» »

Slepljenje LED svetil v prometu (AMZS)

Slepljenje LED svetil v prometu (AMZS)

«
1
2

MrStein ::

Neverjetno, AMZS je ugotovil, da točkasti izvori svetlobe (kot projekcijski LED v avtomobilih) bolj motijo/slepijo kot večji izvori svetlobe enake moči.

Članek "Slepljenje" v Motoreviji št. december 2019 (ni še online).

Tako da se bedarijam na forumu več nič ne čudim, saj je vsa svetovna strokovna javnost potrebovala 10 let, da ugotovi to preprosto in očitno dejstvo.

Že leta 2015 (v članku "Zaslepljeni?" v številki marec 2015 - link) so namreč "ugotovili" (AMZS, ista revija, ter tudi drugi), da LED luči nič bolj ne slepijo kot navadne.

No, po štirih letih so vsaj spregledali.

(če komu ni jasno: nasloni se z roko na mizo, z vso težo. Potem se enako nasloni na iglo (ali 5 igel).)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

2dark ::

kup si SUV-a pa ne boš imel problemov.

krucymucy ::

Slepi ja, sveti pa bolj ubogo.

WizzardOfOZ ::

sveti dobro, če je original in če ima lečo, da razprši svetlobo. Če je pa naknadno vgrajeno vse skupaj in ni leče, je pa res bolj boga svetloba.

IL_DIAVOLO ::

Rumena svetloba je preverjeno najbolj prijazna za oci. Ce je slaba vidljivost, se pelji počasneje, ce pa slabo vidiš, pa si kupi očala.

Naj ze prepovejo led luci, to se ti zmesa, ko se pelješ ponoči mimo kolone vozil z led lucmi.

c3p0 ::

Prepovedali jih ne bodo, kvečjemu izboljšali.

MrStein ::

2dark je izjavil:

kup si SUV-a pa ne boš imel problemov.

Kaj ima SUV veze?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

LeQuack ::

Proizvajalcem so LED luči velik plus, zato ker jih uporabnik ne mora sam menjati, menjava pa stane na uradnih servisih slabih 1.000 EUR, zato ker se menja cel žaromet. Tako da vsekakor proizvajalci bodo tlačili LED kukr se da notr.
Quack !

WizzardOfOZ ::

LeQuack je izjavil:

Proizvajalcem so LED luči velik plus, zato ker jih uporabnik ne mora sam menjati, menjava pa stane na uradnih servisih slabih 1.000 EUR, zato ker se menja cel žaromet. Tako da vsekakor proizvajalci bodo tlačili LED kukr se da notr.


Kvalitetna LED žarnica stane okoli 60 evrov. Kitajske pa po 15 evrov.

krucymucy ::

MrStein je izjavil:

2dark je izjavil:

kup si SUV-a pa ne boš imel problemov.

Kaj ima SUV veze?

Namiguje na to, da manj blesci, ker je visji.

WizzardOfOZ je izjavil:

sveti dobro, če je original in če ima lečo, da razprši svetlobo. Če je pa naknadno vgrajeno vse skupaj in ni leče, je pa res bolj boga svetloba.

Na VW, oplu in suzukiju ni bohvekaj. Na yamahi tudi ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: krucymucy ()

LeQuack ::

WizzardOfOZ je izjavil:

LeQuack je izjavil:

Proizvajalcem so LED luči velik plus, zato ker jih uporabnik ne mora sam menjati, menjava pa stane na uradnih servisih slabih 1.000 EUR, zato ker se menja cel žaromet. Tako da vsekakor proizvajalci bodo tlačili LED kukr se da notr.


Kvalitetna LED žarnica stane okoli 60 evrov. Kitajske pa po 15 evrov.


Jaz govorim o originalno vgrajenih LED žarometih. Tam ne moreš menjati "žarnic" ker so žarometi zatesnjeni (sealed). Menjajo ti na serivus celoten žaromet, cena recimo nekje 700€ za Kia Ceed, 800€ za VW Polo, itd.
Quack !

