Forum » Loža » Mini električni avto, prihodnost mestne mobilnesti tudi v Sloveniji?
Mini električni avto, prihodnost mestne mobilnesti tudi v Sloveniji?
WizzardOfOZ ::
2.) nimamo prostora za sončne elektrarne drugje kot na strehah hiš (tisti, ki bi dovolili), za to, da boš na obdelovalno zemljo postavljal sončno elektrarno te še jaz tožim za vse kar imaš (tudi usrane gate)
To ne drži, lahko greš vprašat tudi univerzitnega profesorja Andreja Senegačnika, če meni kot strokovjaku ne verjameš. 10 kvadratnih kilometrov za sončno elektrarno bi se že našel tudi na nekemtijskih površinah, glede na to da je slovenija velika preko 20.000 kvadratnih kilometrov.
Še enkrat; Pokaži mi kje bi to lahko postavil, pa da ti bodo ljudje pustili.
Zato ti pravim, si samo še en teoretik v vrsti mnogih, ki mislijo, da lahko nekdo karkoli počne na kmetijskih površinah in da bodo ljudje to mirno prenašali.
Erik39 ::
Spet nebuloze in zanikanje samega sebe? Prej si trdil, da bi rabili 200MW sončno elektrarno in da jo brez problema postavimo na 1 kvadratni kilometer, sedaj pa trdiš, da je to slabo, ker dela zmedo v omrežju.
Sproti bereš na googlu in prilagajaš svoje znanje temu kar prebereš?
Ni res, nobenih nebuloz in zanikanja samega sebe ni. 200 MW sončno elektrarno bi lahko postavili, pa tudi dosti večjo, prostor tukaj ni problem. Problem je nekonstantnost vira, kar sem v svojih komentarjih večkrat jasno poudaril. Jasno sem poudaril da ne podpiram sončnih elektrarn po trenutnih subvencionirah cenah, ker to "zeleno razsipnost" plačamo vsi uporabniki električne energije.
Problem ni prostor, problem je nekonstantnost in potreba po rezervnih elektrarnah, takrat ko sonce ne sveti. Da imaš vse elektrarne podvojene ( 200 MW sončno + 200 MW v klasičnih virih pa se izkaže kot draga opicija).
Nimamo. Ker tam nikoli ne bo stala HE. Ljudje ne bodo pustili, zato jo daj iz enačbe ven.
Ne drži, na spodnji Savi in na muri so planirane nove hidroelektrarne. Nimajo kaj pustit ne pustit. Zadeva je najboljša s stališča ekologije, kar se jih lahko tudi jasno razloži, tako kot sem jaz razložil tebi. POčasi in jasno moraš razložiti, tako kot otrokom v vrtcu in na koncu po desetih puskusih končno dojamejo. Bolje pozno, kot nikoli pravijo.
WizzardOfOZ je izjavil:
Nakup EV vozila je res marginalna stvar za boljše okolje. Ogromno več bi naredili za okolje, če bi si delili avtomobile, ne pa da se v 2.5 tonski gajbi pelje samo en človek, pa da bi imeli boljše želežniške povezave. Sedaj vidmi, da bo do Kočevja peljal vlak. To se mi zdi korak v pravo smer.
Še več bi naredili za okolje, če bi ljudje "pridelovali" manj smeti. (mogoče kondomov ostane isto ali še malo več, da ne bo preveč nešolanih mladih debilnih Erikov39)
Nešolan in debilen si tukaj samo ti in Kol1br1. Ostali smo pametni za razliko od tebe. Šolan sem, imam opravljeno fakulteto za Strojništvo v Ljubljani in spadam med 5 % najboljših študentov, za kar imam tudi priznanje, ki sem ga pripravljen pokazati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
WizzardOfOZ ::
Izkaže se da teoretiki na papirju vse zmorete, v praksi pa nič. Zato nehaj že teoretizirat, naredi nekaj in pokaži svetu svoj produkt, če imaš res toliko znanja in si tako dobro izdelal šolo, kot praviš!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
Erik39 ::
WizzardOfOZ je izjavil:
2.) nimamo prostora za sončne elektrarne drugje kot na strehah hiš (tisti, ki bi dovolili), za to, da boš na obdelovalno zemljo postavljal sončno elektrarno te še jaz tožim za vse kar imaš (tudi usrane gate)
To ne drži, lahko greš vprašat tudi univerzitnega profesorja Andreja Senegačnika, če meni kot strokovjaku ne verjameš. 10 kvadratnih kilometrov za sončno elektrarno bi se že našel tudi na nekemtijskih površinah, glede na to da je slovenija velika preko 20.000 kvadratnih kilometrov.
Še enkrat; Pokaži mi kje bi to lahko postavil, pa da ti bodo ljudje pustili.
Zato ti pravim, si samo še en teoretik v vrsti mnogih, ki mislijo, da lahko nekdo karkoli počne na kmetijskih površinah in da bodo ljudje to mirno prenašali.
Nisem noben teoretik: ČESA za hudiča v naslednjem stavku nisi razumel:
"10 kvadratnih kilometrov za sončno elektrarno bi se že našel tudi na nekemtijskih površinah, glede na to da je slovenija velika preko 20.000 kvadratnih kilometrov."
