» »

Elektrika pomembnejša od samovozečih vozil: Tesla na borzi vreden več kot Ford

1
2
»

NikolormousB ::

Ne vem koliko je Talisman. Zoe z lastniško baterijo se dobi za cca. 23 jurjev.

bambam20 ::

NikolormousB je izjavil:

Super. Še vedno so prodali 0 trojk. In še vedno jih Nissan šola na področju EV, GM v relativno kratkem času razvije konkurenco trojki, Renault pa pokaže kako se naredi EV s 400km dometa za dobrih 20 jurjev.


In kaj želiš povedat. Tudi novih Renaultov pa Vw-jev se proda več kot bmw-jev.

Looooooka ::

Ko bojo drugi probal 'raztrgat' Teslo bo ta mel stalne narocnike in ne samo kupcev.
Se ne bi cudil ce bo prodajal baterije za bajto, soncne celice in avto v narocniskem kompletu, kjer bo rabljene menjal za nove in jih lepo prodajal naprej(nam revezem).
S takim teoreticnim modelom mu ga lahko firme, ki jih tok hvalite(ker jih ocitno kupujete) lahko samo potegnejo. Tud ko bodo skopirale karkoli mu bo ze uspelo. Kot fanboyi se morate zavedat, da so njegovi trenutni kupci potencialni fanboyi, ki jih vasa firma ne bo dobila nazaj.
Pa potem se ne pozabit na dejstvo, da bmw in ostali velikani prodajajo bencinarje, dizle, hibride in elektricne avtomobile. Ce upostevamo vse to gre modelu kar dobro glede na to, da prodaja elektricne avtomobile, ki zaenkrat ne dosegajo teh razdalj niti jih ne morrs polnit povsod.
In kljub temu je premagal Forda. V ZDA? Impresivno pa ce si ali nisi fan boy.

Zgodovina sprememb…

jype ::

Ma, saj ni premagal Forda, no. Večji market cap zgolj pomeni, da ljudje z denarjem verjamejo, da ga eventuelno bo.

WarpedGone ::

Se ne bi cudil ce bo prodajal baterije za bajto, soncne celice in avto v narocniskem kompletu,


Tle se ni kej čudit, tak je *že najavljen* plan.

S tem dodatkom, da če se danes spraviš v takšno zgodbo znoriš zarad logistike in ubadanja z vsaj tremi različnimi firmami in njihovimi večkratnimi obiski da ti mogoče po dolgem času zmontirajo vse komponente tko kot je treba in na koncu nek birokrat da zeleno luč da stvar dela.

Pri tesli bo to dobesedno en klik na internetu in stvar zmontirana iz nule do konca medtem ko boš na počitnicah.

Pozabil si še na solarne strešnike, katerim hočejo tolk zbit ceno, da bodo cenejši od navadih 'asfaltnih skodelnikov' (nimam pojma kak je pravi slovenski prevod), skrata ekonomski no-brainer.

Dodaj še komplet poslovni model uberja in kazga UPS/DHL z robotskimi dostavniki.

Smešno je takšno firmo sploh primerjat s firmami, ki sploh ne razmišljajo o čem drugem kot o avtomobilih.
Zbogom in hvala za vse ribe

korenje3 ::

ford "total assests 230 billion". kako je lahko na borzi vereden samo 50?
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

WarpedGone ::

Razišči in se izobrazi.
Zbogom in hvala za vse ribe

boiler ::

NikolormousB je izjavil:

Super. Še vedno so prodali 0 trojk. In še vedno jih Nissan šola na področju EV, GM v relativno kratkem času razvije konkurenco trojki, Renault pa pokaže kako se naredi EV s 400km dometa za dobrih 20 jurjev.


