Forum » Na cesti » "Talenti" na slovenskih cestah
"Talenti" na slovenskih cestah
Temo vidijo: vsi

socialec ::
Piše v zakonu. Omejitev je točno določena. Kaznuje pa policaj oz sodnik. No, ima pravico kaznovati. Kolikokrat kaznuje, je drugo vprašanje. Po mojem mnenju premalokrat... Tudi to piše v zakonu. Na prvem primernem mestu. Če ga ti ne oceniš kot varnega, ga lahko policist oz sodnik. Ima to pravico. Žal te pravice policisti ne koristijo.
No, očitno ničesar od tega ne kršim, niti ne oviram prometa neupravičeno ali vsaj premalokrat, da bi bil kaznovan po vseh teh letih in kilometrih. Ne, nimam trikotnika za počasna vozila :D
Ok, dajmo ta zakonska pravila postaviti v neke uporabne okvirje, da lahko potem temo zaklenemo in so vse sekundarne interpretacije nepomembne?
- Koliko zgornje omejitve je minimalna hitrost po razredih - AC, regionalna, lokalna, ulica? Ne poznam teh podrobnosti, ker zelo verjetno ne vozim po spodnjem robu, kot se očitno domneva, če pa že, pa nisem glavna ovira na cesti jaz :D Je 50% zgornje omejitve implicirano kot minimalna dovoljena hitrost, če ni oteževalnih okoliščin na cesti?
- Je nepoznavanje ceste, ovinkov in ravnih odsekov upravičeno ali neupravičeno, da prilagodiš hitrost, da sam vozilo obvladaš in varno prideš na cilj sam in vsa kolona, namesto, da se prekopicneš na streho, razbiješ glavo in zagotovo povzročiš zaprtje čez nekaj minut? Je to upravičeno ali neupravičeno? Ne sprašujem solatkota in podobnih, ker je odgovor jasen.
- Kdo oceni primernost mesta za umik in kdo zapoveduje?
Prevoženi km pomeni izkušnje in srečevanje s situacijami, s katerimi se navadni forumski voznik mogoče niti ne v vsem staležu!
Ni nujno. Nekdo ima lahko milijon kilometrov po avtocestah in 100.000 km po ostalih cestah. Sem precej prepričan, da ima nekdo z 200.000 km po AC, 200.000 km po mestih in 200.000 km po regionalkah precej več izkušenj kot tisti prvi. Še posebej, če jih je prvi nabral v 40 letih vožnje, drugi pa v 20 letih ...
Je verjetno res ampak jaz sem žal toliko star, ko še ni bilo avtoceste po Sloveniji do vsake vasi, v tujini pa so bile, celo 5-pasovne :D

matic492 ::
Sej umik ne pomeni da se umakneš in ustaviš. Recimo pred par dnevi sem vozil za enim douchebag tovornjakarjem (ne priklopnik, ampak vseeno malo večji kot kombi), sem dal žmigavce in jasno nakazoval, da ga hočem prehitet, on je pa še kar sekal ovinke in vozil po sredini ceste. Če bi samo malo upočasnil in se za 5 sekund prestavil iz sredine ceste na rob, bi ga jaz normalno prehitel. Tako pa ne vem kaj mu gre po glavi in si ga ne upam prehiteti na takšni cesti.
Velikokrat mi ljudje prižgejo desne žmigavce in samo pač z vožnjo nakažejo, naj jih prehitim. Problem so tisti zasanjani. Enemu sem blendal 5x, dal žmigavcv pa vozil za njim po levem pasu, dokler nisem bil 100% prepričan, da se je zbudil in me opazil, ker prej je sekal ovinke in vozil enako po sredini ceste, kot ta tovornjakar.
Velikokrat mi ljudje prižgejo desne žmigavce in samo pač z vožnjo nakažejo, naj jih prehitim. Problem so tisti zasanjani. Enemu sem blendal 5x, dal žmigavcv pa vozil za njim po levem pasu, dokler nisem bil 100% prepričan, da se je zbudil in me opazil, ker prej je sekal ovinke in vozil enako po sredini ceste, kot ta tovornjakar.
X670 Gaming X, R9 7900X, 64GB, EVGA RTX 3090 XC3, HX1000
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matic492 ()

GupeM ::
- Koliko zgornje omejitve je minimalna hitrost po razredih - AC, regionalna, lokalna, ulica? Ne poznam teh podrobnosti, ker zelo verjetno ne vozim po spodnjem robu, kot se očitno domneva, če pa že, pa nisem glavna ovira na cesti jaz :D Je 50% zgornje omejitve implicirano kot minimalna dovoljena hitrost, če ni oteževalnih okoliščin na cesti?
Ni nikjer določeno. Če voziš pod omejitvijo (manj kot piše na tabli ali je zakonsko določeno) in se za tabo nabere kolona in te ni možno varno prehiteti, si se dolžan na primernem mestu umakniti. Pa če je to 1 km/h pod omejitvijo, ali pa 50 km/h pod omejitvijo.
- Je nepoznavanje ceste, ovinkov in ravnih odsekov upravičeno ali neupravičeno, da prilagodiš hitrost, da sam vozilo obvladaš in varno prideš na cilj sam in vsa kolona, namesto, da se prekopicneš na streho, razbiješ glavo in zagotovo povzročiš zaprtje čez nekaj minut? Je to upravičeno ali neupravičeno? Ne sprašujem solatkota in podobnih, ker je odgovor jasen.
Seveda je upravičeno. Ampak če je upravičeno, to ne pomeni, da se ti ni treba umakniti, če se za tabo nabere kolona ... Traktor upravičeno vozi 40 km/h, ker je to največ, kolikor sploh lahko pelje. Ampak če se za njim nabere kolona, bi se moral umakniti na primernem mestu. Razen, če je omejitev 40 km/h ali manj.
- Kdo oceni primernost mesta za umik in kdo zapoveduje?
Zapoveduje zakon, oceni pa lahko kdorkoli. Merodajno oceno bo pa podal policaj oz če bo zadeva šla na sodišče bo to verjetno naredil sodni izvedenec.

