Forum » Problemi človeštva » Cena goriva
Cena goriva
Sparkxl ::
Matematika tukaj je zelo enostavna. Če je industrija podfinancirana, kar nedvomno je, pomeni da je manj novih odkritij in da to pomeni v zelo bližnji prihodnosti manj načrpane nafte.
Vprašanje je samo, komu verjameš. Eko kultu, ki trdi da bo poraba padla, ali realnosti, ki pravi drugače. Če ima eko sekta prav, potem problema z nafto v prihodnosti nimamo. Če pa se motijo, pa smo ga naf00kali big time
Vprašanje je samo, komu verjameš. Eko kultu, ki trdi da bo poraba padla, ali realnosti, ki pravi drugače. Če ima eko sekta prav, potem problema z nafto v prihodnosti nimamo. Če pa se motijo, pa smo ga naf00kali big time
kow ::
Cena nafte je padla zaradi omikrona in pesimizma na kapitalskih trgih. Ce se sentiment obrne, bo hitro sla gor za vsaj 10p.
elip ::
Matematika tukaj je zelo enostavna. Če je industrija podfinancirana, kar nedvomno je, pomeni da je manj novih odkritij in da to pomeni v zelo bližnji prihodnosti manj načrpane nafte.
Vprašanje je samo, komu verjameš. Eko kultu, ki trdi da bo poraba padla, ali realnosti, ki pravi drugače. Če ima eko sekta prav, potem problema z nafto v prihodnosti nimamo. Če pa se motijo, pa smo ga naf00kali big time
Poraba nafte bo glede na napovedi narasla zaradi povečanih potreb v drugih industrijah (recimo kemična industrija, plastika ipd), ter zaradi povečanih potreb v državah v razvoju. Zaradi električnih avtomobilov bo narasla precej manj kot bi sicer. Oziroma če se izrazim z besedami Nacionalne agencije za energijo: "Electric cars are helping to transform energy use for passenger cars, slowing the pace of global oil demand growth". Tako da ja, problem imate and naf00kali ste big time. Poleg povečane potrebe po nafti bo seveda nafte čedalje manj in čedalje težje in dražje jo bo pridobivati, kar bo seveda še dodatno povečalo ceno.
https://twitter.com/IEA/status/93046221...
V Evropi, Ameriki in na Japonskem bo šla poraba v prihodnosti navzdol, v nerazvitih državah pa navzgor.
https://www.researchgate.net/figure/Cha...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
elip ::
O čem ti to? Pravico imam da povem svoje mnenje, svoboda govora pa to. In odgovoril sem uporabniku ki se je ravno to spraševal. Ravno zato so forumi ane.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
energetik ::
elip ::
Seveda se motiš. Evo sem našel tale graf ki stvar še lepše prikaže. Pri "passinger vehicles" gre ornk dol poraba v minus v primerjavi z današnjo, pri zgradbah, v industriji in pri generaciji elektrike ravno tako. Vendar gre pri ostalih sektorjih toliko gor da se globalno poraba v prihodnosti še vedno poveča.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
Blinder ::
O čem ti to? Pravico imam da povem svoje mnenje, svoboda govora pa to. In odgovoril sem uporabniku ki se je ravno to spraševal. Ravno zato so forumi ane.Imaš pravico, ampak to moraš biti malo moten, da 2x dnevno registriraš nov user in pri tem misliš, da to noben ne opazi.
Takoj se opazi, kdaj je avtor postov ta tip. Dolgi posti, kjer skos trobi eno in isto
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
elip ::
O čem ti to bluziš, tele grafe sem objavil prvič. Uporabnik se je spraševal glede globalne porabe nafte v prihodnosti in odgovoril sem mu kaj pravijo napovedi.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
elip ::
Ne, nafte po cenah ki smo jih vajeni ni dovolj. Zaloge so ocenjene za naslednjih 50 let, vendar bolj kot se bližamo konec zalogam, dražje bo pridobivanje in dražja bo cena goriva. Prištej k temu še večje povpraševanje po nafti in težnji politike da bo slej ko prej zaračunala škodo pri onesnaževanju in rezultat je tu. Po domače povedano, kaj ti pomaga če boš čez 30 let še vedno imel nafto če bo pa njena cena 10 EUR na liter? Ja za delat kakšne drage kemikalije se bo še splačalo, za avte pač ne. https://group.met.com/fyouture/when-wil...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
Sparkxl ::
Kakšen naf00kali?
Nafte je dovolj.
Nafte je dovolj ja, problem je samo da noben ne vlaga v nova odkritja, ker so vsi mnenja da bomo kmalu vsi vohali samo rožice in nafte več ne rabimo. 2/3 investicij v energetiki gre trenutno v obnovljive vire.
Vtipkajte v google "oil underinvestment" in berite. To so teme, ki se v mainstreamu ne pojavljajo, ker niso v skladu z eko fanatizmom.
