» »

Po zamenjavi števca vode pušča varnostni ventil pri bojlerju

Po zamenjavi števca vode pušča varnostni ventil pri bojlerju

srus ::

Individualna stanovanjska hiša, vse je delovalo bp. Potem pa Komunala zamenja števec hladne vode in nam začne puščati varnostni ventil pri bojlerju v kopalnici. Komunala to reši enostavno z objavo take novice: https://www.komunala-kranj.si/zakaj-pus...

Če povzamem - novi števec ima nepovratni ventil, vgradite ekspanzijsko posodo.

Začnem klicariti obrtnike naokoli in en predlaga samo zamenjavo varnostnega ventila pri bojlerju. Mislite, da bi bilo to OK? Da bi bilo varno in hkrati rešilo problem kapljanja.
Bojler je GorenjeTiki 80 lit, 6 bar. Pritisk hladne vode v napeljavi je dober, se mi zdi nad povprečjem. Nateče se približno 1 - 2 dcl vode na dan.

NovakJ ::

Vsekakor ekspanzija, je edina pravilna rešitev.

TheBlueOne ::

Ekspanzijska je sigurno optimalna resitev. Ce pa se tlak ne bistveno spreminja zaradi teh in onih razlogov pa zna biti OK, ce zamenjas tisti ventil. Samo bo sigurno neka obremenitev za sistem, ce ni ekspanzijske.

Zgodovina sprememb…

Likalnik ::

ne vem zakaj bi sploh razmišljal in se obremenjeval ter iskal alternative kot pa direktno vgradil ekspanzijsko posodo in imaš za vedno rešeno težavo....strošek je mizern

fikus_ ::

Možno da ima novi števec vgrajen nepovratni ventil in ti zaradi tega pušča varnostni pri segrevanju vode.
Če je to, vgradi ekspanzijsko za sanitarno vodo.
Tule je nekaj izbire in cena, da več koliko stroška lahko pričakuješ.
https://www.instal.si/raztezne-posode-s...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

bbbbbb2015 ::

srus je izjavil:

Individualna stanovanjska hiša, vse je delovalo bp. Potem pa Komunala zamenja števec hladne vode in nam začne puščati varnostni ventil pri bojlerju v kopalnici. Komunala to reši enostavno z objavo take novice: https://www.komunala-kranj.si/zakaj-pus...

Če povzamem - novi števec ima nepovratni ventil, vgradite ekspanzijsko posodo.

Začnem klicariti obrtnike naokoli in en predlaga samo zamenjavo varnostnega ventila pri bojlerju. Mislite, da bi bilo to OK? Da bi bilo varno in hkrati rešilo problem kapljanja.
Bojler je GorenjeTiki 80 lit, 6 bar. Pritisk hladne vode v napeljavi je dober, se mi zdi nad povprečjem. Nateče se približno 1 - 2 dcl vode na dan.


Ekspanzijska posoda za hladno vodo je *edina* rešitev. Zaradi gretja vode in fluktuacij pritiska lahko pride do nekajbarnih pritiskov na omrežje.

Nam je puščal reducirni ventil pri pralnem stroju, ki varuje pralni stroj pred previsokim pritiskom hladne vode.

To, da ti kaplja, je seveda še najmanjši problem. Lahko ti poči in boš imel poplavo nenormalno.

Komunale to sedaj vgrajujejo, ker sicer njim poči cev na - ulici. Iz istih razlogov, kot bi eventuelno počila tebi cev v stanovanju. Previsok trenutni pritisk. Ekspanzijska posoda nivelira tebi pritisk lokalno v stanovanju/hiši.

Zgodovina sprememb…

BCSman ::

Do koliko še lahko nivelira ekspanzijska?

fikus_ ::

Odvisno, kako velika je.
Priporočeno je okrog 5% volumna ogrevane vode.
Torej pri 80l boljlerju okrog 4l
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

TheBlueOne ::

BCSman je izjavil:

Do koliko še lahko nivelira ekspanzijska?


Se gre bolj za volumen kot tlak. Torej koliko lahko povecas volumen v sistemu brez da se znatno povisa tlak.

bbbbbb2015 ::

fikus_ je izjavil:

Odvisno, kako velika je.
Priporočeno je okrog 5% volumna ogrevane vode.
Torej pri 80l boljlerju okrog 4l


Vzameš 10L ekspanzijsko. Ekspanzijska posoda je jeklenka, kjer je noter napumpana zračnica. Ponavadi tam na 1,7 do 2,2 bara. Saj ti ponavadi na posodi piše.

