Forum » Loža » Delo v servisu
Delo v servisu
Brane2 ::
S servisom je tako kot z vojsko. Lahko se hvalish, da si raztural v vojni, a s tem pravzaprav se ni receno, kaj si se sel. Lahko si jurisal stalno kot specialec pred prvimi bojnimi vrstami in pri tem izgubil vecino kolegov ali pa si globoko v ozadju v generalstabu pretipkaval pisma in cepal generalovo razvajeno hcerko.
Enako je s serviserji. Mas take, ki jih prilagajo k skatli malo boljsih zarnic (avtomatska zamenjava ) in takim, od katerih je marsikdaj marsikaj odvisno.
Spoznal sem zelo veliko prvih in semtertja kasnega iz druge krajnosti.
Od tebe je odvisno, kaj hoces. Ni sramota, ce si v prvem razredu (grunt), ce se tega zavedas in se ne precenjujes. Zakaj bi doktoriral v necem, kar te mogoce niti ne zanima toliko in kar sluzba ne zahteva ?
Po drugi strani pa se folk ne zaveda, da je delo pravega serviserja v polnem pomenu te besede (a'la recimo Geordie Laforge iz slavnih Zvezdnih Stez) IZREDNO TEZKO, mogoce tezje kot delo mnogih doktorjev znanosti itd.
Zakaj ?
Danasnji racunalnik je izredno kompleksna naprava. Clovek ga je sposoben razumeti vecinoma samo na zelo omejenem nivoju. "Crkne" pa lahko na kateremkoli nivoju.
Ce si dresirana opica in menjavas komponente dokler stvar ne ozivi, pac hudih problemov nimas, a ce se od tebe zahtevajo odgovori-kaj tocno je crknilo, tvoja ocena vzroka itd, potem je to druga pesem.
Ker si samo clovek, se moras biti sposoben hitro uciti in po potrebi iskati podatke in nova znanja na podrocjih, ki so dalec od tega, za kar si uradno izsolan.
Tako kot pri zahtevanem znanju je tudi spekter placil lahko sirok. Prvi delajo za kako placico pri Mlacomu in ostalih stacunah, drugi pa mogoce za obrambno ministrstvo, Telekom, Iskratel itd...
Tisti kabel je najlepsi primer. Koaxi nimajo podane upornosti, ampak karakteristicno impedanco v Ohmih. Tako tega tudi ne mores zmerit s klasicnim Ohmmetrom. Nekdo je reku (frenk ?) da nejgov profesor trdi, da gre za upornost na meter dolzine. Povej svojemu prfoksu, da bi ga sola morala placevat z bananami (ce ga ze ne).
Lahko si torej:
-dresirana opica, ki v mrezah dejanjsko uporablja 50 OHmski kabel in se ne sekira. Zaradi potrebnih varnostnih in drugih rezerv je to mogoce celo delalo na krajse razdalje...
-dresirana opica, ki sicer uporablja 75 Ohmski koax, vendar ga meri s klasicnim Ohmmetrom.
-Pravi Serviser. Ta lahko s svojim znanjem resi stvar tudi ce mu sef rece, da je neka opica iz nabave pomotoma narocila 2km 50 Ohm koaxa, ki ga sedaj najraje ne bi stran vrgli, ker bodo sicer v menzi stregli opicje meso cel mesec. Takrat bi pravi serviser denimo lahko zamenjal 75 Ohmske terminacijske upore z 50 Ohmskimi in recimo premeril obnasanje mreznih kartic na najvecji dovoljeni dolzini voda. Pravi serviser ti lahko pomaga tudi v kriticnih situacijah, ko recimo poci v napajalniku, pa nov trenutno ni dobavljiv. ALi ko odpi*di razsmernik za baterijsko napajanje. Ali ko mocne motnje vplivajo na delo WiFi naprav itd itd itd....
Pravi serviser bi moral imeti tudi pripraven seznam naslovov sluzb, ki lahko priskrbijo hitro tudi usluge, ki jih sam ne more (recimo RF merjenja polja, posebna merilna oprema, posebna servisna oprema- SMD lotanje itd itd).
Pravi Serviser bi moral biti na tekocem z odkritimi napakami na serijah izdelkov, ki jih pokriva (te ponavadi pridejo s strani proizvajalca).
Med delom boste opazili ljudi, ki nodisi forsirajo uporabo izkusenj in se sproti ucijo bolj malo in druge, ki stavijo na lastno inteligenco in skacejo v stvari popolnoma nepripravljeni, upajoc da bodo ze zimprovizirali tako da bo prav.
Pri serviserjih je sploh uveljavljeno, da pogosto sploh ne razmisljajo, temvec avtomatsko slonijo na izkusnjah. Taki te sploh ne poslusajo do konca. Po prvih par besedah so te razmestili v nek "predal" in se sedaj ravnajo samo po tem. Taki lahko zelo hitro odpravijo napako, ce je bila v "predalu", ce pa je ni bilo, je stranka na*ebala... Placala bo zamenjavo marsicesa, kar je "crknilo", ko se je znaslo na poti serviserja, ki je izgubljen opotekaje iskal napako izven "predala"....
