» »

Kolesarjenje na daljše razdalje

Kolesarjenje na daljše razdalje

«
1
2

PreviousUser ::

V mislim imam recimo relacijo iz osrednje Slovenije na jug Istre, ali kakšnega od severnih kvarnerskih otokih, vem da jype to prakticira.

Kako se pripraviti na to, kaj imeti s seboj? Ali je treba planirati, da bomo kje prespali, če še nismo tako izkušeni, ali bomo zmogli v eni etapi?

jype ::

PreviousUser je izjavil:

Kako se pripraviti na to
Delaš vedno večje kroge, dokler 200km ne postane easy, potem pa ne bo več težav.

kuall ::

To mu je jasno. Vprašal te je, kaj imeti s seboj, kje prespati. Če si že obseden s kolesarjenjem daj človeku vsaj odgovor, ki mu bo koristil.

Take ture meni izgledajo zajebane. Zadeti moraš vreme. Kakšen šotor v ruzaku pa bi šlo po moje, pa se vkampiraš na kakšni jasi. Samo pol ne boš mogel drkat na porn zvečer. :D

jype ::

kuall je izjavil:

Vprašal te je, kaj imeti s seboj, kje prespati.
Najprej mora razviti zadostno telesno pripravljenost, zato je fino, da to počne v krogih, da konča doma, kjer se lahko počasi sestavi skupaj, če bo hudo. S seboj lahko vzame kreditno kartico in zobno krtačko.

BlaY0 ::

Za tole pa res ne nucaš ne vem kaj... do Baške na Krku prideš brez problema. Tudi do Osorja na Cresu (čez Krk) se da v eni etapi. Kdaj pa bi to šel? Sezona ali izven sezone? Skratka čez Lož in Babno Polje ali pa čez Brod na Kolpi... pa na Delnice, kjer se recimo prvič ustaviš... potem pa drugič na Gornjem Jelenju, pljuneš tam dol čez ograjo, pol pa gasa dol do Krka. Skratka za tole ni treba kaj dosti planirat, se da brez torb... seveda odvisno kaj misliš tam doli počet ;)

PreviousUser ::

BlaY0 je izjavil:

Za tole pa res ne nucaš ne vem kaj... do Baške na Krku prideš brez problema. Tudi do Osorja na Cresu (čez Krk) se da v eni etapi. Kdaj pa bi to šel? Sezona ali izven sezone? Skratka čez Lož in Babno Polje ali pa čez Brod na Kolpi... pa na Delnice, kjer se recimo prvič ustaviš... potem pa drugič na Gornjem Jelenju, pljuneš tam dol čez ograjo, pol pa gasa dol do Krka. Skratka za tole ni treba kaj dosti planirat, se da brez torb... seveda odvisno kaj misliš tam doli počet ;)


Ne vem še, kdaj bom šel, odvisno kdaj pade dopust.

Tole je kar spust, kaj pa potem vzpon nazaj, tisto je verjetno precej težje?

BlaY0 ::

V končni fazi greš lahko za nazaj na Reki na vlak, če se ti ne da vintat nazaj...

PreviousUser ::

BlaY0 je izjavil:

V končni fazi greš lahko za nazaj na Reki na vlak, če se ti ne da vintat nazaj...


To bi tudi bila varianta ja, hvala!

Invictus ::

Kupiš tole, pa kar nekaj prtljage lahko vlečeš s sabo...

https://www.google.com/imgres?imgurl=ht...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

gusto ::

PreviousUser je izjavil:

V mislim imam recimo relacijo iz osrednje Slovenije na jug Istre, ali kakšnega od severnih kvarnerskih otokih, vem da jype to prakticira.

Kako se pripraviti na to, kaj imeti s seboj? Ali je treba planirati, da bomo kje prespali, če še nismo tako izkušeni, ali bomo zmogli v eni etapi?


Daj malo več podatkov. Rabiš samo dol pridi, imaš dol vse potrebno za bivanje, greš k znancu, ali rabiš sabo opremo za kampiranje? Za samo pripeljat se dol, ne rabiš nič konkretnega, dva rezervna šlaufa, CO2 bombico ali pumpo, lučke (štartaš in zaključiš v temi po potrebi), eno kremo za po riti mazat, če te hlače začnejo ribat. Od oblačil odvisno kdaj greš, oblečeš se času/vremenu primerno, kakšno rezervno vetrovko za povrh vzameš, če zahladi. Sam vse našteto spravim v zadnje žepe kolesarske majico in mini podsedežno torbico.

PS: 200 km se da če imaš vsaj nekaj kondicije brez večjih težav prevoziti v enem dnevu. Greš pač bolj počasi in se ustavljaš.

PS2: vedno imej dovolj tekočine s sabo in vsaj kakšno čokoladico. Te potem sproti dokupuješ, ne pozabi na taprave obroke v kaki prijetni gostilni ob cesti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gusto ()

BorutO ::

Od ata bratranec kolesari vsako leto nekam zelo daleč. Lani je šel iz slovenije (gorenjske) v španijo s kolesom. še leto nazaj iz gorenjske do češke itd ... v glavnem, mu zavidam, ker bi jaz tudi rad šel, pa ne morem.

