Slo-Tech - V začetku tedna smo bili priče nenavadnemu dogodku: iz dveh različnih smeri sta skorajda istočasno prišli najavi o nameri ustanovitve domače zveze društev, ki bi skušala ešport pri nas uveljaviti kot športno panogo in dogajanje dvigniti na višjo raven. Čeprav imata Slovenska e-športna zveza (SEZ) in E-športna zveza Slovenije (EŠZS) zelo podobne cilje, pa ne gre za isti entiteti, kar boleče kaže na razklanost domače ešportne scene.
Profesionalno tekmovalno igranje računalniških in videoiger, oziroma na kratko ešport, se kot drugod po svetu krepi tudi pri nas in v zadnjih letih raste število tistih, ki so v tej smeri izbrali karierno pot. Že več let zato obstaja potreba po krovni zvezi domačih društev tekmovalcev in organizatorjev dogodkov, ki bi se lahko pri državi in sponzorjih borila za boljši položaj te dejavnosti in navznoter zagotavljala določeno raven profesionalizma. Kot pa je žal že kar preveč značilno za slovenski prostor, nastajanje takšne zveze odzvanja v nesoglasjih, saj smo dobili dva ločena zametka različnih akterjev, ki niso našli skupnega jezika. Peterica društev, med njimi Dragons Esport in Outset, je v partnerstvu s firmami, kot je gaming bar Stage One, oblikovala E-športno zvezo Slovenije (EŠZS). Na drugi strani je društvo spid.si, v povezavi s pravno pisarno Lemur Legal in partnerji, kot je Big Bang, zasnovalo Slovensko e-športno zvezo (SEZ).
Obe organizaciji si bosta prizadevali za popularizacijo ešporta pri nas, rast kvalitete ter števila tovrstnih dogodkov in povezovanje z mednarodnimi zvezami, kot je International Esports Federation. Pri obeh kot cilj izpostavljajo tudi uradno priznanje ešporta kot športne panoge pri Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport ter Olimpijskem komiteju Slovenije. In seveda borbo za vključitev na Olimpijske igre. Zvezi v naslednjih mesecih najprej čaka registracija; pri SEZ bodo ob tem najavili še druga partnerska društva. Zahtevnejša naloga pa bo priznanje katere od zvez kot nacionalne panožne športne zveze (NPŠZ), ki bi ešport upravljala kot panogo na območju države. Takrat bomo videli, koliko je v njihovi sredi nemara še volje po sodelovanju in ali bo ta boj za moč sploh dal nespornega zmagovalca, oziroma kakšno ceno bo za peripetije plačal slovenski ešport.
Novice » Igre » V nastajanju kar dve slovenski ešportni zvezi
ahac ::
Jao...
Nonstop se kregajo med sabo, zdaj so se pa eni spomnil, da bodo imel oni zvezo in takoj morajo tadrugi naredit svojo? Da bo kreganje lahko šlo naprej s polno paro...
Mogoče bomo pa rabil eno zvezo zvez, ko bo združila vse zveze, ki bodo zdaj nastale...
Nonstop se kregajo med sabo, zdaj so se pa eni spomnil, da bodo imel oni zvezo in takoj morajo tadrugi naredit svojo? Da bo kreganje lahko šlo naprej s polno paro...
Mogoče bomo pa rabil eno zvezo zvez, ko bo združila vse zveze, ki bodo zdaj nastale...
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ahac ()
TineTone ::
Kot pa je žal že kar preveč značilno za slovenski prostor
Kaj pa je narobe s konkurenco?
Moramo imeti samo eno zvezo da igralci ne bojo imeli nobene druge opcije kot se totalno pokoriti monopolni organizaciji, pa četudi jih bojo na tekme vlačili v podrtem kombiju in bojo morali spati med ščurki. Bog ne daj da bi lahko organizacija imela konkurenco.
joze67 ::
TineTone ::
Aggressor ::
Kot pa je žal že kar preveč značilno za slovenski prostor
Kaj pa je narobe s konkurenco?
Moramo imeti samo eno zvezo da igralci ne bojo imeli nobene druge opcije kot se totalno pokoriti monopolni organizaciji, pa četudi jih bojo na tekme vlačili v podrtem kombiju in bojo morali spati med ščurki. Bog ne daj da bi lahko organizacija imela konkurenco.
Se pravi, po tvoje je bolje, če se v politiki in gospodarstvu za tvoje interese borita dve manjši, med seboj sprti organizaciji, kot pa ena močnejša in kohezivnejša?