Daliborg ::

WizzardOfOZ je izjavil:

LeQuack je izjavil:

Proizvajalcem so LED luči velik plus, zato ker jih uporabnik ne mora sam menjati, menjava pa stane na uradnih servisih slabih 1.000 EUR, zato ker se menja cel žaromet. Tako da vsekakor proizvajalci bodo tlačili LED kukr se da notr.


Kvalitetna LED žarnica stane okoli 60 evrov. Kitajske pa po 15 evrov.

LeQuack govori o avtomobilskih LED žarometih in ne o žarometih z H7 vtičnico. Torej celotna luč avtomobila in ne samo žarnica, LED-ice so zlimane skupaj z celotnim žarometam in so težko dostopne. Oziroma brez uporabe sile ne boš dobil ven elektronike ki upravlja ledic, katera je pa prej podležena uničenju kot pa sama LED.
In ja bela svetloba ni najbolj prijazna očem, rumena preverjeno najboljša zaradi spektra. Bolj ko je bela bolj se ti zoožajo zenice in posledično manj vidiš. Mogoče bomo v prihodnosti rešili to tako, da bomo imeli poleg klasičnih žarometov še UV spekter kateri bo osvetljeval avtomobile s pomočjo vetrobranskega stekla, ki bo omogočalo vidnost UV spektra. - There goes a bilion (currency) idea..
Lp.
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_

MrStein ::

krucymucy je izjavil:

MrStein je izjavil:

2dark je izjavil:

kup si SUV-a pa ne boš imel problemov.

Kaj ima SUV veze?

Namiguje na to, da manj blesci, ker je visji.

No, za pozicijske, zavorne, meglenke in druge luči to nič ne pomaga.
Pa če ima kdo "dolge" luči previsoko, tudi ne.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

zk_eu ::

Jaz bom pa čisto iz izkušenj povedal. Še noben avto me ni zaslepil, če je imel OEM LED žaromete. Medtem pa me ljudje, ki naknadno tiščijo notri te H7 in razne LED varijante redno slepijo. In ne, ni težko opaziti razliko med obema.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

blackbfm ::

Bolj ko je bela bolj se ti zoožajo zenice in posledično manj vidiš.


pri polno razširjeni zenici je vid kvečjem slabši, pride do manjše globinske ostrine + napake v leči (dioptrija,cilinder) so bolj izrazite

Modra svetloba? Sej led nima modre svetlobe.. če je bela ?


seveda ima, brez modre komponente bi zaznal kvečjem živo rumeno (rdeča+zelena)

mailer ::

Končno se se lotili omenjene teme. Ob mokrem asvaltu, ko se peljem na šiht zjutraj pri nekaterih nasprotivozečih avtomobilih peljem na slepo sekundo ali dve. Kritični so predvsem kombiji in kvazi terenci.Da ne omenjam odtenkov barv od zelene, modre, do vijolične. Omejitev bi mogla bit 4000 kelvina, bolj je "bela" beri modra, bolj je moteča. V kolikor bi se tam gibal neosvetljen človek bi ga zagotovo povozil. Razen, da spustim gas in poskusim gledat robno črto (če sploh obstaja) mi ne preostane.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

IL_DIAVOLO ::

Tako zelo nevarne so te zarnice, kot je opisal uporabnik zgoraj. Ne vidis nic.

Daliborg ::

@blackbfm
To je razumljivo.
Ampak pojdi izklopit luči v stanovanju/hiši, si priklopi mobitel flash luč in si svet v obraz pa hodi po stanovanju da te vidim. 100% boš imel lepo zožane zenice torej boš imel svojo globinsko ostrino ampak boš sploh kaj videl pred sabo?
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_

blackbfm ::

Daliborg je izjavil:

@blackbfm
To je razumljivo.
Ampak pojdi izklopit luči v stanovanju/hiši, si priklopi mobitel flash luč in si svet v obraz pa hodi po stanovanju da te vidim. 100% boš imel lepo zožane zenice torej boš imel svojo globinsko ostrino ampak boš sploh kaj videl pred sabo?



ti mešaš moč in barvo svetlobe.. če boš gledal premočno svetlobo katerokoli, te bo vsaka slepila

sicer pa sam prisegam na toplo belo barvo

rabelj5 ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Rumena svetloba je preverjeno najbolj prijazna za oci. Ce je slaba vidljivost, se pelji počasneje, ce pa slabo vidiš, pa si kupi očala.