Še en pametnjakovič na slo-techu. Se mi zdi, da še samo komentiram, ko me kak bedak dvigne malo haha. GM konkurenca Tesli? Kot prvo Elon Musk z veseljem pozdravlja vso konkurenco, saj je njegov cilj prehod transporta iz fosilnih goriv na obnovljive vire. V ta namen odprli vse svoje patente:
https://www.tesla.com/blog/all-our-pate...
GM konkurira Tesli toliko kot Renault CLio konkurira BMWju serije 3. Avta nista niti v isti ligi.
3000 avtomobilov je pljunek v morje in ni cilj Tesle, če bi bil to njihov cilj bi jih lahko začeli prodajati takoj po izidu modela S in jih prodali bistveno več na mesec kot jih je uspelo prodati GM do sedaj. Vendar pa so cilji Tesle veliko večji. Več o tem tukaj:
https://www.tesla.com/blog/master-plan-...
https://www.tesla.com/blog/mission-tesla
Prednaročil za Model 3 je trenutno okrog 600.000 po zadnjih podatkih. Za tako proizvodnjo električnih avtomobilov in posledično baterij bodo morali zgraditi največjo tovarno in s tem največjo zgradbo na svetu:

Gigafactory 1 @ Wikipedia

Za 2018 se napoveduje proizvodnja nekje 400.000 modelov 3 in dobrih 100.000 modelov S in X. Ko bo tovarna končana bo imela proizvodno kapaciteto 1.500.000 vozil letno. Konec tega leta bo znano kje v Evropi se bo gradil Gigafactory 2. Planiranih je še veliko takih tovarn, saj jih bo potrebno kar precej, da se zamenjajo vsi klasični avtomobili z električnimi. Letna proizvednja največjih proizvajalcev kot je GM, Toyota VW group je približno 10.000.000 vozil. Razumeš kako neumno izpadeš ko omenjaš 3000 avtomobilov? Še EV1 so prodali v podobnih številkah haha. Tako, da prosim ne omenjat GM. Oni so imeli svojo priložnost a so jo z EV1 zapravili, kar je nekdanji CEO Rick Wagoner tudi priznal, da je bila ukinitev tega programa njegova največja napaka v karieri:

http://www.ino.com/blog/2009/03/general...

Seveda ti veš več kot Elon Musk in vsi zaposleni pri Tesli tako, da bo že moglo držati kaj praviš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: boiler ()

blackbfm ::

Ko bo tovarna končana bo imela proizvodno kapaciteto 1.500.000 vozil letno. Konec tega leta bo znano kje v Evropi se bo gradil Gigafactory 2. Planiranih je še veliko takih tovarn, saj jih bo potrebno kar precej, da se zamenjajo vsi klasični avtomobili z električnimi


haha mal se umiri.. takoj ko bo povpraševanje po gorivu padlo, bo padla tut cena goriva.. in bo prodaja elektricnih avtov lepo stagnirala se en lep cas al pa mogoce se naslednjih 200 let

kow ::

korenje3 je izjavil:

ford "total assests 230 billion". kako je lahko na borzi vereden samo 50?


Zamesal si assets (sredstva) z equity (kapital). Ce si sposodis 10 milijard, za isti znesek, v knjigah povecas assets.

blackbfm je izjavil:


haha mal se umiri.. takoj ko bo povpraševanje po gorivu padlo, bo padla tut cena goriva.. in bo prodaja elektricnih avtov lepo stagnirala se en lep cas al pa mogoce se naslednjih 200 let


Ce v Sloveniji cena bencina pade na 0e. Bos na pumpi se vedno placal cirka 0,7e (trosarine + DDV na trosarine).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

WarpedGone ::

Razlaganje, da se ev prodajajo zarad dragega bencina, je zabloda. Je eden izmed vzgibov da človek na zadevo pomisli, a ko jih bo na cesti več, bo stvar nepomembna.
Verjamem pa da precej ice industrije še vedno verjame v to zablodo, razloži del njihovih ne-akcij.

Bo danes presežena tudi honda? Je v kartah ...
Zbogom in hvala za vse ribe

LuiIII ::

Morda se Tesli izide, morda pa ne. Trenutno več ljudi verjame, da se jim bo izšlo fenomenalno, skoraj v okvirih monopola. Problem je v tem ker verjamejo besedam Muska. Sej ne rečem, da ne poiskuša in da je odkril zanimiv startup model, ki pretežno bazira na smelih obljubah in časovnih zamikih, a malo pameti pri naložbah ne škodi. Je pa sedaj odličen, ma kaj odličen, fantastičen čas za prodajo Teslinih delnic.

WarpedGone ::

:)
Zbogom in hvala za vse ribe

stara mama ::

LuiIII je izjavil:

Sej ne rečem, da ne poiskuša in da je odkril zanimiv startup model, ki pretežno bazira na smelih obljubah in časovnih zamikih, a malo pameti pri naložbah ne škodi. Je pa sedaj odličen, ma kaj odličen, fantastičen čas za prodajo Teslinih delnic.