A ti vidiš da piše NEEEEkrmetijske površine ( a vidiš tist NE spredal al tud zdej ne, pismo rosno no :D )
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
WizzardOfOZ ::
WizzardOfOZ je izjavil:
2.) nimamo prostora za sončne elektrarne drugje kot na strehah hiš (tisti, ki bi dovolili), za to, da boš na obdelovalno zemljo postavljal sončno elektrarno te še jaz tožim za vse kar imaš (tudi usrane gate)
To ne drži, lahko greš vprašat tudi univerzitnega profesorja Andreja Senegačnika, če meni kot strokovjaku ne verjameš. 10 kvadratnih kilometrov za sončno elektrarno bi se že našel tudi na nekemtijskih površinah, glede na to da je slovenija velika preko 20.000 kvadratnih kilometrov.
Še enkrat; Pokaži mi kje bi to lahko postavil, pa da ti bodo ljudje pustili.
Zato ti pravim, si samo še en teoretik v vrsti mnogih, ki mislijo, da lahko nekdo karkoli počne na kmetijskih površinah in da bodo ljudje to mirno prenašali.
ČESA za hudiča v naslednjem stavku nisi razumel:
"10 kvadratnih kilometrov za sončno elektrarno bi se že našel tudi na nekemtijskih površinah, glede na to da je slovenija velika preko 20.000 kvadratnih kilometrov."
A ti vidiš da piše NEEEEkrmetijske površine ( a vidiš tist NE spredal al tud zdej ne, pismo rosno no :D )
Še enkrat, pokaži teh 10 kvadratnih kilometrov nekmetijskih površin, kjer ti bodo ljudje dovolili to postaviti. Namreč v sloveniji ene k*** majhne zadeve ne moreš več postavit, da se ne najde civilna iniciativa, ki zaustavi celoten projekt.
Erik39 ::
HE so bile planirane, izdelane pa ne bodo nikoli. Ker drugače bi z milijardo evrov, ki so jo vrgli v teš6, lahko zgradili vse tiste HE, pa še problema s premogom nebi imeli.
To ni res, seveda bodo izdelane, nasprotovanja na spodnji savi sploh ni. Tudi drugod bodo izdelane, verjemi, je tako najbolje za ekologijo in tudi kar se cene elektrike tiče.
Ker drugače bi z milijardo evrov, ki so jo vrgli v teš6, lahko zgradili vse tiste HE, pa še problema s premogom nebi imeli.
Bilo je 1,4 miljarde, ne samo miljarda. In če bi se kaj spoznal, bi vedel, da je bil TEŠ6 politična odločitev, ne pa odločitev stroke, ki je bila proti.
WizzardOfOZ je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
2.) nimamo prostora za sončne elektrarne drugje kot na strehah hiš (tisti, ki bi dovolili), za to, da boš na obdelovalno zemljo postavljal sončno elektrarno te še jaz tožim za vse kar imaš (tudi usrane gate)
To ne drži, lahko greš vprašat tudi univerzitnega profesorja Andreja Senegačnika, če meni kot strokovjaku ne verjameš. 10 kvadratnih kilometrov za sončno elektrarno bi se že našel tudi na nekemtijskih površinah, glede na to da je slovenija velika preko 20.000 kvadratnih kilometrov.
Še enkrat; Pokaži mi kje bi to lahko postavil, pa da ti bodo ljudje pustili.
Zato ti pravim, si samo še en teoretik v vrsti mnogih, ki mislijo, da lahko nekdo karkoli počne na kmetijskih površinah in da bodo ljudje to mirno prenašali.
ČESA za hudiča v naslednjem stavku nisi razumel:
"10 kvadratnih kilometrov za sončno elektrarno bi se že našel tudi na nekemtijskih površinah, glede na to da je slovenija velika preko 20.000 kvadratnih kilometrov."
A ti vidiš da piše NEEEEkrmetijske površine ( a vidiš tist NE spredal al tud zdej ne, pismo rosno no :D )
Še enkrat, pokaži teh 10 kvadratnih kilometrov nekmetijskih površin, kjer ti bodo ljudje dovolili to postaviti. Namreč v sloveniji ene k*** majhne zadeve ne moreš več postavit, da se ne najde civilna iniciativa, ki zaustavi celoten projekt.
Kjer čš, glede na to da je 10 km2 samo eno dvatisočino celotne Slovenije. Je pač treba tudi lokalnim prebivalcem dati nekaj malega da gre skozi ane. Potem hitro opustijo svojo neumne neutemeljene argumente.
Sloh pa sva z to sončno elektrarno zašla. Sam nisem za sončne elektrane, vse dokler ne bo na voljo ekonomsko učinkovito shranjevanje električne energije (delno to so čpralne hidroelektrarne kot je črpalna elektrarna Avče, samo primernih lokacij za črpalne elektrarne ni veliko).
Jaz sem da se postavi novo jedrsko elektrarno, to je moje strokovno mnenje. Tako je najboljše za okolje in za ceno elektrike, ki bo nizka na ta način. Eno četrtino te elektrarne porabimo za svoje potrebe, ki bodo do takrat narasle, ostalo pa prodajamo na trgu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
WizzardOfOZ ::
HE so bile planirane, izdelane pa ne bodo nikoli. Ker drugače bi z milijardo evrov, ki so jo vrgli v teš6, lahko zgradili vse tiste HE, pa še problema s premogom nebi imeli.
To ni res, seveda bodo izdelane, nasprotovanja na spodnji savi sploh ni. Tudi drugod bodo izdelane, verjemi, je tako najbolje za ekologijo in tudi kar se cene elektrike tiče.
Ker drugače bi z milijardo evrov, ki so jo vrgli v teš6, lahko zgradili vse tiste HE, pa še problema s premogom nebi imeli.
Bilo je 1,4 miljarde, ne samo miljarda. In če bi se kaj spoznal, bi vedel, da je bil TEŠ6 politična odločitev, ne pa odločitev stroke, ki je bila proti.