Če imaš v omrežju hipotetično 3 bare (pa že to je visok pritisk), ko dodaš ekspanzijsko, voda vdre na zunanji obod zračnice, ter stisne zračnico, da je zrak v zračnici pod pritiskom 3 bare. Če se pritisk hipno poveča na 4 bare, ter voda dodatno stisne zračnico, na recimo 3,1 bara. Ekspanzijska je tako znižala tlak iz 4 bare na 3,1 bara. Treba pa je razumeti, da je ekspanzijska napolnjena z zrakom in tudi z vodo, ko je pod pritiskom. Zato vzameš 10L, da pobira špice na zgoraj omenjeni volumen vode.

Prevelika ekspanzijska ni problem,pač se napolni z vodo. Premajhna pa seveda ne more pobirati špic kvalitetno.

Stikalo ::

Prav je da je komunala vgradila nepovratni ventil. Tam kjer jih ni, ko zmanjka vode v omrežju odteče vsa packarija iz hiš nazaj v javni vodovod.

fikus_ ::

Jaz imam pri 170l bojlerju 10l in dela dobro.
Pri montaži ekspanzijske je potrebno izmeriti tlak vode in temu prilagoditi tlak v ekspanzijski.

Npr. normalen tlak vode je 3 bar, tlak v ekspanzijski pa naj bi bil okrog 3,1-3,2 bar. Nekateri dajejo v eks. tudi manjši tlak, za to pa mora biti malo večja eks..
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

bbbbbb2015 ::

Stikalo je izjavil:

Prav je da je komunala vgradila nepovratni ventil. Tam kjer jih ni, ko zmanjka vode v omrežju odteče vsa packarija iz hiš nazaj v javni vodovod.


Načeloma ja. Samo je treba jasno povedati ljudem, da bodo sedaj lahko imeli variacijo v pritisku, ki lahko privede do kapljanja ali pa jim cev za hladno vodo poči.

Seveda, če so na obrobju mesta, pa imajo nizek pritisk, tega glih ne bodo čutili. Ali pa če so v visokih nadstropjih pa imajo itak šibek pritisk.

Če imajo pa konstantno nad dva bara in občasno naraste, to pa je pri starejših vodovodih recept za katastrofo. Pa saj tudi pri novih je. Nam je počila cev za hladno vodo, v bistvu matica, pač ni zdržala pritiska. K sreči ajd je bila škoda, samo smo vodo naglo zaprli. Če bi bili na dopustu, bi pa to bilo zelo drugače.

TheBlueOne ::

bbbbbb2015 je izjavil:


Vzameš 10L ekspanzijsko. Ekspanzijska posoda je jeklenka, kjer je noter napumpana zračnica. Ponavadi tam na 1,7 do 2,2 bara. Saj ti ponavadi na posodi piše.


Ti menjas za centralno in pitno vodo. Sej je menda napisal, da ima v sistemu 6 bar, ce ima ekspanzijska potem do 2.2 bo polna in brez ucinka.

Notri praviloma nima zracnice ampak membrano. Na vsaki strani mora biti podoben tlak.

Ekspanzijske imas prakticno vseh velikosti in za prakticno vsak tlak v uporabi. Kot "vseh" mislim tega kar se uporablja.

Drugace je brez nepovratnega problem se, da lahko kdo kaksno dezevnico potisne v sistem, ce jo ima kdo nepravilno vezano in mu ponori pumpa. Menda niti ni tako redko.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

"da ima v sistemu 6 bar"

Varnostni je nastavljen na 6 bar.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

feryz ::

Pri bojlerju se ne vgrajuje varnostni ventil, ampak varnostno - nepovratni.
Očitno je bila napeljava narobe narejena, pa imaš zdaj probleme zaradi tega.
Če bi bilo že v štartu pravilno narejeno, potem nepovratni pri števcu ne bi vplival na to.

bbbbbb2015 ::

TheBlueOne je izjavil:

bbbbbb2015 je izjavil:


Vzameš 10L ekspanzijsko. Ekspanzijska posoda je jeklenka, kjer je noter napumpana zračnica. Ponavadi tam na 1,7 do 2,2 bara. Saj ti ponavadi na posodi piše.


