Forum » Elektrotehnika in elektronika » Trifazni motor - vklop preko uporov
Trifazni motor - vklop preko uporov
Fave ::
Zanima me čemu služijo 2,1 ohmski močnostni upori vezani zaporedno s trifaznim elektromotorjem moči 10HP (7,5kW). Zraven je še kontaktor in časovni rele, ki je nastavljen na 8s. Po vklopu motorja naj bi najprej tekel tok preko uporov, po 8s pa naj bi se sklenil kontaktor in izločil upore. Sama zadeva že nekaj časa ne deluje in je bila odkrita pri iskanju druge napake.
Zanima me, ali bi lahko namesto uporov uporabil zvezda-trikot vezavo?
Ali je res potrebno da 8s teče tok preko uporov (motor se navrti na nazivne obrate prej kot v 1s)?
Zanima me, ali bi lahko namesto uporov uporabil zvezda-trikot vezavo?
Ali je res potrebno da 8s teče tok preko uporov (motor se navrti na nazivne obrate prej kot v 1s)?
My mind's a hyper tool that fixes everything.
gumby ::
To je en način za zmanjšanje zagonskega toka, sicer precej redek...
Zvezda-trikot zagon bi načeloma lahko naredil (preveri motor, če ima primerno navitje)
Mehki zanon je tudi možna rešitev...
Zvezda-trikot zagon bi načeloma lahko naredil (preveri motor, če ima primerno navitje)
Mehki zanon je tudi možna rešitev...
my brain hurts
A. Smith ::
Ali je res potrebno da 8s teče tok preko uporov (motor se navrti na nazivne obrate prej kot v 1s)?
Ali je bil ta motor kdaj vgrajen tako, da se je zaganjal pod obremenitvijo?
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Fave ::
@gumby: kaj točno misliš glede preverjanja motorja? Trenutno je motor vezan v trikot. Vsako navitje ima oba konca navitja zunaj, tako, da fizično ni problem zvezat.
@A.Smith: Nikoli se ni zaganjal pod obremenitvijo. Gre za rezkalni stroj. Leto izdelave cca. 1965.
@A.Smith: Nikoli se ni zaganjal pod obremenitvijo. Gre za rezkalni stroj. Leto izdelave cca. 1965.
My mind's a hyper tool that fixes everything.
joseph ::
Nikoli se ni zaganjal pod obremenitvijo
Ima pa rezkalno glavo, cel kup zobnikov in veliko jermenico (vse skupaj vsaj 50kg) za zagnati na vsaj 700vrt/min. Lahko pa štartaš takoj na 1800vrt/min.
LP!
Pyr0Beast ::
Tistih 8 sekund te nic ne stane.
Da, super bi bilo, ce bi s tem nacinom uporabil se vezavo zvezda/trikot.
Motorju trd zagon ne skodi toliko kot tak zagon skodi kablom, kontaktom, stikalom in varovalkam.
8s je lepa meja, cca. 2s da motor dobi obicajne obrate, preostanek, da se lepo sinhronizira z omrezjem oz. tok pade na minimalno mozno mejo in nato se izvede preklop.
Da, super bi bilo, ce bi s tem nacinom uporabil se vezavo zvezda/trikot.
Motorju trd zagon ne skodi toliko kot tak zagon skodi kablom, kontaktom, stikalom in varovalkam.
8s je lepa meja, cca. 2s da motor dobi obicajne obrate, preostanek, da se lepo sinhronizira z omrezjem oz. tok pade na minimalno mozno mejo in nato se izvede preklop.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Fave ::
V bistvu bi prišla v upoštev le ena varianta. Ali zvezda-trikot, ali upori.
Vezava zveda-trikot bi bila še najboljša, ker bi se s tem znebil velike (in stare) omarice z upori, ki sedaj stoji ob rezkarju. Dva kontaktorja in časovni rele bi zmontiral v bistveno manjšo.
Vezava zveda-trikot bi bila še najboljša, ker bi se s tem znebil velike (in stare) omarice z upori, ki sedaj stoji ob rezkarju. Dva kontaktorja in časovni rele bi zmontiral v bistveno manjšo.
