Reuters - Tesla je razkrila poslovne rezultate prvega letošnjega četrtletja, ki so za proizvajalca avtomobilov milo rečeno nenavadni. A Tesla se nikoli ni obnašala kot proizvajalec avtomobilov, temveč bolj kot tehnični gigant, ki proizvaja računalnike na kolesih. V prvih treh mesecih tega leta je beležila rekordno prodajo vozil, a za rekordni dobiček so poskrbeli bitcoin in okoljski kuponi.
Po računovodskih standardih (GAAP) zabeležen dobiček je znašal 438 milijonov dolarjev, kar je največ za katerokoli četrtletje doslej. To je že sedmo zaporedno četrtletje, ki ga je Tesla zaključila z dobičkom. V tem času so dobavili 184.800 vozil modelov 3 in Y, kar je prav tako največ doslej. Model S in X se v tem četrtletju nista proizvajala, so pa prodali 2020 primerkov iz zalog. Novi model S bodo začeli prodajati maja letos, in sicer bodo proizvajali 2000 primerkov tedensko. Skupno želi Tesla letos prodati 750.000 vozil.
V veliki meri se je Tesla izognila težavam, ki so jih imeli drugi proizvajalci vozil zaradi nedobavljivosti čipov. Kot pravijo, so se zanašali na nove mikrokrmilnik in prilagajanje na nove čipe, ki so pač bili na voljo. A četudi je Tesli uspela 100-odstotna rast prodaje, so izjemni poslovni rezultati posledica drugih dejavnikov. Tesla je prodala nekaj bitcoinov, ki so jih kupili v začetku leta, s čimer so zaslužili 101 milijon dolarjev. Še zajetnejših 518 milijonov dolarjev so zaslužili s prodajo kuponov za onesnaževanje, saj njihovi izdelki presegajo zahteve regulatorjev, zato lahko odvečne kupone prodajo. Elon Musk je zaradi doseganja ciljev prejel 299 milijonov dolarjev vredno nagrado v obliki opcij.
Tipicen click bait naslov. Tesla ni imela rekordne rezultate zaradi kuponov in bitkojna, ampak zaradi rekordne prodaje. Prihodki od kuponov so bili tudi v prejsnjih cetrteltjih in so del normalnega poslovanja. Bitkojn je pa prinesel 100m, Muskove nagrade pa vzele 300m. V bistvu bi moral biti naslov, rekorden profit navkljub dodatnemu strosku za Muska.
Ne razumem tudi tega stavka: "Tesla se nikoli ni obnašala kot proizvajalec avtomobilov, temveč bolj kot tehnični gigant, ki proizvaja računalnike na kolesih" Je avtor poskusal povedati, da Tesla, ki je proizvajalec avtomobilov ne proizvaja avtomobilov ali kaj podobnega? Ali ima delnice v Toyoti ali kaj podobnega?
Seveda je imela točno zaradi teh dveh stvari rekordno četrtletje. 438 - 101 - 538 je namreč -181. Se pravi so imeli iz poslovanja 181 milijonov izgube. Kar ni nič hudega, marsikatera firma posluje tako in je šele enkrat pozno dobičkonosna, ampak to ne spremeni dejstva, da je rekord prišel iz prodaje bitcoina in "državnih subvencij", sicer bi bil spet minus.
Izgleda, da bi bilo boljše, da nehajo delati avte in začnejo dilati kojne. Glavni kojn naj pa kaj tvitne od časa do časa. Odvisno katere si lastijo tisti moment.
Tipicen click bait naslov. Tesla ni imela rekordne rezultate zaradi kuponov in bitkojna, ampak zaradi rekordne prodaje. Prihodki od kuponov so bili tudi v prejsnjih cetrteltjih in so del normalnega poslovanja. Bitkojn je pa prinesel 100m, Muskove nagrade pa vzele 300m. V bistvu bi moral biti naslov, rekorden profit navkljub dodatnemu strosku za Muska.
Ne razumem tudi tega stavka: "Tesla se nikoli ni obnašala kot proizvajalec avtomobilov, temveč bolj kot tehnični gigant, ki proizvaja računalnike na kolesih" Je avtor poskusal povedati, da Tesla, ki je proizvajalec avtomobilov ne proizvaja avtomobilov ali kaj podobnega? Ali ima delnice v Toyoti ali kaj podobnega?