V osnovi je bila za TEŠ6 namenjena milijarda evrov. Koliko je bilo aneksov, me niti ne zanima, ker so v sloveniji vedno bili in bodo aneksi, da si reveži opomorejo, ker se prenizko ceno že v osnovi postavili. Politika me pa ne zanima.
Najbolj ekološko čista je jedrska elektrarna (dokler ni napak), ker razen stavbe nič ne spreminja okolja. Akumulacijsko jezero je velika sprememba, pa če verjameš ali ne.
Za moje pojme, bi bilo dobro da sredi piranskega zaliva postavimo plinski terminal in jedrsko elektrarno. Plin se mora ogrevat iz minus 160 stopinj celzija na minus 155 stopinj celzija, da lahko teče po ceveh, jedrska se mora pa hladiti. In s tem imaš zaprt sistem, kjer plin hladi jedrsko elektrarno, pa se zaradi tega nebi segrevalo ali ohlajalo morje.
Kjer čš, glede na to da je 10 km2 samo eno dvatisočino celotne Slovenije. Je pač treba tudi lokalnim prebivalcem dati nekaj malega da gre skozi ane. Potem hitro opustijo svojo neumne neutemeljene argumente.
Sej to ni problem lokalcev. To je problem tistih v ljubljani in mariboru, ker njim nič ne pade v žep.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
Erik39 ::
V osnovi je bila za TEŠ6 namenjena milijarda evrov.
Za TEŠ6 je bila planirana cena 700 miljonov (0,7 miljarde). Končna cena je bila 1,4 miljarde na koncu.
Vir: https://www.24ur.com/novice/gospodarstv...
Jasno navaja:
"V času, ko vlada zahteva varčevanje povsod, se pri projektu Teš 6 zdi, kot da 100 milijonov gor ali dol sploh ni pomembno. Če je bila cena najprej okrog 700 milijonov evrov, je zdaj že več kot 1,4 milijarde, nekateri nekdanji zaposleni pa v policijski preiskavi."
Vir2: https://www.24ur.com/novice/crna-kronik...
Najbolj ekološko čista je jedrska elektrarna (dokler ni napak), ker razen stavbe nič ne spreminja okolja. Akumulacijsko jezero je velika sprememba, pa če verjameš ali ne.
Res je jedrska elektrarna je zakon, tudi kar se okolja tiče. Skupaj z hidroelektrarno ima najmanjši odtis na okolje. Akumulacijsko jezero je sprememba, vendar ne nujno negativna sprememba, če je zadeva pravilno izvedena (drča za ribe in minimalni pretok, ki zaobde jez in glavno stugo). Akumulacijsko jezero je relativno majhen davek, glede na konstantnost proizvodnje in dejstvo da je energent (voda) zastonj in je proizvodna cena zelo nizka. Prav tako med obratovanjem hidroelektrarne ni izpustov škodljivih plinov in ostalega sranja.
Uglavnem na kratko: jedrska in hidrolekrarna sta zakon. :D
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
Erik39 ::
Za moje pojme, bi bilo dobro da sredi piranskega zaliva postavimo plinski terminal in jedrsko elektrarno. Plin se mora ogrevat iz minus 160 stopinj celzija na minus 155 stopinj celzija, da lahko teče po ceveh, jedrska se mora pa hladiti. In s tem imaš zaprt sistem, kjer plin hladi jedrsko elektrarno, pa se zaradi tega nebi segrevalo ali ohlajalo morje.
To je ena opcija, vsekakor ne slaba in vredna razmisleka. Ali pa če z odpadno toploto ogrovaš celotno mesto preko toplovoda in pa lokalne rastlinjake, to je tudi fanj opcija.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
Erik39 ::
Izkaže se da teoretiki na papirju vse zmorete, v praksi pa nič. Zato nehaj že teoretizirat, naredi nekaj in pokaži svetu svoj produkt, če imaš res toliko znanja in si tako dobro izdelal šolo, kot praviš!
Nisem teoretik, trenutno pa delam na prototipu izdelka, ki bo patentiran, ker podobnega izdelka ni še nikjer na svetu. Sem pri drugem prototipu, prvi je delujoč in deluje tako kot je predvideno, sedaj pa se finiširajo detajli. So pa teli patenti dragi kot sto mater, za patentirat po celem svetu ( v vsaki državi rabiš podebaj) pride več kot 30.000 EUR...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
-valvoline- ::
Erik39 ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
WizzardOfOZ ::
Trošarino dvignit na enako višino kot za bencin, pa bo rešeno. Dizel bo 20% dražji od bencina, elektrika za avte pa bo primerljiva z bencinom. Potem pa se pejte tržne zadeve, ko bo na kilometer vožnje prišla približno enaka cena.
Če mene vprašaš, dajte narediti avte, ki bodo delovali na slano vodo. Te imamo namreč res v izobilju, pa še viša se kot pravijo. (čeprav je to po moje zaradi otoka smeti, ki je tako velik kot francija in nemčija skupaj, pa pride do izpodriva vode in ne zaradi globalnega segrevanja)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
-valvoline- ::
Takoj ko boš ti začel plačevati vso svojo škodo, ki jo pozročiš z dokazano rakotvornim izpustom dizla. Sicer pa EV vozniki niso nobeni izkoriščevalci. Če je že kdo izkoriščevalec in selfish so to potem vozniki dizlov (in bencinarjev v malo manjši meri), ki svijajo vsem prebivalcem mest direktno pod nos z svojim rakotvnornim izpuhom.
So tezki izkoriscevalci, in tega noben ne more zanikat.
