Forum » Loža » Mini električni avto, prihodnost mestne mobilnesti tudi v Sloveniji?
Mini električni avto, prihodnost mestne mobilnesti tudi v Sloveniji?
Temo vidijo: vsi
Marko40 ::
To je samo nek manjši delež uporabnikov. Večina ima ali skos isti plac, ali garažo kjer lahko fila. Lahko bi se sprejelo zakon kot v Veliki Britaniji da morajo parkplaci imeti navadne vtičnice. To bi inštalirala občina v sklopu spodbujanja in v priszadevanju za čisto okolje, uporabnik pa bi plačal po isti tarifi kot če bi filal doma. če je politična volja se to kumot naredi, če je državi kaj do čistega okolja: NAJ SE ZGANE NEMUDOMA.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Marko40 ()
Marko40 ::
Ali kdo pozna koga ki tole uvaža?
Tle na posnetku je 2 jurja cena, tud za 3 jurja bi blo še vedno kul.
Tle na posnetku je 2 jurja cena, tud za 3 jurja bi blo še vedno kul.
WizzardOfOZ ::
To je samo nek manjši delež uporabnikov. Večina ima ali skos isti plac, ali garažo kjer lahko fila.
Ne, to je večina ljudi v blokih.
Lahko bi se sprejelo zakon kot v Veliki Britaniji da morajo parkplaci imeti navadne vtičnice. To bi inštalirala občina v sklopu spodbujanja in v priszadevanju za čisto okolje, uporabnik pa bi plačal po isti tarifi kot če bi filal doma. če je politična volja se to kumot naredi, če je državi kaj do čistega okolja: NAJ SE ZGANE NEMUDOMA.
Ti trdiš da so EV čisti? Ja v tvoji ulici mogoče, kaj pa proizvodnja? Pa proizvodnja baterij? PA razgradnja baterij? Kje jih razgrajujejo? Kolikor vem, ena zgorena tesla stoji že več kot leto na parkplacu, ker nihče noče baterij prevzeti v razgradnjo.
Kdaj bo zakon ki bo uredil razgradnjo teh baterij?
Marko40 ::
Ne, to je večina ljudi v blokih.
Ti pač ne bodo kupili EV-ja če bi radi bli bl kumot kot z bencinarjem (vsak dan zjutraj poln tank brez truda). Ostali pa bodo.
Ti trdiš da so EV čisti? Ja v tvoji ulici mogoče, kaj pa proizvodnja? Pa proizvodnja baterij? PA razgradnja baterij? Kje jih razgrajujejo? Kolikor vem, ena zgorena tesla stoji že več kot leto na parkplacu, ker nihče noče baterij prevzeti v razgradnjo.
Kdaj bo zakon ki bo uredil razgradnjo teh baterij?
Da, EV-ji so mnogo bolj čisti kot bencinarji in dizli in to vključujoč proizvodnjo in razgradnjo baterij.
Večji izpusti pri proizvodnji in razgradnji se notri prinesejo že v 1,67 leta glede na Ameriški miks elektrike, ki ni nevem kako zelen, pa ljub temu je samo 1,67 leta, pri nas je pa še prej kot v Ameriki, ker imamo bolj zeleno elektriko v povprečju kot Američani v povprečju. In iz leta je stanje še boljše, ker postaja elektrika vse bolj zelena.
Glej naslednji posnetek, ne spusti niti minute in boš razumel :) Je narejen s strani strokovnjaka, vsi viri in raziskave so v opisu videa.
Baterije že razgrajujejo marsikod, še več bo tega ko bodo količine. Ti rabiš vsaj 10 avtomobilskih baterij na dan (še raje 1000), ne pa da dobiš 3 baterije NA LET. Ko bodo količine se bo to splačalo. Tako kot se ne bi splačalo reciklirati papirja, če bi dobu 3 časopise v celem letu, če pa dobiš tone in tone, se pa splača. :)
Kdaj bo zakon ki bo uredil razgradnjo teh baterij?
Vprašaj politike. Sploh pa zakon ne bo niti potreben za to, ko bodo količine, se bo pojavilo ŠE VEĆ podjetij za razgaradnjo baterij, ker zadeva prinaša dobiček.
Poglej tole dvoje:
kow ::
- se vedno rabis normalen avto
- po mestu se komot vozis z biciklom/elektricnim biciklom/skirojem
- po mestu se komot vozis z biciklom/elektricnim biciklom/skirojem
Marko40 ::
- se vedno rabis normalen avto
Če govoriš nasploh za električne to ne drži, ne rabiš ga. Če pa govoriš za ta primer mini oziroma mikro električnega avta mišljenega za po mestu,pol to drži, vendar si mnogo bolj ekološki in voziš se skoraj zastonj če imaš poleg navadnega še tega mini električnega.