Daj to malo razloži, res me zanima.
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran
mtosev ::
Na webpagu EŠZS piše medijski partner slo-tech.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
Vazelin ::
Ma upam, da se ešport razvije in bo v naslednjih letih primerljiv z drugimi disciplinami.
Powerz to the geeks
Powerz to the geeks
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vazelin ()
PugPlug ::
Največja težava je v tem, da je ti. ešport praktično odvisnost. Profesionalni e-športniki večkrat izpostavijo, da na dan eno in isto igro igrajo tudi po 10-14h. Nisem še videl športnika, ki bi celoten dan namenil treningu in ne bi počel preostalih stvari (ali imel še kakšnega pridruženega znanja). Druga zadeva pa je ta, da gre za ljudi, ki so ujeti v svetu interneta in je dejansko edina stvar, ki jo obvladajo igranje določene igre, brez pridruženih znanj, le kje pa jih bodo pridobili?
Druga stvar je ogromno tveganje, saj igre pridejo in izginejo, zadaj pa stoji kapital, ki igre razvija. Hipotetično gledano, če ešport postane olimpijska disciplina, po katerem ključu torej določiti katere igre so primerne? Bodo padale oškodninske tožbe, ker določen založnik ne bo izbran, kljub temu, da je njegov izdelek primernejši? Prostor za še več podkupnin in koruptivnih tveganj? Naposled so lastniki določene igre zasebni lastniki, ki lahko čez noč izklopijo strežnike.
Druga stvar je ogromno tveganje, saj igre pridejo in izginejo, zadaj pa stoji kapital, ki igre razvija. Hipotetično gledano, če ešport postane olimpijska disciplina, po katerem ključu torej določiti katere igre so primerne? Bodo padale oškodninske tožbe, ker določen založnik ne bo izbran, kljub temu, da je njegov izdelek primernejši? Prostor za še več podkupnin in koruptivnih tveganj? Naposled so lastniki določene igre zasebni lastniki, ki lahko čez noč izklopijo strežnike.
-------------------------------------------------------------
pegasus ::
Glede na sorodne izkušnje bo zmagala in se obdržala tista entiteta, ki bo bolj pasivna, nevidna in nekoristna, enostavno zato, ker bo tako "manj kriva". Entuziaste in aktiviste se bo črnilo na vsakem koraku. Dobrodošli v Sloveniji.
Cruz ::
Največja težava je v tem, da je ti. ešport praktično odvisnost. Profesionalni e-športniki večkrat izpostavijo, da na dan eno in isto igro igrajo tudi po 10-14h. Nisem še videl športnika, ki bi celoten dan namenil treningu in ne bi počel preostalih stvari (ali imel še kakšnega pridruženega znanja). Druga zadeva pa je ta, da gre za ljudi, ki so ujeti v svetu interneta in je dejansko edina stvar, ki jo obvladajo igranje določene igre, brez pridruženih znanj, le kje pa jih bodo pridobili?To je res, da športniki ne trenirajo po 10-14h, ker niti ni možno, ampak pa vseeno celotni dan namenijo treningu. Recimo plavalci trenirajo 1-3 ure dvakrat na dan samo v vodi, potem pa še treniranje na "kopnem" :D. Je pa res, da so vseeno mentalno bolj zdravi in imajo boljši pristop.
E-šport ima res to lastnost, da ga lahko ujckaš po 10-14h na dan, čeprav je tukaj vprašanje koliko je to produktivno. Kot si ugotovil je v tej dejavnosti veliko odvisnikov od omenjene igre in jim ni težko cele dneve "geekati". Prav tako je res veliko asocialnih ljudi, kateri so se umaknili, skrili v igre in potem slučajno uspeli.
Kolikor sem seznanjen, imajo profesionalne organizacije v ekipnih igrah(lol, cs:go, dota2) "športnega" psihologa, ker gre dostikrat za mulce(16-20 let), ki nimajo razvitih osnovnih socialnih veščin in ogromen ego. Izgleda, da se vse obrača na boljše, saj so v zadnjih dveh letih postali v povprečju dosti boljši govorci in tudi socialno(brez drame in izpadov) ter fizično(nekatere ekipe bi naj imele obvezen obisk fitnesa ali izbrane rekreacije na tedenski ravni) manj štorasti, kar je super.