mirator ::

socialec ::
Ampak če se za njim nabere kolona, bi se moral umakniti na primernem mestu. Razen, če je omejitev 40 km/h ali manj.
Wow, pomeni to, da je eksplicitna omejitev pomembnejša od pretočnosti prometa in kolone za teboj? Ker v tej temi se krešejo mnenja tudi o administrativni upravičenosti omejitev. Mogoče bi bilo pošteno povedati, da jaz nisem najpočasnejši šofer, sploh ne na regionalnih in imam kar rad ovinke, če jih poznam ali vsaj vidim na navigaciji. Pred parimi dnevi nisem ne eno in ne drugo in sem se umaknil, ker sem videl, da se mi je nekdo prilepil na rit :D

nevone ::
Oviranje s prepočasno vožnjo pa je ovrednoteno precej manj strogo, ker je to precej manj nevarno kot vožnja 20 nad omejitvijo, za kar je predpisana kazen kazenske točke, in za kar ti ob večkratnem kršenju odvzamejo izpit. Verjemi, da je to z dokaj premišljenim razlogom in ni to kar neka kaprica. Objestna vožnja je pač bolj nevarna kot prepočasna.
Odvisno kje in za koliko prekoračiš hitrost.
Kazen, če se ne umakneš je 120 EUR.
Prehitra vožnja do 10km/h pa je 40 EUR brez kazenskih točk v naseljih in conah 30.
Zunaj naselja pa je pri 21-30 km/h prehitri vožnji kazen 120 EUR brez kazenskih točk, na AC in HC pa moraš peljate celo 31-40 km/h prehitro za 120 EUR brez kazenskih točk.
Če upoštevaš še varnostne razlike, pa lahko voziš 183 km/h na AC, kjer je omejitev 130 km/h, pa dobiš samo 120 EUR brez kazenskih.
V naselju so že za 20 nad kazenske točke. V glavnem za prehitro vožnjo kazenske točke so, kar dolgoročno lahko pomeni odvzem vozniškega dovoljenja.
V resnici je takole:
(1) Najvišja dovoljena hitrost vozila je:
1. na cestah v naselju 50 km/h;
2. v območju omejene hitrosti 30 km/h;
3. v območju umirjenega prometa in v območju za pešce 10 km/h.
(2) Na posameznih cestah v naselju ali njihovih delih je največja dovoljena hitrost za vozila lahko največ 70 km/h, če varnost prometa in predpisani prometnotehnični elementi to omogočajo in je to določeno s predpisanim prometnim znakom.
(3) Na cesti zunaj naselij je najvišja dovoljena hitrost za vozila:
1. na avtocestah 130 km/h;
2. na hitrih cestah 110 km/h;
3. na vseh ostalih cestah 90 km/h.
(4) Voznik, ki prekorači s prometnim pravilom ali prometnim znakom dovoljeno hitrost v območju za pešce, v območju umirjenega prometa ali v območju omejene hitrosti, se kaznuje:
1. z globo 40 eurov, če prekorači hitrost do vključno 5 km/h;
2. z globo 80 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost nad 5 do vključno 10 km/h;
3. z globo 300 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost nad 10 do vključno 20 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 3 kazenske točke;
4. z globo 1.000 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost nad 20 do vključno 30 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 5 kazenskih točk;
5. z globo 1.200 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost za več kot 30 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 18 kazenskih točk.
(5) Voznik, ki prekorači s prometnim pravilom ali prometnim znakom omejeno hitrost na cesti v naselju, se kaznuje:
1. z globo 40 eurov, če prekorači hitrost do vključno 5 km/h;
2. z globo 80 eurov, če prekorači hitrost nad 5 do vključno 10 km/h;
3. z globo 250 eurov, če prekorači hitrost za več kot 10 do vključno 20 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 3 kazenske točke;
4. z globo 500 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost za več kot 20 do vključno 30 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 5 kazenskih točk.
5. z globo 1.000 eurov če prekorači dovoljeno hitrost za več kot 30 do 50 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 9 kazenskih točk.
6. z globo 1.200 eurov če prekorači dovoljeno hitrost za več kot 50 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 18 kazenskih točk.
(6) Voznik, ki prekorači s prometnim pravilom ali prometnim znakom omejeno hitrost na cesti zunaj naselja, razen na avtocesti ali hitri cesti, ki ima fizično ločeni smerni vozišči z najmanj po dvema prometnima pasovoma in odstavnim pasom ali odstavnimi nišami, se kaznuje:
1. z globo 40 eurov, če prekorači hitrost do vključno 10 km/h;
2. z globo 80 eurov, če prekorači hitrost nad 10 do vključno 20 km/h;
3. z globo 160 eurov, če prekorači hitrost nad 20 do vključno 30 km/h;
4. z globo 250 eurov, če prekorači hitrost za več kot 30 do vključno 40 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 3 kazenske točke.
5. z globo 500 eurov, če prekorači hitrost za več kot 40 do vključno 50 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 5 kazenskih točk.
6. z globo 1.200 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost za več kot 50 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 18 kazenskih točk.
(7) Voznik, ki prekorači s prometnim pravilom, ali prometnim znakom omejeno hitrost na avtocesti ali hitri cesti, ki ima fizično ločeni smerni vozišči z najmanj po dvema prometnima pasovoma in odstavnim pasom ali odstavnimi nišami, se kaznuje:
1. z globo 40 eurov, če prekorači hitrost do vključno 10 km/h;
2. z globo 80 eurov, če prekorači hitrost nad 10 do vključno 30km/h;
3. z globo 160 eurov, če prekorači hitrost nad 30 do vključno 40 km/h;
4. z globo 250 eurov, če prekorači hitrost nad 40 do vključno 50 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 3 kazenske točke;
5. z globo 500 eurov, če prekorači hitrost nad 50 do vključno 60 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 5 kazenskih točk;
6. z globo 1.200 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost nad 60 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 9 kazenskih točk.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

