Forum » Elektrotehnika in elektronika » Varovalke v stanovanju
Varovalke v stanovanju
982345349 ::
Pozdravljeni! Zaradi menjave kuhinjskih aparatov bi moral dati nadgraditi električni sistem v stanovanju. Ker ne vem, kaj natanko kupiti, vsak pa mi svetuje drugače bi prosil za nasvet koga, ki se spozna na te stvari. Najprej naj navedem obstoječe stanje varovalk:
1. B10 - luči (dnevna, jedilnica, kopalnica, kuhinja)
2. B10 - luči (spalnica)
3. B10 - luči (hodnik)
4. B16 - vtičnice (dnevna, jedilnica) + doza za priklop štedilnika
5. B16 - vtičnice (kuhinja) + direkten priklop hladilnik
6. B16 - vtičnice (spalnica)
7. B16 - bojler
8. B16 - vtičnice (kopalnica)
Do sedaj sem uporabljal kombiniran štedilnik (plin in el.). Po novem bo vgrajena steklokeramična plošča (prikl. moč 7,1kW) in pečica (prikl. moč 2,1kW) ter napa. Bi za priklop teh naprav zadostovala varovalka 20A in kabli iz doze 2,5mm?
Prav tako bi želel spremembe glede kopalnice. Bojler je neposredno zraven tuša, blizu pa sta tudi dve vtičnici. V primeru, da pride kdaj do stika z vodo, bom dal vgraditi zaščitno stikalo (FID ali KZS?).
Bi zadostovalo, da naročim stikalo FID, ki bi bilo pred vsemi ostalimi varovalkami?
V vsakem primeru prenavljal ne bom sam, rad pa bi še kakšno drugo mnenje preden pokličem električarja.
Hvala za odgovore
1. B10 - luči (dnevna, jedilnica, kopalnica, kuhinja)
2. B10 - luči (spalnica)
3. B10 - luči (hodnik)
4. B16 - vtičnice (dnevna, jedilnica) + doza za priklop štedilnika
5. B16 - vtičnice (kuhinja) + direkten priklop hladilnik
6. B16 - vtičnice (spalnica)
7. B16 - bojler
8. B16 - vtičnice (kopalnica)
Do sedaj sem uporabljal kombiniran štedilnik (plin in el.). Po novem bo vgrajena steklokeramična plošča (prikl. moč 7,1kW) in pečica (prikl. moč 2,1kW) ter napa. Bi za priklop teh naprav zadostovala varovalka 20A in kabli iz doze 2,5mm?
Prav tako bi želel spremembe glede kopalnice. Bojler je neposredno zraven tuša, blizu pa sta tudi dve vtičnici. V primeru, da pride kdaj do stika z vodo, bom dal vgraditi zaščitno stikalo (FID ali KZS?).
Bi zadostovalo, da naročim stikalo FID, ki bi bilo pred vsemi ostalimi varovalkami?
V vsakem primeru prenavljal ne bom sam, rad pa bi še kakšno drugo mnenje preden pokličem električarja.
Hvala za odgovore
Markus386 ::
Ponavadi je 10A za "lampe", 16A za vtičnice
7.1KW je ~31A.. tako da, če je na eni fazi, rabiš 35A varovalke, in ustrezno napeljavo. Verjetno je pa ločeno po rinkah, na tri faze, tako da bi mogoče šlo že z 16A ali 20A (odvisno od štedilnika in vezave).
Glede FID poglej standarde kje moraš imet sklopko, in kakšne (mili)amperaže.
7.1KW je ~31A.. tako da, če je na eni fazi, rabiš 35A varovalke, in ustrezno napeljavo. Verjetno je pa ločeno po rinkah, na tri faze, tako da bi mogoče šlo že z 16A ali 20A (odvisno od štedilnika in vezave).
Glede FID poglej standarde kje moraš imet sklopko, in kakšne (mili)amperaže.
...:TOMI:... ::
B10 za luci je prevec. Danes dobis odklopnike od 0,5 A dalje, zato 10 A je overkill. To se je delalo vcasih, ko ni bilo materiala.
Predvidevam, da imas enofazni priklop, ce imas to, potem 2,5 mm^2 ne bo zadostovalo, bos moral poseci po mnogo visjih presekih zic.
Vgraditi je treba FID in KZS, ne eno ali drugo. V kopalnici gre vse preko KZS-a, priporocljivo pa je da tudi v kuhinji vticnice das preko KZS.
Zice pa rabis 1,5 mm^2 za 10 A varovlke, 2,5 mm^2 za 16 A...
Predvidevam, da imas enofazni priklop, ce imas to, potem 2,5 mm^2 ne bo zadostovalo, bos moral poseci po mnogo visjih presekih zic.
Vgraditi je treba FID in KZS, ne eno ali drugo. V kopalnici gre vse preko KZS-a, priporocljivo pa je da tudi v kuhinji vticnice das preko KZS.
Zice pa rabis 1,5 mm^2 za 10 A varovlke, 2,5 mm^2 za 16 A...
Tomi
982345349 ::
Kaj pa v primeru, da nad vse varovalke vgradim 30mA FID? Še vedno potrebujem KZS?
Zanima me tudi, od kod naročiti kakovosten in ne predrag material? LP
Zanima me tudi, od kod naročiti kakovosten in ne predrag material? LP
...:TOMI:... ::
Itak bos narocil elektricarja. On ti bo dobavil material, verjamem, da bo izbral dobro.