Invictus ::

Za tako daljšo turo bi sam razmislil že o majhni prikolici...

Da kolo ni pretežko in prenerodno...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

juroz ::

Invictusa ne poslušaj saj očitno na kaj takega še ni šel in malo teoretizira.

100-150km ni večjih težav, za 200 pa le imej nekaj kondicije. Pa računaj da boš kakšen dan potem ves polomljen.

Če te kdo tam počaka nimaš kaj sabo nosit razen pijače, gelov/ploščic ter kreditne/gotovina.
Če ne pa v akcijo iskat stvari, popularen je "bike packing", sam prakticiram bolj "bike touring". Definitivno se pa izogibaj tega da bi imel ruzak na hrbtu.

Če maš enkrat/dvakrat za prespat ne kompliciraj z opremo. Ne rabiš šotora pa prikolce pa svega i svašta. Mej sam neki za preoblečt pa toaletno torbico, prej pa najd neki prek bookinga.
Lastminute offerji so ponavadi dobri, razen če je res ful popularen plac.

Drugače pa ne kompliciraj preveč.

SeMiNeSanja ::

Pismu, kako kompliciranje.... moj sin hodi praktično 'bos' na tiste brevete po 200 - 600km. Pa jih je prepihalo, opralo,.... ampak se dejansko da z minimalno robe s seboj.

Najprej sploh začni kolesariti.
Vsa oprema, ki jo bi vlekel s seboj, ti ne bo pomagala, če ti zadnjica in noge ne bodo zdržale.
Začneš z 50km, greš na 100, 150, 200 km. Postopoma. Pri tem se boš pa tudi sproti priučil, kaj dejansko potrebuješ s seboj in kaj ne. Brez da ti kdo pretirano pamet soli.

jozagulikoza ::

Hehe ... tema (in kolesarjenje) po mojem okusu.

Zdej tle je treba bi mal "previden"; eno je bicikliranje na specialki od 5kg, 2 gela v riti in pol bidona tekočine s seboj ... potem pa 300km/dan (vso logistiko in support imaš provide-ano) .... drugo pa "potovalno kolesarjenje" ... jekleno 20kg kolo + 20kg opreme ... in cjazenje okoli in spanje vseposvsod v šotoru ali "na divje" ... cca. 100km/dan ... vendar je tukaj potovanje "per se" primarni cilj (in seveda ne čas ali razdalja).

Tole drugo (kolikor se seveda da) prakticiram sam ... in zame ni boljšega dopusta kot to. Po cca. prekolesarjenih 15k km po 3/4 evrope ... je moj povprečni dan nekako: 90-100km dnevna etapa (odvisno od terena), cca. 5-6h na kolesu ... ostane pa več kot dovolj časa za pavze, logistiko, da se v miru nastaniš (šotor) in predvsem ogledaš in vpiješ okolico skozi katero kolesariš. Kajti pri tovrstnem bicikliranju je največji čar ta, da se premikaš ravno dovolj hitro, da se dejansko kam premikaš in ravno prav počasi, da lahko absorbiraš to kar vidiš in doživiš. Ko si pa na kolesu se pa zavlečeš, vidiš in doživiš neverjetne ljudi, kotičke in "rovte" kamor se kot avto-turist ne bi nikoli. Da ne govorim o tem (sploh če greš na par tedensko potovanje), kako lahko mentalno odklopiš: cele dneve na zraku, fizično aktiven, lakota !! (poješ ogormne količine hrane, ki pa se ti ne poznajo) in sladko spanje .... z drugimi besedami ... je** se ti za cel svet ... vse kar te zanima je ceste, klanci, hrana in kje boš spal ;)

Priporočam seveda, da prvo preizkusiš sebe in opremo ... da vidiš, če ti to sploh ustreza (osebno sem imel na začetku do tega blazen odpor .... še sedaj me kolesarjenje kot tako sploh ne privlači - me pa potovanje) Za začetek je dovlj npr. kaka dnevna tura ... npr. do slo. obale ali Kranjske gore .... in nazaj z vlakom (če gre). Da vidiš kako zdržiš na kolesu; in če ti je to potem ok ... potem počasi "evolviraš" ... boljše kolo (krš kolo --> trekking ---> dedicated potovalno), boljša oprema (predvsem nepremočljive torbe) ipd.

V praksi (teaser) pa to zgleda nekako takole kot na sliki spodaj:

 normandija

normandija



ps: o opremi (torbe, kolo, gadget-i) kdaj drugič ;)

Zgodovina sprememb…

energetik ::

PreviousUser je izjavil:

V mislim imam recimo relacijo iz osrednje Slovenije na jug Istre, ali kakšnega od severnih kvarnerskih otokih, vem da jype to prakticira.

