» »

Tesla 3

Tesla 3

Temo vidijo: vsi
««
173 / 180
»»

J.McLane ::

To da so to igračke je samo tvoje mnenje, nekateri pa zgleda znajo videti preko tega.

Kaj je pa Slovenija drugačna od drugi držav? Nismo dovolj dobri, smo res taki reveži?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Blinder ::

TheBlueOne je izjavil:

Ce hoces res cistit zrak


nehajte že omenjat čisti zrak, ker nobenmu se ne gre za čisti zrak. Njim se gre samo za silit ljudi, da svoj star avto zamenjajo za novega, da bi reševali domače proizvajalce avtov in vse ostale vpletene v tej verigi. Sej ne odkrivam tople vode, je že mnogo bilo povedanega na to temo.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

deco16 ::

Mislim komot bi lahko dali da samo EV proizvedeni v EU naj dobijo subvencijo, če majo v USA tako zakaj nebi imeli tudi mi.

BlaY0 ::

delavec44 je izjavil:


Po moje bi z JEK2 bili. Pa so raje metali denar v TEŠ6. Zaradi zavožene politike trenutno res nismo samooskrbni, lahko bi pa bili. Lahko smo čez par let ampak s trenutno vlado ne.

100% samooskrba in 100% neodvisnost sta dva različna pojma. 100% samooskrba še ne pomeni 100% neodvisnosti, tega se je treba zavedat. Obstaja nebroj situacij, ko drugače kot z uvozom ne gre. Samo dva primera ti dam... remont NEK{1,2}, padec kakega povezovalnega daljnovoda zaradi žledu. Poleg tega se včasih v določenih krajih bolje splača uvažati. Primer... Na jugozahodu Nemčije recimo se jim bolj splača uvažati iz Francije čeprav na severu recimo trenutno full piha in je tam presežek štroma precejšen. transport štroma ni zastonj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

TheBlueOne ::

J.McLane je izjavil:

To da so to igračke je samo tvoje mnenje, nekateri pa zgleda znajo videti preko tega.

Kaj je pa Slovenija drugačna od drugi držav? Nismo dovolj dobri, smo res taki reveži?


Ne, samo nimas ravno vpliva na razvoj recimo Tesle. Ne vem zakaj bi ga drzal nazaj, ce ne subvencioniras dragih avtov.

Sploh ko je cenovni problem pri baterijah, ki se razvijajo tako ali tako. Kjer hoces, da gredo avti v smer pocenitve in manjsih avtov, ne pa drazje, tezje in ziljon konjev.

Iz ceste pa hoces spraviti avte, ki so na meji delujocega.

Mato989 ::

deco16 je izjavil:

Mato989 je izjavil:


Pa je kdo izračunal tudi koliko je to minusa? Ker če je manj bolezni in manj smrti = dalj časa (in več) penzijonerjev ki pobirajo penzije?


To lahko samo ti izjaviš, me zanima kako se boš obrnil enkrat ko boš ti prišel v leta ;)


Kaj je narobe s tem? Pač ko računaš FINANČNE PLUSE IN MINUSE ZA DRŽAVO je treba v obzir vzeti vse, tudi če ti čustveno to ni všeč...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Webmojster ::

Meni ni povsem jasno, kako bo elektro omrežje preneslo vse te električne avte (in seveda druge električne naprave).

Recimo, da imaš doma 7kw EV polnilnico in še recimo bolj močno toplotno črpalko + še vse druge naprave. In to pri vsaki hiši/bloku?

dovela ::

Horas je izjavil:

2dark je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:



Jaz se ne bi vozil niti kilometra vec ko sedaj, pa je lahko zastonj. Ce ti voznja predstavlja tak strosek, da nekaj EUR naredi tako razliko, potem mi ni jasno kako imas za EV.



Kaj ima strošek vožnje vezo z nakupom avtombila?

V primeru id.3 z baterijo 57 kWh je realno prevozit 380 km ( če malo pazimo 400 km ), kar nas pride 10,26EUR
Dizel s porabo 5l je ta znesek 31EUR
Bencinar s porabo 6.5 litra strošek 40EUR.


tudu občutna podražitev elektrike še pride. čez 10 let sigurno. po moje boš potem dajal za elektriko 2-3x kot zdaj za fosilna goriva.


To lahko pravi samo nekdo ki ne zastopi fizike. Ne, ne bo tako niti podrazno, vožnja na elektriko bo vedno precej cenejša kot na nafto. In tisti ki hoče bit zihr si lahko postavi sončno elektrarno in se "zazihra" da bo sam prideloval svoje gorivo za 40 let vnaprej. Za 20.000 km na leto rabiš samo 2,8 kW večjo sončno elektrarno kot bi jo rabil sicer, torej nekje dobre 3 jurje večji strošek. 3 jurje za 40 let zastonj vožnje je neverjetno dober deal. ICE voznik toliko porabi v 2 letih, tukaj isti denar zdrži 20 krat več. Naftni avtomobili kar 80 % vse svoje energije vržejo stran (pretvorijo v odpadno toploto), za pogon porabijo samo 20 %. Električni avtomobili pa kar 90 % vse energije izkoristijo, samo 10 % vržejo stran. Oziroma z drugimi besedami, električni avto ima ekvivalentno porabo samo 1,5 litra goriva na 100 km. Oziroma še z drugimi besedami: poraba električnih avtov je 4x manjša kot pri bencinarju ali dizlu. Toliko manjša poraba se pač logično odrazi tudi na manjši ceni vožnje. Prav tako ti ni jasno da se elektriko lahko dela iz številnih različnih energentov, ki med sabo tekmujejo in so si konkurenca, kar znižuje cene, pri nafti pa vlada pretty much monopol parih držav z nafto, ki se kartelno dogovarjajo za zviševanje cen, kar močno dviguje cene. Po domače povedano: visoka konkurenca rezultira v nizkih cenah in nizka konkurenca rezultira v visokih cenah.


Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

TheBlueOne ::

Blinder je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Ce hoces res cistit zrak


nehajte že omenjat čisti zrak, ker nobenmu se ne gre za čisti zrak. Njim se gre samo za silit ljudi, da svoj star avto zamenjajo za novega, da bi reševali domače proizvajalce avtov in vse ostale vpletene v tej verigi. Sej ne odkrivam tople vode, je že mnogo bilo povedanega na to temo.