WizzardOfOZ je izjavil:
EV in dizli so subvenconirana kasta in zanje plačujemo vsi, da se oni lahko ceneje vozijo.
Trošarino dvignit na enako višino kot za bencin, pa bo rešeno. Dizel bo 20% dražji od bencina, elektrika za avte pa bo primerljiva z bencinom. Potem pa se pejte tržne zadeve, ko bo na kilometer vožnje prišla približno enaka cena.
Če mene vprtašaš, dajte narediti avte, ki bodo delovali na slano vodo. Te imamo namreč res v izobilju, pa še viša se kot pravijo. (čeprav je to po moje zaradi otoka smeti, ki je tako velik kot francija in nemčija skupaj, pa pride do izpodriva vode in ne zaradi globalnega segrevanja)
Ukine se trosarine na goriva, pa mamo zda cene na bencinskih 30-40c liter.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Erik39 ::
elektrika za avte pa bo primerljiva z bencinom
Ne bo primerljiva. EV-ji porabijo 4x manj energije na kilometer, ker imajo 4x večji izkoristek. Če porabiš 4x (dizel in bencinar) več potem je jasno da boš to tudi plačal. Tudi če država pobere enako, bodo EV-ji še vedno veliko cenejši po kilometru.
So tezki izkoriscevalci, in tega noben ne more zanikat.
Morda tisti ki kasirajo velike potre stroške in se delajo da se vozijo s primorske, v resnici pa živijo v ljubljani. Vendar to delajo tudi dizelaši. Še več: takih dizelašev je vsaj 100x več. To ni problem EV-jev kot takih, ne njegovih uporabnikov. Še manj korektno je trditi in to poslošiti na večina, ko pa gre za zanemarljiv delež.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
-valvoline- ::
elektrika za avte pa bo primerljiva z bencinom
Ne bo primerljiva. EV-ji porabijo 4x manj energije na kilometer, ker imajo 4x večji izkoristek. Če porabiš 4x (dizel in bencinar) več potem je jasno da boš to tudi plačal. Tudi če država pobere enako, bodo EV-ji še vedno veliko cenejši po kilometru.
Ok, EV lopov se bo vozil za 1e na 100km jaz tudi za 1e na metan.
ps, dizelas prispeva najmanj 4-5e na 100km v skupnem koritu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
WizzardOfOZ ::
-valvoline- ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Sej jim nabiješ trošarino, da bo cena na kilometer enaka (pa naj bo dizel, elektrka ali bencin). Naša država zna to zelo dobro. To je verjetno edina stvar, kjer se politiki ne skregajo, ampak skupaj držijo)
Edino pravilno, naj bo le mal cenej, tko kot je zdaj na lpg. Namest 5-10e na 100km say 3e na 100km davka.
Erik39 ::
Ukine se trosarine na goriva, pa mamo zda cene na bencinskih 30-40c liter.
To je laž. Trenutna cena brez trošarine in zelenih taks je 56 centov, pred krizo je bila cena brez trošarine 75 centov na liter.
https://www.gov.si/teme/cene-naftnih-de...
Sicer pa trošarino plačujejo tudi uporabniki elektrike.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
-valvoline- ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Nobenemu ni v interesu da se elektrika kot celota dvigne. Smo vsi na slabsem.
Nobenemu ni v interesu da je 3/4 cene goriva davkov pa je. (no razen drzavi)
WizzardOfOZ ::
-valvoline- je izjavil:
ps, dizelas prispeva najmanj 4-5e na 100km v skupnem koritu.
Dizel je subvencioniran in so trošarine manjše kot za bencin. Če bi izenačili trošarine, bi bila cena porabe za prevožen kilometer med bencinarjem in dizlom približno enaka. Mogoče celo v prid novodobnim bencinarjem, ki imajo sedaj kar konkretno nižjo porabo kot nekoč.
-valvoline- ::
Ukine se trosarine na goriva, pa mamo zda cene na bencinskih 30-40c liter.
To je zavajanje. To je trenutna cena brez trošarine in zelenih taks, pred krizo je bila cena brez trošarine 75 centov na liter.
Sicer pa trošarino plačujejo tudi uporabniki elektrike.
Ne ni bila. Bila je okrog 40-50c, danec je pod 30c.
Erik39 ::
-valvoline- je izjavil:
elektrika za avte pa bo primerljiva z bencinom
Ne bo primerljiva. EV-ji porabijo 4x manj energije na kilometer, ker imajo 4x večji izkoristek. Če porabiš 4x (dizel in bencinar) več potem je jasno da boš to tudi plačal. Tudi če država pobere enako, bodo EV-ji še vedno veliko cenejši po kilometru.
Ok, EV lopov se bo vozil za 1e na 100km jaz tudi za 1e na metan.
ps, dizelas prispeva najmanj 4-5e na 100km v skupnem koritu.
To ni res, smo že računali da je vožnja na metan še vedno veliko ornk dražja od EV-ja. Se pač pozna dejstvo da EV porabi 4x manj energije na kilometer. (izkoristek EV-ja je 80 %, metanaša pa 20 % po taboljšem, bolj tam 16 %, maybe 17 %).
WizzardOfOZ ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Nobenemu ni v interesu da se elektrika kot celota dvigne. Smo vsi na slabsem.
Samo tisti se nabije trošarina, ki je za polnjenje avtomobilov, ker tista takrat postane "gorivo" in na gorivo se plača trošarina.
-valvoline- ::
WizzardOfOZ je izjavil:
-valvoline- je izjavil:
ps, dizelas prispeva najmanj 4-5e na 100km v skupnem koritu.
