Forum » Pomoč in nasveti » Varnostno kopiranje in arhiviranje v malih in mikro podjetjih
Varnostno kopiranje in arhiviranje v malih in mikro podjetjih
Auslander ::
Se opravičujem ker odpiram še eno temo o backupiranju, vendar ob prebiranju po spletu si ne znam poiskati odgovorov na nekatera vprašanja.
Rad bi pomagal nekemu manjšemu podjetju s tremi zaposlenimi glede arhiviranja in varnostnega kopiranja. Omenjeno podjetje je zaradi kripto virusa ob praktično vse relevantne podatke, ki so jih hranili na enem izmed računalnikov. Prepričani so bili, da je njihova rešitev zadostna pa se je izkazalo, da ni. Z lastnikom tega podjetja se poznava in me je prosil za predlog rešite, ki bi jih v prihodnje rešila takega problema. Na žalost sem odkril, da mu jaz tu ne morem pomagat me pa radovednost daje kako naj bi se takega problema sploh lotil.
Ugotovil sem, da ljudje pod pojmom backup mešajo terminologijo kot je sinhronizacija, varnostno kopiranje in arhiviranje. Nič čudnega, da potem nastane cela zmeda.
V kolikor jaz razumem "backupiranje" naj bi bilo mogoče obnoviti podatke vsaj za neko dovolj dolgo obdobje.
skratka backupiranje naj bi:
- rešilo pred izgubo podatkov ob nenadni odpovedi računalnika (diska).
- rešilo pred izgubo podatkov pred izsiljevalskimi virusi
- omogočalo version control nad datotekami.
- bilo avtomatizirano do te mere, da uporabniku računalnika ni potrebno razmišljati o tem (backupiranje, testiranje backupa).
- bilo restavriranje podatkov v nekem razumnem času.
Računalnik, ki je bil namejen tudi računovodstvu je podlegel kripto virusu. Po sedaj zbranih informacijah je na takem računalniku je nameščenih n programov (toolov) vsak od njih nekje hrani podatke. Nemogoče je od nekega sistemca pričakovati, da ve kje vse se to nahaja. Poleg tega razne tehnične podpore na daljavo stalno šarijo po računalnikih premikajo direktorije ipd. Firma je imela nek backup program, ki je shranjeval podatke na free dropbox račun. Kripto virus je najprej zašifriral podatke na računalniku nato pa so se še lepo sinhronizirali z dropboxom.
Prva rešitev, glede na omenjeno problematiko je bila, da bi dnevno se izvajalo inkrementalno backupiranje, tedensko se izdelovali "snapshooti" kompletnega diska, za vsak mesec svoj zunanji disk. Konec leta pa "snap shoot" za v arhiv. V začetku leta pa se cikel ponovi s prepisovanjem mesečnih diskov. Seveda iz varnostnih razlogov vse to potrojeno, če pride do odpovedi backupa. Taka rešitev bi morala biti dovolj dobra po mojem mnenju, ampak ni ravno poceni. Konkretno v računalnik je vgrajen 2TB trdi disk. Torej v najslabšem možnem primeru bi za vsak snap shoot moral imeti na razpolago 2TB prostora če se to pomnoži številom snapshootov in potrojeno redundanco pa še to na vseh računalnikih prideš do absurdno velike številke...
Najbolj žalostno pri vsem tem pa je, da mojem mnenju kapacitete vseh podatkov ki so jih dosedaj ustvarili niso presegli 80GB.
Torej kakšna rešitev bi bila najprimernejša za taka mala podjetja?
Rad bi pomagal nekemu manjšemu podjetju s tremi zaposlenimi glede arhiviranja in varnostnega kopiranja. Omenjeno podjetje je zaradi kripto virusa ob praktično vse relevantne podatke, ki so jih hranili na enem izmed računalnikov. Prepričani so bili, da je njihova rešitev zadostna pa se je izkazalo, da ni. Z lastnikom tega podjetja se poznava in me je prosil za predlog rešite, ki bi jih v prihodnje rešila takega problema. Na žalost sem odkril, da mu jaz tu ne morem pomagat me pa radovednost daje kako naj bi se takega problema sploh lotil.
Ugotovil sem, da ljudje pod pojmom backup mešajo terminologijo kot je sinhronizacija, varnostno kopiranje in arhiviranje. Nič čudnega, da potem nastane cela zmeda.
V kolikor jaz razumem "backupiranje" naj bi bilo mogoče obnoviti podatke vsaj za neko dovolj dolgo obdobje.
skratka backupiranje naj bi:
- rešilo pred izgubo podatkov ob nenadni odpovedi računalnika (diska).
- rešilo pred izgubo podatkov pred izsiljevalskimi virusi
- omogočalo version control nad datotekami.
- bilo avtomatizirano do te mere, da uporabniku računalnika ni potrebno razmišljati o tem (backupiranje, testiranje backupa).
- bilo restavriranje podatkov v nekem razumnem času.
Računalnik, ki je bil namejen tudi računovodstvu je podlegel kripto virusu. Po sedaj zbranih informacijah je na takem računalniku je nameščenih n programov (toolov) vsak od njih nekje hrani podatke. Nemogoče je od nekega sistemca pričakovati, da ve kje vse se to nahaja. Poleg tega razne tehnične podpore na daljavo stalno šarijo po računalnikih premikajo direktorije ipd. Firma je imela nek backup program, ki je shranjeval podatke na free dropbox račun. Kripto virus je najprej zašifriral podatke na računalniku nato pa so se še lepo sinhronizirali z dropboxom.
Prva rešitev, glede na omenjeno problematiko je bila, da bi dnevno se izvajalo inkrementalno backupiranje, tedensko se izdelovali "snapshooti" kompletnega diska, za vsak mesec svoj zunanji disk. Konec leta pa "snap shoot" za v arhiv. V začetku leta pa se cikel ponovi s prepisovanjem mesečnih diskov. Seveda iz varnostnih razlogov vse to potrojeno, če pride do odpovedi backupa. Taka rešitev bi morala biti dovolj dobra po mojem mnenju, ampak ni ravno poceni. Konkretno v računalnik je vgrajen 2TB trdi disk. Torej v najslabšem možnem primeru bi za vsak snap shoot moral imeti na razpolago 2TB prostora če se to pomnoži številom snapshootov in potrojeno redundanco pa še to na vseh računalnikih prideš do absurdno velike številke...
Najbolj žalostno pri vsem tem pa je, da mojem mnenju kapacitete vseh podatkov ki so jih dosedaj ustvarili niso presegli 80GB.
Torej kakšna rešitev bi bila najprimernejša za taka mala podjetja?
jukoz ::
S čim se pa podjetje ukvarja? Kaj je tisto kar ustvarijo in morajo imeti backup?
Analiza in organizacija je ključna. Mi najprej naredimo oceno, kaj je tisto kar se mora backupirati in kaj je tisto, kar bi bilo lepo da se backupira.
Ali se lahko podatki shranjujejo centralno in se arhivira samo te, ali pa je res potreba po tem da se arhivira posamezno delovno postajo.
Tudi pri delovnih postajah je potrebno zorganizirati kaj točno je potrebno arhivirati. Omenjaš 2TB diske in 80GB dejanskih podatkov. Za primer si vzemi e-pošto: če jo imajo v oblaku, ni potrebe da shranjuješ lokalno kopijo posebej. To je potrebno ločiti in urediti. Če uporabnik tega ni sposoben narediti sam, se ga v to prisili s strani delodajalca, oz se naredi par tehničnih ovinkov. Ker se s tem ukvarjamo profesionalno, lahko več o tem preko ZS.
Naslednja stvar je, da se oceni kako se bo backup delal. Danes s temi kriptovirusi ni najbolj pametno, da se klient priklaplja na backup, ker ti bo, tako kot je vam, zakriptiral arhive. Za to uporabljamo pasiven backup strežnik, ki se priklopi na klienta in pobere podatke.
Časovnica arhiviranja pa se mora spet prilagoditi dejanski potrebi. To kar si napisal je mogoče malo preveč, ker se s pravo organizacijo da doseči res veliko. Glede cene tega pa, če podatki niso preveč občutljivi, mi uporabimo Amazon Glacier. To je cloud storage, namenjen za dolgoročno shrambo. Retrieval sicer traja, je pa fuuul poceni naprav drugim. Če lahko gor shranjuješ šifrirane podatke si verjetno OK, je pa seveda odvisno s čim se podjetje ukvarja in kaj pravi o tem zakonodaja.