Jaz bi potisnil v smer, da so avti lazji in cenejsi. To bi davcno nagrajeval, ker to se v vecini potrebuje. Raje kot pa vectonske zverine, ki so do zadnjega milimetra nabite z najnovejsim hightechom.

Sploh pa me bega kako lahko ignorirate probleme, ki prihajajo s tezjimi avti. To bo obraba cest na cisto drugem nivoju, ce avte poredis za 20-30%. Se najbolj pa bodo jokcali lastniki EVjev, ko jim bo sesuvalo platisca in ostale komponente podvozja, ker so tezki, hitri in ne marajo lukenj na cesti.

Zgodovina sprememb…

Blinder ::

dovela je izjavil:

Oziroma z drugimi besedami, električni avto ima ekvivalentno porabo samo 1,5 litra goriva na 100 km.


s tem da, za električni avto je treba tega 1,5 litra goriva ga proizvesti iz neke elektrarne, za motor na notranje izgorevanje pa je gorivo _free_, samo uzet ga je treba iz narave in pripeljat do avta
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

dovela ::

Blinder je izjavil:

dovela je izjavil:

Oziroma z drugimi besedami, električni avto ima ekvivalentno porabo samo 1,5 litra goriva na 100 km.


s tem da, za električni avto je treba tega 1,5 litra goriva ga proizvesti iz neke elektrarne, za motor na notranje izgorevanje pa je gorivo _free_, samo uzet ga je treba iz narave in pripeljat do avta


Nič ne free. Sploh veš koliko ELEKTRIKE se porabi da načrpajo tvoje gorivo?! Očitno ne. Pa ne samo elekrike, tudi nafte da ti sploh zadevo pripeljejo na tvojo bencinsko črpalko (tovornjak, tanker čez celoten ocean ipd). Da sploh ne govorim o rafiniranju nafte, ki je eden izmed ogromnih porabnikov energije (nafto je treba segreti na več kot 400 stopinj celzija in jo ločiti po frakcijah). Tle imaš preveden prispevek v Slovenščini, ker glede na nerazgledanost sklepam da angleško verjetno ne znaš (če znaš pa povej in ti loh dam originalen angleški prispevek):


Sicer pa tudi če bi se osredotočil samo na nafto. Še vedno se ti splača to nafto skuriti v elektrarni in s tem štromom poganjat električni avto, kot pa to isto nafto vlit v naftni avto. Zakaj? Ker boš tako z isto količino goriva prevozil precej večjo razdaljo, hkrati pa boš v elektrarni odpadno toploto lahko uporabil za ogrevanje celega mesta (torej jo boš koristno porabil). Hkrati še ne boš onesnaževal v mestu kjer imamo velike probleme z onesnaženjem zaradi naftnih avtov (ker elektrarne niso znotraj večjih mest navadno), kar je neprecenjiv plus.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

teslam2 ::

Ne pozabit na izgube pri polnjenju EV.

Dejanska poraba stroma je malo drugačna kot zgoraj omenjenih 10e na 400km...


https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/t...

dovela ::

Ne pozabit na izgube pri polnjenju EV.

Izgube so v zgornjih grafih že upoštevane. Izgube so različne glede na moč polnjenja, na šuko so večje (lahko tudi 20 %), ampak vsak resen kupec električnega avta slej ko prej inštalira domačo polnilnico, kjer so izgube pri polnjenju samo okrog 6 %.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

Sc0ut ::

Pod črto so še predragi. To je to. Ajde, Dacia Spring, ampak kaj drugega pa je predrago.
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850

dovela ::

Pri Tesli model 3 je letna poraba energije v povprečju 16 kWh (ravno videl sliko nekoga ki je naredil 60.000 km z takim povprečjem). Krat 0,13 EUR za nočno tarifo in smo na 2,15 EUR na 100 km. Krat 4 za 400 km in je 8,6 EUR. Upoštevamo izgube torej delimo z 0,94 in dobimo 9,14 EUR na 400 km, kar je ranga 4x ceneje kot bencinar ali dizel. Včasih pa si imel tudi eno posebno tarifo pri E3 napredni in se je dalo vozit tudi samo z 1 EUR na 100 km, samo ta peket so pol ukinili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

dovela ::

2dark je izjavil:

Horas je izjavil:

2dark je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:



Jaz se ne bi vozil niti kilometra vec ko sedaj, pa je lahko zastonj. Ce ti voznja predstavlja tak strosek, da nekaj EUR naredi tako razliko, potem mi ni jasno kako imas za EV.



Kaj ima strošek vožnje vezo z nakupom avtombila?

V primeru id.3 z baterijo 57 kWh je realno prevozit 380 km ( če malo pazimo 400 km ), kar nas pride 10,26EUR
Dizel s porabo 5l je ta znesek 31EUR
Bencinar s porabo 6.5 litra strošek 40EUR.


tudu občutna podražitev elektrike še pride. čez 10 let sigurno. po moje boš potem dajal za elektriko 2-3x kot zdaj za fosilna goriva.



Napisal sem, kako poceni je vožnja je sedaj. Če pa se obeta podražitev do 60%, kot govorijo, potem sta pa z dizlom že skoraj izenačena.


Prvo kot prvo ne bo podražitve elektrike za 60 %, to je missimformacija, bom razložil v nadaljevanju zakaj točno gre. Drugo kot drugo pa tudi če bi se elektrika res podražila za 60 %, bi vožnja na elektriko še vedno bila vsaj nekajkrat cenejša od dizla. Pri tej podražitvi gre za to da se ne po večala sama cena električne energije, ampak se bo povečala omežnina ČE boš polnil v tistem časovnem bloku, ko je omrežje zelo obremenjeno. Časovni bloki so fiksno zastavljeni glede na mesec v letu in glede na uro. Vendar vsemu temu povečanju se lahko pri električnem avtu izzogneš, ker lahko polniš takrat ko omrežje ni obremenjeno, torej ponoči. In ne vem zakaj ne bi filal ponoči, polnjenje daš na timer in je.

Cveto je izjavil:

Elektrika je trenutno 18,9 centov (10kw priključna moč). Če se podraži za 60%, je to 30,3 centa. Poraba Tesle model 3 je 14kWh na 100km. Sto km torej stane 4,24EUR. Cena dizla je trenutno 1,6EUR na 100km, potaba primerljivega avta je 7,5 litra na 100km. Cena na 100km je torej 12EUR.

Drugače povedano: primerljiva poraba EV je seda 1,65l/100km, potem pa bo 2,66l/100km.

In to za avto s 300konjj, ki stane toliko, kot nov Passat 2,0 tdi dsg.

