» »

Par vprašanj pred nakupom avtomobila.

Par vprašanj pred nakupom avtomobila.

«
1
2

Netrunner ::

Sem pred nakupom novega avtomobila in me zanima par mnenj in nasvetov glede:

1. Nov ali Rabljen avtomobil ?
Večina ljudi prisega na rabljene avtomobile ker so cenejši in med njimi sem tudi jaz, vendar če si malo preračunaš zadeve se mi zdi da nakup novega niti ni slaba ideja.

Če predpostavljam da je življenska doba avtomobila 10 let in recimo kupiš novega ga boš imel 10 let, če pa kupiš 3 leta starega ga bom imel samo 7 let in potem boš moral spet nekaj kupiti, tako da tisto kar plačaš več pri novem avtomobilu se ti pokompenzira na koncu, saj avtomobila ne rabiš tako hitro zamenjat.

Seveda točna življenska doba ni znana, vsekakor pa je več kot 10 let. Pri novem avtomobilu če ga vzdržuješ točno veš kaj imaš, pri starem pa je vedno riziko. Tako da tukaj gre v plus novemu, saj če skrbiš za njega bo teoretično zdržal več časa kot pa če kušiš rabljenega za katerega neveš kako se je delalo z njim :)

Seveda pridejo poleg nakupa tudi drugi stroški. Za novi avtomobil je kaksko priporočljiv, čeprav jaz dam kasko tudi na rabljen avtomobil vsaj za čas dokler ni odplačan.

Nič ne trdim .. samo malo razmišljam :) Menjavanje avtomobilov mi je tečno.

2. Bencin ali Dizel ali ...
hibidi in električni so mi predragi, tako da izbiram med dizlom in bencinarjem. Prednosti in slabosti enega in drugega so bile že večkrat napuisane tako da ne bom razpravljal o tem. Zanima me pa sledeče:

Načeloma če voziš manj km/leto se bolj splača bencinar, če voziš pa več potem pa dizel. To mi ne gre najbolj v račun, saj avto se obrablja z uporabo ali ne? Življenska doba če gledamo v kilometrih je pri dizlih večja (če se ne motim), tako da teoretično če hočeš imeti avtomobil na dolgi rok se bolj splača dizla imet? Ali dizlu škodi če se voziš samo 15k na leto in posledično potrebije servis prej kot bi drugače ?

3. Fordovi ECO boost motorji. Gledal sem forda c-max ki 1000 kubičen eko boost motor s 125 konji in je po zmožnostih enakovreden klasičnemu 1600 kubičnemu motorju. Vse ok... super da se doseže enaka učinkovitost za enako moč, vendar kaj ne to prinese hitrejše obrabe na daljši rok ? Ima kdo ta avto in mi zna povedati kako se kaj obnese, predvsem pod obremenitvijo.

Si nekako težko predstavljam da polno naložen 100 kubični avto z vklopljeno klimo pelje brez težav ?

zbrisan ::

Za avto ni dobro da se vozi na kratke razadlje recimo da imas sluzbo samo 5 km stran in se avto ne segreje in se vecinoma vozis z mrzlim motorjem (sepravi temperatura motorja je pod priporočeno delovno temperaturo), in to skoduje motorju, pravijo da to bolj skoduje dizlu kot bencinarju slednji se prej segreje itd. mislim da je tako.

Netrunner ::

Ah točno tempertura ... pa kaj ni to pri novejših motorjih bolj ali manj urejeno?

slodreamer ::

Se meni tudi zdi, da se nakup rabljenega v nekem srednjem razredu (focus, megane) ne splača več tako zelo. Predvsem ker si pri novem lahko izbereš opremo, kot jo res želiš in potrebuješ (prostoročno telefoniranje, navigacija, senzorji, boljši zvočniki, ...) Ker če ti kaj potem kasneje manjka, se mi zdi da je prvi razlog za razmišljanje o novem avtu (razen če ta postane nezanesljiv no).