Povej ti to facebookovim in snapovim delničarjem...
Osebno še zdaj ne vrjamem v vrednost megle ampak prazen luft zna bit vseeno vreden žal.
Lahko pa kadarkoli ta luft v balonu poči oz. dost lažje kot kaj drugega.

Zgodovina sprememb…

Zagor_tenay ::

Tesla bo še ta mesec po market capu premagala tudi BMW. BMW pa je imel več dobička kot je imela Tesla prihodkov. To je čisti absurd.

kow ::

Na borzi kupujes prihodnji dobicek, ne pretekli. Ce ne razumes osnov, ti ni pomoci.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

bambam20 ::

blackbfm je izjavil:



haha mal se umiri.. takoj ko bo povpraševanje po gorivu padlo, bo padla tut cena goriva.. in bo prodaja elektricnih avtov lepo stagnirala se en lep cas al pa mogoce se naslednjih 200 let



ne bo. Prodaja bo samo v porastu. Še več. Tisti, ki so že prednaročili Teslo 3 in jo bodo dobili med prvimi, jo bodo lahko prodali naprej z precejšnjim dobičkom.

MOja edina ovira, da že zdavnaj nimam Tesle S je cena vozila.

no comment ::

bambam20 je izjavil:


MOja edina ovira, da že zdavnaj nimam Tesle S je cena vozila.

Js isto pravim za gullwinga...

s1m0n ::

Dokler še EV vozila niso prevladujoča še se plača ostalim, ki niso samo green.
Ko pa bodo EV vozila na višji ravni glede razširjenosti pa bo razlika med stroški EV in ICE nična.

Že zdaj se ponekod (Nizozemska) plačuje polnjenje EV vozil na javnih postajah.
Še huje, ko plačaš po času in ne kWh saj vemo, da se različna vozila različno hitro polnijo :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

stara mama ::

Sploh pozimi :P
Sj poglejte mal na petrolu cene elektrike...
Tiste free polnilnice po občinah so tam bolj zarad lepšega in ker še trenutno niso skor nič zasedene.

Zgodovina sprememb…

bambam20 ::

s1m0n je izjavil:



Že zdaj se ponekod (Nizozemska) plačuje polnjenje EV vozil na javnih postajah.



tudi pri nas na petrolu polnjenje na njihovih postajah ni zastonj. je potrebno plačati.

LuiIII ::

Vedno bo potrebno za polnjenje EV plačati. Tukaj ni nobene dileme. Dilema je edino ta kdaj in kako zgraditi potrebno infrastrukturo za EV? Od elektrarn do osebnih priključkov.

WarpedGone ::

Vedno bo potrebno za polnjenje EV plačati.

Seveda...



Namesto da daš za avto 60 jurjev, boš dal za avto 40 jurjev, 20 jurjev pa za lastno produkcijo energije.
Nimaš 60 jurjev? Kupi 10 let starga kliota.
Zbogom in hvala za vse ribe

stara mama ::

WarpedGone je izjavil:

Vedno bo potrebno za polnjenje EV plačati.

Seveda...



Namesto da daš za avto 60 jurjev, boš dal za avto 40 jurjev, 20 jurjev pa za lastno produkcijo energije.
Nimaš 60 jurjev? Kupi 10 let starga kliota.

Da te ne bo Utk okrog ušes :))

blackbfm ::

Razlaganje, da se ev prodajajo zarad dragega bencina, je zabloda. Je eden izmed vzgibov da človek na zadevo pomisli, a ko jih bo na cesti več, bo stvar nepomembna.
Verjamem pa da precej ice industrije še vedno verjame v to zablodo, razloži del njihovih ne-akcij.


v čem točno je potem prednost? se v ev voziš bolj udobno, varno? aja ne, isto kot v ice.. mene kot potrošnika zanima samo total ownership cost, ajd pa kakšen tehnološki bonbonček.. sam pogon pri avtu me še najmanj gane

Namesto da daš za avto 60 jurjev, boš dal za avto 40 jurjev, 20 jurjev pa za lastno produkcijo energije.
Nimaš 60 jurjev? Kupi 10 let starga kliota.


če mam 60k odveč si rajš kupim klasiko za tak denar pa se mi ni treba d*kat s postavljanjem panelov in iskat vtičnic vsake 100km..

s1m0n ::

A kdo pa naredi dnevno 100km ? mogoče 5% folka v Slo.