Nisem ekolog, pri meni je bolj govorila računica.


Tudi ti si narobe predstavljaš povečanje, ne bo ne 60 procentno, za tisti del ko boš filal električni avto ponoči pa ga sploh ne bo. Celoten namen teh zvišanj omrežnine je spodbujanje ljudi da porabljajo ko omrežje ni obremenjeno in probati zmanjšati obremenitev omrežja ko je le to obremenjeno.

BlaY0 je izjavil:

delavec44 je izjavil:

Kje imamo v Slo enormno povečanje porabe elektrike? Vedno več je sončnih elektrarn in vedno manj velikih firm. Prav tako so naprave čedalje bolj varčne, ljudi pa čedalje manj. Lahko bi bili samozadostni in imeli še cenejšo elektriko kot prej.

Dobra ja, če bi bili samozadostni... s čim oziroma v čem? A boš elektriko jedel? Mi danes v ničemer ne moremo biti niti S od samozadostnega. Ampak eni bi se pa skoncentrirali še na bolj bizaren balonček:"Ah kje, nam tukaj v Spodnjem Dupleku gre čisto OK, mi ne rabimo nič od teh Nemcev in Kitajcev! Nas poganja veselje do življenja! Pa tut poplav in toče letos nismo mel!"


No to be honest smo od elektrike 80 procetno samozadostni, samo 20 % jo uvozimo. Od naftnih derivatov smo 0 % zamozadostni, 100 % jih uvozimo..s tem dajemo tako denar, kot moč drugim državam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

dovela ::

TheBlueOne je izjavil:

Cveto je izjavil:

Letno prevozim 30k km. Obdobje 5 let, torej prevoženih 150k km.

Tesla: nakup 38k, prodaja 28k (Tesla Model 3, l. 2019, 150k prevoženih), izguba vrednosti 10k (+2k stroški financiranja= 12k)
Stroški goriva: 4050EUR (upošteval porabo 15)
Zavarovanje 5x1500= 7500
Skupni stroški 23.550EUR

Passat: nakup 25k (Passat l. 2019, DSG dizel, 100k km), prodaja 13k (Passat l. 2014, 250k prevoženih), izguba vrednosti 12k.
Stroški goriva: 15.600EUR
Zavarovanje + cestnina 5x1200= 6000
Servisi 5x 300 = 1500
Skupni stroški 35.100EUR


Meni ne izgleda ravno tako. Rabljena Tesla 3 za okoli 30kEUR je dual motor z 112.000km:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Nova taka pa je 50kEUR brez fensi asistencnih sistemov. Tako, da gres bolj iz 50 na 30, torej 20kEUR + visje obresti, recimo 3000EUR. Torej izgubis nekje celo vrednost tega Passata. Strosek goriva in zavarovanje ti verjamem, ker nimam izkusenj.

Zavarovanje za Passata se mi zdi drago za Slovenijo, strosek goriva pa bo manjsi. Za 30.000km bo nekje na 13.000EUR. Ce pa vozis tako kakor ti vozis za tako nizko porabo Teslo, ce verjamem sefu koliko njemu kuri na AC, pa bi Passat imel se dosti nizjo porabo. 13.000EUR je ce ga na AC nonstop picis 140kmh+ in si vecinoma na AC. To pa je realsno pri 30.000km. Bo bolj na 10.000EUR.


Tesla: nakup 49990k, prodaja 29990k (Tesla Model 3, l. 2019, 110k prevoženih), izguba vrednosti 20k (+3k stroški financiranja= 23k)
Stroški goriva: 4050EUR (upošteval porabo 15)(Bomo polzjo voznjo dodali se Passatu)
Zavarovanje 5x1500= 7500
Skupni stroški 34.550EUR

Passat: nakup 25k (Passat l. 2019, DSG dizel, 100k km), prodaja 13k (Passat l. 2014, 250k prevoženih), izguba vrednosti 12k.
Stroški goriva: 12.000EUR(Pa se to je prevec za tvojo Tesla voznjo)
Zavarovanje + cestnina 5x1200= 6000(Ajde naj bo)
Servisi 5x 300 = 1500
Skupni stroški 29.500EUR


Nekdo ki primerja rabljen Passat z novo Teslo long range lol. In še po 5 letih prodajal avto, še enkrat lol. Poraba Tesle na avtocesti je 18 kWh na 100 km, po regionalkah pa 12 kWh. Glej teste Bjorna Nylanda (zgooglat verjetno znaš).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

dovela ::

Blinder je izjavil:

Elektrika se bo podražala, ker bo država rabila dobit notri $$$$, ki ga zdej dobiva od trošarin na gorivo.
Ko bo malo ljudi na gorivo bi se lahko tudi zgodilo, da bo država na gorivu zmanjšala trošarine, tako kot počne danes (še posebej v preteklosti) na plinu


Kot sem že omenil preko nižjih stroškov za zdravstveno blagajno. Študija OECD jasno kaže da je onesnaževanje avtomobilov odgovorno za 12 % manjši BDP evropskih držav, kar za Slovenijo znaša 6000 EUR po enem AVTU VSAKO LETO. Naftni avto pa plača trošarin in davka na gorivo samo ranga desetino tega (ne pozabimo povprečna kilometrina je 12kkm na leto). Torej naftni avto mnogo več porabi kot plača. EV ne bo več porabil in zato tudi ne bo plačal, v proračunu pa bo precej VEČ danarja, kot ga je sedaj kot ICEji delajo velik minus. Naftni avto dela velik MINUS v proračunu, KLJUB trošarinam ki zadostujo samo za pokritje 10 % finančne škode ki jo povzroči.