Glde tega, da je bolj podobna tehnološkim podjetjem: Tesla je prodala 185k vozil to četrtletje in je vredna 700B. Toyota je letno proda 9,5M vozil (recimo 2,5M/četrtletje) in je vredna 250B, Mercedes (Daimler) je vreden 80B za 2+ M vozil/leto, VW je vreden 170B za okoli 9+ M vozil/leto. S tem, da ostali proizvajalci delajo v povprečju dobiček od prodaje vozil. Tesla je vredna več od "vseh" ostalih skupaj, naredi pa par procentov vseh vozil.
Glde tega, da je bolj podobna tehnološkim podjetjem: Tesla je prodala 185k vozil to četrtletje in je vredna 700B. Toyota je letno proda 9,5M vozil (recimo 2,5M/četrtletje) in je vredna 250B, Mercedes (Daimler) je vreden 80B za 2+ M vozil/leto, VW je vreden 170B za okoli 9+ M vozil/leto. S tem, da ostali proizvajalci delajo v povprečju dobiček od prodaje vozil. Tesla je vredna več od "vseh" ostalih skupaj, naredi pa par procentov vseh vozil.
Torej se njena cena delnic obnasa drugace (cene nisem komentiral). Samo podjetje, se vedno proizvaja avtomobile, kot vsi ostali. Je pa res, da pametno investira v prihodnost (software), ker steka da bo samo zelezje bolj malo vredno. In trg izgleda to - pomoje zelo razumno - spekulacijo uposteva.
Mimogrede, Tesla ima 16% globalni trzni delez pri EV. Vsi proizvajalci pravijo, da bodo presaltali na njih. To je vec kot ima trenutno Toyota pri ICE.
Ocitno manj kot ostali proizvajalci, ce ji placujejo za kupone. Clanek itak izpusti pomemben podatek, da ostali proizvajalci se niso podali Q1 porocil. Sele takrat bos lahko tudi realno ovrednotil Tesline rezultate.
Za Nemce ne vemo, ce z EV tolcejo izgube, tega ti ne bodo povedali. Govorim za VW (Porsche je zih profitabilen). V vsakem primeru pa, mislim da Fiat, placuje Tesli "kupone". Kar pomeni, da je za njih to ceneje.
Za Nemce ne vemo, ce z EV tolcejo izgube, tega ti ne bodo povedali. Govorim za VW (Porsche je zih profitabilen). V vsakem primeru pa, mislim da Fiat, placuje Tesli "kupone". Kar pomeni, da je za njih to ceneje.
Pa kdo ti govori o EV?? Nemci imajo pri prodaji avtomobilov vsi profit in to konkreten.
Samo EV steje v naslednjih 10-20 letih (ce upostevas trende). Nokia je imela tudi ogromne profite, ki so izpuhteli v nekaj letih. Zato se tudi VW tako zelo trudi reformirati zadnjih 5 let. Razlika je le, da so avti ogromen produkcijski scale in se vse odvija pocasneje kot pri telefonih.
Samo EV steje v naslednjih 10-20 letih (ce upostevas trende). Nokia je imela tudi ogromne profite, ki so izpuhteli v nekaj letih. Zato se tudi VW tako zelo trudi reformirati zadnjih 5 let. Razlika je le, da so avti ogromen produkcijski scale in se vse odvija pocasneje kot pri telefonih.
Lol, ste smešni verniki, res...Naslednjih 20-30 let se bo še zmeraj delalo profit z ICE in ta profit bo seveda štel...
Glde tega, da je bolj podobna tehnološkim podjetjem: Tesla je prodala 185k vozil to četrtletje in je vredna 700B. Toyota je letno proda 9,5M vozil (recimo 2,5M/četrtletje) in je vredna 250B, Mercedes (Daimler) je vreden 80B za 2+ M vozil/leto, VW je vreden 170B za okoli 9+ M vozil/leto. S tem, da ostali proizvajalci delajo v povprečju dobiček od prodaje vozil. Tesla je vredna več od "vseh" ostalih skupaj, naredi pa par procentov vseh vozil.