In ce je dober elekticar, ne salabajzer, potem ti bo povedal vse, kdaj rabis kzs, fid ipd.
Ti samo povej, kaj bi rad. Bi pa jaz se vedno raje ostal na plinu, sploh ce imas zemeljski plin. Ker indukcija in ena faza je bolj fail.
In ce je dober elekticar, ne salabajzer, potem ti bo povedal vse, kdaj rabis kzs, fid ipd.
Ti samo povej, kaj bi rad. Bi pa jaz se vedno raje ostal na plinu, sploh ce imas zemeljski plin. Ker indukcija in ena faza je bolj fail.
Tomi
Miha 333 ::
Ne pozabi, z varovalkami varuješ napeljavo. 20 A in 2,5 mm2 verjetno ne bo šlo, za ta presek je v večini primerov ustrezna največ 16 A varovalka.
982345349 ::
...:TOMI:... je izjavil:
Itak bos narocil elektricarja. On ti bo dobavil material, verjamem, da bo izbral dobro.
In ce je dober elekticar, ne salabajzer, potem ti bo povedal vse, kdaj rabis kzs, fid ipd.
Ti samo povej, kaj bi rad. Bi pa jaz se vedno raje ostal na plinu, sploh ce imas zemeljski plin. Ker indukcija in ena faza je bolj fail.
Sprašujem za vsak slučaj, saj se je že zgodilo da so vgradili tisto, kar je pač bilo pri roki. Toliko, da se še sam prepričam o ustreznosti inštalacij.
Tudi jaz bi raje ostal na plinu. Na žalost ni bil zemeljski, jeklenke pa so prehitro prazne... Ne bo pa indukcije, ampak navadna steklokeramična (ne vem kako se bom navadil ).
Aston_11 ::
Miha 333 ::
KZS se že 20 let ne vgrajuje. Za kopalnico mora biti bolj občutljiv FID (30 mA). Se pa v zadnjem času za celo hišo daje tak.
shadow7 ::
Ne bo pa indukcije, ampak navadna steklokeramična (ne vem kako se bom navadil ).
Iz plina na steklokeramično? Razmisli še enkrat. Če boš še vedno za, razmišljaj dalje.
Plin in indukcija se lahko nekako primerjata po odzivnosti. Steklokeramična ima veeeelik zamik. Če si bil do sedaj navajen nekaj hitro pogreti, boš na SK samo grel. Brez hitro.
Razen, če je to za na vikend. Tam bi to še bilo znosno.
Še vedno ni podatka o številu faz priključka in napeljave.
982345349 ::
Ne bo pa indukcije, ampak navadna steklokeramična (ne vem kako se bom navadil ).
Iz plina na steklokeramično? Razmisli še enkrat. Če boš še vedno za, razmišljaj dalje.
Plin in indukcija se lahko nekako primerjata po odzivnosti. Steklokeramična ima veeeelik zamik. Če si bil do sedaj navajen nekaj hitro pogreti, boš na SK samo grel. Brez hitro.
Razen, če je to za na vikend. Tam bi to še bilo znosno.
Še vedno ni podatka o številu faz priključka in napeljave.
Tudi jaz bi raje izbral indukcijo. Ni odvisno samo od mene, SK pa je že nabavljena.
Priključki in napeljava so enofazni. Inštalacija je stara toliko kot blok (pomešani in "štukani" kabli, neustrezne amperaže ipd.)...
982345349 ::
...:TOMI:... ::
Poglej, ce ti bodo vgradili priznane znamke, potem se nimas cesa bat.
Saj to je tako splosna roba, da je res vedno pri roki. Vsaka elektro trgovina ima to, da ne recem ze skoraj siptar zraven sadja in zelenjave prodaja elektro material.
Kaj rabis? Omarico, bolje 2x vecja, kot 2x premajhna, odklopnike oz. varovalke, kable, zice, zbiralke, RCD (FID po domace), KZS, DIN letve, vticnice in stikala, prikljucne doze za mocne porabnike... Se vedno ne vem, koliko bos posegal. Bos razbijal stene in dal nove cevi in kable?
To je cisto splosno vse, ne vem, kako bi te tu nategnili. Razen s ceo, da ti material prodajo po 5x visji ceni, kot je vreden.
Saj to je tako splosna roba, da je res vedno pri roki. Vsaka elektro trgovina ima to, da ne recem ze skoraj siptar zraven sadja in zelenjave prodaja elektro material.
Kaj rabis? Omarico, bolje 2x vecja, kot 2x premajhna, odklopnike oz. varovalke, kable, zice, zbiralke, RCD (FID po domace), KZS, DIN letve, vticnice in stikala, prikljucne doze za mocne porabnike... Se vedno ne vem, koliko bos posegal. Bos razbijal stene in dal nove cevi in kable?
To je cisto splosno vse, ne vem, kako bi te tu nategnili. Razen s ceo, da ti material prodajo po 5x visji ceni, kot je vreden.
Tomi
982345349 ::
...:TOMI:... je izjavil:
Se vedno ne vem, koliko bos posegal. Bos razbijal stene in dal nove cevi in kable?
Z veseljem bi razbil celotno obstoječo inštalacijo in naročil novo. Žal to še nekaj časa ne bo izvedljivo, saj me predrago stane.
Po vsej verjetnosti bodo sedaj vsi kopalniški porabniki preko KZS, kuhalnik in pečica pa na novi 20A varovalki.
