» »

Zakaj nas Dars na skrivaj zasleduje

Zakaj nas Dars na skrivaj zasleduje

brbr21 ::

https://www.dnevnik.si/1042977802/slove...

"Dars je kupil 65 bluetooth detektorjev, ki se neopazno povežejo z mobilnimi napravami voznikov in potnikov. Sistem že nekaj časa preizkušajo na mejnem prehodu Obrežje. Urad informacijske pooblaščenke o tem ni vedel ničesar. Od Darsa terja pojasnila."


Ve kdo kaj več o tem?
Smisel? Če že, potem je veliko bolje loviti vklopljene WiFije (domet).

Masayoshi ::

a prebral pa ne bi kar linkaš. Uporabljajo samo za to, da v real time sporočajo vrste in čakalno dobo na mejnem prehodu. Spet teoretiki idiotarij na delu...

Utk ::

Naj delajo to legalno. Tako kot moramo vsi drugi vse delat legalno.

jukoz ::

Utk je izjavil:

Naj delajo to legalno. Tako kot moramo vsi drugi vse delat legalno.


Poslušanje kaj je v zraku ni nelegalno.

Utk ::

Odvisno koga, zakaj in kako. Da je absolutno legalno vse poslušat - ni.

jukoz ::

Ja pa je. Kaj narediš s tem, kar slišiš je pa drugo.

Če poslušaš šifrirano komunikacijo Policije - alles gut. Če jo dešifriraš - nicht gut.

misek ::

Eno je poslušanje, drugo pa obdelava teh podatkov. In ta drugi del je sporen.

c3p0 ::

>> In ta drugi del je sporen.

Drži, pa ne le malo sporen.

jukoz ::

V DARSovem primeru ne - je tudi na ravni EU več primerov tega, ko se posluša BT komunikacijo in spremlja uporabnike. Kolikor sem seznanjen, piškotkarji niso imeli težav s tem. Dejansko se skoraj ne da identificirati uporabnika.

Izjema so sicer vsaj iPhone userji, ki ne spremenijo IDja telefona, sporočajo svoje ime naokoli: "Metka's iPhone" itd.

Vprašanje pa je, koliko so to zanesljivi podatki oz koliko je to že passe. Nove mobilne naprave spreminjano MAC naslove za BT in WiFi, zato da se ne da identificirati uporabnika.

Tko, ene 6 let nazaj bi bilo tole kul. Dandanes pa ne več toliko.

Spremljanje BT v vozilih je pa druga zadeva. Ampak spet, kaj pa dobijo iz tega oz zakaj je to lažje, kot da bi gledali s kamerami tablice?

Je ceneje gledati BT? Je hitreje? Kar nekaj vprašanj za DARS. Če stoji na avtocesti avtobus s 60 ljudmi - kaj, bodo ugotovili da tam stoji 61 avtov?

c3p0 je izjavil:

>> In ta drugi del je sporen.

Drži, pa ne le malo sporen.



Kaj točno je sporno, če obdeluješ anonimne podatke?

To je tako sporno, kot je sporno obdelovati loge iz web strežnika. Nekdo je ob nekem času z nekim brskalnikom in OSom obiskal tvojo stran iz določenega IP naslova:
Super, vem da je nekdo iz Vodafone UK omrežja z win10 in chrome obiskal mojo spletno stran, na kateri je bil celih 12s...

In isto je, kle: BT MAC je tule in čez n minut je še tamle.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jukoz ()

Oberyn ::

Masayoshi je izjavil:

a prebral pa ne bi kar linkaš. Uporabljajo samo za to, da v real time sporočajo vrste in čakalno dobo na mejnem prehodu. Spet teoretiki idiotarij na delu...