Analiza in organizacija je ključna. Mi najprej naredimo oceno, kaj je tisto kar se mora backupirati in kaj je tisto, kar bi bilo lepo da se backupira.
Ali se lahko podatki shranjujejo centralno in se arhivira samo te, ali pa je res potreba po tem da se arhivira posamezno delovno postajo.
Tudi pri delovnih postajah je potrebno zorganizirati kaj točno je potrebno arhivirati. Omenjaš 2TB diske in 80GB dejanskih podatkov. Za primer si vzemi e-pošto: če jo imajo v oblaku, ni potrebe da shranjuješ lokalno kopijo posebej. To je potrebno ločiti in urediti. Če uporabnik tega ni sposoben narediti sam, se ga v to prisili s strani delodajalca, oz se naredi par tehničnih ovinkov. Ker se s tem ukvarjamo profesionalno, lahko več o tem preko ZS.
Naslednja stvar je, da se oceni kako se bo backup delal. Danes s temi kriptovirusi ni najbolj pametno, da se klient priklaplja na backup, ker ti bo, tako kot je vam, zakriptiral arhive. Za to uporabljamo pasiven backup strežnik, ki se priklopi na klienta in pobere podatke.
Časovnica arhiviranja pa se mora spet prilagoditi dejanski potrebi. To kar si napisal je mogoče malo preveč, ker se s pravo organizacijo da doseči res veliko. Glede cene tega pa, če podatki niso preveč občutljivi, mi uporabimo Amazon Glacier. To je cloud storage, namenjen za dolgoročno shrambo. Retrieval sicer traja, je pa fuuul poceni naprav drugim. Če lahko gor shranjuješ šifrirane podatke si verjetno OK, je pa seveda odvisno s čim se podjetje ukvarja in kaj pravi o tem zakonodaja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jukoz ()
Miha 333 ::
2x ZFS server (z read-only snapshoti), eden na lokaciji in eden off-site z nočno sinhronizacijo. Tako imaš rešena 2 problema, snapshote za nazaj (ki jih kriptovirusi ne morejo povoziti - read only) in zagotovljeno integriteto podatkov. Omogoča tudi šifriranje, integracijo z versioning v Windows klientih in ostale stvari. Prednost je tudi, da podatki, ki so nespremenjeni, ne zasedajo dodatnega prostora. Se pravi dnevni snapshot zaseda samo toliko, kolikor je spremenjenih podatkov od prejšnjega dne. Tu je še vgrajena avtomatska kompresija, ki še bolj učinkovito izkoristi prostor.
Seveda pa postavitev in vzdrževanje tega nekaj stane in tu se ponavadi zatakne, ker podjetja ne bi dala za backup niti centa, sploh če se še nikoli niso srečali s katastrofalno izgubo podatkov. Pa še potem je ponavadi njihova ideja, "eh, saj bomo kupili en zunanji disk in po potrebi gor kopirali podatke...". Tega diska se seveda potem leto ali več niihče niti ne dotakne, kaj šele, da bi gor dejansko kaj kopirali. Videno in doživeto, ne enkrat.
Seveda pa postavitev in vzdrževanje tega nekaj stane in tu se ponavadi zatakne, ker podjetja ne bi dala za backup niti centa, sploh če se še nikoli niso srečali s katastrofalno izgubo podatkov. Pa še potem je ponavadi njihova ideja, "eh, saj bomo kupili en zunanji disk in po potrebi gor kopirali podatke...". Tega diska se seveda potem leto ali več niihče niti ne dotakne, kaj šele, da bi gor dejansko kaj kopirali. Videno in doživeto, ne enkrat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Miha 333 ()
Han ::
Poceni "naredi sam" rešitev je npr. NAS (Synology DS218j) z dvema 3-6 TB (IronWolf) diskoma v RAID 1, na katerega se dnevno avtomatsko in tedensko/mesečno ročno (npr. kompresirana slika diska) shranjujejo varnostne kopije. Temu dodaš še en prenosni 2 TB zunanji disk, na katerem vsaj 1× mesečno ažuriraš podatke in ga hraniš npr. pri sebi doma, ter nekaj kvalitetnih SanDisk Extreme Pro USB ključev kapacitete 128-256 GB za priročen tedenski backup.
TheBlueOne ::
Sam nikoli ne bi imel varnostne kopije doma, se posebej ce bi bil podjetje. Ce podatkov ni prevec predlagam, da se varnostna kopija dela na OneDrive. 1TB pride z Office 365 licenco. Za pet licenc se placa max 100€ letno, kar pomeni, da vsak od treh zaposlenih lahko dela varnostno kopijo v oblak. Varnostna kopija se seveda lahko dela avtomaticno.
Edino morda poglej, ce je licenca za podjetje ista.
Edino morda poglej, ce je licenca za podjetje ista.
imagodei ::
ZFS je absolutno preveč kompliciran za podjetje s 3 zaposlenimi. Mislim, prodat se da vse, samo ravno fer ni. Zdej, razen če tudi oni brezsramno lupijo svoje stranke, potem si malo pomiriš vest s tem, da jim postaviš backup sistem za 10.000 EUR, ko bi jim lahko namesto tega zadevo zrihtal za četrtino, če ne za 1/8 te cene.
Backup mora:
- biti avtomatski (backup, ki ga delamo "po potrebi" oziroma ga lahko pozabimo narediti, ni backup!)
- zagotavljat obnovitev stanja na več različnih datumov (verzije dokumentov)
- biti zavarovan proti uničenju zaradi fizičnih poškodb (najmanj shranjen v ognjevarni omari, če že ne offsite oziroma v cloudu!)
- po vsakem jobu obvestiti uporabnika o uspehu/neuspehu
- imeti preverjeno delujoč restore (periodično)
- dostopen samo administratorju oziroma pooblaščeni osebi (backup na sharano mapo, kamor lahko pišejo vsi, ne varuje pred izsiljevalskimi virusi ter pred zlonamernim ali nenamernim brisanjem)
- ...
Ena poceni varianta, ki bi prišla v poštev za podjetje s 3 zaposlenimi je npr. NAS, dostopen preko NFS in urBackup. V čisto osnovni različici ne odgovarja vsem zgoraj naštetim pogojem (backup na offsite), a se tudi to da urediti - magari s periodično duplikacijo podatkov iz NAS-a na zunanji disk; recimo Synology to že omogoča. Zunanji disk seveda pospraviš v ognjevarno omaro oziroma neseš iz podjetja. Res pa je, da je to polavtomatsko. Ampak, za malo denarja tudi ne moreš pričakovati, da ti bo Backup sistem še kavo kuhal, likal in pospravljal.
Backup mora:
- biti avtomatski (backup, ki ga delamo "po potrebi" oziroma ga lahko pozabimo narediti, ni backup!)
- zagotavljat obnovitev stanja na več različnih datumov (verzije dokumentov)
- biti zavarovan proti uničenju zaradi fizičnih poškodb (najmanj shranjen v ognjevarni omari, če že ne offsite oziroma v cloudu!)
- po vsakem jobu obvestiti uporabnika o uspehu/neuspehu
- imeti preverjeno delujoč restore (periodično)
- dostopen samo administratorju oziroma pooblaščeni osebi (backup na sharano mapo, kamor lahko pišejo vsi, ne varuje pred izsiljevalskimi virusi ter pred zlonamernim ali nenamernim brisanjem)
- ...
Ena poceni varianta, ki bi prišla v poštev za podjetje s 3 zaposlenimi je npr. NAS, dostopen preko NFS in urBackup. V čisto osnovni različici ne odgovarja vsem zgoraj naštetim pogojem (backup na offsite), a se tudi to da urediti - magari s periodično duplikacijo podatkov iz NAS-a na zunanji disk; recimo Synology to že omogoča. Zunanji disk seveda pospraviš v ognjevarno omaro oziroma neseš iz podjetja. Res pa je, da je to polavtomatsko. Ampak, za malo denarja tudi ne moreš pričakovati, da ti bo Backup sistem še kavo kuhal, likal in pospravljal.
- Hoc est qui sumus -
Invictus ::
Za mala podjetja je dovolj NAS plus backup NAS nekam v cloud, recimo Backblaze ali kaj podobnega.