...:TOMI:... ::
20 A bo premalo.
Za 7 kW rabiš 40 A varovalko in 6 mm^2 kabel. 40 A varovalke nimaš niti dovodne... Zato je ta plan malo za lase privlečen.
Za 7 kW rabiš 40 A varovalko in 6 mm^2 kabel. 40 A varovalke nimaš niti dovodne... Zato je ta plan malo za lase privlečen.
Tomi
shadow7 ::
Glede na to, da ne namerava vleči novih kablov, potem pač naj bo varovalka primerna napeljavi in ne porabniku.
Se bo hitro naučil, koliko plošč je lahko priklopljenih naenkrat in do katere stopnje lahko grejejo. 7 kW naenkrat je verjetno pri gretju vseh plošč na polno. Tega v praksi ne bo rabil.
Se bo hitro naučil, koliko plošč je lahko priklopljenih naenkrat in do katere stopnje lahko grejejo. 7 kW naenkrat je verjetno pri gretju vseh plošč na polno. Tega v praksi ne bo rabil.
Invictus ::
Ali bo rabil polno zmogljivost ali ne, je pač stvar kuhanja. Ampak napeljava mora biti malo predimenzionirana ...
Nočeš požara v svoji nepremičnini.
Nočeš požara v svoji nepremičnini.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
fikus_ ::
Varovalke morajo biti primerne za obstoječe kable!
Če porabnik/steklokeramika lahko vleče več elektrike, bo pač izklopila varovalka. Ponavadi se ne kuha na vseh ploščah na polno!
Kot je napisal Shadow, uporabnik se bo hitro naučil, koliko lahko obremeni varovalke.
Če porabnik/steklokeramika lahko vleče več elektrike, bo pač izklopila varovalka. Ponavadi se ne kuha na vseh ploščah na polno!
Kot je napisal Shadow, uporabnik se bo hitro naučil, koliko lahko obremeni varovalke.
Bellzmet ::
Takšen pristop je neumen in zelo nevaren. Električna napeljava se naredi kot je treba, ne pa da "se naučiš, koliko lahko obremeni varovalke". Nehajte ga srat.
fikus_ ::
Bellzmet
Varovalke so da varujejo napeljavo. In če pisec teme ni pripravljen menjati kablov, potem naj da varovalke ustrezne tej napeljavi! Kje je tu neumnost?!!
To, da so varovalke premajhne, bo pa hitro ugotovil.
Tak da, nehajte ga srat!
Če ima v stanovanju enofazni priklop in npr. 20A glavno varovalko, nima kaj veliko za čarati. Grem stavit, če sedaj vklopi vse porabnike (bojler, pralni stroj, pečico, likalnik, luči, . . . ) da ima premalo varovalko!
Varovalke so da varujejo napeljavo. In če pisec teme ni pripravljen menjati kablov, potem naj da varovalke ustrezne tej napeljavi! Kje je tu neumnost?!!
To, da so varovalke premajhne, bo pa hitro ugotovil.
Tak da, nehajte ga srat!
Če ima v stanovanju enofazni priklop in npr. 20A glavno varovalko, nima kaj veliko za čarati. Grem stavit, če sedaj vklopi vse porabnike (bojler, pralni stroj, pečico, likalnik, luči, . . . ) da ima premalo varovalko!
bart851 ::
Pozdravljeni! Zaradi menjave kuhinjskih aparatov bi moral dati nadgraditi električni sistem v stanovanju. Ker ne vem, kaj natanko kupiti, vsak pa mi svetuje drugače bi prosil za nasvet koga, ki se spozna na te stvari. Najprej naj navedem obstoječe stanje varovalk:
1. B10 - luči (dnevna, jedilnica, kopalnica, kuhinja)
2. B10 - luči (spalnica)
3. B10 - luči (hodnik)
4. B16 - vtičnice (dnevna, jedilnica) + doza za priklop štedilnika
5. B16 - vtičnice (kuhinja) + direkten priklop hladilnik
6. B16 - vtičnice (spalnica)
7. B16 - bojler
8. B16 - vtičnice (kopalnica)
Do sedaj sem uporabljal kombiniran štedilnik (plin in el.). Po novem bo vgrajena steklokeramična plošča (prikl. moč 7,1kW) in pečica (prikl. moč 2,1kW) ter napa. Bi za priklop teh naprav zadostovala varovalka 20A in kabli iz doze 2,5mm?
Prav tako bi želel spremembe glede kopalnice. Bojler je neposredno zraven tuša, blizu pa sta tudi dve vtičnici. V primeru, da pride kdaj do stika z vodo, bom dal vgraditi zaščitno stikalo (FID ali KZS?).
Bi zadostovalo, da naročim stikalo FID, ki bi bilo pred vsemi ostalimi varovalkami?
V vsakem primeru prenavljal ne bom sam, rad pa bi še kakšno drugo mnenje preden pokličem električarja.
Hvala za odgovore
Nisi omenil če imaš že v obstoječo inštalacijo vgrajen FID.
V starejših blokih oz. inštalacijah je bilo po navadi grajen ničelni sistem kjer imaš ozemljitveni in ničelni vodnik povezan, takrat ti odpade FID ali KZS.
...:TOMI:... ::
Nič ne odpade, pač pa je treba pravilno povezat zadeve. To pomeni, da je treba narediti tako, kot da bi bil še ozemljitveni vodnik, vendar je treba na nulo povezat pred FIDom.
Pa vse brike v vtičnicah je treba odstranit in napeljat rumeno-zelen vodnik do porabnikov.