Mato989 ::

dovela je izjavil:

Blinder je izjavil:

Elektrika se bo podražala, ker bo država rabila dobit notri $$$$, ki ga zdej dobiva od trošarin na gorivo.
Ko bo malo ljudi na gorivo bi se lahko tudi zgodilo, da bo država na gorivu zmanjšala trošarine, tako kot počne danes (še posebej v preteklosti) na plinu


Kot sem že omenil preko nižjih stroškov za zdravstveno blagajno. Študija OECD jasno kaže da je onesnaževanje avtomobilov odgovorno za 12 % manjši BDP evropskih držav, kar za Slovenijo znaša 6000 EUR po enem AVTU VSAKO LETO. Naftni avto pa plača trošarin in davka na gorivo samo ranga desetino tega (ne pozabimo povprečna kilometrina je 12kkm na leto). Torej naftni avto mnogo več porabi kot plača. EV ne bo več porabil in zato tudi ne bo plačal, v proračunu pa bo precej VEČ danarja, kot ga je sedaj kot ICEji delajo velik minus. Naftni avto dela velik MINUS v proračunu, KLJUB trošarinam ki zadostujo samo za pokritje 10 % finančne škode ki jo povzroči.


kakšna pa je študija slabšega stanja ZPIZ blagajne zaradi več prživelih in dalj časa črpanja penzije, je kdo poštudiral tole?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

dovela ::

Tako da razlika seveda ne bo tako velika, a za moje km in to, kar hočem od avta je to to. Edina težava je, da se, odkar je doma ta avto, čudežno nihče noče vozit z ostalimi. Ne samo zaradi stroška, tudi užitek pri vožnji, ne samo zaradi moči pač pa tudi načina, kako se ta podaja, lege na cesti, vožnje z enim pedalom...

Ne vem, meni je zelo kul, seveda pa se vsak odloča zase. Zelo malo jih (vas) tudi je v situaciji, da se toliko (plačano) vozi, kot jaz. Namesto na Petrol dam pač raje več za boljši avto in nekaj elektrike.


Točno tako, kakovost vožnje v EVju je nekaj velikostnih razredov večja kot v ICE, kdor ne verjame, naj proba. Zato pa tudi 99 % tistih ki enkrat proba EV pravi da nikoli več ne bo šlo NAZAJ na bencin ali dizel. Ker greš dobesedno nazaj, nazaj v kameno dobo, vsaj tak občutek imaš. :)

Once you go electric, you don't go back: survey shows less than 1% of EV owners want to go back to gas
https://electrek.co/2020/12/29/once-you...

BlaY0 je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Ne samo to Cveto, avto se kar sam regenerira, obnavlja, poškodbe se zakrpajo, praktično je EV holy Mary vseh avtov in tehnologija in napredek je končan

Tako eni to tu predstavljate namreč :))

Sorry, pomotoma stisnil trashbin.

Enako kot ICE. To ni bilo upoštevano v njegovem izračunu ne za ICE, ne za EV, se pa to mirno "pokrajša" v sami enačbi.


S tem da v resnici je stroškov z vzdrževanjem in popravili pri ICE precej več kot pri EV, tako da če že kaj je s tem ko tega ni upošteval v enačbi šel na roke ICE pogonu (glej graf spodaj).

Chevrolet Bolt Requires Almost No Maintenance For First 150,000 Miles
https://insideevs.com/news/330737/chevr...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

dovela ::

Mato989 je izjavil:

V Texasu bo kr 400 na začetku pol pa 200 na leto zaenkrat

pri nas bo verjetno okrogel jurček...

Jaz bi dal za EVje v EU 5k cestnine zaradi izgube trošarin pa da vidimo pol računice :))


Za vse bencinarje in dizle se nekje po letu 2025 predvideva uvedba CO2 davka, kakšnih 1500 do 2000 EUR letno, je bilo omenjeno v medijih. Boš videl kako neverjetno hitro se bodo ljudje znebili ICE kant. Pa ne samo to, tudi cena rabljenim bo drastično padla, ker jih nihče skoraj več ne bo hotel. Torej še ta udarec, še ful manj boš dobil pri prodaji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

Blinder ::

dovela je izjavil:



Chevrolet Bolt Requires Almost No Maintenance For First 150,000 Miles
https://insideevs.com/news/330737/chevr...


to bo še zanimivo videt, kaj si bodo uradni servisi izmislili za lupit stranke pri EV-jih 🍿
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Mato989 ::

dovela je izjavil:

Mato989 je izjavil:

V Texasu bo kr 400 na začetku pol pa 200 na leto zaenkrat

pri nas bo verjetno okrogel jurček...

Jaz bi dal za EVje v EU 5k cestnine zaradi izgube trošarin pa da vidimo pol računice :))


Za vse bencinarje in dizle se nekje po letu 2025 predvideva uvedba CO2 davka, kakšnih 1500 do 2000 EUR letno, je bilo omenjeno v medijih. Boš videl kako neverjetno hitro se bodo ljudje znebili ICE kant. Pa ne samo to, tudi cena rabljenim bo drastično padla, ker jih nihče skoraj več ne bo hotel.


Bodo EVji pač 4k... pa nova vlada ki bo to sprovedla ko bo folk znorel.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Blinder ::

dovela je izjavil:


Za vse bencinarje in dizle se nekje po letu 2025 predvideva uvedba CO2 davka, kakšnih 1500 do 2000 EUR letno, je bilo omenjeno v medijih.


zdaj pa samo furaš propagando. Strašiš tako kot ruski propagandisti, ko prepričujejo gledalca, da bo rusija poslala atomske bombe
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

dovela ::

Mato989 je izjavil:

dovela je izjavil:

Mato989 je izjavil:

V Texasu bo kr 400 na začetku pol pa 200 na leto zaenkrat

pri nas bo verjetno okrogel jurček...

Jaz bi dal za EVje v EU 5k cestnine zaradi izgube trošarin pa da vidimo pol računice :))


Za vse bencinarje in dizle se nekje po letu 2025 predvideva uvedba CO2 davka, kakšnih 1500 do 2000 EUR letno, je bilo omenjeno v medijih. Boš videl kako neverjetno hitro se bodo ljudje znebili ICE kant. Pa ne samo to, tudi cena rabljenim bo drastično padla, ker jih nihče skoraj več ne bo hotel.


Bodo EVji pač 4k... pa nova vlada ki bo to sprovedla ko bo folk znorel.

Si mislil ja, te svoje mokre sanje kar zase zadrži. Državi je v interesu čim večji delež EVjev, ker jim tako ostane VEČ v proračunu tudi brez dodatnih davkov (ker so stroški za zdravstveno blagajno bistveno nižji, delovna storilnost in s tem BDP zaradi boljšega zraka pa bistveno višja). Hkrati država še zmanjša svojo energetsko ODVISNOST, ker nafte uvozimo 100 %, elektrike pa samo 20 % (pa še teh 20 % lahko ne bi, imamo kapacitete za proizvest jih brez dodatnih elektrarn, vendar se ekonomsko trenutno bolj splača ta del uvažat)..