Je pa fajn vedeti koliko podatkov sploh sproducirajo.
Mogoče je malo večji DropBox čisto dovolj...
Je pa fajn vedeti koliko podatkov sploh sproducirajo.
Mogoče je malo večji DropBox čisto dovolj...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
noraguta ::
2x ZFS server (z read-only snapshoti), eden na lokaciji in eden off-site z nočno sinhronizacijo. Tako imaš rešena 2 problema, snapshote za nazaj (ki jih kriptovirusi ne morejo povoziti - read only) in zagotovljeno integriteto podatkov. Omogoča tudi šifriranje, integracijo z versioning v Windows klientih in ostale stvari. Prednost je tudi, da podatki, ki so nespremenjeni, ne zasedajo dodatnega prostora. Se pravi dnevni snapshot zaseda samo toliko, kolikor je spremenjenih podatkov od prejšnjega dne. Tu je še vgrajena avtomatska kompresija, ki še bolj učinkovito izkoristi prostor.
Seveda pa postavitev in vzdrževanje tega nekaj stane in tu se ponavadi zatakne, ker podjetja ne bi dala za backup niti centa, sploh če se še nikoli niso srečali s katastrofalno izgubo podatkov. Pa še potem je ponavadi njihova ideja, "eh, saj bomo kupili en zunanji disk in po potrebi gor kopirali podatke...". Tega diska se seveda potem leto ali več niihče niti ne dotakne, kaj šele, da bi gor dejansko kaj kopirali. Videno in doživeto, ne enkrat.
Zfs ničesar ne reši. Je zgolj fajn zasnovan fs ki ti nado. Ešča nekaj glavobolov. Odpravlja jih pa Ne.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Miha 333 ::
2x ZFS server (z read-only snapshoti), eden na lokaciji in eden off-site z nočno sinhronizacijo. Tako imaš rešena 2 problema, snapshote za nazaj (ki jih kriptovirusi ne morejo povoziti - read only) in zagotovljeno integriteto podatkov. Omogoča tudi šifriranje, integracijo z versioning v Windows klientih in ostale stvari. Prednost je tudi, da podatki, ki so nespremenjeni, ne zasedajo dodatnega prostora. Se pravi dnevni snapshot zaseda samo toliko, kolikor je spremenjenih podatkov od prejšnjega dne. Tu je še vgrajena avtomatska kompresija, ki še bolj učinkovito izkoristi prostor.
Seveda pa postavitev in vzdrževanje tega nekaj stane in tu se ponavadi zatakne, ker podjetja ne bi dala za backup niti centa, sploh če se še nikoli niso srečali s katastrofalno izgubo podatkov. Pa še potem je ponavadi njihova ideja, "eh, saj bomo kupili en zunanji disk in po potrebi gor kopirali podatke...". Tega diska se seveda potem leto ali več niihče niti ne dotakne, kaj šele, da bi gor dejansko kaj kopirali. Videno in doživeto, ne enkrat.
Zfs ničesar ne reši. Je zgolj fajn zasnovan fs ki ti nado. Ešča nekaj glavobolov. Odpravlja jih pa Ne.
Se ne strinjam. Reši marsikaj. Seveda v navezi z ustreznim OS-om in sysadminom, ki ve, kaj dela. Sicer pa prosim argumentiraj svoj odgovor, zakaj tako misliš in kaj od zgoraj napisanega ne drži.
ZFS je absolutno preveč kompliciran za podjetje s 3 zaposlenimi. Mislim, prodat se da vse, samo ravno fer ni. Zdej, razen če tudi oni brezsramno lupijo svoje stranke, potem si malo pomiriš vest s tem, da jim postaviš backup sistem za 10.000 EUR, ko bi jim lahko namesto tega zadevo zrihtal za četrtino, če ne za 1/8 te cene.
Če ga lahko nekateri z veseljem furamo tudi doma za privat zadeve, ni nič prezakompliciran. 10.000 je previsoka ocena. Sicer pa je vse relativno, vprašaj direktorja firme, ki je izgubila vse podatke, koliko bi plačal, da bi jih ponovno imel. Toliko približno je vredna dobra backup rešitev.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Miha 333 ()
noraguta ::
Replikacija kot replikacija. Ni nekaj novega kaj splih reši. User direktoriji na kateri koli resni mašini na. Laufajo na zfs. Journaling poznamo povsod. Readonly pa ni namdomestilo za offline medije.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
opeter ::
Kaj pa recimo shranjevanje na kakšen Bluray (25 do 50 GB na en plošček)?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
matobeli ::
Moj glas gre za synology. Najcenejši na 2 diska bo dober. Sploh ker se govori o 80GB podatkov. Zraven pa še en enako velik usb hdd.
Omogoča vse, od backupa, read only, sync, versioning... Zna tudi odklopit zunanji disk po opravlenem syncu, kar pomeni da ga kripto ne bo mogel šlatat.
Če sicer ni nekoga v firmi ki bi skrbel za vspostavitev se splača plačat nekomu da postavi v začetku zadevo na noge. Ni treba keširat tisoče evrov, ker se gre za par ur dela.
Je pa to rešitev ki ni buletproof. Če zaposleni ne bodo upoštevali navodil (ki so enostavna) in nalagali pomembne podatke samo na svoj usb ključek bo pač spet enkrat prišlo do težav.
Omogoča vse, od backupa, read only, sync, versioning... Zna tudi odklopit zunanji disk po opravlenem syncu, kar pomeni da ga kripto ne bo mogel šlatat.
Če sicer ni nekoga v firmi ki bi skrbel za vspostavitev se splača plačat nekomu da postavi v začetku zadevo na noge. Ni treba keširat tisoče evrov, ker se gre za par ur dela.
Je pa to rešitev ki ni buletproof. Če zaposleni ne bodo upoštevali navodil (ki so enostavna) in nalagali pomembne podatke samo na svoj usb ključek bo pač spet enkrat prišlo do težav.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matobeli ()
noraguta ::
Če sicer ni nekoga v firmi ki bi skrbel za vspostavitev se splača plačat nekomu da postavi v začetku zadevo na noge. Ni treba keširat tisoče evrov, ker se gre za par ur dela.
V bistvu zna bit več kot par ur dela. Ampak backup ni nikol pocen.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
poweroff ::
Zelo enostavna rešitev. Synology, z Btrfs sistemom, ki dela snapshote:
https://www.synology.com/en-global/dsm/...
Relativno enostaven GUI, ki ga boš znal naklikat.
Na računalnikih pa Duplicati, urBackup ali kakšno podobno rešitev.
Če je pa panika, pa še dodaten backup na offsite lokacijo. Za začetek lahko "ročno" s pomočjo zunanjega diska, ki ga priklopiš na Synology.
https://www.synology.com/en-global/dsm/...
Relativno enostaven GUI, ki ga boš znal naklikat.
Na računalnikih pa Duplicati, urBackup ali kakšno podobno rešitev.
Če je pa panika, pa še dodaten backup na offsite lokacijo. Za začetek lahko "ročno" s pomočjo zunanjega diska, ki ga priklopiš na Synology.
sudo poweroff
ginekk ::
ZFS je absolutno preveč kompliciran za podjetje s 3 zaposlenimi. Mislim, prodat se da vse, samo ravno fer ni. Zdej, razen če tudi oni brezsramno lupijo svoje stranke, potem si malo pomiriš vest s tem, da jim postaviš backup sistem za 10.000 EUR, ko bi jim lahko namesto tega zadevo zrihtal za četrtino, če ne za 1/8 te cene.
Backup mora:
- biti avtomatski (backup, ki ga delamo "po potrebi" oziroma ga lahko pozabimo narediti, ni backup!)
- zagotavljat obnovitev stanja na več različnih datumov (verzije dokumentov)
- biti zavarovan proti uničenju zaradi fizičnih poškodb (najmanj shranjen v ognjevarni omari, če že ne offsite oziroma v cloudu!)
- po vsakem jobu obvestiti uporabnika o uspehu/neuspehu
- imeti preverjeno delujoč restore (periodično)
- dostopen samo administratorju oziroma pooblaščeni osebi (backup na sharano mapo, kamor lahko pišejo vsi, ne varuje pred izsiljevalskimi virusi ter pred zlonamernim ali nenamernim brisanjem)
- ...
