» »

Tesla 3

Tesla 3

Temo vidijo: vsi
««
171 / 180
»»

dovela ::

Ne gre za to.

Gregor P ::

Spet za koga drugega pa bencinske res niso tak problem; v moji neposredni bližini sta dve v rangu 500 m (če je slučajno zabita ena v eno smer, je potem prazna druga v drugo smer). In dosedaj še nisem rabil natočiti več kot 36 L goriva (izjema je 5 L kantica dodatno za daljša potovanja), plačilo prek aplikacije, ne vem, če vse skupaj traja 5 minut? Tam je tudi avtopralnica, da ne porabljaš preveč vode doma, morda vzameš še kavo barcafe za na pot itn.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

dovela ::

Ne pravim da so bencinske problem, so pa DRUGAČNE kot pa filanje elektrike, je to težko zastopit? Vse kar se dela drugače kot so še posebaj starejši ljudje vajeni delat do sedaj ljudem vzbuja strah. Tako kot so jih strah zbujali pametni telefoni preden so se začeli masovno uporabljati pred 15 leti. Prednost filanja doma je predvsem cenovna (cca 7x cenejša vožnja), ne časovna (čeprav je tudi časovna).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

Gregor P ::

Sam dejansko nisem vesel, ko se mi vsi ti e-aparati toliko polnijo doma; vedno me je po malem strah, kaj pa če sem jaz ta kandidat za nenaden vžig baterij ipd.; saj hiša je zavarovana, a vseeno. In če bom kdaj slučajno kupil EV, bo ta imel poseben prostor na mojem posestvu, nekaj metrov stran od hiše.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

dovela ::

A da se ti vžge tvoj bencinar, za kar je 61 krat VEČJA verjetnost te pa ni strah? Kakšno neracionalno bitje..


Če te to toliko skrbi (povsem neracionalno), potem lahko kupiš EV z LFP baterijo, ki ni vnetljiva (Tesla standard range, nekateri kitajski modeli ipd.)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

kgtjera ::


Kaj točno je pri Ev-ju drugače kot pri klasičnem avtu z avtomatskim menjalnikom?


Precej stvari. Recimo to da ni treba hodit na bencinske črpalke, ampak ga lepo filaš v zavetju svojega doma. Drugače, ampak boljše. Ali pa recimo regenerativno zaviranje. Večina je navajana da pritisne bremzo da se ustavi, pri EVju pa samo spustiš gas in razen v izjemnih primerih pristisneš bremzo. Uporaba hitrih polnilnic marsikoga straši, ker on je navajen prijet ročko za bencin in natankat, tukaj mora pa vtikat nek kabel, kar ni nič težje, je pa DRUGAČE. In ta drugačnost marsikaterega ICE uporabnika straši, ker se bojijo vsega kar je novo.


Ne gre za strah pred drugačnostjo, temveč za to, da s takim avtom ne moreš na daljšo pot, brez sekiranja kje ga boš polnil. Druga stvar je čas polnjenja. Sory, bencinske so dandanes povsod in natankam v manj kot 3 minutah, plačam in gremo dalje. Tretja stvar, klasičnega bencinarja ali dizla lahko ob rednem vzdrževanju voziš tudi 20 let - predvidevam, da baterije v EV ne zdržijo dlje kot 5-10 let in je stroške menjave astronomski? Četrti problem, kako si EV fani predstavljate polnjenje EV, v primeru da vsi v EU kupijo EV? Problem je vsaj logističen, ker ljudje živijo tudi v blokih, kjer niti parking ni garantiran, kajšele lastna polnilnica. Petič, EV vozila niso prav nič zelena, če upoštevaš, da elektrika in surovine od nekje pridejo... Itd. Skratka, dokler ne bo bistvenega napredka pri baterijah in polnjenje v roku 5-10 minut, me EV ne zanimajo!

dovela ::

Ne gre za strah pred drugačnostjo, temveč za to, da s takim avtom ne moreš na daljšo pot, brez sekiranja kje ga boš polnil.

V praksi je hitrih polnilnic toliko da ni nobenega sekiranja kje boš polnil. Vse kar rabiš naredit preden greš na daljšo pot je da v navigacijo avta vpišeš svojo končno destinacijo, vse ostalo naredi avto sam (tudi predlaga kje moraš naredit postanek za polnjenje in do koliko procentov).

Druga stvar je čas polnjenja. Sory, bencinske so dandanes povsod in natankam v manj kot 3 minutah, plačam in gremo dalje.