Torej se njena cena delnic obnasa drugace (cene nisem komentiral). Samo podjetje, se vedno proizvaja avtomobile, kot vsi ostali. Je pa res, da pametno investira v prihodnost (software), ker steka da bo samo zelezje bolj malo vredno. In trg izgleda to - pomoje zelo razumno - spekulacijo uposteva.
Mimogrede, Tesla ima 16% globalni trzni delez pri EV. Vsi proizvajalci pravijo, da bodo presaltali na njih. To je vec kot ima trenutno Toyota pri ICE.
Sam sebe zanikaš. Po eni strani si presenečen, da se vrednotenje podjetja/delnice ne obnaša kot proizvajalec avtomobilov, po drugi strani pa praviš, da investira v software ter poimenuješ avto kot "železje". To je tudi point novice.
A res proizvaja samo avtomobile? Kaj pa Powerwall in Powerpack, ki je povezan v električno omrežje npr. v Avstraliji? Morda bi bilo tudi to zanimivo izvedeti, koliko tej prinašajo prihodka/dobička.
- point novice je, da je notri Tesla. Ker na to se klika. - drugi deli biznisa ne delajo profita, ampak izgubo - ne nisem v protislovju, ker nekaj je danes, drugo spekulacija v prihodnosti - tesla je danes, tudi brez kuponov, na "negativni/pozitivni nicli", kar je samo odlozeni profit, ker rastejo tako hitro - smesni ste, ker Tesli secirate profit, druge proizvajalce, ki velik del profita ustvarijo kot financna podjetja, pa sodite kot 100% avtomobilske proizvajalce
Ce zakljucim, ce analiziramo/te avtomobilski trg, bo pac potrebno pogledati nanj v celoti
S Teslo je zadeva relativno preprosta. Naredili so trg. In tisti, malo bolj revni na duhu so kupili hype v obliki avtomobilov, delnic. Trg zdaj obstaja, zdaj pa bo pocasi cas, da se kupi elektricni avto. Ta cas absolutno se ni prisel, danes se se vedno kupuje Hype. Ampak, za elektricni avto pac ne kupis Teslo ampak enega standardnih proizvajalcev, ki dejansko znajo narediti kvaliteten avtomobil, ker Tesla to pac ni (kar so dokazali ze nkrat). Tako, da, celotna njihova delniska vrednost je precej na trhlih nogicah in stoji samo na eni zadevi - hypu hipsterjev.
Seveda je imela točno zaradi teh dveh stvari rekordno četrtletje. 438 - 101 - 538 je namreč -181. Se pravi so imeli iz poslovanja 181 milijonov izgube. Kar ni nič hudega, marsikatera firma posluje tako in je šele enkrat pozno dobičkonosna, ampak to ne spremeni dejstva, da je rekord prišel iz prodaje bitcoina in "državnih subvencij", sicer bi bil spet minus.
legenda nekikr!! pa kje si se skrival zadnje mesece? sem že mislil da ne bo več kaj brati na forumu brez tvojih sarkazmov...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Tesla skuša ugajati kripto generaciji in tako se tudi obnaša. Delajo sicer kakor vem zelo povprečne avtomobile, kar se tiče same kakovosti izdelave. Prednost ima Tesla še v programski opremi in morda razširjeni mreži hitrih polnilnic, kar se pa vsega ostalega tiče pa so ga ujeli ali že prehiteli ostali izdelovalci avtomobilov, sploh pa Nemški, ki imajo bistveno daljšo tradicijo. Vrednotenje Tesle na borzi je pa pač povsem v skladu z letom 1929 ali 2000.
Sicer po mojem mnenju se lahko zgodi, da bo cena električnih avtomobilov v prihodnjih 5 letih enaka kot za bencinske in to brez subvencij. Velika večina uporabnikov avtov ima po moje dnevne vožnje pri nas krajše od 300 km. V takem primeru je električni avto po moje dobra izbira. Ne bo pa nikdar imela Tesla 90% tržni delež, kot mislijo nekateri kupci TSLA delnic pri več kot 1000 P/E. Teslin tržni delež bo precej manj kot 10%. Moja prognoza.
