrofor "zapikal" (zato sem omenjal "brutalna tesnila") in je ob vklopu " na polno" samo brenčal, sploh ni zagnal. Sem ga izklopil in par krepkih udarcev z gumijastim kladivom po črpalki je rešilo zadevo.
V Elektrokovini so ravno za črpalke in ventilatorje dograjevali enote za mehki zagon do moči nekaj KW. Sicer je pa tudi zagon zvezda/trikot v bistvu zagon pri znižani napetosti, iz fazne napetosti (nižje) preklopiš na višjo, medfazno...
Lp
Jože
starfotr ::
Mirator, v svoji karieri sem imel opravka z mnogo črpalkami. Od nekaj kW do več 100 kW. Gnane so bile pretežno z mehkimi zagoni, tiste večje so imele vzporedno še kontaktorje, tako je bil mehak zagon samo za zagon in za ugašanje.
Kasneje je seveda bilo vedno več črpalk gnanih s frekvenčnimi pretvorniki.
Vendar vseeno, mehki zagoni so delali brez težav, nimam pa izkušenj z ogromnimi ventilatorji. Vendar tudi te obstajajo že dolgo in ne vem kako so jih v preteklosti gnali, ko še ni bilo frekvencerjev. Zvezda trikot, najbrž.
Pri nekaterih črpalkah, na primer vakuumskih sploh ne smeš uporabljat frekvenčnih pretvornikov. Razlog je ta, da mora delati na 100 % in ne z zmanjšanimi obrati. Za take enostavne operacije ne rabiš frekvenčnih pretvornikov, je dovolj malo bolj napreden mehak zagon.
Poleg tega morajo biti črpalke oz. elektro motorji in celotno ožičenje primerno za frekvenčne pretvornike. S tem mislim od ustreznih ležajev, do kablov z opletom, ozemljitev ipd.
Kasneje je seveda bilo vedno več črpalk gnanih s frekvenčnimi pretvorniki.
Vendar vseeno, mehki zagoni so delali brez težav, nimam pa izkušenj z ogromnimi ventilatorji. Vendar tudi te obstajajo že dolgo in ne vem kako so jih v preteklosti gnali, ko še ni bilo frekvencerjev. Zvezda trikot, najbrž.
Pri nekaterih črpalkah, na primer vakuumskih sploh ne smeš uporabljat frekvenčnih pretvornikov. Razlog je ta, da mora delati na 100 % in ne z zmanjšanimi obrati. Za take enostavne operacije ne rabiš frekvenčnih pretvornikov, je dovolj malo bolj napreden mehak zagon.
Poleg tega morajo biti črpalke oz. elektro motorji in celotno ožičenje primerno za frekvenčne pretvornike. S tem mislim od ustreznih ležajev, do kablov z opletom, ozemljitev ipd.
mirator ::
Saj vama verjamem. Jaz sem pač pametoval s svojo izkušnjo (ne da bi upošteval star pregovor, da ena lastovka še ne prinese pomladi). Se mi je pa to vbilo v spomin, ker so bile takrat kar hude debate okoli zagona te črpalke (je pa šlo za precej veliko moč, ne spomnim pa se več za kakšno pa tudi ne vem, ali so potem zamenjali močnejši mehki zagon ali so vgradili frekvenčnik).
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Še malo pametovanja ... V preteklosti so se za težke zagone, če je bil v rabi asinhronski stroj, uporabljali motorji z drsnimi obroči na rotorju, preko katerih si imel dostop do rotorskega tokokroga. V ta tokokrog so se vstavili reostati, s katerimi se je nadzorovalo tok skozi rotor in s tem slip (zdrs). Ti reostati so pogosto bili tekočinski z vodno ratopino NaOH, NaCl ali modre galice. Globlje kot si pomočil elektrodo, nižja je bila upornost skozi raztopino.
Liquid rheostat @ Wikipedia
Obstajale so tudi posebne izvedbe izmeničnih enofaznih električnih strojev, namenjenih težkim zagonom. Najpogostejši je bil repulzijski motor, ki se je na začetku veliko uporabljal pri železniških vozilih in podobnih sistemih s teškim zagonom. Mislim, da novih ne proizvaja nihče več, nanje naletiš samo na kakšnih starih strojih.
Repulsion motor @ Wikipedia
Pa še nazorni prikaz zagona repulzijskega motorja:
Se opravičujem, sem moral malo "še pomnite" momenta privleči v debato...
Lp
Jože
Še malo pametovanja ... V preteklosti so se za težke zagone, če je bil v rabi asinhronski stroj, uporabljali motorji z drsnimi obroči na rotorju, preko katerih si imel dostop do rotorskega tokokroga. V ta tokokrog so se vstavili reostati, s katerimi se je nadzorovalo tok skozi rotor in s tem slip (zdrs). Ti reostati so pogosto bili tekočinski z vodno ratopino NaOH, NaCl ali modre galice. Globlje kot si pomočil elektrodo, nižja je bila upornost skozi raztopino.
Liquid rheostat @ Wikipedia
Obstajale so tudi posebne izvedbe izmeničnih enofaznih električnih strojev, namenjenih težkim zagonom. Najpogostejši je bil repulzijski motor, ki se je na začetku veliko uporabljal pri železniških vozilih in podobnih sistemih s teškim zagonom. Mislim, da novih ne proizvaja nihče več, nanje naletiš samo na kakšnih starih strojih.
Repulsion motor @ Wikipedia
Pa še nazorni prikaz zagona repulzijskega motorja:
Se opravičujem, sem moral malo "še pomnite" momenta privleči v debato...
Lp
Jože
čunga lunga ::
Barbarpapa2 je izjavil:
Pozdrav.
Še malo pametovanja ...
Se opravičujem, sem moral malo "še pomnite" momenta privleči v debato...
Lp
Jože
Kaj bi dal za takšne "vizualne vložke" na predavanjih nekoč ....., npr. drsni obroči razlaga in "kracanje" po tabli, pa brez zamere g. prof. Konrad Lenasi.
ps. Nostalgija ne potrebuje opravičila.
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Moram še eno sliko "pripopat":
Tekočinski reostat za zagon motorja nekdanjega ventilatorja za prisilno prezračevanje predora Bukovo na bohinjski progi...
Slika je snrta tukaj:
http://www.du-mors.si/sl/du-mo-severno-...
Lp
Jože
Moram še eno sliko "pripopat":
Tekočinski reostat za zagon motorja nekdanjega ventilatorja za prisilno prezračevanje predora Bukovo na bohinjski progi...
Slika je snrta tukaj:
http://www.du-mors.si/sl/du-mo-severno-...
Lp
Jože
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Barbarpapa2 ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | 3 fazni motor smer vrtenjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4867 (3005) | Simon22 |
» | Kondenzator za pobiranje zagonskih tokovOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6034 (4187) | mirator |
» | Elektro motor in agregatOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 7014 (5796) | marjan_h |
» | Diesel Agregat 5kW na vikenduOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 8354 (6044) | xyd1 |
» | Trifazni motor - vklop preko uporovOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5083 (4472) | Fave |