Forum » Loža » Kateri bojler?
Kateri bojler?
bajsibajsi ::
10+ let star 80 L grelnik vode od Gorenja je zacel vceraj spodaj "malo" puscati vodo. Odlocitev je padla, da se bo kupil nov bojler Gorenje. Stari bo podarjen, saj bo najverjetneje lahko bil popravljen. Volumen bo naceloma ostal enak, torej cca. 80 L.
Ali se splaca kupiti drazjega? Najcenejsi (80 L, vertikalno na steno) je 148 evrov, najdrazji pa 270 evrov. http://www.gorenje.si/izdelki/ogrevanje...
Kaksna je dejansko razlika med tema dvema? Bi znal kdo izracunati priblizno razliko v porabi elektricne energije oz. razliko v znesku za recimo 10 let? http://www.gorenje.si/primerjava?p1=390...
edit/ Med temi tremi http://www.gorenje.si/primerjava?p1=492... bi bil GB80OR ok?
Ali se splaca kupiti drazjega? Najcenejsi (80 L, vertikalno na steno) je 148 evrov, najdrazji pa 270 evrov. http://www.gorenje.si/izdelki/ogrevanje...
Kaksna je dejansko razlika med tema dvema? Bi znal kdo izracunati priblizno razliko v porabi elektricne energije oz. razliko v znesku za recimo 10 let? http://www.gorenje.si/primerjava?p1=390...
edit/ Med temi tremi http://www.gorenje.si/primerjava?p1=492... bi bil GB80OR ok?
- spremenilo: bajsibajsi ()
fr1k ::
Najbolj merodajen se mi zdi podatek o toplotni izgubi. Če upoštevamo samo razliko ki je cca 1kWh/dan manj v korist dražjega grelnika, se to na leto nabere 365kWh; pri minimalni ceni kWh = 0,1€ je to že vsaj 36€/ leto. Torej se že zaradi toplotnih izgub večji strošek v bolje izoliran grelnik povrne v 3 letih. Vse ostalo je samo še plus.
Ganon ::
Izolacija je pomembna, če je grelnik vode nameščen v hladen prostor. Če bo to v kopalnici, kjer je ves čas toplo, pa ne igra posebne vloge. Če mene vprašaš, je bolj pomembno, da vzameš model ki ima indirektna cevna zračna grela, ki niso v stiku z vodo. Daljša življenjska doba in manj težav z vodnim kamnom. Jaz sem kupil Gorenjevega slabi dve leti nazaj in sem zadovoljen.
traxxas ::
Jest mam ECO BASE če rabiš kombiniran bojler.Zelo zadovoljen . Obstaja še en podobn, k ma dodatno funkcijo krmljenja uklopov po porabi (mal preber). Če to rabiš za 10 let in več pol boljš kupit mal boljš. Ti bojlerji imajo precej boljši izkoristek,če je priklop vezan na centralno, saj ima v notranjosti večjo spiralo. Vzameš na Mercator Piko,pa je.
JanOlMajti ::
Zdravo, malo obujam temo.
Kupujem 80L kombiniran bojler, ki bo v kurilnici. Kurilnica je hladna in bi zato poteboval bojler z dobro izolacijo.
Kaj priporočate oz. kakšne so izkušnje.
Zaenkrat sem gledal tega: KOMBINIRANI GRELNIK VODE GORENJE TIKI GBK 80 OR LN, Merkur cena 250E
Tale pa je samo električni in ima boljši energijski razred: ELEKTRIČNI GRELNIK VODE GORENJE TIKI OGB 80 SMART, Merkur cena 280E
Hvala, lp
Kupujem 80L kombiniran bojler, ki bo v kurilnici. Kurilnica je hladna in bi zato poteboval bojler z dobro izolacijo.
Kaj priporočate oz. kakšne so izkušnje.
Zaenkrat sem gledal tega: KOMBINIRANI GRELNIK VODE GORENJE TIKI GBK 80 OR LN, Merkur cena 250E
Tale pa je samo električni in ima boljši energijski razred: ELEKTRIČNI GRELNIK VODE GORENJE TIKI OGB 80 SMART, Merkur cena 280E
Hvala, lp
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: JanOlMajti ()
Ganon ::
Gorenjevega sem kupil nekaj let nazaj in sem zadovoljen, dela brez težav. Predvsem je pomembno, da vzameš takšnega, ki nima potopnega grelca. Oba zgoraj omenjena spadata v to kategorijo. Na mimovrste dobiš drugega za 215 evrov. Ne zavij takoj v Merkur, preveri cene.
starfotr ::
Če imate možnost, si nabavite ali kombinirani bojer, da grejete z drugimi gorivi, kot z elektriko ali pa bojer z toplotno črpalko ali pa bojler z boljšo izolacijo.
techuser ::
Kaj pa energijski razred? Vsi, ki so A so samo 10 ali 15L po nekje 100 EUR, ostali 100 L pa vsi razred D.