Seveda je imela točno zaradi teh dveh stvari rekordno četrtletje. 438 - 101 - 538 je namreč -181. Se pravi so imeli iz poslovanja 181 milijonov izgube. Kar ni nič hudega, marsikatera firma posluje tako in je šele enkrat pozno dobičkonosna, ampak to ne spremeni dejstva, da je rekord prišel iz prodaje bitcoina in "državnih subvencij", sicer bi bil spet minus.
legenda nekikr!! pa kje si se skrival zadnje mesece? sem že mislil da ne bo več kaj brati na forumu brez tvojih sarkazmov...
Mislil sem, da vas lahko pustim same, da je končno napočil ta čas, ampak sem med prebiranjem komentarjev uvidel zmoto in spoznal, da potrebujete glas razuma ;)
Tesla skuša ugajati kripto generaciji in tako se tudi obnaša. Delajo sicer kakor vem zelo povprečne avtomobile, kar se tiče same kakovosti izdelave. Prednost ima Tesla še v programski opremi in morda razširjeni mreži hitrih polnilnic, kar se pa vsega ostalega tiče pa so ga ujeli ali že prehiteli ostali izdelovalci avtomobilov, sploh pa Nemški, ki imajo bistveno daljšo tradicijo. Vrednotenje Tesle na borzi je pa pač povsem v skladu z letom 1929 ali 2000.
Sicer po mojem mnenju se lahko zgodi, da bo cena električnih avtomobilov v prihodnjih 5 letih enaka kot za bencinske in to brez subvencij. Velika večina uporabnikov avtov ima po moje dnevne vožnje pri nas krajše od 300 km. V takem primeru je električni avto po moje dobra izbira. Ne bo pa nikdar imela Tesla 90% tržni delež, kot mislijo nekateri kupci TSLA delnic pri več kot 1000 P/E. Teslin tržni delež bo precej manj kot 10%. Moja prognoza.
Tesla ima velik know-how (patenti) pri proizvodnji električnih motorjev, proizvodnji baterij. Drugi proizvajalci nimajo, kolikor vem, svojih tovarn baterij (Gigafactory). Proizvajajo tudi svojo elektroniko za "samovozeča" vozila, tako da imajo več let prednosti pred ostalimi.
Ali je električno omrežje dovolj zmogljivo, da bi 1/20 hiš ponoči filala še električni avtomobil?
Proizvajajo tudi svojo elektroniko za "samovozeča" vozila, tako da imajo več let prednosti pred ostalimi.
GM jih je recimo ujel in prehitel v dobrem letu (se pravi od najave Bolta do neke serijske produkcije), vsi ostali tudi delajo električne verzije svojih vozil. Prednosti ni. Edina prednost je v bistvu v tem, da ostali služijo na ICE izdelkih in jim ni v interesu, da bi prodajali EV, zato pa so take produkcijske številke. Še pomniš, tovariš, izjave: "I hope you don't buy it because every time I sell one it costs me $14,000," he said to the audience at the Brookings Institution about the 500e. "I'm honest enough to tell you that." Še najbolj je tu agresiven VW, ampak je vse skupaj malce smešno, ker z ICE segmentom delajo profit. Ostali torej bi, ampak nočejo, ker tam ni zaslužka, potem pa plačujejo družno vsi neke izmišljene kupone Tesli, ki živi od vsega začetka izključno od tega.
Ali je električno omrežje dovolj zmogljivo, da bi 1/20 hiš ponoči filala še električni avtomobil?
Če so šle cele soseske na toplotne črpalke brez kakršnihkoli težav, potem pa res ni hudič, da ne bi mogel še 15kw na dan dopolniti v EV.
A je bil predolg odstavek? Ga raje narišem v obliki stripa? Si znaš predstavljati številko 10 milijonov? Cca. toliko avtomobilov letno so namreč s plusom proizvedli pri GM. Se ti zdi čudno, zakaj bi si želeli to zasukati bolj v smer EV, kjer se delajo minusi (kljub subvencijam pri nakupu)?
Ce te prav razumem, trdis da VW zavestno dela ekonomski samomor? Oz. ga je v to prisilila nemska politika? Ena firma je naivna. Ali GM, ali pa VW.
