» »

Trganje s kartice brez moje vednosti

Trganje s kartice brez moje vednosti

Temo vidijo: vsi

noob96 ::

Hej,

mal panike. Pred časom sem uporabljal storitev Andorid SMS iChat (https://android-ichat.mdrs.io) in hčerinsko zadevo Airtext (https://www.airtextapp.com).

Vem, da sem takrat nekaj plačeval, se pravi sem jim zaupal s podatki Vise electron. Ampak od tega je že kar nekaj časa, vem da sem takrat potem to nehal uporabljati in plačevati. Prejšnji teden pa sem na spletni banki opazil, da sem jaz temu podjetju plačal nekaj več kot 24 EUR brez moje vednosti. Postavka je zabeležana kot plačilo "POS: *********** MDRS LLC SMS FOR ICHAT"

Pisal sem na podjetje in ne dobim nobenega odgovora, na bankart pa pravijo da lahko pač blokirajo kartico. Nič od tega se mi ne zdi kot dovolj dobra rešitev. Kako lahko brez moje vednosti kar napravijo random odtegljaj. Sem preveril tudi njihove plačljive opcije in nobena kombinacija naročnine ne nanese 24 EUR.

Kaj lahko storim, kako lahko preprečim, da se to ne bo ponovno zgodilo?

popravek: IN PA SEVEDA WHERE IS MY MONEY, KAKO NEJ DOBIM TO NAZAJ?

Samael ::

Opcija je, da greš na svojo banko in poskusaš s chargebackom (zahtevaš denar nazaj zaradi neupravičene odtegnitve, prevare, itd). Pri nas to ni ne vem kako uveljavljena rešitev teh problemov, v tujini se pa tega poslužujejo pri tovrstnih nategih kar dovolj. Banka je pač ob utemeljenem razlogu na strani svojega komitenta.

Če ti bo kaj v pomoč iz nekoliko starejše teme:

Samael je izjavil:

Evu, tule je super informativen članek na to temo:
http://epc.si/pages/si/pravice-potrosni...
http://epc.si/pages/topics/povracilo-na...

Za referenco (prvi url zgoraj), če stran sčasoma izgine:

Povračila v zvezi s plačilnimi transakcijami (t.i. chargeback)
Med pritožbami, ki jih prejme EPC Slovenija je velika večina takih, pri katerih potrošniki čezmejni nakup preko spleta opravijo s plačilnimi karticami, kasneje pa naletijo na težave bodisi zaradi preplačil, nedobave blaga in storitev ali neskladnosti blaga in storitev s pogodbo. V teh primerih potrošnikom med drugim svetujemo, da se pri svoji banki pozanimajo glede možnosti povračila, t.i. chargebacka.

Potrošniki lahko zahtevke v okviru povračil uveljavljajo tako na podlagi evropske in nacionalne zakonodaje kot tudi na podlagi splošnih pogojev poslovanja posameznih bank in njihovih kartičnih shem. Banke povračila svojim uporabnikom največkrat nudijo za plačilne transakcije na podlagi kartičnih shem MasterCard in VISA.

Splošni pogoji poslovanja bank in kartičnih shem

EPC Slovenija se je za dodatne informacije o postopkih uveljavljanja povračil obrnil na 6 največjih bank v Sloveniji.

Le-te na letni ravni prejmejo od 30 do 85 tovrstnih reklamacij. Iz njihovih odgovorov lahko povzamemo, da se uveljavljanje povračila prične z vložitvijo reklamacijskega postopka s strani stranke. Reklamacijske postopke banke vodijo v skladu s pravili kartičnih shem, vsak primer pa se obravnava individualno. Do morebitne zavrnitve zahtevkov za povračila lahko pride zaradi mednarodnih pravil kartičnih shem, najbolj pogosti razlogi za zavrnitev pa so neupravičeni zahtevki (npr. prodajalec pošlje ustrezno dokumentacijo, iz katere je razvidno, da je bil osporavani nakup dejansko opravljen), pomanjkljiva dokumentacija ali zamujeni roki za reklamacijo. Pogosti so tudi primeri, ko potrošnik prejetega blaga, ki je poškodovano, ne želi vrniti prodajalcu zaradi stroškov poštnine, čeprav je pogoj, da mora prejeto blago potrošnik najprej vrniti prodajalcu, šele nato je upravičen do povračila ali novega blaga.

Nadalje so banke odgovorile, da uporabniki plačilnih kartic lahko podajo reklamacijo tako za plačilne transakcije s karticami z odloženim plačilom kot tudi z debetnimi karticami. Banke reklamacijski postopek omogočajo tudi v primerih preplačil, nedobave blaga ali neskladnosti blaga s pogodbo.

Prav preplačila (npr. preveč ali dvakrat zaračunano blago) in nedobava blaga sta najpogostejša razloga za povračilo. Drugi pogosti razlogi za povračilo so tudi, ko blago ni enako oglaševanemu, ko potrošnik ne prejme obljubljenega vračila denarja in ko prodajalec ne spoštuje potrošnikove pravice do odstopa od pogodbe.

