Forum » Znanost in tehnologija » Navor vijakov
Navor vijakov
Cange ::
Koliko pravilna je tale tabela za splošno rabo:
.PNG
.JPG
S = suho
N = naoljeno
Navor je v Nm
Tabela naj bi predstavljala maksimalen varen navor pred uničenjem vijaka.
.PNG
.JPG
S = suho
N = naoljeno
Navor je v Nm
Tabela naj bi predstavljala maksimalen varen navor pred uničenjem vijaka.
- spremenilo: Cange ()
ginekk ::
Ne vidim tabele. Upam, da je spremenljivka tudi trdota vijaka, ne samo premer. Obstajajo trši (recimo 12,9) in mehkejši (recimo 8,8). Obstajajo celo vijaki, ki jih lahko zategneš samo enkrat in se raztegnejo (zelo tipično pri glavi motorja ali ojnicah )
fikus_ ::
Poglej še tukaj:
http://mdmetric.com/tech/Standard_tight...
https://www.fastenermart.com/files/metr...
https://www.grampianfasteners.com/files...
Kot boš opazil, se vrednosti precej razlikujejo.
http://mdmetric.com/tech/Standard_tight...
https://www.fastenermart.com/files/metr...
https://www.grampianfasteners.com/files...
Kot boš opazil, se vrednosti precej razlikujejo.
FrRoSt ::
Takole, čez palec!, bi znala tabela kar držati...
Drugače pa imaš zadeve opisane tudi v strojniškem priročniku ....
Trdoto imaš-moraš imeti napisano na glavi vijaka!
Klikni na sliko in se ti bo tabela odprla!
Drugače pa imaš zadeve opisane tudi v strojniškem priročniku ....
Trdoto imaš-moraš imeti napisano na glavi vijaka!
Ne vidim tabele. Upam, da je spremenljivka tudi trdota vijaka, ne samo premer. Obstajajo trši (recimo 12,9) in mehkejši (recimo 8,8). Obstajajo celo vijaki, ki jih lahko zategneš samo enkrat in se raztegnejo (zelo tipično pri glavi motorja ali ojnicah )
Klikni na sliko in se ti bo tabela odprla!
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: snuderl ()
Cange ::
Poglej še tukaj:
http://mdmetric.com/tech/Standard_tight...
https://www.fastenermart.com/files/metr...
https://www.grampianfasteners.com/files...
Kot boš opazil, se vrednosti precej razlikujejo.
Prvi, drugi link in tabela so kar blizu, 3ji link odstopa precej, v praksi ni tako kot opisuje (M10,M12 4.8 zdrži veliko več).
Cange ::
Takole, čez palec!, bi znala tabela kar držati...
Drugače pa imaš zadeve opisane tudi v strojniškem priročniku ....
Trdoto imaš-moraš imeti napisano na glavi vijaka!
Ne vidim tabele. Upam, da je spremenljivka tudi trdota vijaka, ne samo premer. Obstajajo trši (recimo 12,9) in mehkejši (recimo 8,8). Obstajajo celo vijaki, ki jih lahko zategneš samo enkrat in se raztegnejo (zelo tipično pri glavi motorja ali ojnicah )
Klikni na sliko in se ti bo tabela odprla!
Čez palec je dovolj dobro . Če gledam še druge tabele je potem bolje zaokroževat navzdol. Gre tabela v plastificiranje. Tx.
FrRoSt ::
Poglej še tukaj:
http://mdmetric.com/tech/Standard_tight...
https://www.fastenermart.com/files/metr...
https://www.grampianfasteners.com/files...
Kot boš opazil, se vrednosti precej razlikujejo.
Prvi, drugi link in tabela so kar blizu, 3ji link odstopa precej, v praksi ni tako kot opisuje (M10,M12 4.8 zdrži veliko več).
Mislim, da se tudi tretji link kar ujema...
p6469935 Čez palec je dovolj dobro [:) naj bi izjavil:
. Če gledam še druge tabele je potem bolje zaokroževat navzdol. Gre tabela v plastificiranje. Tx.
Saj OP pravi, da naj bi šlo za max momente, ki naj se jih nebi prekoračilo...
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: FrRoSt ()
Raptor F16 ::
Takole, čez palec!, bi znala tabela kar držati...
Drugače pa imaš zadeve opisane tudi v strojniškem priročniku ....
Trdoto imaš-moraš imeti napisano na glavi vijaka!
Ne vidim tabele. Upam, da je spremenljivka tudi trdota vijaka, ne samo premer. Obstajajo trši (recimo 12,9) in mehkejši (recimo 8,8). Obstajajo celo vijaki, ki jih lahko zategneš samo enkrat in se raztegnejo (zelo tipično pri glavi motorja ali ojnicah )
Klikni na sliko in se ti bo tabela odprla!