Pri EVju pa namesto 3 minut na bencinski 5 sekund doma za priklop kabla. In tako ene 360 dni na leto. Ko pa greš na daljša potovanja pa se pač voziš tiste 3 ure, nato sledi 20 minutni postanek za WC, malico in noge pretegnit (kar delaš tudi sedaj pri bencinarju), avto je ready za nadaljevanje poti preden je voznik ready.

Tretja stvar, klasičnega bencinarja ali dizla lahko ob rednem vzdrževanju voziš tudi 20 let - predvidevam, da baterije v EV ne zdržijo dlje kot 5-10 let in je stroške menjave astronomski?

Na žalost si spet nasedel mitom naftne industrije. Baterije zdržijo preko 25 let, degradacija je okrog 1 % na leto. Podatki in meritve kristalno jasno kažejo da se motiš, baterija zdrži preko 25 let in je ne bo treba nikoli menjati. Nekateri proizvajalci ponujajo celo 15 let ali 1 milijon kilometerov garancije na baterijo.

Poglej si podatke, meritve in študije.

How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...

300.000 km in 95 % kapacitete (thumbnail kaže about 90 %, vendar v podatkih na videu boš videl da ima baterija še 25.9 kWh od začetnih 27,2 kWh ko je bila nova, kar dejansko predstavlja 95 %):


"Usable original capacity of the 94Ah was 27.2kWh. Your 25.9 mean you still have 95%. Very remarkable! My 60Ah of 2014 with 60k km is now at 93%. And my i8 Hybrid of 2014 with 120k km still at 100%."

345.000 km in 96 % kapacitete:


300.000 km in 91 % kapacitete:
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Še Slovenci:
152.000 km in še 97,5 % kapacitete:


Po 500.000 km bo še okrog 88 % dosega glede na podatke, teste in statistike, kar je odličen podatkek:
Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Baterije v Teslah se starajo počasneje od pričakovanj
https://slo-tech.com/novice/t721969/0
Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...

Graf padanja kapacitete izgleda tako:


Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km (521,000 mi)
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Nekateri proizvajalci celo dajejo 15 let garancije na baterijo ali na 1 milijon narejenih kilometrov.
https://insideevs.com/news/425503/toyot...
https://electrek.co/2020/05/08/first-le...

Četrti problem, kako si EV fani predstavljate polnjenje EV, v primeru da vsi v EU kupijo EV? Problem je vsaj logističen, ker ljudje živijo tudi v blokih, kjer niti parking ni garantiran, kajšele lastna polnilnica.

NI problemov tukaj, problemov ni ne glede generacije elektrike kot tudi ne glede distribucije. Tudi polnilnice pred bloki ni vesoljska znanost zrihtat. V Sloveniji imamo celo to srečo, da kar 70 % ljudi živi v hišah, v blokih samo 30 %.
Za začetek si poglej te izračune:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

dovela ::

Petič, EV vozila niso prav nič zelena, če upoštevaš, da elektrika in surovine od nekje pridejo..

EV vozila so mnogo bolj zelena kot ICE vozila, res pa je da še vedno predstavljajo določen okoljski odtis, le da precej manjšega kot bencinska ali dizelska vozila. Imajo tudi ničelne tailpipe emissions, kar je za kakovost zraka ključnega pomena predvsem v mestih, kjer živijo ljudje.

Skratka, dokler ne bo bistvenega napredka pri baterijah in polnjenje v roku 5-10 minut, me EV ne zanimajo!

1. Zakaj rabiš filanje v roku 5 do 10 minut drugače te ne zanima? To je spet navajenost na eno tehnologijo (bencinsko tehnologijo) in zavračanje vsake tehnologije ki je drugačna. Pri EVju ne rabiš 3x na mesec zgubit pol ure na črpalki (kar znese 6 ur letno), ampak porabiš samo par sekund da doma priklopiš kabel. Je pa res da tiste 2x na leto ko greš na dopust rabiš 20 minut filanja, vendar med tem časom poješ malico, greš na WC in pretegneš noge, časovne razlike z bencinarjem ni. To me spominja na tiste ki so včasih vpili "dokler ne bodo SSDji po X na GB jih ne kupim". Neke nesmislne artificial meje, ki so same sebi namen, izhajajo pa iz strahu pred novo tehnologijo in dvomom vase ali jo boš kot uporabnik sposoben uporabljati.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

Blinder ::