Utk ::

stara mama je izjavil:

WarpedGone je izjavil:


Namesto da daš za avto 60 jurjev, boš dal za avto 40 jurjev, 20 jurjev pa za lastno produkcijo energije.
Nimaš 60 jurjev? Kupi 10 let starga kliota.

Da te ne bo Utk okrog ušes :))

Zakaj?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

jernejl ::

s1m0n je izjavil:

A kdo pa naredi dnevno 100km ? mogoče 5% folka v Slo.

Skoraj vsi. Samo ne vsak dan.

Namesto da daš za avto 60 jurjev, boš dal za avto 40 jurjev, 20 jurjev pa za lastno produkcijo energije.

Brez skrbi, če bi tak off-grid način "pridelave" elektrike kdaj postal dovolj razširjen, bo tudi primerno obdavčen.

Jst ::

V Slo sploh ne moreš zgraditi hiše, brez da bi imel električno omarico. Ne moreš off the grid. Za točne podrobnosti bi moral vprašati kolega, ki dokončuje hišo, ampak situacija z vsemi papirji in dovoljenji je absurdna. V USA bi se streljali, če bi bile takšne omejitve oz. zakoni. Ali pa "trailer" naselja. V Slo niso možna/legalna. Cigani po drugi strani, pa lahko postavijo svojem zidake, ki jih kradejo pri gradbenih podjetjih, vsak dan po enega, na tvoji zemlji, pa spet ne moreš nič. ABSURD!
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

WarpedGone ::

Stvar ni črnobela - lastna generacije energije ne pomeni, da se moraš odklopit od omrežja.
Zbogom in hvala za vse ribe

bambam20 ::

jernejl je izjavil:

s1m0n je izjavil:

A kdo pa naredi dnevno 100km ? mogoče 5% folka v Slo.

Skoraj vsi. Samo ne vsak dan.



Govora je o dnevni vožnji . To, da občasno narediš več kot 100 km ( sam občasno zapeljem do Ljubljane in nazaj 200 km ), večinoma pa dnevno delam zgolj med 5 in 25 km.

Dnevna vožnja 100 km v Sloveniji je na slovenske plače predraga glede na amortizacijo avta.

jernejl ::

Slovensko letno povprečje za osebna vozila (podatki SURS za leto 2014) je 10.000 kilometrov za vozila na bencin in 17.000 km za vozila na dizel.
Ampak samo povprečje v tem smislu kaj dosti ne pove. Pomembno je, kolikokrat je pot tako dolga, da pri EV povzroči dodatne neprijetnosti.
Pri tistih, ki živijo v blokih in nimajo možnosti polnjenja doma, je ta neprijetnost zmeraj prisotna, ker je pač treba izgubljati čas na polnilnicah tudi, če delaš samo 5km na dan.

LuiIII ::

Če upoštevaš stroške izgradnje svoje solarne elektrarne, izkoristek le te, baterij, ki jih rabiš, da ponoči lahko filaš svoj ne ravno poceni EV, potem ugotoviš, da imaš kar naenkrat precej drag prevoz. Takole na res-hiter-uč bi ocenil:
- 40k€ EV
- 12k€ solarna elektrarna
- +12k€ baterije (vsaj 15kWh ker brez njih boš do zjutraj polnil iz omrežja)
- servisi (????)
- električna energija iz omrežja, ko ni sonca (???€)
- amortizacija EV baterije (????€)
Skupaj: 64k€
ICE:
- 40k€ avto
- 24k€ za bencin in servis, gume,... Ocenjujem, da bi zadoščalo za okoli 5 let

Ve pa se kakšen ICE avto se danes dobi za ta denar in kakšen EV. V bistvu ima lastništvo EV trenutno kar nekaj skritih stroškov, ki jih težko ocenim: obraba baterije, koliko kWh je potrebno pumpati iz omrežja, pa še kaj bi se našlo.

Pri meni so te cifre seveda dosti drugačne ker na leto skurim za servise, bencin,... gotovo vsaj 8k€. Kljub temu EV žal pri meni odpade oz. bo dokler ne bo e-Multivana.