OP mora narediti naslednje:
Preveriti trenutno naročeno obračunsko moč, to je jakost glavne varovalke. Le to je treba povečati na največjo možno jakost, to je 1x35 A. To je največ, kar lahko dobiš kot gospodinjstvo na enofazni priklop.
Druga stvar, treba je nujno dati pravi presek kablov v cevi do močnih porabnikov. Če tega ne bo, potem se pogovarjamo čisto brez veze.
Tretja stvar, z ustreznimi varovalkami je potrebno narediti selektivnost. Poleg tega je treba tudi poskrbeti, da ne bo istočasno delalo več močnih porabnikov skupaj, to se lahko naredi tudi na primer s kontaktorji.
Če se želimo ogibat težavam s sočasnim delovanjem, je treba vprašati na elektro, če je možno vzeti 3 fazni priklop v bloku. S tem se rešiš debelih kablov, sočasno lahko uporabiš vse, kar ti srce poželi in plačuješ isto, kot do sedaj. Razen plačt moraš soglasje za priklop, oziroma razliko med enofaznim in 3 faznim priklopom ter izgradnjo novega priključka.
Ker že delaš novo inštalacijo, je treba mislit tudi na prihodnost, recimo splača se napeljat kable za klimo. In če boš štemal, še za odtok klime. Splača se potegnit cevi za podatkovne vode (internet ipd.), zvočnike...
Nekaj na hojladri je brezveze delat. Bolje, da še nekaj let daješ na stran in potem narediš dobro. Pa naj bo še nekaj let obstoječa inštalacija.
Pa nikar ne uporabi vtičnice za priklop pečice, štedilnika ali bojlerja, za take stvari se vedno naredi dikekten priklop.
Na primer: http://www.schrack.si/trgovina/instalac...
Pa vse brike v vtičnicah je treba odstranit in napeljat rumeno-zelen vodnik do porabnikov.
OP mora narediti naslednje:
Preveriti trenutno naročeno obračunsko moč, to je jakost glavne varovalke. Le to je treba povečati na največjo možno jakost, to je 1x35 A. To je največ, kar lahko dobiš kot gospodinjstvo na enofazni priklop.
Druga stvar, treba je nujno dati pravi presek kablov v cevi do močnih porabnikov. Če tega ne bo, potem se pogovarjamo čisto brez veze.
Tretja stvar, z ustreznimi varovalkami je potrebno narediti selektivnost. Poleg tega je treba tudi poskrbeti, da ne bo istočasno delalo več močnih porabnikov skupaj, to se lahko naredi tudi na primer s kontaktorji.
Če se želimo ogibat težavam s sočasnim delovanjem, je treba vprašati na elektro, če je možno vzeti 3 fazni priklop v bloku. S tem se rešiš debelih kablov, sočasno lahko uporabiš vse, kar ti srce poželi in plačuješ isto, kot do sedaj. Razen plačt moraš soglasje za priklop, oziroma razliko med enofaznim in 3 faznim priklopom ter izgradnjo novega priključka.
Ker že delaš novo inštalacijo, je treba mislit tudi na prihodnost, recimo splača se napeljat kable za klimo. In če boš štemal, še za odtok klime. Splača se potegnit cevi za podatkovne vode (internet ipd.), zvočnike...
Nekaj na hojladri je brezveze delat. Bolje, da še nekaj let daješ na stran in potem narediš dobro. Pa naj bo še nekaj let obstoječa inštalacija.
Pa nikar ne uporabi vtičnice za priklop pečice, štedilnika ali bojlerja, za take stvari se vedno naredi dikekten priklop.
Na primer: http://www.schrack.si/trgovina/instalac...
Tomi
982345349 ::
Jakost glavne varovalke je 1×35A, priključna moč pa 7KW. Ozemljitev v bloku je urejena, vse vtičnice in vse doze imajo rumeno-zelen ozemljitveni kabel. Predvidevam torej, da je možno vgraditi KZS (vsaj za kopalnico). FID stikala po defaultu niso vgradili (ne vem, zakaj ne). To planiram vgraditi čez cca. 2 leti skupaj z novo omarico.
V tehnični dokumentaciji SK in pečice piše, da se vsaka priklopi na kabel s presekom 1,5mm2, debelina kabla v dozi pa je 2,5mm2. Zaenkrat bo to moralo zadostovati, v praksi je res malo verjetno, da bom potreboval več kot 2 plošči na kuhalniku na srednji temperaturi in pečico hkrati. Že zdaj pa pazim, da ne uporabljam vseh velikih porabnikov hkrati.
Za 3-fazni priklop se bom še pozanimal. Ko bo na voljo več sredstev pa bi res najraje prenovil celoten sistem, saj je res "šlampasto" narejen. Verjetno takrat niso predvidevali toliko porabnikov za gospodinjstva, saj je stavba iz leta 1986.
Direkten priklop je vsepovsod in bo tudi tako ostalo. Vseeno pa me zanima, zakaj se teh stvari ne sme narediti na vtičnico.
V tehnični dokumentaciji SK in pečice piše, da se vsaka priklopi na kabel s presekom 1,5mm2, debelina kabla v dozi pa je 2,5mm2. Zaenkrat bo to moralo zadostovati, v praksi je res malo verjetno, da bom potreboval več kot 2 plošči na kuhalniku na srednji temperaturi in pečico hkrati. Že zdaj pa pazim, da ne uporabljam vseh velikih porabnikov hkrati.