Blinder je izjavil:

dovela je izjavil:


Za vse bencinarje in dizle se nekje po letu 2025 predvideva uvedba CO2 davka, kakšnih 1500 do 2000 EUR letno, je bilo omenjeno v medijih.


zdaj pa samo furaš propagando. Strašiš tako kot ruski propagandisti, ko prepričujejo gledalca, da bo rusija poslala atomske bombe


Nič ne furam propagande. Zgooglaj ali pa pač živi in boš videl na lastne oči. Malo spremljaj kaj se odvija.

Cveto je izjavil:

Okvare so povsod, obraba delov prav tako.

Zadnjih nekaj ICE-jev sem vozil do cca 200k. Kar je stalo izven rednih servisov so bile predvsem zavore (diski+ploščice) in jermena, potem pa okvare: vztrajnik, turbina, vzmet, kompresor klime, injektor v motorju, ključ, senzor, vodna pumpa... EV večine tega nima, razen vzmeti in kompresorja klime, ki pa je gotovo dražji.

Ne rečem, da pride zdaj EV glede tega silno cenejši, a kot berem razne zapise, se ljudje kar vozijo in vozijo. Ok, baterije je vedno manj, a to gre počasneje, kot se je predvidevalo, pro drugi strani pa tudi ICE-ju enkrat poteče rok motorja.


Je silno cenejši, EV je glede tega silno cenejši. Baterija pri Tesli pa bo dosegla okrog 80 % pri 840.000 km, tako kažejo podatki. Zdej pa računaj kdaj boš dosegel toliko kilometrov.

Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km (521,000 mi)
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

dovela ::

J.McLane je izjavil:

Povprečen avto naredi 12k km in pokuri 7 l, trošarine je 0,5EUR/l. Torej danes od povprečnega ICE vozila od oka država pobere 400-500EUR trošarin.

V malho bo država skušala dobiti isto vrednost, se strinjam, ampak še najmanj 15 let bo levji delež skušala nabrati od ICE voznikov, z večanjem na tej strani. Bo pa verjetno hitro pripravljen teren za neke davke tudi na EV strani, ampak vedno moraš gledat razmerje (ICE vs. EV).


Tako ja, od povprečnega avta država dobi 400 do 500 EUR trošarin na leto, ta isti avto pa porabi preko 6000 EUR letno na račun stroškov zdravljenja in BDP škode ki jo povzroči njegov izpuh glede na študijo OECD. Če bo naftni avto plačal vso škodo ki jo povzroči, bi cena goriva morala biti 7 do 9 EUR na liter.

Lifetime Cost Of Small Car $689,000; Society Subsidizes This Ownership With $275,000
https://www.forbes.com/sites/carltonrei...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

Mato989 ::

dovela je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Povprečen avto naredi 12k km in pokuri 7 l, trošarine je 0,5EUR/l. Torej danes od povprečnega ICE vozila od oka država pobere 400-500EUR trošarin.

V malho bo država skušala dobiti isto vrednost, se strinjam, ampak še najmanj 15 let bo levji delež skušala nabrati od ICE voznikov, z večanjem na tej strani. Bo pa verjetno hitro pripravljen teren za neke davke tudi na EV strani, ampak vedno moraš gledat razmerje (ICE vs. EV).


Tako ja, od povprečnega avta država dobi 400 do 500 EUR trošarin na leto, ta isti avto pa porabi preko 6000 EUR letno na račun stroškov zdravljenja in BDP škode ki jo povzroči njegov izpuh glede na študijo OECD. Če bo naftni avto plačal vso škodo ki jo povzroči, bi cena goriva morala biti 7 do 9 EUR na liter.

Lifetime Cost Of Small Car $689,000; Society Subsidizes This Ownership With $275,000
https://www.forbes.com/sites/carltonrei...



Še enkrat.... si izračunal ali imaš izračun koliko bo pa na slabšem ZPIZ blagajna če bo folk dalj živel zaradi zelenih EVjev in manj bolezni? To poračunaš pri tistem net izgubi in plusu kao?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

dovela ::

TheBlueOne je izjavil:

Ce hoces res cistit zrak, potem ne bos menjal nekega EURO6 dizla za Teslo, ampak stare zjahane EUROWTF avte katere vozijo bolj revezi na moderne mickene.


Tudi EURO6 v veliki večini še vedno onesnažuje znatno več kot je predpisana maksimalna meja (pa že ta je kompromis med zdravjem, financami, praktičnostjo, za zdravje bi bilo najbolje da bi bila ta meja nula ipd)..


Health experts lambast 'deceitful' carmakers as data suggests 97% of vehicles fail to meet NOx emissions standards in real-world conditions
https://www.theguardian.com/business/20...

Bencinarji so sicer boljši, ampak še vedno jih je večina čez maksimalne meje. In niso tu samo smrti, še zdaleč ne, predvsem je tukaj važno dejstvo da je močno zmanjšana kakovost življenja vseh ljudi v mestih (onesnažen zrak povrzoča zmanjšano delovno storilnost, manjšo raven energije, slabše počutje ipd).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

Mato989 ::

dovela je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Ce hoces res cistit zrak, potem ne bos menjal nekega EURO6 dizla za Teslo, ampak stare zjahane EUROWTF avte katere vozijo bolj revezi na moderne mickene.


Tudi EURO6 v veliki večini še vedno onesnažuje znatno več kot je predpisana maksimalna meja (pa že ta je kompromis med zdravjem, financami, praktičnostjo, za zdravje bi bilo najbolje da bi bila ta meja nula ipd)..


Health experts lambast 'deceitful' carmakers as data suggests 97% of vehicles fail to meet NOx emissions standards in real-world conditions
https://www.theguardian.com/business/20...

Bencinarji so sicer boljši, ampak še vedno jih je večina čez maksimalne meje. In niso tu samo smrti, še zdaleč ne, predvsem je tukaj važno dejstvo da je močno zmanjšana kakovost življenja vseh ljudi v mestih (onesnažen zrak povrzoča zmanjšano delovno storilnost, manjšo raven energije, slabše počutje ipd).


Saj tudi 97% ali kar 100% EVjev ne dosega WLTP dosega v praksi >:D
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

dovela ::

Blinder je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Ce hoces res cistit zrak


nehajte že omenjat čisti zrak, ker nobenmu se ne gre za čisti zrak. Njim se gre samo za silit ljudi, da svoj star avto zamenjajo za novega, da bi reševali domače proizvajalce avtov in vse ostale vpletene v tej verigi. Sej ne odkrivam tople vode, je že mnogo bilo povedanega na to temo.