Drugače pa, če tip tekmuje v boljši, pa tudi povprečni, ekipi 2-3 leta, lahko privarčuje ogromno denarja, saj je itak cel dan v gaming housu, kjer ima vse zastonj, vključno s hrano. Geeki itak niso znani kot neki močni potrošniki, tako da pro gamer denar investira naprej in mu po gaming karieri ne bo potrebno več kaj dosti delati, saj je gaming industrija trenutno zelo napihnjena kar se tiče plač.
Jaz spremljam dva ameriška upokojena pro gamerja na socialnih omrežjih, eden je tekom kariere nakupil nepremičnine in zdaj služi s tem ter občasnim streamanjem, drugi pa je imel srečo in zaslužil na bitcoinu ter lagano uživa, nekaj je govoril o svojem inkubatorju, nisem pa točno ziher, če je to dejansko realiziral. Bomo pa videli, kako bo z njima v prihodnje.
K0l1br1 ::
10/12 ur sedanja in igranja igrc od telesa zahteva določeno žrtev. V minus smeri. Torej bi to lahko bil -šport. Mato bi znal to lepo napisati. To je tako veliko delo, ko imaš po 12 urah kaj pokazati v esvetu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: K0l1br1 ()
Glugy ::
sSušal so najdt skupen jezik če prav sklepam po novici? Pri čem so si tako različni da se niso uspel poenotit? To se mi zdi da bi bilo bistvo izvedt pr taki novici. Drgač pa podpiram da se promovira e-tekmovanja. Ne bi pa rekel temu šport ravno tako kot šahu ne bi rekel da je šport.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Glugy ()
PugPlug ::
sSušal so najdt skupen jezik če prav sklepam po novici? Pri čem so si tako različni da se niso uspel poenotit? To se mi zdi da bi bilo bistvo izvedt pr taki novici. Drgač pa podpiram da se promovira e-tekmovanja. Ne bi pa rekel temu šport ravno tako kot šahu ne bi rekel da je šport.
Če že v tej fazi niso sposobni sprejemati nekih konsenzov, vse skupaj kaže na nedoraslost položaju - kar je nadvse zaskrbljujoče. To je tako, ko se 20-30 letni mulci spravijo organizirati neko zadevo in vsak vleče v svojo smer, pa čeravno se njihovo prizadevanje ujema v 90%.
-------------------------------------------------------------
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: PugPlug ()
Grapher ::
Špili so kul. Sam sem bil tudi zmožen igrati po cele dneve a so ti časi mimo, predvsem zato, ker imam druge obveznosti, večina novih iger mi ni všeč pa še samo ene in iste igre nisem zmožen igrati več kot nekaj ur skupaj kaj šele, da bi to počel vsak dan.
E-igre kot šport - včasih sem se zašvicu ful, ko je bil kak napet match in se je dvignil adrenalin ni pa zdaj to športna aktivnost, še. V primeru da bodo kasneje uporabljali VR znaprave, kjer se premikaš s celim telesom (hoja/tek na mestu) bi se pa že dalo debatirati.
Največji problem pri igrah pa je seveda odvisnost, ali se posameznik tega zaveda ali ne je eno, druga stvar pa je kot je omenil PugPlug več kot 8 urni "delovnik", prej ali slej pride do izgorelosti ali drugih zdravstvenih težav.
Kar se tiče Olimpijskih Iger, to si je moralo izmisliti več večjih podjetij, ki se s tem ukvarja ali pa se še bo (Riot, Epic, TenCent, morda tudi Amazon). Kakor koli, v najboljšem primeru so lahko to ločene OI kot so paraolimpijske igre, da je lahko več različnih iger (disciplin) - en način kako določiti seznam iger je da se igra igre, ki so bile najbolj popularne v zadnjih 3 letih pred olimpijskimi igrami ali kaj podobnega.
Je pa tu ena stvar, v Koreji je ešport priznana zadeva in jih tudi veliko ljudi to gleda, če bi se to uveljavilo po celem svetu so lahko številke gledalcev zelo velike. Verjetno se gre sedaj vsem podjetjem predvsem za nov način trženja in doseganja nove ciljne skupine - ali so to igričarji ali ne, ne vem. Marže so tu lahko zelo visoke - sicer ne poznam vse te streamerske scene ampak nazadnje sem zasledil, da je bilo "Ninja" ohišje za 50€ dražje od navadnega, sedaj to aplicirajte na vse možne izdelke in se že lahko vidijo ogromni zneski.
