» »

"Talenti" na slovenskih cestah

"Talenti" na slovenskih cestah

Temo vidijo: vsi
««
230 / 322
»»

GupeM ::

solatko je izjavil:

GupeM - Pa kaj je s teboj, imajo dober avto pa nimajo za tekočino, si ti res čisto na tleh od fovšije napram tistim, ki si lahko privoščijo dražji in boljši avto, kot ga voziš sam?

Ravno to je problem. Kupijo predrag avto, s katerim imajo visoke stroške registracije, zavarovanja, vzdrževanja, gum in podobno ter veliko porabo goriva, na kar prej niso računali, potem pa ni za tekočino. Tako kot morajo ravno ti bedaki žmigavce šparat.

solatko je izjavil:

Mene moja jetta opozori, ko je v posodi malo tekočine, nekateri tega nimajo, zato se jim zgodi, da vozijo s prazno posodo ampak verjemi, ne dolgo.

Wauuu, kako dobra jetta. To imajo praktično vsi avti že vsaj od sredine 2000ih let. Sicer pa niti ni važno, ali imajo tekočino ali ne. Lepo je videt, ker večina v takšnem primeru poveča varnostno razdaljo. Tisti bedaki ki je pa ne, so pa ponavadi samo še dodatno jezni in začnejo mahat not po avtu.

solatko je izjavil:

Če že hočeš počet tako sranje, lahko to počneš z avti, ki imajo brisalec tudi na zadnji šipi in šobo obrneš nazaj. Potem dobijo konkreten curek v prvo šipo, samo zavedaj se, da je to izredno nevarno početje in si lahko posredno kriv za nesrečo z hudimi posledicami.

Tega se zavedam, zato tega ne počnem. Niti nikoli nisem. Če mu daš direktni curek v šipo ni tako fajn, kot če mu samo malo nasvinjaš njegovo šipo s povsem legalnim pranjem svojega vetrobranskega stekla.

solatko je izjavil:

Ko se ti nekdo prilima na rit, enostavno vklopiš smernike in pričneš zniževati hitrost, če pa prehitevaš svojo senco na voznem pasu je pa fer, da se s prehitevalnega pasu umakneš in ga spustiš naprej pa še poglje čudo, to je po zakonu.

Zakaj bi vklopil vse štiri smernike in zmanjševal hitrost? Vse štiri smernike se vključi, kadar predstavljaš nevarnost na cesti. V tem primeru nevarnost predstavlja tisti za mano. Pa včasih sem sprobaval vse živo. Od žmigavcev do brake checka do zadnje meglenke, ... Vse bolj slabo pomaga. Se mi je pa enkrat zgodilo, da mi nekdo vozi za ritjo na regionalki. Zaradi umazane šipe sem jo začel prati. Tip kar naenkrat ostane dlje za mano. Takrat sem "po nesreči" ugotovil, da je to daleč najbolj učinkovita in daleč najbolj legalna metoda, da se znebiš ritopikerjev.

Svoje sence pa ne prehitevam. Nekateri bedaki se pač limajo na rit, čeprav so na desni kamioni, na levi pa kolona vozil, ki se pelje recimo 110 km/h. Pa obstajajo talenti, ki bi najraje kar preskočili kolono. No, saj jaz bi jo tudi najraje, ampak se zavedam, da s tiščanjem v rit tega ne bom dosegel.

MetalLord ::

Danes je bil en psihopat pred Radovljico, svetlo moder Focus TDCi 2. generacije. Jaz že komaj čakam enega pred prikolico, da končno pride mimo, dam levi smernik takoj ko je ob meni. Ko sem videl da leti proti meni z vsaj 160 še ta Focus (dobro gre to drugače za teh bogih 136KM), je bil pa še vedno predaleč, da bi ga moral jaz čakat.
Potem ga je zjezil še en Nemec (drugače se zadnje čase kar redno umikajo, ampak ta je pa res blokiral prehitevalnega pri 120, ker na desni bi moral pač zmanjšat hitrost, če bi hotel normalno varnostno) in je potem nekaj vozil proti sredini, potem ga je pa prehitel skozi zelo majhno luknjo po desni.

Drugače glede tega da si na prehitevalnem in da prehitevaš samo lastno senco ni ravno tako. Če hočeš priti nazaj imaš izbiro ali potegnit do 140 ali pa zmanjšat na 100 in se nekako vrinit na desni pas. Zato je pač večkrat kdo na prehitevalnem, čeprav nobenega ne prehiteva. Večina pač vozi pri 120-130, hitro pridejo do takih, ki vozijo 90-110, ker nočejo voziti tako počasi, pa pač zamenjajo pas. Tisti, ki vozijo 160 pa mislijo da bodo kar pospešili v 1s do 160, ne gre to tako, če pospešijo lepo v miru do 140, je že kar ok.
Tudi je bilo govora da če je lahko prehitel po desni, bi se tudi on lahko umaknil desno. V mojem zgornjem primeru se vidi da temu ni tako, ker dirkaču je dovolj 20m luknja da prehiti, normalen človek pa ne bo šel desno, da bo imel samo par metrov varnostne razdalje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MetalLord ()

val46 ::

Jst resnično ne vem kje in kako vozite po teh naših avtocestah, da vas nonstop prehitevajo po desni, da vam vozijo 2m za ritjo ali da se vam normalni prometni tok zdi nekaj nenavadnega. Sam sem redno vsak dan na avtocesti vsaj 40km, pa me v zadnjih par letih ni še nikdar noben rabil prehitevat po desni, niti mi ni vozil toliko za ritjo, da bi me nerviralo in bi moral uporabljat 1001 način, za se ga losat za menoj, niti mi ni problem menjavat redno pasove med seboj, kot ne vozit po avtocesti v rangu od 90 do recimo 140km/h. Kot zgleda glede vseh vaših problemov ki jih imate, ste verjetno največji pacienti kar vi sami. Ali pa tko vneto trolate!