TRRIGGERED
Razred Trdnosti !
Trdota je merilo odpornosti na lokalno plastično deformacijo !
Leva ... Leva ... leva desna ena dva
Cange ::
Situacija: predpisano je 8 Nm za eno matico, zaradi vibracij je bolje 2 matice, kako razporediti navor med te dve matici da bo končni rezultat kot je predpisan?
fikus_ ::
Če imaš probleme z odvijanjem, potem je to prava rešitev:
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht.....i&w=576&h=576&bih=1038&biw=1855&q=din%20982&ved=0ahUKEwiNwIPXu__kAhVq6uAKHb82AdUQMwiAASglMCU&iact=mrc&uact=8
Lahko pa tudi zalepiš z lepilom, ki še dopušča odvitje:
https://kemisplus.si/anaerobna-lepila/
Ali posebne podložke:
https://www.tinex.si/shop/Varovalna%20i...
Najceneje te pride prvi predlog, matice DIN 982 visoke ali DIN 982 nizke
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht.....i&w=576&h=576&bih=1038&biw=1855&q=din%20982&ved=0ahUKEwiNwIPXu__kAhVq6uAKHb82AdUQMwiAASglMCU&iact=mrc&uact=8
Lahko pa tudi zalepiš z lepilom, ki še dopušča odvitje:
https://kemisplus.si/anaerobna-lepila/
Ali posebne podložke:
https://www.tinex.si/shop/Varovalna%20i...
Najceneje te pride prvi predlog, matice DIN 982 visoke ali DIN 982 nizke
FrRoSt ::
Situacija: predpisano je 8 Nm za eno matico, zaradi vibracij je bolje 2 matice, kako razporediti navor med te dve matici da bo končni rezultat kot je predpisan?
Zdaj NE mešaj zadev!
Eno je maksimalna obremenitev vijaka z navorom - zategom (matice), drugo je statična ali dinamična obremenitev in tretje je varovanje matice proti odvitju!!
Načeloma bi ti ena matica morala zadostovati, …. dodaš podložko proti odvijanju matice, …. v skrajni sili lahko tudi dve (kontra) matici, odvisno pač za kaj rabiš....
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
fikus_ ::
"matice DIN 982 visoke ali DIN 982 nizke"
Da se popravim: matice DIN 982 visoke ali DIN 985 nizke
Da se popravim: matice DIN 982 visoke ali DIN 985 nizke
Cange ::
Imam "feder" podloške, "stop" matice in "locktite". Zanima me če je slučajno ljudska/preprosta logika za "kontra" matice.
Bom osvežil situacijo: Predpisano je 8 Nm na M6 vijaku (ena matica). Čez bi dodal matico s kapico (M6 DIN 1587 ?) z namenom da se ne nasadim na vijak, poleg tega zgleda lepo.
Bom osvežil situacijo: Predpisano je 8 Nm na M6 vijaku (ena matica). Čez bi dodal matico s kapico (M6 DIN 1587 ?) z namenom da se ne nasadim na vijak, poleg tega zgleda lepo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Cange ()
fikus_ ::
" "stop" matice " = DIN . . .
" Zanima me če je slučajno ljudska/preprosta logika za "kontra" matice. "
To je bilo aktualno pred rešitvami, ki sem ti jih napisal zgoraj.
Če pa hočeš "kindrzihr" varianto, potem pa uporabi matice DIN 935 ali DIN 937.
" Zanima me če je slučajno ljudska/preprosta logika za "kontra" matice. "
To je bilo aktualno pred rešitvami, ki sem ti jih napisal zgoraj.
Če pa hočeš "kindrzihr" varianto, potem pa uporabi matice DIN 935 ali DIN 937.
Cange ::
Situacija V3.0: "Kontra" matice služijo poleg opisanega še za nastavljanje celega mehanizma levo desno, po tem ko je že pritrjen.
fikus_ ::
Težko je svetovati, ker "skrivaš" info in potem, ko ti nekaj ne "ustreza" dodajaš dodatne pogoje.
ena slika pove več kot 1000 besed.
ena slika pove več kot 1000 besed.
FrRoSt ::
Situacija V3.0: "Kontra" matice služijo poleg opisanega še za nastavljanje celega mehanizma levo desno, po tem ko je že pritrjen.
Kontra matica se je uporabljala proti odvijanju matic, zdaj imaš pa za to že druge rešitve....
Imam "feder" podloške, "stop" matice in "locktite". Zanima me če je slučajno ljudska/preprosta logika za "kontra" matice.
