» »

Tesla 3

Tesla 3

Temo vidijo: vsi
««
94 / 180
»»

K0l1br1 ::

Tisti, ki ne bo bomo imeli za teslo 3, se bomo morali zadovoljiti na low budget VW I.D. - ali pa za prehodno desetletje še en poceni vw dizel.

Utk ::

PrimozR je izjavil:

Ful je zanimivo, kako fanatiki vsa pričevanja iz industrije (od ljudi, ki vedo, kako poteka razvoj v automotive), ki Teslo kot podjetje postavijo na realna tla in dajo tehtne razloge, zakaj se konkurenca 'ne zmiga', enostavno ignorirajo :)


V resnici je ravno obratno. En kup audijev, bmwjevih sefov je reklo, da je tesla (prekleto) dober avto. Elektricen ali ne, nepomembno. Pogon je pa itak boljsi od njihovih.

TESKAn ::

Pogon (baterije + motor + elektronika) so dobri oz. najboljši. Preostanek pač ne.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

codeMonkey ::

TESKAn je izjavil:

Pogon (baterije + motor + elektronika) so dobri oz. najboljši. Preostanek pač ne.


Se ne strinjam. Elektronika ni najboljša. Uporabili so sicer precej zmogljiv hardver, ki zgleda na prvi pogled impresivno, tudi zato ker ga imajo drugi proizvajalci zaenkrat še v testnih vozilih, ter totalno neprimeren softver. Če malo poznaš zadeve, ti je jasno da so ubrali nekaj precej grdih oz. tveganih bližnjic, predvsem zato da se Musk lahko hvali na predstavitvah in twitterju. Če koga zanima je tukaj lepo napisano: https://smallbusinessprogramming.com/et...

Moderne platforme se pri ostalih proizvajalcih že testirajo in jim niso niti malo tuje. BMW je recimo prvi spravil ethernet v komercialno vozilo in s partnerji postavil osnovo za nove arhitekture - 2000x hitrejši prenos podatkov od CAN-a, kar je nujno potrebno pri vseh radarjih kamerah ipd. Razvija se npr. Automotive grade Linux, ker "dinozavri" pač v svoja vozila ne mislijo implementirati in-house predelave Linux jedra ter Ubuntuja za varnostno kritične sisteme (kot Tesla). Lep primer skupnega state of the art razvoja je tudi nova AUTOSAR Adaptive platforma. In tega je še precej več.

Zgodovina sprememb…

DamijanD ::

Tole pa nisem vedel - za A330: "the system contains four versions of the flight control software programmed by independent teams using different programming languages" 8-O

TESKAn ::

Se opravičujem, bi moral napisat "elektronika za pogon".
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Utk ::

Tudi lega na cesti in ostalo je vrhunsko.

Moderne platforme se pri ostalih proizvajalcih že testirajo

Torej jih še nimajo.

in jim niso niti malo tuje.

Ni čudno, sej jih vidijo in razkapajo pri tesli že 6 let.

BigWhale ::

TESKAn je izjavil:

Se opravičujem, bi moral napisat "elektronika za pogon".


Avto poganja curl v bash skriptah. Jaz res drzim pesti, da so elektroniko delal mal bolj kompetentni. :>

mikhaair ::

Kaksne pa ima diferenciale Tesla? S sprednjim in awd pogonom enako spredaj? Kako dosezejo distrubuicijo navora? Kslicn dif domnevam da ni?

Zheegec ::

Izgleda da smo izvedeli zakaj je Tesla odpustila nekaj delavcev.

*TESLA REDUCED MODEL S, MODEL X PRODUCTION, SPOKESWOMAN SAYS
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

J.McLane ::

Tesla ima dva ločena motorja, enega spredaj enega zadaj mehanske povezave vmes ni, tako da tudi diferenciala ni. Je pa jasno diferencial na sprednji in zadnji osi tako kot pri vsakem avtu. Ne vem če je tam kakšen LSD ali kaj podobnega, morda kdo ve?

Podobno imajo rešeno nekateri hibridi, RAV4, Outlander phev, PSA hybrid4...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

mikhaair ::

J.McLane je izjavil:

Tesla ima dva ločena motorja, enega spredaj enega zadaj mehanske povezave vmes ni, tako da tudi diferenciala ni. Je pa jasno diferencial na sprednji in zadnji osi tako kot pri vsakem avtu. Ne vem če je tam kakšen LSD ali kaj podobnega, morda kdo ve?