Pa še ena zanimiva na temo blodnje, kot so carbon free, net zero in podoben BS. Poglejte si prvo tabelo na tem linku, ne znam slik limat sem. Surovin, ki bi to sploh omogočale, ni na svetu niti v sanjah dovolj.
https://www.zerohedge.com/geopolitical/...
elip ::
Ne, nafte ni dovolj. Nafte se na dolgi rok poskušamo znebiti zaradi zagotavljanja energetske neodvisnosti, izboljševanja kakovosti življenja in zmanjševanja zdravstvene škode. Surovin je zadosti že brez recikliranja, z recikliranjem pa še toliko bolj. Ker za razliko od nafte ki jo skuriš v avtomobilu lahko surovine v baterijah recikliraš nazaj v surovine za nove baterije. https://www.nature.com/articles/d41586-... Investitorji pač investirajo v tehnologije ki jim dajo večje dobičke, glede na to kar si sam povedal zgleda pač to ni nafta, ampak so obnovljivi viri.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
Wrop ::
Nov dan, novo ime.
Nafto bi moralo zmanjkati že 30 let nazaj, pa so jo od takrat počrpali še vsaj 10x do takrat načrpane. Novodobni oznanilci konca sveta ali pa nafte.
Nafto bi moralo zmanjkati že 30 let nazaj, pa so jo od takrat počrpali še vsaj 10x do takrat načrpane. Novodobni oznanilci konca sveta ali pa nafte.
elip ::
Močno pretiravaš z svojimi besedami, kakšno ime. Ne gre se zato da bi nafte prav kmalu zmanjkalo do zadnje kapljice. Ne bo jo zmanjkalo do zadnje kapljice. Gre se za to da so enostavno dostopne zaloge pretty much porabljene (ker so pač najbolj profitabilne), pridobivanje iz novih težje dostopnih zalog pa je dražje, kar se seveda prenese na čedalje višje cene goriva. Lahko pa kar sam napoveš kakšna bo cena dizla in bencina leta 2030, pa me zanima kdo bo bližje zadel. Jaz pravim da bo sigurno čez 2,2 EUR na liter v Sloveniji (že sedaj je skoraj toliko v nekaterih evropskih državah). Verjetno še več, ampak vsaj toliko.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
energetik ::
Potem pač bo 2,2€, trg se bo zbalansiral, če se štrom do takrat ne bo enako podražil, bo pač nabavljen večji delež EV.
Tako nekako kot je npr. pri mojem prastarem printerju, cene kartuš so tako zrasle, da se mi ga enostavno ni splačalo več uporabljat in sem nabavil novega, ki ima 5x cenejše kartuše. Trg bi moral tudi pri avtih tako sam sebe zregulirat, problem je pa, ker se nenehno vmešava v trg država.
Tako nekako kot je npr. pri mojem prastarem printerju, cene kartuš so tako zrasle, da se mi ga enostavno ni splačalo več uporabljat in sem nabavil novega, ki ima 5x cenejše kartuše. Trg bi moral tudi pri avtih tako sam sebe zregulirat, problem je pa, ker se nenehno vmešava v trg država.
VelkBla ::
kow ::
Pogovarjajte se o trznih cenah, ne davkih. Cena je pod 0.5e, ce se ne motim.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
elip ::
To ni problem da se država vmešava, država se vmešava zato ker je velika večina ljudi v osnovi glupih da ne vidi dalje od konice svojega nosu. Kdo misliš da razmišlja kolk bo boljše življenje v Evropi in kako se bo boostala Evropska ekonomija in standard ljudi zato ker bo denar za nafto ostal v Evropi (ker nafte imamo malo, elektriko pa znamo delati), misliš da to razmišlja "država" ali običajni Janezi (pustimo izjeme)? Tako je, država (odločevalci). Kdo misliš da razmišlja kakšni vse stroški nastanejo zaradi onesnaženega zraka, in koliko se bi boostalo dobro počutje ljudi, delovno storilnost, standard in ekonomijo če bi bil zrak čist, država ali običajni Janezi? Tako je, dražava. Velika večina ljudstva je pač glupega, jebiga tako je. Ali pa uporaba škodljivih konzervansov in aditivov v hrani, misliš da 99 % povprečnih Janezov sploh ve kateri so škodljivi in kateri ne? Seveda ne, zato tudi ne bo pripravljen plačati niti centa več za hrano brez škodljivega aditiva, pa tudi če bo razlika v ceni zanemarljiva. Pri takih stvareh za dobro ljudi pač potrebuješ regulativo in tega ne moreš prepustiti prostemu trgu.
Ja že čez 2 evra danes. Zdaj pa ekstrapoliraj kaj bo čez 10 let. Če bo "samo" 2,2 EUR boš loh še vesel, verjetno bo več.
Precej več skupaj z dostavo in maržami posrednikov.
Jaz pravim da bo sigurno čez 2,2 EUR na liter v Sloveniji (že sedaj je skoraj toliko v nekaterih evropskih državah). Verjetno še več, ampak vsaj toliko.
Trenutno v samo eni in to je Nizozemska. Pa se to je malce cez 2 eura (2.02 in ne 2.2).
Ja že čez 2 evra danes. Zdaj pa ekstrapoliraj kaj bo čez 10 let. Če bo "samo" 2,2 EUR boš loh še vesel, verjetno bo več.
Pogovarjajte se o trznih cenah, ne davkih. Cena je pod 0.5e, ce se ne motim.