Članek je na voljo samo naročnikom. Ostali ga pač ne moremo prebrati.
Me pa zanima, kako to tehnično deluje. Glede na to, da je doseg BT ene 30 m in glede na to, da ne moreš vedeti, koliko BT virov je v posameznem vozilu - komot jih je lahko 0 do 5 (4 potniki vsak s svojim telefonom plus avto, ki ima tudi svoj BT). Kako iz tega stanja narediš kakršno koli oceno?

juroz ::

očitno slabo vsaj če spremljaš promet.si za prehod meje.

google maps je večinoma natančen.

feryz ::

A pobere tudi "skrit" bluetooth?
Baje bodo to uporabljali za merjenje hitrosti oz. pretočnosti.

starfotr ::

Zakaj bi to delali, če imajo itak sistem za zaznavo tablic za evinjeto in za cestnino kamionov. Na podlagi BT ti bodo izmerili hitrost? Ne se hecat.

driver_x ::

misek je izjavil:

Eno je poslušanje, drugo pa obdelava teh podatkov. In ta drugi del je sporen.


Sporna je obdelava osebnih podatkov, med katere pa MAC naslov, ime telefona in podobno ne spadajo.

feryz ::

Nisem rekel da za kaznovanje merijo hitrost, ampak za evidenco.
Zaznav tablic je premalo. Recimo na ljubljanskem obroču.
V bistvu gre za google sistem. Le da na podlagi BT.

misek ::

jukoz je izjavil:

Je ceneje gledati BT? Je hitreje?
Sigurno je ceneje in hitreje. Pa obdelava je tudi cenejša, saj ni potrebne pretvorbe slike s tablico v neke uporabne podatke.

jukoz ::

misek je izjavil:

jukoz je izjavil:

Je ceneje gledati BT? Je hitreje?
Sigurno je ceneje in hitreje. Pa obdelava je tudi cenejša, saj ni potrebne pretvorbe slike s tablico v neke uporabne podatke.


Problem je natančnost + to, da za registrske bodo morali že imet.

Kot rečeno, en avto/bus bodo zaznali kot množico vozil/ljudi. Natančnost lahko povečaš samo tako, da zraven šteješ vozila, s čimer pa BT števec postane odveč.

Nekaj tu ne štima.

Razen če je to projekt, kako nekemu NSi-jovcu dat naš keš. Kar je pa povsem možno.

GizmoX ::

Malce več podrobnosti - Žurnal24.
Zaznalo te bo na točki A, potem pa z istim ID-jem še na točki B.
Koliko časa je minilo? Aha, tako hitro se trenutno premika / tako dolgo je vmes čakal.
Od rudnika do dolgega mosta je rabil 20 minut, torej gužva.
Ali je takih eden ali cel avtobus skupaj, nima veze.
udirač => uni. dipl. inž. rač.

d4vid ::

Imajo sistem za vinjete - zakaj tako ne računajo ali je gužva ali ne?
Prebereš na 1 km razdalje tablice in zračunaš povprečno hitrost, zraven dobiš pa še podatek, koliko avtomobilov je šlo čez npr. v minuti/uri in iz tega dobiš podatke o gužvi.
Main PC: HP Z240 | i5-7400 | 32 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram

jotunn2 ::

d4vid je izjavil:

Imajo sistem za vinjete - zakaj tako ne računajo ali je gužva ali ne?
Prebereš na 1 km razdalje tablice in zračunaš povprečno hitrost, zraven dobiš pa še podatek, koliko avtomobilov je šlo čez npr. v minuti/uri in iz tega dobiš podatke o gužvi.

Mogoce zato ker je to precej v nasprotju z zakonom o varstvu osebnih podatkov, ce nic drugega. Ja precej bolj obcutiljivo kar se sledenja tice, kot pa anonimni BT signal, ce smo ze pri temu. Pa ne recem, da je to z BT ok resitev, ampak definitivno za kaksnih 100 razredov boljsa kot to s tablicami,

c3p0 ::

driver_x je izjavil:

misek je izjavil:

Eno je poslušanje, drugo pa obdelava teh podatkov. In ta drugi del je sporen.