Serviser mora biti sposoben biti tako filozof kot ulicna baraba, da lahko racuna na soliden %% resenih primerov. Hocem reci, mora znati uporabljati tako pretekle izkusnje (po moznosti tudi izkusnje drugih) kot biti sposoben se prikopati do znanja in podatkov v konkretnem primeru.
Not an easy job...
Google je fina stvar, samo ce bi bil uporaben za te namene, servisov ze zdavnaj ne bi bilo vec...
Enako je s serviserji. Mas take, ki jih prilagajo k skatli malo boljsih zarnic (avtomatska zamenjava ) in takim, od katerih je marsikdaj marsikaj odvisno.
Spoznal sem zelo veliko prvih in semtertja kasnega iz druge krajnosti.
Od tebe je odvisno, kaj hoces. Ni sramota, ce si v prvem razredu (grunt), ce se tega zavedas in se ne precenjujes. Zakaj bi doktoriral v necem, kar te mogoce niti ne zanima toliko in kar sluzba ne zahteva ?
Po drugi strani pa se folk ne zaveda, da je delo pravega serviserja v polnem pomenu te besede (a'la recimo Geordie Laforge iz slavnih Zvezdnih Stez) IZREDNO TEZKO, mogoce tezje kot delo mnogih doktorjev znanosti itd.
Zakaj ?
Danasnji racunalnik je izredno kompleksna naprava. Clovek ga je sposoben razumeti vecinoma samo na zelo omejenem nivoju. "Crkne" pa lahko na kateremkoli nivoju.
Ce si dresirana opica in menjavas komponente dokler stvar ne ozivi, pac hudih problemov nimas, a ce se od tebe zahtevajo odgovori-kaj tocno je crknilo, tvoja ocena vzroka itd, potem je to druga pesem.
Ker si samo clovek, se moras biti sposoben hitro uciti in po potrebi iskati podatke in nova znanja na podrocjih, ki so dalec od tega, za kar si uradno izsolan.
Tako kot pri zahtevanem znanju je tudi spekter placil lahko sirok. Prvi delajo za kako placico pri Mlacomu in ostalih stacunah, drugi pa mogoce za obrambno ministrstvo, Telekom, Iskratel itd...
Tisti kabel je najlepsi primer. Koaxi nimajo podane upornosti, ampak karakteristicno impedanco v Ohmih. Tako tega tudi ne mores zmerit s klasicnim Ohmmetrom. Nekdo je reku (frenk ?) da nejgov profesor trdi, da gre za upornost na meter dolzine. Povej svojemu prfoksu, da bi ga sola morala placevat z bananami (ce ga ze ne).
Lahko si torej:
-dresirana opica, ki v mrezah dejanjsko uporablja 50 OHmski kabel in se ne sekira. Zaradi potrebnih varnostnih in drugih rezerv je to mogoce celo delalo na krajse razdalje...
-dresirana opica, ki sicer uporablja 75 Ohmski koax, vendar ga meri s klasicnim Ohmmetrom.
-Pravi Serviser. Ta lahko s svojim znanjem resi stvar tudi ce mu sef rece, da je neka opica iz nabave pomotoma narocila 2km 50 Ohm koaxa, ki ga sedaj najraje ne bi stran vrgli, ker bodo sicer v menzi stregli opicje meso cel mesec. Takrat bi pravi serviser denimo lahko zamenjal 75 Ohmske terminacijske upore z 50 Ohmskimi in recimo premeril obnasanje mreznih kartic na najvecji dovoljeni dolzini voda. Pravi serviser ti lahko pomaga tudi v kriticnih situacijah, ko recimo poci v napajalniku, pa nov trenutno ni dobavljiv. ALi ko odpi*di razsmernik za baterijsko napajanje. Ali ko mocne motnje vplivajo na delo WiFi naprav itd itd itd....
Pravi serviser bi moral imeti tudi pripraven seznam naslovov sluzb, ki lahko priskrbijo hitro tudi usluge, ki jih sam ne more (recimo RF merjenja polja, posebna merilna oprema, posebna servisna oprema- SMD lotanje itd itd).
Pravi Serviser bi moral biti na tekocem z odkritimi napakami na serijah izdelkov, ki jih pokriva (te ponavadi pridejo s strani proizvajalca).
Med delom boste opazili ljudi, ki nodisi forsirajo uporabo izkusenj in se sproti ucijo bolj malo in druge, ki stavijo na lastno inteligenco in skacejo v stvari popolnoma nepripravljeni, upajoc da bodo ze zimprovizirali tako da bo prav.
Pri serviserjih je sploh uveljavljeno, da pogosto sploh ne razmisljajo, temvec avtomatsko slonijo na izkusnjah. Taki te sploh ne poslusajo do konca. Po prvih par besedah so te razmestili v nek "predal" in se sedaj ravnajo samo po tem. Taki lahko zelo hitro odpravijo napako, ce je bila v "predalu", ce pa je ni bilo, je stranka na*ebala... Placala bo zamenjavo marsicesa, kar je "crknilo", ko se je znaslo na poti serviserja, ki je izgubljen opotekaje iskal napako izven "predala"....