Naj ze prepovejo led luci, to se ti zmesa, ko se pelješ ponoči mimo kolone vozil z led lucmi.

te modre luči (pa ne policija) so res moteče ponoči, še posebej ko talenti vozijo proti tebi z dolgimi

bbbbbb2015 ::

MrStein je izjavil:

2dark je izjavil:

kup si SUV-a pa ne boš imel problemov.

Kaj ima SUV veze?


Sediš visoko in te ne slepi raja v svojem plehu. Zapovrh ti raja ne šprica vode na vetrobransko steklo ob dežju. Kak avtobus te še zalije, avti od plebsa pa nimajo šans.

Zgodovina sprememb…

bbbbbb2015 ::

zk_eu je izjavil:

Jaz bom pa čisto iz izkušenj povedal. Še noben avto me ni zaslepil, če je imel OEM LED žaromete. Medtem pa me ljudje, ki naknadno tiščijo notri te H7 in razne LED varijante redno slepijo. In ne, ni težko opaziti razliko med obema.


Te žarnice presegajo omejitev 55W. Meni so enkrat namesto original xenonskih prodali aftermarket. Piše 55W, v realnosti vlečejo čez 65W, mislim, da smo celo izmerii 70W. To tudi ne vem, zakaj nekdo ne napiše tem Kitajcem milijarde globe, da bodo dali mir s tem laganjem.

Meni so xenonske svetile pa tako, da se je videla rit od mravelj ponoči.

Na uni strani pa so šoferji verjetno mislili, da ravnokar Marsovci pristajajo in jih je zato oblila močna svetloba.

MadMax ::

bbbbbb2015 je izjavil:

Te žarnice presegajo omejitev 55W. Meni so enkrat namesto original xenonskih prodali aftermarket. Piše 55W, v realnosti vlečejo čez 65W, mislim, da smo celo izmerii 70W.

To ste merili moč na sami lampi, ali na 12V priklopu?
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Kvatebrigic ::

zk_eu je izjavil:

Jaz bom pa čisto iz izkušenj povedal. Še noben avto me ni zaslepil, če je imel OEM LED žaromete. Medtem pa me ljudje, ki naknadno tiščijo notri te H7 in razne LED varijante redno slepijo. In ne, ni težko opaziti razliko med obema.


Točno tako! Ne vem kam vi gledate ko vozite, ampak jaz z LED žarometi nimam nobenih problemov..
Me pa moti folk, ki vozi z dolgimi pa sploh ne ve da ima prižgane, enako velja za meglenke. Pa talenti, ki so ravno menjali žarnico in jim je uspelo H7 nekako zasukati, da sveti meni v glavo, namesto na cesto.
Mislim, da bi bilo veliko bolj smiselno napor usmeriti na ukinitev uporabe dnevnih luči, oz. ob dnevnih bi morale biti obvezne tudi zadnje luči! To, da je ob megli ali dežju treba po radiju opozarjati naj folk prižge luči, je absurd!

Dag ::

Najhujši so Oplovi xenon žarometi. Insignie in Astre.

Motijo me tudi avtomobili s samodejnim preklapljanjem med kratkimi/dolgimi lučmi. Prepozno preklopijo. Sploh v ovinkih, človek izklopi dolge že prej, ker vidi na zunanji strani ovinka odsev luči nasproti vozečega avta. Avtomatika preklopi šele, ko kamera direktno vidi luči nasproti vozečega.

Motijo me tudi 'dizajnerske' luči, v novoreku avtomobilskih oblikovalcev in tržnikov 'svetlobni podpis'. Kjer kar tekmujejo, kdo bo našopal not več ledic. Funkcija luči je videti in biti viden in hkrati biti nemoteč za ostale. Včasih smo se zgražali nad 'rižarsko' sceno iz Fast&Furious, danes so takšni serijski avti. Samo še neonke na podvozju jim manjkajo.

link_up ::

Potrebno je imeti tudi dodatno opremo zatemnevanja, ki s pomocjo kamere ugasa segmente ledic. To pomeni, da nasproti vozeci avto ne kasira snopa v glavo. In voziti z LED lucmi je neprimerno bolj udobno in pregledno.
In and Out