Kako se pripraviti na to, kaj imeti s seboj? Ali je treba planirati, da bomo kje prespali, če še nismo tako izkušeni, ali bomo zmogli v eni etapi?
Povsem odvisno od tega, kaj je na cilju, ali misliš priti tudi nazaj, in če te zanima tudi čas potovanja.
Če te čaka dol npr. žena in imaš zrihtano prenočišče/cunje itd, dejansko ne rabiš nič drugega kot osnovo, torej multitool, zračnico, flike, pumpo, master link, vetrovko; potem pa cca. 10 gelov/tablic, ene 3-4L izotonika in to je to.
To gre komot v tako torbico + 2 bidona na okvirju:



Če na cilju nimaš nič in misliš tudi priti nazaj, je treba jasno s sabo tovoriti še cunje, spalko, morda šotor itd in rabiš večje torbe.

jype ::

Če greš "na morje", potem cunj v resnici ne rabiš, ker se lahko kar v obstoječih vsak dan temeljito opereš, bodisi s pomočjo tušov ob obali, ali pa v rekah in studencih, namesto šotora imaš lahko precej bolj lahko visečo mrežo, če pa imaš res tako smolo, da ne moreš videt, da se bo zgodilo zoprno vreme, si pa pač poiščeš sobo, ki jih je itak povsod polno.

Še največja težava je, če slabo poznaš sebe in pot in ostaneš brez vode in/ali cukra - takrat je v resnici najbolje jit počivat, pa nadaljevat naslednji dan.

Če greš pa v Peru in se pelješ do Argentine, potem pa ni druge možnosti, kot tako potovalno kolo, kot ga priporoča Gulikoža zgoraj.

Bellzmet ::

V čem pa se razlikuje potovalno kolo od "navadnega" kolesa?

jype ::

Bellzmet je izjavil:

V čem pa se razlikuje potovalno kolo od "navadnega" kolesa?
Precej težje je, na račun tega, da nanj lahko obesiš do 200 kilogramov, česar na običajno kolo ne moreš, če nočeš, da se med potjo zlomi.

BlaY0 ::

...pa tudi daljše, da s petami ne butaš ob torbe ko vintaš. Pa jasno več raznih navojnih lukenj je na njem, da lahko navesiš gor svašta. Dober uležan Brooks zic je zlata vreden pa nastavljiva fajfa tudi.

Prtljago se da zreducirat na minimum, to potem z leti vidiš - jaz sem prvič s sabo vlekel 25+ kil, čez 5 let pa že manj kot 10, s tem da sem naredil neprimerno daljšo pot.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

GrX ::

Jaz sem šel večkrat do Grčije. Spal sem načeloma ob kakšni jasi v viseči mreži. Vračal sem se vedno z vlakom.

jozagulikoza ::

Bellzmet je izjavil:

V čem pa se razlikuje potovalno kolo od "navadnega" kolesa?


Klasičen "geštel" - po možnosti jeklen - baje, da je bolj prožen - teorije, da jeklen zato da se ga da sred Pakistana švasat pri meni ravno ne pijejo vode), brez nekih čudnih krivulj (da pol ničesar ne moreš gor obesit), kvalitetne, preverjene in preproste komponente (npr. Deore prestave in v brake klasične zavore); geometrija - udobnejše (visoko) sedenje, teža - stabilnost (nizko težišče, 26" gume) - da se naložen lepo in stabilno pelje; kot že napisano navoji za montažo prtljažnikov (sprednji + zadnji) + nosilci za bidone/flaše; kvalitetne ročke (ergon); z lastnim švicem naoljen in oblikovan brooks (res je zlata vreden :) ); dinamo v pesti (napajanje za luči + gizmote - poglej tole); kvalitetni plašči (Schwalbe mondial).

Torbe: Ortlieb ali Vaude, vse ostalo je kompromis. Koliko torb je spet odvisno kako misliš spat oz. potovat (npr. če vlačiš šotor in kamp opremo). Je pa res, da se iz prakse naučiš drastično "minimizirat" stvari ;)

Po nekem krš kolesu iz Hervisa, pa prek solidnega Authorja (ki pa vseeno ni prestal mučenja) sem osebno na koncu pristal na VSF TX-400. Nemško namensko čudo za potovanja. Nasploh večina zgoraj naštete robe je nemškega porekla - Nemci imajo to sceno (reiserad) daleč najbolj razvito; pri nas je to vse skupaj praktično neznano (sploh če sprašuješ po mainstream kolesarskih trgovinah) - pri nas je al cestak, al gorc ... vmes ni ;) Medtem ko se gor večina vozi s takimi oz. podobnimi kolesi ... pač tko ležerno (familije in starejši ... lih ne divjajo vsi). Najbrž temu botruje odlično razvita (daljinska) kolesarska infrastruktura (steze, rute, oznake, javni prevoz itd.). Pri nas pa vemo, da je tega vse skupaj žal zelo malo... :(

Drugače od teh "dedicated" potovalnih so znane znamke še: Koga(NL), VSF, Patria, Velotraum (D), Surly (US), Thorn(UK) ... in moj favorit ... nizozemski Snel (ena butična zadeva) ;)

Je pa res kaj je jure napisal ... za do savudrije je praktično vseeno kaj nucaš. Tudi s ponijem boš prišel. Če bi si pa želel več pa sčasoma (kakor za vse) evolviraš na/v kaj boljšega in namenskega (pa ni nujno, da je to mišljen samo za Patagonijo na ruti 40 ... hehe)

Še moj bicikl:

Zgodovina sprememb…

tusi ::