- po mestu se komot vozis z biciklom/elektricnim biciklom/skirojem
Lahko se. Vendar je težje na skiro nafukat za 14 dni hrane (da pa se tud though). Zato bi bil tak mini električni za po mestu idealen.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Marko40 ()
Marko40 ::
Se vedno je ceneje in bolj ekolosko ce drugega avta v mestu preprosto nimas.
Ne, v tem primeru to ne drži kar si povedal. Ceneje je če imaš drugi mini elektični avto, ki ga kupiš za 2 jurja al 3, ki ti kuri 0,4 EUR na 100 km, navadn bencinar/dizl pa cca 10 EUR na 100 km (ne upoštevaj 1 EUR na liter, upoštevaj povprečno ceno zadnje 10 let).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Marko40 ()
K0l1br1 ::
Ne, v tem primeru to ne drži kar si povedal. Ceneje je če imaš drugi mini elektični avto, ki ga kupiš za 2 jurja al 3, ki ti kuri 0,4 EUR na 100 km, navadn bencinar/dizl pa cca 10 EUR na 100 km (ne upoštevaj 1 EUR na liter, upoštevaj povprečno ceno zadnje 10 let).
Če imaš enega fajn dizla, električne mini igračke niti ne rabiš, saj imaš tudi kolo in večina jih ne živi okrog strojnega faksa v Ljubljani in nekateri rabijo tudi traktor. Et orbi!
IL_DIAVOLO ::
K0l1br1 ::
Poleg tega imaš lahko poleg dizla še enega bencinarja in kolo. In sploh ni važno, koliko stane.
K0l1br1 ::
Poleg tega si lahko omisliš karavana. In (ne boš verjel), lahko se jih pelje več kot 1, in lahko gredo daleč in s seboj peljejo kolesa. Na poti nazaj jim ni potrebno 2x jesti na poti domov in piti kavo.
Strošek enih 10 EUR, vendar jih običajen ljubljančah zagoni več v kafičih ali pri nakupu skiroja.
Poleg tega pa lahko v avto daš velikega psa skupaj s hrano in vodo in greš npr. iz MB v Izolo. S seboj lahko vzameš tudi kolo. Cena? Koga briga, praktično nadoknadiš, ker ti ni treba na poti 2x extra jesti in piti. In seveda lahko pelješ tudi kolo.
Strošek enih 10 EUR, vendar jih običajen ljubljančah zagoni več v kafičih ali pri nakupu skiroja.
Poleg tega pa lahko v avto daš velikega psa skupaj s hrano in vodo in greš npr. iz MB v Izolo. S seboj lahko vzameš tudi kolo. Cena? Koga briga, praktično nadoknadiš, ker ti ni treba na poti 2x extra jesti in piti. In seveda lahko pelješ tudi kolo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: K0l1br1 ()
St235 ::
Se vedno je ceneje in bolj ekolosko ce drugega avta v mestu preprosto nimas.
Ne, v tem primeru to ne drži kar si povedal. Ceneje je če imaš drugi mini elektični avto, ki ga kupiš za 2 jurja al 3, ki ti kuri 0,4 EUR na 100 km, navadn bencinar/dizl pa cca 10 EUR na 100 km (ne upoštevaj 1 EUR na liter, upoštevaj povprečno ceno zadnje 10 let).
Daj mi povej kak strosel je drugu avto ki ga ni? Kako tocno je ceneje ce moram kupit in zvdrzevat avto, kot ce ga preprosto nimam?
Ce drugega avta nimam sem prihranil te 2-3 jurcke, porabi mi pa tocno 0 goriva.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
WizzardOfOZ ::
Baterije že razgrajujejo marsikod, še več bo tega ko bodo količine.
Kje? V Evropi? Daš link?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
iso2000 ::
Prvi problem - če se nekdo pripelje iz Kranja, Celja, Logatca, Postojne, XY kraja v Lj, se ne bo hotel fijakat v mini avtomobilu po magistralki ali celo avtocesti.
Drugi problem - polnjenje. V mestu je veliko ljudi v blokih, polnjenje je težavno ali nemogoče. Hoditi na polnilnice je zamudno in nepraktično.
Tretji problem - prostor. Že tako so problemi s parkiranjem, sedaj bi imel namesto 1 avtomobila, še majhnega dodatnega. Tudi ta mora biti nekje parkiran... Zopet smo pri tem, da bi rabil hišo z dovolj prostora okrog ali garažo, kjer bi stal primarni avto.
Pod črto, tak dodaten avto je za nekoga, ki živi ca. 10km od mesta, ima hišo, po možnosti še mini sončno elektrarno na strehi in si kupi takle avtomobilček, da bo lahko šparal. Pa vse to ima kljub povprečni plači. Hm, sign me up
Drugi problem - polnjenje. V mestu je veliko ljudi v blokih, polnjenje je težavno ali nemogoče. Hoditi na polnilnice je zamudno in nepraktično.
Tretji problem - prostor. Že tako so problemi s parkiranjem, sedaj bi imel namesto 1 avtomobila, še majhnega dodatnega. Tudi ta mora biti nekje parkiran... Zopet smo pri tem, da bi rabil hišo z dovolj prostora okrog ali garažo, kjer bi stal primarni avto.