Pa kdo sploh bere tega inzenircka. Cherry picka podatke, da lahko futra svojo propagando. Ce bi bil kredibilen, mu ne bi bilo treba nonstop menjavat usernamejov.
Moj naslednji avto bo diesel in strogo brez DPF.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

dovela ::

Ti že ne, ker si deluden ignorant. NI nobene moje propagande, le dejstva ki sem jih napisal ti for some reason niso všeč. Po vseh verjetnosti je spet razlog to da si že v jeseni svojega življenja in da se bojiš vsega kar je novo. Za razliko od tebe trola (sem te prepoznal po tvojem zadnjem stavku) sem jaz kredibilen, username pa imam toliko časa dokler je možno komentiranje z njega (nisem jaz kriv da ima en od moderatorjev delnice v naftnih podjetjih).

Miki N ::

Pa dobro Inžinirćek, saj si VSE že povedal 5x ... si avtist? Resno vprašanje.

EDIT: to bi lahko bil vic. Q: kako se imenuje nekdo, ki nonstop nabija o električnih avtih? A: elektroavtist. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miki N ()

dovela ::

Pa dobro Matej, boš nehal trolat, resno vprašanje? Ne nisem. Ti maš mogoče res občutek da sem vse že 5x povedal ker me redno spremljaš, večina ljudi pa na moje poste ni naletela še niti 1x. Tudi miti glede električnih vozil so eni in isti in logično je da pol ko jih debunkaš da je odgovor zelo podoben, če nekdo trdi da je 1+1=3, ne moreš nič drugega kot pa to da mu pojasniš da rezultat ni 3, ampak 2. In vsak ki uleti z tem da je odgovor 3, mu pač pojasniš da ni, ampak je odgovor 2. Se pa s tem ponavljaš, ampak nimaš tu kaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

Utk ::

Res je, da inženirček vse povedal vsaj 50x in je nadležen kot driska v gledališču, ampak bemu mast, morate pa tudi priznat da tudi še zmeraj pišete bullshit stvari o baterijah. Da zdržijo 5 let, polnejo 2 dni in pozimi z njimi ne moreš do spara in domov.
Težko rečt kdo je tu bolj prfuknen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

dovela ::

Utk je izjavil:

Res je, da inženirček vse povedal vsaj 50x in je nadležen kot driska v gledališču, ampak bemu mast, morate pa tudi priznat da tudi še zmeraj pišete bullshit stvari o baterijah. Da zdržijo 5 let, polnejo 2 dni in pozimi z njimi ne moreš do spara in domov.
Težko rečt kdo je tu bolj prfuknen.


Prfuknjen je samo tisti ki piše mite, torej debilčki ki pišejo da baterije v EVjih zdržijo 5 let. S tem ko debunkam ta bullshit delam dobro delo. In kot si sam spoznal, KLJUB TEMU da sem že 50x pojasnil da baterije v EVjih ne zdržijo samo 5 let, ampak nekje 25 let, večino ljudi tega še vedno ne ve. Torej sem po vsej logiki še premalokrat to napisal, če pa večina ljudi tega sploh videla ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

nejc_nejc ::

Miki N je izjavil:

Pa dobro Inžinirćek, saj si VSE že povedal 5x ... si avtist? Resno vprašanje.

EDIT: to bi lahko bil vic. Q: kako se imenuje nekdo, ki nonstop nabija o električnih avtih? A: elektroavtist. :D


ta model ni v stanju imeti en nik..:'(

dovela ::

Nick imam toliko časa dokler deluje. Ko ga moderator zablokira, morem pač ustvariti novega. Sem že napisal, pa niti prebral nisi. Logično, tipična ignoranca, komentiraš brez da bi sploh prebral temo.

Tale uporabnik je zadevo zelo lepo in nazorno pojasnil (in naj uganem, večina ljudi tega spet ne bo prebrala, klasika):

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

BlaY0 ::

Machete je izjavil:


Mogoče v USA. Imamo nekaj teh premijskih 60-100k avtov in nikjer ni tako kot opisuješ, edino ne vem kako je ko crknejo, ker noben še ni. Prej te olupijo kjer se da. Nadomestni avto? Šure, 35eur/dan + gorivo, ajde, če je manj kot 40 km ti častijo gorivo, če si stalen.

Seveda da pri nas tega ni. To je tam kjer je trg in se splača. Če si uspel prebrati mojih par objav v celoti, bi videl, da sem pisal o prodaji premijcev bogatim Kitajcem. Za Slovenijo itak "nihče" ne ve, da obstaja.

2dark je izjavil:

Realno pa si nihče ne želi id.3-ja, s katerim pozimi ne narediš 250 km.