Upam seveda, da se bo zadeva v nekaj letih spremenila, a trenutno bi lahko rekel, da se "avtonomen" EV splača samo dobro stoječim entuzijastom. S tem ni nič narobe, a dobrostoječih entuzijastov in širokih množic ne moreš metat v isti koš. Ostane pa seveda čisto navade nesamostojen EV, kjer pa so glavni problem polnilna mesta.

WarpedGone ::

dobrostoječih entuzijastov

Dobro stoječ entuziast v ameriki, UK, nemčji, sloveniji, srbiji, ukrajini, indiji, kongu pomeni nekaj povsem različnega.
Dobrostoječih entuziastov je na zemlji toliko, da od njih živi cel audi, cel bmw, cel mercedes, cel jaguar, cel lexus, cel infinity, cel xyz.
U bistvu jih je precej več kot je slovenskih revežev.
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

LuiIII je izjavil:

ICE:
- 40k€ avto
- 24k€ za bencin in servis, gume,... Ocenjujem, da bi zadoščalo za okoli 5 let
Totalno mimo. Podatki iz osebne statistike kažejo na 10k€ za avto in 45k€ za bencin in stroške v petih letih.

blackbfm ::

Dobrostoječih entuziastov je na zemlji toliko, da od njih živi cel audi, cel bmw, cel mercedes, cel jaguar, cel lexus, cel infinity, cel xyz.


taki imajo poleg tesle še vsaj 3 normalne ice avte :P

no comment ::

pegasus je izjavil:

LuiIII je izjavil:

ICE:
- 40k€ avto
- 24k€ za bencin in servis, gume,... Ocenjujem, da bi zadoščalo za okoli 5 let
Totalno mimo. Podatki iz osebne statistike kažejo na 10k€ za avto in 45k€ za bencin in stroške v petih letih.

Totalno mimo. Za 40k se na nafto vozim naslednjih 20let, če delam 35k km letno.

Za EV moram pa še bajto zgradit. Štrom v ceste, ne pa baterije v avte!

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

LuiIII je izjavil:

ICE:
- 40k€ avto
- 24k€ za bencin in servis, gume,... Ocenjujem, da bi zadoščalo za okoli 5 let
Totalno mimo. Podatki iz osebne statistike kažejo na 10k€ za avto in 45k€ za bencin in stroške v petih letih.

Ce bos dal 10k vec za avto, bos lahko kupil taksnega, ki ne bo skoz na servisu in bos imel takoj pol manj stroskov. ;>

Torej, osebne izkusnje so samo to, osebne. Potrebno je pogledati katere izkusnje so bolj pogoste. V nasi familiji smo trije kupili avto v istem letu. Sedaj bo devet let od tega in na vseh treh avtomobilih so popolnoma razlicni kilometri in vsi vozimo popolnoma razlicne razdalje in imamo precej razlicne navade.

Glede na to kaksni avtomobili se v povprecju najvec prodajajo in za kaksno ceno, bodo najbolj prodani EVji verjetno tisti, ki bodo pokrili ta segment. Model S je trenutno nekaj kar si lahko privoscijo le redki (v mnozici sedmih milijard ljudi, jih je le pescica). Ljudje, ki pa nimajo denarja pa v vecini gledajo na stvari bolj kratkorocno. Vazna je trenutno cena avtomobila, tiste redne stroske pa potem ze skupaj spravijo.

Vecini je lazje dati 15.000 EUR in potem 500 EUR na leto, kot 25.000 EUR in potem 50 EUR na leto.

LuiIII ::

Hm, no vidim, da me končno vsi razumete! Neodvisen (offline) EV je fail. EV na omrežju pa je ob nekaterih predpostavkah uporabna zadeva. Tesla je zgolj "luksuzna" znamka s precej sumljivo kvaliteto notrajnosti.
Dobrostoječih entuzijastov je v Sloveniji bolj malo. Večina Audi, BMW, Mercedes,... je kupljenih rabljenih. Koliko od teh si dejansko lahko privošči vzdrževati tak avto tako kot je treba pa je tudi vprašanje.
Glede cifer sem samo hotel primerjati trenutno situacijo. Kdor misli, da bo EV vozil zastonj ali da bo ta držal ceno v nedogled, se pa seveda moti. Baterijski cikli bodo zamenjali kilometre. Nekaj v tem stilu. EV se bo takoj splačal, ko bosta cena in uporabnost ICE in EV vozil istega ranga primerljiva in ko bo dostopnost energije za polnenje EV trivialna. Sam upam, da bo to kmalu, a ne verjamem, da prej kot v 7-ih letih.