Pod črto, tak dodaten avto je za nekoga, ki živi ca. 10km od mesta, ima hišo, po možnosti še mini sončno elektrarno na strehi in si kupi takle avtomobilček, da bo lahko šparal. Pa vse to ima kljub povprečni plači. Hm, sign me up
Comandante ::
Bi kupili kaj takega in če ne, zakaj ne?
Ne, ker je to smrtno nevarna in pocasna jajca, in ker si z lahkoto privoscim varen in udoben avto srednjega razreda vsakih deset let. Elektrika je kul, ampak mislim da bo moj naslednji voz kar lepo Tesla. Kaksne rikse, lepo te prosim, saj pa nismo Indijci.
Tole se v Sloveniji ne bo prijelo. Tudi ce je strosek avta res 40x tega (pa pomoje ni) je to za tiste ki delajo 5000km letno en kurc vazno, ker pokurijo zanemarljivo malo goriva.
IL_DIAVOLO ::
Govorim o avtih z varnostnimi standardi. In je manj od 20k.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IL_DIAVOLO ()
IL_DIAVOLO ::
10 jurjev v 20 letih? Who cares lol.
Se v 10 letih ne.
Se v 10 letih ne.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: Marko40 ()
Hammer123 ::
Lahko predstavim svoj primer iz prakse.
Do službe in nazaj dnevno delam cca 50km(30 minut v eno smer - avtocesta); letno mi nanese 30.000km(s parimi ovinki). Do pred treh mesecev sem se vozil octavio diesel, ki je bila primarni in edini avto v gospodinjstvu.
Zaradi več razlogov sem se odločil za sekundarni avto - e-up. Vzel sem ga s polno opremo(lane assist, vzvratna kamera,...) za 21kEUR. Čakam še 6kEUR subvencije, torej bo avto 15kEUR.
V službo grem po avtocesti ob 6.00 ko je gostota prometa manjša, vozim večinoma s tempomatom 130km/h. Poraba: 14kWh/100km. Zadeva je tiha pri nizkih hitrostih, pri višjih pa se izenači z bencinarji zaradi slabše zvočne izolacije. Avto je pelje lepo in gladko. Če te nabije kamion na avtocesti, te ne boli - kakor tudi ne v octaviji ali audi a6.
Polnim ga doma po nizki tarifi za 0,084EUR/kWh.
V juniju sem dobil povrnjene stroške za prevoz na delo cca 290EUR. Iz tega pokrijem obrok kredita(ekosklad) + elektriko. Ostane 85EUR za ostale stroške(registracija+cestnina: 19EUR/letno, polno kasko zavarovanje 50EUR/mesečno,...). Če upoštevam, da drugi avto pokrivam z osnovno kilometrino se zadeva splača.
Še vedno malo testiramo in delamo tudi enodnevne izlete z njim. Npr.: Domžale-Pokljuka-Domžale, 3 osebe, ruzak za nošenje otroka + 60L ruzak + čevlji, palice,...). Brez težav, zvečer sva šla s drugo polovico še v Ljubljano na sprehod. Ostalo je 1/4 baterije.
itd., itd.
Ampak!
To je drugi avto, ki sicer služi vsakodnevni rutini in je cenovno ugoden(ob primernih relacijah). Ne more pa nadomestiti večjega - nikoli in nikjer.
V mestu električnega ne potrebuješ(cena, javni prevoz, kolo, dostavne službe,...), za primestno ali podeželjsko pa je premajhen za prvi avto. Tam potrebuješ večjega(realna cena 40kEUR+).
Evo, to je to :)
Do službe in nazaj dnevno delam cca 50km(30 minut v eno smer - avtocesta); letno mi nanese 30.000km(s parimi ovinki). Do pred treh mesecev sem se vozil octavio diesel, ki je bila primarni in edini avto v gospodinjstvu.
Zaradi več razlogov sem se odločil za sekundarni avto - e-up. Vzel sem ga s polno opremo(lane assist, vzvratna kamera,...) za 21kEUR. Čakam še 6kEUR subvencije, torej bo avto 15kEUR.
V službo grem po avtocesti ob 6.00 ko je gostota prometa manjša, vozim večinoma s tempomatom 130km/h. Poraba: 14kWh/100km. Zadeva je tiha pri nizkih hitrostih, pri višjih pa se izenači z bencinarji zaradi slabše zvočne izolacije. Avto je pelje lepo in gladko. Če te nabije kamion na avtocesti, te ne boli - kakor tudi ne v octaviji ali audi a6.
Polnim ga doma po nizki tarifi za 0,084EUR/kWh.
V juniju sem dobil povrnjene stroške za prevoz na delo cca 290EUR. Iz tega pokrijem obrok kredita(ekosklad) + elektriko. Ostane 85EUR za ostale stroške(registracija+cestnina: 19EUR/letno, polno kasko zavarovanje 50EUR/mesečno,...). Če upoštevam, da drugi avto pokrivam z osnovno kilometrino se zadeva splača.