Dizlu predvsem bolj škodijo krajše relacije, ker se motor kasneje segreje na delovno temperaturo.
Turbo bencinar je sicer bolj podoben dizlu (turbina, poraba), verjetno je enako tvegan nakup rabljenega in pa stroški vzdrževanja.
Zaradi turbine lahko ECO bost motor z isto prostornino zagotovi večjo moč, obremenitev materiala je zagotovo večja, so pa verjetno tudi materiali že kvalitetnejši?
Občutek moči pa bi pri turbo motorjih naj bil celo boljši, pri istih kilovatih, zaradi bolj zveznega navora.

Če se odločiš za nakup rabljenega, je najmanj tvegan nakup navadnega bencinarja, ker je najmanj zanimiv za uvoz in prevrtenje kilometrov in pa nenazadnje tudi najmanj občutljiv na slabo vzdževanje (redna menjava olja). Indikatorji realnih kilometrov so obraba, poškodbe, gube na voznikovem sedežu, obraba volana ali prestavne ročice, potrebno je pa seveda pazit da tudi avto ni bil bistveno poškodovan.

Tralala999 ::

1. Nov, res je prva investicija dražja, vendar ga potem tudi lažje prodaš oz. nekaj za njega dobiš. Garancija je zakon, imel težave oddal ključe, dobil nadomestni avto....torej ni skrbi za tvojo mobilnost. Pa še izbiraš lahko opremo, barvo...pač izbereš avto ki ti je res všeč..kar pa je tudi pomembno, sploh če ga misliš vozit dlje časa.
2. Ne gre toliko kilometrov delaš (torej obraba motorja), težave (ni nujno) so pri dizlih posledica kratkih voženj (npr, se motor niti ne ogreje) in ja dizel je praviloma dražji in moraš narediti kar nekaj km da s manjšo porabo odplačaš dražje vozilo. Dizel je bolj uporaben kot tovorno vozilo ali vozilo za daljša potovanja.

3. motorji niso slabi...znajo pa bit zelo žejni ko malo stopiš na gas...kaj pa vem, Ford...no to je osebna odločitev

Heisenberg ::

Sam novega ne kupim NIKOLI več. Idealen nakup je (zame osebno) avto star do 2 leti, ki ima üe vedno garancijo! Novega sem kupil 1x pa sem zgubi na koncu 17.000€ prodal sem ga za 2850€ star 7 let.

Vedno kupim DIZLA, ker obožujem navor. Nikoli ne kupim z manj kot 150km, ker sem pri prehitevanju rad hitro mimo in s tem zmanjšam nevarnost, pa tudi na šiht se vozim čez hribe.

Sam prisegam na bolj močne motorje tudi zato ker imajo manjšo porabo. Ja nekateri tega ne boste razumeli. Recimo če se voziš po avtocesti 140 na uro z močnim motorjem ali s šibkim, močnejši motor se sploh ne bo naprezal in bo porabil manj goriva. (To so dokazali tudi pri TopGear pred leti v tekmi z BMWjem in eno švoh kišto)

Klima se pri švoh vozili kar pozna! Tudi pri porabi!

Drugače pa karkoli boš kupil naj te vodijo možgani in ne srce :)

Netrunner ::

Tralala999 je izjavil:


3. motorji niso slabi...znajo pa bit zelo žejni ko malo stopiš na gas...kaj pa vem, Ford...no to je osebna odločitev


Hm .. nevem do sedaj sem imel samo fiesto in kolega fiesto in drugi kolega s-maxa pa smo bili vsi zelo zadovoljni. Pri teh eko boost motorji je napisana poraba zelo dobra ... realno vem da je več vendar vseeno upam da se ne podvoji če malo pritisneš na gas. No saj časi pretežke noge so mimo, tako da grem samo toliko kolikor je potrebno :)

Heisenberg je izjavil:

Sam novega ne kupim NIKOLI več. Idealen nakup je (zame osebno) avto star do 2 leti, ki ima üe vedno garancijo! Novega sem kupil 1x pa sem zgubi na koncu 17.000EUR prodal sem ga za 2850EUR star 7 let.