Ti menjas za centralno in pitno vodo. Sej je menda napisal, da ima v sistemu 6 bar, ce ima ekspanzijska potem do 2.2 bo polna in brez ucinka.


Ekspanzijska posoda je za vodo enaka, rdeča je za vročo vodo, modra za mrzlo. Centralna ima tam nekje do 3 bare zeleno polje, čeprav mi imamo 2 bara. Pitna voda je tlak ponavadi nad 2,2 bara - to je v redu tlak. Tam 3 bare, to je že lep tlak. 4 bare je sicer možno, recimo podpostaja za vodo dviguje hidrantni tlak na 4 bare (brez tega dviga je cca 2 bara v najvišji etaži).

Pri 6 barih to pa bo nekje počilo. Morda pri 6 ne, pri 6,1 pa bo.

V razteznih je kar navadna gumasta zračnica. Nobene "membrane" ni. Zračnici lahkoseveda ventil spusti, pač je treba vzeti manometer in kompresor in napumpati ekspanzijsko.

Tlak 1,7 bara v ekspanzijski pomeni, toliko je vsa zračnica. Čim se dovaja voda, tlak seveda narašča. Če iztisne zrak na polovico, je tlak v ekspanzijski 3,4 bara. Piše ti vse na ekspanzijski. Tudi to, kakšen max. tlak prenese. Ponavadi so testirane do 10 barov. Ampak to so bolj varnostni testi.

bbbbbb2015 ::

feryz je izjavil:

Pri bojlerju se ne vgrajuje varnostni ventil, ampak varnostno - nepovratni.
Očitno je bila napeljava narobe narejena, pa imaš zdaj probleme zaradi tega.
Če bi bilo že v štartu pravilno narejeno, potem nepovratni pri števcu ne bi vplival na to.


Ni nepovratnega ventila pri bojlerju. A si nor? Obstaja sam varnostni ventil, ki je nastavljen ponavadi na 6 barov.

Če bi bil nepovratni pri hladni vodi pri bojlerju, kam natanko bi se pa širila topla voda? To bi pa počilo nenormalno.

Saj tudi peč na centralni ima sama varnostni ventil, iz istih razlogov.

Varnostni ventil nikoli ne začne brizgati pri 6,000 bara. Ok, morda čisto čisto nov novcat. V realnosti začne kapljati pri 4,5 bara, kapljati malo bolj pri 5 barih, pri 6 pa bo (bi moral) spuščati vodo. Prav mrzlo vodo. In se zapreti tam zopet pri 5,8 bara. Varnostni ventil je kot varovalka. Najšibkejši člen, ki spusti, če tlak zraste čez nominalni še varen tlak.

Pa veste vi koliko je 6 barov? Gasilska brizgalna cev na 4 barih bo nosila vas ne vi njo.

Zgodovina sprememb…

Bolibri ::

Bojler ima tudi sam prostor na vrhu za širitev vode.

bbbbbb2015 ::

Bolibri je izjavil:

Bojler ima tudi sam prostor na vrhu za širitev vode.


Wat? Ojoj. Morda majhen podpultni bojler ima žep zraka, če ni bil pravilno odzračen. Pa morda imaš liter dva zraka čisto čisto zgoraj, ker ni možno bojlerja napolniti čisto čisto. Samo to ni namenjeno ekspanziji.

Drugače pa je bojler zelo enostavna zadeva. Spodaj teče zraven hladna voda, grelec vodo greje. Vroča voda se nabira gor, ker je lažja, mrzla voda je težja. Zato imaš termometer vedno na vrhu bojlerja.

Potem pač se topla voda greje in širi. Če ni odjema, pač do ene mere rine hladno vodo nazaj. Ko imaš odjem, gre topla voda od zgoraj stran, mrzla pa vedno spodaj zraven teče.

Grelec deluje na termostat, če segreje tam do 70 stopinj, se gretje ustavi. Več kot 70 stopinj se ne priporoča, ker se začne izločati apnenec iz vode.

To je to. Noter ni raketnega motorja. Bojler je enostavna reč. Paziti je treba, da termostat ne gre čez 70 stopinj, da je emajliran in ga rja ne požre, pa da ni ekscesivnih pritiskov. In bojler drži večno.

So lahko ekscesi. Recimo voda s preveč železa pa to. Drugače, če na bojler paziš, drži 30+ let.