Ena poceni varianta, ki bi prišla v poštev za podjetje s 3 zaposlenimi je npr. NAS, dostopen preko NFS in urBackup. V čisto osnovni različici ne odgovarja vsem zgoraj naštetim pogojem (backup na offsite), a se tudi to da urediti - magari s periodično duplikacijo podatkov iz NAS-a na zunanji disk; recimo Synology to že omogoča. Zunanji disk seveda pospraviš v ognjevarno omaro oziroma neseš iz podjetja. Res pa je, da je to polavtomatsko. Ampak, za malo denarja tudi ne moreš pričakovati, da ti bo Backup sistem še kavo kuhal, likal in pospravljal.
In vse to narediš poceni in maintenance free z ZFS, recimo čez palec 500EUR računalnik, 500EUR ustreznemu strokovnjaku za delo in vzdrževanje. Po moje je ognjevarna omara dražja. Meni je FreeBSD namenski ZFS strežnik tekel tri leta brez da bi ga moral kadarkoli znova zaganjat. Tekel je vse dokler ni RAM spustil dušo, pa še potem sem vrgel ven eno banko in računalnik deluje dalje nemoteno. En star AMD z 2GB iz leta 2009 mi poganja ZFS podatkovni strežnik s 6 diski pri čemer sta dva redundančna. Vmes sem še zamenjal diske, torej migriral cel ZFS iz enih na druge.
To rešitev zagovarjam venomer, ker ni odvisna od namenske opreme, ne od zunanje storitve (oblak) in jo lahko servisira tako SW kot HW vsak spodoben računalničar.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ginekk ()
Auslander ::
Koliko jim podatki pomenijo? na to težko odgovorim vem, da odkupnine niso hoteli plačati niti centa iz strahu, da bi kljub plačani odkupnini ostali praznih rok, drugače jim je vseeno če jih tudi konkurenca vidi...
Lastnik, je še stare šole in si precej dokumentacije tudi še tiska na papir. zato je očitno lahko tako izgubo še preživel, jaz bi jo res težko.
Gre za trgovsko firmo, ki občasno poslujejo tudi s fizičnimi osebami in ne obračajo velikih denarjev. Se pravi vsak od zaposlenih ima svoj računalnik na njem windovse + office, internet browser in to je to.
Računalnik, ki je namenjen računovodstvu ima poleg omenjenega še računovodski program, kjer beležijo prejete račune, izdane račune, dobavnice, prevzemnice, knjigo pošte, šifrant strank, ter zalogo.
Poleg tega imajo še bančni proklik, kjer hranijo bančne izpiske, obvestila...
Ker kot sem omenil, da poslujejo še z fizičnimi osebami imajo tudi davčno blaganjno.
Imajo še za ajpes nek program itd...
vsak od zaposlenih ima na telekomu siolov poštni predal, ki zaradi omejitev pošto vlečejo iz strežnika v outlook.
mislim, da sem bistvo naštel, se pa sigurno še kaj najde.
dokumenti, ki jih sproducirajo so vglavnem ponudbe, prezentacije, pogodbe, tehnični listi, in še kaka spremljajoča dokumentacija. Po moji oceni tega ne more biti veliko.
ti dokumenti so povsod v tem direktoriju, onem direktoriju... na namizju podomače raztreščeno po celem kompjutru. še dobro, za indeksacijo, da se kljub temu očitno znajdejo.
več kot očitno je, da so nek backupirni sistem imeli nekdo ga je postavil. Nemorem komentirati, vendar ob postavitvi je ta zadeva po vsej vrjetnosti delovala. Kje kdaj in kako se je zalomilo lahko le špekuliram. Najbolj sumim službe s tehnične podpore. Preko team wieverja nalagajo, posodabljajo, vzdržujejo, vsak po svoje. in stvar potem uide izpod kontrole. Največjo težavo vidim ravno v tem.
Uporabniki niso tehnično podkovani tega od njih niti ni za pričakovati. Tudi od voznikov avtomobila se ne pričakuje, da bodo vsi mehaniki... Zaupajo drugim, da bodo to opravili kvalitetno, da ne bo potrebnih stalnih intervencij, ki jih bi ovirale pri delu.
Največji izziv pri taki firmi je postaviti sistem, ki bi bo vnaprej odporen na vse možne scenarije. Ob revertanju ljudje običajno pričakujejo, da se bo sistem postavil nazaj do pike enako kot je bilo pred problemom. z razporeditvijo ikonc na namizju, izbranim privzetim tiskalnikom, z vsemi cookie-mi v brskalniku...
Zanimivo, nisem pričakoval toliko različnih odgovorov. To kaže, da zadeva ni ravno trivijalno rešljiva. Čeprav mi je lastnik te firme potožil, da ne razume zakaj ima samo on s tem take probleme z ostalimi poslovnimi partnerji, ki je bil v kontaktu se jim kaj takega baje nebi moralo zgoditi.
NASi so lepa stvar, ampak sem mnenja, da so bolj naprave za centralizirano hrambo podatkov.
Kar se ZFS strežnika tiče sem si ga še kot študent postavil bolj iz firbca kot kar koli drugega, in moram priznati, da niti slučajno ni tekel nemoteno brez intervencij, ki so bile kar nadležne. V poslovnem okolju se pričakuje, da bodo zadeve delovale robustno in stabilno ter nemoteno.
Lastnik, je še stare šole in si precej dokumentacije tudi še tiska na papir. zato je očitno lahko tako izgubo še preživel, jaz bi jo res težko.
Gre za trgovsko firmo, ki občasno poslujejo tudi s fizičnimi osebami in ne obračajo velikih denarjev. Se pravi vsak od zaposlenih ima svoj računalnik na njem windovse + office, internet browser in to je to.
Računalnik, ki je namenjen računovodstvu ima poleg omenjenega še računovodski program, kjer beležijo prejete račune, izdane račune, dobavnice, prevzemnice, knjigo pošte, šifrant strank, ter zalogo.
Poleg tega imajo še bančni proklik, kjer hranijo bančne izpiske, obvestila...
Ker kot sem omenil, da poslujejo še z fizičnimi osebami imajo tudi davčno blaganjno.
Imajo še za ajpes nek program itd...
vsak od zaposlenih ima na telekomu siolov poštni predal, ki zaradi omejitev pošto vlečejo iz strežnika v outlook.
mislim, da sem bistvo naštel, se pa sigurno še kaj najde.
dokumenti, ki jih sproducirajo so vglavnem ponudbe, prezentacije, pogodbe, tehnični listi, in še kaka spremljajoča dokumentacija. Po moji oceni tega ne more biti veliko.
ti dokumenti so povsod v tem direktoriju, onem direktoriju... na namizju podomače raztreščeno po celem kompjutru. še dobro, za indeksacijo, da se kljub temu očitno znajdejo.
več kot očitno je, da so nek backupirni sistem imeli nekdo ga je postavil. Nemorem komentirati, vendar ob postavitvi je ta zadeva po vsej vrjetnosti delovala. Kje kdaj in kako se je zalomilo lahko le špekuliram. Najbolj sumim službe s tehnične podpore. Preko team wieverja nalagajo, posodabljajo, vzdržujejo, vsak po svoje. in stvar potem uide izpod kontrole. Največjo težavo vidim ravno v tem.
Uporabniki niso tehnično podkovani tega od njih niti ni za pričakovati. Tudi od voznikov avtomobila se ne pričakuje, da bodo vsi mehaniki... Zaupajo drugim, da bodo to opravili kvalitetno, da ne bo potrebnih stalnih intervencij, ki jih bi ovirale pri delu.
Največji izziv pri taki firmi je postaviti sistem, ki bi bo vnaprej odporen na vse možne scenarije. Ob revertanju ljudje običajno pričakujejo, da se bo sistem postavil nazaj do pike enako kot je bilo pred problemom. z razporeditvijo ikonc na namizju, izbranim privzetim tiskalnikom, z vsemi cookie-mi v brskalniku...
Zanimivo, nisem pričakoval toliko različnih odgovorov. To kaže, da zadeva ni ravno trivijalno rešljiva. Čeprav mi je lastnik te firme potožil, da ne razume zakaj ima samo on s tem take probleme z ostalimi poslovnimi partnerji, ki je bil v kontaktu se jim kaj takega baje nebi moralo zgoditi.