En par vas tu gor je resnično pravih kandidatov, da vrnete vozniško na upravno enoto in začnete uporabljati javni prevoz.

DostMam ::

Problema sta dva. Najprej, vidimo in "zabeležimo" samo tisto, kar odstopa od povprečja in nas moti: dirkač, silak, babica ali sanjač. Sivo množico povprečnih (normalnih?) voznikov enostavno spregledamo.
Drugi problem je v tem, da ljudje zelo dobro tolmačimo neverbalno komunikacijo, ki smo jo - presenetljivo - uspeli prenesti tudi na področje prometa. Večkrat npr. se mi je zgodilo, da sem komentiral vožnjo gosi pred seboj, pa sploh nisem videl da vozi ženska. Ravno tako zelo hitro opazimo, da je nekdo "pod gasom" ali "naspidiran". In, ker velja "kdor išče, ta najde", zelo hitro pride do neverbalne komunikacije med dvema... talentoma.

Moja izkušnja: ob delavnikih 100 - 140 km po regionalkah in avocestah. Povprečno me dnevno dohitijo trije, ki se jim mudi in so nezadovoljni, ker vozim po predpisih. Enkrat tedensko fašem silaka, enkrat mesečno pa dedka, ki pelje babico v Ljubljano k zdravniku. Traktorje na cesti ne štejem. Ljudje pač delajo. Drugače pa - nirvana.

solatko ::

GupeM - Voda za pranje stekel ni ravno velik strošek in govori se večinoma o lastnikih, ki so kupili nov avto, ne o petkrat žganih voznikih starih dragih limuzin.
Za to kar rabim je odličen avto, ko ga bom čez dve leti prodajal, bom dobil za njo več, kot sem dal.
Seveda šipe mažete bolniki, ki ste zavistni vsem, ki imajo malo boljši avto, kot ga vozite sami, videno in doživeto nič kolikokrat, predvsem na slovenskih cestah.
Tist moment, ko se ti na rit s prekratko varnostno razdaljo nalima pacient, predstavljaš enako nevarnost kot on, tebi ni jasno, kaj se lahko vse zgodi ob naletu od zadaj. Skoraj vedno je dovolj opozorilo, da predstavljava nevarnost in razdalja se bistveno poveča, tako, da ni potrebno zmanjševati hitrosti. Veliko sem bil in sem na cesti pa moram reči, da je takih, ki se limajo na rit, v povprečju zelo malo, morda v 5-ih vožnjah MB-LJ eden, ne vem ali vozim prehitro ali je tega res veliko manj, kot je bilo pred leti.

MetalLord - Na 20m ni voznika, ki bo prehitel po desni, ne nakladaj.
Delo krepa človeka

MrStein ::

GupeM je izjavil:


solatko je izjavil:

Mene moja jetta opozori, ko je v posodi malo tekočine, nekateri tega nimajo, zato se jim zgodi, da vozijo s prazno posodo ampak verjemi, ne dolgo.

Wauuu, kako dobra jetta. To imajo praktično vsi avti že vsaj od sredine 2000ih let.

Nimajo. Imajo jih "dražji".
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

nejc_nejc ::

V petih letih eden ???

Koliko hitro se pa voziš....realno.

nejc_nejc ::

Dajmo vsaj definirat voznjo za ritjo.

Zame je to takrat, ko vec ne vidim tablice od avta za menoj.

ZveeZ ::

nejc_nejc je izjavil:

Dajmo vsaj definirat voznjo za ritjo.

Zame je to takrat, ko vec ne vidim tablice od avta za menoj.

Zame je to takrat, ko vem, da me bo talent nabasal ce stopim na zavoro.

DostMam ::

nejc_nejc je izjavil:

Dajmo vsaj definirat voznjo za ritjo.

Zame je to takrat, ko vec ne vidim tablice od avta za menoj.


Je res težko: 2 sekundi?

solatko ::

nejc_nejc - Če je le mogoče na zgornji meji omejitev ali malenkost čez. Pa malo prehitro si bral, v 5-ih vožnjah MB-LJ in nazaj, ne 5-ih letih.

DostMam - Težko oceniš zadnjega ali je na dveh ali eni sekundi.
Delo krepa človeka

nejc_nejc ::

DostMam je izjavil:

nejc_nejc je izjavil:

Dajmo vsaj definirat voznjo za ritjo.

Zame je to takrat, ko vec ne vidim tablice od avta za menoj.


Je res težko: 2 sekundi?

70+m ni voznja za ritjo.

DostMam ::

Pa smo tam: nisem napisal 70+ m. Napisal sem "2 sekundi".
Okej, probajmo drugače: za koji ku..c si je treba izmišljevati svojo definicijo okoli katere sbomo potem do nezavesti debatirali, če je zadeva že predpisana?

P.S.
Ma kaj predpisana? Za nepismene na osdekih avtoceste tudi narisana!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DostMam ()

bedarija ::

DostMam je izjavil:

Pa smo tam: nisem napisal 70+ m. Napisal sem "2 sekundi".

2 sekundi pri 130km/h je 70 metrov ...

GupeM ::

solatko je izjavil:

GupeM - Voda za pranje stekel ni ravno velik strošek in govori se večinoma o lastnikih, ki so kupili nov avto, ne o petkrat žganih voznikih starih dragih limuzin.