Če si toliko izgubil pri novem avtomobilu si pa moral imeti res nesrečo oz. si naletel na slabo serijo. Vsekakor če bi kupil novega ne bi vzel najnovejšega modela, ampak takega ki je že nekaj časa na trgu. Drugače pa verjamem da so močnejši motorji ekonomični in tudi več zdržijo če jih ne držiš na obratih, vendar stroški registracije so večji. Meni moč ni toliko pomembna.

Zgodovina sprememb…

Tralala999 ::

Kaj si pa to eno kitajsko znamko kupil, al pa si naredil totalko....ne moreš toliko izgubit....ni šans.
Pri nas je bilo vedno tako, avto prodali star 5 let...vedno dobili približno polovico nabavne cene. Brez problema.

Heisenberg ::

Tralala999 je izjavil:

Kaj si pa to eno kitajsko znamko kupil, al pa si naredil totalko....ne moreš toliko izgubit....ni šans.
Pri nas je bilo vedno tako, avto prodali star 5 let...vedno dobili približno polovico nabavne cene. Brez problema.


Peugeot

Aston_11 ::

Morda je pri pegeuju to običajno, kar težko verjamem. Golfa lahko po 7 letih še vedno prodam za polovico cene, vendar ga ne bom, ker dela.

Netrunner ::

Si mogočil kupil tiste jajce od prve serije peugeot 407? ... tisto je bil totalen fail.

Kakorkoli, odločil sem se da dizel odpade in bom vzel nekega becinarja. Gledam pa za manjšimi enoprostorci, zato mi je c-max kar idealen v več pogledih. Konkurenca ima istega ranka avte kor so citroen picaso, renault scenic če se ne motim ... no pa še par drugih, vendar ford se mi nekako najbolj dopade. Edino tisti eco boost motor me malo moti četudi je bil motor nevem katerega leta, le ti motorji še niso stari 10 let, tako da nevem kakos e bodo obnesli takrat. Načeloma pa turbina je samo še en del več kateri lahko crkne :)

Tralala999 ::

Aston_11 je izjavil:

Morda je pri pegeuju to običajno, kar težko verjamem. Golfa lahko po 7 letih še vedno prodam za polovico cene, vendar ga ne bom, ker dela.

Pa ta laže kot pes teče.. ne moreš toliko zgubit.
Pa izračunaj si tudi približne stroške (servis, zavarovanje, gume itd...), ko potem je navada da se olje nosi na servis, al pa se pod kozolcem šraufa....kar ni nič narobe, dokler nekaj ne crkne pol pa so vsi drugi krivi...samo ta amater ki vse ve in zna.

69charger ::

Ma tisti Fordovi 1.0 ecoboost motorji so brezveze... hvalijo se z majhno porabo in 125 konji... potem pa imaš težkega enoprostorca, turbina se vklopi šele pri večjih obratih, večji obrati = večja poraba. Na koncu imaš 3 cilindrsko kosilnico z veliko porabo, če hočeš da se kam premakne. Motor 1.6 duratec še vedno najboljša izbira.
How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?

Netrunner ::

69charger je izjavil:

Ma tisti Fordovi 1.0 ecoboost motorji so brezveze... hvalijo se z majhno porabo in 125 konji... potem pa imaš težkega enoprostorca, turbina se vklopi šele pri večjih obratih, večji obrati = večja poraba. Na koncu imaš 3 cilindrsko kosilnico z veliko porabo, če hočeš da se kam premakne. Motor 1.6 duratec še vedno najboljša izbira.


Hja... saj ne rečem da nimaš prav, vendar tako slab ne mora biti, saj ima zelo pozitivne "review-e" in ni bil zastonj motor leta 2012,2013 in 2014

korenje3 ::

če kupuješ rabljenega je pravilo, ali 1-2 leti starega ali pa 7-8 let starega. Najmanj stroškov je z 7-8 let starim, prav tako vzdrževanje, ker če se kaj pokvari, ti pač ni treba servisirat.
Z novim avtom so največji stroški, kot vedno povsod.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Netrunner ::

korenje3 je izjavil:

Z novim avtom so največji stroški, kot vedno povsod.


Utemelji prosim.