Še vedno malo testiramo in delamo tudi enodnevne izlete z njim. Npr.: Domžale-Pokljuka-Domžale, 3 osebe, ruzak za nošenje otroka + 60L ruzak + čevlji, palice,...). Brez težav, zvečer sva šla s drugo polovico še v Ljubljano na sprehod. Ostalo je 1/4 baterije.
itd., itd.
Ampak!
To je drugi avto, ki sicer služi vsakodnevni rutini in je cenovno ugoden(ob primernih relacijah). Ne more pa nadomestiti večjega - nikoli in nikjer.
V mestu električnega ne potrebuješ(cena, javni prevoz, kolo, dostavne službe,...), za primestno ali podeželjsko pa je premajhen za prvi avto. Tam potrebuješ večjega(realna cena 40kEUR+).
Evo, to je to :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Hammer123 ()
J.McLane ::
Umicore, in Belgium, deals with the lithium-ion batteries...
https://www.toyota-europe.com/world-of-...
En obrat imaš tudi v Avstriji, mislim da Saubermacher v navezi s še eno firmo. Treba je pa ločit EV baterijo in ostale mini "smeti" v zabavni elektroniki, tistih mini baterijc v 1000 različnih velikosti in oblik se verjetno vsak otepa. Če imaš pa konkretno baterijo z znanim postopkom demontaže je pa to čisto nekaj drugega.
https://www.toyota-europe.com/world-of-...
En obrat imaš tudi v Avstriji, mislim da Saubermacher v navezi s še eno firmo. Treba je pa ločit EV baterijo in ostale mini "smeti" v zabavni elektroniki, tistih mini baterijc v 1000 različnih velikosti in oblik se verjetno vsak otepa. Če imaš pa konkretno baterijo z znanim postopkom demontaže je pa to čisto nekaj drugega.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
WizzardOfOZ ::
Konkretno se izogibajo vsi baterijam za EV, ker so zelo problematične. Tiste mini baterije pa predelujejo.
Mini EV avto je brez veze. V mestu imaš bicikla ali kaj drugega, na vasi pa malega EV ne rabijo.
Mini EV avto je brez veze. V mestu imaš bicikla ali kaj drugega, na vasi pa malega EV ne rabijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
facepalm ::
Lahko predstavim svoj primer iz prakse.
Do službe in nazaj dnevno delam cca 50km(30 minut v eno smer - avtocesta); letno mi nanese 30.000km(s parimi ovinki). Do pred treh mesecev sem se vozil octavio diesel, ki je bila primarni in edini avto v gospodinjstvu.
Zaradi več razlogov sem se odločil za sekundarni avto - e-up. Vzel sem ga s polno opremo(lane assist, vzvratna kamera,...) za 21kEUR. Čakam še 6kEUR subvencije, torej bo avto 15kEUR.
V službo grem po avtocesti ob 6.00 ko je gostota prometa manjša, vozim večinoma s tempomatom 130km/h. Poraba: 14kWh/100km. Zadeva je tiha pri nizkih hitrostih, pri višjih pa se izenači z bencinarji zaradi slabše zvočne izolacije. Avto je pelje lepo in gladko. Če te nabije kamion na avtocesti, te ne boli - kakor tudi ne v octaviji ali audi a6.
Polnim ga doma po nizki tarifi za 0,084EUR/kWh.
V juniju sem dobil povrnjene stroške za prevoz na delo cca 290EUR. Iz tega pokrijem obrok kredita(ekosklad) + elektriko. Ostane 85EUR za ostale stroške(registracija+cestnina: 19EUR/letno, polno kasko zavarovanje 50EUR/mesečno,...). Če upoštevam, da drugi avto pokrivam z osnovno kilometrino se zadeva splača.
Še vedno malo testiramo in delamo tudi enodnevne izlete z njim. Npr.: Domžale-Pokljuka-Domžale, 3 osebe, ruzak za nošenje otroka + 60L ruzak + čevlji, palice,...). Brez težav, zvečer sva šla s drugo polovico še v Ljubljano na sprehod. Ostalo je 1/4 baterije.
itd., itd.
Ampak!
To je drugi avto, ki sicer služi vsakodnevni rutini in je cenovno ugoden(ob primernih relacijah). Ne more pa nadomestiti večjega - nikoli in nikjer.
V mestu električnega ne potrebuješ(cena, javni prevoz, kolo, dostavne službe,...), za primestno ali podeželjsko pa je premajhen za prvi avto. Tam potrebuješ večjega(realna cena 40kEUR+).
Evo, to je to :)
Kako ocenjujes, da bi se obnesel na 200km avtoceste (normalna, umirjena voznja)? Bi zadostoval en charge (predvsem pozimi)?