Ravno prikolesaril v Budvo.
Kondicija je. Kolo specjalka. Ruzak na hrbet in gasa.
5 dni: Trzic - Crikvenica - Zadar - Makarska - Kotor - Budva
V ruzaku dodaten komplet cunj, dezna jakna, nogavcki, rokavcki, pumpa, zracnica, PP, malo elektronike in minimalno hrane, krtacka in kolodont, cunje za zvecer. Trgovin je dovolj. Za spanje se odlocis kamot 1h pred vecjim mestom (booking).
Skratka, ko mislis da si ready, gres. Avtobusov je pa dovolj, ce gre kaj hudo narobe.

jype ::

tusi je izjavil:

Ravno prikolesaril v Budvo.
Kudos. Po jadranski magistrali je res luštno, odkar so avtoceste, pa še naziji se pizdijo, če grem na Hrvaško, tako da res rad hodim tja. Tudi jaz na podoben način potujem, namesto ruzaka na hrbtu sem si omislil štango, ki se zašraufa na zicštango, da lahko ruzak tja gor privežeš, pa maš hrbet frej (piše max 9 kg, kar je čez glavo dost, moj je redko težji od treh kil, anorak mam pa ponavad itak v srednjem žepu):



Tole je bil posnetek zaslona ob 5 obletnici nakupa mojega prvega ciklokrosa:



Ker zdaj živim na več koncih in bicikla ne moreš dat na nekatere ICE Sprinter vlake (in je treba potem balinat s povezavami), imam v Ljubljani še eno železno specjalko iz devetdesetih, ki sem jo pred par meseci peljal po trasi alpe maratona in je videla sneg:




Kupil sem jo leta 2012 od kolega za 170 evrov, zamenjal balanco in obroče (tastari aluminijasti fulcrum quattro CX, novi so bili 270 evrov), pa je ko nova (in mojih sto kil brez težav nosi že prek 20.000 kilometrov).

Skratka, nikakor ni treba, da gre za drag šport, udobje je pa itak stvar tega, v kakšno obliko imaš zmasirano kožo na riti in kakšne drže si vajen med kolesarjenjem, največ vredna korist od kolesarjenja je pa itak nedvomno to, da potem lahko vsem pamet soliš, ker rešuješ planet.

Hudobec ::

Škoda k je tema mal zamrla. Sam recimo nisem kolesaril in imel kolesa zadnjih 25let, lani jeseni pa sem si nabavil Kono Sutra. To je bil edin potovaln kolo, za katerga sem vedel. Bil mi je lep, na njem sem se vidu. V kolesarskem dresu na cestaku se nisem. To ni blo zame. Že sama ideja, da je neki hitro, spedenano in urejno mi ne sedla. Star pulovar, cargo pants, torbe in par mescov stara brada. To je to! Podobno, kot zgorej, ... kolesarjenje kot šport me niti ne zanima tok, rad pa kam grem, oziroma bi šel. Na odklop. Počasi spet ponovno odkrivam radosti kolesarjenje. Jeseni, preden se je začel dež, sem lahko še šel par enodnevnih fur po Gorenjsk in totalno užival. Zdej sem čist napaljen in komi čakam pomlad. Do morja itak da bom šel, ... pa v Bohinj,...Belopeška jezera,... Juhu!

Še moj lepotc:

 Kona Sutra

Kona Sutra

energetik ::

Zakaj čakaš pomlad? Itak je večna jesen, tudi v dec in jan je bilo ogromno dni, ko se je dalo brez težav kolesarit več ur pri 5-7°+. Jaz sem dec+jan naredil cca. 200km, pa bi jih še vsaj 2x toliko, če bi imel več prostega časa...

Zgodovina sprememb…

Cruz ::

Vam zavidam! Bom gotovo nabavil potovalno kolo, ko se bom ustalil.

wajdujc ::

jype je izjavil:

Po jadranski magistrali je res luštno, odkar so avtoceste


To se ostali tu tudi strinjajo? Mene redno prime da bi šel po njej, ampak ko sem z avtom tam pa mi je še vedno preveč prometna in ozka in strma in polna talentov in nepregledna. In me pol tudi mine :(

vselic ::

Lahko bi se nas zbrala skupina za en spomladanski tour... v soboto štart iz Ljubljane do Krka zvečer pa prevoz nazaj ali pa prespat :)

gusto ::

vselic je izjavil:

Lahko bi se nas zbrala skupina za en spomladanski tour... v soboto štart iz Ljubljane do Krka zvečer pa prevoz nazaj ali pa prespat :)

Jaz bi načeloma bil za kakšno takšno akcijo, ali pa kakšno dnevno turo s startom in ciljem v LJ.
Have you tried turning it off and on again?

Hudobec ::

Jest več kot 100km ni šans da prevozim v enem kosu. Še to teoritiziram. :) Do zdej je blo najdlje Kranj - Bled. Svoh 80km. Vprašanje, če bom sploh kdaj v formi za 200km. Za enkrat je najdlje oddaljen cilj Kranj - Koper. To bom zrihtal enkat do jesen! :) Četud z infuzijam.

gusto ::

Hudobec je izjavil:

Jest več kot 100km ni šans da prevozim v enem kosu. Še to teoritiziram. :) Do zdej je blo najdlje Kranj - Bled. Svoh 80km. Vprašanje, če bom sploh kdaj v formi za 200km. Za enkrat je najdlje oddaljen cilj Kranj - Koper. To bom zrihtal enkat do jesen! :) Četud z infuzijam.