69charger ::

Sosed ima C-Maxa 1.0 ecoboost, če mene vprašaš čisto prešvoh motor. Razlika v ceni med 1.0 in 1.6 je minimalna, pa še garantirano se bo lepše peljat z motorjem ki ima vsaj kaj navora v nižjih obratih. Saj ne da bi bil 1.0 slab ampak za udobno vožnjo/pospeševanje z vredu porabo pa pomojem ni.
How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?

Netrunner ::

@69charger => 1.6 če se ne motim je samo dizel ali obstaja tudi bencinar 1.6 z ecoboost motorjem ?

edit: ja imaš prav klik Obstaja še nek model 1.6 in 1.5

To mi sicer zdaj ni jasno ... 1.0 in 1.6 oba ecoboost in oba 125 konjev ?

Zgodovina sprememb…

smacker ::

1.6 je stari bencinski motor, Ti-VCT, brez turbine.
1.5 je pa ecoboost s turbino in 150KM.

M-XXXX ::

korenje3 je izjavil:

če kupuješ rabljenega je pravilo, ali 1-2 leti starega ali pa 7-8 let starega. Najmanj stroškov je z 7-8 let starim, prav tako vzdrževanje, ker če se kaj pokvari, ti pač ni treba servisirat.
Z novim avtom so največji stroški, kot vedno povsod.

Ja kakšna traparija je pa to? Ravno z novim imaš statistično gledano najmanj stroškov. Seveda so izjeme, ampak to tako ali tako nima veze.

69charger ::

1.0 in 1.5 sta Ecoboost, 1.6 je pa klasika Duratec... preverjen motor pa še dober navor ima, nekje okrog 150-160Nm pri 4000 obratov. Sem pa opazil na ceniku za C-Maxa da ti vbistvu vsiljujejo te ecobooste ker samo ti motorji imajo 6 prestav menjalnik, klasični 1.6 pa samo 5.
How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?

Zgodovina sprememb…

smacker ::

69charger je izjavil:

1.0 in 1.5 sta Ecoboost, 1.6 je pa klasika Duratec... preverjen motor pa še dober navor ima, nekje okrog 150-160Nm pri 4000 obratov.

1.0 125KM ma 200Nm navora med 1400-4500 obrati: http://www.carfolio.com/specifications/...
6-stopenjski menjalnik je nov pri Fordu, narejen samo za nove motorje. 5-stopenjski se umika iz prodaje

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: smacker ()

69charger ::

smacker je izjavil:

69charger je izjavil:

1.0 in 1.5 sta Ecoboost, 1.6 je pa klasika Duratec... preverjen motor pa še dober navor ima, nekje okrog 150-160Nm pri 4000 obratov.

1.0 125KM ma 200Nm navora med 1400-4500 obrati: http://www.carfolio.com/specifications/...

Ja, pri 4500 obratih ima 200Nm, takrat pije 8 litrov tale 3 cilindr... pri 1500 obratov je pa navor na nivoju kosilnice.
How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?

smacker ::

ne, pri 1400 obrati je navor že 200Nm

69charger ::

Ti veš kako deluje turbina? Pri 1500 obratov se šele vklaplja, takrat je najmanjši navor.

Tukaj imaš še en dokaz, da se ne dogaja v motorju nič dokler ga ne tišiš in potem trpi poraba.

How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?

Zgodovina sprememb…

M-XXXX ::


Pri 1600-1700 obratov ima motor cca 150 navora, tako da niti približno ne moreš reči, da je takrat najmanjši navor!

69charger ::

Seveda je, ravno tam se vklopi turbina... potem naprej pa je ja, poglej si pa še krivuljo konjev... pri 1500 obratov z tem ne prideš v noben klanec - 1500kg težak C-Max.
How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?

Netrunner ::

Hja to bom moral preverit kako je s tem, saj če moram držati avto stalno na visokih obratih da kam pelje potem nima smisla.