NikolormousB ::

GM konkurira Tesli toliko kot Renault CLio konkurira BMWju serije 3. Avta nista niti v isti ligi.


Zaradi? Ker ni od Elona požegnan? Al zato, ker ga dejansko lahko danes kupiš?

Za 2018 se napoveduje proizvodnja nekje 400.000 modelov 3 in dobrih 100.000 modelov S in X.


Elonove napovedi so res ful zanesljive :)

Vecini je lazje dati 15.000 EUR in potem 500 EUR na leto, kot 25.000 EUR in potem 50 EUR na leto.


Ja, kar je precej logično ne? V 5 letih v drugem primeru zapraviš 7750 EUR več.

Tesla je zgolj "luksuzna" znamka s precej sumljivo kvaliteto notrajnosti.


Si pa zelo prijazen, da si uporabil besedo "sumljiva" :) Izdelava Tesle S je katastrofalna.

BigWhale ::

NikolormousB je izjavil:


Vecini je lazje dati 15.000 EUR in potem 500 EUR na leto, kot 25.000 EUR in potem 50 EUR na leto.


Ja, kar je precej logično ne? V 5 letih v drugem primeru zapraviš 7750 EUR več.


Stevilke sem mal na pamet pisal. :) Ampak vecini je lazje dati najprej manj denarja in potem na dolgi rok placati vec, kot pa na zacetku dati bistveno vec denarja.

WarpedGone ::

$308.40 Tesla is now the most valuable car company in America.


In teh 300 je še vedno samo drobiž v primerjavi s tem kaj bo iz tega nastalo.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

DETROIT -- The Motor City has fallen to Silicon Valley.

Tesla Inc. on Monday became the largest U.S. auto maker by market value, overtaking General Motors Co. -- a feat that would have seemed highly improbable 13 years ago when the electric-car maker first began tinkering with the idea of making a sports car.

Shares of Palo Alto, Calif.-based Tesla rose as high as $312.75 during Monday morning trading, pushing the company's market capitalization to $51.01 billion. That eclipsed Detroit-based GM's $50.89 billion, based on its highest point in early trading. Ford Motor Co., meanwhile, was valued at $44.95 billion.

The milestone underscores the seismic change occurring in the global automotive industry as Silicon Valley pursues a vision for transportation -- including self-driving cars and vehicles-on-demand -- that could upend century-old players. Last week's disappointing monthly sales results by traditional auto makers served as a further example to investors concerned that the profitable U.S. new-car market is plateauing.

"We've built a track record of strong financial performance," a GM spokeswoman said in an email. "We'll stay focused on delivering outstanding results and making decisions to deploy capital where it will generate the strongest returns, to enhance shareholder value."

Tesla declined to comment.

GM remains the largest auto maker in the U.S. by market share, making up 17.3% of the sales last year, according to Autodata Corp. Tesla had a 0.2% share, which beat Ferrari and Maserati.

"What's fun about following this company now is that anything can happen, " Chaim Siegel, an analyst for Investing.com, said in an email about Tesla that seems to mimic investor sentiment even as the auto maker remains unprofitable and deeply in debt. "The potential is huge. The hopes are huge."

Even some of Tesla's most optimistic followers are surprised at the recent run up in value. "We're pretty surprised by the recent run in Tesla's share price to over $300 so quickly," Adam Jonas, an analyst for Morgan Stanley, wrote in a note to investors as Tesla's market cap neared GM's. He has been targeting a $305 price for Tesla. "Such is the power of technical factors over fundamental drivers."

Tesla shares have been on roll this year, rising more than 40%, a run that last week had Chief Executive Elon Musk's car company surpass Ford Motor Co. as the second-largest car company. The exuberance comes even as Mr. Musk faces huge challenges in accomplishing all that he is claiming to do, including making 500,000 vehicles next year after building just 84,000 last year and creating software that would enable a vehicle to drive itself.

"It's indicative of the market wanting to pay for potential, including into markets that don't exist yet in any large size such as EVs, home energy generation and storage, rather than profits and cash flow today that the large auto makers generate," said David Whiston, an analyst for Morningstar Research.