Novo, staro, ... nima veze. Tisti, ki imajo dovolj in si lagodno privoščijo drag avto se ponavadi niti na rit ne limajo, ker niso živčne razvaline.

solatko je izjavil:

Seveda šipe mažete bolniki, ki ste zavistni vsem, ki imajo malo boljši avto, kot ga vozite sami, videno in doživeto nič kolikokrat, predvsem na slovenskih cestah.

Spet narobe sklepaš. Prepogosto se ti to dogaja. Šipe mažemo "bolniki", ki nam gre na živce, če nam kdo vozi za ritjo. Pa nima veze, ali gre za Bugattija, Porscheja, BMW-ja, Jetto, Cliota ali Golfa 2.

solatko je izjavil:

Tist moment, ko se ti na rit s prekratko varnostno razdaljo nalima pacient, predstavljaš enako nevarnost kot on, tebi ni jasno, kaj se lahko vse zgodi ob naletu od zadaj.

Mogoče sem videl več nesreč kot ti, zagotovo pa sem pri več nesrečah pomagal, tako da si kar predstavljam kaj vse se lahko zgodi pri naletu od zadaj. Tako da ne, nevarnosti ne predstavljam jaz. Nevarnost predstavlja on. Kdo predstavlja nevarnost v strelskem pohodu v šoli? Strelec, žrtve ali strelec+žrtve?

solatko je izjavil:

Skoraj vedno je dovolj opozorilo, da predstavljava nevarnost in razdalja se bistveno poveča, tako, da ni potrebno zmanjševati hitrosti. Veliko sem bil in sem na cesti pa moram reči, da je takih, ki se limajo na rit, v povprečju zelo malo, morda v 5-ih vožnjah MB-LJ eden, ne vem ali vozim prehitro ali je tega res veliko manj, kot je bilo pred leti.

Se strinjam, 5 voženj MB-LJ bo kar ok ocena, če štejemo samo tiste, najbolj ekstremne primere, kjer se tablice ne vidi. In pri takih utripalke ne pomagajo. Če gledamo tiste, kjer so konkretno preblizu, tablice se pa še vedno vidijo, ... tam pa pomagajo tudi drugi signali. Jih je pa tudi več kot si zgoraj napisal. Pa ne govorim tukaj o tistih, ki vozijo za varnostno razdaljo manj kot sekundo, ampak o tistih, ki vozijo z varnostno razdaljo manj kot pol sekunde recimo.

DostMam ::

bedarija je izjavil:

DostMam je izjavil:

Pa smo tam: nisem napisal 70+ m. Napisal sem "2 sekundi".

2 sekundi pri 130km/h je 70 metrov ...

Ni. 2 sekundi pri 130 km/h je 72,22 m. In kaj naj s tem? Velja samo za avtocesto. Bomo definirali "vožnjo za ritjo na avtocesti"? Pa "vožnjo za ritjo na regionalni cesti"? Ali pa bo bolj praktično se na pamet naučiti tabelo "voženj za ritjo" za vsakih 10 km/h do 200?

Utk ::

2 sekundi pri 130km/h je 70 metrov ...

Ni. 2 sekundi pri 130 km/h je 72,22 m.

Kaj je zdaj ta rekel? Da je ali ni 70 metrov?

nejc_nejc ::

Kolikor sem jaz dojel se pogovarjamo o uporabi vode za sipe in kdaj...pa ne za pucanje.

O tocnosti na 2.22 m pa nebi.

Tidule ::

solatko je izjavil:

GupeM - Voda za pranje stekel ni ravno velik strošek in govori se večinoma o lastnikih, ki so kupili nov avto, ne o petkrat žganih voznikih starih dragih limuzin.
Za to kar rabim je odličen avto, ko ga bom čez dve leti prodajal, bom dobil za njo več, kot sem dal.
Seveda šipe mažete bolniki, ki ste zavistni vsem, ki imajo malo boljši avto, kot ga vozite sami, videno in doživeto nič kolikokrat, predvsem na slovenskih cestah.
Tist moment, ko se ti na rit s prekratko varnostno razdaljo nalima pacient, predstavljaš enako nevarnost kot on, tebi ni jasno, kaj se lahko vse zgodi ob naletu od zadaj. Skoraj vedno je dovolj opozorilo, da predstavljava nevarnost in razdalja se bistveno poveča, tako, da ni potrebno zmanjševati hitrosti. Veliko sem bil in sem na cesti pa moram reči, da je takih, ki se limajo na rit, v povprečju zelo malo, morda v 5-ih vožnjah MB-LJ eden, ne vem ali vozim prehitro ali je tega res veliko manj, kot je bilo pred leti.

Razen če vozi z radarskim tempomatom. Potem je vse ok, ker se fizikalni zakoni prilagodijo temu dejstvu. Tako, da ne vem kaj se pritožuješ, namesto, da bi se malo pozanimal pri svojih znancih, ki te stvari v nulo obvladajo.

MetalLord ::

solatko je izjavil:

MetalLord - Na 20m ni voznika, ki bo prehitel po desni, ne nakladaj.

Zakaj ne, avtobus in tovornjak s prikolico sta dolga 15m. Če ni bilo še manj kot 20m, prehitevajočega je obvozil povsem na blizu iz principa da mu pokaže da se je treba redno umikat, se pravi je bilo 4m že veliko, do tistega na voznem pasu pa tudi ni imel dosti več kot 2x toliko. Saj je že prej po sredini vozil, če bi se oba umaknila, bi šlo tudi če bi šla oba vzporedno.
Metra pa res nisem imel s sabo, tako da lahko rečem samo da je šel skozi majhno luknjo med obema. Koliko je najmanjša luknja da se še da pa tudi ne vem, vem samo da je pri 20m že zelo objestna vožnja, teoretično se pa da tudi pri 10m.