Kar se tiče naših dveh športnih zvez, v bistvu ne vidim v čem je razlika in zakaj bi potrebovali dve ali celo več njih. Ali želimo imeti skladna pravila ali bodo pravila različna odvisno na katerem koncu države boš igral? Ne poznam ozadij ne enih ne drugih a me zanima, vsak šport ima pri nas eno zvezo z izjemo nogometne (ne vem zakaj), ali se je res potrebno deliti - se mi zdi da bo to še ena zadeva kjer bo spet samo ena odvečna papirologija, ker bodo eni skregani z drugimi. Nenazadnje pa upam da to ne bo samo neka deljenje ali celo pranje denarja, za igralce pa potem ne bo nič (kakor sem omenil, zneski so v tej industriji lahko enormni).
E-igre kot šport - včasih sem se zašvicu ful, ko je bil kak napet match in se je dvignil adrenalin ni pa zdaj to športna aktivnost, še. V primeru da bodo kasneje uporabljali VR znaprave, kjer se premikaš s celim telesom (hoja/tek na mestu) bi se pa že dalo debatirati.
Največji problem pri igrah pa je seveda odvisnost, ali se posameznik tega zaveda ali ne je eno, druga stvar pa je kot je omenil PugPlug več kot 8 urni "delovnik", prej ali slej pride do izgorelosti ali drugih zdravstvenih težav.
Kar se tiče Olimpijskih Iger, to si je moralo izmisliti več večjih podjetij, ki se s tem ukvarja ali pa se še bo (Riot, Epic, TenCent, morda tudi Amazon). Kakor koli, v najboljšem primeru so lahko to ločene OI kot so paraolimpijske igre, da je lahko več različnih iger (disciplin) - en način kako določiti seznam iger je da se igra igre, ki so bile najbolj popularne v zadnjih 3 letih pred olimpijskimi igrami ali kaj podobnega.
Je pa tu ena stvar, v Koreji je ešport priznana zadeva in jih tudi veliko ljudi to gleda, če bi se to uveljavilo po celem svetu so lahko številke gledalcev zelo velike. Verjetno se gre sedaj vsem podjetjem predvsem za nov način trženja in doseganja nove ciljne skupine - ali so to igričarji ali ne, ne vem. Marže so tu lahko zelo visoke - sicer ne poznam vse te streamerske scene ampak nazadnje sem zasledil, da je bilo "Ninja" ohišje za 50€ dražje od navadnega, sedaj to aplicirajte na vse možne izdelke in se že lahko vidijo ogromni zneski.
Kar se tiče naših dveh športnih zvez, v bistvu ne vidim v čem je razlika in zakaj bi potrebovali dve ali celo več njih. Ali želimo imeti skladna pravila ali bodo pravila različna odvisno na katerem koncu države boš igral? Ne poznam ozadij ne enih ne drugih a me zanima, vsak šport ima pri nas eno zvezo z izjemo nogometne (ne vem zakaj), ali se je res potrebno deliti - se mi zdi da bo to še ena zadeva kjer bo spet samo ena odvečna papirologija, ker bodo eni skregani z drugimi. Nenazadnje pa upam da to ne bo samo neka deljenje ali celo pranje denarja, za igralce pa potem ne bo nič (kakor sem omenil, zneski so v tej industriji lahko enormni).
Aggressor ::
sSušal so najdt skupen jezik če prav sklepam po novici? Pri čem so si tako različni da se niso uspel poenotit? To se mi zdi da bi bilo bistvo izvedt pr taki novici.
Uhh, ti si res želiš vedet podrobnosti nekih internih prepirov? Dnevnikov prispevek na linku na hitro pomoči prst v zadevo, pa mislim, da ti bo že iz tistega jasno, da nima smisla.
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran
Cange ::
Se strinjam da so lahko zneski enormni, žoga (beri računalniki in igre) imajo strašno maržo.
Ogromno gaminga sloni na tekmovalnosti, tako da najvišja inštanca mora obstajat by default. Bolj je pomembno da se ne bo splošnega gaminga podrejalo najvišji inštanci, torej paščici profesionalcev in priveskov.
Ogromno gaminga sloni na tekmovalnosti, tako da najvišja inštanca mora obstajat by default. Bolj je pomembno da se ne bo splošnega gaminga podrejalo najvišji inštanci, torej paščici profesionalcev in priveskov.