Drugače je zelo veliko v glavi. Jaz sem imel max prevoženih km v kosu 110, pa sem se odločil, da grem na Mali Lošinj - 250 km v kosu. Šel sem solo in je šlo brez problema.
Have you tried turning it off and on again?

energetik ::

Hudobec je izjavil:

Jest več kot 100km ni šans da prevozim v enem kosu. Še to teoritiziram. :) Do zdej je blo najdlje Kranj - Bled. Svoh 80km. Vprašanje, če bom sploh kdaj v formi za 200km. Za enkrat je najdlje oddaljen cilj Kranj - Koper. To bom zrihtal enkat do jesen! :) Četud z infuzijam.
Trening pa bo. Pa tudi kakšna bolj aero oprijeta oblačila pomagajo (si napisal da imaš nek pulover in hlače) in namesto stranskih torb ozke torbe za pod sedež ali na okvir. Če se z enakim matranjem pelješ 28 namesto 25km/h, tudi 100km hitreje mine...

jype ::

energetik je izjavil:

Trening pa bo. Pa tudi kakšna bolj aero oprijeta oblačila pomagajo (si napisal da imaš nek pulover in hlače) in namesto stranskih torb ozke torbe za pod sedež ali na okvir. Če se z enakim matranjem pelješ 28 namesto 25km/h, tudi 100km hitreje mine...
Bistveno pri "športnih" cunjah je, da manj ovirajo gibanje in bolje transportirajo vlago stran od kože. Bombaž je super za sedet pri miru, pa strašno neprimeren za več ur intenzivnega potenja, ker postane moker, lepljiv in težek, ter se zelo počasi suši. Se mi zdi, da ljudi skrbi, da bodo v kolesarskih cotah videti smešno - pozabite na to, vseeno je, kakšni ste videti, pomembno je le, kako se počutite.

Moj januar je bil sicer malce raztresen po planetu, ker sem organiziral novo internacionalo, sem pa vseeno spravil not cel kup rajž nad 100km.

Sicer z navadnim biciklom in rukzakom, ne s potovalnim, pa je vseeno kar dobro šlo.





martincek1 ::

Tudi jaz sem padel v kolesarstvo v zadnjem letu - naredil nekaj tisoč kilometrov, prevozil nekaj stotk in eno dvestotko.

Moji letošnji (dnevni) cilji so:

1) Diagonala, Goričko - Piran, 335km
2) Kranj - Piran čez Italijo, 330km
3) Kranj - Medulin, 250km

Kar se tiče težavnosti do zdaj, najtežjih je bilo prvih 100km v kosu, sploh zadnjih 10 kilometrov je bilo pravo trpljenje. 200km je bilo veliko lažje, sem bil pa za tem kakšna dva tedna precej utrujen, verjetno malo dehidriran, pa preskok je bil prevelik iz 120km. Tako da letos bom začel s 100km, pa potem dodajal 30-50km in upajmo, da bom junija v pravi formi :)

jype ::

martincek1 je izjavil:

1) Diagonala, Goričko - Piran, 335km
Ta je zoprna le zaradi nekaterih cest, poleti, ko je dolg dan, v resnici niti ni pretirano naporna, saj jo je mogoče prevoziti z manj kot 20 km/h povprečne hitrosti, moraš se pa dobro poznat, da ustrezno nadomeščaš soli in tekočino.

martincek1 je izjavil:

2) Kranj - Piran čez Italijo, 330km
To misliš mimo Predila in Mangarta in potem Bovec, Tolmin in preko Krasa do Kozine? To se ne sliši kot 330.

martincek1 je izjavil:

3) Kranj - Medulin, 250km
Ta bo še najlažja, pa ne samo zaradi razdalje, Istra je super za kolesarjenje, tudi že v marcu bi šlo, maja bo pa že prav prijetno toplo.

martincek1 je izjavil:

Kar se tiče težavnosti do zdaj, najtežjih je bilo prvih 100km v kosu, sploh zadnjih 10 kilometrov je bilo pravo trpljenje. 200km je bilo veliko lažje, sem bil pa za tem kakšna dva tedna precej utrujen, verjetno malo dehidriran, pa preskok je bil prevelik iz 120km. Tako da letos bom začel s 100km, pa potem dodajal 30-50km in upajmo, da bom junija v pravi formi :)
Še najbolj se mi zdi, da pomaga, da greš vsak dan. Ni treba, da greš daleč - eno uro matranja je vrh glave dovolj. Lahko je grizenje v hrib, ali pa teranje po ravnini, pomembno je, da srce spraviš do "kardio" hitrosti, to je tam, kjer lahko zdrži eno uro, potem ti pa zmanjka cukra in ne moreš več. Če to delaš vsak dan, so potem celodnevne trase pri 15% manjši intenzivnosti izvedljive brez težav.