NASi so lepa stvar, ampak sem mnenja, da so bolj naprave za centralizirano hrambo podatkov.
Kar se ZFS strežnika tiče sem si ga še kot študent postavil bolj iz firbca kot kar koli drugega, in moram priznati, da niti slučajno ni tekel nemoteno brez intervencij, ki so bile kar nadležne. V poslovnem okolju se pričakuje, da bodo zadeve delovale robustno in stabilno ter nemoteno.
SeMiNeSanja ::
@Jukoz je meni še nekako najbolj pametno odgovoril: treba je najprej analizirat, kaj je treba varnostno kopirat, kaj so tisti 'kronski juveli', ne pa kar vse vprek.
Tudi je treba narest pošteno čistko - prav nobene potrebe ni, da delaš varnostne kopije starih service packov, temp datotek in navlake (po možnosti še kakšnih torrentov, ki jih je uporabnih navlekel z neta).
Glede 'izvedbe', pa so se v zadnjih letih dejansko ustoličili NAS-i, ki že pridejo z vsem, kar potrebuješ v takem okolju.
Drugače pa jim je treba dopovedat, da je backup neke vrste življenjsko zavarovanje za takrat, ko je že šlo vse narobe.
Zavarovanje je treba imeti - ampak to še ne pomeni, da potem lahko skačeš iz 3. nadstropja na glavo. Uporabnike je treba naučiti, kaj je in kaj ni pametno početi.
Poleg tega pa naj zamenjajo šrot router za sodobno požarno pregrado, ki bo tudi sposobna prestreči kakšno uporabniško neumnost. Taka požarna pregrada lahko potem tudi dodatno 'izolira' NAS, ki shranjuje varnostne kopije in vzdržuje VPN povezavo do oddaljenega NAS-a, če bi delali še eno kopijo na drugo lokacijo. Omogoči jim pa tudi varno delo od doma in podobno - da ne uporabljajo RDP in port forwarding, kot se to prepogosto dogaja v takšnih okoljih (neredko pa konča z zaklepom datotek).
Tudi je treba narest pošteno čistko - prav nobene potrebe ni, da delaš varnostne kopije starih service packov, temp datotek in navlake (po možnosti še kakšnih torrentov, ki jih je uporabnih navlekel z neta).
Glede 'izvedbe', pa so se v zadnjih letih dejansko ustoličili NAS-i, ki že pridejo z vsem, kar potrebuješ v takem okolju.
Drugače pa jim je treba dopovedat, da je backup neke vrste življenjsko zavarovanje za takrat, ko je že šlo vse narobe.
Zavarovanje je treba imeti - ampak to še ne pomeni, da potem lahko skačeš iz 3. nadstropja na glavo. Uporabnike je treba naučiti, kaj je in kaj ni pametno početi.
Poleg tega pa naj zamenjajo šrot router za sodobno požarno pregrado, ki bo tudi sposobna prestreči kakšno uporabniško neumnost. Taka požarna pregrada lahko potem tudi dodatno 'izolira' NAS, ki shranjuje varnostne kopije in vzdržuje VPN povezavo do oddaljenega NAS-a, če bi delali še eno kopijo na drugo lokacijo. Omogoči jim pa tudi varno delo od doma in podobno - da ne uporabljajo RDP in port forwarding, kot se to prepogosto dogaja v takšnih okoljih (neredko pa konča z zaklepom datotek).
poweroff ::
Jaz sem za eno firmo - 12 zaposlenih - postavil rešitev, ki VSE kopira na NAS. Izkaže se, da so posledično migracije na nove računalnike zelo enostavne.
Res pa je da so na Applih in Linuxu ter uporabljam Time Machine in LVM snapshote...
Res pa je da so na Applih in Linuxu ter uporabljam Time Machine in LVM snapshote...
sudo poweroff
imagodei ::
ZFS je absolutno preveč kompliciran za podjetje s 3 zaposlenimi. Mislim, prodat se da vse, samo ravno fer ni. Zdej, razen če tudi oni brezsramno lupijo svoje stranke, potem si malo pomiriš vest s tem, da jim postaviš backup sistem za 10.000 EUR, ko bi jim lahko namesto tega zadevo zrihtal za četrtino, če ne za 1/8 te cene.
Če ga lahko nekateri z veseljem furamo tudi doma za privat zadeve, ni nič prezakompliciran. 10.000 je previsoka ocena. Sicer pa je vse relativno, vprašaj direktorja firme, ki je izgubila vse podatke, koliko bi plačal, da bi jih ponovno imel. Toliko približno je vredna dobra backup rešitev.
Omenjaš 2 serverja, od tega enega offsite (nemara v kakšni ustrezni stavbi, ki je protipožarno in še kako varovana, klimatizirana ipd - če pa že ne to, pa imaš do tja vsaj razmeroma široko pipico...? Pa nenazadnje, tudi če ne...). Že samo 2x server te postavi v rang nekako 4-5k EUR. Če si mislil "malce boljši Workstation z RAID 10", je to nekaj drugega kot server. Server ima mal višji MTBF in MTTF, zaradi česar je, jasno, dražji. Potem je tu še delo nekoga, ki bo znal postaviti ZFS. Ti ga morda znaš postavit, ampak zadeva vseeno ni trivialna. Če je 10 jurjev res previsoka ocena, je pa 6k EUR že mal nizka, vsaj s tem, kar si original predlagal.
Lej, backup mora bit, idealno je, če izpolnjuje čim več že nekajkrat naštetih pogojev. Ampak, horror stories se dogajajo ekstremno redko. Tudi ročna kopija na nek eksterni disk 2x letno je za začetek boljše kot nič; schedulan backup na NAS na lokaciji je boljši kot nič... Požari se dogajajo, meteoriti padajo - ampak k sreči zelo redko. Večinoma, če imajo ljudje le kakšno na pol leseno rešitev, se večino podatkov da rešit. Če nimajo niti na pol lesene rešitve, so podatki seveda izgubljeni.
Zdej je pa vprašanje, kolk sivega področja je med na pol leseno rešitvijo in rešitvijo za 3, 5 ali 7 jurjev Evrov, pri čemer imejmo v glavi to, da govorimo o podjetju s tremi zaposlenimi.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
Miha 333 ::
Se strinjam, obstaja razpon med še sprejemljivo in idealno rešitvijo.
Bi pa vseeno pripomnil še 2 stvari:
1. Preveč se osredotočate na število zaposlenih. Bolj kot to je kriterij letni promet, od katerega odstotek se nameni za IT, vključno z backupom. Tu je precej odvisno od dejavnosti, ampak nekje 20 % letnega prometa bi se naj investiralo v IT (povprečno).
2. Vsako backup rešitev (kot vse IT rešitve) je potrebno nadzorovati in vzdrževati. Nikoli ni to enkraten strošek ali opravilo. Če znotraj podjetja ni ustrezne osebe, se pač angažira zunanjega izvajalca. Seveda pa to nekaj stane. Podjetje ne more pričakovati, da jim bodo IT zadeve delovale brez problemov, če za to ne nameni nekih sredstev. Prav bi bilo, da se pri tem deluje preventivno, na podlagi vzdrževalne pogodbe in mesečnega pavšala. Na tak način se potencialni problemi odkrijejo preden postanejo veliki in povzročijo resne zastoje. Ampak tega koncepta 98 % direktorjev ne razume, vsi bi reševali probleme zadnji trenutek, ko proizvodni proces že stoji, pa še takrat bi najraje enega študenta, ki jim bo zastonj "porihtal zadeve". Enkrat sem uspel enemu podjetju rešiti večino podatkov s pokvarjenega diska. Zavrnili so mi račun, češ da je urna postavka "nerealna". Zaračunal sem seveda znanje, ne urne postavke. Taka je slika v večini majhnih slovenskih podjetij, katerih glavna dejavnost ni IT. IT jim je povsem odveč, nujno zlo. Mi pa smo "prek.... računalničarji", ki bi samo kasirali. To trdim na podlagi 18-letnih izkušenj.
Bi pa vseeno pripomnil še 2 stvari:
1. Preveč se osredotočate na število zaposlenih. Bolj kot to je kriterij letni promet, od katerega odstotek se nameni za IT, vključno z backupom. Tu je precej odvisno od dejavnosti, ampak nekje 20 % letnega prometa bi se naj investiralo v IT (povprečno).