Nič ne razumeš, nikogar, zato pa blodiš po svoje. VW pridno štanca ICE na katerih dela profit in uvaja EV, ki bodo enkrat delali profit. Z veliko pompa o ekologiji in vsem zelenim balastom, ki pride zraven, medtem, ko masovno štanca dizle in na njih služi. Enako ostali. Pred desetimi leti niso skočili na vagon, ker bi bil to samomor. Samo za enega je bilo dovolj denarja, da s hypom in brez izdelka uspe. Zdaj, ko bo počasi tehnologija in dozorela in postala cenejša in se bo lahko izdelovalo z dobičkom (tudi zaradi izjemnega povišanja cen vseh vozil na splošno), bodo pa tudi dinozavri šli v to smer. Kar samo pove kako enostavno bi bilo, če bi to hoteli. Če delaš konkreten dobiček na 10 milijonih prodanih avtomobilov, potem pač rečeš kot je rekel predsednik Fiata: "Prosim ne kupujte naših EV, ker delamo minus na njih" in jih začneš izdelovati šele, ko bo plus na njih. Saj bi tudi Musk to rekel, če mu ne bi cel svet na krilih eko kuponov financiral vsega.
Nekoč (čez desetletja), ko na cestah praktično ne bo več avtomobilov na bencin, nafto ali plin bo verjetno ELon Musk in Tesla znan iz zgodovine po tem, da je praktično zares začel revolucijo električnih avtomobilov. Tudi če bo imel precej manjši delež od 10%.
Proizvajajo tudi svojo elektroniko za "samovozeča" vozila, tako da imajo več let prednosti pred ostalimi.
GM jih je recimo ujel in prehitel v dobrem letu (se pravi od najave Bolta do neke serijske produkcije), vsi ostali tudi delajo električne verzije svojih vozil. Prednosti ni.
Ce kdo ne razume, si to ti. Cez nekaj let bo Tesla stancala ze milijone avtomobilov, vsaj tako kaze zaenkrat. Zaenkrat kaze, da tempu ne sledi niti velikan kot je VW. Ce ne verjames, poglej stevilke.
Saj razumes, da ce Tesla proizvaja milijone avtomobilov, jih mora nekdo manj?
Ce kdo ne razume, si to ti. Cez nekaj let bo Tesla stancala ze milijone avtomobilov, vsaj tako kaze zaenkrat. Zaenkrat kaze, da tempu ne sledi niti velikan kot je VW. Ce ne verjames, poglej stevilke.
Saj razumes, da ce Tesla proizvaja milijone avtomobilov, jih mora nekdo manj?
Don't argue with logic :D Nekateri pač ne razumejo, da je Tesla še marsikaj druga kot avtomobilski proizvajalec, nevem, če se sploh tržijo kot avtomobilski proizvajalec. Lep primer je video:
Kjer Marques Brownlee ravno primerja Mercedes-a z Teslo na koncu, vse je ql v Mercedes-u, ampak UI je pa za en drek po domače, pri Tesli pa ravno obratno, vrhunski Software, ostalo pa bolj "meeeh", kdo bo prvi "zrihtal" ostalo, ali Mercedes UI (Software), ali Tesla strukturo (Build quality, luqury, ...). Tesla je pač software company, ki med drugim tudi izdeluje avte :)
Tesla skuša ugajati kripto generaciji in tako se tudi obnaša. Delajo sicer kakor vem zelo povprečne avtomobile, kar se tiče same kakovosti izdelave. Prednost ima Tesla še v programski opremi in morda razširjeni mreži hitrih polnilnic, kar se pa vsega ostalega tiče pa so ga ujeli ali že prehiteli ostali izdelovalci avtomobilov, sploh pa Nemški, ki imajo bistveno daljšo tradicijo. Vrednotenje Tesle na borzi je pa pač povsem v skladu z letom 1929 ali 2000.