Ne vem v kateri realnosti ti živiš? A 250 km dnevno delaš? OK, I get it, verjetno je bistvo tvojega življenja vožnja. Fair enough.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

BlaY0 ::

kgtjera je izjavil:


Ne gre za strah pred drugačnostjo, temveč za to, da s takim avtom ne moreš na daljšo pot, brez sekiranja kje ga boš polnil. Druga stvar je čas polnjenja...

Spet kočijaževi argumenti. Brez panike, se boš že prilagodil, tako kot so se kočijaži ko so "morali" prešaltati na ICE taksije. Pa tudi infrastruktura se bo s časo, tako da nič bat.

2dark ::

BlaY0 je izjavil:


Ne vem v kateri realnosti ti živiš? A 250 km dnevno delaš? OK, I get it, verjetno je bistvo tvojega življenja vožnja. Fair enough.


Imaš ti kaj na elektriko? Jaz ti povem, da zaradi poceni polnjenja se več voziš. Preverjeno. To kilometre kar požira. Kje imaš še tako poceni vožnjo za 400 km, kot je na elektriko.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

BlaY0 ::

2dark je izjavil:


Imaš ti kaj na elektriko? Jaz ti povem, da zaradi poceni polnjenja se več voziš. Preverjeno. To kilometre kar požira. Kje imaš še tako poceni vožnjo za 400 km, kot je na elektriko.

Imam. Kolo. Z elektriko se vozim točno toliko kot je potrebno, večinoma se brez. Za daljše poti imam ICE avto, ki ga še nekaj cajta ne bom menjal, saj se ne splača pa tudi nisem tak tip da bi mi bil avto in sama vožnja z njim tako pomembna, mi je prej kot nujno zlo. Skratka, jaz sem zelo slab potrošnik, če si na to ciljal.

Ko bo čas za menjavo avta, bom eventuelno šaltal na EV, po vsej verjetnosti pa sploh ne bom več kupoval avta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

2dark ::

BlaY0 je izjavil:



Imam. Kolo. Z elektriko se vozim točno toliko kot je potrebno, večinoma se brez. Za daljše poti imam ICE avto, ki ga še nekaj cajta ne bom menjal, saj se ne splača pa tudi nisem tak tip da bi mi bil avto tako pomemben. Skratka, jaz sem zelo slab potrošnik, če si na to ciljal.

Ko bo čas za menjavo avta, bom eventuelno šaltal na EV, po vsej verjetnosti pa sploh ne bom več kupoval avta.



Id.3 z baterijo 57 kWh napolniš lahko za 10€, kar imaš za 380km v toplih mesecih. S katerim avtomobilom na bencin, nafto lahko ti prevoziš za 10€ 380 km? Z nobenim.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

TheBlueOne ::

2dark je izjavil:



Imaš ti kaj na elektriko? Jaz ti povem, da zaradi poceni polnjenja se več voziš. Preverjeno. To kilometre kar požira. Kje imaš še tako poceni vožnjo za 400 km, kot je na elektriko.


Jaz se ne bi vozil niti kilometra vec ko sedaj, pa je lahko zastonj. Ce ti voznja predstavlja tak strosek, da nekaj € naredi tako razliko, potem mi ni jasno kako imas za EV.

2dark je izjavil:




Id.3 z baterijo 57 kWh napolniš lahko za 10€, kar imaš za 380km v toplih mesecih. S katerim avtomobilom na bencin, nafto lahko ti prevoziš za 10€ 380 km? Z nobenim.


Ti moras postati sofer ali taksist, bos celo delal plus.

Zgodovina sprememb…

2dark ::

TheBlueOne je izjavil:



Jaz se ne bi vozil niti kilometra vec ko sedaj, pa je lahko zastonj. Ce ti voznja predstavlja tak strosek, da nekaj € naredi tako razliko, potem mi ni jasno kako imas za EV.



Kaj ima strošek vožnje vezo z nakupom avtombila?

V primeru id.3 z baterijo 57 kWh je realno prevozit 380 km ( če malo pazimo 400 km ), kar nas pride 10,26€
Dizel s porabo 5l je ta znesek 31€
Bencinar s porabo 6.5 litra strošek 40€.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 2dark ()

TheBlueOne ::

2dark je izjavil:



V primeru id.3 z baterijo 57 kWh je realno prevozit 380 km ( če malo pazimo 400 km ), kar nas pride 10,26€
Dizel s porabo 5l je ta znesek 31€
Bencinar s porabo 6.5 litra strošek 40€.