Dizel je subvencioniran in so trošarine manjše kot za bencin. Če bi izenačili trošarine, bi bila cena porabe za prevožen kilometer med bencinarjem in dizlom približno enaka. Mogoče celo v prid novodobnim bencinarjem, ki imajo sedaj kar konkretno nižjo porabo kot nekoč.
Za to neumnost je pa krivec eu politika, k se cel svet fura na benz mi smo kupoval dizle, dejanska tzrna cena dizla je pa visja primerjano bencinom.
-valvoline- je izjavil:
elektrika za avte pa bo primerljiva z bencinom
Ne bo primerljiva. EV-ji porabijo 4x manj energije na kilometer, ker imajo 4x večji izkoristek. Če porabiš 4x (dizel in bencinar) več potem je jasno da boš to tudi plačal. Tudi če država pobere enako, bodo EV-ji še vedno veliko cenejši po kilometru.
Ok, EV lopov se bo vozil za 1e na 100km jaz tudi za 1e na metan.
ps, dizelas prispeva najmanj 4-5e na 100km v skupnem koritu.
To ni res, smo že računali da je vožnja na metan še vedno veliko ornk dražja od EV-ja. Se pač pozna dejstvo da EV porabi 4x manj energije na kilometer. (izkoristek EV-ja je 80 %, metanaša pa 20 % po taboljšem, bolj tam 16 %, maybe 17 %).
Vseeno, metan je 10c na kg, brez davkov, omreznin in trosarin. Je tolk cenejsi k strom da kljub izkoristku je realen prevozen km brez davkov na metan krepko cenejsi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Erik39 ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Sej jim nabiješ trošarino, da bo cena na kilometer enaka (pa naj bo dizel, elektrka ali bencin). Naša država zna to zelo dobro. To je verjetno edina stvar, kjer se politiki ne skregajo, ampak skupaj držijo)
Ja da bi izenačil ceno vožnje EV-jev in dizlov bi mogel EV-je obdavčiti mnogo BOLJ. Zakaj bi že to naredil? To se državi ne splača. Bo potem plačevala kazni evropski uniji. Finančno se to sloveniji ne splača narediti, da bi EV-je obdavčila BOLJ kot so obdavčeni dizli in bencinarji.
WizzardOfOZ ::
-valvoline- je izjavil:
elektrika za avte pa bo primerljiva z bencinom
Ne bo primerljiva. EV-ji porabijo 4x manj energije na kilometer, ker imajo 4x večji izkoristek. Če porabiš 4x (dizel in bencinar) več potem je jasno da boš to tudi plačal. Tudi če država pobere enako, bodo EV-ji še vedno veliko cenejši po kilometru.
Ok, EV lopov se bo vozil za 1e na 100km jaz tudi za 1e na metan.
ps, dizelas prispeva najmanj 4-5e na 100km v skupnem koritu.
To ni res, smo že računali da je vožnja na metan še vedno veliko ornk dražja od EV-ja. Se pač pozna dejstvo da EV porabi 4x manj energije na kilometer. (izkoristek EV-ja je 80 %, metanaša pa 20 % po taboljšem, bolj tam 16 %, maybe 17 %).
Izkoristek EV bi bil 80%, če avto nebi imel udobja, kot je recimo klima in če nebi imel nobene druge porabe, pa če bi se konstantno vozil. Ker pa govorimo o majhnih kištah, ki se vozijo samo po mestu in ker večino časa v mestih stojiš v koloni, kjer postaneta največja porabnik elektrike klima in radio, pa ta izkoristek konkretno pade in je verjetno tam nekje kot pri metanu.
Erik39 ::
-valvoline- je izjavil:
Ukine se trosarine na goriva, pa mamo zda cene na bencinskih 30-40c liter.
To je zavajanje. To je trenutna cena brez trošarine in zelenih taks, pred krizo je bila cena brez trošarine 75 centov na liter.
Sicer pa trošarino plačujejo tudi uporabniki elektrike.
Ne ni bila. Bila je okrog 40-50c, danec je pod 30c.
Ni res cena brez trošarine je 62 centov: https://www.gov.si/teme/cene-naftnih-de...
Trošarina po litru znaša samo 38 centov. Če odšteješ še ekološke takse prideš na ceno 56 centov in to danes. Včasih je bilo precej več cca 75 centov.
-valvoline- ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Sej jim nabiješ trošarino, da bo cena na kilometer enaka (pa naj bo dizel, elektrka ali bencin). Naša država zna to zelo dobro. To je verjetno edina stvar, kjer se politiki ne skregajo, ampak skupaj držijo)
Ja da bi izenačil ceno vožnje EV-jev in dizlov bi mogel EV-je obdavčiti mnogo BOLJ. Zakaj bi že to naredil? To se državi ne splača. Bo potem plačevala kazni evropski uniji. Finančno se to sloveniji ne splača narediti, da bi EV-je obdavčila BOLJ kot so obdavčeni dizli in bencinarji.
Drzavni parazit dnevni migrant v lj z pozegnanim EV krade 3000e letno. O kaksnih kazni ti to? Zgolj 1000 takih parazitov ukrade letno za 3 milijonov davkov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Erik39 ::
Za to neumnost je pa krivec eu politika, k se cel svet fura na benz mi smo kupoval dizle, dejanska tzrna cena dizla je pa visja primerjano bencinom.
To se strinjam. Forsiranje dizla zaradi nižjih CO2 izpustov se je backfiralo..CO2 izpusti so res nižji, je pa zadeva rakotvorna in spušča masivne količine dušikovih oksidov in trdih delcev..