Podobno imajo rešeno nekateri hibridi, RAV4, Outlander phev, PSA hybrid4...


To mi je vse jasno, kar si napisal. Za AWD sem zasledil da ima torque distrubuiton al neki tazga, torej aktvino distribuicjo. Pa me zanima ce to velja tudi za enomotorno varianto. Pa kako je to izvedeno.

pegasus ::

Če ugibam, z zavorami, tako kot danes praktično pri vseh avtih. Če imaš 4 motorje, vsakega na svojem kolesu, lahko to izvajaš v softveru.

codeMonkey ::

mikhaair je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Tesla ima dva ločena motorja, enega spredaj enega zadaj mehanske povezave vmes ni, tako da tudi diferenciala ni. Je pa jasno diferencial na sprednji in zadnji osi tako kot pri vsakem avtu. Ne vem če je tam kakšen LSD ali kaj podobnega, morda kdo ve?

Podobno imajo rešeno nekateri hibridi, RAV4, Outlander phev, PSA hybrid4...


To mi je vse jasno, kar si napisal. Za AWD sem zasledil da ima torque distrubuiton al neki tazga, torej aktvino distribuicjo. Pa me zanima ce to velja tudi za enomotorno varianto. Pa kako je to izvedeno.


Torque distribution je porazdelitev spredaj/zadaj in je torej le za AWD, elektronsko seveda. Porazdelitev navora po posamičnem kolesu je torque vectoring in za zdaj tega ni, ker se uporablja klasičen mehanski diferencial na pogonskih oseh. Za pravi torque vectoring rabiš po dva motorja na os. Mislim, da je novi roadster edini model, ki naj bi to omogočal (dva motorja zadaj). Nisem pa 100% prepričan.

J.McLane ::

Rimac ima ločene štiri motorje.

Kako deluje pri Model 3 performance:
Enhanced Cornering Power
We typically think of using brakes to slow down a car, but you can actually use them to make the car faster out of a corner. All Model 3s are equipped with open differentials, which send an equal amount of torque from the motors to both the left and right wheels. When cornering, the wheels on the inside of the corner have less load on them, which means they can provide less tractive force than the outside wheels. To prevent excess slip on this inside tire, we have to limit the torque for both wheels, leaving power on the table. In Track Mode, we simultaneously apply brake and motor torque to produce a net increase in tractive force while cornering. This is similar to how a limited slip differential works, except when using the brakes, the differential can be optimized for various driving conditions.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

louser ::

Okapi je izjavil:

louser je izjavil:

Vse kar je treba, je treba povečati agresivnost.
Kar ni problem pri ljudeh, ki so vajeni prometnih nesreč, a je problem pri avtopilotu, od katerega se nesreč ne pričakuje.
Avtopilota torej štopa debilnost ljudi in ne nedodelanost.
Debilni so kvečjemu komentarji, kot je tvoj.

Problem je v prilagodljivosti, iznajdljivosti, presojanju situacije ... Roboti se slepo držijo pravil, ljudje pa ne. Recimo hipotetičen primer, prideš pred pokvarjen semafor, na katerem ves čas gori rdeča luč. Robotski avto bo tam obstal, človek bo pa hitro ugotovil, da je semafor pokvarjen in odpeljal naprej. Človek ve, kdaj lahko do določene mere krši pravila (recimo, ko "izsiljuje" prednost pri vključevanju na prednostno cesto, kjer je neprekinjena kolona vozil), robotu je pa precej težje vgraditi navodila, kdaj in kako sme kršit pravila.

Tudi avtomobil lahko zna, kdaj je semafor pokvarjen. Še več. Tudi v praksi že ve, kdaj bo zelena, še preden zasveti zelena.

Problem vas znalcev je v tem, ker želite, da se avtopilot obnaša kot človek.
Statistika pa pravi, da je bolje in varneje, če računalnik računa kot računalnik in ne da razmišlja kot človek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: louser ()

PrimozR ::

codeMonkey je izjavil:

Torque distribution je porazdelitev spredaj/zadaj in je torej le za AWD, elektronsko seveda. Porazdelitev navora po posamičnem kolesu je torque vectoring in za zdaj tega ni, ker se uporablja klasičen mehanski diferencial na pogonskih oseh. Za pravi torque vectoring rabiš po dva motorja na os. Mislim, da je novi roadster edini model, ki naj bi to omogočal (dva motorja zadaj). Nisem pa 100% prepričan.

Za torque vectoring do neke mere imaš tudi mehanske hakeljce.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Spock83 ::

Tudi NSX ima pravi torque vectoring.