Se vedno ne vem zakaj bi se potem vozil vec.

Poleg tega kilometri najedajo tudi ceno avto, obrabo itn. Glede na ceno novih EVjev sploh ni nujno, da je cena po kilometru nujno nizja.

Kaj imas prvi avto, da ne ves kaj vse so stroski?

BlaY0 ::

2dark je izjavil:

BlaY0 je izjavil:



Imam. Kolo. Z elektriko se vozim točno toliko kot je potrebno, večinoma se brez. Za daljše poti imam ICE avto, ki ga še nekaj cajta ne bom menjal, saj se ne splača pa tudi nisem tak tip da bi mi bil avto tako pomemben. Skratka, jaz sem zelo slab potrošnik, če si na to ciljal.

Ko bo čas za menjavo avta, bom eventuelno šaltal na EV, po vsej verjetnosti pa sploh ne bom več kupoval avta.



Id.3 z baterijo 57 kWh napolniš lahko za 10€, kar imaš za 380km v toplih mesecih. S katerim avtomobilom na bencin, nafto lahko ti prevoziš za 10€ 380 km? Z nobenim.

Tako je, z nobenim. Ampak jaz ne bom zdaj menjal čisto OK avta (prodal za 10k in dodal še 25k), da se bom naprej lahko vozil za 10 namesto za sedanjih 40 EUR. Raje teh 25k nekam naložim in se s 5% donosa vozim za 0 EUR. Skratka čisto premalo se vozim, da bi se mi splačalo vlagati v avto.

kgtjera ::

Se dobi kak nov EV za 20k?

BlaY0 ::

2dark je izjavil:


Kaj ima strošek vožnje vezo z nakupom avtombila?

Hmm, skoraj vse. Razen če je sama vožnja tvoj biznis.

primar ::

Zdaj pa , ker sem glih dobil ponudbo za zavarovanje Tesle, prosim preveri koliko stane zavarovanje tega ID3, če recimo en tak dober paket zavarovanja za normalni avtek stane 800 EUR. Jaz namreč pravkar ugotavljam, da pri mojih kilometrih imam gorivo za dizla, plačano že iz razlike v zavarovanju med enim in drugim. Tesla ob vseh možnih popustih 2800, golf pa 800 😐.

LP

dovela ::

kgtjera je izjavil:

Se dobi kak nov EV za 20k?

Se. Dacia Spring in Renault Twingo electric to je vse je po subvenciji precej pod 20k. Včasih se je električnega Twinga dalo celo dobit za 11k (takrat ko je bila subvencija še 7,5k).
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/n...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

2dark ::

TheBlueOne je izjavil:

2dark je izjavil:



V primeru id.3 z baterijo 57 kWh je realno prevozit 380 km ( če malo pazimo 400 km ), kar nas pride 10,26€
Dizel s porabo 5l je ta znesek 31€
Bencinar s porabo 6.5 litra strošek 40€.


Se vedno ne vem zakaj bi se potem vozil vec.

Poleg tega kilometri najedajo tudi ceno avto, obrabo itn. Glede na ceno novih EVjev sploh ni nujno, da je cena po kilometru nujno nizja.

Kaj imas prvi avto, da ne ves kaj vse so stroski?

Kateri so to stroški pri EV-ju?

Menjava jermenov,
vodne pumpe,
turbine,
egr,
DPF,
šob,
visokotlačne črpalke,
verige
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

dovela ::

primar je izjavil:

Zdaj pa , ker sem glih dobil ponudbo za zavarovanje Tesle, prosim preveri koliko stane zavarovanje tega ID3, če recimo en tak dober paket zavarovanja za normalni avtek stane 800 EUR. Jaz namreč pravkar ugotavljam, da pri mojih kilometrih imam gorivo za dizla, plačano že iz razlike v zavarovanju med enim in drugim. Tesla ob vseh možnih popustih 2800, golf pa 800 😐.

LP


Zamenjaj zavarovalnico, tole more bit kakšna ekstra nategunska. Ljudje na Evsvet forumih poročajo da je kasko za Teslo dobrega jurja, podoben rezultat dobiš tudi če grem na Wizz avto zavarovanje online karkulator.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

TheBlueOne ::

2dark je izjavil:


Kateri so to stroški pri EV-ju?