Zgodovina sprememb…

steev ::

Varnostni ventil za bojler je tudi nepovratni ventil. Zato tudi imajo puščico narisno. Drugo vprašanje je, koliko ta neporvatni ventil drži. Se pa da ta del ven pobrati, ker je to vzrok za tisti zvok, ko hitro zapreš vodo na eni izmed pip (kar se pri današnjih pipah z mešalnimi baterijami dogaja vedno). In tudi del pretoka omejuje.
:|

fikus_ ::

bbbbbb2015 je izjavil:

feryz je izjavil:

Pri bojlerju se ne vgrajuje varnostni ventil, ampak varnostno - nepovratni.
Očitno je bila napeljava narobe narejena, pa imaš zdaj probleme zaradi tega.
Če bi bilo že v štartu pravilno narejeno, potem nepovratni pri števcu ne bi vplival na to.


Ni nepovratnega ventila pri bojlerju. A si nor? Obstaja sam varnostni ventil, ki je nastavljen ponavadi na 6 barov.

Če bi bil nepovratni pri hladni vodi pri bojlerju, kam natanko bi se pa širila topla voda? To bi pa počilo nenormalno.

Saj tudi peč na centralni ima sama varnostni ventil, iz istih razlogov.

Varnostni ventil nikoli ne začne brizgati pri 6,000 bara. Ok, morda čisto čisto nov novcat. V realnosti začne kapljati pri 4,5 bara, kapljati malo bolj pri 5 barih, pri 6 pa bo (bi moral) spuščati vodo. Prav mrzlo vodo. In se zapreti tam zopet pri 5,8 bara. Varnostni ventil je kot varovalka. Najšibkejši člen, ki spusti, če tlak zraste čez nominalni še varen tlak.

Pa veste vi koliko je 6 barov? Gasilska brizgalna cev na 4 barih bo nosila vas ne vi njo.



Je kar varnostno nepovratni ventil, ker nočeš, da se vroča voda širi po cevi nazaj, še posebej do kakšne alkaten cevi.
To se daje pred bojlerjem
https://www.instal.si/index.php?id=6830...
Če ekspanzijske ni, potem zaradi višjega tlaka pri gretju voda kaplja iz varnostnega ventila.
V glavnem "pametni" popusti.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

telexdell ::

bbbbbb2015 je izjavil:

feryz je izjavil:

Pri bojlerju se ne vgrajuje varnostni ventil, ampak varnostno - nepovratni.
Očitno je bila napeljava narobe narejena, pa imaš zdaj probleme zaradi tega.
Če bi bilo že v štartu pravilno narejeno, potem nepovratni pri števcu ne bi vplival na to.


Ni nepovratnega ventila pri bojlerju. A si nor? Obstaja sam varnostni ventil, ki je nastavljen ponavadi na 6 barov.

Če bi bil nepovratni pri hladni vodi pri bojlerju, kam natanko bi se pa širila topla voda? To bi pa počilo nenormalno.

Saj tudi peč na centralni ima sama varnostni ventil, iz istih razlogov.

Varnostni ventil nikoli ne začne brizgati pri 6,000 bara. Ok, morda čisto čisto nov novcat. V realnosti začne kapljati pri 4,5 bara, kapljati malo bolj pri 5 barih, pri 6 pa bo (bi moral) spuščati vodo. Prav mrzlo vodo. In se zapreti tam zopet pri 5,8 bara. Varnostni ventil je kot varovalka. Najšibkejši člen, ki spusti, če tlak zraste čez nominalni še varen tlak.

Pa veste vi koliko je 6 barov? Gasilska brizgalna cev na 4 barih bo nosila vas ne vi njo.

Le kakšna je razlika med nepovratnim ventilom ob glavnem števcu in nepovratnim ventilom ob bojlerju? Tlak je namreč v celem sistemu vodovoda enak.
Če ob bojlerju ni nepovratnega ventila, kateri tudi opravlja funkcijo varnostnega ventila potem bi lahko topla voda iz bojlerja šla v cevovovode hladne vode in bi ob odprtju pipe dobili toplo vodo tudi tam, kjer bi naj bila hladna (tako tudi ugotoviš, da je varnostni ventil okvarjen).