MadMax ::
Manjši (fizično) - manjša površina - manjše izgube - bolj 'varčen'
To je vsa znanost.
To je vsa znanost.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
MIHAc27 ::
Mi smo imeli Gorenje 20+let. Je začel puščat in seveda sem spet kupil identičnega z malo posodobljeno obliko.
Po 2 mesecih crkne grelec. Ga dam na servis in 'popravijo'. No vmes ko sem čakal na popravilo, se odločim da raje zmontiram grelno pipo, bojler pa prodam.
Kako dobro sem zgledal, ko me kupec kliče, da mu bojler ne dela (spet oziroma še vedno grelec). Zadeva je morala kar 2x na servis, da so 1x popravili.
Rad podprem Slovensko, ampak Gorenja sam ne kupim več.
Po 2 mesecih crkne grelec. Ga dam na servis in 'popravijo'. No vmes ko sem čakal na popravilo, se odločim da raje zmontiram grelno pipo, bojler pa prodam.
Kako dobro sem zgledal, ko me kupec kliče, da mu bojler ne dela (spet oziroma še vedno grelec). Zadeva je morala kar 2x na servis, da so 1x popravili.
Rad podprem Slovensko, ampak Gorenja sam ne kupim več.
slovo ::
Tudi jaz rad podpiram Slovensko in Gorenja tudi ne kupim več.
Nov Gorenje bojler 80l, kombiniran je točil že, ko še ni bil pod tlakom.
1 teden sem imel komplikacije z njim. Med tem časom sem se "tuširal" z vodo ogreto na plinu. Sedaj mi bodo vrnili denar.
V Ikeji bi mi ga vzeli nazaj še isti dan in mi vrnili denar.
Nov Gorenje bojler 80l, kombiniran je točil že, ko še ni bil pod tlakom.
1 teden sem imel komplikacije z njim. Med tem časom sem se "tuširal" z vodo ogreto na plinu. Sedaj mi bodo vrnili denar.
V Ikeji bi mi ga vzeli nazaj še isti dan in mi vrnili denar.
Ganon ::
Na ta način lahko izločaš enega proizvajalca za drugim, pri vseh se dogajajo okvare, odvisno od sreče. Pri starih starših je pri Boschevi zamrzovalni skrinji odpovedal kompresor po dobrem letu delovanja. In, kaj zdaj? Se dogaja.
T_F_7 ::
Bom recikliral temo. Kupujem bojler od 80 do 100 litrov. Raje bi videl 100l, če ni neke bistvene razlike v izgubi energije.
Nekaj 80l kandidatov:
TGRBL80SM | Toplotne izgube (kWh/24) - 1.4 | 1309 kWh/annum
FTG80SM | Toplotne izgube (kWh/24) - 1.91 | 1299 kWh/annum
OGB80SM | Toplotne izgube (kWh/24) - 0.86 | 1254 kWh/annum
LYDOS PLUS EU | Toplotne izgube na 65°C - 1,35 | 1284 kWh/annum
VELIS EVO EU | Toplotne izgube na 65°C - 1,50 | 1284 kWh/annum
VELIS WI-FI | 1284 kWh/annum
Med temi me najbolj mika OGB80SM s presenetljivo precej nižjo izgubo v primerjavi z ostalimi, čeprav letna poraba ni bistveno nižja od ostalih. Morda so se zatipkali na prodajačevi spletni strani?
Kaj mi svetujete? Morda kakšno drugo blagovno znamko?
Nekaj 80l kandidatov:
TGRBL80SM | Toplotne izgube (kWh/24) - 1.4 | 1309 kWh/annum
FTG80SM | Toplotne izgube (kWh/24) - 1.91 | 1299 kWh/annum
OGB80SM | Toplotne izgube (kWh/24) - 0.86 | 1254 kWh/annum
LYDOS PLUS EU | Toplotne izgube na 65°C - 1,35 | 1284 kWh/annum
VELIS EVO EU | Toplotne izgube na 65°C - 1,50 | 1284 kWh/annum
VELIS WI-FI | 1284 kWh/annum
Med temi me najbolj mika OGB80SM s presenetljivo precej nižjo izgubo v primerjavi z ostalimi, čeprav letna poraba ni bistveno nižja od ostalih. Morda so se zatipkali na prodajačevi spletni strani?