Praviloma so dragi, tako da v prvi vrsti izguba vrednosti, kar bo se najvecji faktor. Potem, ce stima kar pravi nekdo zgoraj je tudi zavarovanje bolj drago, kot sem si predstavljal. In glede na to, da je investicija v stilu placaj vec v startu, da se ti kasneje placa samo, moras verjetno dobro zavarovati.

Potem, ce imas financiranje, kar ima vecina in je trenutno nekje pri 6% bos za avto za 20k€ placal nekaj manj kot 1200€ prvo leto, ko je glavnica polna, za EV pa toliko vec, kolikor je drazji.

Se spomnem casov, ko so bili krediti nizko in poceni elektrika kako je bilo treba avto imeti nekje nerealnih deset let, da se izplaca. To so bili neki forumski teoretiki, ki seveda niso zeleli slisati nic o tem, da se utegne kaj spremeniti. Sedaj imamo visje obrestne, drago elektriko itn., me pav zanima kje so sedaj tiste kalkulacije.

dovela ::

TheBlueOne je izjavil:

2dark je izjavil:


Kateri so to stroški pri EV-ju?


Praviloma so dragi, tako da v prvi vrsti izguba vrednosti, kar bo se najvecji faktor. Potem, ce stima kar pravi nekdo zgoraj je tudi zavarovanje bolj drago, kot sem si predstavljal. In glede na to, da je investicija v stilu placaj vec v startu, da se ti kasneje placa samo, moras verjetno dobro zavarovati.

Potem, ce imas financiranje, kar ima vecina in je trenutno nekje pri 6% bos za avto za 20k€ placal nekaj manj kot 1200€ prvo leto, ko je glavnica polna, za EV pa toliko vec, kolikor je drazji.

Se spomnem casov, ko so bili krediti nizko in poceni elektrika kako je bilo treba avto imeti nekje nerealnih deset let, da se izplaca. To so bili neki forumski teoretiki, ki seveda niso zeleli slisati nic o tem, da se utegne kaj spremeniti. Sedaj imamo visje obrestne, drago elektriko itn., me pav zanima kje so sedaj tiste kalkulacije.


Hja, 10 let morda če delaš po max 5 km na dan, pri večini je vračilna doba par let če zberejo pravi model in se vozijo kaj več. Zavarovanje je podobno oziroma ni dosti višje kot pri ICE če zbereš pravo zavarovalnico, financiranje pa je ravno tako strošek tudi če kupuješ novega bencinarja ali dizla. Elektrika je bila včasih 1,6 € na 100 km, danes je 2,3 € na 100 km. Kar je še vedno bistveno manj kot pa 10 € na 100 km pri ICE..Plus lahko si povstaviš sončno elektrarno in jo imaš po 0,4 € na 100 km, sončna pa se ti pokrije v 8 letih že s tem ko imaš nižji strošek elektrike za gospodinjstvo.

TheBlueOne ::

S cim pa primerjas recimo tole Teslo M3? Ker racunas dosti bolj optimisticno kot so tvoji predhodniki.

Poleg tega, ce se vozis potem vec samo zato, ker imas EV je to dodaten strosek. Tudi avto bos prodal dosti ceneje, ce delas vec km.

Soncna pa se ti ne bo pokrila s tem, ker ti ne bo niti polnila avta, kaj sele kaj kompenzirala. Razen, ce bos investiral nerealno dosti.

Da ne bo cena v startu za M3, da se poceni vozis bolj 80kEUR. Seveda ima v tvojem svetu vecina ta denar na strani in samo caka. :)

Zgodovina sprememb…

primar ::

dovela je izjavil:

primar je izjavil:

Zdaj pa , ker sem glih dobil ponudbo za zavarovanje Tesle, prosim preveri koliko stane zavarovanje tega ID3, če recimo en tak dober paket zavarovanja za normalni avtek stane 800 EUR. Jaz namreč pravkar ugotavljam, da pri mojih kilometrih imam gorivo za dizla, plačano že iz razlike v zavarovanju med enim in drugim. Tesla ob vseh možnih popustih 2800, golf pa 800 😐.

LP


Zamenjaj zavarovalnico, tole more bit kakšna ekstra nategunska. Ljudje na Evsvet forumih poročajo da je kasko za Teslo dobrega jurja, podoben rezultat dobiš tudi če grem na Wizz avto zavarovanje online karkulator.


Malo čez 2000 je kasko brez popusta. za Savo se gre.

dovela ::

Soncna pa se ti ne bo pokrila s tem, ker ti ne bo niti polnila avta, kaj sele kaj kompenzirala.