Vodni kamen se začne izločati že pri tam 45..50°C. Segrevati vodo na višjo temperaturo pomeni, da moramo bojler občasno čistiti vodnega kamna.
Voda 6 bar v vodovodu ni nobena redkost tam, kjer je zajetje na okoliškem hribu. Če pa se črpa podtalnica (kot v Ljublajni izpod drekovoda) pol pa je 3 bar res že luksus.

Če ti kaplja pri varnostnem ventilu sta dve možnosti- ali vgraditev raztezne posode ali vgraditev regulatorja tlaka za števcem porabljene vode, s katerim boš znižal tlak v celotni hišni instalaciji.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

feryz ::

Seveda ni nepovratnega pri bojlerju.
Da komunalcem, če slučajno kaj delajo, steče vseh 500 litrov iz bojlerja v skopano jamo.
Ti pa še enkrat greješ vodo, ko enkrat vštekajo nazaj.
Jp, verjetno sem res nor.

steev ::

Le kakšna je razlika med nepovratnim ventilom ob glavnem števcu in nepovratnim ventilom ob bojlerju? Tlak je namreč v celem sistemu vodovoda enak.


Da ta pri bojlerju ne drži 100%.
:|

steev ::

Je kar varnostno nepovratni ventil, ker nočeš, da se vroča voda širi po cevi nazaj, še posebej do kakšne alkaten cevi.


Kam se ma pa za širit? Koliko zares se voda razširi, ko jo segreješ iz 10 na 70 stopinj?

Več toplote bo prešlo s konvkecijo, kot zaradi raztezanja. Pa še to bore malo, ker je bojler ponavadi najvišje v inštalaciji.
:|

bbbbbb2015 ::

Mah, v redu no. Kakor rečeno, pri meni v hiši so ravno tako vgradili nepovratni ventil, kapljalo je pri pralnem stroju. Dal sem instalirati modro raztezno, mislim da 10L in to je to.

Če je varnostni ventil nepovratni, to se pardoniram. Mi ga nimamo, bojler je v kleti, ter imamo avtomatiko, ki žene s pumpo vročo vodo okoli. Gretje je na centralno ali na elektriko z grelcem v bojlerju. Pri nas voda ne bo stekla nikamor, če je bo zmanjkalo, ampak se strinjam, če je pa to v kopalnici nad glavo, tam pa je nepovratni ventil potreben.

Kakorkoli že, gretje vode povzroča povratne pritiske v omrežje in to povzroča potem visoke pritiske v vodnem omrežju. Seveda ne vsem in ne vedno. Menjavanje najšibkejšega elementa v omrežju, ki kaplja, je brezveze, ker potem pač bo drugi najšibkejši element ali pa bo nekje počilo.

Raztezna posoda ni nek kunšt in ni draga. Morda je problem v nekih stanovanjih, ko imajo mišjo luknjo za števec in ni 10 litrov lufta, da se to kam (elegantno in skrito) da. V hiši ni problem.

fikus_ ::

Napovratni varnostni ventil je montiran pred bojlerjem na hladni cevi, med njima pa raztezna.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

feryz ::

steev je izjavil:

Je kar varnostno nepovratni ventil, ker nočeš, da se vroča voda širi po cevi nazaj, še posebej do kakšne alkaten cevi.

Kam se ma pa za širit? Koliko zares se voda razširi, ko jo segreješ iz 10 na 70 stopinj?
Več toplote bo prešlo s konvkecijo, kot zaradi raztezanja. Pa še to bore malo, ker je bojler ponavadi najvišje v inštalaciji.
Približno 1,3 procenta.
Seveda se ne razširi, ker se nima kam, zato se poveča pritisk.

jocoj ::

Jaz imam montiran 10 bar varnostno nepovratni ventil. V pol leta ni spustil niti kapljice. Imam pa tudi 5l raztezno posodo za 80l Gorenje bojler. Sin ima pa Ariston 80l bojler brez raztezne, samo tale Ariston drži samo dobrih 65l vode.

TESKAn ::

steev je izjavil:

Kam se ma pa za širit? Koliko zares se voda razširi, ko jo segreješ iz 10 na 70 stopinj?