Comandante ::
Sej point je da bi imel avto srednjega razreda in še to zraven kot drugi avto
Zakaj bi immel to za drugi avto, ce imam enega ki pokrije vse moje potrebe? Strosek goriva mi je zanemarljiv, nikakor ne upravicuje nakupa se enega voza, ki mi bo delal guzvo v garazi. Ce pokurim jurija na leto vec z bencinom s primarnim avtom mi je vseeno.
Ampak ja, vsakemu svoje.
J.McLane ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Konkretno se izogibajo vsi baterijam za EV, ker so zelo problematične. Tiste mini baterije pa predelujejo.
A maš kakšen vir za tole?
Če eno in isto stvar večkrat ponavljaš, še ne bo postala resnica.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
WizzardOfOZ ::
Za pridobiti eno tono litija moraš nakopat 250 ton rude in porabiš 1900 ton vode. Ena tona litija je dovolj za 100 novih električnih vozil.
Ko bo enkrat EV prevzel primat na trgu vozil in če privzameš, da je povprečna baterija težka 250kg in da zaseda pol kubika, bo na leto približno 250.000 ton baterij kot odpad in bo to zasedalo pol milijona kubičnih metrov smeti, ki se lahko kadarkoli vžgejo in povzročijo nov "černobil". Reciklaža teh baterij omogoča da bi iz 256 avtov dobili nazaj približno eno tono litija.
Do tu vse lepo in prav. Ampak ...
Da bi naredil avtomatsko razstavljalnico telefonov (ki imajo litijeve baterije in potem reciklažo za te baterije), rabiš 29 robotov v 21 ločenih prostorih. Ob tem, da moraš stalno paziti na termalno obdelavo baterije, ker je vedno možnost, da se vžge vse skupaj, zato morajo tudi ti ločeni prostori zaščiteni pred ognjem. Pa je to samo razstavljanje preproste stvari, kot je telefon. Si predstavljaš kaj vse za sabo potegne avtomatska reciklaža avtomobilskih baterij?
Za avtomatsko razstavljanje avtomobila in reciklažo baterij se zato odloči malokatera firma in se tega vsi večinoma otepajo. Na kitajskem so se odločili, pa so predvidevali da bodo leta 2019 reciklirali 100.000 ton baterij, uspelo jim jih je 60.000 ton, leta 2020 naj reciklirali 200.000 ton baterij, pa kaže, da jih bodo komaj 100.000. Poleg tega, da je bilo že kar nekaj velikih požarov v tem obratu, ravno zaradi poškodb litijevih baterij.
Marko40
Realni podatki:
Ko bo enkrat EV prevzel primat na trgu vozil in če privzameš, da je povprečna baterija težka 250kg in da zaseda pol kubika, bo na leto približno 250.000 ton baterij kot odpad in bo to zasedalo pol milijona kubičnih metrov smeti, ki se lahko kadarkoli vžgejo in povzročijo nov "černobil". Reciklaža teh baterij omogoča da bi iz 256 avtov dobili nazaj približno eno tono litija.
Do tu vse lepo in prav. Ampak ...
Da bi naredil avtomatsko razstavljalnico telefonov (ki imajo litijeve baterije in potem reciklažo za te baterije), rabiš 29 robotov v 21 ločenih prostorih. Ob tem, da moraš stalno paziti na termalno obdelavo baterije, ker je vedno možnost, da se vžge vse skupaj, zato morajo tudi ti ločeni prostori zaščiteni pred ognjem. Pa je to samo razstavljanje preproste stvari, kot je telefon. Si predstavljaš kaj vse za sabo potegne avtomatska reciklaža avtomobilskih baterij?
Za avtomatsko razstavljanje avtomobila in reciklažo baterij se zato odloči malokatera firma in se tega vsi večinoma otepajo. Na kitajskem so se odločili, pa so predvidevali da bodo leta 2019 reciklirali 100.000 ton baterij, uspelo jim jih je 60.000 ton, leta 2020 naj reciklirali 200.000 ton baterij, pa kaže, da jih bodo komaj 100.000. Poleg tega, da je bilo že kar nekaj velikih požarov v tem obratu, ravno zaradi poškodb litijevih baterij.
Marko40
Realni podatki:
60-kWh battery pack at a 50% state of charge and a 75% state of health has a potential 22.5 kWh
St235 ::
Daleč največji trolk si ti s vojimi butastimi idejami o vsezmogljivih EV vozilih, pa tega še vedno nisi dojel.
St235 ::
Možgane imam
to pa je laž stoletja.
1000 € na leto je ena cela povprečna plača več. To je 20.000 € v 20 letih. 20 jurjev je velik denar za povprečnega slovnca. Glede na to da folk jamra da nima za hrano in je lačen...Z električnim bi z manjšim stroškom odplačeval kredit eko sklada za električnega kot pa ima stroškov za dizla.
Pa ti idiot sploh znaš brat? Kako bom prihranil 1000€ na leto, če kupim nekaj kar ne rabim? Če nimam drugega avto je to neskončnokrat cenje kot elektročno vozilo.