Tidule ::

Utk je izjavil:

2 sekundi pri 130km/h je 70 metrov ...

Ni. 2 sekundi pri 130 km/h je 72,22 m.

Kaj je zdaj ta rekel? Da je ali ni 70 metrov?


Da nima smisla govorit o metrih, ker je definicija varnostne razdalje jasno podana v sekundah za vse, ki niso kupili vozniškega, kot naš solatko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tidule ()

predi ::

DostMam vam je hotel povedati, da si varnostno razdaljo v metrih predstavljajo samo tepci. Podobno, kot da bi vlažnost zraka izražal v absolutni (kg/m^3) in ne relativni enoti (razmerje med absolutno in največjo možno pri določeni temperaturi), če nisi ravno znanstveni raziskovalec.

GenZNPC ::

In seveda navaden Janez in Metka stejeta sekunde med voznjo. Navaden Janez in Metka, sploh ne vesta kaj se v 2 sekundah zgodi okoli njih. Ce se jima kdo "prilepi" na rit to opazita sele po pol minute, ker sanjarita za volanom.
skibidi

GupeM ::

GenZNPC je izjavil:

In seveda navaden Janez in Metka stejeta sekunde med voznjo. Navaden Janez in Metka, sploh ne vesta kaj se v 2 sekundah zgodi okoli njih. Ko se jima "prilepim" na rit to opazita sele po pol minute, ker sanjarita za volanom.


Fixed that for you.

MetalLord ::

Jaz večkrat štejem in ponavadi pridem na 3s. Mogoče pa le prehitro štejem, bi moral 21, 22, 23.
Zdaj imam pa zanimivo vprašanje, po vaše bi moralo biti med vsemi vozili 2s tudi ko cela kolona prehiteva tovornjak ali več njih? Ker tako prehitevanje bi verjetno trajalo 10x dlje, najhitreje je če je vsak čim bližje za ritjo. Druga najhitrejša opcija je edino, če bi imel vsak 1000KM teslo in bi začel prehitevat šele takrat ko bi lahko imel tisti 2s, ampak bi moral vsak krepko čez omejitev. Da bi to teklo, bi morale biti Tesle itak vožene samodejno, drugače bi bilo za tovornjaki še polno desnih prehitevanj ter ne vem koliko nesreč.

Ali pa avtobus, ki prehiteva tovornjak, jaz ga še nisem videl junaka, ki bi vozil še tolk časa da bi imel 2s do tovornjaka zadaj, ponavadi gre prekleto blizu njega nazaj desno, ker se že tako dela dolga kolona za njim. Zaradi tega mu noben policaj ne bi pisal kazni za premajhno varnostno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MetalLord ()

Tidule ::

GenZNPC je izjavil:

In seveda navaden Janez in Metka stejeta sekunde med voznjo. Navaden Janez in Metka, sploh ne vesta kaj se v 2 sekundah zgodi okoli njih. Ce se jima kdo "prilepi" na rit to opazita sele po pol minute, ker sanjarita za volanom.


O čem zdaj bluziš? ker je po tvoje lažje ocenit koliko metrov znaša varnostna razdalja in potem preračunavat v časovni interval? Predvsem pa je tole že prav patološko, da je sedaj tisti spredaj kriv da sanjari, kadar norci tvojega kova ne spoštujejo varnostne razdalje.

Zdaj imam pa zanimivo vprašanje, po vaše bi moralo biti med vsemi vozili 2s tudi ko cela kolona prehiteva tovornjak ali več njih?

Če govorimo o regionalni cesti potem drugo vozilo sploh ne sme začet prehitevat dokler tisti pred njim ne zaključi manevra. Kaj šele da bi prehiteval sprekratko varnostno razdaljo. To so domene duševno motenih invalidov, ki pojma nimajo o prometnih predpisoh in varnosti. Obstajajo boljši načini za samomor pri katerih bo bistveno manj kolateralne škode.

Če govorimo o avtocesti pa seveda vozila na prehitevalnem pasu morajo vzdrževat ustrezno varnostno razdaljo, ne glede na to koga prehitevajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tidule ()

MetalLord ::

Seveda AC, na regionalki če že kdo prehiteva, je en sam, drugi ponavadi itak nima možnosti, ker tako malo prometa je malokje, da vmes ne bi prišel eden nasproti.

To da morajo imeti varnostno mi je jasno, ampak jaz bi rad videl neko simulacijo kako to potem poteka, razen seveda tako da se hitrost zmanjša na 50. Že samo če upoštevaš, da se morajo tudi tisti ki so že blizu tovornjaku, enkrat premakniti levo. Pa tudi če imajo tisti na prehitevalnem 2s varnostne, je to potem takoj samo še 1s. Ampak 2s na prehitevalnem med prehitevanjem tovornjakov je utopija, če imajo 1s, je pri tistih še dodatnih iz desne to potem takoj samo še 0,5s.
Ko sem že pri tem, en Nemec se je ta teden ugužval med predzadnjega in zadnjega na prehitevalnem pasu, pa sta imela že tako majhno luknjo, zadnji je seveda moral zavirat. To mi pa ni jasno kaj mu je šlo v glavi, da ni mogel počakati še zadnjega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MetalLord ()

Tidule ::

To je predvsem problem v tem, da ti osnove prometnega toka niso jasne. Ustrezna varnostna razdalja povečuje in ne zmanjšuje pretočnosti prometa. In večja kot je gostota prometa bolj očitno to postane.