2. Vsako backup rešitev (kot vse IT rešitve) je potrebno nadzorovati in vzdrževati. Nikoli ni to enkraten strošek ali opravilo. Če znotraj podjetja ni ustrezne osebe, se pač angažira zunanjega izvajalca. Seveda pa to nekaj stane. Podjetje ne more pričakovati, da jim bodo IT zadeve delovale brez problemov, če za to ne nameni nekih sredstev. Prav bi bilo, da se pri tem deluje preventivno, na podlagi vzdrževalne pogodbe in mesečnega pavšala. Na tak način se potencialni problemi odkrijejo preden postanejo veliki in povzročijo resne zastoje. Ampak tega koncepta 98 % direktorjev ne razume, vsi bi reševali probleme zadnji trenutek, ko proizvodni proces že stoji, pa še takrat bi najraje enega študenta, ki jim bo zastonj "porihtal zadeve". Enkrat sem uspel enemu podjetju rešiti večino podatkov s pokvarjenega diska. Zavrnili so mi račun, češ da je urna postavka "nerealna". Zaračunal sem seveda znanje, ne urne postavke. Taka je slika v večini majhnih slovenskih podjetij, katerih glavna dejavnost ni IT. IT jim je povsem odveč, nujno zlo. Mi pa smo "prek.... računalničarji", ki bi samo kasirali. To trdim na podlagi 18-letnih izkušenj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Miha 333 ()
imagodei ::
1. Preveč se osredotočate na število zaposlenih. Bolj kot to je kriterij letni promet, od katerega odstotek se nameni za IT, vključno z backupom. Tu je precej odvisno od dejavnosti, ampak nekje 20 % letnega prometa bi se naj investiralo v IT (povprečno).
A? Od kod ti ta številka? Podjetje kjer delam že par let dela 6-7 milijonov prometa letno. 20% od tega bi pomenilo investirat v IT dober milijon €. Praviš povprečje in odvisno od dejavnosti - prav, reciva 10%. Ne, rajši 5%... To bi v naši firmi pomenilo 300.000 € letno. Pri 35 zaposlenih je realnost našega IT oddelka kvečjemu desetina tega zneska. OK, dodaj še denar za plače, ampak ... A te lahko citiram našemu direktorju? Po moje bom sicer hitro vrata videl, ampak morda se splača poskusit že samo zaradi izraza na njegovem obrazu, ko mu bom predlagal budget za IT v višini 20% prometa
Ampak tega koncepta 98 % direktorjev ne razume, vsi bi reševali probleme zadnji trenutek, ko proizvodni proces že stoji, pa še takrat bi najraje enega študenta, ki jim bo zastonj "porihtal zadeve". Enkrat sem uspel enemu podjetju rešiti večino podatkov s pokvarjenega diska. Zavrnili so mi račun, češ da je urna postavka "nerealna". Zaračunal sem seveda znanje, ne urne postavke. Taka je slika v večini majhnih slovenskih podjetij, katerih glavna dejavnost ni IT. IT jim je povsem odveč, nujno zlo. Mi pa smo "prek.... računalničarji", ki bi samo kasirali. To trdim na podlagi 18-letnih izkušenj.
Se popolnoma strinjam s tabo. A hkrati dodajam, da nezaupanje direktorjev Small business segmenta v IT ni čisto povsem iz trte zvito. Marsikdaj jim namreč strokovnjaki in svetovalci prodajajo "Johna Deera" za 200 hektarov njive zorat, ko pa imajo v resnici 40 kvadratov vrtička za preštihat. Ravno zadnjič mi je kolega razlagal, da so enemu ne-ravno-garažnemu podjetju neki takšni outsourcani svetovalci hoteli na vsak način vtišat SAN (se ukvarjajo z risanjem 3D modelov za struženje al kva), češ da to rabijo, če želijo da ne bodo živčnega zloma dobili med odpiranjem datotek, pa so na srečo bili ravno toliko IT pismeni, da so se odločili za čist navaden server in NAS. Pač počakajo 2, 3 al pa 5 sekund dlje, da se jim projekt naloži. Da ne govorimo, da so prihranili ohoho denarja.
Sploh ne gre za to, ali bi si lahko SAN privoščili ali ne. Gre za to, da čist realno tega ne potrebujejo in da so prihranjen denar lahko porabili za druge, bolj smotrne namene. Kar je pač naloga dobrega gospodarja.
- Hoc est qui sumus -
Invictus ::
Za vsa podjetja, kjer je število zaposlenih pod 50, je cenejše najeti cloud rešitev, kot pa postavljati lastno serversko infrasrtukturo.
Strošek poceni serverja se lahko zelo hitro zviša, ko spušiš cel kup pomembnih podatkov za delovanje firme...
Da ne govorim o tem, da folk celo resno predlaga backup server, sestavljen doma, ali pa celo eno staro škatlo, ki se mu valja pod mizo.
Edino kar taka firma rabi, je dober firewall... Vse ostalo je lahko v cloudu.
Strošek poceni serverja se lahko zelo hitro zviša, ko spušiš cel kup pomembnih podatkov za delovanje firme...
Da ne govorim o tem, da folk celo resno predlaga backup server, sestavljen doma, ali pa celo eno staro škatlo, ki se mu valja pod mizo.
Edino kar taka firma rabi, je dober firewall... Vse ostalo je lahko v cloudu.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
bobby ::
Nisem sel sicer vsega brat ampak eni znanci so to resili z Resilio Sync.
Kupili se en racunalnik, kjer je samo os, + 2 diska, ki se med seboj klonirata.
Na en disk so linkane mape uporabnikov kamor shranjujejo zadeve oz so jim pomembne, drugi diak pa je klon tega prvega.
Je odporen proti ransomware, ima versioning arhiv, deluje po torrent protokolu in nimas nobenga clouda in podatki, ce so v istu mrezi letijo, kot da bi kopiral preko mreze in pa v real time.
Vse, kar morajo skrbet uporabniki je, da recimo na dnevni bazi preverijo, ce imajo eno zeleno kljukico v programu ?
Kupili se en racunalnik, kjer je samo os, + 2 diska, ki se med seboj klonirata.
Na en disk so linkane mape uporabnikov kamor shranjujejo zadeve oz so jim pomembne, drugi diak pa je klon tega prvega.
Je odporen proti ransomware, ima versioning arhiv, deluje po torrent protokolu in nimas nobenga clouda in podatki, ce so v istu mrezi letijo, kot da bi kopiral preko mreze in pa v real time.
Vse, kar morajo skrbet uporabniki je, da recimo na dnevni bazi preverijo, ce imajo eno zeleno kljukico v programu ?
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
imagodei ::
Za vsa podjetja, kjer je število zaposlenih pod 50, je cenejše najeti cloud rešitev, kot pa postavljati lastno serversko infrasrtukturo.
Strošek poceni serverja se lahko zelo hitro zviša, ko spušiš cel kup pomembnih podatkov za delovanje firme...
Da ne govorim o tem, da folk celo resno predlaga backup server, sestavljen doma, ali pa celo eno staro škatlo, ki se mu valja pod mizo.
Edino kar taka firma rabi, je dober firewall... Vse ostalo je lahko v cloudu.
Cloud ja ali ne je že 1000x prežvečena tema, ne želim ti zdaj pametovat. Ampak, če je gola cena HW edini kriterij, je verjetno tvoj navedek kar resničen.
In other news: pred kakim letom mi je kolega razlagal o neki slovenski firmi, ki dobavlja opremo zdravstvenim ustanovam (bolnišnicam, klinikam...). Manj kot 50 zaposlenih. So jo nabavili tujci in zahtevali preselitev vsega v oblak. Po nekaj mesecih delovanja v Cloudu jim je povezava crknila ravno v času, ko so bolnišnice oddajale naročilo. Škoda se je merila v 10k če ne kar v 100k Evrih. Odločitev matičnega podjetja je bila takojšnja in v nekaj tednih so imeli kritično infrastrukturo spet pri sebi.
- Hoc est qui sumus -
SeMiNeSanja ::
Saj za določene reči je Cloud svinjsko cool zadeva, sploh kadar potrebuješ skalabilnost ali zgolj periodično večje zmogljivosti. Ni pa Cloud rešitev za vse in vsakogar. Je pa res, da je kar nekaj časa bil velika modna muha, ki pa se mi zdi, da se počasi že umirja.