delavec44 ::
Največkrat je problem s počasno vožnjo in umikom na regionalkah izven naselja. Čudno, da potem v debato vlečemo kazni za prekoračitev hitrosti v naseljih. Zakaj ne v conah 30?
In kot ste že zgoraj ugotovili, kazen za neumik je primerljiva s kaznijo za prehitro vožnjo 20 km/h izven naselja. Je pa seveda slednje lažje ugotoviti z radarjem, za prvo bi se morali pa policaji bolj potruditi. Torej lahko na podlagi tega sklepamo tudi o primerljivosti teže prekrškov?
In kot ste že zgoraj ugotovili, kazen za neumik je primerljiva s kaznijo za prehitro vožnjo 20 km/h izven naselja. Je pa seveda slednje lažje ugotoviti z radarjem, za prvo bi se morali pa policaji bolj potruditi. Torej lahko na podlagi tega sklepamo tudi o primerljivosti teže prekrškov?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: delavec44 ()

socialec ::
Pa si obnovila Notredamsko katedralo z besedilom - verjetno je še Zvonar pobegnil.
Skupno število točk: 3 (moje, še do konca meseca, potem se menda nekaj briše)
Kako super.
Ja ne vem, tako se je zapletlo, ker sem bil obtožen, da se ne umikam ustrezno, še celo izpit bi moral vrniti ali podobno :D
To pomeni, da ima sistem raje počasne ljudi, ne hitrih, ne tako in ne drugače.
Skupno število točk: 3 (moje, še do konca meseca, potem se menda nekaj briše)
Kako super.
Največkrat je problem s počasno vožnjo in umikom na regionalkah izven naselja. Čudno, da potem v debato vlečemo kazni za prekoračitev hitrosti v naseljih. Zakaj ne v conah 30?
Ja ne vem, tako se je zapletlo, ker sem bil obtožen, da se ne umikam ustrezno, še celo izpit bi moral vrniti ali podobno :D
To pomeni, da ima sistem raje počasne ljudi, ne hitrih, ne tako in ne drugače.

delavec44 ::

mirator ::
Največkrat je problem s počasno vožnjo in umikom na regionalkah izven naselja. Čudno, da potem v debato vlečemo kazni za prekoračitev hitrosti v naseljih. Zakaj ne v conah 30?
Ja ne vem, tako se je zapletlo, ker sem bil obtožen, da se ne umikam ustrezno, še celo izpit bi moral vrniti ali podobno :D
To pomeni, da ima sistem raje počasne ljudi, ne hitrih, ne tako in ne drugače.
Lej, nerad žalim ljudi in tudi tokrat to ni moj namen, ampak iz tvojih postov se mi zdi, da je tvoj IQ v obliki gausove krivulje.
Verjamem, da razumeš kaj sem s tem mislil, če pa ne, potem pač ne in je vseeno - pač trolaš.

nevone ::
Največkrat je problem s počasno vožnjo in umikom na regionalkah izven naselja. Čudno, da potem v debato vlečemo kazni za prekoračitev hitrosti v naseljih. Zakaj ne v conah 30?
Saj to velja tudi za cone 30. Ampak ni v tem poanta. Poanta je v tem, da je hitra vožnja nevarnejša od počasne, zato so tudi kazni temu primerne, z večjo hitrostjo je tudi večja kazen.
In kot ste že zgoraj ugotovili, kazen za neumik je primerljiva s kaznijo za prehitro vožnjo 20 km/h izven naselja.
Že tu je distinkcija, ki jo je treba upoštevati, da kazni na za prepočasno vožnjo, ampak za neumik.
Je pa seveda slednje lažje ugotoviti z radarjem, za prvo bi se morali pa policaji bolj potruditi. Torej lahko na podlagi tega sklepamo tudi o primerljivosti teže prekrškov?
Spet je poanta v tem, da tudi CPP in dejanska kontrola je bolj neugodna za prehitre voznike, kot za prepočasne.
Skratka, ni treba vsakemu počasnemu vozniku kar odvzeti izpita, medtem ko objestnežem ga očitno je.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

socialec ::
Lej, nerad žalim ljudi in tudi tokrat to ni moj namen, ampak iz tvojih postov se mi zdi, da je tvoj IQ v obliki gausove krivulje.
Verjamem, da razumeš kaj sem s tem mislil, če pa ne, potem pač ne in je vseeno - pač trolaš.
Prav, vzeto na znanje, se bom zelo zamislil, spoštujem tvojo strokovno oceno o mojem IQ, jaz o tebi ne razmišljam, ne v tej temi, ne drugače, ker se ne spodobi, da bi bebec razmišljal o intelektualni smetani :D

delavec44 ::
Skratka, ni treba vsakemu počasnemu vozniku kar odvzeti izpita
Seveda ne. Je pa to pogosto indic o samih voznih sposobnostih, reakcijskem času in opazovanju dogajanja za sabo. Vse to je pa že precej bolj nevarno. Tako kot je nevarna aroganca ali nepoznavanje predpisov.
Vse to lahko velja tudi za prehitre ampak njihova dejanja ne opravičujejo dejanj drugih.

socialec ::
Jaz predlagam tako, da damo vsakemu na telefon aplikacijo (raje kar fiksno v avto še za druge namene), ki preverja hitrost glede na gps in zemljevid, kar menda že obstaja nekaj podobnega pri eni od zavarovalnic, kjer nagrajujejo hitrostneže s popusti pri zavarovanju. To nadgradimo in prepočasnim in prehitrim se avtomatsko odvzame izpit za 1 mesec, da bo kazen vzgojna in manj odvisna od premoženja. Bi kdo od nosilcev top iq zgeneriral ustrezen model in postregel z ugotovitvami, lahko s pomočjo moderne UI?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: socialec ()

nevone ::
Seveda ne. Je pa to pogosto indic o samih voznih sposobnostih, reakcijskem času in opazovanju dogajanja za sabo. Vse to je pa že precej bolj nevarno.
Seveda lahko to pomeni, ampak če imajo izpit verjetno ustrezajo nekim minimalnim standardom. To da pa vozijo počasneje, je pa verjetno tudi zato, ker če bi vozili hitreje, bi to bilo bistveno bolj nevarno, kot če vozijo malo počasneje. Pri prehitri vožnji pa gre ponavadi za objestnost, in nestrpnost do ostalih voznikov, ki niso čisto na njihovi liniji.
Saj v resnici ima ogromno ljudi precej tolerance do počasnih voznikov in brez problema nekoliko upočasnijo ali počakajo, sploh če je za volanom starejša oseba. Ali pa vsaj obvozijo/prehitijo brez vroče krvi.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