Uporabniki plačilnih kartic so glede možnosti uveljavljanja zahtevkov za povračila seznanjeni s splošnimi pogoji poslovanja s plačilno kartico, ki določajo, da morajo v primeru obstoja kakršnekoli nepravilnosti v zvezi s plačilno transakcijo, kakor tudi v primeru neodobrenih ali nepravilno izvršenih plačilnih transakcij, o tem obvestiti banko. Bančni uslužbenci jih seznanijo z nadaljnjimi koraki v zvezi z uveljavljanjem zahtevkov v okviru povračil.

Banke svojim uporabnikom še svetujejo, da poskušajo reklamacijo najprej sami rešiti s prodajalcem, saj so dokazila o predhodnem reševanju velikokrat obvezna priloga podani reklamaciji, ki jih zahtevajo kartične sheme.

Koristni nasveti za potrošnike:

- s pisno pritožbo se najprej obrnite na prodajalca,
- v kolikor je prodajalec neodziven oziroma zavrne vašo zahtevo, se s pisno pritožbo obrnite na vašo banko (izdajatelja vaše plačilne kartice),
- v kolikor banka zavrne vašo zahtevo, se s pritožbo obrnite na pristojni organ za izvensodno reševanje sporov (podatek najdete na spletnih straneh vaše banke),
- ukrepajte pravočasno (upoštevajte postavljene roke).

Evropska in slovenska zakonodaja

Na področju EU pravno podlago za povračila predstavljata Direktiva 2007/64/ES o plačilnih storitvah na notranjem trgu in Direktiva 2008/48/ES o potrošniških kreditnih pogodbah, ki sta bili preneseni v slovensko zakonodajo z Zakonom o plačilnih storitvah in sistemih ter Zakonom o potrošniških kreditih.

Direktiva o plačilnih storitvah na notranjem trgu ščiti potrošnika pred neodobrenimi plačilnimi transakcijami in postavlja limite za plačnikovo odgovornost v zvezi z neodobreno plačilno transakcijo. Ne določa pa odgovornosti izdajatelja plačilnih kartic v primeru nedobave blaga in storitev, delne dobave blaga in storitev ali v primeru neskladnosti blaga in storitve s pogodbo.
Zakon o plačilnih storitvah in sistemih v 130. členu opredeljuje povračila v primeru neodobrenih ali nepravilno izvršenih plačilnih transakcij, v 131. členu pa pod določenimi pogoji omogoča tudi uveljavljanje povračil v zvezi s pravilno izvršenimi plačilnimi transakcijami. V slednjih primerih gre za uveljavljanje povračil iz plačilnih transakcij, ki so bile sicer pravilno izvršene, vendar obstajajo drugi razlogi, vezani največkrat na temeljno razmerje med trgovcem in potrošnikom, zaradi katerih lahko potrošnik zahteva povračilo plačilne transakcije. Ureditev zasleduje cilj, da se v teh primerih zaščiti potrošnika, saj so take oblike plačevanja manj transparentne in omogočajo več zlorab.

Direktiva o potrošniških kreditnih pogodbah določa odgovornost dajalca kredita v primerih, ko se blago ali storitve iz povezane kreditne pogodbe ne zagotovijo ali se zagotovijo le delno ali niso v skladu s pogodbo o njihovi dobavi. Omenjeno ne pride v poštev pri plačilih z debetno kartico.

Zakon o potrošniških kreditih v 18. členu določa, da potrošnik lahko proti dajalcu kredita ugovarja zavrnitev plačila in uveljavlja druge pravice iz pogodbe, če se blago ali storitve ne zagotovijo, se zagotovijo le delno ali niso v skladu s pogodbo.

noraguta ::

Preklič kartico. Potem pa v boj za denar. Na žalost je pač tako če imaš račun kjer te bremeniji je potrebno preverit partnerja. Za te reči so boljše prepaid varjante
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Seljak ::

noob96 je izjavil:

Hej,

mal panike. Pred časom sem uporabljal storitev Andorid SMS iChat (https://android-ichat.mdrs.io) in hčerinsko zadevo Airtext (https://www.airtextapp.com).

Vem, da sem takrat nekaj plačeval, se pravi sem jim zaupal s podatki Vise electron. Ampak od tega je že kar nekaj časa, vem da sem takrat potem to nehal uporabljati in plačevati. Prejšnji teden pa sem na spletni banki opazil, da sem jaz temu podjetju plačal nekaj več kot 24 EUR brez moje vednosti. Postavka je zabeležana kot plačilo "POS: *********** MDRS LLC SMS FOR ICHAT"

Pisal sem na podjetje in ne dobim nobenega odgovora, na bankart pa pravijo da lahko pač blokirajo kartico. Nič od tega se mi ne zdi kot dovolj dobra rešitev. Kako lahko brez moje vednosti kar napravijo random odtegljaj. Sem preveril tudi njihove plačljive opcije in nobena kombinacija naročnine ne nanese 24 EUR.