Precej več skupaj z dostavo in maržami posrednikov.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
6bt9hmDwY ::
elip ::
Nič ni 100 procentno, bo pa verjetno še več kot toliko, kajti v zadnje 5 letih je čedalje bolj prisotna politična klima da se onesnaževalcem naprti plačilo stroškov ki jih povzročajo (Co2 kuponi in tako naprej). Tega pri gorivu ŠE ni, ampak si pa lahko siguren da bo slej ko prej. Če dodaš še to bo cena še dosti višja kot je moja zgornja ekstrapolirana ocena.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
6bt9hmDwY ::
Nič ni 100 procentno, bo pa verjetno še več kot toliko, kajti v zadnje 5 letih je čedalje bolj prisotna politična klima da se onesnaževalcem naprti plačilo stroškov ki jih povzročajo (Co2 kuponi in tako naprej). Tega pri gorivu ŠE ni, ampak si pa lahko siguren da bo slej ko prej. Če dodaš še to bo cena še dosti višja kot je moja zgornja ekstrapolirana ocena.
Torej ne vem, kaj čakaš, nakupi, boš bogat, če meniš, da cena nafte ali bencina na črpalki v zgodovini že ni bila višja. Mene, osebno, pa dražja nafta v resnici veseli, pomeni, da so vsaj nekatere naše odločitve zelo pravilne.
elip ::
V nafto svojega denarja ne mislim vlagati iz moralnih razlogov. Je bila že malenkost višja, ampak na dolgi rok se pa vztrajno draži, poglej grafe. Kot pravim pričakovati da se bo nafta na dolgi rok cenila je utopično. Žal pravljic v realnosti ni. Dražja nafta te veseli?
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
6bt9hmDwY ::
V nafto svojega denarja ne mislim vlagati iz moralnih razlogov. Je bila že malenkost višja, ampak na dolgi rok se pa vztrajno draži, poglej grafe. Kot pravim pričakovati da se bo nafta na dolgi rok cenila je utopično. Žal pravljic v realnosti ni. Dražja nafta te veseli?
Elip, zdaj govoriš neumnosti, sploh ne razumem, da ne vlagaš v nafto iz moralnih razlogov... Zakaj bi se morala nafta ceniti? Samo ne moreš na osnovi kratkoročnega trenda sklepati na dolgoročni, niti obratno, ne po smeri, ne po jakosti. Dražja nafta nas veseli ja, pridno pobiramo subvencije, ki jih podeljuje država, sicer še nismo zaključili z vsemi, s tem pa ugotavljamo, da se naše investicije še hitreje pokrivajo. Če nisem dovolj jasen, dajva prekiniti s to neplodno diskusijo. No, jaz bom v vsakem primeru nehal pisati, sem že povedal vse, kar sem imel, če pa ne razumeš, pa ostaja upanje, da kdaj še boš, upam, da ne bo prepozno.
elip ::
Ne govorim neumnosti, tebi vse pomeni denar, meni pa nekaj tudi moralne vrednote, kar pomisli koliko vojn je bilo sproženih zaradi nafte, ter sto tisoče ljudi ki so umrli zaradi umazanega zraka ki je posledica uporabe nafte. Kakšnega kratkoročnega trenda? Nafta se draži že od nekdaj že od samih začetkov, desetletja in desetletja. Razumem kaj si hotel povedati, verjetno se ukvarjaš z pridelavo biodizla in ti dražja nafta pride prav, saj naredi tvoj produkt bolj konkurenčen.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
6bt9hmDwY ::
Ne govorim neumnosti, tebi vse pomeni denar, meni pa nekaj tudi moralne vrednote, kar pomisli koliko vojn je bilo sproženih zaradi nafte, ter sto tisoče ljudi ki so umrli zaradi umazanega zraka ki je posledica uporabe nafte.
Ampak uporabljaš pa jo, neposredno ali posredno, služil pa ne bi z njo, čeprav odlično razbiraš trende? Če hočeš reči, da ne znaš, je zagotovo kak forumaš, ki te bo naučil trgovati s surovinami (in nafta je samo ena od njih). Saj potem smeš dobiček darovati tistim, ki so kakorkoli oškodovani zaradi tega, s tem bi morali najbolj zadostil... Opažam, da imava nepremostljive ovire v razumevanje, zato bom jaz nehal, ti pa piši svoje ideje, če ti je volja, meni jih niti brati ni povečini.
Kakšnega kratkoročnega trenda? Nafta se draži že od nekdaj že od samih začetkov, desetletja in desetletja.
Jaoj, kratkoročni trend je lahko tudi negativen, pa ne moreš sklepati na trend srednjega ali dolgega roka, velja tudi obratno. In ne moreš enostavno ekstrapolirati, zato pa ti pravim za zgodovinsko cene, da pač stvar oscilira. Ampak ti že veš, da bi zaslužil, ker ekstrapoliraš podatke, pa vendarle te morala ovira pri tem? Ok, tudi prav.
Razumem kaj si hotel povedati, verjetno se ukvarjaš z pridelavo biodizla in ti dražja nafta pride prav, saj naredi tvoj produkt bolj konkurenčen.
Eh jaoj, sem bolj električar in bi rad, da se investicije s subvencijami vred pač čimprej povrnejo. Za pridelavo biodizla nimam dovolj ustreznega znanja, niti veselja.