Če si iz Kranja, potem ob lepem vremenu toplo priporočam Preddvor, Jezersko, Železna Kapla, Pavličevo sedlo, Solčava, Luče, Podvolovljek, Črnivec, Kamnik, Kranj (čez hrib ali po ravnini, kolikor si pač zmatran). Za popenit lepo, pa ko imaš enkrat kondicjo, komot odvrtiš v 6 urah in si za kosilo že doma. Ko ti to ni več dovolj, greš pa isto, samo čez Ljubelj, pa ne skoz tunel :)

pirat ::

Primer ture okrog Ljubljane: http://www.matejzalar.si/11-klancev-nad...
ali pa Ljubelj + Jezersko: http://www.matejzalar.si/na-avstrijsko-...
Preveri Nergačev blog, sploh objave tam med 2016-2018 in najdes cel kup super tur po 150, 200 km vecinoma tudi s klanci.

Webmojster ::

Mogoče samo nasvet iz lastnih (slabih) izkušenj iz zadnjih mesecev.

Raje kolesari zmerno in krajše razdalje. Vsi nismo narejeni za dolge ture. To ponavadi spoznamo ko se pojavijo kakšni dolgoročni problemi/bolečine/kronične težave. Sploh ko si malo starejši.

Maš seveda izjeme, ampak mislim da za večino rekreativcev je na dolgi rok bolje zmernost.

martincek1 ::

jype je izjavil:

(Diagonala, Goričko - Piran, 335km)
Ta je zoprna le zaradi nekaterih cest, poleti, ko je dolg dan, v resnici niti ni pretirano naporna, saj jo je mogoče prevoziti z manj kot 20 km/h povprečne hitrosti, moraš se pa dobro poznat, da ustrezno nadomeščaš soli in tekočino.


To turo bom odpeljal prvo, planiram da na dogodku junija, s štartom ob polnoči. Ideja je, da za prvo tako razdaljo ne peljem sam, kot prvo ker ne poznam tistih cest, kot drugo da bo več načrtovanih postankov (včasih kakšnega spustim) in kot tretje, da bom lahko precej časa v zavetrju, če bo potrebno. Precej vozim solo, tako da se bo poznalo.

jype je izjavil:

(Kranj - Piran čez Italijo, 330km)
To misliš mimo Predila in Mangarta in potem Bovec, Tolmin in preko Krasa do Kozine? To se ne sliši kot 330.


Kranj - Pontebba - Udine - Gradež - Piran. Malo bo treba spremljat veter, drugače se mi zdi pa dokaj lepa trasa. Od Jesenic lepa kolesarska skoraj do Padske nižine, potem pa tudi naprej večinoma široke ceste. Ta bo verjetno solo, če mi ne uspe prepričat še koga.

jype je izjavil:

(Kranj - Medulin, 250km)
Ta bo še najlažja, pa ne samo zaradi razdalje, Istra je super za kolesarjenje, tudi že v marcu bi šlo, maja bo pa že prav prijetno toplo.


Zanimivo - mene Istra še najbolj skrbi zaradi pregovorno slabih voznikov. Imaš mogoče kakšno zrisano traso?

jype je izjavil:

Še najbolj se mi zdi, da pomaga, da greš vsak dan. Ni treba, da greš daleč - eno uro matranja je vrh glave dovolj. Lahko je grizenje v hrib, ali pa teranje po ravnini, pomembno je, da srce spraviš do "kardio" hitrosti, to je tam, kjer lahko zdrži eno uro, potem ti pa zmanjka cukra in ne moreš več. Če to delaš vsak dan, so potem celodnevne trase pri 15% manjši intenzivnosti izvedljive brez težav.


Točno to prakticiram - po večini grem po/med delom za eno uro na kolo, včasih po ravnem v okolici Kranja, včasih na Jošt / Šmarjetno. Tudi ceste so tam okoli zelo lepe, veliko kolesarskih.

Za vikende / daljše ture pa ponavadi izberem:

1) Lubnik (2h) - iz Kranja odlična kolesarska skoraj do Škofje loke, 3 minute po glavni cesti, vzpon do Naceta pa izjemen
2) Jezersko do meje (3h) - zdaj, ko so položili še nov asfalt v Kokri veliko bolj varno, vzpon do meje izjemen
3) Ljubelj do ceste (2h) - ta je odlična opcija za vroče popoldneve dni, ko je na vzponu že veliko sence
4) Jamnik (2,5h-4h) - vzpon odličen iz obeh smeri, edino če greš mimo Škofje Loke je cesta do Železnikov nevarna zaradi prometa, naprej čez Dražgoše pa odlična
5) Bled (2h-3h) - problematična edino cesta, po kateri GR8 preizkuša svoje vozniške sposobnosti, sicer pa zelo lepa poletna tura. V izogib tej cesti je možen re-route čez Begunje in Tržiča, kjer je spet zelo lep vzpon do Brezij
6) Pokljuka (3.5h) - zdaj ko so položili še nov asfalt je idealna cesta
7) Krvavec (3h) - prvi klanec trpljenje v stilu Šmarjetne, potem pa užitek do vrha

Potem so pa že daljše, Kranjska Gora 6h, Soriška planina (še nisem bil), Logarska (tudi ne), Železna kapla. Pa za kakšen izlet čez Mangart in Vršič upam da bo letos čas.