Bom osvežil situacijo: Predpisano je 8 Nm na M6 vijaku (ena matica). Čez bi dodal matico s kapico (M6 DIN 1587 ?) z namenom da se ne nasadim na vijak, poleg tega zgleda lepo.
Čez daš lahko vedno matico s kapico; lahko daš samo matico s kapico, če je vijak prave dolžine...
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: FrRoSt ()
Cange ::
Delno rešitev sem si zamislil tako: pogoj je da se da pridržati vijak, ne vem če je to pravilno: prvo se stisne obe matice med sabo, izmeri navor ki ga povzročata matici, potem doda navor ki je predpisan.
Seveda bi raje imel nekaj, kar pove koliko navora na prvo matico in potem še na drugo.
Zdi sem mi da je tole precej komplicirano, ker sem zaznal da je vmes "okno" v smislu kdaj zgubi prva matica kontakt z navojem zardi pritiska druge matice... Mogoče OL kalkulator...
Seveda bi raje imel nekaj, kar pove koliko navora na prvo matico in potem še na drugo.
Zdi sem mi da je tole precej komplicirano, ker sem zaznal da je vmes "okno" v smislu kdaj zgubi prva matica kontakt z navojem zardi pritiska druge matice... Mogoče OL kalkulator...
FrRoSt ::
Strojnik ravno nisi zato upam, da od tegale tvojega vijačenja NE bodo odvisna življenja!
Ponavadi se zelo redko izkoriščajo maximalne vrednosti (obremenitve), tudi pri vijakih! Normalno, če ni kakšnih posebnih izvedb in zahtev, vzameš vsaj 2 X večji vijak!! Tako se izogneš raznim drugim neupoštevanim vplivom....
V takem primeru lahko na koncu dodaš matico s kapico, spodaj pa npr. podloško proti odvijanju....
Če želiš to narediti s kontra matico, bi to izgledalo takole: prvo matico zategneš močno, lahko tudi do maksimalnega momenta, priviješ drugo matico do nje jo držiš in nato prvo popustiš, da se nasloni na drugo!
Samo zdaj imaš tukaj 2 obremenitvi v vijaku!! Prva je dejanska obremenitev vijaka, drugo pa ustvarjata kontramatici....
Zato se v takih primerih ne gre do maksimalnih obremenitev!!
Ponavadi se zelo redko izkoriščajo maximalne vrednosti (obremenitve), tudi pri vijakih! Normalno, če ni kakšnih posebnih izvedb in zahtev, vzameš vsaj 2 X večji vijak!! Tako se izogneš raznim drugim neupoštevanim vplivom....
V takem primeru lahko na koncu dodaš matico s kapico, spodaj pa npr. podloško proti odvijanju....
Če želiš to narediti s kontra matico, bi to izgledalo takole: prvo matico zategneš močno, lahko tudi do maksimalnega momenta, priviješ drugo matico do nje jo držiš in nato prvo popustiš, da se nasloni na drugo!
Samo zdaj imaš tukaj 2 obremenitvi v vijaku!! Prva je dejanska obremenitev vijaka, drugo pa ustvarjata kontramatici....
Zato se v takih primerih ne gre do maksimalnih obremenitev!!
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
fikus_ ::
Sem ti napisal kar nekaj predlogov, ampak ti se držiš svoje fiksne ideje, tako da je čisto brez zveze kaj predlagat. Tudi opis izziva je skop.
Cange ::
Spregledal nadaljevanje:
Ne nisem mehanik po izobrazbi, imam pa kup zaribanih 2takterjev in pokalov s pred let.
Sem razvil približen občutek za 2x matica s primerjalno metodo, tako da je samo približek, moti me to ker je potrebno vsaj 2x na fino "previjačit" da se da še vedno nastavljat mehanizem čez kontra matice (vrč trenja med maticami kot med prvo matico in podloško).
Ne nisem mehanik po izobrazbi, imam pa kup zaribanih 2takterjev in pokalov s pred let.
Sem razvil približen občutek za 2x matica s primerjalno metodo, tako da je samo približek, moti me to ker je potrebno vsaj 2x na fino "previjačit" da se da še vedno nastavljat mehanizem čez kontra matice (vrč trenja med maticami kot med prvo matico in podloško).
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Radiator- regulacija toploteOddelek: Loža | 3411 (1738) | starfotr |
» | Pomoč, vijak se ne odtegneOddelek: Na cesti | 4237 (2640) | Dzhimen |
» | M2, M3, M4 vijaki,...Oddelek: Hlajenje in modifikacije | 15121 (7181) | ufek |
» | Peugeot 106 zavorne luči "mrknile"Oddelek: Na cesti | 1056 (839) | jozekuch |
» | Sitnost z ročkamiOddelek: Loža | 4265 (3675) | Xserces |