Z zadnjim primerom boleče očitno pokažeš, da pojma nimaš o čem govoriš in zakaj varnostna razdalja pozitivno vpliva na pretočnost prometa. Hint: kaj bi se v enaki situaciji zgodilo, če bi imeli udeleženci ustrezno varnostno razdaljo?

Seveda pa z vidika egoističnega mladca brez pravih vozniških izkušenj in ki vse presoja samo skozi prizmno lastnega vozila in sekund, ki jih domnevno pridobi/izgubi prideš do tako zgrešeni zaključkov kot je zgornji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tidule ()

GupeM ::

Če smo povsem v zakonskih okvirjih, je varnostna razdalja lahko tudi samo 1 sekundo v določenih primerih. In sicer kadar se ob dobrih prometnih razmerah oblikuje kolona, ki vozi z zmanjšano hitrostjo.

44. člen ZPrCP, točka 3.

Če nekdo na relativno prazni avtocecesti s 100 km/h prehiteva 3 kamione, ki vozijo 90 km/h in se zaradi njega za njim nabere kolona, to po mojem mnenju spada pod to točko.

Utk ::

Ja, ampak tudi ena sekunda ni spet tako malo. Problem so tisti, ki se vozijo res na riti. Sej meni ne, ampak jih pa vidim okoli...res neverjetno.

ZveeZ ::

GupeM je izjavil:

Če smo povsem v zakonskih okvirjih, je varnostna razdalja lahko tudi samo 1 sekundo v določenih primerih. In sicer kadar se ob dobrih prometnih razmerah oblikuje kolona, ki vozi z zmanjšano hitrostjo.

44. člen ZPrCP, točka 3.

Če nekdo na relativno prazni avtocecesti s 100 km/h prehiteva 3 kamione, ki vozijo 90 km/h in se zaradi njega za njim nabere kolona, to po mojem mnenju spada pod to točko.

A res? Kolona s 100km/h, vsi z 1 sec razdalje.
Prvi zabremza zaradi nenadnega poka gume tovornjaka, drugi reagira pravocasno, tretji in vsak naslednji se nabasejo v drugega in ga porinejo v prvega.
Ni problema voziti na 1sec, ce ima tisti pred teboj vecjo varnostno, da lahko deluje kot buffer za tvojo prekratko. Ko imas pa 3,4+ vozil zapored na 1sec, so v sili vsi razbiti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ZveeZ ()

nejc_nejc ::

Evo za orientacijo:
AC
Polje
Crta 6 m
Prazen prostor 12 m

Torej 4 polja za 130kmh.

Tablice pa odvisno od avta, ne vidis zadaj za sabo, po cca 10m.

nejc_nejc ::

Fino je, da se zaradi bremzanja gleda, ene par avtov naprej....

ZveeZ ::

nejc_nejc je izjavil:

Fino je, da se zaradi bremzanja gleda, ene par avtov naprej....

Koliko avtov naprej pa lahko opazujes pri 1s razdalji?
V realnosti se na AC, ob zaviranju v sili enega avta, vanj zabijejo vsi s prekratko varnostno.
Zakaj? Ker nihce ne pricakuje zaviranja, vsi samo cakajo v riti kdaj se bo umaknil. Zato se vsi zgrazamo nad "brake checkom". Z normalno varnostno, te brake check nic ne ogroza.

GupeM ::

ZveeZ je izjavil:

A res? Kolona s 100km/h, vsi z 1 sec razdalje.
Prvi zabremza zaradi nenadnega poka gume tovornjaka, drugi reagira pravocasno, tretji in vsak naslednji se nabasejo v drugega in ga porinejo v prvega.
Ni problema voziti na 1sec, ce ima tisti pred teboj vecjo varnostno, da lahko deluje kot buffer za tvojo prekratko. Ko imas pa 3,4+ vozil zapored na 1sec, so v sili vsi razbiti.

Ni nujno. Če vozim v koloni in vidim, da se nekje spredaj začne zavirat, tudi sam dam nogo z gas in jo dam na zavoro. Saj ne gledam samo avta pred sabo. S tem sebi povečam varnostno razdaljo in skrajšam reakcijski čas, ker sem že pripravljen na zaviranje. Po potrebi jo tudi rahlo pritisnem, da mi posvetijo zavorne luči in s tem opozorim tudi tistega za mano, da naj pazi.

In ja, zakon je napisan tako kot je. Če v tem primeru pride do (verižnega) trčenja, verjetno velja prva točka tistega člena, ker v trenutku poka gume prometne razmere niso več dobre.

Ne vem kaj točno si predstavljajo pod točko 3, ampak sklepam da takšne in podobne zadeve spadajo pod to točko. Vsekakor pa večino časa vozim z večjo varnostno razdaljo od ene skunde.

Je pa včasih prav zanimivo gledat na regionalnih in lokalnih cestah, kako folk vozi za kamionom/traktorjem/počasnetom. Brez prave varnostne razdalje trije ali štirje avti za kamionom. Naslednji ima potem ponavadi že lepo varnostno razdaljo, vozniki za njim pa tudi. Ampak tisti takoj za počasnejšim vozilom pa kot da je magnet na počasnem vozilu.

ginekk ::

GupeM je izjavil:


Če vozim v koloni in vidim, da se nekje spredaj začne zavirat, tudi sam dam nogo z gas in jo dam na zavoro. Saj ne gledam samo avta pred sabo.