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
WizzardOfOZ ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Sej jim nabiješ trošarino, da bo cena na kilometer enaka (pa naj bo dizel, elektrka ali bencin). Naša država zna to zelo dobro. To je verjetno edina stvar, kjer se politiki ne skregajo, ampak skupaj držijo)
Ja da bi izenačil ceno vožnje EV-jev in dizlov bi mogel EV-je obdavčiti mnogo BOLJ. Zakaj bi že to naredil? To se državi ne splača. Bo potem plačevala kazni evropski uniji. Finančno se to sloveniji ne splača narediti, da bi EV-je obdavčila BOLJ kot so obdavčeni dizli in bencinarji.
Saj nebi obdavčila EV, ampak "gorivo" zanje.
Seveda se splača. Tist k ima denar za EV, ima dost, da lahko še dodatno kaj plača.
Erik39 ::
Vseeno, metan je 10c na kg, brez davkov, omreznin in trosarin. Je tolk cenejsi k strom da kljub izkoristku je realen prevozen km brez davkov na metan krepko cenejsi.
No to ni res, cena vožnje z EV-jem je cenejša, metan v tvojem tanku pa ni 10c na kg. Da ti metan spraviš v svoj avto se kar namatraš, sploh ker je metan shranjen v rezervoarju pod 700 bari. Že štrom samo za pogon kompresorja ti predstavlja ogromen delež porabe. Saj to smo že računali, verjamem da se spomniš :) Sicer pa mnogo bolje metan kot katerikoli dizel ali bencinar. Sam metan in vodik vidim kot gorivo za pogon velikih čezoceanskih ladij in čezoceanskih letal, ne pa za osebne avtomobile, tam bo v prihodnosti kraljevala elektrika 100 %.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
-valvoline- ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Erik39 ::
WizzardOfOZ je izjavil:
-valvoline- je izjavil:
elektrika za avte pa bo primerljiva z bencinom
Ne bo primerljiva. EV-ji porabijo 4x manj energije na kilometer, ker imajo 4x večji izkoristek. Če porabiš 4x (dizel in bencinar) več potem je jasno da boš to tudi plačal. Tudi če država pobere enako, bodo EV-ji še vedno veliko cenejši po kilometru.
Ok, EV lopov se bo vozil za 1e na 100km jaz tudi za 1e na metan.
ps, dizelas prispeva najmanj 4-5e na 100km v skupnem koritu.
To ni res, smo že računali da je vožnja na metan še vedno veliko ornk dražja od EV-ja. Se pač pozna dejstvo da EV porabi 4x manj energije na kilometer. (izkoristek EV-ja je 80 %, metanaša pa 20 % po taboljšem, bolj tam 16 %, maybe 17 %).
Izkoristek EV bi bil 80%, če avto nebi imel udobja, kot je recimo klima in če nebi imel nobene druge porabe, pa če bi se konstantno vozil. Ker pa govorimo o majhnih kištah, ki se vozijo samo po mestu in ker večino časa v mestih stojiš v koloni, kjer postaneta največja porabnik elektrike klima in radio, pa ta izkoristek konkretno pade in je verjetno tam nekje kot pri metanu.
Ne drži. POraba metana v mestih je po 6 kg na 100 km, kar je 60 kWh na 100 km. Pri EV-jih pa realna poraba z vsem skupaj pozimi znaša 18,1 kWh na 100 km (za primer vzemimo Teslo model 3). SKupaj z gretjem, skupaj z vsem. Razlike je 60/18,1 = 3,3, kar ti daje vedeti da je izkosristek EV-ja tudi pozimi še vedno večji za 3,3 krat.
Vir za realne porabe: https://ev-database.org/car/1177/Tesla-...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
WizzardOfOZ ::
Jaz prišparam zaradi teh popoldanskioh konic skoraj 2 litra bencina na 500km prevoženih s sistemom start stop, ker toliko stojim v kolonah.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
Erik39 ::
-valvoline- je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
Sej jim nabiješ trošarino, da bo cena na kilometer enaka (pa naj bo dizel, elektrka ali bencin). Naša država zna to zelo dobro. To je verjetno edina stvar, kjer se politiki ne skregajo, ampak skupaj držijo)
Ja da bi izenačil ceno vožnje EV-jev in dizlov bi mogel EV-je obdavčiti mnogo BOLJ. Zakaj bi že to naredil? To se državi ne splača. Bo potem plačevala kazni evropski uniji. Finančno se to sloveniji ne splača narediti, da bi EV-je obdavčila BOLJ kot so obdavčeni dizli in bencinarji.
Drzavni parazit dnevni migrant v lj z pozegnanim EV krade 3000e letno. O kaksnih kazni ti to? Zgolj 1000 takih parazitov ukrade letno za 3 milijonov davkov.
Več je takih ki pri potnih stroški guljufajo pri dizelaših, takih dizelašev je vsaj 100x več kot pa voznikov EV-jev. Velika večina voznikov EV-jev nič negoljufa pri potnih stoških.
O kakšni kazni: Naši predragi politiki so se z vztopom v EU zavezali da bodo če ne dosežejo okoljskih ciljev (znižajo produkcijo CO2-ja v prometu), evropi plačevali mastne kazni za preseganje CO2 izpustov.. žal je tako. To pomeni da vsako dejanje ki destimulira nakup električnih avtomobilov se bo državi finančno backfiralo.
WizzardOfOZ je izjavil:
Erik, če rabiš v popoldanski konici 45 minut časa za 7km poti prevozit, ti bosta večino porabe predstavljala inverterska klima (poleti hlajenje in pozimi gretje) in radio. Za samo vožnjo boš porabil samo par watov.