Nič, to je to, jaz se odjavim, se mi ne da več, ker je tole veliko preveč idealistično in neproduktivno.
elip ::
Ampak uporabljaš pa jo, neposredno ali posredno,
Je ne, neposredno je ne uporabljam. Nekaj malega je podredne uporabe (plastika in take zadeve, ampak to je zelo malo).
Če hočeš reči, da ne znaš, je zagotovo kak forumaš, ki te bo naučil trgovati s surovinami (in nafta je samo ena od njih). Saj potem smeš dobiček darovati tistim, ki so kakorkoli oškodovani zaradi tega, s tem bi morali najbolj zadostil... Opažam, da imava nepremostljive ovire v razumevanje, zato bom jaz nehal, ti pa piši svoje ideje, če ti je volja, meni jih niti brati ni povečini.
Če hočem vlagati bom raje vlagal v zelene tehnologije. Ovire v razumevanju imaš ti, ne jaz.
Jaoj, kratkoročni trend je lahko tudi negativen, pa ne moreš sklepati na trend srednjega ali dolgega roka, velja tudi obratno.
Ja to je res za kratkoročni trend in nikoli nisem trdil nasprotno. Žal pa se nafta draži dolgoročno kar je vidno tako iz zgodovine cen za 50 let nazaj, kot tudi iz logičnega razmisleka in podatkov o zalogi nafte, ter naraščanj potreb po energiji ki jo porabijo za črpanje in predelavo nafte. 50 let nazaj so rabili 1/50 tiste energije ki jo nafta vsebuje, dandanes je razmerje že okoli 1:5 (zasledil v dokumentarcu na Discovery kanalu). Potem imaš pa še tu dodaten politični faktor ki bo slej ko prej obdavčil onesnaževalce da sami povrnejo stroške škode ki jo povzročajo (to je že v obliki CO2 kuponov marsikod, tudi pri gorivu bo zadeva slej ko prej izrazita).
Nič, to je to, jaz se odjavim, se mi ne da več, ker je tole veliko preveč idealistično in neproduktivno.
Neproduktivno je ker ti morem isti point v debati povedati večkrat preden ga sploh zastopiš, idealistično ni pa prav nič.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
6bt9hmDwY ::
Ok, elip, prav, hvala za tvoje vrhunske moralistične razlage glede dolgoročnih trendov, katere ti morala preprečuje koristiti. Dobro ti gre za drug dan forumiranja, morda še kaj bo iz tebe.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 6bt9hmDwY ()
Buggy ::
Danes zena za 60 litrov ruknila 100€...tankala premium nafto. To je glede na leto nazaj kar lepa razlika. Hvala vlada in jezevec
Buggy ::
vlada ima s tem toliko da nam je od novega leta pomagala podraziti gorivo za 45% ko je sprostila regulacijo, zena pa je za dodatek, kako ne ve katero "rocko" je treba zagrabit
Zakaj bi pa morala kej vec imeti kot imas ti in jaz? Ti si vesel racunov na tankstelah?
Zakaj bi pa morala kej vec imeti kot imas ti in jaz? Ti si vesel racunov na tankstelah?
zobnik ::
sem mal pogledal po Evropi cena plina razen Švice, mamo skoraj najdražjega, 88 centov. S tem, da majo eni bencin 1.6 evra in plin 77 centov
En majo 65/70/75/80 centov.
En majo 65/70/75/80 centov.
cvalsr ::
Pri bencinu in nafti država pobere 2/3 cene.
Plin je poceni, ker/dokler se z njim vozi le malo ljudi.
Če/ko bi se z njim vozilo 1/3 ali še več avtomobilov, bo država tudi nanj obesila polne "bencinske" davščine. Od nekod pač mora polniti proračun.
Enako velja za elektriko - samo še sanjali boste lahko o poceni polnjenju na domačem šuko-štekarju po gospodinjski tarifi (ekvivalentno pretakanju plina iz gospodinjskih jeklenk v avtomobile). Obdavčeno bo.
Plin je poceni, ker/dokler se z njim vozi le malo ljudi.
Če/ko bi se z njim vozilo 1/3 ali še več avtomobilov, bo država tudi nanj obesila polne "bencinske" davščine. Od nekod pač mora polniti proračun.
Enako velja za elektriko - samo še sanjali boste lahko o poceni polnjenju na domačem šuko-štekarju po gospodinjski tarifi (ekvivalentno pretakanju plina iz gospodinjskih jeklenk v avtomobile). Obdavčeno bo.
_marc_ ::
A je kje podatek, kolikšna je v Sloveniji poraba bencina(95), oziroma dizla na mesečni ali letni ravni?
energetik ::
A je kje podatek, kolikšna je v Sloveniji poraba bencina(95), oziroma dizla na mesečni ali letni ravni?https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/...
gruve ::
Pri bencinu in nafti država pobere 2/3 cene.
Plin je poceni, ker/dokler se z njim vozi le malo ljudi.
Če/ko bi se z njim vozilo 1/3 ali še več avtomobilov, bo država tudi nanj obesila polne "bencinske" davščine. Od nekod pač mora polniti proračun.