Žal se jih v sloveniji ne da kupiti.
na srečo se jih ne da kupit, ker drugače bi kretene tvojega kova potem strgal iz zaščitnih ograj ob cesti.
Nisem iz filo faksa, imam strojno fakulteto
Kje jo imaš? na zemljevidu?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
WizzardOfOZ ::
Marko40, ti veš, kakšne kemikalije se sproščajo, ko litijeva baterija zagori?
Ko litijeva baterija zagori, se sproščajo temperature okoli 660 stopinj celzija. Ob gorenju te baterije se sprošča HF (vodikov fluorid) in sicer do 200mg na Wh in POF3 (fosforni oksiklorid) med 15 in 22mg na Wh baterje. Fosforni oksiklorid se šteje med bojne strupe (živčni strupi).
Torej če zagori baterija z 1kwh, le ta lahko sprosti do 22g POF3 in do 200g HF. Smrtna doza POF3 za človeka je lahko že tam okoli 400mg ob vdihu in 1700mg če pride skozi kožo. En majćken zoe, če zagori, lahko sprosti toliko živčnega plina v zrak, da eno manjšo vasico pobije za šalo.
Sedaj pa si zamišljaj odpad teh baterij, kjer imajo 100 ton baterij in se le te vžgejo. Zato jih noben noče predelovat.
Ko litijeva baterija zagori, se sproščajo temperature okoli 660 stopinj celzija. Ob gorenju te baterije se sprošča HF (vodikov fluorid) in sicer do 200mg na Wh in POF3 (fosforni oksiklorid) med 15 in 22mg na Wh baterje. Fosforni oksiklorid se šteje med bojne strupe (živčni strupi).
Torej če zagori baterija z 1kwh, le ta lahko sprosti do 22g POF3 in do 200g HF. Smrtna doza POF3 za človeka je lahko že tam okoli 400mg ob vdihu in 1700mg če pride skozi kožo. En majćken zoe, če zagori, lahko sprosti toliko živčnega plina v zrak, da eno manjšo vasico pobije za šalo.
Sedaj pa si zamišljaj odpad teh baterij, kjer imajo 100 ton baterij in se le te vžgejo. Zato jih noben noče predelovat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
vostok_1 ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Za pridobiti eno tono litija moraš nakopat 250 ton rude in porabiš 1900 ton vode. Ena tona litija je dovolj za 100 novih električnih vozil.
Ko bo enkrat EV prevzel primat na trgu vozil in če privzameš, da je povprečna baterija težka 250kg in da zaseda pol kubika, bo na leto približno 250.000 ton baterij kot odpad in bo to zasedalo pol milijona kubičnih metrov smeti, ki se lahko kadarkoli vžgejo in povzročijo nov "černobil". Reciklaža teh baterij omogoča da bi iz 256 avtov dobili nazaj približno eno tono litija.
Do tu vse lepo in prav. Ampak ...
Da bi naredil avtomatsko razstavljalnico telefonov (ki imajo litijeve baterije in potem reciklažo za te baterije), rabiš 29 robotov v 21 ločenih prostorih. Ob tem, da moraš stalno paziti na termalno obdelavo baterije, ker je vedno možnost, da se vžge vse skupaj, zato morajo tudi ti ločeni prostori zaščiteni pred ognjem. Pa je to samo razstavljanje preproste stvari, kot je telefon. Si predstavljaš kaj vse za sabo potegne avtomatska reciklaža avtomobilskih baterij?
Za avtomatsko razstavljanje avtomobila in reciklažo baterij se zato odloči malokatera firma in se tega vsi večinoma otepajo. Na kitajskem so se odločili, pa so predvidevali da bodo leta 2019 reciklirali 100.000 ton baterij, uspelo jim jih je 60.000 ton, leta 2020 naj reciklirali 200.000 ton baterij, pa kaže, da jih bodo komaj 100.000. Poleg tega, da je bilo že kar nekaj velikih požarov v tem obratu, ravno zaradi poškodb litijevih baterij.
Marko40
Realni podatki:
60-kWh battery pack at a 50% state of charge and a 75% state of health has a potential 22.5 kWh
Kot že vs čas trdim. Vzdrževat boomerski standard v ever increasing resource and energy consumption svetu, bo vodilo do resnih ekosistemskih problemov.
A prav res noben ne vidi problemov v strip-miningu planeta?
Kitajska samo za svojo porabo praktično čez noč osiromaši živež morske regije ob obalah afrike.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
Erik39 ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Marko40, ti veš, kakšne kemikalije se sproščajo, ko litijeva baterija zagori?
Ko litijeva baterija zagori, se sproščajo temperature okoli 660 stopinj celzija. Ob gorenju te baterije se sprošča HF (vodikov fluorid) in sicer do 200mg na Wh in POF3 (fosforni oksiklorid) med 15 in 22mg na Wh baterje. Fosforni oksiklorid se šteje med bojne strupe (živčni strupi).