GupeM ::
Wow, pomeni to, da je eksplicitna omejitev pomembnejša od pretočnosti prometa in kolone za teboj? Ker v tej temi se krešejo mnenja tudi o administrativni upravičenosti omejitev.
Ja, se krešejo mnenja. Predvsem solatko jih kreše sam s sabo.
V naselju so že za 20 nad kazenske točke ...
nato cel kup kar nekega nakladanja
Jaz sem napisal, za koliko lahko prekoračiš hitrosti, v različnih okoljih, da je kazen za prehitro vožnjo manjša ali enaka kazni za oviranje prometa oz po domače, za ne-umik. In kot lahko opaziš, včasih lahko hitrost kar konkretno prekoračiš, pa je kazen še vedno manjša oz do odvzema vezniškega dovoljenja sploh ne pride, pa če te vsako uro ujamejo na radar.
Bi bilo kar fino, da bi še v obratno smer imeli progresivne kazni, ampak ravno obratno. Kjer je omejitev višja, bi bile kazni višje.
Voziš do 10 km/h prepočasi in se ne umakneš, 40 €.
Voziš do 20 km/h prepočasi in se ne umakneš:
- cona 30 - 120 €
- naselje - 120 € in 3 kazenske
- regionalka - 160 €
- AC - 240 in 3 kazenske + verjetno kazen za vožnjo po prehitevalnem pasu
Voziš do 30 km/h prepočasi in se ne umakneš:
- cona 30 - 240 € + 5 kazenskih
- nasleje - 500 € + 5 kazenskih
- regionalka - 750 € + 8 kazenskih
- AC - 1000 € in 18 kazenskih + verjetno kazen za vožnjo po prehitevalnem pasu
.
.
.

GupeM ::
Seveda lahko to pomeni, ampak če imajo izpit verjetno ustrezajo nekim minimalnim standardom.
Naj te popravim. So ustrezali. 10, 20, 30 ali celo več kot 40 let nazaj.
Ko sem še štopal kot dijak, sem se peljal z marsikom in marsičem. Tudi na primer z nekim penzionistom, ki je vozil zelo počasi. Ampak res ZELO počasi. Tam do 40 km/h po regionalki. Rekel mi je, da se opravičuje ker tako počasi vozi, ampak da zelo slabo vidi in se orientira samo po robu cestišča in sredinski črti, kolikor ju pač vidi.
No, lahko rečeš kar želiš, ampak takšen tip ni za na cesto, pa če je bil 10 let nazaj svetovni prvak v reliju.

socialec ::
Kazni ne smejo biti vezane na premoženjski status, sem to nadgradil kar na odvzem izpita za en mesec in fiksen nadzor hitrosti glede na gps lokacijo in hive-awareness situacije na cesti (nagradnja google traffic pretočnosti). Šele potem bi beseda lahko meso postala (dodaten člen v cpp).
Se mi pa zdi, da se za prepočasneže jemlje absurdne in izjemne situacije, za prehitreže pa vsakdanje situacije. Se motim? Za moj iq je že nefor(u)malno ugotovljeno, da je prenizek :D
Se mi pa zdi, da se za prepočasneže jemlje absurdne in izjemne situacije, za prehitreže pa vsakdanje situacije. Se motim? Za moj iq je že nefor(u)malno ugotovljeno, da je prenizek :D
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: socialec ()

delavec44 ::
Seveda lahko to pomeni, ampak če imajo izpit verjetno ustrezajo nekim minimalnim standardom. To da pa vozijo počasneje, je pa verjetno tudi zato, ker če bi vozili hitreje, bi to bilo bistveno bolj nevarno, kot če vozijo malo počasneje. Pri prehitri vožnji pa gre ponavadi za objestnost, in nestrpnost do ostalih voznikov, ki niso čisto na njihovi liniji.
Jaz pa dostikrat vidim nedeljske voznike, ki vozijo 70 km/h povsod (izven naselja in v naselju) in verjetno mislijo kako varni so. Dejansko pa sploh ne vejo kje so. Za take me bolj skrbi, da mi zbijejo otroka na prehodu za pešce.
Torej ni samo objestnost kriva za prehitro vožnjo. Dostikrat tudi nepozornost.
To da imajo izpit pa žal ne pomeni veliko. Že dobiti ga je prelahko, potem pa še za časa trajanja ni nobenih kontrol. Saj ravno to je debata te teme, da je potrebno zaostriti pogoje in komu nesposobnemu (počasnemu ali prehitremu) tudi vzeti izpit. Izpit je privilegij, ne pravica.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: delavec44 ()

bm1973 ::
No ja, mene bolj skrbijo te babnice srednjih let, vse na telefonih, gledajo nič in povsod 60, tudi v strnjenih naseljih...

delavec44 ::
Se mi pa zdi, da se za prepočasneže jemlje absurdne in izjemne situacije
Ni nujno. Na relaciji Kočevje-Ljubljana se ti lahko pogosto zgodi, da voziš 70 km/h za kamionom celo uro in se ne umakne, pa bi se moral. O sposobnosti prehitevanja na tej prometni cesti pa ne bi debatiral.
Ali pa recimo Ribnica-Unec. Ali pa stara cesta Ljubljana-Postojna. Pa do Idrije recimo. Primerov kolikor želiš, primernih mest za umik pa tudi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: delavec44 ()

socialec ::
Razumem, po večini teh krajev se jaz ne morem voziti prez gps in tam vidim ovinke, navadno pa si pogledam pot malo vnaprej. Najbolj všeč do sedaj mi je bilo tisto tam okoli Trbiža, kjer se lahko fino naučiš menjavat z družinskim avtom za bolj dinamično vožnjo. Verjamem, da je veliko ljudi, ki žal več ne sodijo na cesto - ampak tu nimaš kaj, počakaš, potrpiš ali pa varno prehitiš, če poznaš odseke, da si obrate pripraviš v nižji prestavi, če nimaš konjenice od 500 enot.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: socialec ()

predi ::
Dolzan si se umakniti le tam kjer je to mogoce in seveda varno. Npr avtobusna postaja.Izvolijo:
65. člen
(ustavitev in parkiranje)
(4) Ustavitev in parkiranje je prepovedano:
...
8. na zaznamovanem mestu na vozišču ali na zaznamovani niši, ki je rezervirana za avtobuse ali avtotaksi vozila. Zaradi vstopa ali izstopa potnika je dovoljena ustavitev na postajališču, ki je zunaj vozišča, če s tem ni oviran javni prevoz potnikov v cestnem prometu. Na postajališčih zunaj vozišča lahko ustavljajo in parkirajo policisti, pooblaščene uradne osebe finančne uprave in občinski redarji pri opravljanju svojih nalog, če s tem ni oviran javni prevoz potnikov v cestnem prometu;
...
https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAK...