Moj trenutni avto ima 4k obrtov pri 130 na uro kar je preveč. Kakorokoli, 6 prestava je obvezna :)

Zgodovina sprememb…

69charger ::

Najboljše da greš probat testnega pa da vidiš. Pri običnem 1.6 vidim pomanjkljivost v 5 stopenjskem menjalniku, tam je v prednosti res 1.0 in 1.5 ecoboost.
How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?

Netrunner ::

Ja na test bom vsekakor šel, sploh pa če bom novega kupoval.

Nevem kakšno alternativo bi vzel c-maxu če se mi le ta ne bi dopadel.

smacker ::

@69charger: Sej to je bencinar, to voziš nad 2000 obrati.. Focus (res da je lažji) gre čist lepo z 1.0 in 125konji, vsaj tolk vleče kot stari 1,6 ;)

69charger ::

C-Max ma 200-300 kil več kot pa Focus, velika razlika.
How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?

S4ul3 ::

Netrunner je izjavil:

korenje3 je izjavil:

Z novim avtom so največji stroški, kot vedno povsod.


Utemelji prosim.


2012 sem kupil 3 leta staro C5 za 9.000€. Nabavna vrednost avtomobila (račun) je bila 27.000€, kar pomeni, da je prvi lastnik izgubil na avtu 18.000€ (oz. 6.000€ na leto)

Če jo danes prodam kot najcenejšo dobim 5.000€ oz. sem izgubil na vrednosti 4.000€. V ta znesek prištej še velik servis in sklopko (skupaj 1.000€), torej 5.000€ oz. 1250€/na leto.


Nov avto je za tiste, ki res nimajo boljše ideje kam z denarjem. Simpl ko paslju :)

Netrunner ::

Po tem sklepam da so citroeni za en k... če toliko zgubijo v treh letih. Po takem primeru ti verjamem, da nočeš slišati več za novi avtomobil.

Kar sem jaz malo spremljal padec cen pri avtomobilih ki me zanimajo je padec cene cca 10% na leto. Gledam pa avtomobile ranga 20.000 € Če v primer vzamem enega forda c max katerega kupiš za cca 20.000 €, le tega lahko prodaš za cca 14.000 € po 3 letih in tukaj ni nobene extra izgube.

Tralala999 ::

No zdaj vem zakaj še vedno kupujem samo nemce:D. Malo poglej avto.net pa primerjaj cene, boš videl da ni vse tako črno. Ni lepšega kot vonj po novem avtu:)

smacker ::

@69charger: spet nekaj na pamet na pamet, samo 100kil je razlike. Torej če si sam v C-Maxu je isto kot če sta 2 v Focusu.
@S4ul3: 3 leta star avto zgubi max. 40% nabavne cene, niti slučajno pa ne 66% kot navajate nekateri. Taka je cenitev po eurotaxu, v resnici na avtonetu hočejo met 70-75% cene za 3 leta star avto, za 60% ga lahko trgovini nazaj prodaš. Tak da ne pribijat z nekimi lažnimi podatki. Daj lepo link, kje lahko kupim 3 leta star avto z nabavno ceno 27000€ za 9000€ (pa da ni ukraden, razbit, prevoženih več kot 120kkm).

kixs ::

smacker je izjavil:


@S4ul3: 3 leta star avto zgubi max. 40% nabavne cene, niti slučajno pa ne 66% kot navajate nekateri. Taka je cenitev po eurotaxu, v resnici na avtonetu hočejo met 70-75% cene za 3 leta star avto, za 60% ga lahko trgovini nazaj prodaš. Tak da ne pribijat z nekimi lažnimi podatki. Daj lepo link, kje lahko kupim 3 leta star avto z nabavno ceno 27000€ za 9000€ (pa da ni ukraden, razbit, prevoženih več kot 120kkm).


Si ze sam napisal, da je mozno. ;((

Utk ::

Avtov se veliko prodaja in veliko kupuje, tako da likvidnost ni nek problem, in če nek avto stane 9 jurjev, brez skrbi, da ni vreden več. Lahko samo manj, pa prodajalec čaka bedaka.