Kaj mi svetujete? Morda kakšno drugo blagovno znamko?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: T_F_7 ()
pwn3rrr ::
Jaz imam Velis EVO 80, glavni razlog, da sem se odločil zanj je bila možnost horizontalne montaže, tako da sem ga lepo spravil pod strop in me ne ovira. Je tudi zelo tanek, na račun tega je potem malo slabša izolacija, horizontalna montaža zagotovo tudi vpliva na manjšo količino segrete vode, čeprav je v specifikacijah drugače zapisano. Nekateri pišejo, da je s časoma postal precej hrupen, meni po cca. pol leta še vedno deluje praktično neslišno.
Če oblika bojlerja in sama postavitev ne igrata vloge, bi se osebno verjetno bolj nagibal k nakupu Gorenja, v povprečju se mi zdi, da imajo daljšo življenjsko dobo, tudi materiali naj bi bili kvalitetnejši, mnenja po forumih so pa precej različna.
Če oblika bojlerja in sama postavitev ne igrata vloge, bi se osebno verjetno bolj nagibal k nakupu Gorenja, v povprečju se mi zdi, da imajo daljšo življenjsko dobo, tudi materiali naj bi bili kvalitetnejši, mnenja po forumih so pa precej različna.
Jure14 ::
Čisto vseeno, katerega vzameš.
Naj ima čim manj pameti, pa enostaven termostat.
Izgube: itak ne boš grel vode na več kot 55C, ker pri 58C se začne zelo izločat kamen iz vode in nabirat na grelcu.
Moji kriteriji za bojler:
1. nič elektronike, mehanski termostat
2. debelina izolacije
3. cena
Garancija ni važna, ker če upoštevaš točko 1), nima kaj crknit.
Naj ima čim manj pameti, pa enostaven termostat.
Izgube: itak ne boš grel vode na več kot 55C, ker pri 58C se začne zelo izločat kamen iz vode in nabirat na grelcu.
Moji kriteriji za bojler:
1. nič elektronike, mehanski termostat
2. debelina izolacije
3. cena
Garancija ni važna, ker če upoštevaš točko 1), nima kaj crknit.
T_F_7 ::
@pwn3rrr: zkj potem nisi raje vzel TGRBL80SM?
@Jure14: ne verjamem, da še obstjajo takšni brez elektronike
@Jure14: ne verjamem, da še obstjajo takšni brez elektronike
pwn3rrr ::
@pwn3rrr: zkj potem nisi raje vzel TGRBL80SM?
Ker bi mi teh dodatnih 20 cm v "globino" napram Velisu bilo v napoto zaradi prostorske stiske, Velis je tudi montiran na steno, tale od Gorenja je pa v strop, kar bi pri meni prestavljalo še dodatno težavo, ker sem ga med adaptacijo kopalnice spustil in poknaufal.
steev ::
Ne priporočam Aristona, če bo montiran na območju Ljubljane oz. tam kjer je zelo trda voda. Pri meni so po pol leta menjali grelce, ker je bil glasen kot avion. Ne moreš verjeti, koliko kamna se lahko nabere. Zdaj po dveh mesecih se zopet sliši, sicer ne tako kot prej, ampak bomo še videli.
Druga težava je pokanje, neodvisno ali greje ali ne - bi rekel, da poka (pretanka) pločevina zaradi temperaturnih šokov.
Tretja težava tega grelnika pa je ta, da zelo ubije pretok vode. Ko sta odprta tuš in pipa, bi se najraje zjokal. Sem mislil, da je problem v predolgih ceveh do bojlerja, pa ja test z bypassom mimo bojelerja to ovrgel. Saj mogoče se ta problem pojavi tudi pri drugih grelnikih, ampak pri teh slim grelnkih, ki sta v bistvu dva grelnika v enem, imaš dve dolgi zajemni cevi in še "šlingo" med obema rezervoarjema. Klasičen bojler ima samo eno zajemno cev.
Grelnik imam montiran horizontalno. Sem hotel zamenjati za klasičen grelnik, pa je problem vseh teh klasičnih grelnikov, da pri horizontalni vgradnji priključek za dotok ni čisto na dnu, ampak bolj proti sredini, kar pomeni, da nikakor ne moreš izprazniti celotnega bojlerja, ampak vedno ostane enih 40% vode v njem. Torej bi bilo servisiranje le-tega zelo oteženo. Pri 120 l bojelerju bi to pomenilo, da je v bojlerju poleg svojih ~30 kg še za 50 kg vode. Pač štirje bi morali bit, da bi ga sneli.
Tako sem obsojen na te slim grelnike. Jaz bi pogledal še pri Gorenju, imajo indentični bojler. Ampak je spet problem, ker ima mokre grelce.