Enako velja za elektriko - samo še sanjali boste lahko o poceni polnjenju na domačem šuko-štekarju po gospodinjski tarifi (ekvivalentno pretakanju plina iz gospodinjskih jeklenk v avtomobile). Obdavčeno bo.
Ne ne bo iz dveh razlogov:
1. Država se je zavezala k spoštovanju pariškega sporazuma in zmanjševanju CO2 emisij in del rešitve so električni avtomobili. Državi se gre da zaveze izpolni, v nasprotnem primeru bo morala plačevati visoke kazni evropski uniji in višina kazni bo precej večja kot bo pa država pobrala dodatnega davka. Po domače povedano, kaj državi pomaga če boš pobrala 200 milijonov dodatnega davka če bo morala pa plačati več kot milijardo kazni? To se ji ne splača. Obdavčitev električnih avtov se ji ne splača.
2. Električni avto ne povzroča take zdravstvene in BDP škode tako kot bencinski ali dizelski. Bencinski ali dizelski avto res plačata okrog 4 EUR davkov na 100 km, vendar povzročita za okrog 49 EUR ŠKODE na 100 km! Torej bencinski avto z trošarinami in ostalimi prispevki plača DOSTI MANJ kot pa povrzoči škode. Torej kaj ti pomaga da naftni avto plača teh bogih 4 EUR, če pa povzroči 49 EUR škode na vsakih 100 prevoženih kilometrov? To je še vedno 45 EUR minusa na 100 km za državo. Kdo to plača? Vsi davkoplačevalci, tudi tisti ki avta sploh nimajo ali pa imajo električni avto. Pošteno bi bilo da to škodo plača tisti ki jo je POVZROČIL, torej voznik naftnega avtomobila.
https://www.oecd.org/economy/greeneco/e...
https://oe.finance.si/8933977/Koliko-sk...
Od kje teh 49 EUR škode za 100 prevoženih kilometrov? Gremo po vrsti:
Glavni problem so strupi ki povzročajo ogromno zdravstveno škodo in zmanjšano kakovost bivanja (znanstvene študije kažejo da onesnažen zrak povzroča manjšanje inteligence, povzroča pojav depresije, zmanjšuje delovno storilnost ipd). Tudi če gledamo purely finančno je škoda zaradi onesnaženega zraka gromozanska. V Sloveniji za zdravljenje bolezni zaradi onesnaženega zraka porabimo 988 milijonov evrov vsako leto.
Koliko škode nam povzročijo fosilna goriva? Za 1,1 milijarde evrov na leto!
https://oe.finance.si/8933977/Koliko-sk...
Znana je tudi študije OECD ki je ugotovila da 20 % zmanjšanje količine mikroskopskih trdih delcev v zraku vodi 2,4 % izboljšanja BDPja. Če to ekstrapoliramo na 100 %, to pomeni 12 % BDP-ja, kar letno pomeni zgubljenih 6705 milijonov evrov zaradi onesnaženega zraka (Slovenski BDP je namreč 52,88 milijarde evrov letno).
The economic costs of air pollution: Evidence from Europe
https://www.oecd.org/economy/greeneco/e...
Letno torej v Sloveniji zaradi onesnaženega zraka zgubimo 988 milijonov evrov za stroške zdravljenja in še dodatne 6705 milijonov evrov v obliki škode za bruto domači proizvod, skupaj torej 7693 milijonov evrov, to številko zdelimo z 1,2 miljona avtomobilov v Sloveniji in dobimo 6410 EUR škode po avtomobilu vsako leto. Povprečna kilometrina je 13.000 km, kar pomeni 49,5 EUR škode za vsakih 100 prevoženih kilometrov. Se ti še zdi nefer da EV ne plača teh bogih 4 EUR škode ki jo niti ne povroči? Ravno obratno je, ne fer je da naftni avto ne plača vse škode ki jo povzroči. Zakaj bi morali drugi plačevati za škodo ki jo je povzročil tvoj dizel?
3. Sicer pa tudi tudi če bi električne avtomobile obdavčil povsem enako kot bencinske ali dizelske, torej teh 4 EUR na 100 km, bi bila vožnja z njimi še vedno precej cenejša. Da pa takšna obdavčitev ne bi bila smiselna (tudi finančno za državo ne) govorita pa že prvi dve točki.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Groot ()
energetik ::
Povej mi, kako OECD loči onesnaženje od individualnih kurišč in prometa?
Kako loči 10let stare dizle brez DPF od modernih bencinarjev? Ne metat vsega v isti koš!
Zadnjič sem šel za štos dobesedno vohat izpuh moje Corolle, to nima popolnoma nobenega vonja, ven gre čista voda in CO2.
Kako loči 10let stare dizle brez DPF od modernih bencinarjev? Ne metat vsega v isti koš!
Zadnjič sem šel za štos dobesedno vohat izpuh moje Corolle, to nima popolnoma nobenega vonja, ven gre čista voda in CO2.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Mato989 ::
Letno torej v Sloveniji zaradi onesnaženega zraka zgubimo 988 milijonov evrov za stroške zdravljenja in še dodatne 6705 milijonov evrov v obliki škode za bruto domači proizvod, skupaj torej 7693 milijonov evrov, to številko zdelimo z 1,2 miljona avtomobilov v Sloveniji in dobimo 6410 EUR škode po avtomobilu vsako leto. Povprečna kilometrina je 13.000 km, kar pomeni 49,5 EUR škode za vsakih 100 prevoženih kilometrov. Se ti še zdi nefer da EV ne plača teh bogih 4 EUR škode ki jo niti ne povroči? Ravno obratno je, ne fer je da naftni avto ne plača vse škode ki jo povzroči. Zakaj bi morali drugi plačevati za škodo ki jo je povzročil tvoj dizel?