Sončna se ti pokrije samo z prihranki za gospodinjstvo tipično v 6 do 10 letih (6,5 leta za naš primer), brez avta. Večina ima toliko viškov da lahko polni še avto s tem (lahko pa se doda še kakšen panel več). Seveda ti bo polnila avto, imaš netmetering (na letni ravni se pogleda če si več porabil kot proizvedel in če si plačaš samo razliko kar si več porabil, seveda lahko polniš tudi električni avto, le zakaj ga ne bi).

Cveto ::

Glede vožnje: ima ICE avtomatika (Ford S-max) in Teslo model 3 Long Range. Cena vozil je podobna, Ford je seveda večji, a če primerjam samo vožnjo, je EV vseeno korak ali dva naprej. Prva stvar, ki bi se jo težko odvadil je vožnja z "enim pedalom". Daš "gas" in avto gre, spustiš in se ustavi. Tudi čisto do mirovanja. Ko se navadiš je tudi menjava pedalov pri avtomatiku odveč. Druga stvar je odzivnost. Ni primerljivo, razlika je večkratna, razna speljevanja, prehitevanja in ostalo postanejo res užitek.

Cenejša vožnja pa meni plača avto. Imel sem recimo 25k za avto, lahko bi vzel Passata dizla iz Nemčije, tako pa sem vzel še nekaj lizinga, obrok pa mi pride ravno toliko, kot prihranim pri vožnji.

delavec44 ::

In kateri je bolj kvalitetno narejen Ford ali Tesla?

Horas ::

2dark je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:



Jaz se ne bi vozil niti kilometra vec ko sedaj, pa je lahko zastonj. Ce ti voznja predstavlja tak strosek, da nekaj € naredi tako razliko, potem mi ni jasno kako imas za EV.



Kaj ima strošek vožnje vezo z nakupom avtombila?

V primeru id.3 z baterijo 57 kWh je realno prevozit 380 km ( če malo pazimo 400 km ), kar nas pride 10,26€
Dizel s porabo 5l je ta znesek 31€
Bencinar s porabo 6.5 litra strošek 40€.


tudu občutna podražitev elektrike še pride. čez 10 let sigurno. po moje boš potem dajal za elektriko 2-3x kot zdaj za fosilna goriva.
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

Cveto ::

delavec44 je izjavil:

In kateri je bolj kvalitetno narejen Ford ali Tesla?


Ford.

2dark ::

Horas je izjavil:

2dark je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:



Jaz se ne bi vozil niti kilometra vec ko sedaj, pa je lahko zastonj. Ce ti voznja predstavlja tak strosek, da nekaj € naredi tako razliko, potem mi ni jasno kako imas za EV.



Kaj ima strošek vožnje vezo z nakupom avtombila?

V primeru id.3 z baterijo 57 kWh je realno prevozit 380 km ( če malo pazimo 400 km ), kar nas pride 10,26€
Dizel s porabo 5l je ta znesek 31€
Bencinar s porabo 6.5 litra strošek 40€.


tudu občutna podražitev elektrike še pride. čez 10 let sigurno. po moje boš potem dajal za elektriko 2-3x kot zdaj za fosilna goriva.



Napisal sem, kako poceni je vožnja je sedaj. Če pa se obeta podražitev do 60%, kot govorijo, potem sta pa z dizlom že skoraj izenačena.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Cveto ::

Elektrika je trenutno 18,9 centov (10kw priključna moč). Če se podraži za 60%, je to 30,3 centa. Poraba Tesle model 3 je 14kWh na 100km. Sto km torej stane 4,24€. Cena dizla je trenutno 1,6€ na 100km, potaba primerljivega avta je 7,5 litra na 100km. Cena na 100km je torej 12€.

Drugače povedano: primerljiva poraba EV je seda 1,65l/100km, potem pa bo 2,66l/100km.

In to za avto s 300konjj, ki stane toliko, kot nov Passat 2,0 tdi dsg.

Nisem ekolog, pri meni je bolj govorila računica.

2dark ::

Cveto je izjavil:

Tesle model 3 je 14kWh na 100km.


V sanjah. Realna praba je 17-18 kWh ... Avtocesta pa 23-25 kwH
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

BlaY0 ::

Horas je izjavil:


tudu občutna podražitev elektrike še pride. čez 10 let sigurno. po moje boš potem dajal za elektriko 2-3x kot zdaj za fosilna goriva.

Pa ne zaradi prehoda na EV. Podražitev bi prišla tako ali tako tudi brez EV, zaradi enormno povečane porabe. Trenutno je na svetu recimo 1 mrd aktivnih voznikov, čez 20 (ali še prej) let bodo že 3 mrd, ne glede na pogonsko gorivo.