Sem pa zadnjič odkril Tesy grelnik. Isto slim, verjetno gre vijak na vijak z Aristonom ali Gorenjem. S to razliko, da ima suhe grelce.
https://tesy.com/products/electric-wate...
Druga težava je pokanje, neodvisno ali greje ali ne - bi rekel, da poka (pretanka) pločevina zaradi temperaturnih šokov.
Tretja težava tega grelnika pa je ta, da zelo ubije pretok vode. Ko sta odprta tuš in pipa, bi se najraje zjokal. Sem mislil, da je problem v predolgih ceveh do bojlerja, pa ja test z bypassom mimo bojelerja to ovrgel. Saj mogoče se ta problem pojavi tudi pri drugih grelnikih, ampak pri teh slim grelnkih, ki sta v bistvu dva grelnika v enem, imaš dve dolgi zajemni cevi in še "šlingo" med obema rezervoarjema. Klasičen bojler ima samo eno zajemno cev.
Grelnik imam montiran horizontalno. Sem hotel zamenjati za klasičen grelnik, pa je problem vseh teh klasičnih grelnikov, da pri horizontalni vgradnji priključek za dotok ni čisto na dnu, ampak bolj proti sredini, kar pomeni, da nikakor ne moreš izprazniti celotnega bojlerja, ampak vedno ostane enih 40% vode v njem. Torej bi bilo servisiranje le-tega zelo oteženo. Pri 120 l bojelerju bi to pomenilo, da je v bojlerju poleg svojih ~30 kg še za 50 kg vode. Pač štirje bi morali bit, da bi ga sneli.
Tako sem obsojen na te slim grelnike. Jaz bi pogledal še pri Gorenju, imajo indentični bojler. Ampak je spet problem, ker ima mokre grelce.
Sem pa zadnjič odkril Tesy grelnik. Isto slim, verjetno gre vijak na vijak z Aristonom ali Gorenjem. S to razliko, da ima suhe grelce.
https://tesy.com/products/electric-wate...
:|
pwn3rrr ::
Trda voda bo problem pri vseh bojlerjih z mokrimi grelci...
Osebno sicer še nisem opazil oz. imel problemov s pretokom vode, če bi bila tuš in pipa naenkrat odprta... bi rekel, da se to zna pojaviti takrat, ko se na ceveh nabere že precej kamna in to za seboj potegne še ostale stvari (hrup, daljši čas za segrevanje vode, večja poraba energije, krajša življenjska doba...)
@steev, na kakšno temperaturo pa segrevaš vodo? Vodni kamen naj bi se začel kristalizirati pri okoli 58°C, pod to temperaturo se ga ne izloča praktično nič. Obstajajo tudi magnetni nevtralizatorji, ki preko magnetnega polja spremenijo kemično sestavo vode (jo pozitivno namagnetijo) in s tem preprečujejo nastajanje vodnega kamna. Bi rekel, da bi nastavljena temperatura grelca na okoli 60°C + nevtralizator morala praktično čisto preprečiti nastajanje kamna.
Osebno sicer še nisem opazil oz. imel problemov s pretokom vode, če bi bila tuš in pipa naenkrat odprta... bi rekel, da se to zna pojaviti takrat, ko se na ceveh nabere že precej kamna in to za seboj potegne še ostale stvari (hrup, daljši čas za segrevanje vode, večja poraba energije, krajša življenjska doba...)
@steev, na kakšno temperaturo pa segrevaš vodo? Vodni kamen naj bi se začel kristalizirati pri okoli 58°C, pod to temperaturo se ga ne izloča praktično nič. Obstajajo tudi magnetni nevtralizatorji, ki preko magnetnega polja spremenijo kemično sestavo vode (jo pozitivno namagnetijo) in s tem preprečujejo nastajanje vodnega kamna. Bi rekel, da bi nastavljena temperatura grelca na okoli 60°C + nevtralizator morala praktično čisto preprečiti nastajanje kamna.
steev ::
Mam nastavljeno na 60°C, ker če dam manj, je pa pretok še slabši, ker rabiš toliko manj hladne vode zmešati, da dobiš toplo ven.
Dočim frend je za test fural Aristona na 80°C en mesec. Nobenega pokanja ali glasnosti. Sam ne živi v Lj.
Dočim frend je za test fural Aristona na 80°C en mesec. Nobenega pokanja ali glasnosti. Sam ne živi v Lj.