Dajte vi prvo nam razložit kako vemo da je vso to onesnaženje SAMO in IZKLJUČNO od avtomobilov? Kaj to da pa na vaseh kurijo vsega boga to pa ne onesnažuje zraka? Kako vejo kdo je kakšen delež zasmradil da si lahko to ven izračunal?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
m0LN4r ::
To so stari avtobusi, stari tovornjaki, stari dostavni kombiji, sleperji, bagerji, tovarne, TES, vsi ti k kurjo na olje, pelete, drva in vmes zakurijo es kaksno gumo, plasticne flase oz. vse kar zgori. Novejsi avti, torej vsaj zadnjih zadnjih 10 let so bistveno cistejsi.
Saj se direkt vidi in voha jeseni, ko prihaja kurilna sezona in se dim spusti in ujame v megli. Vohas celo naselje kaj kurijo.
PS: Ah pozabil sem se vse traktorje, ki cel dan brnijo ko se drva seka, vse stare traktorje, ki jih tankajo s kurilcem in ostale gospodarsko masinerijo, ki brni celo leto in ima motorje se iz yuge.
Novejsi avti vsaj zadnjih 5-10 let so proti temu cisti in prdijo rozice.
Saj se direkt vidi in voha jeseni, ko prihaja kurilna sezona in se dim spusti in ujame v megli. Vohas celo naselje kaj kurijo.
PS: Ah pozabil sem se vse traktorje, ki cel dan brnijo ko se drva seka, vse stare traktorje, ki jih tankajo s kurilcem in ostale gospodarsko masinerijo, ki brni celo leto in ima motorje se iz yuge.
Novejsi avti vsaj zadnjih 5-10 let so proti temu cisti in prdijo rozice.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
b3D_950 ::
Ma niso rožice, zapelji se s kolesom (ali peš) kdaj, po ravnini je še ok, ampak čim je mal cesta v hrib lahko takoj zavohaš "rožice". Problem so pa kratke razdalje, ker se vsa svinjarija, ki ne zgori nabira in potem, ko se peljejo 2-3km daleč stran se to ravno toliko segreje, da začne smrdet.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
gruve ::
Povej mi, kako OECD loči onesnaženje od individualnih kurišč in prometa?
Kako loči 10let stare dizle brez DPF od modernih bencinarjev? Ne metat vsega v isti koš!
Zadnjič sem šel za štos dobesedno vohat izpuh moje Corolle, to nima popolnoma nobenega vonja, ven gre čista voda in CO2.
Aha gre kurac ven samo čista voda in CO2. Na dušikove okside, mikroskopsek trde delce, aromatske ogljikovodike, žveplove diokside, ogljikov monoksid in ozon si pa pozabil. Daj narediva poskus, oba se z svojim PRIŽGANIM avtomobilom zapriva v garažo in tam preživiva 5 ur. Jaz z svojim električnim, ti z svojim dizlom/bencinarjem. Kdor ven pride živ zmaga. (Pa upam da nis res tolk neumen da bi šel kaj tazga poskušati, je SMRTNO NEVARNO!).
Utk ::
No, ampak pošteno bi bilo, da na ta test prideš z električnim avtom. Ne s posterjem električnega avta.
Valvoline ::
Povej mi, kako OECD loči onesnaženje od individualnih kurišč in prometa?
Kako loči 10let stare dizle brez DPF od modernih bencinarjev? Ne metat vsega v isti koš!
Zadnjič sem šel za štos dobesedno vohat izpuh moje Corolle, to nima popolnoma nobenega vonja, ven gre čista voda in CO2.
Aha gre kurac ven samo čista voda in CO2. Na dušikove okside, mikroskopsek trde delce, aromatske ogljikovodike, žveplove diokside, ogljikov monoksid in ozon si pa pozabil. Daj narediva poskus, oba se z svojim PRIŽGANIM avtomobilom zapriva v garažo in tam preživiva 5 ur. Jaz z svojim električnim, ti z svojim dizlom/bencinarjem. Kdor ven pride živ zmaga. (Pa upam da nis res tolk neumen da bi šel kaj tazga poskušati, je SMRTNO NEVARNO!).
Primerjava ni smiselna, v garazi kjer je elektrikas bos mogu potegnit kasno izpusno cev z cistimi izpusnimi plini iz TESa, sploh pa tisti k filajo ponoci na *subvencije*.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
gruve ::
Letno torej v Sloveniji zaradi onesnaženega zraka zgubimo 988 milijonov evrov za stroške zdravljenja in še dodatne 6705 milijonov evrov v obliki škode za bruto domači proizvod, skupaj torej 7693 milijonov evrov, to številko zdelimo z 1,2 miljona avtomobilov v Sloveniji in dobimo 6410 EUR škode po avtomobilu vsako leto. Povprečna kilometrina je 13.000 km, kar pomeni 49,5 EUR škode za vsakih 100 prevoženih kilometrov. Se ti še zdi nefer da EV ne plača teh bogih 4 EUR škode ki jo niti ne povroči? Ravno obratno je, ne fer je da naftni avto ne plača vse škode ki jo povzroči. Zakaj bi morali drugi plačevati za škodo ki jo je povzročil tvoj dizel?