Sicer po mojem mnenju se lahko zgodi, da bo cena električnih avtomobilov v prihodnjih 5 letih enaka kot za bencinske in to brez subvencij. Velika večina uporabnikov avtov ima po moje dnevne vožnje pri nas krajše od 300 km. V takem primeru je električni avto po moje dobra izbira. Ne bo pa nikdar imela Tesla 90% tržni delež, kot mislijo nekateri kupci TSLA delnic pri več kot 1000 P/E. Teslin tržni delež bo precej manj kot 10%. Moja prognoza.
mislim, da elita ustvarja kripto generacijo ze kar nekaj casa, verjetno vse odkar obstaja bitcoin, zdaj je ze toliko dalec da ze javno shillajo prek tviterja razni zvezdniki, ki imajo verjetno istega placnika nekje iz ozadja. Malo naivno se mi zdi, da bi se milijarderji prilagajali kripto mladini, zakaj ze? Ne, mislim da je obratno, mladina se prilagaja milijarderjem, vsaj tisti, ki so nasedli na razne kripto shille, pa se ocitno niti ne zavedajo tega.
Ce kdo ne razume, si to ti. Cez nekaj let bo Tesla stancala ze milijone avtomobilov, vsaj tako kaze zaenkrat. Zaenkrat kaze, da tempu ne sledi niti velikan kot je VW. Ce ne verjames, poglej stevilke.
Saj razumes, da ce Tesla proizvaja milijone avtomobilov, jih mora nekdo manj?
Don't argue with logic :D Nekateri pač ne razumejo, da je Tesla še marsikaj druga kot avtomobilski proizvajalec, nevem, če se sploh tržijo kot avtomobilski proizvajalec. Lep primer je video:
Kjer Marques Brownlee ravno primerja Mercedes-a z Teslo na koncu, vse je ql v Mercedes-u, ampak UI je pa za en drek po domače, pri Tesli pa ravno obratno, vrhunski Software, ostalo pa bolj "meeeh", kdo bo prvi "zrihtal" ostalo, ali Mercedes UI (Software), ali Tesla strukturo (Build quality, luqury, ...). Tesla je pač software company, ki med drugim tudi izdeluje avte :)
... to je pa zelo slabo odziven zaslon; videti je kot da bi nam želeli prodati vmes še malo zastarele tehnične robe in da je celotna programska oprema zasnovana na Androidu 4 kot tista tablica zadaj ... ali pa da mislijo, da so pri NASI in vgrajujejo le dodobra preizkušeno staro tehnologijo
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Ce kdo ne razume, si to ti. Cez nekaj let bo Tesla stancala ze milijone avtomobilov, vsaj tako kaze zaenkrat. Zaenkrat kaze, da tempu ne sledi niti velikan kot je VW. Ce ne verjames, poglej stevilke.
Saj razumes, da ce Tesla proizvaja milijone avtomobilov, jih mora nekdo manj?
Stancali bodo kitajci, ostali vsi bankrot. Poglej kaj se je zgodilo ta trgu skuterjev. Zahod si z EVji sam koplje jamo. Ni vec okoljskih omejitev za prihod poceni kitajskih karjol. Ce pogledamo cene, dobesedno noben avtogigant nima sans za prezivetje. Prihajajoco invazijo kitajskih EVjev noben ne bo ustavil, to bo masakriranje zahodne industrije. BTW xiaomi se pospeseno pripravlja ze dlje casa za vstop v EV svet. To bo sele zanimivo. Pa pricakujem tudi ponudbe v stilu na 100k prodanih vozil nuklearka gratis in podobno....
Zato bomo pa na zahodu proizvajali boljsa vozila in jih izvazali oz. prodajali na kitajskem. Tako kot to pocnemo ze kar nekaj casa. Zakaj mislis da EU avtomobilska industrija ni sposobna izpeljat optimizacij tudi pri BEV vozilih, ce jih lahko na drugih?
Zato bomo pa na zahodu proizvajali boljsa vozila in jih izvazali oz. prodajali na kitajskem. Tako kot to pocnemo ze kar nekaj casa. Zakaj mislis da EU avtomobilska industrija ni sposobna izpeljat optimizacij tudi pri BEV vozilih, ce jih lahko na drugih?
Dream on. Znanje je tam, razvoj ter infrastruktura, materijali, industrija.... V najboljsem primeru *taboljsa* nisna EU vozila bodo izdelana tudi na Kitajskem ter transportirana po svetu skupaj z prihajajoco invazijo kitajskih ljudskih vozil.