Za 3-fazni priklop se bom še pozanimal. Ko bo na voljo več sredstev pa bi res najraje prenovil celoten sistem, saj je res "šlampasto" narejen. Verjetno takrat niso predvidevali toliko porabnikov za gospodinjstva, saj je stavba iz leta 1986.
...:TOMI:... je izjavil:
Pa nikar ne uporabi vtičnice za priklop pečice, štedilnika ali bojlerja, za take stvari se vedno naredi dikekten priklop.
Na primer: http://www.schrack.si/trgovina/instalac...
Direkten priklop je vsepovsod in bo tudi tako ostalo. Vseeno pa me zanima, zakaj se teh stvari ne sme narediti na vtičnico.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 982345349 ()
...:TOMI:... ::
Zato, ker se vtičnice pregrejejo in lahko se zgodi katastrofa. Škoda, ker nimam pri sebi slik, ravno ta primer sem reševal pri sosedih, čisto stopljena vtičnica in vtikač. Šele ko je vse skupaj "nehalo gret" in smo premaklnili štedilnik in pečico se je videlo zakaj.
Tomi
982345349 ::
...:TOMI:... je izjavil:
Zato, ker se vtičnice pregrejejo in lahko se zgodi katastrofa. Škoda, ker nimam pri sebi slik, ravno ta primer sem reševal pri sosedih, čisto stopljena vtičnica in vtikač. Šele ko je vse skupaj "nehalo gret" in smo premaklnili štedilnik in pečico se je videlo zakaj.
Uff... Ne bi rad doživel. Bojler in hladilnik imam direktno priklopljen in pod pokrovom, štedilnik pa je bil do zdaj direktno priklopljen samo s sponkami, in kar tako za okras zavit z izolacijskim trakom...
...:TOMI:... ::
Nujno začni šparat in vmes najdi nekega kvalitetnega električarja. Saj to drugače ne pride ne vem kako veliko denarja, samo res moraš izbrat nekoga, ki dela dobro, da ti bo uredil vse.
Pa pozanimaj se, kako imate kaj zavarovan blok, ker najbrž nisi edini s takim stanovanjem in inštalacijo. Če bi bilo vse, tako kot mora biti, bi moral biti blok zavarovan tako, da bi ti, kot lastnik stanovanja moral zavarovati samo premičnine oz. opremo.
Pa pozanimaj se, kako imate kaj zavarovan blok, ker najbrž nisi edini s takim stanovanjem in inštalacijo. Če bi bilo vse, tako kot mora biti, bi moral biti blok zavarovan tako, da bi ti, kot lastnik stanovanja moral zavarovati samo premičnine oz. opremo.
Tomi
imagodei ::
KZS se že 20 let ne vgrajuje. Za kopalnico mora biti bolj občutljiv FID (30 mA). Se pa v zadnjem času za celo hišo daje tak.
KZS se ne vgrajuje? Od kod ti pa to?
Vgrajuje se seveda oboje, KZS in FID. Nobenega smisla nima, da imaš kopalnico posebej na varovalki in še na FID-u, če ti oboje rešuje pač Kombinirano Zaščitno Stikalo. Vsekakor se ti pa splača imeti za kopalnico poseben FID (oziroma KZS).
- Hoc est qui sumus -
Bellzmet ::
Bellzmet
Varovalke so da varujejo napeljavo. In če pisec teme ni pripravljen menjati kablov, potem naj da varovalke ustrezne tej napeljavi! Kje je tu neumnost?!!
To, da so varovalke premajhne, bo pa hitro ugotovil.
Tak da, nehajte ga srat!
Če ima v stanovanju enofazni priklop in npr. 20A glavno varovalko, nima kaj veliko za čarati. Grem stavit, če sedaj vklopi vse porabnike (bojler, pralni stroj, pečico, likalnik, luči, . . . ) da ima premalo varovalko!
Tako je. Nima kaj za čarat in naj pusti plin.
mirator ::
Pozdravljeni! Zaradi menjave kuhinjskih aparatov bi moral dati nadgraditi električni sistem v stanovanju. Ker ne vem, kaj natanko kupiti, vsak pa mi svetuje drugače bi prosil za nasvet koga, ki se spozna na te stvari. Najprej naj navedem obstoječe stanje varovalk:
1. B10 - luči (dnevna, jedilnica, kopalnica, kuhinja)
2. B10 - luči (spalnica)
3. B10 - luči (hodnik)
4. B16 - vtičnice (dnevna, jedilnica) + doza za priklop štedilnika
5. B16 - vtičnice (kuhinja) + direkten priklop hladilnik
6. B16 - vtičnice (spalnica)
7. B16 - bojler
8. B16 - vtičnice (kopalnica)
Obstoječe varovalke imaš ustrezne. Varovalki B 16 v tokokrogih 7 in 8 zamenjaj s KZS 16/0,03 A.
Do sedaj sem uporabljal kombiniran štedilnik (plin in el.). Po novem bo vgrajena steklokeramična plošča (prikl. moč 7,1kW) in pečica (prikl. moč 2,1kW) ter napa. Bi za priklop teh naprav zadostovala varovalka 20A in kabli iz doze 2,5mm?
V kolikor imaš trifazni priključek, dodaj v el. razdelilnik tripolni inštalacijski odklopnik B 16 A, do priključnice pa napelji kabel NYM-J 5 x 2,5 mm2 za napajanje štedilnika.