Sporna je obdelava osebnih podatkov, med katere pa MAC naslov, ime telefona in podobno ne spadajo.


Si ziher? MAC je bolj statičen od IP naslova in ga lahko precej boljše povežeš z neko osebo.

The MAC address is considered personal data in the GDPR, and, since it is not anonymized immediately after the collection, it is subject to the GDPR rules.


jukoz je izjavil:


Vprašanje pa je, koliko so to zanesljivi podatki oz koliko je to že passe. Nove mobilne naprave spreminjano MAC naslove za BT in WiFi, zato da se ne da identificirati uporabnika.


Koliko nove? Letošnje? Moj S10+ ne spreminja MACa, niti tega ne bi želel, zaradi statičnih DHCP rules.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: c3p0 ()

jukoz ::

.

prehiter

zanekrat našel samo randomizacijo MAC za WiFi...
https://source.android.com/devices/tech...
https://support.apple.com/guide/securit...

Za BT sem tudi slišal...

BT randomizacija

https://security.stackexchange.com/ques...

Bo pa potrebo še raziskati.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jukoz ()

LeQuack ::

To ja zato da bodo vedeli katere stranke so VIP in jih ne bodo lovili, če bodo šli prehitro recimo.
Quack !

Matko ::

feryz je izjavil:

A pobere tudi "skrit" bluetooth?
Baje bodo to uporabljali za merjenje hitrosti oz. pretočnosti.


seveda
"skrit" ima samo podatek "ne prikaži"

starfotr ::

BT tudi v trgovinah zaznavajo.

matobeli ::

Kaj pa da bi dars od gugla kupil podatke o številu in hitrosti naprav v določenem območju? Bi šlo to skoz?

starfotr ::

To lahko naredijo tudi od operaterjev. Triangulacija z baznih postaj je lahko zelo točna.

Ales ::

starfotr je izjavil:

BT tudi v trgovinah zaznavajo.

Kje konkretno pri nas se to počne?

starfotr ::

Pri nas najbrž nikjer. Je pa to praksa v US.

d4vid ::

jotunn2 je izjavil:

d4vid je izjavil:

Imajo sistem za vinjete - zakaj tako ne računajo ali je gužva ali ne?
Prebereš na 1 km razdalje tablice in zračunaš povprečno hitrost, zraven dobiš pa še podatek, koliko avtomobilov je šlo čez npr. v minuti/uri in iz tega dobiš podatke o gužvi.

Mogoce zato ker je to precej v nasprotju z zakonom o varstvu osebnih podatkov, ce nic drugega. Ja precej bolj obcutiljivo kar se sledenja tice, kot pa anonimni BT signal, ce smo ze pri temu. Pa ne recem, da je to z BT ok resitev, ampak definitivno za kaksnih 100 razredov boljsa kot to s tablicami,


A prepoznava tablic za potrebe evinjete pa ni sporna?
Najbrž bo tako ali tako treba dat kakšno soglasne pri nakupu e-vinjete...
Main PC: HP Z240 | i5-7400 | 32 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram

harvey ::

d4vid je izjavil:


A prepoznava tablic za potrebe evinjete pa ni sporna?
Najbrž bo tako ali tako treba dat kakšno soglasne pri nakupu e-vinjete...

Iz čisto vseh stvari se pri nas zakomplicira do onemoglosti. Še objav pogrebov ni po novem v časopisu.
Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.
------

V-i-p ::

harvey je izjavil:

d4vid je izjavil:


A prepoznava tablic za potrebe evinjete pa ni sporna?
Najbrž bo tako ali tako treba dat kakšno soglasne pri nakupu e-vinjete...

Iz čisto vseh stvari se pri nas zakomplicira do onemoglosti. Še objav pogrebov ni po novem v časopisu.