Backup v Cloudu? Lušten za privat zbirko fotk.
V podjetju morda tam do 100Gb tudi še sprejemljivo, če imaš hitro internetno povezavo.
Čim pa količino podatkov meriš v TB, pa pride v poštev edino kakšen zelo 'bližnji oblak', do katerega se lahko zapelješ z prenosnimi diski in podatke tako preneseš na fizičnem mediju iz 'oblaka'.
Backup v Cloudu? Lušten za privat zbirko fotk.
V podjetju morda tam do 100Gb tudi še sprejemljivo, če imaš hitro internetno povezavo.
Čim pa količino podatkov meriš v TB, pa pride v poštev edino kakšen zelo 'bližnji oblak', do katerega se lahko zapelješ z prenosnimi diski in podatke tako preneseš na fizičnem mediju iz 'oblaka'.
Ales ::
Tanenbaum, avtor Minixa, je pred leti izjavil oz. napisal: "Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway."
In čisto prav ima človek, zaenkrat še vedno 100% drži, sploh če "tapes" vzameš malo bolj ohlapno.
Edit: zgleda, da je Tanenbaum parafraziral nekoga drugega, v glavnem, point je v izjavi...
In čisto prav ima človek, zaenkrat še vedno 100% drži, sploh če "tapes" vzameš malo bolj ohlapno.
Edit: zgleda, da je Tanenbaum parafraziral nekoga drugega, v glavnem, point je v izjavi...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Ales ()
Invictus ::
Ko bodo slovenski "IT strokovnjaki" znali izračunati strošek infrastrukture, tudi na osnovi poslovnih procesov, sploh stroška padca tistih kritičnih (seveda, če kdo sploh ve kateri procesi v podjetju so kritični - ponavadi so vsi), bo mogoče na tem področju malo manj sranja in nabijanja.
Dokler pa takole po forumu tolčejo kako postaviš server za 500 EUR z ZFS in vse skupaj stane s storitvijo vred 1000 EUR, potem je cloud vedno rešitev. Ker nisi odvisen od enega Gozdnega Joža, ki ti slučajno ne more zjutraj popraviti zadeve, ker se ga je zvečer nagonil kot mamba. Saj so cloud providerji tudi vredni svojega denarja, ampak če gre za splošen problem, se ga vedno hitro reši.
Če si podjetje ne more privoščiti 10k investicije v resen backup, potem ga najbrž tudi ne rabi .
Dokler pa takole po forumu tolčejo kako postaviš server za 500 EUR z ZFS in vse skupaj stane s storitvijo vred 1000 EUR, potem je cloud vedno rešitev. Ker nisi odvisen od enega Gozdnega Joža, ki ti slučajno ne more zjutraj popraviti zadeve, ker se ga je zvečer nagonil kot mamba. Saj so cloud providerji tudi vredni svojega denarja, ampak če gre za splošen problem, se ga vedno hitro reši.
Če si podjetje ne more privoščiti 10k investicije v resen backup, potem ga najbrž tudi ne rabi .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
jukoz ::
Ah ja, vsi se zapenjate v tehnične rešitve, glavna težava pa je drugje - v organizaciji.
Glede na drugi komentar avtorja, bi predlagal da se začne pri organizaciji, da bo stranka sploh vedela kaj so podatki in kje jih imajo. Če so res raztreseni vsepovsod, bo to potrebno urediti. Uporabniki so seveda proti temu, tako da se je potrebno prilagoditi njim, ker na silo se ne bo dalo nič urediti. Verjemite mi, lahko imate še tako dobre ideje in jih vodstvo razume, ampak če so uporabniki proti, ne bo nič iz tega. Zaposlenih se ne da menjati kar tako, zato stvari ostanejo nespremenjene. Običajno je sicer problematičen direktor/lastnik firme, seveda pa je lahko tudi obratno.
Kakorkoli, enostavna oblačna rešitev z OneDrive in Dropbox odpade, to so že imeli in ni delovalo. Je sicer odlično da je prisotna, vendar bo potrebna še kakšna. Glede na prvotno količino podatkov je oblak še sprejemljiv, bi pa bilo potrebno narediti dejansko analizo. Pošta na siolu je že kar dober indikator, da se da urediti še kaj.
Remote dostopi preko TeamViewerja in podobno za support so hudo hudo problematični. Mimogrede se pojavi kakšen Sašo/Andrej/kdorkoližepač, ki pokliče in pove da je iz NLB proklika in da mora naložiti popravke. Glede na opisano tehnično podkovanost uporabnikov bo tudi uspešno spraznil račun. Govorim iz prakse iz Slovenije. Primer je par let star (2012) in dobili so samo mule, torej tiste kamor je bil denar prenakazan.
Sam bi predlagal lokalni backup in varnostno na cloud, ali ga "Gozdni Jožeti" znajo postaviti ali ne je pa druga zgodba. Tudi 1k je za tako rešitev lahko povsem realno, če ima postavljalec ta sistem seveda že vpeljan. Če ga pri vsaki strani izumlja na novo je pa seveda druga zgodba.
Najprej pa je seveda potrebno urediti definirati podatke, ki se morajo backupirati. In seveda dopovedati stranki da naj ne pričakuje rešitev z isto lokacijo ikon na dekstopu.
Glede na drugi komentar avtorja, bi predlagal da se začne pri organizaciji, da bo stranka sploh vedela kaj so podatki in kje jih imajo. Če so res raztreseni vsepovsod, bo to potrebno urediti. Uporabniki so seveda proti temu, tako da se je potrebno prilagoditi njim, ker na silo se ne bo dalo nič urediti. Verjemite mi, lahko imate še tako dobre ideje in jih vodstvo razume, ampak če so uporabniki proti, ne bo nič iz tega. Zaposlenih se ne da menjati kar tako, zato stvari ostanejo nespremenjene. Običajno je sicer problematičen direktor/lastnik firme, seveda pa je lahko tudi obratno.
Kakorkoli, enostavna oblačna rešitev z OneDrive in Dropbox odpade, to so že imeli in ni delovalo. Je sicer odlično da je prisotna, vendar bo potrebna še kakšna. Glede na prvotno količino podatkov je oblak še sprejemljiv, bi pa bilo potrebno narediti dejansko analizo. Pošta na siolu je že kar dober indikator, da se da urediti še kaj.
Remote dostopi preko TeamViewerja in podobno za support so hudo hudo problematični. Mimogrede se pojavi kakšen Sašo/Andrej/kdorkoližepač, ki pokliče in pove da je iz NLB proklika in da mora naložiti popravke. Glede na opisano tehnično podkovanost uporabnikov bo tudi uspešno spraznil račun. Govorim iz prakse iz Slovenije. Primer je par let star (2012) in dobili so samo mule, torej tiste kamor je bil denar prenakazan.
Sam bi predlagal lokalni backup in varnostno na cloud, ali ga "Gozdni Jožeti" znajo postaviti ali ne je pa druga zgodba. Tudi 1k je za tako rešitev lahko povsem realno, če ima postavljalec ta sistem seveda že vpeljan. Če ga pri vsaki strani izumlja na novo je pa seveda druga zgodba.
Najprej pa je seveda potrebno urediti definirati podatke, ki se morajo backupirati. In seveda dopovedati stranki da naj ne pričakuje rešitev z isto lokacijo ikon na dekstopu.
opeter ::
SeMiNeSanja je izjavil:
Backup v Cloudu? Lušten za privat zbirko fotk.
V podjetju morda tam do 100Gb tudi še sprejemljivo, če imaš hitro internetno povezavo.
V primeru izpada internetne povezave pa je zadeva popolnoma mrtva.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
SeMiNeSanja ::
SeMiNeSanja je izjavil:
Backup v Cloudu? Lušten za privat zbirko fotk.
V podjetju morda tam do 100Gb tudi še sprejemljivo, če imaš hitro internetno povezavo.
V primeru izpada internetne povezave pa je zadeva popolnoma mrtva.
Če te kaj potolaži: tudi verjetnost okužbe z kriptovirusom se bistveno zmanjša v primeru izpada interneta
Invictus ::
SeMiNeSanja je izjavil:
Backup v Cloudu? Lušten za privat zbirko fotk.
V podjetju morda tam do 100Gb tudi še sprejemljivo, če imaš hitro internetno povezavo.