Če imaš enofazni priključek, boš moral imeti glavno (obračunsko) varovalko 35 A (če je še nimaš, moraš zaprositi za soglasje za povečavo priključne moči)in vgradiš enopolni inštalacijski odklopnik 20 A in kabel NYM 3 x 4 mm2 (v tem primeru ne boš mogel izkoristiti celotne moči štedilnika)
Za pečico dodaj enopolni inštalacijski odklopnik B16 A in napelji kabel NYM-J 3 x 2,5 mm2.
Prav tako bi želel spremembe glede kopalnice. Bojler je neposredno zraven tuša, blizu pa sta tudi dve vtičnici. V primeru, da pride kdaj do stika z vodo, bom dal vgraditi zaščitno stikalo (FID ali KZS?).
Kot sem že zgoraj napisal, bojler in vtičnice priklopi preko KZS stikal 16/0,03 A. Pozor, če imaš vtičnici preblizu tuša (min. razdalja je 60 cm), KZS ne bo zadoščal. Potem moraš vtičnici priključiti preko ločilnega transformatorja. V vsakem primeru daj vtičnici s pokrovčki.
Bi zadostovalo, da naročim stikalo FID, ki bi bilo pred vsemi ostalimi varovalkami?
FID lahko vedno vgradiš, če imaš nulo in ozemljitveni vodnik povsod ločen. FID lahko potem uporabljaš tudi kot glavno stikalo. Moraš pa vedeti, da ti bo pri vsaki okvari (razen kratkih stikov med fazo in nulo, ko izklapljajo posamezne varovalke oz. inštalacijski odklopniki)izklopil celotno inštalacijo.
V vsakem primeru prenavljal ne bom sam, rad pa bi še kakšno drugo mnenje preden pokličem električarja.
Hvala za odgovore
Modra odločitev.
Še nekaj replik na nekatere komentarje:
Za stalne inštalacije se polagajo kabli z minimalnim presekom 1,5 mm2, ki se varujejo z varovalkami jakosti 10 A (vgradnja varovalk z nižjimi jakostmi je nepotrebna, ker se vedno ščiti kabel, ne pa oprema).
Ni res, da se KZS že 20 let ne vgrajuje.
...:TOMI:... ::
Še ena replika. Zakaj bi vgradil 10 A varovalko za luč(-i), če pa komplet razsvetljava skupaj ne doseže niti 1/3 od 10 A? Če prej odklopi ob napaki ni nobene škode. Pa še ščiti se razne neumnosti, kot je izkorščanje instalacije razsvetljave za ogrevanje (že videno, ko je ven pometalo varovalke, nato pa so "mojstri" priključili nekaj žice kar v luster). In ker nikoli ne veš, kakšni pacienti so, je smiselno prilagoditi varovalke tudi bremenu. Vsaj tako jaz mislilm. Zdrava kmečka pamet je premalo prisotna, zato je treba misliti tudi na to.
BTW, v žledolomu se je videlo, kaj vse so ljudje ščarali in še sama sreča, da ni bilo več nesreč.
BTW, v žledolomu se je videlo, kaj vse so ljudje ščarali in še sama sreča, da ni bilo več nesreč.
Tomi
KraitPay ::
Varovalk se ne prilagodi bremenu in nehajte pisati neumnosti!
Najprej se določijo porabniki, izračuna se povprečna poraba, doda se malo rezerve in se nato izbere kabel. Vedeti je potrebno razdaljo in način polaganja ter vrsto povezave. Glede na prej napisano se izbere varovalko ustreznega tipa. Padec napetosti mora biti manjši od 5% za rasvetljavo in 3% za ostale priklope (tako na grobo).
Logično je namreč, večji kot so porabniki, večji je tok skozi kabel, povzroči večje segrevanje. Večje temperature kabla povečajo upornost kabla, večja upornost povzroči večji padec napetosti. Kaj kmalu lahko začnejo zajebavati naprave v inštalaciji.
No v najslabšem možnem primeru se "prekuri" izolacijo in pride do vžiga.
Zato je potrebno seletivno varovati inštalacijo. Ljudi z 30mA FID stikalom, z 300mA+ pa lahko uporabimo tudi za požarno varnost.
Ljudi varuje samo 30mA FID in pika.
Najprej se določijo porabniki, izračuna se povprečna poraba, doda se malo rezerve in se nato izbere kabel. Vedeti je potrebno razdaljo in način polaganja ter vrsto povezave. Glede na prej napisano se izbere varovalko ustreznega tipa. Padec napetosti mora biti manjši od 5% za rasvetljavo in 3% za ostale priklope (tako na grobo).
Logično je namreč, večji kot so porabniki, večji je tok skozi kabel, povzroči večje segrevanje. Večje temperature kabla povečajo upornost kabla, večja upornost povzroči večji padec napetosti. Kaj kmalu lahko začnejo zajebavati naprave v inštalaciji.
No v najslabšem možnem primeru se "prekuri" izolacijo in pride do vžiga.
Zato je potrebno seletivno varovati inštalacijo. Ljudi z 30mA FID stikalom, z 300mA+ pa lahko uporabimo tudi za požarno varnost.
Ljudi varuje samo 30mA FID in pika.
mirator ::
...:TOMI:... je izjavil:
Še ena replika. Zakaj bi vgradil 10 A varovalko za luč(-i), če pa komplet razsvetljava skupaj ne doseže niti 1/3 od 10 A?
Običajno se kabli ščitijo na presek, ki pa je določen glede na obremenitev. Minimalni presek, sem že zapisal, za stalne inštalacije je 1,5 mm2. Ni pa prepovedano dati nižje varovalke, smisla pa tudi nima.