Da ne bomo fantazirali, si poglejte ta video:
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Zvezdica27 ::

stari moj... pritisk 6 barov je ... ma to je preveč. Ekspanzijsko itak, sam daj tudi reducirni ventil za pritisk.

zz

Bolibri ::

bbbbbb2015 je izjavil:


Wat? Ojoj. Morda majhen podpultni bojler ima žep zraka, če ni bil pravilno odzračen. P
Nič ojoj, tisti zrak je tam z namenom. Bojler, ki ima odvod na vrhu (tudi taki obstajajo), ima cev potisnjeno navzdol z namenom. Da ostane zrak na vrhu. Tistega seveda ne odzračuješ. Imaš expanzijo praktično v boljerju. Za števec pa vodovoarji montirajo ovna, v katerem je manj zraka, kot v vrhu bojlerja. Ali pa expanzijo na cevi, karkoli, vse je dobro.

starfotr ::

Cevi vam ne pokajo zaradi nadtlaka v ceveh. Posledica segrevanja oz. raztezanja vode ampak zaradi iztrošenosti, napake v materialu, nepravilnosti pri napeljavi itd.

Mnogo hujše so nenadne hitre spremembe tlaka, ki se dogajajo vedno ko odprete in zaprete pipo ali ventil, kjer prihaja do udarov

Nepovratni ventil pri vodomeru je vgrajen zaradi preprečevanja kontaminacije javnega vodovoda. Torej higienski razlogi. Seveda je ustrezna raztezna posoda nujna.

Ekspanzijo se vgradi tik za bojerjem, na dovod hladne vode se montira T kos in se priključi ekspanzijo. Takoj za tem pa na drugi konec T kosa varnostni ventil in na varnosti ventil se monntira dovod hladne vode.


Poleg tega je dobro imeti vgrajen tudi lovilec nesnage pri vodomeru. Navadno to komunale vgradijo in tudi čistijo.

V kolikor je pa v vodi veliko usedlin, je pa priporočljivo imeti še filter v večih stopnjah.

Bolt ::

Ti @bbbbbb2015 nisi videl ne bojlerja ne ekspanzijske ne nepovratnega ventila tud od blizu ne, kaj šele, da bi lahko pametoval kako kaj priklopi. Spet en youtube vodovodar-majster za vse. LOL!
Pa kakšna ekspanzijska posebej v bloku. Govorim za blok, ne za hišo. Kakšna je sedaj "Individualna stanovanjska hiša" to ne vem, toda če do sedaj ni bilo ekspanzijske je tudi sedaj ni treba. Razen če seveda niso komunalci gor priklapljali TEŠa.
To so vodovodarji odkrili mrzlo vodo, da nategujejo stranke. V 50 let starih blokih s 50 let staro napeljavo ni nikoli zaradi tlaka (ja ima tudi do 6barov) počila cev. Sedaj pa hodijo okol neki pametnjakoviči, da je pa pod nujno treba "vgradit" pred bojler še ekspanzijsko. In tip je stari mami 70 let, ki seveda nima pojma, zaračunal za menjavo 50 litrskega bojlerja 500EUR. Bojler pa star 50 let in kao spustil zato, ker ni imela ekspanzijske. Dej spel se mi.

starfotr je izjavil:

Cevi vam ne pokajo zaradi nadtlaka v ceveh. Posledica segrevanja oz. raztezanja vode ampak zaradi iztrošenosti, napake v materialu, nepravilnosti pri napeljavi itd.

Tako je.

Varnostni ventil je nepovratni ventil!
Ni sedaj to neka znanstvena fantastika.
OP Pač pri menjavi števca so zaprli vodo in ko so jo odprli je po vsej verjetnosti v nepovratni ventil prišla svinjarija, kakšen vodni kamenček iz bojlerja..., če bi že spucal ventil ali ga na tisti ročki malo predrmal bi verjetno nehalo teči, kapljati. Toda ti kar zaradi varnosti zamenjaj ventil in konec debate.
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bolt ()

feryz ::

Varnostni ventil NI nepovratni.
Ampak je varnostni.
Nepovratni je nepovratni.
Kombiniran je pa varnostni in nepovratni.

ZveeZ ::

A ni bolje natakniti cevko na varnostni ventil bojlerja in jo speljati direkt v odtok?
Kolega je prenavljal kopalnico in mu je vodovodar tako naredil.