My mind's a hyper tool that fixes everything.
Fave ::
Popravek! Popravek! Popravek!
Obstoječe je motor vezan v zvezdo in ne v trikot, kot sem napisal par postov nazaj!
Kaj to spremeni?
Obstoječe je motor vezan v zvezdo in ne v trikot, kot sem napisal par postov nazaj!
Kaj to spremeni?
My mind's a hyper tool that fixes everything.
Zgodovina sprememb…
- polepsal: OmegaBlue ()
All ::
Pomeni da so navitja dimenzionirana za fazno napetost. Ta vsakem navitju imaš torej 230 V~. Vezava v trikot bi po vsej verjetosti povzročila mal dimnih signalov.
Rešitev z upori torej ostane
Rešitev z upori torej ostane
A. Smith ::
OBSTOJEČE JE MOTOR VEZAN V ZVEZDO IN NE V TRIKOT, KOT SEM NAPISAL PAR POSTOV NAZAJ!!!
Kot je rekel All, so potem upori najverjetneje zato, ker motorja ne smeš vezati v trikot. Motor lahko vežeš v trikot, če je nazivna napetost navitij 400(oziroma 380)V! Če je nazivna napetost samo 230V (nazivno napetost navitij najdeš na kovinski tablici s podatki), je zvezda zares edina dopustna vezava .
V tem primeru upoštevaj Gumby-jev nasvet in uporabi tole.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Zgodovina sprememb…
- spremenil: A. Smith ()
Fave ::
@A.Smith: Samo ta naprava se priključi na motor v trikot vezavi. Bo to sigurno vredu? Sicer se bom pa jutri pozanimal v Iskra MIS.
Samo še vedno mi ni čisto jasn oglede teh uporov. Zakaj, ko motor štartam naj bi 8s tekel tok skozi upore, nato pa se kontaktor sklene in izloči upore? Vedno (z upori ali brez) pa je vezan v zvezdo.
Samo še vedno mi ni čisto jasn oglede teh uporov. Zakaj, ko motor štartam naj bi 8s tekel tok skozi upore, nato pa se kontaktor sklene in izloči upore? Vedno (z upori ali brez) pa je vezan v zvezdo.
My mind's a hyper tool that fixes everything.
Fave ::
Štekam, da zaradi zagonskega toka ampak glava se navrti na nazivne obrate prej kot v 1s. Čemu je časovni rele nastavljen na 8s?
My mind's a hyper tool that fixes everything.
A. Smith ::
Zato, ker so upori omejili tok skozi motor, s tem pa njegovo moč. Zato se je počasneje navrtel na nazivne obrate!
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
A. Smith ::
Samo ta naprava se priključi na motor v trikot vezavi. Bo to sigurno vredu? Sicer se bom pa jutri pozanimal v Iskra MIS.
Diagram vezave kaže, da se veže motor na zaganjalnik s tremi žicami (torej ne zahteva vseh šestih). Dvomim, da lahko zaganjalnik na kakršen koli način ugotovi, kakšno vezavo ima breme.
Ker naj bi ta modulček zamenjal stikalo zvezda-trikot, se smatra, da je trikot tista vezava, ki predstavlja ustaljeno obratovalno stanje. Pričakujem, da je to odgovor, ki ga boš dobil od Iskre, vsekakor pa jih vprašaj.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
gumby ::
Motor se veže tako, kot piše na tablici... torej v zvezdo za 230/400V navitje in v trikot za 400/690V navitje.
my brain hurts
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gumby ()
telexdell ::
Če želiš skrajšati čas 8s potem zaženi motor in meri tok iz omrežja. Čas v katerem pade na konstantno vrednost je minimalni preklopni čas.
V preteklosti so se za spremembo hitrosti vrtenja motorja ali omejitev zagona uporabljali upori. Upori so se običajno vezali v rotorski tokokrog in le, če ni bilo druge možnosti v statorski totokrog. Uporaba uporov je danes zastarela in predstavlja energetsko potrateno uporabo.
Predlagam, da si nabavite sodobno elektronsko napravo za mehki zagon motorjev. Njena cena je primerljiva z opremo potrebno za zvezda/trikot zagon.