Torej če zagori baterija z 1kwh, le ta lahko sprosti do 22g POF3 in do 200g HF. Smrtna doza POF3 za človeka je lahko že tam okoli 400mg ob vdihu in 1700mg če pride skozi kožo. En majćken zoe, če zagori, lahko sprosti toliko živčnega plina v zrak, da eno manjšo vasico pobije za šalo.
Sedaj pa si zamišljaj odpad teh baterij, kjer imajo 100 ton baterij in se le te vžgejo. Zato jih noben noče predelovat.
Kar si napisal ne drži, to nevem kje si pobral ali kdo te je nahecal, ampak dejstvo je da ne drži. Se je vžalo že nekaj 10 električnih avtomobilov na celem svetu in ni umrl niti eden od plinov. Sze je veliko več sranja vsa tista kureča se plastika in guma pri 500 bencinarjih in dizlih dnevno, kolikor se jih vžge samo v Ameriki (na celem svetu pa še veliko več).
1.Če bi bili vžigi problem, bi se že namenjalo elektrolit v baterijah z drugim, praksa pač kaže da 5 vžigov v celi ameriki pač ni problem (medtem ko se na leto v ameriki vžge 190 tisoč bencinarjev in dizlov).
2.Pri spravilu za predelavo za en teden se vsako baterijo prej popolnoma izprazni in to se dela in to v praksi in to povsod. Spraznjena baterija ne more se vžgati.
Drugače pa mnogo več strupenih snovi sprostijo bencinarji in dizli v zrak, že med normalnim obratovanjem, njihovi izpuhi so namreč dokazano RAKOTVORNI, kaj šele pri vžigu.
Samo v ameriki se na leto vžge 190 tisoč bencinarjev in dizlov, poflej statistike. In pod 10 električnih. Vžge se veliko več bencinarjev in dizlov, da se pol kuri vsa tista plastika, kar sprosti večje količine škodljivih snovi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
St235 ::
Lejga lejga si moral nick menjat?
LE zakaj? a mogoče zato, ker je že cel svet ugotovil, da samo lažeš in prodajaš nebuloze?
Nobena plastika ne more proizvest toliko strupa kot tvoje precenjene baterije v kitajskih jajcih.
Kolk zabit moraš bit da primerjaš nekaj kar je potencialno rakotvorno, z nečim kar je direkten in neposreden stup? Vprašaj kakega gasilca kaj bo naredil ko te bo v tem kitajskem sranju videl ob cesti goret? Šel bo na pivo, ker noben pri zdravi pameti ne gre niti blizu gorečem EV, še posebej ceneni kitajski robi.
LE zakaj? a mogoče zato, ker je že cel svet ugotovil, da samo lažeš in prodajaš nebuloze?
Nobena plastika ne more proizvest toliko strupa kot tvoje precenjene baterije v kitajskih jajcih.
Kolk zabit moraš bit da primerjaš nekaj kar je potencialno rakotvorno, z nečim kar je direkten in neposreden stup? Vprašaj kakega gasilca kaj bo naredil ko te bo v tem kitajskem sranju videl ob cesti goret? Šel bo na pivo, ker noben pri zdravi pameti ne gre niti blizu gorečem EV, še posebej ceneni kitajski robi.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: psychoshorty ()
WizzardOfOZ ::
Marko40, erik39, ...
A deep discharge of lithium-ion batteries is a fire hazard. If lithium-ion batteries are not used for a long time, they can completely discharge. Cold outside temperatures - for example, during the winter months - may favour this effect. Again, it comes to the decomposition of the electrolyte liquid and consequently to the formation of easily combustible gases. It can cause a short circuit or a fire.
fikus_ ::
Ko zagori Li baterija, to traja zelo kratek čas, da zgodi cela, minute, poleg tega jo je praktično nemogoče pogasiti. Najučinkoviteje je potopitev v vodo.
facepalm ::
How d fu*ck je ta tema se odklenjena?
Anyway.. pozabimo na te male prdalice saj ne glede na to kaksnega mnenja sta Marko in Erik, je pri nas le majhen procent ljudi, ki bi to dejansko potrebovali/koristili.
Sem pa gor spraseval za domet 200km na AC zato, ker se bom kmalu vozil tako relacijo ob delovnikih.
In sem spet grobo racunal (Zoe vs Sandero lpg). Kakorkoli obrnem se vlozek v Zoe povrne sele po prevozenih vsaj 200k km.
Vecina nas pa menja avto pred tem.
Pri nas so cene EV se prenapihnjene in v zelo redkih primerih se ekonomsko splacajo.
Anyway.. pozabimo na te male prdalice saj ne glede na to kaksnega mnenja sta Marko in Erik, je pri nas le majhen procent ljudi, ki bi to dejansko potrebovali/koristili.
Sem pa gor spraseval za domet 200km na AC zato, ker se bom kmalu vozil tako relacijo ob delovnikih.