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: link_up ()

Furbo ::

Zdaj ste preklopili besedičenje na lastno udobje, namesto na slepljenje teh luči.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

IL_DIAVOLO ::

Vprašaj nasproti vozecega, ce je res tako udobno. Bela svetloba je moteca, period.

link_up ::

ja zato vsi uporabljajo dark theme ane? Velika vecina se brez problema navadi.
In and Out

peaks ::

Že xenonke so bile korak naprej za vozečega in korak nazaj za nasproti vozečega,
a led je zedaj še pol koraka?

TheBlueOne ::

Ima pa LED tudi resitev, ki resi tezave. Novi imejo aktivne matrice in izvzamejo nasproti vozece avte iz snopa.

IL_DIAVOLO ::

Potem se pa postavi pred avto s halogenkami in pred avto z led, ce ti je tako lazje. Prišel bos do enakega rezultata.

Bela svetloba ni prijazna za oci(posebej utrujene), rumena svetloba je. Ko v enačbo dodas se mokro cesto, je situacija s halogenkami x5 slabsa, z led x50.

Sploh pa ne vem, kaj se pizdis cez primerjavo, sam si začel imenovati halogenke kot svecke. Ko ti pa dam primerjavo, ki v trenutku ubije tvojo super duper led svetlobo, pa jokas.

Zgodovina sprememb…

edi45 ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Potem se pa postavi pred avto s halogenkami in pred avto z led, ce ti je tako lazje. Prišel bos do enakega rezultata.

Bela svetloba ni prijazna za oci(posebej utrujene), rumena svetloba je. Ko v enačbo dodas se mokro cesto, je situacija s halogenkami x5 slabsa, z led x50.

Sploh pa ne vem, kaj se pizdis cez primerjavo, sam si začel imenovati halogenke kot svecke. Ko ti pa dam primerjavo, ki v trenutku ubije tvojo super duper led svetlobo, pa jokas.


Mam dost več opravka z avti ki imajo led in xenon luči kot ti in tudi sam vem da ni moteče. Po večini tisti katerim "blešči" imajo slabši vid in dosti krat jim tudi ostale stvari "bleščijo" nasploh luči sveče in ostala svetla telesa v temi ali temnih pogojih. Tak da to res ni naš problem si pa očala umisli

IL_DIAVOLO ::

Imam ocala.

energetik ::

edi45 je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Potem se pa postavi pred avto s halogenkami in pred avto z led, ce ti je tako lazje. Prišel bos do enakega rezultata.

Bela svetloba ni prijazna za oci(posebej utrujene), rumena svetloba je. Ko v enačbo dodas se mokro cesto, je situacija s halogenkami x5 slabsa, z led x50.

Sploh pa ne vem, kaj se pizdis cez primerjavo, sam si začel imenovati halogenke kot svecke. Ko ti pa dam primerjavo, ki v trenutku ubije tvojo super duper led svetlobo, pa jokas.


Mam dost več opravka z avti ki imajo led in xenon luči kot ti in tudi sam vem da ni moteče. Po večini tisti katerim "blešči" imajo slabši vid in dosti krat jim tudi ostale stvari "bleščijo" nasploh luči sveče in ostala svetla telesa v temi ali temnih pogojih. Tak da to res ni naš problem si pa očala umisli

Lej, fizikalno dejstvo je, da bolj kot ima svetloba modrega spektra, bolj se sipa (v zraku, v megli, tudi človeškem očesu). Zato je nebo modro. Če se bolj sipa, pomeni da se bolj blešči in zmanjšuje vidnost. Tudi če je tovarniška LED ali ksenon, nima veze, modrikasta svetloba oz. z višjo barvno temperaturo bo bolj moteča. Zakaj se to forsira, nimam pojma. Tudi ledice se da komot narediti manj kot 3000K, lahko tudi 2000K ali manj, po želji. Saj tudi za stanovanja imamo na izbiro ledice od nekje 2500-6500K.
Tukaj gre samo za modo in forsiranje prodaje, ker naj bi modra zgledala bolj fensi.

tony1 ::

Pa saj današnje full LED lampe *so* bele, skratka veliko manj vijolične kot star ksenon...