Tako ja. Jaz opažam, da vozniki niti križišča/semaforja 200 metrov pred sabo ne gledajo, niti par avtov ki so pred njegovim. Nasploh izgleda je manj pozornosti na cesto in vožnjo. Raba telefonov in uvedba AI v avtih so verjetno kar veliki krivci.

solatko ::

GupeM - S tem nimam nobenih problemov, ker vedno vozim s PH, kamor v prvi vrsti spada varnostna razdalja, probleme imam samo s tistim, ki se tega ne zavedajo za menoj, redko, ampak se zgodi.
Vsako namerno izvajanje nepričakovanih potez, predstavlja nevarnost za promet, tudi pranje šip, če se nekdo vozi za teboj. Imaš čisto legalna sredstva za umirit nestrpneža zadaj, utripalke in znižanje hitrosti, ker vožnja s kratko varnostno razdaljo pomeni nevarnost zate in ostale udeležence v prometu, s takim manevrom še nisem imel na AC nikoli problema in vedno deluje, če ne utripalke, se po znižanju hitrosti za 10-15 km/h, tisti zadaj lepo umakne za kar precej m.
To, da si videl in sodeloval pri reševanju v nesrečah pa pomeni samo to, da so ljudje premalo usposobljeni ali zaradi nezmožnosti koncentracije neprimerni za vožnjo vozil ali tudi hojo čez cesto, če skačejo na drveče vozilo. Osebno še nisem povzročil nesreče, zato zaradi mene noben ni nikoli moral karkoli reševati. Če se ti pogosto dogajajo vozniki na 0,5s, se vprašaj kaj počneš ti narobe ali se na prehitevalnem pasu zadržuješ predolgo ali greš prehitevat prehitevat prehitro, torej tistega zadaj izsiliš,...

DostMam - Za čuda mi na regionalki še nihče ni visel na odbijaču, vozim omejitev +5, tisti, ki bi vozili hitreje (navadno kakšni lokalni dirkači) po navadi peljejo mimo, kaj počnete, da se vam to stalno dogaja.

MetalLord - Prehitevanje naj se opravi hitro in odločno, vendar mora to storiti vedno prvi in ne ostali v koloni, ki morajo voziti na razdalji. Vsako jutro poslušaš o naletih na naših AC, verjetno zaradi takih razmišljanj, kot jih imaš ti. Za varnostno razdaljo mora skrbeti tisti zadaj, voznik avta se umakne, ko v ogledalu zagleda celotno masko prehitevanega, tisti, ki ustvarjate varnostno razdaljo do tistega zadaj, predolgo zadržujete prometni tok. Glede na to, da vozite hitrejše vozilo, ne rabite skrbet, da se vam prehitevani zaleti v rit in opažam, da je kar nekaj takih na forumu, ki ne vedo, kdaj se moraš pomaknit na vozni pas. Masko v ogledalu zagledaš po približno 10-ih m, ne rabiš vozti še toliko časa da naraste na 50m, saj v nasprotnem primeru nebi bilo možno prehiteti nikogar na lokalni cesti.

Utk - Ti si prepričan, da vsi na cesti reagirajo v enakem reakcijskem času, ne zavedaš se, da nekdo ne rabi s za reakcijo, drugemu pa so potrebne 2 ali celo 3s, da sploh opazi zastoj pred seboj. Ne, pravilo dveh sekund je kar pravšnje, tisti, ki se zavedajo, da so njihove reakcje počasnejše, naj uporabijo 3 ali celo 4s in naleti zadaj bi se čudežno odpravili, tako kot mrtvi pešci, če bi pazili, da jih je voznik opazil, preden stopijo na cesto. Malenkostne zadeve, ki pa so odločilne za živeti ali umreti na cesti po neumnosti. Pustimo tiste, ki se ne umaknejo pravi čas, na nas je, da se tem prilagodimo in ostanemo dolgo nepoškodovani vozniki ali pešci, kolesarji, motoristi,..
Najboljše nepisano pravilo je, ko paziš nase, paziš istočasno tudi na vse druge.

nejc_nejc - Zate naprej, kar ti nič ne pomaga, če to ne počnejo tudi tisti zadaj, zato 2s ali več. Pravilo 1s je mišljeno ob gostem prometu pri hitrostih do 60km/h in ne v koloni prehitevajočih pri 100km/h+, sicer pa vsak nalet od zadaj pomeni neprilagojena hitrost razmeran na cesti.
Delo krepa človeka

Tidule ::

Če vozim v koloni in vidim, da se nekje spredaj začne zavirat, tudi sam dam nogo z gas in jo dam na zavoro.

v teoriji super, v praksi pa slab izgovor za prekratko varnostno razdaljo. Še za vozilo tik pred seboj težko oceniš kako hitro zavira, kaj šele za vozilo naprej in vse to v 1s. Tak sistem vožnje super deluje dokler ne pride do kritične situacije in nekdo na polno zabremza.

Ne vem kaj točno si predstavljajo pod točko 3, ampak sklepam da takšne in podobne zadeve spadajo pod to točko.

ta točko pokriva predvsem počasen zgoščen promet, kjer naprimer pri hitrosti 10 km/h res ne rabiš držat varnostne razdalje nad 5 m, ampak se lahko vozilu pred sabo bolj približaš. Ne verjamem, pa da boš sodnika prepričal, da nisi kršil prometnih predpisov, ko se boš nabil nekomu pri 100km/h v rit zaradi prekratke varnostne razdalje.

MetalLord ::

Tidule je izjavil:

To je predvsem problem v tem, da ti osnove prometnega toka niso jasne. Ustrezna varnostna razdalja povečuje in ne zmanjšuje pretočnosti prometa. In večja kot je gostota prometa bolj očitno to postane.

Z zadnjim primerom boleče očitno pokažeš, da pojma nimaš o čem govoriš in zakaj varnostna razdalja pozitivno vpliva na pretočnost prometa. Hint: kaj bi se v enaki situaciji zgodilo, če bi imeli udeleženci ustrezno varnostno razdaljo?