2dark je izjavil:

Cveto je izjavil:

Tesle model 3 je 14kWh na 100km.


V sanjah. Realna praba je 17-18 kWh ... Avtocesta pa 23-25 kwH

Ja, trenutno. Kaj bo čez 20 let ne veš. Sem pa pripravljen stavit da bo nižja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

delavec44 ::

Kje imamo v Slo enormno povečanje porabe elektrike? Vedno več je sončnih elektrarn in vedno manj velikih firm. Prav tako so naprave čedalje bolj varčne, ljudi pa čedalje manj. Lahko bi bili samozadostni in imeli še cenejšo elektriko kot prej.

mikhaair ::

delavec44 je izjavil:

Kje imamo v Slo enormno povečanje porabe elektrike? Vedno več je sončnih elektrarn in vedno manj velikih firm. Prav tako so naprave čedalje bolj varčne, ljudi pa čedalje manj. Lahko bi bili samozadostni in imeli še cenejšo elektriko kot prej.

Več elektrike porabimo, dejansko pomeni, da industrija laufa. Če pade, ne bo dobro za nas. Proizvodnja jekla in aluminija sta verjetno največja posamezna porabnika. Čeprav Talum so delm proizvodnje ugasnili, zaustavili?

BlaY0 ::

delavec44 je izjavil:

Kje imamo v Slo enormno povečanje porabe elektrike? Vedno več je sončnih elektrarn in vedno manj velikih firm. Prav tako so naprave čedalje bolj varčne, ljudi pa čedalje manj. Lahko bi bili samozadostni in imeli še cenejšo elektriko kot prej.

Dobra ja, če bi bili samozadostni... s čim oziroma v čem? A boš elektriko jedel? Mi danes v ničemer ne moremo biti niti S od samozadostnega. Ampak eni bi se pa skoncentrirali še na bolj bizaren balonček:"Ah kje, nam tukaj v Spodnjem Dupleku gre čisto OK, mi ne rabimo nič od teh Nemcev in Kitajcev! Nas poganja veselje do življenja! Pa tut poplav in toče letos nismo mel!"

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

Cveto ::

2dark je izjavil:

Cveto je izjavil:

Tesle model 3 je 14kWh na 100km.


V sanjah. Realna praba je 17-18 kWh ... Avtocesta pa 23-25 kwH


Ni. Imam izkušnje iz prve roke. V 5000km imam povprečje 14kWh. Vsak dan naredim 90km po avtocesti (Vrhnika-Brnik) in še 5-10 po mestu. Po avtocesti je poraba okoli 15, po mestu pa od 8-12.

Vožnja v službo mi recimo pokuri 17% baterije, kaj je 13,26kWh, na 100km je to 14,73kWh. Do Ljubljane gre ponavadi bolj počasi (80-100), potem naprej proti Brniku ga pa poženem tudi preko 150-160.

Na spritmonitorju je povprečje 16, verjetno bi imel jaz tudi toliko, če ne bi bile tako zabite ceste. So pa na avtu gume Michelin E-primacy, ki naj bi kar očitno znižale porabo.

TheBlueOne ::

Cveto je izjavil:



Cenejša vožnja pa meni plača avto. Imel sem recimo 25k za avto, lahko bi vzel Passata dizla iz Nemčije, tako pa sem vzel še nekaj lizinga, obrok pa mi pride ravno toliko, kot prihranim pri vožnji.


Kako pa se to izide? Koliko pa prevozis?

Kaj narobe na hitro racunam?

Razlika brez obresti kredita, torej debelo v korist Tesli je ca. 15000€. Ce delis s petimi leti si na 3000€ letno. Ce je cena 1,6l dizla ti to kupi 1875l. Ce Passat kuri 6l, kar ne, je pri redni voznji na AC pri 5.6l pa je 4x4, 200 konjski itn., naredis ca. 312 100km intervalov, kar je 31.000km letno, da si na istem. Ampak bos prej na 40.000km, ce ne racunas otrocje posploseno.

Blinder ::

Elektrika se bo podražala, ker bo država rabila dobit notri $$$$, ki ga zdej dobiva od trošarin na gorivo.
Ko bo malo ljudi na gorivo bi se lahko tudi zgodilo, da bo država na gorivu zmanjšala trošarine, tako kot počne danes (še posebej v preteklosti) na plinu
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
««
171 / 180
»»