Večini ljudi se gre za čist zrak:
Večina Evropejcev bi po letu 2030 prepovedala bencinske in dizelske avte
https://pmm.finance.si/mobilnost/vecina...

Mato989 je izjavil:

dovela je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Ce hoces res cistit zrak, potem ne bos menjal nekega EURO6 dizla za Teslo, ampak stare zjahane EUROWTF avte katere vozijo bolj revezi na moderne mickene.


Tudi EURO6 v veliki večini še vedno onesnažuje znatno več kot je predpisana maksimalna meja (pa že ta je kompromis med zdravjem, financami, praktičnostjo, za zdravje bi bilo najbolje da bi bila ta meja nula ipd)..


Health experts lambast 'deceitful' carmakers as data suggests 97% of vehicles fail to meet NOx emissions standards in real-world conditions
https://www.theguardian.com/business/20...

Bencinarji so sicer boljši, ampak še vedno jih je večina čez maksimalne meje. In niso tu samo smrti, še zdaleč ne, predvsem je tukaj važno dejstvo da je močno zmanjšana kakovost življenja vseh ljudi v mestih (onesnažen zrak povrzoča zmanjšano delovno storilnost, manjšo raven energije, slabše počutje ipd).


Saj tudi 97% ali kar 100% EVjev ne dosega WLTP dosega v praksi >:D


Kot ga tudi tudi 97 % ICEjev ne dosega. Standard WLTP je ISTO tako za EV kot za ICE, je samo standard, porabo WLTP je pri lepi vožnji po regionalki možno doseči in še preseči, če pa pičiš 140 km/h pa pač ne. Isto velja za ICE avte, oboji uporavljajo isti WLTP standard. Sicer pa spet speminjaš temo, pogovarjali smo se o tem da 97 % ICE avtov onesnažuje preko maksimalne predpisane meje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

Mato989 ::

Sicer pa vidim da EURO 6 torej dosega vse standarde... 0.06 vs 0.06 v real life, no jaz imam EURO 6 bencinarja
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

mugen999 ::

dovela je izjavil:


Za vse bencinarje in dizle se nekje po letu 2025 predvideva uvedba CO2 davka, kakšnih 1500 do 2000 EUR letno, je bilo omenjeno v medijih.

Tista oblast v kateri koli državi v evropi bi to uvedla, jo narod v parih dneh pohodi kot mravljo. Narod je dolgo tih ko ga tlacijo, samo ko ga pa preveč po žepu usekaš pa dobiš nazaj po glavi.
BTW zagovorniki el. avtov. Kdaj bodo pa začeli prodajat el. 40 tonske šleparje, kateri se po ac furajo en za drugim nepretrgoma. Mislim saj prodajajo kakega ze, ampak kaj bodo za podoben denar in vsaj polovicen doseg kot so zdajsni na nafto. Nekak se mi zdi da bodo tezki tovornjaki na nafto obstajali se vsaj 100 let. Z avti se pa tako mudi. Pa tudi v rusiji( sibiriji) bodo cez 50 let imho se vedno lade nive na benz ropotale. V centeralni evropi bi pa ze vceraj vsi morali furat na elektriko.

dovela ::

Mato989 je izjavil:

Sicer pa vidim da EURO 6 torej dosega vse standarde... 0.06 vs 0.06 v real life, no jaz imam EURO 6 bencinarja


EURO 6 dizel ne. To kar vidiš na sliki so samo emisije dušikovih oksidov, vse druge emisije krepko presega. Pa tudi treba je vedet kaj sploh pa meja je. Ta meja ne pomeni da pri tej meji ni škodljivih učinkov na zdravje, nikakor ne! TO je samo meja ki so jo postavili glede na to koliko je to tehnično možno znižati za sprejemljiv denar, škodljivi učinki za zdravje ostajajo..

Tista oblast v kateri koli državi v evropi bi to uvedla, jo narod v parih dneh pohodi kot mravljo. Narod je dolgo tih ko ga tlacijo, samo ko ga pa preveč po žepu usekaš pa dobiš nazaj po glavi.

Človek to je uredba Evropske unije, ne bluzi preveč. Brez EU smo mi nula. Poglej kaj se je Veliki Britaniji zgodilo (brexit pa te fore).

BTW zagovorniki el. avtov. Kdaj bodo pa začeli prodajat el. 40 tonske šleparje, kateri se po ac furajo en za drugim nepretrgoma.

Že prodajajo od leta 2019 naprej pri Volvu, Tesla pa od letos naprej. S tem ko tega nisi vedel si samo pokazal da niti bežno ne spremeljaš tega področja.

Mislim saj prodajajo kakega ze, ampak kaj bodo za podoben denar in vsaj polovicen doseg kot so zdajsni na nafto.

A zdej pa si pogruntal da že prodajao, a še prejšnji stavek tega nisi vedel lol. Dej no dej. Strošek je precej MANJŠI kot pri ICE. En električni tovornjak kljub večji ceni v 10 letih prišpara preko 700.000 EUR na račun goriva in vzdrževanja.

Nekak se mi zdi da bodo tezki tovornjaki na nafto obstajali se vsaj 100 let.

S stotimi leti močno pretiravaš. Že leta 2050 bo večina električnih tovornjakov na cesti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

dovela ::

Z avti se pa tako mudi.

Avti povzročijo veliko večino zdravstvene škode, ker se furajo znotraj velikih mest kjer je daleč največ ljudi in zaradi samega števila. Tudi veliko več nafte skurijo avtomobili, spet zaradi veliko večjega števila. Nisem še videl 250.000 tovornjakov znotraj ljubljane šetat vsak dan, medtem ko avti to počno vsakodnevno..


Predsednik Volvo trucks pravi da smo pred največjo spemembno v zadnje 100 letih (v mislih ima elektrifikacijo tovornjakov).


Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

mugen999 ::

U kranju so nedavno nazaj dobili smetnakarji el kamion renault, pa menda niso najbol zadovoljni z njim.
Če bi nam eu dala direktivo na davek na co2, bi to najbol udarilo reveže po žepih, to pri nas nebi šlo nikoli čez.

dovela ::

Iz zgornje slike: Volvo za leto 2030 napoveduje 50-odstotni delež električnega pogona v tovornjakih, leta 2040 pa stoodstotnega.

mugen999 ::

In kje bi potem polnil te težke tovornjake, pa to bi bila infrastruktura za avtocestami drazja kot avtoceste.

dovela ::

mugen999 je izjavil:

U kranju so nedavno nazaj dobili smetnakarji el kamion renault, pa menda niso najbol zadovoljni z njim.
Če bi nam eu dala direktivo na davek na co2, bi to najbol udarilo reveže po žepih, to pri nas nebi šlo nikoli čez.