Seveda pa z vidika egoističnega mladca brez pravih vozniških izkušenj in ki vse presoja samo skozi prizmno lastnega vozila in sekund, ki jih domnevno pridobi/izgubi prideš do tako zgrešeni zaključkov kot je zgornji.

Pa si ti resno kdaj videl, da ima kdo kaj več kot 10-20m med prehitevanjem tovornjaka? Pa ne mislim če prehitevata dva ali trije, problem je ko se jih najde na enem kupu 10-20.
Jaz sem že probal enkrat ali dvakrat prehitet tako da sem se pomaknil na levi pas, da sem zablokiral prehitevanje tovornjaka dokler nisem dobil spredaj primerne razdalje. Itak dobiš od zadaj takoj blendo, češ kaj se pa ti greš. Da bi pa vzpostavil razdaljo brez blokiranja, da se že prej pomakneš na levi pas in pri 120 km/h držiš tistih 60m, te bo pa takoj eden prehitel po desni.
Pri nas in povsod drugje (sklepam, glede na to da tujci pri nas vozijo enako kot mi) se prehiteva tovornjake tako, da se na prehitevalnem naredi strnjena kolona. Da bi imel pri tistih 120 km/h vsak 60m, res ne vidim kako je lahko. Tisti, ki so že od prej na prehitevalnem imajo več ali manj že vzpostavljeno varnostno razdaljo, pa že to nima vsak 2s, ker pač eni bi šli radi hitreje in se zato približajo. Potem imaš pa poleg teh še tiste, ki bi iz voznega pa tudi še danes radi prehiteli tovornjak in ne morejo čakat po 20 vozil samo zato, da bodo lahko imeli tisto 2s varnostno razdaljo.

Kaj ima veze kaj jaz vem o prometnem toku mi pa ni jasno, če bi bil najbolj pameten inženir prometa na svetu, bo vožnja s tem kaj dosti drugačna, bi imel s tem manj problemov, bi naredil kaj dosti več k pretočnosti kot pa že vsak povprečen voznik? Sem videl že rešilca (se pravi poklicni voznik) med prehitevanjem tovornjaka, pa je bil še 3x bolj blizu vozila pred sabo kot pa recimo jaz.
Vsakemu je pa jasno da več je vozil na cesti, slabša bo pretočnost, ni tukaj neke hude znanosti zadaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MetalLord ()

GupeM ::

Tidule je izjavil:

ta točko pokriva predvsem počasen zgoščen promet, kjer naprimer pri hitrosti 10 km/h res ne rabiš držat varnostne razdalje nad 5 m, ampak se lahko vozilu pred sabo bolj približaš. Ne verjamem, pa da boš sodnika prepričal, da nisi kršil prometnih predpisov, ko se boš nabil nekomu pri 100km/h v rit zaradi prekratke varnostne razdalje.

Ammm... Počasen zgoščen promet in dobre prometne razmere ne grejo skupaj, tako da to ne drži.

MetalLord ::

Pa tovornjaki precej poslabšajo pretočnost, če grem pred šesto zjutraj, ko jih še ni na cesti, ni nobenih problemov s pretočnostjo.

scipascapa ::

AC kapsi delajo kaj? Konstantna vožnja na levem pasu, varnostne razdalje itd? Se dela po NIKOME NIŠTA? Zakaj se ne kaznuje in polni proračun?

predi ::

GupeM je izjavil:

Tidule je izjavil:

ta točko pokriva predvsem počasen zgoščen promet, kjer naprimer pri hitrosti 10 km/h res ne rabiš držat varnostne razdalje nad 5 m, ampak se lahko vozilu pred sabo bolj približaš. Ne verjamem, pa da boš sodnika prepričal, da nisi kršil prometnih predpisov, ko se boš nabil nekomu pri 100km/h v rit zaradi prekratke varnostne razdalje.

Ammm... Počasen zgoščen promet in dobre prometne razmere ne grejo skupaj, tako da to ne drži.
Čemu se oblikuje kolona? Ne glede na to kaj piše v odstavku, ki si ga citiral, hkrati velja tudi odstavek pred njim. Minimalna varnostna razdalja pride v poštev izključno pri nizkih hitrostih, kot je kolona v zastoju.

Tidule ::

GupeM je izjavil:

Tidule je izjavil:

ta točko pokriva predvsem počasen zgoščen promet, kjer naprimer pri hitrosti 10 km/h res ne rabiš držat varnostne razdalje nad 5 m, ampak se lahko vozilu pred sabo bolj približaš. Ne verjamem, pa da boš sodnika prepričal, da nisi kršil prometnih predpisov, ko se boš nabil nekomu pri 100km/h v rit zaradi prekratke varnostne razdalje.

Ammm... Počasen zgoščen promet in dobre prometne razmere ne grejo skupaj, tako da to ne drži.

Po tej logiki tudi kolone ne morejo obstajat v dobrih prometni razmetah, ce ze samo dejstvo da je guzva avtomaticno pomeni, da niso dobre prometne razmere.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tidule ()

GupeM ::

Tidule je izjavil:

Po tej logiki tudi kolone ne morejo obstajat v dobrih prometni razmetah, ce ze samo dejstvo da je guzva avtomaticno pomeni, da niso dobre prometne razmere.

Gužva in kolona ni isto!!!

predi je izjavil:

Čemu se oblikuje kolona? Ne glede na to kaj piše v odstavku, ki si ga citiral, hkrati velja tudi odstavek pred njim. Minimalna varnostna razdalja pride v poštev izključno pri nizkih hitrostih, kot je kolona v zastoju.