J.McLane ::

... samo na sprednji osi ;)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

-valvoline- ::

codeMonkey ::

PrimozR je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Torque distribution je porazdelitev spredaj/zadaj in je torej le za AWD, elektronsko seveda. Porazdelitev navora po posamičnem kolesu je torque vectoring in za zdaj tega ni, ker se uporablja klasičen mehanski diferencial na pogonskih oseh. Za pravi torque vectoring rabiš po dva motorja na os. Mislim, da je novi roadster edini model, ki naj bi to omogočal (dva motorja zadaj). Nisem pa 100% prepričan.

Za torque vectoring do neke mere imaš tudi mehanske hakeljce.


Imaš, oz. mehatronske :) Samo XDrive in podobni sistemi imajo dokaj omejen navorni razpon. V primeru uporabe zavor pa tudi veliko časovno konstanto. Zato za "pravi" torque vectoring potrebuješ ločena elektromotorja.

@McLane: dodajam video iz 2012, da si ne bo kdo slučajno to razlagal kot neverjetno Teslino inovacijo:

Zgodovina sprememb…

Utk ::

s1m0n je izjavil:



Malenkost ampak zelo "smotana" malenkost :)

Nemška varianta istega vica:

jernejl ::

Edini vic tukaj je to, da nekateri ne ločite dežja od snega.

Gregor P ::

In da je zakonska dolžnost, da očistiš sneg z vozila pred nadaljnjo vožnjo.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fikus_ ::

Kje si pa videl, da se človek vozi?! Mogoče pa ima metlico v prtljažniku?!

Utk ::

jernejl je izjavil:

Edini vic tukaj je to, da nekateri ne ločite dežja od snega.

Edini vic tukaj, da nekateri še niste videli žleba od blizu. In kaj se zgodi ko zliješ vedro vode na streho, tudi če imaš žleb. Voda ali sneg, je čist vseeno.

jernejl ::

Utk je izjavil:

Voda ali sneg, je čist vseeno.

Ja, pri Tesli 3 je čist vseeno.

Machete ::

Bimer ma žlebove zdizajnirane, da ti še po stanskih šipah ne teče. CC pa itak ni avto.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Spock83 ::

Da spustijo ceno za ene 10k jim to ne bi zameril :)

MrNighthawk ::

Utk je izjavil:

s1m0n je izjavil:



Malenkost ampak zelo "smotana" malenkost :)

Nemška varianta istega vica:


A ti avto po dežju obrišeš do suhega preden daš kej v prtljažnik?
Sneg moraš odstranit že zato, da vidiš nazaj ;)

Utk je izjavil:

jernejl je izjavil:

Edini vic tukaj je to, da nekateri ne ločite dežja od snega.

Edini vic tukaj, da nekateri še niste videli žleba od blizu. In kaj se zgodi ko zliješ vedro vode na streho, tudi če imaš žleb. Voda ali sneg, je čist vseeno.


*facepalm

tudi, če lije to ni isto kot vedro vode :) ti res ne razumeš neke osnovne logike in želiš faile od Tesle "razložit"

Zgodovina sprememb…

feryz ::

J.McLane je izjavil:

To kar imajo ostali proizvajalci kot lane assist je bolj blažev žegen, ne morejo ostro zavijati, ne spreminja pasov, ne sodeluje z navigacijo, ne upočasnuje če zapelješ na izvoz ...

To vse zna Model 3 (od 6:30 dalje):


Seveda še vedno ogromno omejitev, ampak vseeno daleč pred konkurenčnimi serijskimi sistemi.
Malenkost je bolje, kot Lane assist. Ne prav veliko.

Koliko pa je omejitev v LA? Ali na tej cesti? Ker ga vsi žgejo. Ampak res vsi.
A ni nekih 60 mph?

imagodei ::

Utk je izjavil:

s1m0n je izjavil:



Malenkost ampak zelo "smotana" malenkost :)

Nemška varianta istega vica:

To je pa res malenkost. Samo mal drugač se moraš lotit stvari - najprej očistiš avto, šele potem odpiraš prtljažnik. Tako kot se je treba mal privadit na drugačen režim polnjenja energenta. >:D
- Hoc est qui sumus -

Utk ::

tudi, če lije to ni isto kot vedro vode :) ti res ne razumeš neke osnovne logike in želiš faile od Tesle "razložit"

A sem še kje drugje kot v tvoji zblojeni glavi napisal, da je isto?