Sicer se pa strinjam tudi z @Webmojster, vem da bo treba razmislit, kateri cilji so realni in poslušat svoje telo. Na srečo je srce (preverjeno) v tip top stanju.

Zgodovina sprememb…

gruntfürmich ::

Za popestritev si lahko omislite kakšno parenzano, z mojo sva jo raztegnila na 2 nočitvi vmes.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

jype ::

martincek1 je izjavil:

Zanimivo - mene Istra še najbolj skrbi zaradi pregovorno slabih voznikov. Imaš mogoče kakšno zrisano traso?
Hja, poleti sem vedno vozil kar po glavnih cestah, načeloma so vajeni turističnega prometa, pa na kolesu si okreten in ozek, tako da se da marsikaj rešiti. Še boljše izkušnje imam s kolesarjenjem po Kvarnerju, kjer je prometa manj oziroma v valovih (tako kot vozijo trajekti, ko se pač spokaš s ceste in 5 minut gledaš v luft, da se vsi odpeljejo mimo, potem je pa cesta zopet bolj ali manj prazna).

Kar se tiče jadranske magistrale je pa situacija zelo odvisna od dneva in trase. Nad Pagom se ljudje zelo radi vozijo, ker so lepi razgledi. Na nekaterih mestih je cesta v žalostnem stanju. Na določene dneve z Velebita tako piha, da te, ko priletiš izza betonskega zidu, mimogrede prestavi več kot meter bolj proti robu in če ne pričakuješ, pred tabo je pa betonska ograja od mostu, je lahko zoprno. V resnici se mi zdi, da še največ narediš, če greš tako, da pod Velebitom voziš sredi tedna dopoldan, potem počivaš v Zadru, potem pa do Splita naslednji dan dopoldan. Tudi ponoči, če imaš dobre lučke, je vožnja poleti lahko zelo prijetna, ko so vremenske razmere primerne (28-30 stopinj, zelo rahel veter, luna in tišina).

martincek1 je izjavil:

Za vikende / daljše ture pa ponavadi izberem:
To se mi zdi super trening. Če te do poletja nič ne bo bolelo, boš pomoje imel super sezono. Držim pesti!

wajdujc ::

martincek1 je izjavil:



jype je izjavil:

(Kranj - Medulin, 250km)
Ta bo še najlažja, pa ne samo zaradi razdalje, Istra je super za kolesarjenje, tudi že v marcu bi šlo, maja bo pa že prav prijetno toplo.


Zanimivo - mene Istra še najbolj skrbi zaradi pregovorno slabih voznikov. Imaš mogoče kakšno zrisano traso?


zemljevid
V bistvu imaš najhujši promet do Hrvaške, potem pa do Pazina nisi lih na glavni cesti, razen delčka v dolini Mirne, od Pazina južno pa kar po glavni, ker ni nekega resnega prometa, razen potem od Pule do Medulina

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: wajdujc ()

M.B. ::

jype je izjavil:


jype je izjavil:

(Kranj - Piran čez Italijo, 330km)
To misliš mimo Predila in Mangarta in potem Bovec, Tolmin in preko Krasa do Kozine? To se ne sliši kot 330.


Kranj - Pontebba - Udine - Gradež - Piran. Malo bo treba spremljat veter, drugače se mi zdi pa dokaj lepa trasa. Od Jesenic lepa kolesarska skoraj do Padske nižine, potem pa tudi naprej večinoma široke ceste. Ta bo verjetno solo, če mi ne uspe prepričat še koga.


Trbiž udine Gradež sem ravno kolesaril lani. Je bil zadnji del poti Alpe Adria od Salzburga preko Weisenseja, po stari Pontebani, do Grada in Tržiča. je bil kr podvig. Dvig na Weisense ima del s 15% naklonom, kar še nisem delal z mojim ležečim potovalnim kolesom in prtljago in pri občutku 28°. Ampak jezero me je čakalo. :) Od Trbiža do Moggie Udinese je odlična trasa, z manjšimi vmesnimi problemi. Ponekod namreč še trasa po stari železnici ni čisto urejena določeni tuneli so zaprti in imaš par 20%-25% klancev, kar je malo problem z 20kg kolesom in 15kg prtljage. V Moggie Udinese se urejena pot po stari železnici konča in si kar nekaj časa 10-15km na kar prometni cesti alternativa je teoretično drug breg reke, ampak je most odneslo.

Zelo uporaben je vlak ob 18 iz Tržiča do Ljubljane. Pa ne pozabi na luč, nekateri tuneli so zelo dolgi in brez osvetljave. Pa splača se pot tak planirat da si v času kosila v Chiusaforte. Stara železniška postaja je namreč restavracija in imajo dobro hrano. Sem imel srečo da sem zadnjo mizo dobo. Ker je blo polno vse zunaj in notri.

Mene je za to pot navdušil Mihelčičev potopis.

Pot po stari Pontebani je zelo lepa, ampak še vedno mi je na prvem mestu Salzkammergut. Ko se po Traunu pripelješ v Gmunden in potem naprej ob vseh teh jezerih.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.