:|
Djole ::
Zdravo, obujam temo v upanju na pomoc pri nakupu bojlerja. Stari bojler, ki je ze bil v stanovanju po vselitvi, je zacel spuscati. Rad bi kupil novega in sicer 80l, toliko kot je trenutni. Pri prebiranju prejsnjih postov sem opazil, da vas je nekaj omenilo, da je v primeru trde vode priporocljiv bojler s suhim grelcem. Glede na to, da sem med guglanjem bojlerjev opazil, da jih ima zelo malo navedeno vrsto grelca, me zanima ali lahko morda kdo priporoci kaksnega iz lastnih izkusenj? Oz vsaj pomoc pri izbiri z nasvetom, morda linkom kaksnim je dobrodosla :) Vseeno katera znamka, predvidevam, da je potrebujem takega s suhim grelcem(glede na to, da imamo tu kar trdo vodo), verjetno cim manj elektronike, itd?
Oktan ::
Zdravo, crknil Gorenje tiki 80L v kopalnici v bloku. Star vsaj 15 let. Gledam da bi kupil poceni novega za 99EUR, saj se bo v roku 2-3let renovirala kopalnica in nisem siguren kako bo nova postavitev.
Je to za kaj? https://www.merkur.si/grelnik-vode-bojl...
Je to za kaj? https://www.merkur.si/grelnik-vode-bojl...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Oktan ()
mirator ::
Če imaš namen kasneje kupiti nov bojler, potem kupi sedaj pač najcenejšega. Vsi bojlerji imajo grelce moči 1500W ali 2000W in termostate, ki merijo temperaturo vode. Cenovno pa se razlikujejo verjetno glede izolacije (pri dražjih, se pravi pri dobri izolaciji je vklop termostata počasnejši, pri cenejših pa je slabša izolacija in se termostat večkrat vklaplja). Je pa vse vseeno odvisno tudi od temperature prostora. Strošek porabe el. energije je tako odvisen od št. vklopov termostata. Seveda na to vpliva tudi raba tople vode.
hojnikb ::
Zdravo, crknil Gorenje tiki 80L v kopalnici v bloku. Star vsaj 15 let. Gledam da bi kupil poceni novega za 99EUR, saj se bo v roku 2-3let renovirala kopalnica in nisem siguren kako bo nova postavitev.
Je to za kaj? https://www.merkur.si/grelnik-vode-bojl...
zakaj pa ne menjaš samo grelca?
#brezpodpisa
bm1973 ::
Kdo mu bo zamenjal grelec, če ga sploh lahko dobi?
Za 100 EUR pač kupiš novega, pa basta.
Za foro lahko popraviš starega, malo za vajo...
Za 100 EUR pač kupiš novega, pa basta.
Za foro lahko popraviš starega, malo za vajo...
Oktan ::
Ja ravno to zdaj gledam ker sem ugotovil da gre za 2x1000w suhi grelec. Če prav razumem to pomeni da ni v vodi ampak v prirobnici in ni treba vsega ven stočit?
A je to enostavno za zamenjat za laika? Samo grelec ali še kaj rabim? To prirobnico in tesnilo ne rabim menjat?
A je to enostavno za zamenjat za laika? Samo grelec ali še kaj rabim? To prirobnico in tesnilo ne rabim menjat?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Oktan ()
fikus_ ::
Najprej poglej v kakšnem stanju je bojler tam okrog grelca (snameš okrasni pokrov), lahko da je kaj rjavo, oksidirano,... Če imaš kakšnega znanca, ki je bolj domač s tem, naj pogleda.
Če je na pogled OK, potem je smiselno popravilo.
Če je na pogled OK, potem je smiselno popravilo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
joez7 ::
Zdravo, crknil Gorenje tiki 80L v kopalnici v bloku. Star vsaj 15 let. Gledam da bi kupil poceni novega za 99EUR, saj se bo v roku 2-3let renovirala kopalnica in nisem siguren kako bo nova postavitev.
Je to za kaj? https://www.merkur.si/grelnik-vode-bojl...
zakaj pa ne menjaš samo grelca?
Fantje, bojler (vsaj 80l) se menja na nekje 6let. Vse kar je več je podarjeno. Grelec na starem se ne menja. Menjava je nujna zaradi usedlin v bojlerju. Če se maš rad - zamenjaš. Pa ne pozabit na raztezno posodo za varnostnim ventilom. Če grejete pod 45°C je bistveno manj kamna. Na legionelo pozabite - kjer je poraba vode večja (dnevna) od volumna bojlerja je ni. Za 80l bojler je zadosti 3 do 5l posoda.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Oktan ::
fikus_ ::
Po slikah prirobnica zgleda OK. Koliko je pa vodnega kamna v vodi. Lahko da ga je v bojlerju precej in so se grelci pregrevali.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Oktan ::
Verjetno je kar dosti kamna ker vsaj 10let ni bil nič čiščen, stanovanje je v LJ.