Kdo te je pa to nasral? PRavijo da so SUPER ZADOVOLJNI. Več v članku spodaj.
https://prevozi.finance.si/predstavitve...

mugen999 je izjavil:

In kje bi potem polnil te težke tovornjake, pa to bi bila infrastruktura za avtocestami drazja kot avtoceste.


Na strokovni konferenci je ELES predstavil načrte za to, prišel bi in poslušal pa bi vedel. Sam si si kriv da ne veš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

Utk ::

mugen999 je izjavil:

In kje bi potem polnil te težke tovornjake, pa to bi bila infrastruktura za avtocestami drazja kot avtoceste.

In? Zdaj tudi gorivo stane več kot cestnina. Ne zavedate se koliko denarja gre letno v Sloveniji za gorivo. To je tak ogromen "proračun", da se da ogromno s tem naredit, omrežja in elektrarn. Vsako leto.

mugen999 ::

Jaz bi na pamet vseeno rekel da kamioni skurijo več nafte kot avti, v evropi. Na avtocesti je vec kamionov kot avtov.

dovela ::

Tudi na splošno so podjetja z električnimi tovornjaki izredno zadovoljna (video spodaj za primer). Pa ne samo to, tudi sami delavci ko mu daš na izbiro dizelskega ali električnega za dizelskega sploh noče več slišati.
Volvo Trucks - Customer impressions about our electric trucks (Volvo FH, FM, FMX, FE & FL Electric)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

Utk ::

mugen999 je izjavil:

Jaz bi na pamet vseeno rekel da kamioni skurijo več nafte kot avti, v evropi. Na avtocesti je vec kamionov kot avtov.

V Sloveniji imamo čez 1 mio avtov. Če damo jurja povprečno letno za gorivo, je to milijarda. Kamioni praviš vsaj še enkrat tolk. Če ne več. Se pravi par milijard letno s katerimi lahko delamo. Imamo pa 20 let časa. To je ogromno keša, s tem se zlahka naredi vse potrebno. Je pa treba delat.

dovela ::

mugen999 je izjavil:

Jaz bi na pamet vseeno rekel da kamioni skurijo več nafte kot avti, v evropi. Na avtocesti je vec kamionov kot avtov.


Narobe bi rekel na pamet. Ravno to je problem, da govoriš na pamet totalne bedarije, namesto da bi preveril podatke (na sliki imaš statistiko za cel svet, pa tudi v Evropi je podobno):


Ne samo to da tovornjaki skurijo precej manj nafte, jo tudi ne skurijo v bližini ljudi, torej v mestih, kar je za zdravje in počutje KLJUČNEGA POMENA.

Na avtocesti je vec kamionov kot avtov.

To se ti samo zdi, realnost pa je popolnoma drugačna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

Sc0ut ::

dovela je izjavil:

mugen999 je izjavil:

U kranju so nedavno nazaj dobili smetnakarji el kamion renault, pa menda niso najbol zadovoljni z njim.
Če bi nam eu dala direktivo na davek na co2, bi to najbol udarilo reveže po žepih, to pri nas nebi šlo nikoli čez.


Kdo te je pa to nasral? PRavijo da so SUPER ZADOVOLJNI. Več v članku spodaj.
https://prevozi.finance.si/predstavitve...

mugen999 je izjavil:

In kje bi potem polnil te težke tovornjake, pa to bi bila infrastruktura za avtocestami drazja kot avtoceste.


Na strokovni konferenci je ELES predstavil načrte za to, prišel bi in poslušal pa bi vedel. Sam si si kriv da ne veš.


A hkrati povedo da najdaljse proge ne zmorejo in da so omejeni z maso smeti. Torej vec tovornhakov, vecja razprsenost.

Drugace pa ja, ni slabo to za tovornjak.
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sc0ut ()

dovela ::

A hkrati povedo da najdaljse proge ne zmorejo in da so omejeni z maso smeti. Torej vec tovornhakov, vecja razprsenost.

Ja, ta konkretni Renaultov tovornjak zmore nekje 90 % njihovih prog, ga pač dajo na take kjer je doseg zadosten. Ampak ta Renaultov tovornjak ima doseg samo 135 km, Tesla ga ima preko 800 km, kar bi zmoglo tudi več dnevno uporabo tudi njihovih najdaljši prog brez filanja. Glede teže odpadkov in nosilnosti: če je zadeva narejena prav, potem ima enako nosilnost, primer za to je Telin tovornjak. Baterije so sicer težje kot gorivo, vendar je pa motor neprimerljivo lažji, pa še težkega menjalnika ne rabi, da o ostali ICE šari sploh ne govorimo.

Tesla Semi Payload To Be At Least As High As For A Diesel Truck
https://insideevs.com/news/525765/tesla...



Mimogrede citat iz članka:
"Pomaga pa, tako vozniku kot delavcem, ki praznijo zabojnike, če je tovornjak tih, če ne kadi in ne trese kot naši dizelski. Tale električen je izjemen, neslišen in udoben. Nič ne cuka pri speljevanju, zavira z rekuperacijo in ob tem polni baterijo. Še najbolj se sliši delovanje nadgradnje, ki prazni zabojnike," pojasni Kondič. "Res je sicer, da so bili delavci precej zadržani, ko smo ga dobili za preizkus. Danes zadržanosti ni več, vsi po vrsti so navdušeni," še doda.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

dovela ::

Evo, našel članek ki sem ga kar nekaj časa iskal, tudi slabih pol novih EURO6 bencinarjev je preko predpisane meje (pa že ta predpisana meja povzroča velike škodljive učinke za zdravje, kaj šele več od tega. In to so samo NOX emisije, potem imamo še emisije trdih delcev, ki jih bencinarji proizvedejo celo več kot dizli, je pa res da je masa teh delcev manjša kot pri dizlih, ker so delci v povprečju precej manjši, našim očem nevidni. Kogar zanima več si vzemte cajt pa zgooglajte.):

TRUE Initiative reveals diesel cars in EU produce up to 18 times NOx emission limits
https://www.trueinitiative.org/blog/201...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dovela ()

Blinder ::

Vsi tej EURO predpisi so tam samo zato, da se sili lastnike avtomobilov v nakup novega avta. Vprasanje, ce Nox, co2, CO, HC sploh imajo vpliv na nase zdravje.