V preteklosti so se za spremembo hitrosti vrtenja motorja ali omejitev zagona uporabljali upori. Upori so se običajno vezali v rotorski tokokrog in le, če ni bilo druge možnosti v statorski totokrog. Uporaba uporov je danes zastarela in predstavlja energetsko potrateno uporabo.
Predlagam, da si nabavite sodobno elektronsko napravo za mehki zagon motorjev. Njena cena je primerljiva z opremo potrebno za zvezda/trikot zagon.
All ::
cena mehkega zagona se ne more ravno primerjati z enostavno rešitvijo kontaktorja časovnika in uporov.
Tele uporčki so predvsem namenjeni omejevanju sunkov v omrežju in verjetno tut sami napravi ne paše ravno sunkovit zagon.
Lepo nabavi uporčke...pomeri zagonsko karakteristiko in prilagodi čas preklopa.
sekunda dve bi znala bit povsem dovolj.
Tele uporčki so predvsem namenjeni omejevanju sunkov v omrežju in verjetno tut sami napravi ne paše ravno sunkovit zagon.
Lepo nabavi uporčke...pomeri zagonsko karakteristiko in prilagodi čas preklopa.
sekunda dve bi znala bit povsem dovolj.
Fave ::
@All: ja 2s to se mi zdi ok. 8s je pa nekam veliko. Možno tudi, da je to kdo prestavil.
Glede na starost naprave, se bom najbrž predlagal prenovo omarice z upori, razen, če se bo investitor odločil drugače.
Hvala vsem za odgovore.
Glede na starost naprave, se bom najbrž predlagal prenovo omarice z upori, razen, če se bo investitor odločil drugače.
Hvala vsem za odgovore.
My mind's a hyper tool that fixes everything.
Pyr0Beast ::
To je sam 6s razlike :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
telexdell ::
cena mehkega zagona se ne more ravno primerjati z enostavno rešitvijo kontaktorja časovnika in uporov.
Tele uporčki so predvsem namenjeni omejevanju sunkov v omrežju in verjetno tut sami napravi ne paše ravno sunkovit zagon.
Lepo nabavi uporčke...pomeri zagonsko karakteristiko in prilagodi čas preklopa.
sekunda dve bi znala bit povsem dovolj.
Poglej ALL. Že sam izračun in izdelava novega upora (včasih so jih delali v Iskri Kranj in Končarju na Hrvaškem)bi znala biti zelo problematična. Poleg potrebuješ omarico z glavnim stikalom, zaščitnim motorskim stikalom, 2xkontaktorjem, časovnikom, krmilnimi tipkami dva kabla, izdelava in montaža omarice itd. Rabiš prostor za namestitev upora (gretje,požarna varnost?)...
Mehki zagon za npr. 5 kW dobiš za cca 150€, 15kW pa cca 300€. V njem je zajeta vsa zaščitna in stikalna oprema, rabiš en kabel, lahko nastaviš program za varčevanje enrgije...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
All ::
Cena mehkega zagona res ni tok visoka...se strinjam.
Če so upori celi, potem je smiselno staro vezje poštimat...če ne potem pa stvar investitorja.
Če so upori celi, potem je smiselno staro vezje poštimat...če ne potem pa stvar investitorja.
Fave ::
Upori so OK. Omarica je OK. Material (kontaktor, časovni rele, kanalček in nekaj vodnikov)od oka 50 do 60 evrov. Poleg tega da gre za star stroj...
Aja še delo.... jaz bom spil par piv. Ko bo zalaufalo se razume.
Če bi šlo za novejši stroj, bi se pa takoj odločil za mehki zagon.
Aja še delo.... jaz bom spil par piv. Ko bo zalaufalo se razume.
Če bi šlo za novejši stroj, bi se pa takoj odločil za mehki zagon.
My mind's a hyper tool that fixes everything.
Azrael ::
Sicer ne vem ali je še aktualno, ampak vseeno.
Ali je mogoče, da je ta stroj nekompleten oz. brez vseh funkcionalnosti? Namreč nekateri rezkarji imajo sistem, da poskusijo zaustaviti pogonski motor in seveda s tem rezkalno glavo skoraj v istem trenutku, ko operater prekine delovanje stroja.