delavec44 ::
"Zaradi vstopa ali izstopa potnika je dovoljena ustavitev na postajališču, ki je zunaj vozišča, če s tem ni oviran javni prevoz potnikov v cestnem prometu."
Se greš pač pretegniti, da gre kolona mimo. Če si že tako črkobralski. V praksi pa ustavitev na avtobusni postaji za par sekund, da mimo spustiš kolono, ne ovira javnega prometa. Še policisti včasih tam izvajajo kontrolo prometa.
Se greš pač pretegniti, da gre kolona mimo. Če si že tako črkobralski. V praksi pa ustavitev na avtobusni postaji za par sekund, da mimo spustiš kolono, ne ovira javnega prometa. Še policisti včasih tam izvajajo kontrolo prometa.

c23po ::
Se mi pa zdi, da se za prepočasneže jemlje absurdne in izjemne situacije
Ni nujno. Na relaciji Kočevje-Ljubljana se ti lahko pogosto zgodi, da voziš 70 km/h za kamionom celo uro in se ne umakne, pa bi se moral ...
Nemogoče. Iz centra Ljubljane do centra Kočevja je 60,2 km. Nemogoče se je za nekom voziti celo uro s hitrostjo 70 km/h.
Računalniki nimajo spominov.

delavec44 ::
Se mi pa zdi, da se za prepočasneže jemlje absurdne in izjemne situacije
Ni nujno. Na relaciji Kočevje-Ljubljana se ti lahko pogosto zgodi, da voziš 70 km/h za kamionom celo uro in se ne umakne, pa bi se moral ...
Nemogoče. Iz centra Ljubljane do centra Kočevja je 60,2 km. Nemogoče se je za nekom voziti celo uro s hitrostjo 70 km/h.
Saj se ne. V naseljih, ki jih je precej, se voziš 40 ;) Opisoval sem maksimalno hitrost, ne povprečne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: delavec44 ()

delavec44 ::

c23po ::
Prav imaš. Ni bilo prav, da te iz ovinka. Bom napisal naravnost: anekdotična in za lase privlečena situacija, ki dokazuje točno nič. Zakaj bi naj ta "kamionar" bil talent, če pot od Kočevja do Ljubljane prevozi v eni uri?
Računalniki nimajo spominov.

delavec44 ::
Sedaj pa še enkrat. Napisal sem:
" Na relaciji Kočevje-Ljubljana se ti lahko pogosto zgodi, da voziš 70 km/h za kamionom celo uro in se ne umakne, pa bi se moral ..."
Torej za kamionom voziš celo uro. Nikjer nisem napisal, da v tem času prideš iz Kočevja v Ljubljano. Priznam pa, da sem za slovnične strokovnjake zafrknil 70 km/h. Moral bi napisati največ 70 km/h.
In kar se mene tiče ti ne rabim dokazovati nič. Pojdi probat kdaj, če mi ne verjameš. Me zanima koliko jih boš naštel, ki se bodo umaknili.
" Na relaciji Kočevje-Ljubljana se ti lahko pogosto zgodi, da voziš 70 km/h za kamionom celo uro in se ne umakne, pa bi se moral ..."
Torej za kamionom voziš celo uro. Nikjer nisem napisal, da v tem času prideš iz Kočevja v Ljubljano. Priznam pa, da sem za slovnične strokovnjake zafrknil 70 km/h. Moral bi napisati največ 70 km/h.
In kar se mene tiče ti ne rabim dokazovati nič. Pojdi probat kdaj, če mi ne verjameš. Me zanima koliko jih boš naštel, ki se bodo umaknili.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: delavec44 ()

GrimReaper3 ::
Joj, včeraj se en policaj zakadi iz Petrola in potegne do konca čeprav vidi, da je spredaj tovornjak, ki bo verjetno zavil desno in potem še en avto za njim. In potem ko sta bila oba povsem ustavljena zaradi tovornjaka, ker nista znala prej prilagoditi hitrosti, ta prvemu se pa seveda nikamor ni mudilo, ker je bil verjetno en stari ata, policaj pa potem 40 za njim na 2m razdalji. OMG, če ima že take privilegije, bi prižgal luči in ga po možnosti tudi ustavil. Ampak verjetno ga je potem na ravnini takoj prehitel in se mu ni dalo ukvarjati z njim.
Ampak take bi lahko tudi ustavljali. Ker če vidiš da imaš nekoga za seboj, boš pa ja malo bolje potegnil. Prav dosadni so taki, ki ne vedo da obstaja tudi stopalka za plin.
Zanimivo, da višje vidim, da je bila ravno o tem debata.
Ja, takim skoraj nič noben ne more, vsaj če vozijo 40-50 na 70 ali 90. Ker če bi šel pa eden 10 na 90, drugi pa 120 na 90, je 10x večja verjetnost da bo ustavljen prvi. Mene osebno pri 120, pa tudi 140 na 90, še noben ni ustavil.
Come to think, če ne bi imel nič za delati, bi lahko naredil eksperiment in se šel vozit 10 na 90 ene pol ure. Potem bi pa lahko poročal, če me je kdo ustavil. V takem primeru bi se skoraj moralo nabrat 20 vozil za mano, tudi če bi bilo malo prometa.
Ampak take bi lahko tudi ustavljali. Ker če vidiš da imaš nekoga za seboj, boš pa ja malo bolje potegnil. Prav dosadni so taki, ki ne vedo da obstaja tudi stopalka za plin.
Zanimivo, da višje vidim, da je bila ravno o tem debata.
Ja, takim skoraj nič noben ne more, vsaj če vozijo 40-50 na 70 ali 90. Ker če bi šel pa eden 10 na 90, drugi pa 120 na 90, je 10x večja verjetnost da bo ustavljen prvi. Mene osebno pri 120, pa tudi 140 na 90, še noben ni ustavil.
Come to think, če ne bi imel nič za delati, bi lahko naredil eksperiment in se šel vozit 10 na 90 ene pol ure. Potem bi pa lahko poročal, če me je kdo ustavil. V takem primeru bi se skoraj moralo nabrat 20 vozil za mano, tudi če bi bilo malo prometa.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GrimReaper3 ()