Tole pa dejansko drži v naši kokoški. Razen pri kreditih. Takrat pa ni problem dat še številko gat prastrica in velikost modrca tete Jožefe, če je treba :).
Kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!

d4vid ::

Bom pobral tablice dol iz avta pa se vozil okrog. Ko me ustavijo policisti, bom rekel da tablic nimam, ker me skrbi poseg v zasebnost. Bo to vredu?

/s
Main PC: HP Z240 | i5-7400 | 32 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram

krucymucy ::

Oberyn je izjavil:


Me pa zanima, kako to tehnično deluje. Glede na to, da je doseg BT ene 30 m in glede na to, da ne moreš vedeti, koliko BT virov je v posameznem vozilu - komot jih je lahko 0 do 5 (4 potniki vsak s svojim telefonom plus avto, ki ima tudi svoj BT). Kako iz tega stanja narediš kakršno koli oceno?

Ni vazno koliko jih je v avtu ali avtobusu.
Predvidevam, da merijo pred mejnim prehodom koliko casa potrebuje posamezni BT ID od ene tocke do druge. Tako dobijo podatek o cakalni dobi na mejnem prehodu.
Hitrosti pac ne merijo, niti ne spremljajo kam se je posameznik odpravil, kako pogosto in za koliko casa.

misek ::

d4vid je izjavil:

Bom pobral tablice dol iz avta pa se vozil okrog. Ko me ustavijo policisti, bom rekel da tablic nimam, ker me skrbi poseg v zasebnost. Bo to vredu?
Ne. Če te skrbi zasebnost za e-vinjete, potem se pač ne voziš po takšnih cestah.

WhiteAngel ::

brbr21 je izjavil:

ki se neopazno povežejo z mobilnimi napravami voznikov in potnikov


Dnevnik širi neumnosti. Gre za zbiranje (vidnih) MAC naslovov. Nič se "neopazno" ne povezujejo z mobilnimi napravami. Headline pa tak, kot da bo Hojs prisluškoval tvojemu pogovoru, kaj bosta z ženo kupila za darilo za miklavža :| Aja saj res, saj tudi Hojsov #OstaniZdrav uporablja BT. Res bo neki na tem. Bratušek press ...

Invictus ::

d4vid je izjavil:


A prepoznava tablic za potrebe evinjete pa ni sporna?
Najbrž bo tako ali tako treba dat kakšno soglasne pri nakupu e-vinjete...

Zakaj, saj avto tablica ni osebni podatek.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

jotunn2 ::

d4vid je izjavil:

A prepoznava tablic za potrebe evinjete pa ni sporna?
Najbrž bo tako ali tako treba dat kakšno soglasne pri nakupu e-vinjete...

Je, a precej manj kot to, kar bi delal ti. Ker naceloma pri prepoznavanju vseeno pogleda ce se tablica ujema in pozabi nanjo. Pri tvojem nacinu merjenja prometa, pa mora stvari shraniti, vsaj za tisti cas, dokler vozilo ne doseze tocke B. Tako da tam dobesedno delas tracking, pri kontroli e-vinjete pa ne. Konec koncev zato se danes (hvala bogu :D) nimamo sekcijskih radarjev.

Invictus ::

Seveda delaš tracking pri kontroli vinjete, če hočeš...

Ziher bo en "pameten" programer podatek o lokaciji kamere in tablici zapisal nekam v bazo, čeprav za to ni nobene potrebe...

In načeloma to ni niti sporno, saj DARS ne ve, kdo vozi avto...

Mene zanima, kako bodo kaznovali tiste brez vinjete? Bo DARS pošiljal kazni ali policija?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

jotunn2 ::

Verjetno DARS... ravno tako kot ti kazen za parkiranje brez listka na placljivem parkiriscu poslje recimo Komunala Kranj, ali pa obcinsko redarstvo... ali pa nek XY odvetnik za "napacno" parkiranje na Hrvaskem 2 leti pred tem.

MrStein ::

Invictus je izjavil:


Zakaj, saj avto tablica ni osebni podatek.