Ce/ko bo tlak previsok, bo se tisti dcl vode kar po cevki v odtok. Ni stroska z nakupom in vzdrzevanjem ekspanzijske posode.

delavec44 ::

Meni je ekspanzijska spustila dušo pa še nisem uspel nabaviti nove. Tako kot je zgoraj napisal, na varnostni ventil cevko in flaškon in tiste 2 deci na teden zlijem stran. 200l bojler.

bbbbbb2015 ::

Bolt je izjavil:

Ti @bbbbbb2015 nisi videl ne bojlerja ne ekspanzijske ne nepovratnega ventila tud od blizu ne, kaj šele, da bi lahko pametoval kako kaj priklopi. Spet en youtube vodovodar-majster za vse. LOL!
Pa kakšna ekspanzijska posebej v bloku. Govorim za blok, ne za hišo. Kakšna je sedaj "Individualna stanovanjska hiša" to ne vem, toda če do sedaj ni bilo ekspanzijske je tudi sedaj ni treba. Razen če seveda niso komunalci gor priklapljali TEŠa.


Razumem. Namesto, da bi spoštljivo povedal mnenje, mene najedaš. Za hišo je tako, da mi nismo imeli ekspanzijske posode za hladno vodo. Pritisk smo imeli vedno visok (cca 2,5 - 2,8 bara) in življenje je bilo lepo.

Potem so nam vgradili nepovratni ventil, so nas korektno obvestili, da je to vgrajeno, ter da svetujejo vgradnjo ekspanzijske za hladno vodo. Mi sicer nismo v družini na to reagirali, se je pa začela pojavljati voda pod pralnim strojem. Ne vedno, občasno. Poklicali smo serviserja, ki je pa ugotovil, da ni problem v stroju, da je problem reducir, ki v našem stroju regulira, da pritisk vhodne vode ni previsok. Namest menjave ventila nam je svetoval ekspanzijsko.

To smo vgradili in zdaj vse v redu dela. Tako da vsaj moja izkušnja je taka, kot so svetovali in to je to. Lahko ti poslikam ekspanzijsko, če te zanima, kako to zgleda. In reducir na stroju. Pa stroj ni nek levi. Par let star Candy. Napeljava za hladno vodo bo sedaj stara 14 let.

Kar se blokov tiče, je zgodba v toliko drugačna, da pritisk z etažo pada. Blok lahko ima vodovod rešen po socialistično, kjer gre en vod navzgor. Svojčas niti individualnih števcev ni bilo, samo en števec v kleti bloka. Vsak je plačeval pavšal vode. Seveda je to tako, da se jih 98% obnaša racionalno, 2% pa se kopajo in tuširajo, kot da jim bije zadnja ura. Taki znajo nabiti račun.

Zato so praviloma vgradili števce pred odjem v stanovanju. Seveda so lahko tudi tu problemi, blok v enem manjšem mestu je imel DVA dvižna voda. Pač enega v liniji za kuhinje, enega za WCje.

Če se vgradi nepovratni ventil pred števec, ni problema, če ni visokega pritiska. V večetažni stavbi kjer sem jaz rihtal vodovod (dolga zgodba) so komunalni postavili pogoj, da se v dvižni vod vgradi cev do vsakega porabnika v etaži, ter da se montira nepovratni ventil s števcem v kleti. Tako je bilo tudi narejeno. Razen za eno etažo, kjer so stanovanja, tam pa je števec in nepovratni ventil v eni lukni pred stanovanjem. Do vseh stanovanj (v etaži) pa gre ena cev. V kleti je pritisk 2,2 bara in v najvišji etaži je pritisk 2,0 bara.

Če pa kdo misli, da je samo varnostni ventil problem, pa pač naj zamenja varnostni ventil. Ali tapka po njem. Ali natakne venec česna na varnosti ventil (za izganjanje zlih duhov).

To je to.

Zgodovina sprememb…

johnnyyy ::

ZveeZ je izjavil:

A ni bolje natakniti cevko na varnostni ventil bojlerja in jo speljati direkt v odtok?
Kolega je prenavljal kopalnico in mu je vodovodar tako naredil.

Ce/ko bo tlak previsok, bo se tisti dcl vode kar po cevki v odtok. Ni stroska z nakupom in vzdrzevanjem ekspanzijske posode.

Jaz sem naredil nekaj podobnega. Pod bojlerjem na tleh v kopalnici je sifon, pa sem kupil par metrov šlavfa, ga nataknil na varnostni ventil, z vezico fiksiral, da ne pade dol, drugi del pa sem speljal v sifon.