GrimReaper3 ::
Ampak prej moram najti koliko je kazen za to, čeprav takoj iz glave lahko rečem, da je prej 120EUR in brez pik kot pa 500EUR in 9 pik.
ChatGPT pravi tole:
Tole z rdečo me kar skrbi. Bom najprej probal 40 na 90, toliko itak vozijo ostali in če bi me ustavil, bi tudi povedal, da itak ostali vozijo toliko.
EDIT: 45. člen in kazen 120EUR je pa res, tale ChatGPT tudi ni vse to:
https://zakonodaja.com/zakon/zprcp/45-c...
ChatGPT pravi tole:
Če voziš 10 km/h na cesti z omejitvijo 90 km/h, pa ni nobenega upravičenega razloga (npr. okvara, vleka vozila, izredne razmere), potem to zelo verjetno pomeni oviranje prometa in s tem prekršek.
Možne posledice:
✅ Globa 100 EUR za neupravičeno oviranje prometa (po 30. členu ZPrCP).
🚔 Policist te lahko tudi ustavi in preveri razlog, zakaj voziš tako počasi.
🛑 Če ocenijo, da si s tem neposredno ogrožal promet, je lahko kazen še višja in se ti lahko očita hujši prekršek.
Če pa bi imel vklopljene vse štiri smernike in bi se vozil tako počasi zaradi okvare ter vozilo poskušal premakniti do varnega mesta – potem to ne bi bilo kaznivo. Ključno je, da je razlog utemeljen.
Tole z rdečo me kar skrbi. Bom najprej probal 40 na 90, toliko itak vozijo ostali in če bi me ustavil, bi tudi povedal, da itak ostali vozijo toliko.
EDIT: 45. člen in kazen 120EUR je pa res, tale ChatGPT tudi ni vse to:
https://zakonodaja.com/zakon/zprcp/45-c...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GrimReaper3 ()

nevone ::
Wow, pomeni to, da je eksplicitna omejitev pomembnejša od pretočnosti prometa in kolone za teboj? Ker v tej temi se krešejo mnenja tudi o administrativni upravičenosti omejitev.
Ja, se krešejo mnenja. Predvsem solatko jih kreše sam s sabo.
V naselju so že za 20 nad kazenske točke ...
nato cel kup kar nekega nakladanja
Jaz sem napisal, za koliko lahko prekoračiš hitrosti, v različnih okoljih, da je kazen za prehitro vožnjo manjša ali enaka kazni za oviranje prometa oz po domače, za ne-umik. In kot lahko opaziš, včasih lahko hitrost kar konkretno prekoračiš, pa je kazen še vedno manjša oz do odvzema vezniškega dovoljenja sploh ne pride, pa če te vsako uro ujamejo na radar.
Bi bilo kar fino, da bi še v obratno smer imeli progresivne kazni, ampak ravno obratno. Kjer je omejitev višja, bi bile kazni višje.
Voziš do 10 km/h prepočasi in se ne umakneš, 40 €.
Voziš do 20 km/h prepočasi in se ne umakneš:
- cona 30 - 120 €
- naselje - 120 € in 3 kazenske
- regionalka - 160 €
- AC - 240 in 3 kazenske + verjetno kazen za vožnjo po prehitevalnem pasu
Voziš do 30 km/h prepočasi in se ne umakneš:
- cona 30 - 240 € + 5 kazenskih
- nasleje - 500 € + 5 kazenskih
- regionalka - 750 € + 8 kazenskih
- AC - 1000 € in 18 kazenskih + verjetno kazen za vožnjo po prehitevalnem pasu
.
.
.
Če voziš prehitro, z veliko večjo verjetnostjo povzročiš nesrečo s smrtnim izidom, kot če voziš prepočasi.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

nevone ::
Seveda lahko to pomeni, ampak če imajo izpit verjetno ustrezajo nekim minimalnim standardom.
Naj te popravim. So ustrezali. 10, 20, 30 ali celo več kot 40 let nazaj.
Ko sem še štopal kot dijak, sem se peljal z marsikom in marsičem. Tudi na primer z nekim penzionistom, ki je vozil zelo počasi. Ampak res ZELO počasi. Tam do 40 km/h po regionalki. Rekel mi je, da se opravičuje ker tako počasi vozi, ampak da zelo slabo vidi in se orientira samo po robu cestišča in sredinski črti, kolikor ju pač vidi.
No, lahko rečeš kar želiš, ampak takšen tip ni za na cesto, pa če je bil 10 let nazaj svetovni prvak v reliju.
Takšnemu danes po moje ne podaljšajo izpita. Lahko pa pri kakšnem, ki mu podaljšajo, kasneje pride do večjih (sposobnostnih) težav, sam pa seveda vseeno vozi. Ampak če nekaj takšnih ne moremo stolerirati, potem res ne vem, kam gremo kot družba.
Dejansko kljub civilizacijskim pridobitvam še vedno delujemo po grobi biološki evoluciji, ki izloča precej brutalno.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