Jaz prišparam zaradi teh popoldanskioh konic skoraj 2 litra bencina na 500km prevoženih s sistemom start stop, ker toliko stojim v kolonah.
To spet ni res. Še vedno inverterska klima ne predstavlja večino porabe. Inverterska klima (toplotna črpalka) ima moč cca 1 kW, kar je poraba 0,75 kWh v 45 minutah. Pri prevoženih 7 km pa porabip 0,84 kWh. Še vedno ni večina. Sicer pa ti ne verjamem da si se 7 km peljal 45 minut. To je povprečna hitrost komaj 9 km/h. Jaz z električnim skirojem imam povprečno hitrost 24 km/h..
Kar je point je to da ogrevanje v eni uri pokuri 1 kWh in predstavlja glede na energijo potrebno za vožnjo, majhen delež porabe (tipično pod 10 %).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
WizzardOfOZ ::
O kakšni kazni: Naši predragi politiki so se z vztopom v EU zavezali da bodo če ne dosežejo okoljskih ciljev (znižajo produkcijo CO2-ja v prometu), evropi plačevali mastne kazni za preseganje CO2 izpustov.. žal je tako. To pomeni da vsako dejanje ki destimulira nakup električnih avtomobilov se bo državi finančno backfiralo.
V prometu ali na splošno v državi? Ker če je na splošno, lahko pobijemo pol prebivalcev in bo kar nekaj manj izpustov. Prvič, ker ne bodo dihali in drugič, ker mrtvi ne vozijo avtomobilov. To bi bil recimo pravilen pristop.
Erik39 ::
-valvoline- je izjavil:
Bi bilo zanimivo naredit raziskavo kdo kupuje ev. Grem stavit da je 80+% lastnikov javnosektoraska izkoriscevalska gamad k se vsak dan fura na siht v lj. Poznam dva ze. Itak da komunajzarska golazen nic ne dela, zdaj da jih se evje in zastojn voznjo castimo za nagrado.
Razumem tvoj gnev glede teh dveh pobov ki jih poznaš. Vendar ne moreš iz dveh na pamet sklepati da je pa takih 80 %. To ni ne korektno in tudi ne resnično. Večina voznikov EV-jev je tehnoloških navdušencev, veliko jih je tudi iz dizlov migriralo na EV-je (delež bencinarjev je ostal podoben, delež dizlov se je močno znižal, delež EV-jev pa se je močno povečal). Električni pridobivajo delež na račun dizla.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
IL_DIAVOLO ::
-valvoline- je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Nobenemu ni v interesu da se elektrika kot celota dvigne. Smo vsi na slabsem.
Nobenemu ni v interesu da je 3/4 cene goriva davkov pa je. (no razen drzavi)
Dizla ne kuris v gospodinjstvu.
-valvoline- ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
IL_DIAVOLO ::
WizzardOfOZ je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Nobenemu ni v interesu da se elektrika kot celota dvigne. Smo vsi na slabsem.
Samo tisti se nabije trošarina, ki je za polnjenje avtomobilov, ker tista takrat postane "gorivo" in na gorivo se plača trošarina.
In kako bi se to vedlo, ce bi polnil doma?
Erik39 ::
WizzardOfOZ je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
Sej jim nabiješ trošarino, da bo cena na kilometer enaka (pa naj bo dizel, elektrka ali bencin). Naša država zna to zelo dobro. To je verjetno edina stvar, kjer se politiki ne skregajo, ampak skupaj držijo)
Ja da bi izenačil ceno vožnje EV-jev in dizlov bi mogel EV-je obdavčiti mnogo BOLJ. Zakaj bi že to naredil? To se državi ne splača. Bo potem plačevala kazni evropski uniji. Finančno se to sloveniji ne splača narediti, da bi EV-je obdavčila BOLJ kot so obdavčeni dizli in bencinarji.
Saj nebi obdavčila EV, ampak "gorivo" zanje.
Seveda se splača. Tist k ima denar za EV, ima dost, da lahko še dodatno kaj plača.
Narobe sklepaš. Državi se to ne splača, ker bo morala drugače plačevati CO2 kazni evropski uniji. Napačno je tudi sklepanje da kdor ima denar za EV ima dost. Mnogo je kupcev malih EV-jev, kot je Volkswagen E-up in podobno, ki ga kupijo za 11 jurjev, kar je enaka cena, kot pa če bi kupili isti avto dizel. Kdor kupi E-upa ni nek bogataš to be honest.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
-valvoline- ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Nobenemu ni v interesu da se elektrika kot celota dvigne. Smo vsi na slabsem.
Samo tisti se nabije trošarina, ki je za polnjenje avtomobilov, ker tista takrat postane "gorivo" in na gorivo se plača trošarina.
In kako bi se to vedlo, ce bi polnil doma?
Te opali na prevozen km.
WizzardOfOZ je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
Sej jim nabiješ trošarino, da bo cena na kilometer enaka (pa naj bo dizel, elektrka ali bencin). Naša država zna to zelo dobro. To je verjetno edina stvar, kjer se politiki ne skregajo, ampak skupaj držijo)
Ja da bi izenačil ceno vožnje EV-jev in dizlov bi mogel EV-je obdavčiti mnogo BOLJ. Zakaj bi že to naredil? To se državi ne splača. Bo potem plačevala kazni evropski uniji. Finančno se to sloveniji ne splača narediti, da bi EV-je obdavčila BOLJ kot so obdavčeni dizli in bencinarji.
Saj nebi obdavčila EV, ampak "gorivo" zanje.