PrimoZ_ ::

martincek1 je izjavil:



Za vikende / daljše ture pa ponavadi izberem:

1) Lubnik (2h) - iz Kranja odlična kolesarska skoraj do Škofje loke, 3 minute po glavni cesti, vzpon do Naceta pa izjemen
2) Jezersko do meje (3h) - zdaj, ko so položili še nov asfalt v Kokri veliko bolj varno, vzpon do meje izjemen
3) Ljubelj do ceste (2h) - ta je odlična opcija za vroče popoldneve dni, ko je na vzponu že veliko sence
4) Jamnik (2,5h-4h) - vzpon odličen iz obeh smeri, edino če greš mimo Škofje Loke je cesta do Železnikov nevarna zaradi prometa, naprej čez Dražgoše pa odlična
5) Bled (2h-3h) - problematična edino cesta, po kateri GR8 preizkuša svoje vozniške sposobnosti, sicer pa zelo lepa poletna tura. V izogib tej cesti je možen re-route čez Begunje in Tržiča, kjer je spet zelo lep vzpon do Brezij
6) Pokljuka (3.5h) - zdaj ko so položili še nov asfalt je idealna cesta
7) Krvavec (3h) - prvi klanec trpljenje v stilu Šmarjetne, potem pa užitek do vrha

Potem so pa že daljše, Kranjska Gora 6h, Soriška planina (še nisem bil), Logarska (tudi ne), Železna kapla. Pa za kakšen izlet čez Mangart in Vršič upam da bo letos čas.

Sicer se pa strinjam tudi z @Webmojster, vem da bo treba razmislit, kateri cilji so realni in poslušat svoje telo. Na srečo je srce (preverjeno) v tip top stanju.


Še boljši je spust, kjer sta se dva preveč pogumna že ubila v zadnjih 10ih letih.
Za moj okus preveč hitrih (vinjenih) kolesarjev in kar precej avtomobilov + tovornjakov (dve žagi).

mr_chai ::

Kdo priporoča kakšnega dobrega bike fitterja/fizioterapevta ? Mene začnejo včasih po cca 50km boleti komolci in v križu.

Sem pa bolj ljubitelj vzponov, ker sem malo sadomazo. Vzpon na Mangart je lep, pa Vršič, Polhograjci itd... Letos pa upam, da se odpravim na eno daljšo turo v Skradin, če me kak bike fitter malo pofixa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mr_chai ()

mailer ::

Zadeva pod 150EUR ni je pa investicija v zdravje. Nepravilni gibi se kopičijo kar pri dolgih turah povzroča bolečino. Danes sem naredil par km in se preveč oblekel. Domov prišel čisto moker. Bo treba kupit kaj bolj primernega, letno opremo imam, ki za ta čas ni primerna. Pa vidim, da je za nekatere 100km krajša tura glede na to, da planirate 300km+. Je kje kolesarski koledar dogodkov za letos? Je bil v poletu pa ga ne najdem.

P.S. Našel tole:http://www.rekreacija.si/koledar
Armor A30, AX850, V Gene, 3770K, Big Shuriken II,
Corsair 16GB 1600MHz CL9, GTX660TiDC2TOP, 840120GB Basic,
Spinpoint 1TB, BD207DBK, G110, G300, Dell U2412M

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mailer ()

mr_chai ::

mailer je izjavil:

Zadeva pod 150EUR ni je pa investicija v zdravje. Nepravilni gibi se kopičijo kar pri dolgih turah povzroča bolečino. Danes sem naredil par km in se preveč oblekel. Domov prišel čisto moker. Bo treba kupit kaj bolj primernega, letno opremo imam, ki za ta čas ni primerna. Pa vidim, da je za nekatere 100km krajša tura glede na to, da planirate 300km+. Je kje kolesarski koledar dogodkov za letos? Je bil v poletu pa ga ne najdem.

P.S. Našel tole:http://www.rekreacija.si/koledar


tle maš seznam vseh kolesarskih dogodkov http://kolesarska-zveza.si/sl/calendar/...

jype-ynmian ::

mr_chai je izjavil:

Mene začnejo včasih po cca 50km boleti komolci in v križu.
Od začetka se moraš zavestno prisiliti, da na 10-20 sekund menjaš položaj rok na krmilu in zadnjice na sedlu. Sčasoma to pride v kri, ko ojačaš noge, pa itak ne pritiskaš več na nič drugega, kot na pedala.

M.B. ::

Al pa enostavno ne sediš več na kolesu ampak Ležiš. ;) Če vzameš tricikel imaš še klopco vedno zraven.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.

TheBlueOne ::

Kaj vam ni smotano po cesti s piciklom? Jaz sem vcasih dosti kolesaril, zadnja leta pa ni sans, da grem blizu ceste. Je moja bila lani pred mano in sem videl kako vozniki obvozijo piciklista. Ne bi bili na cesti, ampak nas je "okvara" prisilila , da smo se nekje na pol poti spustili v dolino. Potem sem nedolgo nazaj videl tipa, ki je prehiteval, ceprav je nasproti prisel piciklist itn.

Meni je picikl na cesti postal bolj adrenalinski kot Gardaland.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nabava novega kolesa.

Oddelek: Šport
478265 (4772) dolenc
»

S kolesom na morje

Oddelek: Loža
3914465 (11132) BrezCilja

Več podobnih tem