Ne. Piše ti. Kolona, ki se vozi z zmanjšano hitrostjo. Nikjer ni noben zastoj omenjen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

Tidule ::

zanimivo, zdaj si se že ti lotil posla izmišlja definicij skladno s trenutnimi porebami. Torej, če vozim 30 km/h v koloni (zgoščen promet) potem zgornji člen ne pride v poštev in moram držat 2s, ker evidentno niso dobre prometne razmere, medtem, ko je v tasti koloni pri 100km/h povsem normalno da zmanjšam varnostno razdaljo?

Predvsem pa, ne glede na vse to nakladanje, če boš nabil vozilo pred sabo je povsem brezpredmetno ali bi moral imet 1s ali 2s, ker boš kriv po drugem odstavku taistega člena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tidule ()

GupeM ::

Tidule je izjavil:

zanimivo, zdaj si se že ti lotil posla izmišlja definicij skladno s trenutnimi porebami. Torej, če vozim 30 km/h v koloni (zgoščen promet) potem zgornji člen ne pride v poštev in moram držat 2s, ker evidentno niso dobre prometne razmere, medtem, ko je v tasti koloni pri 100km/h povsem normalno da zmanjšam varnostno razdaljo?

Ne vem, vprašaj zakonodajalca, kaj točno je s tem mislil. Ta del zakona je napisan zelo butasto, ker zadeva ni točno določena, ali pa jaz česa ne razumem.

Tidule je izjavil:

Predvsem pa, ne glede na vse to nakladanje, če boš nabil vozilo pred sabo je povsem brezpredmetno ali bi moral imet 1s ali 2s, ker boš kriv po drugem odstavku taistega člena.

Se popolnoma strinjam. Verjetno gre pri tem členu bolj za samo kaznovanje, neke vrste "gledanja skozi prste," če v takšni situaciji nimaš dveh sekund ali več varnostne razdalje. Če se nekomu zabiješ v rit pa seveda nimaš kaj. V tem primeru si kriv tudi če imaš 8 sekund varnostne razdalje.

Po drugi strani se lahko nekomu zabiješ v rit tudi pri 10 km/h in imaš več kot 2 sekundi varnostne razdalje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

Tidule ::

Ne vem, vprašaj zakonodajalca, kaj točno je s tem mislil. Ta del zakona je napisan zelo butasto, ker zadeva ni točno določena, ali pa jaz česa ne razumem.

sprašujem tebe, kdaj po tvoji definiciji so dobre prometne razmere, če trdiš da to ne more obstajat takrat, ko so zastoji ampak hkrati pa so lahko dobri prometni pogoji kljub koloni? Za zakonodajalca mi je precej jasno kaj je ciljal s konkretnim členom, četudi bi bilo lahko to bolj jasno zapisano. Ta člen je primarno namenjen temu, da pri 10km/h na uro nisi v prekršku, če ne voziš 5m za vozilom pred seboj ampak samo 3m. Vozit 1s za nekom pri 100km/h pa je neumnost, kakor je neumnost da manko varnostne razdalje kompenziraš s tem, da računaš, da boš pravočasno opazil kdaj bodo začela zavirata ostala vozila v koloni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tidule ()

nejc_nejc ::

ZveeZ je izjavil:

nejc_nejc je izjavil:

Fino je, da se zaradi bremzanja gleda, ene par avtov naprej....

Koliko avtov naprej pa lahko opazujes pri 1s razdalji?
V realnosti se na AC, ob zaviranju v sili enega avta, vanj zabijejo vsi s prekratko varnostno.
Zakaj? Ker nihce ne pricakuje zaviranja, vsi samo cakajo v riti kdaj se bo umaknil. Zato se vsi zgrazamo nad "brake checkom". Z normalno varnostno, te brake check nic ne ogroza.


Zakaj misliš, je tretja zavorna luč?
Zakaj sta sprednje in zadnje steklo drugace zatemnjena od ostalih.....

Se kar dobro vidi spredaj, moraš pač še malo čez pogledat. Kdor se pa za ritjo vozi ???? pa še bolj.

GenZNPC ::

Tidule je izjavil:

GenZNPC je izjavil:

In seveda navaden Janez in Metka stejeta sekunde med voznjo. Navaden Janez in Metka, sploh ne vesta kaj se v 2 sekundah zgodi okoli njih. Ce se jima kdo "prilepi" na rit to opazita sele po pol minute, ker sanjarita za volanom.


O čem zdaj bluziš? ker je po tvoje lažje ocenit koliko metrov znaša varnostna razdalja in potem preračunavat v časovni interval? Predvsem pa je tole že prav patološko, da je sedaj tisti spredaj kriv da sanjari, kadar norci tvojega kova ne spoštujejo varnostne razdalje.

Zdaj imam pa zanimivo vprašanje, po vaše bi moralo biti med vsemi vozili 2s tudi ko cela kolona prehiteva tovornjak ali več njih?

Če govorimo o regionalni cesti potem drugo vozilo sploh ne sme začet prehitevat dokler tisti pred njim ne zaključi manevra. Kaj šele da bi prehiteval sprekratko varnostno razdaljo. To so domene duševno motenih invalidov, ki pojma nimajo o prometnih predpisoh in varnosti. Obstajajo boljši načini za samomor pri katerih bo bistveno manj kolateralne škode.

Če govorimo o avtocesti pa seveda vozila na prehitevalnem pasu morajo vzdrževat ustrezno varnostno razdaljo, ne glede na to koga prehitevajo.

Nic ne bluzim, recem da tega prakticno v praksi vsakdanjega zivljenja nihce ne dela. Sami papezi in teoretiki dalec od realnosti.
skibidi
««
230 / 322
»»