Vsak podatek, ki se lahko poveže z osebo, je oseben.

"Registrska tablica vozila predstavlja osebni podatek, če je lastnik vozila fizična oseba - posameznik, ali če je vozilo registrirano na fizično osebo - posameznika."

jukoz je izjavil:


Izjema so sicer vsaj iPhone userji, ki ne spremenijo IDja telefona, sporočajo svoje ime naokoli: "Metka's iPhone" itd.

A android userji z enakim vzorcem BT ID-ja pa niso izjema? (retorično vprašanje, ni treba biti triggered...)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

Aston_11 ::

Čudno je edino to, da se zaradi bedarij, ki jih pišete po forumu/ih, ne sekirate toliko kot zaradi ene tablice.

poweroff ::

Samo čakam kdaj se bo nekdo spravil oddajat kup random IDjev in tako ustvaril navidezno gužvo...
sudo poweroff

starfotr ::

d4vid ::

Vzameš esp32 in generiraš random mac naslove na BTju. Gužva zagotovljena!
Main PC: HP Z240 | i5-7400 | 32 GB ram
Homelab: HP DL380g9 | Xeon E5-2680 | 192 GB ram

Tidule ::

d4vid je izjavil:

Vzameš esp32 in generiraš random mac naslove na BTju. Gužva zagotovljena!


In potem kaj? pešačiš ob avtocesti od senzorja do senzorja?

Z vidika varovanja osebnih podatkov je bistveno ali nekaj predstavlja osebni podatek in ali se osebne podatke kakorkoli obdeluje. Če je odgovor na oboje DA, potem mora za to obstajat pravna podlaga, ki pa je lahko ali privolitev posameznika ali zakonsko predpisana. V slednjo kategorijo sodijo nebuloze o tablicah.

Ali je DARSOV sistem sporen ali ne je v pristojnosti IP, je pa vse odvisno od tega kako točno ravnajo in obdelujejo podatke. Če dejansko zajemajo MAC/BT naslove je to lahko oseben podatek tako kot na primer IP računalnika. Če pa sistem deluje kot oglaševano in dejansko anonimizacija podatkov poteka na način, da pridobljenih podatkov ni mogoče unikatno povezat s posameznikom, potem pa jim zadeva mogoče celo pije vodo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tidule ()

poweroff ::

Kje pa bodo postavljeni ti senzorji? Verjetno je za zak potrebna dovolj nizka hitrost?
sudo poweroff

Tidule ::

Po mojih informacijah jih zagotovo imajo aktivne na Obrezju in Karavankah. To je smiselno tam kjer na relativno majhnem obmocju pride do vecjih zastojev (zozanja, delo na cesti, mejni prehodi). Za splosno pretocnost imajo ze sedaj vec kot dovolj kamer.

poweroff ::

Razmišljam kaj bi se zgodilo, če bi nekdo za 5 EUR sestavil ESP DARS f***er in ga statično montiral blizu teh detektorjev... pač, tik ob avtocesti. :))
sudo poweroff

jernejl ::

Če uporabljajo usmerjene antene, potem bi se najbrž zgodilo nič.
Če ne, bi pa logično pričakoval, da bi sistem poleg pravega prometa zaznal še lažni promet, in bi - ker podatki o potovalnih časih ne bi pasali skupaj - javil napako. Seveda bi za to bilo treba uporabiti vsaj dva sinhronizirana modula, ki bi oddajala enake naslove z ustreznim časovnim zamikom.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Preverjanje vinjet s kamero (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6221209 (3370) mkos2
»

Tehnične težave eVinjet (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11120672 (14575) Groot
»

Elektronsko cestninjenje - od 1. jan 2022 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
637313 (5404) Lonsarg
»

Vozilo (razbitino) prodal v Bolgarijo - Dars ne izda nadomestne vinjete. (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7411005 (8979) smacker

Več podobnih tem