V primeru izpada internetne povezave pa je zadeva popolnoma mrtva.
Greš se resno firmo, pa nimaš dveh povezav v internet? Pri različnih podnudnikih?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
jukoz ::
Invictus, si ti eden tistih, ki verjamejo, da če pade Telekomova linija, v 90% ostali ne? Pridi nazaj v Slovenijo.
Invictus ::
Sorči, ampak se res ne spomnim kdaj bi bil zadnja leta kak resen izpad hrbtenične infrastrukture.
Poleg tega imaš lahko tudi to preko Telekoma, Pošte, Slovenskih železnic, T-2 ipd...
Ni Telekom edini ponudnik dark fibra...
Poleg tega imaš lahko tudi to preko Telekoma, Pošte, Slovenskih železnic, T-2 ipd...
Ni Telekom edini ponudnik dark fibra...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
opeter ::
Greš se resno firmo, pa nimaš dveh povezav v internet? Pri različnih podnudnikih?
In koliko firm v Sloveniji ima dve povezavi v internet?
V tej temi se pogovarjami o mali in mikro podjetjih ...
SeMiNeSanja je izjavil:
Če te kaj potolaži: tudi verjetnost okužbe z kriptovirusom se bistveno zmanjša v primeru izpada interneta
To pa je res.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Zgodovina sprememb…
- spremenil: opeter ()
Invictus ::
In koliko firm v Sloveniji ima dve povezavi v internet?
V tej temi se pogovarjami o mali in mikro podjetjih ...
Nobena, ker je treba šparat, pa naj stane kolikor hoče .
Mikro podjetje ne rabi drugega kot kak online backup. Office365 ali Google Apps je dovolj za 90% slovenskih firm...
Ampak ker se nikomur ne da ukvarjati s podatki, in oceniti kaj je res zakonsko in kaj poslovno potrebno, pač hranijo vse...
Če bom kdaj kaj rabil. Ko kaj rabi, pa tako ne najde .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
jukoz ::
Sorči, ampak se res ne spomnim kdaj bi bil zadnja leta kak resen izpad hrbtenične infrastrukture.
Poleg tega imaš lahko tudi to preko Telekoma, Pošte, Slovenskih železnic, T-2 ipd...
Ni Telekom edini ponudnik dark fibra...
Haha, res se ti pozna da si v ausland, ti dam par primerov, pa boš povedal kaj ti je bolj všeč:
- pisarna v Mostah, LJ: na izbiro VDSL ali ADSL vseh ISPjev v Sloveniji, seveda preko Telekoma; 3 mesece nazaj začeli ponujati optiko, spet preko telekoma =)
- pisarna v LJ, tržaška: na izbiro ADSL preko Telekomove parice, spet vsi ponudniki
- pisarna v centru LJ: na izbiro ADSL preko Telekomove parice in Telemach preko 30 let stare kabelske napejlave
Res strašna izbira =)
Vem da je na določenih območjih bolje, v bloku imam na izbiro 2x optiko, A1 in T-2 + xDSL Telekom. V obrtni coni in po pisarnah je pa xDSL od Telekoma najboljše kar lahko dobijo firme =)
Mimogrede, poslovni mobilni internet (4G seveda) pri Telekomu je dejansko kar OK, 20/10 je 36 eur z 1 statičnim IPjem. Dela mnogo bolje od xDSLja
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jukoz ()
Invictus ::
Delaj od doma, ali pa si najdi boljšo pisarno...
Očitno delaš nekaj narobe, da si na slabih lokacijah s še slabšim intenetom...
Ali pa ga v resnici sploh ne rabiš tako hudo, razen za čekiranje FBja .
Očitno delaš nekaj narobe, da si na slabih lokacijah s še slabšim intenetom...
Ali pa ga v resnici sploh ne rabiš tako hudo, razen za čekiranje FBja .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
imagodei ::
Delaj od doma, ali pa si najdi boljšo pisarno...
Očitno delaš nekaj narobe, da si na slabih lokacijah s še slabšim intenetom...
Ali pa ga v resnici sploh ne rabiš tako hudo, razen za čekiranje FBja .
Sveta preproščina.
Nekateri se za uspeh močno in dolgo časa trudijo, marsikaj tvegajo in včasih delajo tudi v manj kot optimalnih pogojih, na slabi lokaciji s počasnim internetom, 16 stopinjami pozimi in vlago v pisarni. Nekaterim (tudi z malo sreče) hitro uspe in kmalu lahko kupijo pisarno, ki ima celo 3 neodvisne ponudnike interneta, suh luft in pozimi ogrevane prostore. Drugi rabijo malo dlje. Ne vem, po katerih vatlih meriš, da je napor in želja po uspehu te druge skupine tako zelo deplasirana, da bi morali vreči puško v koruzo?
Spet, sveta preproščina.
- Hoc est qui sumus -
SeMiNeSanja ::
Noja... to maš v Ljubljani....ampak firme niso le v Ljubljani!
Marsikje si lahko že srečen, da sploh imaš kakšno 'broadband' povezavo, ne pa da bi si še izmišljeval koliko bi jih in od koga.
Marsikje si lahko že srečen, da sploh imaš kakšno 'broadband' povezavo, ne pa da bi si še izmišljeval koliko bi jih in od koga.
AnotherMe ::
nekako takole pogosto uredimo pri strankah takole:
1. analiza podatkov
2. ocena stroskov
3. ponovna analiza podatkov (zaradi 2. tocke je kolicina podatkov naenkrat padla iz par tb na max 10gb)
4. za vsakega uporabnika se naredi nek cloud account (dropbox, google drive ali onedrive), zaradi 2. tocke tudi ni noben problem vec, da se vse(!) shranjuje samo se sem
5. na en nas (sinology, qnap, vcasih tudi wd...) se avtomatsko dela dnevni backup uporavnikovega cloud folderja in pa tedensko se image sistemskega diska
6. vsake toliko se komplet nas ocno prekopira na zunanji disk, ki ga nekdo potem nese domov
ni 100% resitev, ni cisto zastonj. je pa dosti bolje od nic...
1. analiza podatkov
2. ocena stroskov
3. ponovna analiza podatkov (zaradi 2. tocke je kolicina podatkov naenkrat padla iz par tb na max 10gb)
4. za vsakega uporabnika se naredi nek cloud account (dropbox, google drive ali onedrive), zaradi 2. tocke tudi ni noben problem vec, da se vse(!) shranjuje samo se sem
5. na en nas (sinology, qnap, vcasih tudi wd...) se avtomatsko dela dnevni backup uporavnikovega cloud folderja in pa tedensko se image sistemskega diska
6. vsake toliko se komplet nas ocno prekopira na zunanji disk, ki ga nekdo potem nese domov
ni 100% resitev, ni cisto zastonj. je pa dosti bolje od nic...
Mavrik ::
6. vsake toliko se komplet nas ocno prekopira na zunanji disk, ki ga nekdo potem nese domov
Tale del mi ful ni jasen - Synology (in drugi) imajo vgrajen backup, ki zna delati kopije tudi na cloude kot je Google Nearline, Amazon Glacier, ipd. Cena le-teh je dokaj drobiž (1TB = 10eur/mesec), zakaj nošenje diskov okoli in ročno delo? O.o
The truth is rarely pure and never simple.
Invictus ::
Če narediš arhiv 1x na mesec, nič ne škoduje .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Invictus ::
Saj ti plačajo za to .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
AnotherMe ::
tudi to obcasno - ampak vecinoma raje placajo disk in ga "imajo", kot da bi placevali mesecni znesek...
borisk ::
način, ko mora en enkrat na mesec priklopit in pognat skripto je recept za katastrofo, bolj da nič nimaš, ne da se zanašaš na neobstoječi backup.
Invictus ::
Še dobro da tudi velike firme s skripto arhivirajo podatke ob rednih intervalih...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Shramba podatkov za malo podjetje, kaksen disk? (strani: 1 2 )Oddelek: Kaj kupiti | 11541 (10109) | krneki0001 |
» | NAS in crypto virusiOddelek: Pomoč in nasveti | 5360 (4458) | black ice |
» | Kateri zanesljiv HDD za v NAS za backup?Oddelek: Kaj kupiti | 5653 (4945) | Red_Mamba |
» | Poskodovana word datotekaOddelek: Pomoč in nasveti | 1921 (1594) | fosil |