KraitPay
Padec napetosti mora biti manjši od 5% za rasvetljavo in 3% za ostale priklope (tako na grobo)
Tako na fino in zares pa 3% za razsvetljavo in 5% za ostale porabnike.
982345349 ::
Najprej vsem hvala za pomoč in komentarje. Zdaj vsaj približno vem, kako bi naj bilo. Da še malo odgovorim:
Vsi etažni lastniki enkrat letno plačamo premijo za zavarovanje "splošne odgovornosti". Ne vem točno, kaj naj bi to bilo. Posebej imam zavarovane premičnine in stekla v oknih.
Da, o tem sem že razmišljal. Bojler in pralni stroj bi sicer po logiki potrebovala KZS 20/0,03A (skupna priključna moč je 4300W), vendar pa dvomim, da je obstoječ kabel debelejši od 2,5mm², zato raje 16/0,03A. Upam, da ne bo težav.
Priključek je enofazni z glavno varovalko 1×35A. Problem pa je v tem, da je do štedilnika in pečice napeljan le en kabel s presekom 2,5mm². Trenutno tega ne morem prenoviti, saj bi moral razbiti polovico stanovanja. Očitno nimam druge izbire, kot da je oboje povezano na B16 varovalko, žal pa bo omejena funkcionalnost. Raje to, kot pa požar.
Ena vtičnica je res približno 60 cm od bane. Vanjo je vedno vklopljen pralni stroj, vendar pa je zunaj kopalnice za to vtičnico posebej stikalo. Le-to je vedno izklopljeno, razen seveda ob pranju perila.
Druga vtičnica je nad umivalnikom. Skorajda se ne uporablja, občasno za kak brivski aparat ali kaj podobnega. Običajno pa je noter plastičen vtikač / pokrovček.
Ravno zato. Če bi izklapljalo FID vsaj vem, da je nekje napaka, ki jo je potrebno popraviti.
V kolikor bi se to delalo na novo, bi za osvetlitev imel 6A (ali še manj, ne vem). Takrat so vgradili kar B10, ne zdi pa se mi jih smiselno menjavati zdaj samo zato, ker so premočne...
...:TOMI:... je izjavil:
Pa pozanimaj se, kako imate kaj zavarovan blok, ker najbrž nisi edini s takim stanovanjem in inštalacijo. Če bi bilo vse, tako kot mora biti, bi moral biti blok zavarovan tako, da bi ti, kot lastnik stanovanja moral zavarovati samo premičnine oz. opremo.
Vsi etažni lastniki enkrat letno plačamo premijo za zavarovanje "splošne odgovornosti". Ne vem točno, kaj naj bi to bilo. Posebej imam zavarovane premičnine in stekla v oknih.
Obstoječe varovalke imaš ustrezne. Varovalki B 16 v tokokrogih 7 in 8 zamenjaj s KZS 16/0,03 A.
Da, o tem sem že razmišljal. Bojler in pralni stroj bi sicer po logiki potrebovala KZS 20/0,03A (skupna priključna moč je 4300W), vendar pa dvomim, da je obstoječ kabel debelejši od 2,5mm², zato raje 16/0,03A. Upam, da ne bo težav.
V kolikor imaš trifazni priključek, dodaj v el. razdelilnik tripolni inštalacijski odklopnik B 16 A, do priključnice pa napelji kabel NYM-J 5 x 2,5 mm2 za napajanje štedilnika.
Če imaš enofazni priključek, boš moral imeti glavno (obračunsko) varovalko 35 A (če je še nimaš, moraš zaprositi za soglasje za povečavo priključne moči)in vgradiš enopolni inštalacijski odklopnik 20 A in kabel NYM 3 x 4 mm2 (v tem primeru ne boš mogel izkoristiti celotne moči štedilnika)
Za pečico dodaj enopolni inštalacijski odklopnik B16 A in napelji kabel NYM-J 3 x 2,5 mm2.
Priključek je enofazni z glavno varovalko 1×35A. Problem pa je v tem, da je do štedilnika in pečice napeljan le en kabel s presekom 2,5mm². Trenutno tega ne morem prenoviti, saj bi moral razbiti polovico stanovanja. Očitno nimam druge izbire, kot da je oboje povezano na B16 varovalko, žal pa bo omejena funkcionalnost. Raje to, kot pa požar.
Pozor, če imaš vtičnici preblizu tuša (min. razdalja je 60 cm), KZS ne bo zadoščal. Potem moraš vtičnici priključiti preko ločilnega transformatorja. V vsakem primeru daj vtičnici s pokrovčki.
Ena vtičnica je res približno 60 cm od bane. Vanjo je vedno vklopljen pralni stroj, vendar pa je zunaj kopalnice za to vtičnico posebej stikalo. Le-to je vedno izklopljeno, razen seveda ob pranju perila.
Druga vtičnica je nad umivalnikom. Skorajda se ne uporablja, občasno za kak brivski aparat ali kaj podobnega. Običajno pa je noter plastičen vtikač / pokrovček.
FID lahko vedno vgradiš, če imaš nulo in ozemljitveni vodnik povsod ločen. FID lahko potem uporabljaš tudi kot glavno stikalo. Moraš pa vedeti, da ti bo pri vsaki okvari (razen kratkih stikov med fazo in nulo, ko izklapljajo posamezne varovalke oz. inštalacijski odklopniki)izklopil celotno inštalacijo.