Markoff ::
Slovenska e-športna zveza (SEZ) in E-športna zveza Slovenije (EŠZS)
Tole je povsem montipajtonovsko. The Judean People's Front vs. the People's Front of Judea.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Markoff ()
gus5 ::
Pri obeh kot cilj izpostavljajo tudi uradno priznanje ešporta kot športne panoge pri Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport ter Olimpijskem komiteju Slovenije.Biljard in namizni nogomet sta registrirani kot športni panogi?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gus5 ()
nevone ::
Starcraft ima se to specifiko, da se igra brez premora od zacetka do konca in so lahko igre tudi zelo dolge in utrujajoce. Clovek ki tega ne vidi kot sport, je zal zelo kratkoviden in zaprt v baloncek uveljavljenih sportov.
Ja, ampak tekma v igranju igre poteka na miselni ravni in ne na fizični kondiciji. Nobena miselna igra pa ne poteka nekje v vakuumu, ampak je vedno do neke mere obremenjeno tudi telo saj miselni proces poteka v možganih, ki so del telesa in iz njega črpajo potrebne snovi.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
Zgodovina sprememb…
- spremenila: nevone ()
Key Quest ::
Starcraft ima se to specifiko, da se igra brez premora od zacetka do konca in so lahko igre tudi zelo dolge in utrujajoce. Clovek ki tega ne vidi kot sport, je zal zelo kratkoviden in zaprt v baloncek uveljavljenih sportov.
Ja, ampak tekma v igranju igre poteka na miselni ravni in ne na fizični kondiciji. Nobena miselna igra pa ne poteka nekje v vakuumu, ampak je vedno do neke mere obremenjeno tudi telo saj miselni proces poteka v možganih, ki so del telesa in iz njega črpajo potrebne snovi.
o+ nevone
Malo slabo poznas zakonitosti kompetitivnih iger. Osebno sicer najbolje poznam Starcraft in Counter-strike. Uspesnost je pri obeh igrag pogojena z fizicnim obladovanjem upravljalnikov (miska in tipkovnica) in brez visoke ravni fizicne spretnosti je vstop ze v najnizje hobi lige nemogoc. Pri obeh igrah je okvirna taktika, torej miselni del ki po tvojem predstavlja celotno igro zgolj iztocnica za potek igre, sama eksekucija taktike pa je povsem podrejena fizicnim sprednostim. Pri realnocasovnih strategijah je se ta spretnost izraza kot natancno izbiranje in pomikanje enot, nizanje redov gradnje in podobno. Pri Counter-strikeu pa je to izrazeno kot obvladovanje mehanike premikanja in ciljanja. Na tem nivoju je igra ravno toliko "miselna" kot pikado ali kegljanje.
DOOM_er ::
tole se bere kot People's front of Judea in pa Judeas people's front
Robots will steal your job. But that's OK
Glugy ::
sSušal so najdt skupen jezik če prav sklepam po novici? Pri čem so si tako različni da se niso uspel poenotit? To se mi zdi da bi bilo bistvo izvedt pr taki novici.
Uhh, ti si res želiš vedet podrobnosti nekih internih prepirov? Dnevnikov prispevek na linku na hitro pomoči prst v zadevo, pa mislim, da ti bo že iz tistega jasno, da nima smisla.
Kakih intimnih prepirov nekaj? Pač če se v javnosti pojavi podatek da se ne znata zment bi pa ja bila obe zvezi vsaj toliko da bi pojasnili zakaj se ne morta zment? Zakaj ne bi bili zvezi enotni? Ni mi jasno. A je posredi spet denar? Če bo ena zveza uspela priznanje dobit pri ministrtvu bo to dobilo denar za svoj kadr druga pa ne. Če bi popustil bi si mogla na pol razdelit ampak vsaka računa da bo ravno ona tista ki bo dobila tisto priznanje za e-šport in sredstva. A ni tako ? Men se tole sliši kot money grab ker če bi šlo za tehnično oziroma zares smiselno razliko v ideji izvedbe bi se razlog pojavil v javnosti z ene al apa druge strani; če je pa posredi kej manj plemenitga; npr to da si nočta razdelit denarja/zaposlitve med kader obeh zvez ( z združenjem ) pa je to potem "intimno" kajne?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Glugy ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | V nastajanju kar dve slovenski ešportni zveziOddelek: Novice / Igre | 7455 (4413) | BigWhale |
» | Olimpijske igre (strani: 1 2 )Oddelek: Šport | 12608 (9164) | Okapi |
» | Olimpiada 2016 (strani: 1 2 3 )Oddelek: Šport | 17167 (12094) | Sssaga |
» | Državni denar za verske skupnosti (strani: 1 2 )Oddelek: Problemi človeštva | 30980 (30094) | donfilipo |