Drugače pa iz njega ne teče veliko, par kaplic če bi na hitro zaprl vodo, ter v primeru, ko/če se veliko uporablja toplo vodo oz. v primeru, ko se bojler vklopi in ima še mrzlo vodo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: johnnyyy ()

Bolt ::

feryz je izjavil:

Varnostni ventil NI nepovratni.
Ampak je varnostni.
Nepovratni je nepovratni.
Kombiniran je pa varnostni in nepovratni.

Daj ti meni razloži kakšna je razlika med varnostnim ventilom in nepovratnim ventilom?
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.

starfotr ::

2 bara niti ni visok tlak.

Jaz imam recimo 4,5 barov pa vse normalno dela. Seveda imam vgrajeno ekspanzijo.

Od 2 do 7 imaš komot v domačem vodovodu.

Višje tlake se rešuje z vgradnjo reducirnih ventilov.

Bolt je izjavil:

feryz je izjavil:

Varnostni ventil NI nepovratni.
Ampak je varnostni.
Nepovratni je nepovratni.
Kombiniran je pa varnostni in nepovratni.

Daj ti meni razloži kakšna je razlika med varnostnim ventilom in nepovratnim ventilom?


Nepovratni ventil je enosmerni ventil.

Varnostni ventil ima pa izpust. V primeru prekoračitve nazivnega tlaka se odpre in izpusti vodo vend, dokler tlak ne pade pod mejo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: starfotr ()

Bolt ::

starfotr je izjavil:



Nepovratni ventil je enosmerni ventil.

Varnostni ventil ima pa izpust. V primeru prekoračitve nazivnega tlaka se odpre in izpusti vodo vend, dokler tlak ne pade pod mejo.

No se bom popravil. Zakaj hudiča bi dajal pred bojler na dotok mrzle vode varnostni ventil, ki ni nepovraten oziroma, ki ni kombiniran?
No res pa še nisem videl, da bi kdo dal tam samo varnostni ventil. In kako sploh ta izgleda?
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bolt ()

Alec999 ::

Tudi jaz imam v hiši 4,5 bar in ekspanzijsko posodo. Pa zaenkrat ni bilo težav.

srus ::

Hvala vsem za konstruktivne odgovore, čeprav mi je, v tej nepričakovano dolgi debati, samo en uporabnik odgovoril na vprašanje, ki sem ga postavil v OP.
Malo manj hvala tistim, ki se niso potrudili prebrati in razumeti mojega OP.

feryz ::

Ok, ti bom še enkrat odgovoril.
Če bi bil bojler pravilno zmontiran, se pravi da je na dovodu hladne vode pred bojlerjem nameščen varnostno nepovratni ventil, se pri tebi ne bi spremenilo nič, četudi bi komunala pred tvojim vgradila še xxx nepovratnih ventilov.
Ker pa je napeljava izvedena napačno, se ti dogaja kar se, sprašuješ po forumih zakaj je temu tako in pripisuješ krivdo komunali.

Btw, nepovratne ventile nameščajo, ne zaradi tega, da ne bi šla voda nazaj (to je namreč zelo redko), ampak zato, da se ne bi števci vrteli nazaj.

starfotr ::

Človek, če sistem "diha" zaradi segrevanja oz. raztezanja potem to mora nekam it, voda ni stisljiva, kot je zrak. Če ni nepovratnega ventila na števcu se voda stalno izmenjuje v vodovodno omrežje in nazaj in posledično gre števec enkrat v eno stran, drugič v drugo. Komunale ne moti to. Moti jih, ker lahko s tem kontaminirajo javni vodovod. Če voda ni klorirana je to problem. Pri klorirani ni teh težav, ker bi slej ko prej pocrkalo vse, kar pride do pip končnih stran. Vendar velika večina vodovodov ni klorirana saj ne potrebuje tega ali pa uporabljajo druge načine za zagotovitev ustrezne vode (ozon, ultra filtracija, UV ipd.).


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Reducirni ventil kaže narobe

Oddelek: Loža
232275 (1800) shm
»

Shranjevanje energije

Oddelek: Znanost in tehnologija
373564 (2821) A. Smith
»

Debelina "glavne" vodovodne cevi v hiši (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7922985 (10581) floyd1
»

Glasen bojler ob segrevanju !?

Oddelek: Loža
158045 (7638) Netrunner
»

Pomivalec uničil bojler?

Oddelek: Loža
346035 (4293) ZloTech

Več podobnih tem