Ravno zato. Če bi izklapljalo FID vsaj vem, da je nekje napaka, ki jo je potrebno popraviti.
...:TOMI:... je izjavil:
Še ena replika. Zakaj bi vgradil 10 A varovalko za luč(-i), če pa komplet razsvetljava skupaj ne doseže niti 1/3 od 10 A? Če prej odklopi ob napaki ni nobene škode. Pa še ščiti se razne neumnosti, kot je izkorščanje instalacije razsvetljave za ogrevanje (že videno, ko je ven pometalo varovalke, nato pa so "mojstri" priključili nekaj žice kar v luster). In ker nikoli ne veš, kakšni pacienti so, je smiselno prilagoditi varovalke tudi bremenu. Vsaj tako jaz mislilm. Zdrava kmečka pamet je premalo prisotna, zato je treba misliti tudi na to.
V kolikor bi se to delalo na novo, bi za osvetlitev imel 6A (ali še manj, ne vem). Takrat so vgradili kar B10, ne zdi pa se mi jih smiselno menjavati zdaj samo zato, ker so premočne...
982345349 ::
V kolikor imaš trifazni priključek, dodaj v el. razdelilnik tripolni inštalacijski odklopnik B 16 A, do priključnice pa napelji kabel NYM-J 5 x 2,5 mm2 za napajanje štedilnika.
Če imaš enofazni priključek, boš moral imeti glavno (obračunsko) varovalko 35 A (če je še nimaš, moraš zaprositi za soglasje za povečavo priključne moči)in vgradiš enopolni inštalacijski odklopnik 20 A in kabel NYM 3 x 4 mm2 (v tem primeru ne boš mogel izkoristiti celotne moči štedilnika)
Za pečico dodaj enopolni inštalacijski odklopnik B16 A in napelji kabel NYM-J 3 x 2,5 mm2.
Bi bilo primerno kaj takšnega: LINK,
če je kabel v dozi 2,5mm2, iz priključnice pa vodita dva kabla 1,5mm2, eden za kuhališče in eden za pečico? Varovalka bi bila potem 16A.
jest10 ::
...:TOMI:... je izjavil:
20 A bo premalo.
Za 7 kW rabiš 40 A varovalko in 6 mm^2 kabel. 40 A varovalke nimaš niti dovodne... Zato je ta plan malo za lase privlečen.
7 kW indukcijo imamo na 16 A varovalki Še ni vrglo ven.
Res pa je, da nikoli ni vse prižgano na max.
...:TOMI:... ::
Saj z avtom se lahko tudi vozis brez sip, samo ne vec kot nekaj 10 km/h. V cem je smisel?
Tomi
jest10 ::
Smisel je v tem, da se čisto normalno kuha na 16A varovalki. Nekaj je max zmogljivost, drugo je pa poraba ob povprečnem kuhanju.
A veš, računalnik tudi nima 700W porabe, čeprav toliko piše na napajalcu
A veš, računalnik tudi nima 700W porabe, čeprav toliko piše na napajalcu
982345349 ::
7 kW indukcijo imamo na 16 A varovalki Še ni vrglo ven.
Res pa je, da nikoli ni vse prižgano na max.
Izgleda da bo pri nas zaenkrat tudi tako...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 982345349 ()
imagodei ::
...:TOMI:... je izjavil:
20 A bo premalo.
Za 7 kW rabiš 40 A varovalko in 6 mm^2 kabel. 40 A varovalke nimaš niti dovodne... Zato je ta plan malo za lase privlečen.
7 kW indukcijo imamo na 16 A varovalki Še ni vrglo ven.
Res pa je, da nikoli ni vse prižgano na max.
Kot je bilo že povedano, varovalka varuje inštalacijo. Tudi 2,5 mm2 kabel zdrži kratkotrajne višje obremenitve in varovalka pač ne odklopi isti moment, ko zazna višji tok. Oziroma je to odvisno od njene izklopne karakteristike ter toka.
B varovalko lahko kratkotrajno obremeniš celo do 2,5x nazivnega toka, pa ne bo izklopila. Pri 16A varovalki to pomeni torej 40A, kar kamot pomeni, da si na 7kW indukciji pogreješ kavo.
- Hoc est qui sumus -
imagodei ::
Pomembno je pa tukaj nekaj drugega: 16A varovalka je prilagojena, da varuje 2,5 mm2 inštalacijo. 10A varovalka pa, da varuje 1,5 mm2 inštalacijo. Če daš na 1,5 mm2 drate 16A varovalko, se ti pa že lahko zgodijo čudne zadeve. Sploh pri kakšnih starih inštalacijah, kjer imaš za cel objekt 4 varovalke in so potem inštalacije še 3x razvejane ter na vsaki varovalki po 10 porabnikov. 16A Varovalka bo najmanj eno uro držala 1,5x nazivnega toka (medtem ko bi ustrezna 10A varovalka pri istem toku odklopila že v nekaj minutah). Žice se pretirano grejejo, spoji se pretirano grejejo, dneve, mesece, leta. Izolacijskega materiala, še tako dobrega in ustreznega, pa pač ne moreš večno greti na 90+ stopinj.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Priklop štedilnika - kako? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 45446 (32039) | borut_p |
» | 5x1.5 za vticnico in luc (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 18901 (17384) | negotiator |
» | Indukcijska plošča (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 29699 (21548) | mat xxl |
» | 5x1,5 kabelOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3126 (2796) | balocom |
» | Priklop steklokeramične kuhalne plošče (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 46612 (43013) | Volk| |