IL_DIAVOLO ::

Sploh pa, kdo rabi očala? Tistemu ki je led premocna ali tistemu ki je halogen presvoh?

krucymucy ::

Se ena sitnost je z LED. Ne grejejo se in se nabira sneg na luceh. To me se posebno zivcira.

Wrop ::

Za 500 € doplačila, boš lahko dobil ogrevane sprednje luči. :))

fuck_it_ ::

moje izkušnje pravijo da moderna vozila z led ali xenon žarometi in LEČO slepijo mnogo manj kot stara jajca s parabolo.

Edina alternativa LED in Xenon žarometom z LEČO je halogenka z LEČO. Vozila brez LEČE bi absolutno prepovedal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fuck_it_ ()

misticnimrk ::

tudi sam opažam problem z "izjemnimi LED žarometi".
Pred letom dni, so se začeli problemi, da sem v mraku in ponoči stebričke ob cesti videl dvojno in luči nasproti vozečih vozil so me izredno motile (dobesedno je zabolelo učko, ko se je nekdo peljal nasproti).
Sem šel, do okulista in dobil očala. Stebrički niso več problem. Avti, s "starimi svečkami namesto luči" tudi ne, če imajo vsak kolikor toliko normalno lečo. Drugače tudi tej svetijo izjemno, vidiš ne nič, slepijo pa kot satan. Ostaja pa problem z novimi (in tudi ne več tako novimi) super duper bmwji, audiji, opli in še par znamk, ki iztopa (z izjemno shity tehnologijo) in majo "super LED" alpa "super xenon" žaromete. Vozniki teh avtomobilov res ne trpijo prav dosti in verjetno res dobro vidijo na cesto. Zato pa drugi udeleženci v prometu trpimo toliko bolj. Xenon (razen bwm, ki ima posebej zanič luči (gledano iz stališča soudeleženca in ne lastnika vozila)) se mi zdi da še nekako gre, LED pa nisem še videl, da bi kateremu res uspelo naredit neki, kar soudeležencev nebi motilo pri vožnji. Resen problem se mi zdijo frajerji, ki imajo luči namesto na cesto usmerjene v zveznato nebo - da vidijo dlje (in svetijo mimojdočim direkt u fris). Še večji problem pa ljudje, ki ne dojamejo, da imajo dolge luči.

Kot prvo, moramo rešit eno stvar usi, sami pri sebi - v prometu nismo sami in dejmo spoštovat soudeležence. (dolge luči, višina/usmerjenost žarometov)
Kot drugo, dejmo se zavedat, da novo ni nujno boljše. LED luči v notranjih prostorih še vedno niso ekvivalent halogenkam in podobnim varjantam. Ja so varčejše ampak zaradi tega niso superiorna tehnologija. Rad bi vas videl v pisarnah z ledicami in t.i. modro svetlobo. Po 8h dela boste domov odšli kot zombiji - trut me on that or try it your self.

misticnimrk ::

edi45 je izjavil:


mam dost več opravka z avti ki imajo led in xenon luči kot ti in tudi sam vem da ni moteče. po večini tisti katerim "blešči" imajo slabši vid in dosti krat jim tudi ostale stvari "bleščijo" nasploh luči sveče in ostala svetla telesa v temi ali temnih pogojih. tak da to res ni naš problem si pa očala umisli


mej opravka toliko kot hočeš, če se ne postaviš pred luči neboš dojel.
to, da to ni tvoj problem, da svetiš druge govori tvoj egoizem. sam sem imel probleme, ki jih opisuješ ampak jih nimam več. z izjemo takih tipčkov kot si ti in tebi podobni egotripi, ki si ne pustite dopovedat osnov fizike.

vedi, da se tudi proizvajalci žarometov tega problema dobro zavedajo in nekateri med njimi hočejo tudi kej spremenit, pa jim do sedaj še ni uspelo. po drugi strani, pa se glede tega tudi ne sekirajo preveč, dokler se to prodaja in ljudje prodajajo kot sveto.

folk se je smejal citroenu, ko je prvi pokazal žaromete, ki sledijo volanu. danes imajo to skoraj vsi novejši avti serijsko. po kolko letih? circa 40 let smo rabli za to.