Kaj lahko storim, kako lahko preprečim, da se to ne bo ponovno zgodilo?

popravek: IN PA SEVEDA WHERE IS MY MONEY, KAKO NEJ DOBIM TO NAZAJ?


Predlagam, da še kakšne dva meseca čakaš in tukaj pišeš kakšen imaš problem, ampak bog ne daj klicati na banko.

TheBlueOne ::

Pisal sem na podjetje in ne dobim nobenega odgovora, na bankart pa pravijo da lahko pač blokirajo kartico. Nič od tega se mi ne zdi kot dovolj dobra rešitev. Kako lahko brez moje vednosti kar napravijo random odtegljaj. Sem preveril tudi njihove plačljive opcije in nobena kombinacija naročnine ne nanese 24 EUR.


Zakaj blokirana kartica ni dovolj dobra resitev? Kako ves, da je pravnoformalno brez tvoje vednosti? Ali si preprican, da te je bremenila ta aplikacija? Morda ima kdo tvoje podatke in poizkusa transaktciji dati nesumljiv opis.

shintaro ::

noob96 je izjavil:

Hej,

mal panike. Pred časom sem uporabljal storitev Andorid SMS iChat (https://android-ichat.mdrs.io) in hčerinsko zadevo Airtext (https://www.airtextapp.com).

Vem, da sem takrat nekaj plačeval, se pravi sem jim zaupal s podatki Vise electron. Ampak od tega je že kar nekaj časa, vem da sem takrat potem to nehal uporabljati in plačevati. Prejšnji teden pa sem na spletni banki opazil, da sem jaz temu podjetju plačal nekaj več kot 24 EUR brez moje vednosti. Postavka je zabeležana kot plačilo "POS: *********** MDRS LLC SMS FOR ICHAT"

Pisal sem na podjetje in ne dobim nobenega odgovora, na bankart pa pravijo da lahko pač blokirajo kartico. Nič od tega se mi ne zdi kot dovolj dobra rešitev. Kako lahko brez moje vednosti kar napravijo random odtegljaj. Sem preveril tudi njihove plačljive opcije in nobena kombinacija naročnine ne nanese 24 EUR.

Kaj lahko storim, kako lahko preprečim, da se to ne bo ponovno zgodilo?

popravek: IN PA SEVEDA WHERE IS MY MONEY, KAKO NEJ DOBIM TO NAZAJ?


block kartice, da ne bo kakšnih 100 in več. IMO

Invictus ::

Pri takih zadevah je na žalost edina možnost, da zamenjaš kartico.

Ker ponudniki teh storitev skoraj nikoli nimajo obrazca za odjavo.

Žal se je tudi meni to 1x zgodilo. Zato vedno uporabljam Paypal. Pa še tam vedno preverim, če ni zraven avtomatskega podaljševanja naročnine, kar je pri vseh teh portalih pogosto.

Pač greš na banko, poveš situacijo in zaprosiš za novo kartico. Ker bo nova kartica imela drug datum veljavnosti (ja, lahko dobiš isto številko kartice), bodo vse nezaželjene avtomatske transakcije padle...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

shadeX ::

Zato vedno uporabljam Paypal. Pa še tam vedno preverim, če ni zraven avtomatskega podaljševanja naročnine, kar je pri vseh teh portalih pogosto.


Sej naročnino na PP se da čist lepo skenslat.

Žal se je tudi meni to 1x zgodilo.


Meni tudi pred leti, na srečo se je šlo za znesek manjši od 10€. Kartico sem preklical od takrat kartico dajem samo zaupanja vrednim podjetjim, kjer imajo te zadeve transparentno zrihtane. Paypal, Google, Apple. Od takrat nikoli problema in random odtrgljajev.

blackbfm ::

chargebacki lahko ponudnika precej stanejo, dvomim da se večina legit ponudnikov upa hecat s tem

kar se paypala tiče ima pa vedno manj podpore se mi zdi, samo dodatni stroški tako za ponudnika, dostkrat pa tut za kupca

ramiz?! ::

če ti ni preveč do teh 24EUR in si jih pripravljen požret, samo pejt na banko in reči, da onemogočijo temu podjetju, da ti še naprej trgajo iz računa in je to to ... sam sem imel podobno z amazon audible, kjer so mi ene 2-3 mesece trgal po 5EUR, sem se oglasil na banki, povedal, da bi rad, da onemogočijo, da mi še naprej trgajo dol in je blo rešeno za 1min dela

edit: sem pa mel kombinacijo nlb banka in mastercard
Never regret anything, there's always a reason things happen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ramiz?! ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prevara Spletni nakup

Oddelek: Pomoč in nasveti
235012 (1309) Blinder
»

Obremenitev TRR-ja s strani amazona (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10824333 (13264) bastadu
»

Paypal vračilo denarja (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
6812489 (10733) St235
»

Prazna škatla telefona pri nakupu iz tujine

Oddelek: Pomoč in nasveti
406767 (3033) Looooooka
»

Obrali so me za 1000€ prek spleta !! pomoč/izkušnje!? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7519460 (14940) Daedalus

Več podobnih tem