Vidim da samo odvijem vijak in zamenjam grelec edino ta priklop mi ni jasno kako je spojen ker ga ne morem samo dol potegnit. To rabim neko posebno orodje da stisne? Kako ga sprostim da ga dobim dol in potem nazaj stisnem na novi grelec?
Brez čiščenja kamna nima smisla dajat novi grelec zdaj noter verjetno ne?
Vidim da samo odvijem vijak in zamenjam grelec edino ta priklop mi ni jasno kako je spojen ker ga ne morem samo dol potegnit. To rabim neko posebno orodje da stisne? Kako ga sprostim da ga dobim dol in potem nazaj stisnem na novi grelec?
Brez čiščenja kamna nima smisla dajat novi grelec zdaj noter verjetno ne?
fikus_ ::
"....edino ta priklop mi ni jasno kako je spojen ker ga ne morem samo dol potegnit."
To misliš električni kabel/kabel čevelj? Vzemi klešče. bi moralo iti dol potegniti.
Pred menjavo grelcev bi bilo dobro pogledati noter, koliko je vodnega kamna in očistiti.
To misliš električni kabel/kabel čevelj? Vzemi klešče. bi moralo iti dol potegniti.
Pred menjavo grelcev bi bilo dobro pogledati noter, koliko je vodnega kamna in očistiti.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
AtaStanko ::
Fantje, bojler (vsaj 80l) se menja na nekje 6let. Vse kar je več je podarjeno. Grelec na starem se ne menja. Menjava je nujna zaradi usedlin v bojlerju. Če se maš rad - zamenjaš. Pa ne pozabit na raztezno posodo za varnostnim ventilom. Če grejete pod 45°C je bistveno manj kamna. Na legionelo pozabite - kjer je poraba vode večja (dnevna) od volumna bojlerja je ni. Za 80l bojler je zadosti 3 do 5l posoda.
Mene pa zanima zakaj so sedaj te raztezne posode postale tak hit. Kaj je to neka modna muha ali kaj. Zakaj dajat vmes raztezno posodo, če je bilo prej 50 let OK brez. Govorim za bojler 80L v bloku?
AtaStanko ::
Zato, da vodovodar lahko zaračuna še dodatnih 200 EUR...
Ja pomoje da res. Moji sosedi stari tam okol 70 so pred kakšnim mesecem dni prišli menjat bojler in ji vmes še uturili to raztezno posodo. Res mi ni jasno zakaj sedaj, ko pa je prej bilo 50let vse ok brez te raztezne posode, no mislim da gre za 50L ne 80L. Ne vem ali so ji dali not kakšen poseben bojler tega nisem preverjal samo ko sva govorila mi je to povedala. Moram prav it enkrat pogledat kako so ji to namontirali in kam v tisto majhno kopalnico.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: AtaStanko ()
Daniel ::
Fantje, bojler (vsaj 80l) se menja na nekje 6let. Vse kar je več je podarjeno. Grelec na starem se ne menja. Menjava je nujna zaradi usedlin v bojlerju. Če se maš rad - zamenjaš. Pa ne pozabit na raztezno posodo za varnostnim ventilom. Če grejete pod 45°C je bistveno manj kamna. Na legionelo pozabite - kjer je poraba vode večja (dnevna) od volumna bojlerja je ni. Za 80l bojler je zadosti 3 do 5l posoda.
Mene pa zanima zakaj so sedaj te raztezne posode postale tak hit. Kaj je to neka modna muha ali kaj. Zakaj dajat vmes raztezno posodo, če je bilo prej 50 let OK brez. Govorim za bojler 80L v bloku?
Če nimaš nepovratnega ventila na vstopu vode v objekt / stanovanje, potem raztezna posoda nima nekega pomena. Če ga pa imaš, jo pa rabiš, drugače bo slej ko prej nekaj razgnalo.
fikus_ ::
V večstanovanjskih novogradnjah, ko pride voda v stanovanje se daje nepovratni ventil, da ni možnosti, da bi voda tekla nazaj in onesnažila skupne vode.
Če se da nepovratni ventil pred bojler in je cev od bojlerja do pipe kratka, lahko precej naraste tlak vode pri segrevanju npr. od 20 do 80°C. Ta nepovratni ventil ima ponavadi tudi varnostni ventil, ki v tem primeru spusti čez, kar se opazi kot kapljanje vode.
Zato se vgrajuje raztezne posode za pitno vodo.