Dajte vi prvo nam razložit kako vemo da je vso to onesnaženje SAMO in IZKLJUČNO od avtomobilov? Kaj to da pa na vaseh kurijo vsega boga to pa ne onesnažuje zraka? Kako vejo kdo je kakšen delež zasmradil da si lahko to ven izračunal?
Avtomobili so zaslužni za levji delež tega onesnaževanja. Kaj kurijo na vaseh je precej irelevantno. Zakaj se boš vprašal. Dajva pomisliti. Če na vasi vaški Joža zakuri na drva s tem prisili k vdihavanju 10, morda 20 svojih sosedov preden se zadeva tako razredči da ni več znatno zdravju škodljiva. V mestu Ljubljana pa vaški Joža vozi svoj dizel in prisili k vdihavanju več kot 100.000 ljudi (torej 1000 krat več ljudi). Poleg tega so izpuhi avtomobilov DOKAZANO rakotvorni in povzročajo manjšanje inteligence, manjšanje energije in dobrega počutja, delovne storilnosti, povzročajo alzhaimerjevo in parkinsonovo bolezen, srčni infarkt ipd, skratka so mnogo bolj škodljivi kot pa onenaževanje z drvmi. Vse te zadeve so bile dokazane z znanstvenimi raziskavami.
"Exhaust fumes from diesel engines do cause cancer, a panel of experts working for the World Health Organization says.
.It concluded that the exhausts were definitely a cause of lung cancer and may also cause tumours in the bladder."
Diesel Exhaust Causes Lung Cancer
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...
Diesel exhaust fumes 'definitely' cause cancer
https://scienceblog.cancerresearchuk.or...
Diesel Exhaust and Lung Cancer--Aftermath of Becoming an IARC Group 1 Carcinogen
Debra T Silverman
American Journal of Epidemiology, Volume 187, Issue 6, June 2018, Pages 1149-1152, https://doi.org/10.1093/aje/kwy036
https://academic.oup.com/aje/article/18...
Air pollution & the brain: Subchronic diesel exhaust exposure causes neuroinflammation and elevates early markers of neurodegenerative disease
Shannon Levesque,1 Michael J Surace,1 Jacob McDonald,2 and Michelle L Block:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...
Diesel exhaust inhalation increases thrombus formation in man
Andrew J. Lucking, Magnus Lundback, Nicholas L. Mills, Dana Faratian, Stefan L. Barath
https://academic.oup.com/eurheartj/arti...
Experimental exposure to diesel exhaust increases arterial stiffness in man
https://link.springer.com/article/10.11...
The Toxicity of Diesel Exhaust: Implications for Primary Care
https://www.jabfm.org/content/21/1/55.s...
Prenatal exposure to diesel exhaust PM2.5 causes offspring β cell dysfunction in adulthood
https://journals.physiology.org/doi/ful...
Diesel engine exhaust accelerates plaque formation in a mouse model of Alzheimer's disease
Maja Hullmann,1 Catrin Albrecht,1 Damiën van Berlo,1,7 Miriam E. Gerlofs-Nijland
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...
The National Institute for Occupational Safety and Health (NIOSH):Carcinogenic Effects of Exposure to Diesel Exhaust
https://www.cdc.gov/niosh/docs/88-116/d...
Alzheimer's 'is linked to diesel engine fumes': Tiny particles emitted could help to form plaques in the brain that cause the disease
https://www.dailymail.co.uk/health/arti...
Scientists find evidence of link between diesel exhaust, risk of Parkinson's
https://medicalxpress.com/news/2020-05-...
Link between diesel exhaust and risk of Parkinson's discovered
https://neurosciencenews.com/parkinsons...
Diesel exhaust linked to magnetic particles in our brains and Alzheimer's Disease
http://www.movingforwardnetwork.com/201...
. https://theconversation.com/how-we-disc...
Prenatal and early-life diesel exhaust exposure causes autism-like behavioral changes in mice
https://particleandfibretoxicology.biom...
Prenatal exposure to diesel exhaust particles causes anxiety, spatial memory disorders with alters expression of hippocampal pro-inflammatory cytokines and NMDA receptor subunits in adult male mice offspring
https://www.sciencedirect.com/science/a...
Effect of prenatal exposure to diesel exhaust on dopaminergic system in mice
https://www.sciencedirect.com/science/a...
Ischemic and Thrombotic Effects of Dilute Diesel-Exhaust Inhalation in Men with Coronary Heart Disease
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/N...
..Impaired vascular function after exposure to diesel exhaust generated at urban transient running conditions
https://link.springer.com/article/10.11...
Povej mi, kako OECD loči onesnaženje od individualnih kurišč in prometa?
Kako loči 10let stare dizle brez DPF od modernih bencinarjev? Ne metat vsega v isti koš!