Serviser mora biti sposoben biti tako filozof kot ulicna baraba, da lahko racuna na soliden %% resenih primerov. Hocem reci, mora znati uporabljati tako pretekle izkusnje (po moznosti tudi izkusnje drugih) kot biti sposoben se prikopati do znanja in podatkov v konkretnem primeru.
Not an easy job...
Google je fina stvar, samo ce bi bil uporaben za te namene, servisov ze zdavnaj ne bi bilo vec...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
ali3n ::
ufff.. sem se prebil čez tale Branetov tekst...
JA, se strinjam! :-)))
JA, se strinjam! :-)))
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ali3n ()
frenk ::
brane2: naprej hvala k si se tko lepo potrudu, naj pa povem da je to prošnja za počitniško delo in ne mislm bit ta glavn serviser ker sm itaq newbie in dokler ne stopiš v kakšen servis si newbie...sm pa recimo dostkrat poslušal serviserje(medtem ko sem v vresti čakal), ko so probal rešit težavo kšne stranke in morm rečt da večinoma nimajo pojma...poleg tega velik prodajalcev tud pojma nima kva prodajajo in mi gre včasih prov na smeh k jih poslušam k take neumne vn mečejo
no ja zdej morm sam še naslove servisov poiskat...itaq nimam nč za izgubit
mam itaq počitniško delo ampak je preveč dolgočasno, zato bom mal prošne ukol poslau
no ja zdej morm sam še naslove servisov poiskat...itaq nimam nč za izgubit
mam itaq počitniško delo ampak je preveč dolgočasno, zato bom mal prošne ukol poslau
gumby ::
brane: se popolnoma strinjam s tabo. je pa res, da je vedno manj "pravega servisiranja", ker stvari postajajo čedalje bolj zakomplicirane, in s tem diagnostika napake praktično nemogoča. kakšen usmernik se še da popraviti, nihče pa ne bo šel menjavat nekega zakotnega čipa na matični plošči, če crkne. prvič je hudičevo težko dobiti novega, drugič pa se ga ne splača naročati, ker bo prevoz dražji od nove matične... iz tega stališča "dresirana opica, ki menjava komponente" niti ni tako zgrešen princip
Brane2 ::
Saj nic ne re?em. Samo vcasih je recimo potreben tudi Pravi Serviser. Recimo, ko nabavis vecjo kolicino plat od ultrapoceni tajvanca, pa nekaj ne spila pri vecini robe. Takrat rabis nekoga, ki bo nasel napako z razumno gotovostjo in ce je ta v omenjenih platah, jih bos pac reklamiral in poslal nazaj, ne da bi pretirano reskiral blamazo in brezvezno posiljanje robe na turnejo okrog sveta.
Podobno je pri testiranju dobavljenega vzorca pred narocilom vecje kolicine robe.
Tudi spoj vecjega stevila masin v efektno racunalnisko mrezo sicer lahko prepustis toplovodarjem s schnellkursom polaganja mrez v stilu "Tole je kabl. Je glih tko kot vodovodna cev, sam da se zvija in tole je stikalna skatla, ki je glih tko kot T,L ali katerikoli drigi spojni clen za cevi, sam da ima veliko vec prikljuckov. A sad sevaj- danes hocem videt polozeno mrezo )".
Stvar bo mogoce celo delala. Ce pa se zaplete z nekimi cudnimi zakasnitvami itd, potem rabis ljudi, ki vedo kaj delajo...
Podobno je pri testiranju dobavljenega vzorca pred narocilom vecje kolicine robe.
Tudi spoj vecjega stevila masin v efektno racunalnisko mrezo sicer lahko prepustis toplovodarjem s schnellkursom polaganja mrez v stilu "Tole je kabl. Je glih tko kot vodovodna cev, sam da se zvija in tole je stikalna skatla, ki je glih tko kot T,L ali katerikoli drigi spojni clen za cevi, sam da ima veliko vec prikljuckov. A sad sevaj- danes hocem videt polozeno mrezo )".
Stvar bo mogoce celo delala. Ce pa se zaplete z nekimi cudnimi zakasnitvami itd, potem rabis ljudi, ki vedo kaj delajo...
frenk ::
brane2: sej smo mel mi cel let omrežja ampak na žalost sam teorijo in čist nč prakse...s prakso smo končal pri 386 in priklopu diskov...in to nm dajo za delat na konc četrtga letnika...prokleti kurci pofukani...tale šolski sitem je čist v podnu
Zheegec ::
Saj pri nas isto -> celo leto teorija, prakse pa nič. Koga briga za tisto teorijo Edina praksa je bila ko mreža v klasu ni delala
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Določanje nule in ozemljitve pri vtičniciOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 13303 (272) | mirator |
» | servis avtomobila - upravičenje porabe časa (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 11443 (8899) | Mato989 |
» | Kako popraviti mamaplato, kjer so crknili kondenzatorji? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 15371 (11051) | Pyr0Beast |
» | brezžična povezava dveh PCOddelek: Strojna oprema | 1573 (1392) | speed machine |
» | lan povezava - 100mOddelek: Omrežja in internet | 2601 (2142) | Blue3D |