MrNighthawk ::

Utk je izjavil:

tudi, če lije to ni isto kot vedro vode :) ti res ne razumeš neke osnovne logike in želiš faile od Tesle "razložit"

A sem še kje drugje kot v tvoji zblojeni glavi napisal, da je isto?


Mislim, da si ti edini zblojen, glede na post.

Utk ::

Geekom, ki se niso videli avta od blizu, je lahko marsikaj cudno.

s1m0n ::

Pri VW CCju voda lepo steče po steklu in kanalih levo in desno ne pa direktno v prtljažnik :) Ja tudi, ko odpreš prtljažnik...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

MrNighthawk ::

Utk je izjavil:

Geekom, ki se niso videli avta od blizu, je lahko marsikaj cudno.


Kot kaže so takšni ljudje naredili Teslo M3, da jim taka zadeva uide pri designu ;)

Utk ::

To se zgodi pri marsikateri limuzini. Tudi audijih ali mercedesih. Pri nekaterih bo sel not sneg, pri drugih dez, pri nekaterih ko zapres, pri drugih ko odpres, ce ne bo slo to, bo pa z vrati kaj drugega narobe, bojo premajhna, prevelika ali pa grda. Popoln avto obstaja samo v gikovi glavi.

Ganon ::

Utk je izjavil:

s1m0n je izjavil:



Malenkost ampak zelo "smotana" malenkost :)

Nemška varianta istega vica:


Koliko te plačujejo pri Tesli, da igraš njihovega odvetnika na vsakem koraku? So ti že ostali namignili, kako neumna je tvoja primerjava.

louser ::

Če se lahko Teslo omenja za takšne bedarije, se lahko tudi one, ki so že 100 let v tem poslu.

Utk ::

Ganon je izjavil:

Utk je izjavil:

s1m0n je izjavil:



Malenkost ampak zelo "smotana" malenkost :)

Nemška varianta istega vica:


Koliko te plačujejo pri Tesli, da igraš njihovega odvetnika na vsakem koraku? So ti že ostali namignili, kako neumna je tvoja primerjava.

Zame je poniževanje deutsche dizel fahrerjev dovolj velika nagrada. In ne, nihče še ni niti namignil v čem je problem primerjave.

Ganon ::

Če vama ni jasno, da je razlika med dežnimi kapljami in kupom snega na zadku vozila, se sprašujem ali namerno trolata ali sta samo kratke pameti.

roCkY ::

Čakamo na test M3 s snegom...

Utk ::

Jasno da je razlika med snegom in vodo, voda po nemških avtih v luft leti.

PrimozR ::

Hah, očitno so se še hvalili, da ne testirajo svojih avtov med razvojem :D

https://twitter.com/boriquagato/status/...

DamijanD ::

most EV's have dedicated battery heaters. the model 3 does not. it attempts to use the motor to heat the battery. this likely seemed like a clever way to reduce cost and complexity.

Kaj zdaj a M3 ima gretje baterije ali ne? Warpy je kakšno stran nazaj razlagal, koliko energije je tipo porabil za gretje baterije, ampak če je gretje narejeno na zgornji način potem to ne drži.

Zheegec ::

Kaj zdaj a M3 ima gretje baterije ali ne?

Samo preko motorja.

V dosti hudem mrazu to pomeni;

"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

PrimozR ::

Motorju verjetno nekako napaja navitja, magari selektivno posamezna, lahko vse, da segreva motor. Potem s hladilno tekočino hladi ta segret motor, s čimer naj bi segreli hladilno tekočino in pogreli še baterijo. Dodatno je verjetno napajanje motorja razlog, da se baterija nekoliko segreva. Vse skupaj je pa zgleda premalo in potrebujejo namenski grelec hladilne tekočine (v mrazu se motor sam po sebi verjetno precej dobro hladi v primerjavi s toplim vremenom).

Meni je bolj WTF to, da so se očitno res še hvalili, da jim ni treba testirati. Če je to res, jih bo to še močno udarilo. No saj, tole, utrgane roke na podvozju od 'ničesar', itd. Avtomobilska industrija ne obstaja brez testiranja, vsaj če hočeš narediti izdelek, ki približno funkcionira. Še s testiranjem se marsikomu zalomi (ker enostavno narobe oceni parametre za teste, ker morajo jasno biti vsi testi pospešeni).

WarpedGone ::

Nikakor ne kupujte teh nestestiranih smeti!

(tolk da bom js prej dobil svojo, hehe ...)
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe
««
94 / 180
»»