ZveeZ ::
Dolzan si se umakniti le tam kjer je to mogoce in seveda varno. Npr avtobusna postaja.Izvolijo:
65. člen
(ustavitev in parkiranje)
(4) Ustavitev in parkiranje je prepovedano:
...
8. na zaznamovanem mestu na vozišču ali na zaznamovani niši, ki je rezervirana za avtobuse ali avtotaksi vozila. Zaradi vstopa ali izstopa potnika je dovoljena ustavitev na postajališču, ki je zunaj vozišča, če s tem ni oviran javni prevoz potnikov v cestnem prometu. Na postajališčih zunaj vozišča lahko ustavljajo in parkirajo policisti, pooblaščene uradne osebe finančne uprave in občinski redarji pri opravljanju svojih nalog, če s tem ni oviran javni prevoz potnikov v cestnem prometu;
...
https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAK...
Kdo je pa omenjal ustavljanje?

socialec ::
Evo, še zadnji poskus zgostitve pregleda, ker OCD - za nepravilnosti se izgovorim na Skynet - f* "wysiwyg" :D
PS: Ne da se mi več.
| Hitrost km/h, prekoračitev | Kazen EUR, točke | Reakcija policije | |---------------------------:|---------------------:|-------------------------------------------------------------| | 10 | -80 | / | / | Nerazumljivo počasna vožnja, možno opozorilo | | 20 | -70 | / | / | Nerazumljivo počasna vožnja, lahko sum na neustrezno stanje | | 30 | -60 | / | / | Enako kot zgoraj | | 40 | -50 | / | / | Enako kot zgoraj | | 50 | -40 | / | / | Možno opozorilo, če oviraš promet | | 60 | -30 | / | / | Ni kazni, a lahko opozorilo | | 70 | -20 | / | / | Normalno - ni kazni | | 80 | -10 | / | / | Normalno - ni kazni | | 90 | 0 | / | / | V okviru omejitve | | 100 | +10 | 40 | 0 | Globa, lahko opozorilo | | 110 | +20 | 80 | 0 | Globa | | 120 | +30 | 160 | 3 | Globa + kazenske točke | | 130 | +40 | 250 | 5 | Strožja obravnava, večja globa, možna kontrola stanja |
PS: Ne da se mi več.

GupeM ::
Takšnemu danes po moje ne podaljšajo izpita.
Seveda mu ne. Tudi takrat mu ne bi. Ampak če tip rata slep pri 65 letih, lahko še 15 let vozi, ne da bi ga kdorkoli preverjal.
Ampak če nekaj takšnih ne moremo stolerirati, potem res ne vem, kam gremo kot družba.
Dejansko kljub civilizacijskim pridobitvam še vedno delujemo po grobi biološki evoluciji, ki izloča precej brutalno.
Ko bo samo en tak povozil tvojega bližnjega, bo točno ta eden preveč. Zato takšnih ne bi smeli tolerirati. Niti enega, kaj šele več njih...
Če bi delovali po grobi biološki evoluciji, bi takšen osebek že zdavnaj umrl, ker pač ni sposoben preživetja. Tako pa, namesto da bi se znebili njega, ima on pravico upravljati smrtonosno napravo, s katero lahko vzame življenje popolnoma nedolžnemu. Grobo biološko gledano se to ne bi smelo zgoditi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GupeM ()

nevone ::
Če bi delovali po grobi biološki evoluciji, bi takšen osebek že zdavnaj umrl, ker pač ni sposoben preživetja. Tako pa, namesto da bi se znebili njega, ima on pravico upravljati smrtonosno napravo, s katero lahko vzame življenje popolnoma nedolžnemu. Grobo biološko gledano se to ne bi smelo zgoditi.
On je zaradi svojega hendikepa vozil počasneje, in je bil iz tega stališča manj nevaren, kot nekdo, ki zaradi nekega drugačnega "hendikepa" divja po cesti, in izgublja živce, ker ni cela cesta in ves promet prilagojen njemu.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Legon ::
Eni tu bi itak najraje dali povsod omejitev 20 na uro.
Das kak citat? Al je to spet slaboumno posplosevanje ala Solatar?
Poglej si kaj starfotr piše po temah.
Torej lazes kot pes tece, drugace bi dal citat?
Ampak se pa zapičiš v eno nepomembno zadevo. Ja, cifro sem potegnil iz zraka za efekt. Lahko pa debatiramo kaj pomeni drastično.
https://slo-tech.com/forum/t838523/p845...
https://slo-tech.com/forum/t838523/p844...
Pa ni treba nadaljevati te debate. Ti imaš prav. Moja poanta pa ni bila v številki ampak v namenu.
Zanimivo, ko te clovek dobi pri laganju, potem je pa kar naenkrat vse v namenu in je v bistvu nepomembno kaj si rekel.
Zanimivo, da sta pa oba citata od ene osebe iz povsem druge teme, tako da vec kot ocitno tvoje laganje ni omejeno samo na stevilko.

c23po ::
...
Seveda mu ne. Tudi takrat mu ne bi. Ampak če tip rata slep pri 65 letih, lahko še 15 let vozi, ne da bi ga kdorkoli preverjal ...
Kar, seveda, ne drži. Zdravnik izda omejitev, greš na komisijo, določijo ti sliko z očali na vozniški, dobiš rok za naslednji zdravniški pregled ... Seveda preverjajo.
Računalniki nimajo spominov.

GupeM ::
On je zaradi svojega hendikepa vozil počasneje, in je bil iz tega stališča manj nevaren, kot nekdo, ki zaradi nekega drugačnega "hendikepa" divja po cesti, in izgublja živce, ker ni cela cesta in ves promet prilagojen njemu.
o+ nevone
Ni problem v tem, da je vozil počasi. Problem je v tem, da se zanaša na sredinsko črto in rob cestišča, ki ju komaj vidi. Vijuga levo-desno. Ko črte zmanjka, je pa kar naenkrat na nasprotnem pasu, ker pač nima ničesar več, na kar bi se orientiral.