Pri starih strojih se je to izvajalo enostavno s kontranjem motorja za ustrezno kratek čas. V teh momentih ti upori pridejo zelo prav, saj motor in cela transmisija precej manj trpi, kot če se to izvaja brez njih.
Ali je mogoče, da je ta stroj nekompleten oz. brez vseh funkcionalnosti? Namreč nekateri rezkarji imajo sistem, da poskusijo zaustaviti pogonski motor in seveda s tem rezkalno glavo skoraj v istem trenutku, ko operater prekine delovanje stroja.
Pri starih strojih se je to izvajalo enostavno s kontranjem motorja za ustrezno kratek čas. V teh momentih ti upori pridejo zelo prav, saj motor in cela transmisija precej manj trpi, kot če se to izvaja brez njih.
Nekoč je bil Slo-tech.
Fave ::
Ja, itaq je aktualno. Ta kamerad mi občasno tudi kaj "pofrzenka".
Če po pravici povem sem najbolj čakal Azraelov odgovor. Pa ga kar ni hotelo biti...
Pa da ne bo kdo zameril, odgovori so bili strokovni in korektni in še enkrat hvala vsem.
Stroj je kompleten, pri tisti hiši je že cca. 10 do 15 let. Ves ta čas je deloval in služil svojemu namenu.
Motor deluje, omarica pa še ni obnovljena, tako, da štartuje še po "starem". Sploh ne vem, če sem že kje napisal, ampak motor sva podrla in problem je bil preboj žic iz statorja proti masi (ohišju). Vse sem porezal in spojil nove. Tako, da motor je sedaj ok. Zmontiran nazaj.
Jah, to mi pa sploh na misel ni prišlo.... Ta stroj je kupil pokojni oče mojega kolega in bojda že od začetka ni delovala električna zavora glave. V krmilni omarici so trije vodniki v zraku. Načrtov nobenih, lahko bi porezal vezice in sledil žicam, ampak.... Upori, ja zelo možno je, da so poleg soft starta služili tudi bremzanju glave. Včasih (cca. 1965 od takrat naj bi stroj bil) so to najbž reševali s sprembo vrtilnega polja in v tem primeru so bili upori sila pomembni.
To bo zahtevalo nadaljni pregled in meritve. Poročam.
Če po pravici povem sem najbolj čakal Azraelov odgovor. Pa ga kar ni hotelo biti...
Pa da ne bo kdo zameril, odgovori so bili strokovni in korektni in še enkrat hvala vsem.
Stroj je kompleten, pri tisti hiši je že cca. 10 do 15 let. Ves ta čas je deloval in služil svojemu namenu.
Motor deluje, omarica pa še ni obnovljena, tako, da štartuje še po "starem". Sploh ne vem, če sem že kje napisal, ampak motor sva podrla in problem je bil preboj žic iz statorja proti masi (ohišju). Vse sem porezal in spojil nove. Tako, da motor je sedaj ok. Zmontiran nazaj.
Jah, to mi pa sploh na misel ni prišlo.... Ta stroj je kupil pokojni oče mojega kolega in bojda že od začetka ni delovala električna zavora glave. V krmilni omarici so trije vodniki v zraku. Načrtov nobenih, lahko bi porezal vezice in sledil žicam, ampak.... Upori, ja zelo možno je, da so poleg soft starta služili tudi bremzanju glave. Včasih (cca. 1965 od takrat naj bi stroj bil) so to najbž reševali s sprembo vrtilnega polja in v tem primeru so bili upori sila pomembni.
To bo zahtevalo nadaljni pregled in meritve. Poročam.
My mind's a hyper tool that fixes everything.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kondenzator za pobiranje zagonskih tokovOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6030 (4183) | mirator |
» | Električni motor - vrtilna hitrostOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 10171 (7995) | marjan_h |
» | Elektro motor in agregatOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 7008 (5790) | marjan_h |
» | Frekvenčni pretvornikOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 14273 (6130) | gumby |
» | trifazni elektromotor -vezava na podaljšekOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 22999 (22475) | Vikking |