Zgodovina sprememb…

  • polepsal: AndrejO ()

energetik ::

misticnimrk je izjavil:

Kot drugo, dejmo se zavedat, da novo ni nujno boljše. LED luči v notranjih prostorih še vedno niso ekvivalent halogenkam in podobnim varjantam. Ja so varčejše ampak zaradi tega niso superiorna tehnologija. Rad bi vas videl v pisarnah z ledicami in t.i. modro svetlobo. Po 8h dela boste domov odšli kot zombiji - trut me on that or try it your self.
No, to si pa povsem mimo sunil. LED so že postale superiorna notranja razsvetljava, praktično v vsakem pogledu. Če meniš drugače, imaš montirane napačne ali zanič ledice.
Jaz imam žarnico na nitko samo še v kleti, kjer jo prižgem 2x letno.
LED paneli z veliko površino so zakon, govorim o panelih 60x60cm in več. V kombinaciji z daljincem za spreminjanje barvne temperature in svetlosti so enostavno zakon. V otroški sobi npr. zvečer nastavimo 2700K in morda 300 lumnov, sredi dneva ob igranju pa na 6500K in 4000 lumnov.

zk_eu ::

Dag je izjavil:

Najhujši so Oplovi xenon žarometi. Insignie in Astre.

Motijo me tudi avtomobili s samodejnim preklapljanjem med kratkimi/dolgimi lučmi. Prepozno preklopijo. Sploh v ovinkih, človek izklopi dolge že prej, ker vidi na zunanji strani ovinka odsev luči nasproti vozečega avta. Avtomatika preklopi šele, ko kamera direktno vidi luči nasproti vozečega.

Motijo me tudi 'dizajnerske' luči, v novoreku avtomobilskih oblikovalcev in tržnikov 'svetlobni podpis'. Kjer kar tekmujejo, kdo bo našopal not več ledic. Funkcija luči je videti in biti viden in hkrati biti nemoteč za ostale. Včasih smo se zgražali nad 'rižarsko' sceno iz Fast&Furious, danes so takšni serijski avti. Samo še neonke na podvozju jim manjkajo.


Jaz imam Insignijo s Xenon. Res, da mi kdaj pa kdaj kdo požmrka, ampak navadno je to pri kakšni slabi cesti, kjer pač avto malo premetava ali kako naj rečem. Normalno je, da takrat motorčki ne morejo dovolj hitro odreagirati. Tudi ostali avti pač tam mene kdaj zaslepijo, če se ravno tako poklopi, tudi če imajo halogenske žaromete. Dvomim, da je vzrok v žarometih to.

Drugače pa imamo na drugem avtu še halogenke in jaz se počutim kot da sem slep, ko se vozim z njim proti Xenonu. :) Saj OK svetijo. Ampak bodimo realni. To je zastarela tehnologija. Jaz bom za žaromete vedno razkiral dodatne EUR, ker se mi zdi vredno.

misticnimrk je izjavil:

tudi sam opažam problem z "izjemnimi LED žarometi".
Pred letom dni, so se začeli problemi, da sem v mraku in ponoči stebričke ob cesti videl dvojno in luči nasproti vozečih vozil so me izredno motile (dobesedno je zabolelo učko, ko se je nekdo peljal nasproti).
Sem šel, do okulista in dobil očala. Stebrički niso več problem. Avti, s "starimi svečkami namesto luči" tudi ne, če imajo vsak kolikor toliko normalno lečo. Drugače tudi tej svetijo izjemno, vidiš ne nič, slepijo pa kot satan. Ostaja pa problem z novimi (in tudi ne več tako novimi) super duper bmwji, audiji, opli in še par znamk, ki iztopa (z izjemno shity tehnologijo) in majo "super LED" alpa "super xenon" žaromete. Vozniki teh avtomobilov res ne trpijo prav dosti in verjetno res dobro vidijo na cesto. Zato pa drugi udeleženci v prometu trpimo toliko bolj. Xenon (razen bwm, ki ima posebej zanič luči (gledano iz stališča soudeleženca in ne lastnika vozila)) se mi zdi da še nekako gre, LED pa nisem še videl, da bi kateremu res uspelo naredit neki, kar soudeležencev nebi motilo pri vožnji. Resen problem se mi zdijo frajerji, ki imajo luči namesto na cesto usmerjene v zveznato nebo - da vidijo dlje (in svetijo mimojdočim direkt u fris). Še večji problem pa ljudje, ki ne dojamejo, da imajo dolge luči.