GupeM ::
Kar, seveda, ne drži. Zdravnik izda omejitev, greš na komisijo, določijo ti sliko z očali na vozniški, dobiš rok za naslednji zdravniški pregled ... Seveda preverjajo.
Ja, pa ja de... Očala nosim že cca 15 let. Izpit imam pa cca 18 let. Pred 18 leti sem imel perfekten vid. Danes se pa brez očal/leč ne usedem v avto, ker ne morem prebrati znaka na več kot 3 m. Na moji vozniški pa ni nobenega zaznamka, da bi potreboval očala. In tako bo, dokler ne bom star 80 let, ko bo potrebno obnoviti izpit, če bom takrat še živ in bom še sposoben vozit.

c23po ::
Torej, imamo en marginalni nedokazani primer zaradi katerega bi morali ukrepati proti četrtini voznikov.
Kaj storiti z maso dokazanih primerov, ki so se pri zdravem telesu in neprimerni hitrosti ravno tako znašli na nepravi strani ceste? Ravno tako ukrepati proti drugi četrtini voznikov?
Glede očal: na moji vozniški je diametralno drugače stanje.
Kaj storiti z maso dokazanih primerov, ki so se pri zdravem telesu in neprimerni hitrosti ravno tako znašli na nepravi strani ceste? Ravno tako ukrepati proti drugi četrtini voznikov?
Glede očal: na moji vozniški je diametralno drugače stanje.
Računalniki nimajo spominov.

GupeM ::
Torej, imamo en marginalni nedokazani primer zaradi katerega bi morali ukrepati proti četrtini voznikov.
Kaj storiti z maso dokazanih primerov, ki so se pri zdravem telesu in neprimerni hitrosti ravno tako znašli na nepravi strani ceste? Ravno tako ukrepati proti drugi četrtini voznikov?
No, saj si lahko nekaj pameten, ampak ko bi videl, kako je tip vozil, bi se strinjal z mano. Si že videl, kako vozi nekdo ki je totalno pijan, se tega zaveda in zato vozi počasi? Ja, vijuga po cesti, seka (nepregledne) ovinke, ne reagira na nič oz reagira potem, ko je že (pre)pozno. Tako je vozil ta tip. Počasi, ampak zelo nevarno.
Slep človek nima kaj iskati na cesti. Tako kot pijan ne. Za tiste z zdravim telesom in neprilagojeno hitrostjo, ki se znajdejo na nasprotnem pasu, bi bilo pa zelo fino, če bi našli rašitev, da se jih s ceste odstrani. Žal je ne poznam. Tudi za pijane je ne poznam. Mogoče alkoholna ključavnica.
Za slepe ali drugače pohabljene ljudi pa rešitev obstaja. Strog zdravniški pregled in stroga obnova izpita vsakih n let. Ne glede na to, a si star 25, ali 95 let.
Glede očal: na moji vozniški je diametralno drugače stanje.
Kaj pomeni diametralno drugačno stanje? Da si prej imel očala, pa jih zdaj nimaš več?

delavec44 ::
Eni tu bi itak najraje dali povsod omejitev 20 na uro.
Das kak citat? Al je to spet slaboumno posplosevanje ala Solatar?
Poglej si kaj starfotr piše po temah.
Torej lazes kot pes tece, drugace bi dal citat?
Ampak se pa zapičiš v eno nepomembno zadevo. Ja, cifro sem potegnil iz zraka za efekt. Lahko pa debatiramo kaj pomeni drastično.
https://slo-tech.com/forum/t838523/p845...
https://slo-tech.com/forum/t838523/p844...
Pa ni treba nadaljevati te debate. Ti imaš prav. Moja poanta pa ni bila v številki ampak v namenu.
Zanimivo, ko te clovek dobi pri laganju, potem je pa kar naenkrat vse v namenu in je v bistvu nepomembno kaj si rekel.
Zanimivo, da sta pa oba citata od ene osebe iz povsem druge teme, tako da vec kot ocitno tvoje laganje ni omejeno samo na stevilko.
Zakaj pa bi moralo biti iz iste teme? Tu pomeni na tem forumu. Ampak ja, jaz lažem, ti pa veš kaj je bilo mišljeno, čeprav sem jaz napisal. Ko drugih argumentov ni, se pa secira posamične besede in ugotavlja dvojni pomen. Pa čeprav je inteligentnemu človeku bistvo takoj jasno.
Jaz te neproduktivne debate ne mislim več nadaljevati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: delavec44 ()

Legon ::
Eni tu bi itak najraje dali povsod omejitev 20 na urotri lazi v istem stavku, pa se kar dalje dalje blejas. Kaksen dvojni pomen? Tak slaboumen gaslighting ne bo spremenild ejstva da si se pac gladko zlagal.
Verjamem, da je laznivcem tezko nadaljevat debato, ko se jih dobi pri laganju.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Legon ()

delavec44 ::
Eni tu bi itak najraje dali povsod omejitev 20 na urotri lazi v istem stavku, pa se kar dalje dalje blejas. Kaksen dvojni pomen? Tak slaboumen gaslighting ne bo spremenild ejstva da si se pac gladko zlagal.
Verjamem, da je laznivcem tezko nadaljevat debato, ko se jih dobi pri laganju.
Mogoče si pa samo ti prezabit, da bi razumel kaj je bilo povedano. Včasih ne smeš vse brati dobesedno, pa še to napačno sklepaš kaj katera stvar pomeni. Kaj je karikiranje pa tudi zgleda ne veš.
Po navadi je bilo dovolj, da je govorec pojasnil kaj je bilo mišljeno, čeprav je stavek strgan iz konteksta. Zgleda za ene to ni več ok.
Samo za tebe:
"Eni tu, na tem forumu, bi itak najraje povsod drastično znižali omejitve."
Si srečen sedaj, ali boš najdel še kakšno laž? Pomen je ostal enak. Se boš spustil v to, da eni pomenijo množino?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: delavec44 ()

Legon ::
Bolse, se vedno pa slaboumno posplosujes na podlagi enega uporabnika v sorodni temi in poskusas implicirat, da obstaja vecje stevilo uporabikov, ki bi si zeleli drasticnega znizanja omejite, kar pa seveda ni res in je zraslo na tvojem zelniku.
Tako da si laz uspesno zavil v celofan, dejstvo pa ostaja da za tvojo izmisljotino ni realne podlage v debati.
Tako da si laz uspesno zavil v celofan, dejstvo pa ostaja da za tvojo izmisljotino ni realne podlage v debati.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Legon ()

delavec44 ::

Legon ::
Tudi tebi, predvsem pa manj pravljic in vec konkretnih dejstev.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Legon ()