Če se da nepovratni ventil pred bojler in je cev od bojlerja do pipe kratka, lahko precej naraste tlak vode pri segrevanju npr. od 20 do 80°C. Ta nepovratni ventil ima ponavadi tudi varnostni ventil, ki v tem primeru spusti čez, kar se opazi kot kapljanje vode.
Zato se vgrajuje raztezne posode za pitno vodo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
joez7 ::
Fantje, bojler (vsaj 80l) se menja na nekje 6let. Vse kar je več je podarjeno. Grelec na starem se ne menja. Menjava je nujna zaradi usedlin v bojlerju. Če se maš rad - zamenjaš. Pa ne pozabit na raztezno posodo za varnostnim ventilom. Če grejete pod 45°C je bistveno manj kamna. Na legionelo pozabite - kjer je poraba vode večja (dnevna) od volumna bojlerja je ni. Za 80l bojler je zadosti 3 do 5l posoda.
Mene pa zanima zakaj so sedaj te raztezne posode postale tak hit. Kaj je to neka modna muha ali kaj. Zakaj dajat vmes raztezno posodo, če je bilo prej 50 let OK brez. Govorim za bojler 80L v bloku?
Raztezne so postale nuja, odkar majo števci za vodo nepovratni ventil (stari ga niso meli), ob segrevanju vode se ta širi in povzroča pritisk (če maš srečo, ti kaplja pri varnostnemu ventilu) in ta pritisk poškoduje bojler - prirobnico. Strošek raztezne posode je ~30€ z montažo.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
joez7 ::
Verjetno je kar dosti kamna ker vsaj 10let ni bil nič čiščen, stanovanje je v LJ.
Vidim da samo odvijem vijak in zamenjam grelec edino ta priklop mi ni jasno kako je spojen ker ga ne morem samo dol potegnit. To rabim neko posebno orodje da stisne? Kako ga sprostim da ga dobim dol in potem nazaj stisnem na novi grelec?
Brez čiščenja kamna nima smisla dajat novi grelec zdaj noter verjetno ne?
Prvo vzami inštrument v roke in zmeri grelce (~45 ohm) skoraj nikoli ne gresta oba grelca. Zmeri tudi termostat in termično varovalko (ta ponavari gre prva). Za snemanje kabel čevljev rabiš iglo - majo varovanje pred snemanjem (pa očala). Če nimaš inštrumenta - uporabi žarnico - će sveti na grelcu - potem je grelec fuč, če ne sveti išči kje ne gre skozi. Sem že mel primer - slab stik v razvodnici ali kopalniškem stikalu (pa so prvo menjali bojler - potem, pa zakaj nov ne greje.)
Na sliki maš suhe grelce - najbolj enostavna menjava. Če boš razkopaval prirobnico - verjetno brez novega tesnila nebo šlo.
Takšno je stanje, meni zgleda kar ok.
Pušča nič. Elektronika vse dela lučka samo pač ne greje.
Po drugi sliki sodeč maš sproženo termično varovalko. Pritisni mali rdeči gumbek na varovalki in preveri, če ti greje.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
AtaStanko ::
Fantje, bojler (vsaj 80l) se menja na nekje 6let. Vse kar je več je podarjeno. Grelec na starem se ne menja. Menjava je nujna zaradi usedlin v bojlerju. Če se maš rad - zamenjaš. Pa ne pozabit na raztezno posodo za varnostnim ventilom. Če grejete pod 45°C je bistveno manj kamna. Na legionelo pozabite - kjer je poraba vode večja (dnevna) od volumna bojlerja je ni. Za 80l bojler je zadosti 3 do 5l posoda.
Mene pa zanima zakaj so sedaj te raztezne posode postale tak hit. Kaj je to neka modna muha ali kaj. Zakaj dajat vmes raztezno posodo, če je bilo prej 50 let OK brez. Govorim za bojler 80L v bloku?
Raztezne so postale nuja, odkar majo števci za vodo nepovratni ventil (stari ga niso meli), ob segrevanju vode se ta širi in povzroča pritisk (če maš srečo, ti kaplja pri varnostnemu ventilu) in ta pritisk poškoduje bojler - prirobnico. Strošek raztezne posode je ~30€ z montažo.
To je že 50 let isto, nobene spremembe. Števec je v kleti za celo stavbo že 50 let. Nepovratni ventil je pred bojlerjem. To je itak nuja. Če je bilo do sedaj ok ne vem zakaj ne bi bilo še naprej.
joez7 ::
Ni isti števec že 50let. Ti ga menjajo na 3 do 5 let zaradi žiga. Vsakič dobiš novega!