Kot prvo, moramo rešit eno stvar usi, sami pri sebi - v prometu nismo sami in dejmo spoštovat soudeležence. (dolge luči, višina/usmerjenost žarometov)
Kot drugo, dejmo se zavedat, da novo ni nujno boljše. LED luči v notranjih prostorih še vedno niso ekvivalent halogenkam in podobnim varjantam. Ja so varčejše ampak zaradi tega niso superiorna tehnologija. Rad bi vas videl v pisarnah z ledicami in t.i. modro svetlobo. Po 8h dela boste domov odšli kot zombiji - trut me on that or try it your self.


LED luči so čisto OK rešene tudi v avtih, saj se smer svetlobe usmeri drugam, ko avto zazna nasproti vozeče vozilo. To tehnologijo imajo skoraj vs. OEM luči so v vseh avtih dobre in me še noben Opel, VW ali BMW (in drugi) ni zaslepil, razen mogoče v zgornjem primeru ob slabi cesti. Problem so tisti, ki LED naknadno vgradijo v halogenske žaromete, ki za to niso bili narejeno, po možnosti pa dajo še najcenejše notri.

Drugače pa imam jaz po celotni hiši LED. Barvni spekter prilagajam glede na potrebe (bivalni del je pač boj topla svetloba). Delam pa tudi v pisarni po več kot 8 ur na dan pod LED svetlobo in nisem še zombi (barvni spekter imam nekje med belo in toplo svetlobo).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

LeQuack ::

Pri LED je problem tudi, ker zmanjšanje svetilnosti dosežejo s PWM oz. hitrim uripanjem, tako da večina LED-ic utripa, to so dobro vidi na kakšnih kamerah. Vsekakor slabo za naše oči.
Quack !

MadMax ::

Koliko od vas, zagovornikov bleščic, jih ima vsaj 35 letk na grbi?
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Arzen28 ::

Jaz se na avtocesti, ko pade tema, ne morem več vozit normalno, dokler ne dam vzratno ogledalo tako, da ne vidim nazaj, ker je noro, koliko avtov mi sveti direkt v ogledalo in to res močno.

feryz ::

Imaš dva problema.
Prvič moraš do okulista, nujno in takoj.
In drugič, vsak malo boljši avto zatemni, tako notranje, kot oba stranska ogledala, če od zadaj sveti avto. Torej pojdi do trgovca ravno tako. Kot do okulista.

Arzen28 ::

feryz je izjavil:

Imaš dva problema.
Prvič moraš do okulista, nujno in takoj.
In drugič, vsak malo boljši avto zatemni, tako notranje, kot oba stranska ogledala, če od zadaj sveti avto. Torej pojdi do trgovca ravno tako. Kot do okulista.

To ti meni? Okulista imam vsako leto in ni problema. Moj avto je en francoski jajc, star 12 let, ki pač tega nima. Ker mi je le vozilo, ki pelje od a do b, igračk ne rabim. Vsakih cca 7 let si kupim vozilo za 5 jurjev, to je to. Jaz bi raje peljal vsa ta vozila na tehnične preglede, folk ima luči ali previsoko ali pa so pač toliko višja (kombi, terenci).

Invictus ::

https://siol.net/novice/slovenija/afera...

Saj glede na tole ni čudno, da folk vozi neizpravna vozila...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

H7 z izgledom LED

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
3816320 (14914) Scorpy84
»

Led h7 v avtu (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7118836 (16954) tomaz-
»

XENON HID KIT za avto (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5820495 (19063) Clubraider
»

Zamenjava Bi-xenon luči za LED

Oddelek: Na cesti
4814613 (13751) David83

Več podobnih tem