Mr. Musk, who has struggled to bring out new products before, faces the daunting challenge of later this year rolling out the $35,000 Model 3 sedan, the linchpin in his plans to take the company into the mainstream from the rarefied air of selling luxury vehicles.

His acquisition of SolarCity Corp. late last year and removal of the word "Motors" from the company's official name is part of a broader vision of being able to offer solar panels to generate energy and batteries to store that power at home or the office -- all for the benefit of the vehicles being sold. He has also begun shipping vehicles equipped with the hardware he says is needed to make them fully self-driving once the software is completed, aiming to demonstrate the prowess by year's end.

It is a vision that got a strong endorsement late last month with the revelation that Chinese tech giant Tencent Holdings Ltd., best known for China's largest social network, WeChat, had acquired a 5% stake in Tesla.

"The sooner investors view Tesla as a transportation/infrastructure company rather than just a car company, the more we believe the industry events to come over the next 12 to 18 months will make sense," Mr. Jonas wrote.

Investors continued to push Tesla shares higher last week following the announcement of a record quarter of vehicle sales. Meanwhile, GM reported a modest U.S. sales gain for March, lifted by truck demand, and said Chief Executive Mary Barra earned $22.6 million in 2016, a decline of 21% from 2015 when she was awarded a sizable retention package. Ms. Barra, at the helm since 2014, has said her goal is to make GM the most valued auto maker in the world.

For GM, this day is particularly painful. The Detroit auto maker, which sold 10 million vehicles last year globally, has been rushing to develop its own self-driving technology, acquiring Cruise Automation last year in a deal that could be worth $1 billion, and investing in ride-hailing service Lyft.

Ms. Barra's predecessor, Dan Akerson, a former telecommunications executive, was concerned about the potential of Tesla, setting up a team to study how Tesla could threaten GM and challenging his senior executives to war-game-like scenarios.

GM has been especially aggressive in recent years in its attempt to thwart Tesla, pushing legislation in states in an attempt to block the company's strategy of selling directly to customers instead of using franchised dealers like the rest of the auto industry has done for generations.

In preparing the new Chevrolet Bolt all-electric small car, seen by some as GM's answer to the Model 3, Ms. Barra took a veiled shot at Tesla in January 2016 at CES, the high-profile annual consumer electronics show in Las Vegas, saying GM's dealer network gave it a competitive edge. Tesla's belief in having the ability to control its own stores is held as tightly as a religion among senior leaders, worth fighting protracted battles in states across the country.

GM's vision of a world with self-driving cars dates back to concepts it introduced at the World Fair in the 1930s, but innovation took a back seat among the most recent generation as leaders fought to keep the company from bankruptcy.

Ultimately, GM's crushing debt load and the 2007-09 recession led to what was then unthinkable generations earlier: GM's U.S. government-backed bankruptcy reorganization in 2009.

Financially, the company has roared back, reporting record profits and developing some of its best vehicles in a generation. But investors have largely yawed. GM shares closed Friday at $33.71, compared with its postbankruptcy initial public offering price of $33 in 2010.

"It's absolutely mind boggling that we're even discussing GM and Tesla reaching a parallel," said Dave Sullivan, an industry analyst with AutoPacific. "It's not as if they are sitting on some sort of blockbuster drug that isn't available in generic form. The wide rollout of electric vehicles by Jaguar, Daimler, BMW, and Audi is right around the corner."

Write to Tim Higgins at Tim.Higgins@WSJ.com

(END) Dow Jones Newswires
04-10-17 0947ET
Copyright (c) 2017 Dow Jones & Company, Inc.


GM se fokusira na shareholder value, Tesla se fokusira na rast.
Kdo v taki tekmi zmaga? Tisti, ki je pripravljen žrtvovat kratkoročni 'shareholder value'. GM to ni, Tesla to dela.
Zbogom in hvala za vse ribe
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tesla rekordno zaradi bitcoina in okoljskih kuponov

Oddelek: Novice / Rezultati
4413471 (7004) nekikr
»

Tesla prvič beleži profitno leto, Elonu Musku se nasmihajo bonusi

Oddelek: Novice / Rezultati
186545 (3527) galu
»

Težave v Tesli: vpoklic vozil, nesreča s smrtnim izdom, znižanje bonitete (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
8631056 (25262) bbf
»

WSJ: Applov avtomobil do leta 2019 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5626156 (22003) Dr_M

Več podobnih tem