In sem spet grobo racunal (Zoe vs Sandero lpg). Kakorkoli obrnem se vlozek v Zoe povrne sele po prevozenih vsaj 200k km.
Vecina nas pa menja avto pred tem.
Pri nas so cene EV se prenapihnjene in v zelo redkih primerih se ekonomsko splacajo.
vostok_1 ::
Vozil se boš vsak dan 200km?
2 uri življenja vsak dan boš presedel v jebeni konzervi?
V enem letu boš skoraj 1 mesec presedel v avtomobilu.
2 uri življenja vsak dan boš presedel v jebeni konzervi?
V enem letu boš skoraj 1 mesec presedel v avtomobilu.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
bkinjoh ::
Vozil se boš vsak dan 200km?
2 uri življenja vsak dan boš presedel v jebeni konzervi?
V enem letu boš skoraj 1 mesec presedel v avtomobilu.
Ja, in? Kaj pa ce 200km nardis vsak dan zarad sluzbenih obveznosti? Kaj pa ko za stolom presedis 8 ur na dan, a to je pa ok?
Lepši k Okapi
WizzardOfOZ ::
V tujini je to nekaj normalnega da greš v 100 ali 200km oddaljeno službo.
Jaz sem se par let vozil po 160km v službo in nazaj (80km v eno smer). Kaj češ, lahko izbiraš 2 uri vožnje na dan in dobra plača, ali pa 5 minut vožnje pa minimalc. Raje izberem dobro plačo. Imam več od tega.
Jaz sem se par let vozil po 160km v službo in nazaj (80km v eno smer). Kaj češ, lahko izbiraš 2 uri vožnje na dan in dobra plača, ali pa 5 minut vožnje pa minimalc. Raje izberem dobro plačo. Imam več od tega.
WizzardOfOZ ::
In sem spet grobo racunal (Zoe vs Sandero lpg). Kakorkoli obrnem se vlozek v Zoe povrne sele po prevozenih vsaj 200k km.
Vecina nas pa menja avto pred tem.
Pri nas so cene EV se prenapihnjene in v zelo redkih primerih se ekonomsko splacajo.
Sam menjam avto šele pri 400k in več.
Jaz bi ti predlagal toyoto yaris, če že hočeš majhen in res vzdržljiv avto. Par sodelavcev jih ima, vsi imajo čez 250k, pa še vedno samo na rednih servisih in nič izrednih (kak vpoklic, da kak senzor menjajo, ampak to je zastonj).
Bi ti sicer predlagal, to kar vozim jaz (400k brez problema, samo ob rednih servisih, potem je pa kaka 2k za vložit, pa se spet nadaljnih 400k voziš brez problemov), ampak za večino ljudi to pač ni zanimiv avto, pa v sloveniji jih je samo 36 registriranih. Noben rabljen bencinar se ne prodaja, nov je pa občutno predrag. En izmed mojih prvih subarujev je naredil čez 760k (od tega je bilo vsaj 50k resnih zlorab avta, ker smo z njim drva domov vozili iz hoste, kompletno ves material pripeljal za celo bajto zgradit (tut po 3 tone na prikolici (2 paleti peska po 60 komadov 25kilskih vreč na eni paleti)) in podobno), pa se še danes vozi, ampak danes je registriran kot oldtimer (samo za ob nedeljah). Sicer dvomim da še kak osebni avto tok zdrži, ampak...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
facepalm ::
Vozil se boš vsak dan 200km?
2 uri življenja vsak dan boš presedel v jebeni konzervi?
V enem letu boš skoraj 1 mesec presedel v avtomobilu.
Tako je oz tako bo za naslednjih cca 5 let. Pac se mi izplaca. Nimam pa nobenega odpora do voznje. Se do lanskega leta sem presedel 8 do 10h na dan v "jebeni konzervi" king size. 2h ne bom niti opazil.
Sicer avto ze imam, sem samo preracunaval, ce se mi splaca menjati za EV, glede na to, da bom pokuril cca 400€/m goriva. Za tako kratko obdobje in take km, se mi ne. Oz bi bil strosek okoli 50€/m manjsi kakor sedaj vendar bi za ta denar imel manjse, manj prakticno vozilo, + logistika s polnjenjem v mestu.. Premalo "profita" za prevec kompromisov.
Kvinta ::
Saj to je to ko bo domet iz Lendave v Portorož pol bo to začelo pri nas laufat ne pa ,da moreš recimo že v Lukovici in pa pol na Ravbar komandi spet turbo polnit pa še to ti more pumpar al pa lastnik počivališča iz kuhne podaljšek posodit
Za neko kruzanje na krajše relacije je to meni ToP ni žene ni frocov
Za neko kruzanje na krajše relacije je to meni ToP ni žene ni frocov
A.C.A.B
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Nemčija povečuje subvencije za električna vozila (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 17826 (13570) | tikitoki |
» | Inštitut Ifo: električni avtomobili za okolje slabši od konvencionalnih (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 47977 (40829) | J.McLane |
» | Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 60667 (54993) | Jackass |