Zadnjič sem šel za štos dobesedno vohat izpuh moje Corolle, to nima popolnoma nobenega vonja, ven gre čista voda in CO2.
Aha gre kurac ven samo čista voda in CO2. Na dušikove okside, mikroskopsek trde delce, aromatske ogljikovodike, žveplove diokside, ogljikov monoksid in ozon si pa pozabil. Daj narediva poskus, oba se z svojim PRIŽGANIM avtomobilom zapriva v garažo in tam preživiva 5 ur. Jaz z svojim električnim, ti z svojim dizlom/bencinarjem. Kdor ven pride živ zmaga. (Pa upam da nis res tolk neumen da bi šel kaj tazga poskušati, je SMRTNO NEVARNO!).
Primerjava ni smiselna, v garazi kjer je elektrikas bos mogu potegnit kasno izpusno cev z cistimi izpusnimi plini iz TESa, sploh pa tisti k filajo ponoci na *subvencije*.
Je smiselna. Dizel onesnažeuje sredi Ljubljane z 300.000 prebivalci, medtem ko je TEŠ6 v mestu z komaj 3000 prebivalci, razlika v škodi je 1000 kratna. Da ne govorimo o tem da tudi samo z teš6 nafilan električni avto še vedno onesnaži manj od bencinarja, da o dizlu sploh ne govorimo (teš6 ima boljše filtre, izkoristek je večji). Misliti ti bo dal že zamo podatek da teš6 proizvede letno za 4200 GWh energije, kar je za 2 Slovenije avtomobilov (za več kot za 2 milijona avtomobilov).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gruve ()
Valvoline ::
Vse te kvazi raziskave so stare 10-20 let, vmes so se izpusni plini precej *izboljsali*, sploh za najvecje onesnazevalce v tovornem prometu z uvedbo addblue. Se vedno ostaja dejstvo da povprecen gospodinjski dimnik pri kurjenju drv/premoga pozimi v eni uri zasvinja vec k 20.000 avtov skupaj letno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
gruve ::
Ti si kvazi "forumski ekspert", vsakemu pa je jasno da nimaš pojma, ne pa raziskave. Ne laži da so vse raziskave stare 10 do 20 let. Niti podrazno. Izpušni plini so pri novih avtomobilih še vedno isti, le v manjši količini se izpuščajo. Adblue pri tovornem prometu pomaga do manjših izpustov dušikovih oksidov, ampak izpusti še zmeraj so in to ne majhni! Da ne govorimo o tem da večina tovornjakarjev vozi BREZ adblue. Znanost se ne strinja z tvojimi nebulozami, dizlov izpuh je mnogo bolj škodljiv od izpuha dimnika na drva, dizlov izpuh dokazano povzroča RAKA in to je trditev svetovne zdravstvene organizacije in vseh ostalih znanstvenikov.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gruve ()
gruve ::
To so stari avtobusi, stari tovornjaki, stari dostavni kombiji, sleperji, bagerji, tovarne, TES, vsi ti k kurjo na olje, pelete, drva in vmes zakurijo es kaksno gumo, plasticne flase oz. vse kar zgori. Novejsi avti, torej vsaj zadnjih zadnjih 10 let so bistveno cistejsi.
Saj se direkt vidi in voha jeseni, ko prihaja kurilna sezona in se dim spusti in ujame v megli. Vohas celo naselje kaj kurijo.
PS: Ah pozabil sem se vse traktorje, ki cel dan brnijo ko se drva seka, vse stare traktorje, ki jih tankajo s kurilcem in ostale gospodarsko masinerijo, ki brni celo leto in ima motorje se iz yuge.
Novejsi avti vsaj zadnjih 5-10 let so proti temu cisti in prdijo rozice.
Novi avti so čistejši, ampak ne toliko kot praviš. Euro 3 avto ima izmerjene emisije 1 gram strupenih dušikovih oksidov na kilometer, EURO 5 ima 0,8 g, EURO 6 pa 0,6g. Da ne govorimo o tem da vsi močno presegajo zakonsko predpisane emisije! Poglej tiste izpuste označene z rdečo barvo, zdaj pa preberi koliko večji so realni izpusti.
Podatki so iz te znanstvene raziskave:
https://www.researchgate.net/figure/Ill...
Avtomobili povzročajo levji delež škode, pusti ti traktorje, na vsako obratovalno uro traktorja ima vsaj 10.000 obratovalnih ur avtomobila. Kaj se voha in kaj ne ni dober pokazatelj za škodljivost. Stvar je lahko popolnoma brez vonja in je IZREDNO strupena (recimo dušikovi oksidi pri avtomobilih).
Tukaj so testiralo floto dizelskih in bencinskih vozil, vse od EURO3 do EURO6. Rezultati so katastrofalni, sploh za dizle, poglej sliko da te šokira! Preberi legendo da boš vedel kaj predstavlja rdeča barva. In tudi tisti z zeleno barvo niso brez strupenih izpustov seveda, pri rumenih in rdečih so izpusti še mnogo slabši.
https://theicct.org/publications/true-r...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gruve ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Cena goriva na AC - izven AC (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 13675 (10251) | sbawe64 |
» | Cena bencina, trošarine itd.. (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 15042 (13219) | St235 |