Seveda se splača. Tist k ima denar za EV, ima dost, da lahko še dodatno kaj plača.
Narobe sklepaš. Državi se to ne splača, ker bo morala drugače plačevati CO2 kazni evropski uniji. Napačno je tudi sklepanje da kdor ima denar za EV ima dost. Mnogo je kupcev malih EV-jev, kot je Volkswagen E-up in podobno, ki ga kupijo za 11 jurjev, kar je enaka cena, kot pa če bi kupili isti avto dizel.
Sem ti gor napisal, emisijska kazen je 10e za 5-10.000km, za katerih placas najmanj 200-300e davkov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Erik39 ::
-valvoline- je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Nobenemu ni v interesu da se elektrika kot celota dvigne. Smo vsi na slabsem.
Nobenemu ni v interesu da je 3/4 cene goriva davkov pa je. (no razen drzavi)
Saj ni 3/4 davkov v ceni goriva. Veliko manj, vir;
https://www.gov.si/teme/cene-naftnih-de...
WizzardOfOZ ::
To spet ni res. Še vedno inverterska klima ne predstavlja večino porabe. Inverterska klima (toplotna črpalka) ima moč cca 1 kW, kar je poraba 0,75 kWh v 45 minutah. Pri prevoženih 7 km pa porabip 0,84 kWh. Še vedno ni večina.
kolikor je meni znano je inverterska klima v malčkih tipa zoe, i3,... okoli 3kW.
Gretje ali hlajenje v Renault ZOE porabi konkretno več. Tam okoli 2kWh v 45 minutah (pričevanja lastnikov na internetu).
Če imaš zmrznjeno ženo, ki rabi orenk gretje se pozimi zmanjša doseg tudi za 45% (gretje 30% in mraz 15% baterije)
Sicer pa ti ne verjamem da si se 7 km peljal 45 minut. To je povprečna hitrost komaj 9 km/h. Jaz z električnim skirojem imam povprečno hitrost 24 km/h..
Potem pa še nisi nikoli stal v gužvi na ljubljanski obvoznici. Vsak dan (razen od julija do srede septembra, ko so dopusti) je namreč tak promet.
Erik39 ::
-valvoline- je izjavil:
Enkrat je bila debata o tesu in teh emisijskih kuponih. Ce se prav spomnim je kazen za izpuste 10e na tono co2, kar pa za ne povprecen avto bi to bilo za cca 5000 prevozenih km, za sleparja pa 1000km, big deal. Na 5000km te opalijo z 200+e davkov na goriva. Kdo bo placal emisijske kupone za ev lopove k filajo ponoc na strom iz tesa?
Hotel si reči ponoči na štom iz čiste jedrske ane?
-valvoline- ::
-valvoline- je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Nobenemu ni v interesu da se elektrika kot celota dvigne. Smo vsi na slabsem.
Nobenemu ni v interesu da je 3/4 cene goriva davkov pa je. (no razen drzavi)
Saj ni 3/4 davkov v ceni goriva. Veliko manj, vir;
https://www.gov.si/teme/cene-naftnih-de...
Trenutno je neobdavceno gorivo 40c, z davki pa 1e.
Erik39 ::
-valvoline- je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Nobenemu ni v interesu da se elektrika kot celota dvigne. Smo vsi na slabsem.
Samo tisti se nabije trošarina, ki je za polnjenje avtomobilov, ker tista takrat postane "gorivo" in na gorivo se plača trošarina.
In kako bi se to vedlo, ce bi polnil doma?
Te opali na prevozen km.
WizzardOfOZ je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
Sej jim nabiješ trošarino, da bo cena na kilometer enaka (pa naj bo dizel, elektrka ali bencin). Naša država zna to zelo dobro. To je verjetno edina stvar, kjer se politiki ne skregajo, ampak skupaj držijo)
Ja da bi izenačil ceno vožnje EV-jev in dizlov bi mogel EV-je obdavčiti mnogo BOLJ. Zakaj bi že to naredil? To se državi ne splača. Bo potem plačevala kazni evropski uniji. Finančno se to sloveniji ne splača narediti, da bi EV-je obdavčila BOLJ kot so obdavčeni dizli in bencinarji.
Saj nebi obdavčila EV, ampak "gorivo" zanje.
Seveda se splača. Tist k ima denar za EV, ima dost, da lahko še dodatno kaj plača.
Narobe sklepaš. Državi se to ne splača, ker bo morala drugače plačevati CO2 kazni evropski uniji. Napačno je tudi sklepanje da kdor ima denar za EV ima dost. Mnogo je kupcev malih EV-jev, kot je Volkswagen E-up in podobno, ki ga kupijo za 11 jurjev, kar je enaka cena, kot pa če bi kupili isti avto dizel.
Sem ti gor napisal, emisijska kazen je 10e za 5-10.000km, za katerih placas najmanj 200-300e davkov.
Podaj vir za ceno, ker ni 10 € na tono veš.
WizzardOfOZ ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Nobenemu ni v interesu da se elektrika kot celota dvigne. Smo vsi na slabsem.
Samo tisti se nabije trošarina, ki je za polnjenje avtomobilov, ker tista takrat postane "gorivo" in na gorivo se plača trošarina.
In kako bi se to vedlo, ce bi polnil doma?
V avtu imaš števec, pa se od tam polnjenje zaračuna. Je potem vseeno, kje tanka.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Nemčija povečuje subvencije za električna vozila (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 17825 (13569) | tikitoki |
» | Inštitut Ifo: električni avtomobili za okolje slabši od konvencionalnih (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 47975 (40827) | J.McLane |
» | Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 60667 (54993) | Jackass |