» »

domač avtoalarm

domač avtoalarm

Aleksander0 ::

Lep pozdrav

Rabil bi malo pomoči pri sestavi avtoalarma, v glavi imam sicer dve shemi, vendar potrebujem vaše mnenje kaj bo bolje? :)

Prva izmed shem je sestavljena iz hupe, stikala na vratih, časovnim relejem z zakasnitvijo (10s), ter stikalom on/off.
Princip delovanja bi bil: ko odpreš vrata - stikalo- se vklopi časovni rele, nato imaš 10 sekund časa da izklopiš stikalo ki je nekje v avtomobilu, drugače se proži hupa.
Problem pri tem je, da moraš v vsaka vrata v avtomobilu, zvrtati luknjo za stikalo,... obstaja boljša rešitev?


Druga shema bi bila ista, ampak bi bilo ugašanje preko ir/rfid? torej en obesek zraven ključa (kartica), ki bi ga nek senzor zaznal in prekinil proženje alarma, enaka izvedenka kot zgoraj.

Najboljša izvedenka bi bila, da bi notranja enota (torej enota v avtomobilu, bila napajana preko akomulatorja / dodatne batarije, zunanja pa ne bi rabila napajanja...

Našel sem klik in klik

Kaj bi mi vi svetovali? Glede vezave ni problema, imam več ali majn vse naštudirano, tudi multimeter mi ni tuj, zatakne se mi samo pri iskanju komponent :)

Že vnaprej se vam zahvaljujem za vse odgovore :)

Aleksander0 ::

PS: sem električar, raznega programiranja bi se raje izognil, imam rajše komponente ki jih priklopiš in delajo :)

šernk ::

če lahko kako uporabiš da ne vrtaš vrat za novo stikalo: sredinska luč deluje na stikalo, ki je vgrajeno v vrata, ne vem pa kje točno se to stikalo nahaja, vendar verjamem da bi lahko 12V tam kako izkoristil v ta namen?
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Aleksander0 ::

Seveda, razmišljal sem tudi v tej smeri, ampak da bi potegnil linijo od stropne luči, katero je vezano na to stikalo :)

xda develope ::

Lahko pa raziščeš kako deluje CAN bus preko katerega števec dobi podatke o hitrosti o tem katera vrata so odprta, kje se nahaja volan, itd. In to izkoristiš. Kolega je uspel izvesti da je imel kontrolo nad RC-avtom s pomočjo pravega avta preko CANa.

blay44 ::

Elektronika lučke notranje osvetlitve dobiva signal od stikal, ki so vgrajeni na okvir karoserije. Ponavadi vidiš črn plastičen nastavek, ki je pokrit z zaščitno gumico. To stikalo sklene tokokrog proti masi. Če uporabiš to varianto ti ni treba vrtati nobenih lukenj.
Računaj pa, da temperature v avtomobilu lahko nihajo od 70°c do -30°c. Običajno kitajska elektronika takrat dela ali ne dela ali pa kr nekaj. In ne šparaj pri varovalkah. Računati moraš, da se lahko kaj zdrobi, zmečka....
Če pa greš na enega AVRja(recimo) lahko narediš tako, da moraš prej z obstoječim daljincem 2x ali več odpreti in zapreti vrata ali pa kak drug vrstni red.
Can vodilo je precej zapleteno. Ima ga samo špic klasa.
Alarm naj prekine napajanje glavnemu releju, pumpi goriva, itd...
Prej ali slej te bo pa zamikalo, da se elektronika pogovori z vsiljivcem.....:)

Še tole. Števec dobiva signal od induktivnega senzorja na menjalniku. pri low cost avtomobilih gre signal direkt na armaturni računalnik.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: blay44 ()

MadMax ::

Uh, tole s tipkami v stebričkih in z menjalnikom je pa že zelo star dizajn...
Stikala so že dolgo v ključavnicah, signal hitrosti pa se generira v ABS modulu...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

blay44 ::

:)
Low cost. To kar je meni dostopno.

MadMax ::

Ok, dostopnost je (žal) druga tema. Se pravi da glede dostopnosti nekako tudi po letniku ni glih mlad, torej ne more bit novejši dizajn (pred 15 leti ga res ni bilo povsod, a recimo pred 10 leti je tudi CAN že hitro prodiral).
Ampak od novejših, torej recimo do par let starih, četudi low cost entry modelov, kateri še ima tipke v stebričkih in signal iz menjalnika, pa recimo še da nima CAN?

Pri nasvetih bi pomagala informacija o kakem avtu je sploh govora.
Ker za neko starino je precej vseeno kaj narediš, če ni zanimiv za nepridiprave.
Pri kakem novem je pa prav nasprotno, hitro narediš bedarijo, ki te stane bogastva na servisu...

Na omenjen način (zakasnitev in skrita stikala) smo čarali pred 30 leti na stoenkah in ladah.
Pred 20 leti so aftermarket alarmi z blokado vžiga postali zelo dostopni.
Pred 10 leti pa so slednji že začeli odhajat v pokoj, kar se novih avtov tiče.

Eden boljših "alarmov" je mehanska ključavnica, "kljuka" s katero volan blokiraš na pedal sklopke ali zavore.
Vse skupaj pa nič ne pomaga, če avto naložijo in se že z odklepanjem vrat ukvarjajo 100+km stran...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMax ()

blay44 ::

Tolk me je firbec matral, da sem šel k sosedu pogledat grozes neues Auto. Sicer so me mal čudno gledali, ampak nima veze.
Res dobiva elektronika notranje lučke informacijo preko CAN vodila.
Samo lučko pa še vedno poveže na maso. Glede na padec napetosti pod 0.1V je to mosfet. Tako, da bi informacijo še vedno lahko dobival od tu, glede, da je lučka še vedno na stalnem plusu.
Več nisem mogel pogledati. Se je sosed začel nekam hudo potiti. Računalnika pa mi sploh ni pustil priklopiti:). Tako da, res je treba biti previden. Ampak na 5 let starih jajcih je pa še običajno stikalo.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

vezava zvonca

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
2812149 (4701) mirator
»

Polo 9N3 - MK4

Oddelek: Na cesti
101648 (1228) davor92
»

Dizel agregat za centralno

Oddelek: Loža
339500 (4150) energetik
»

uporaba tipke kot on/off stikalo

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
102400 (2006) All
»

Kako dodatno zaščititi avto pred krajo?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
225842 (5486) ;-)

Več podobnih tem