69charger ::

Smacker: Da se ne boš vžgal, po podatkih Forda na njihovi strani je najtežji Focus 1471kg - C-Max pa 1768kg... kar vnesi v kalkulator obe cifre da se ne boš spet zmotil.
How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?

smacker ::

Ne vem od kje ti te številke. 5-vratni Focus z 1.0 ecoboost 125KM ima 1280kg. C-Max z istim motorjem ima 1391kg. Razlika 111kg.
Focus: http://ford.si/assets/NoviFocus.pdf#30
C-Max: http://ford.si/assets/C-MAX_katalog.pdf...

harvey ::

Danes v svetovalnem servisu na Radio Prvi Nakup rabljenega avtomobila
Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.
------

69charger ::

smacker: Uradna Fordova stran - klik Base Curb Weight 3899lbs oz. 1768.557kg
EDIT: Čeprav vidim da tiščijo noter neke hibride dvomim da so 400 kil težji od bencinarja.
How many guys from a tech forum does it take to change a lightbulb?

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

zakaj gledaš US specifikacijo ?
#brezpodpisa

smacker ::

Failal si, gledaš ameriški trg - čist druga oprema kot pri nas, pa še hibrida, ki ma baterije. Sem ti prilimal uradne fordove podatke za slovenski trg in za omenjen motor. Nehaj vztrajat, priznaj si da si brcnil v temo in naj se debata nadaljuje.

LordNacho ::

VOZIM Fiesto 1.0 ecoboost 100hp.

Navora je od 2500 obratov več kot dovolj. Pri 160 v 5.prestavi je na 3500 obratih. Takrat pri izredno potratni vožnji, se pravi konstantnem pospeševanju (s polnim plinom) in bremzanju, 160 - 120 - 160 (pač slovenske avtoceste) porabi med 7,5 in 8 litri bencina. Pri varčni vožnji 110-115 porabi med 5,5 - 6 litri. S kombinacijo zmerne mestne in avtocestne vožnje je poraba 6,5 - 7.

Trenutno ga mam čipiranega na 130hp/230Nm navora. Navora je pri 2500 200Nm. Sklepam torej, da je 125hp bolj obdarjen in ima boljšo krivuljo navora kot 1.6 atmosferc.

Aston_11 ::

Koliko km narediš s polnim tankom, ki znaša koliko?
Do 2500 kako speljuje in nato pelje? V spominu imam prve 1.6 TDI-je, ki so bili pri speljevanju nepremičnina.
Aja, to je pri čipiranem. Vseeno me zanima.

hojnikb ::

kolk ima kej tale 1.0 turbo laga ?
#brezpodpisa

LordNacho ::

Sem mel 2 leti standardnega. Številke za porabo so brez čipiranja - zdaj je v večini primerov deci, dva manj.

Od 2000 naprej ni problema. Nisi nepremičnina - vsaj v fiesti ne. Recimo v 3. pri 60 maš približno 2000 (Rampa za avtocesto npr.) pa maš do konca pospeševalnega pasu gladko not 100-110. (ti pa recimo computer predlaga menjavanje tako, da padeš na 1500 - tam pa manjka moči)

Z lag-om je tako - se ga čuti. Ga je za ene pol sekunde, kar pa recimo moja mama sploh ne opazi.

Edit: Da dopolnim: Z enim tankom (40litrov) naredim približno 530 kilometrov.

Zgodovina sprememb…

Netrunner ::

hm... za fiesto bi pričakoval da porabi manj, četudi malo bolj pritisneš.

Utk ::

Tako je. Verjamem da lepo potegne itd., poraba je pa visoka. Če bi dal not recimo hondino 1,8 NA mašino in podobno dolg menjalnik, bi bila verjetno nižja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kaj kupiti: Toyota Auris 2013 (dizel) ali VW Golf 7 2013 (dizel) (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5113791 (9047) m0LN4r
»

Iskanje športnega avtomobila (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11223527 (19315) facepalm
»

qashqai poraba ? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13116896 (14409) polde66
»

Nov avto za 15000€ (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21465823 (49589) kljhjkhkjh
»

Ford b-max vs c-max

Oddelek: Na cesti
146140 (5755) LordNacho

Več podobnih tem