Itak v nobenem od teh grafov ne omenjajo, koliko je skodljiva za okolje izdelava novega avta
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Blinder ()

BlaY0 ::

dovela je izjavil:


S tem da v resnici je stroškov z vzdrževanjem in popravili pri ICE precej več kot pri EV, tako da če že kaj je s tem ko tega ni upošteval v enačbi šel na roke ICE pogonu (glej graf spodaj).

Te moram popravit, stroške servisiranja ICE je upošteval in to izdatno. Več kot 2x več kot dam jaz za servisiranje svojega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

dovela ::

Vprasanje, ce Nox, co2, CO, HC sploh imajo vpliv na nase zdravje.

O seveda imajo, z znanstvenimi študijami dokazano! Od raka, do depresije, do infarktov, do demence in Alzhaimerjeve bolezni, prvi post te teme maš linke do študij:
WHO:dizli definitivno povzročajo raka, čas je da jih pošljemo na smetišče zgodovine! kamor tudi spadajo.


CHILDHOOD AIR POLLUTION EXPOSURE LINKED TO POOR MENTAL HEALTH AT AGE 18
WHO:dizli definitivno povzročajo raka, čas je da jih pošljemo na smetišče zgodovine! kamor tudi spadajo.

A multidecade study of young adults living in the United Kingdom has found higher rates of mental illness symptoms among those exposed to higher levels of traffic-related air pollutants, particularly nitrogen oxides, during childhood and adolescence.

Previous studies have identified a link between air pollution and the risk of specific mental disorders, including depression and anxiety, but this study looked at changes in mental health that span all forms of disorder and psychological distress associated with exposure to traffic-related air pollutants.

The findings, which will appear April 28 in JAMA Network Open, reveal that the greater an individual's exposure to nitrogen oxides across childhood and adolescence, the more likely they are to show any signs of mental illness at the transition to adulthood, at age 18, when most symptoms of mental illness have emerged or begin to emerge.

The link between air pollution exposure and young adult mental illness symptoms is modest, according to the study's first-author Aaron Reuben, a graduate student in clinical psychology at Duke University. But "because harmful exposures are so widespread around the world, outdoor air pollutants could be a significant contributor to the global burden of psychiatric disease," he said.

The World Health Organization (WHO) currently estimates that 9 out of 10 people worldwide are exposed to high levels of outdoor air pollutants, which are emitted during fossil fuel combustion in cars, trucks, and powerplants, and by many manufacturing, waste-disposal, and industrial processes.

In this study, air pollution, a neurotoxicant, was found to be a weaker risk factor for mental illness than other better-known risks, such as family history of mental illness, but was of equal strength to other neurotoxicants known to harm mental health, particularly childhood exposure to lead.

In a previous study in the same cohort, Helen Fisher of King's College London's Institute of Psychiatry, Psychology & Neuroscience, and coauthor and principal investigator for this study, linked childhood air pollution exposure to the risk of psychotic experiences in young adulthood, raising concern that air pollutants may exacerbate risk for psychosis later in life.

When combined with studies showing increased hospital admissions for many psychiatric illnesses during "poor" air quality days in countries like China and India, the current study builds on past findings to reveal that "air pollution is likely a non-specific risk factor for mental illness writ large," said Fisher, who noted that exacerbations of mental illness risk may show up differently in different children.

The subjects of this study are a cohort of 2,000 twins born in England and Wales in 1994-1995 and followed to young adulthood. They have regularly participated in physical and mental health evaluations and have provided information about the larger communities in which they live.

Researchers measured exposure to air pollutants - particularly nitrogen oxides (NOx), a regulated gaseous pollutant, and fine particulate matter (PM2.5), a regulated aerosol pollutant with suspended particles below 2.5 microns in diameter - by modeling air quality around study member's homes at ages 10 and 18 years using high-quality air dispersion models and data provided by the UK National Atmospheric Emissions Inventory and the Imperial College's UK road-traffic emissions inventory. Twenty-two percent of the study members were found to have had exposure to NOx that exceeded WHO guidelines, and 84% had exposure to PM2.5 that exceeded guidelines.

The research team, based at Duke and King's IoPPN, also assessed participant mental health at age 18. Symptoms associated with ten different psychiatric disorders -- dependence on alcohol, cannabis, or tobacco; conduct disorder and attention-deficit/hyperactivity disorder; major depression, generalized anxiety disorder, post-traumatic stress disorder, and eating disorder; and thought disorder symptoms related to psychosis -- were used to calculate a single measure of mental health, called the psychopathology factor, or "p-factor" for short.

The higher an individual's p-factor score, the greater the number and severity of psychiatric symptoms identified. Individuals can also differ on their mental health across sub-domains of psychopathology, which group together symptoms of distress or dysfunction that are manifested in outwardly visible ways (externalizing problems, like conduct disorder), experienced largely internally (internalizing problems, like anxiety), and via delusions or hallucinations (thought disorder symptoms). Air pollution effects on mental health were observed across these subdomains of psychopathology, with the strongest links to thought disorder symptoms.

Unique to this study, the researchers also assessed characteristics of children's neighborhoods to account for disadvantageous neighborhood conditions that associate with higher air pollution levels and greater risk of mental illness, including socioeconomic deprivation, physical dilapidation, social disconnection, and dangerousness. While air pollution levels were greater in neighborhoods with worse economic, physical, and social conditions, adjusting the study results for neighborhood characteristics did not alter the results, nor did adjustment for individual and family factors, such as childhood emotional and behavioral problems or family socioeconomic status and history of mental illness.

"We have confirmed the identification of what is essentially a novel risk factor for most major forms of mental illness," said Reuben, "one that is modifiable and that we can intervene on at the level of whole communities, cities, and or even countries."

In the future, the study team is interested in learning more about the biological mechanisms that link early life air pollution exposure to greater risk for mental illness at the transition to adulthood. Previous evidence suggests that air pollutant exposures can lead to inflammation in the brain, which may lead to difficulty regulating thoughts and emotions.

While the findings are most relevant to high-income countries with only moderate levels of outdoor air pollutants, like the US and the UK, there are also implications for low-income, developing countries with higher air pollution exposures, like China and India. "We don't know what the mental health consequences are of very high air pollution exposures, but that is an important empirical question we are investigating further," said Fisher.

Blinder ::

Pa to so vse neki cherry-pickani članki, v katere noben ne verjame
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
««
173 / 180
»»