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
AtaStanko ::
Ja samo ta števec je v kleti za cel blok. V tem bloku ima samo ta ena stranka raztezno posodo sedaj cca pol leta.
miro2x ::
Ker sta na bojlerju 2 grelca, je skoraj gotovo na ohišju gumb za hitro gretje, s katerim vklopiš oba naenkrat. Skoraj nemogoče se mi zdi, da bi naenkrat odpovedala oba.
Tako, da je mogoče izpadel varnostni termostat z rdečim gumbom.
Tako, da je mogoče izpadel varnostni termostat z rdečim gumbom.
joez7 ::
Ja samo ta števec je v kleti za cel blok. V tem bloku ima samo ta ena stranka raztezno posodo sedaj cca pol leta.
Zato, ker je izvajalec naredil tako kot mora.
Tisti 50let, pa verjetno nimajo nepovratnega ventila - ali pa je ta zanič. Nepovratni ventil, varnostni ventil se vedno da nov ob menjavi bojlerja.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
joez7 ::
https://multistore.si/izdelek/varnostni...
Da gdo ne reče, da je drag. Ponavadi je nov kar zraven bojlerja.
Da gdo ne reče, da je drag. Ponavadi je nov kar zraven bojlerja.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
AtaStanko ::
Ja samo ta števec je v kleti za cel blok. V tem bloku ima samo ta ena stranka raztezno posodo sedaj cca pol leta.
Zato, ker je izvajalec naredil tako kot mora.
Tisti 50let, pa verjetno nimajo nepovratnega ventila - ali pa je ta zanič. Nepovratni ventil, varnostni ventil se vedno da nov ob menjavi bojlerja.
Ah nehaj že pisat neumnosti. V 50ih letih sem zamenjal najmanj 5 bojlerjev in vedno dal nazaj star ali nedelujoč ventil ali pa ga sploh nisem dal. Prav tako vsi izvajalci v 50 tih letih pri ostalih 20 tih strankah.
joez7 ::
Tut po levi gre, pa v enosmerno, če še pa... gre.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Oktan ::
Sem se odločil zamenjat bojler za novega.
Kupil sem Gorenje tiki GB80OR.
Kupil sem tudi tale varnostni ventil v Merkurju
https://www.merkur.si/varnostni-ventil-...
Zdaj sem pa v dvomih če sem prav kupil, ker bojler je 6 bar, ta varnostni ventil piše da je 7,8 bar, v navodilih bojlerja pa piše da mora biti varnostni ventil z povišanje max 1bar kar pomeni da bi moral biti 7bar?
Pa še to da sem imel zdaj na predhodniku tega bojlerja takega z "pipico", kar če gledam recimo tega https://multistore.si/izdelek/varnostni...
za katerega piše da je varnostni in nepovratni. Tisti iz merkurja pa je samo varnostni?
Še slika obstoječega stanja.
A bi lahko tudi kar tega starega uporabil glede na to da je tudi prejšnji bojler 6bar, ali je bolje da se to menja (star je vsaj 10let+)
Kupil sem Gorenje tiki GB80OR.
Kupil sem tudi tale varnostni ventil v Merkurju
https://www.merkur.si/varnostni-ventil-...
Zdaj sem pa v dvomih če sem prav kupil, ker bojler je 6 bar, ta varnostni ventil piše da je 7,8 bar, v navodilih bojlerja pa piše da mora biti varnostni ventil z povišanje max 1bar kar pomeni da bi moral biti 7bar?
Pa še to da sem imel zdaj na predhodniku tega bojlerja takega z "pipico", kar če gledam recimo tega https://multistore.si/izdelek/varnostni...
za katerega piše da je varnostni in nepovratni. Tisti iz merkurja pa je samo varnostni?
Še slika obstoječega stanja.
A bi lahko tudi kar tega starega uporabil glede na to da je tudi prejšnji bojler 6bar, ali je bolje da se to menja (star je vsaj 10let+)
joez7 ::
Ta iz merkurja je tudi nepovratni - ni straha. Tisto za 1bar, je mišljeno za delovni tlak. To pomeni, da če maš delovni tlak 4bar, mora bit varnostni vsaj 4+1=5bar, če je tvoj varnostni 6 ali 7bar je še vedno pravi.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Gorenjev bojlerOddelek: Loža | 2367 (567) | miha98 |
» | Nenavadni pritiski/zvoki v novem bojlerjuOddelek: Loža | 1494 (1136) | plejr |
» | Po zamenjavi števca vode pušča varnostni ventil pri bojlerjuOddelek: Loža | 6307 (5059) | starfotr |
» | Reducirni ventil kaže narobeOddelek: Loža | 2282 (1807) | shm |
» | Glasen bojler ob segrevanju !?Oddelek: Loža | 8084 (7677) | Netrunner |