Forum » Zvok in slika » Dobra masa avto ojačevalca
Dobra masa avto ojačevalca
mamilatus ::
Pozdravljeni, imam vprašanje glede mase avto ojačevalca. Ker sem v kompletu kablov dobil samo 1m dolgo maso, sem jo privil kar na vijak, s katerim je na avto pritrjen nosilec za sedež. Najprej sem dal zobato podložko, nato maso, še eno zobato podložko ter vijak in dobro zategnil. Torej masa z nosilcem ima dober stik. Najbrž pa ima slab stik nosilec z avtom, glede na to da je vmes še lak in to. Bi znal biti to problem? Opazil sem, da se ojačevalec kar močno segreje... res je, da je bilo v avtu vroče ampak vseeno. Že po 15 min delovanja, kljub temu da imam še zaenkrat minimalno odprt woofer se rebra občutno segrejejo. Bo treba maso prestavit predenj mi kaj skuri ali je dobra in je takšno segrevanje pač normalno?
Prilagam še sliko
Prilagam še sliko
- zavaroval slike: Mavrik ()
darkz ::
Masa je dobra.. meni se tudi nenormalno segreva.. malček sem vprašal okoli in pravjo da je to normalno.. :)
|ryzen 3900x|, |2x8 ddr4 3600|, |x470-f rog|
|970pro 512|, |5700 xt|, |nzxt x52|, |omen 32|
|970pro 512|, |5700 xt|, |nzxt x52|, |omen 32|
boset ::
Masa je ok, po praven se da na čim manjšo razdaljo, jas sem nekoč montiral kr na nosilec za varnostni pas ni bilo težav!
Lahko pa daš na rebra kamot kakšen ventilator od ''računačnika'' 120mm in si rešen potencialnih skrbi.
Lp
Lahko pa daš na rebra kamot kakšen ventilator od ''računačnika'' 120mm in si rešen potencialnih skrbi.
Lp
Main Desktop:
i9 14900k | EK Custom loop S480 | Asus APEX Encore Z790 | RTX4090 Strix OC
G.Skill 32Gb DDR5 7200 | WD_Black 850XNVMe | ThorII 1200W
i9 14900k | EK Custom loop S480 | Asus APEX Encore Z790 | RTX4090 Strix OC
G.Skill 32Gb DDR5 7200 | WD_Black 850XNVMe | ThorII 1200W
ajfon ::
Ojačevalci imajo notri tranzistorje, ki se zelo segrevajo, še posebej če poslušaš glasno glasbo.. Segrevanje je čisto normalno
MarStre ::
Jaz imam maso vezano na pritrditev zadnjega sedeža, podobno kot na sliki.
Bolj kot s segrevanjem imam 'problem' s kondenzom na kablom od mase. Je pa masiven kabel, za par KW.
Bolj kot s segrevanjem imam 'problem' s kondenzom na kablom od mase. Je pa masiven kabel, za par KW.
mamilatus ::
Pa se lahko pregreje? Npr. avto na soncu kar pomeni da se notri segreje na recimo 60°C, res da ko se usedeš ga shladiš in klima in to ampak vseeno. Ojačevalec ima recimo na začetku 60°C, takoj vklopiš glasbo kar pomeni da ima samo še več. Zadnjič bi se lahko opekel če bi predolgo držal roko na rebrih pa ga nisem nič teral. Ventilator bi bila ena rešitev ja, ampak bi ga montiral, če je res kakšna možnost da se ojačevalec pregreje pa še tako ima verjetno kakšno zaščito da ga pred uničenjem izklopi. Ve kdo kako je s tem?
Kondenz pa je drug problem ja. Sploh ker imam star avto in mi zadaj na strehi nad prtljažniku malo pušča streha. Ne morem ugotoviti kje ampak kadar dežuje imam v zadnjem levem kotu na strehi mokro. Kar pomeni da je v avtu nenormalno veliko vlage.
MarStre kaj si mislil s tem da imaš problem s kondenzom na koblom od mase?
Kondenz pa je drug problem ja. Sploh ker imam star avto in mi zadaj na strehi nad prtljažniku malo pušča streha. Ne morem ugotoviti kje ampak kadar dežuje imam v zadnjem levem kotu na strehi mokro. Kar pomeni da je v avtu nenormalno veliko vlage.
MarStre kaj si mislil s tem da imaš problem s kondenzom na koblom od mase?
b3D_950 ::
Kater ojačevalec
koliko ohmski imaš subwoofer in
kako si montiral ojačevalec?
koliko ohmski imaš subwoofer in
kako si montiral ojačevalec?
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
eric_cartman ::
Ojačevalec mora imeti pri strani ali pa pod svojim pokrovom varovalke. Mislim, da celo 2 varovalki. No vsaj pri meni sta 2 varovalki.
Jst imam še dodatno zaščito takoj za ojačevalcem, ampak tista varovalka ne ščiti pred pregrevanjem. Kar se pa tiče segrevanja je pa takole..Vsaka stvar se lahko segreje oz. pregreje. Odvisno je tut kolko močen woofer si gor priklopil. Če imaš možnost, si lahko kakšen ventilator gor priključiš, da ti bo malo vročega zraka stran odvajalo.
Pregrevanje je sicer tipično pri ojačevalcih, ki so bolj tako tako narejeni, oz. če poenostavim, so po navadi cenejši v primerjavi z drugimi modeli pri isti izhodni moči.
Kar se zadeva kratkega kabla za maso, je ta namenoma narejen. Krajši kabel pomeni boljšo maso oz. manj možnosti za težave s pridobivanjem dobre mase.
Jst imam še dodatno zaščito takoj za ojačevalcem, ampak tista varovalka ne ščiti pred pregrevanjem. Kar se pa tiče segrevanja je pa takole..Vsaka stvar se lahko segreje oz. pregreje. Odvisno je tut kolko močen woofer si gor priklopil. Če imaš možnost, si lahko kakšen ventilator gor priključiš, da ti bo malo vročega zraka stran odvajalo.
Pregrevanje je sicer tipično pri ojačevalcih, ki so bolj tako tako narejeni, oz. če poenostavim, so po navadi cenejši v primerjavi z drugimi modeli pri isti izhodni moči.
Kar se zadeva kratkega kabla za maso, je ta namenoma narejen. Krajši kabel pomeni boljšo maso oz. manj možnosti za težave s pridobivanjem dobre mase.
mamilatus ::
Za malo boljšo predstavo še nekaj podatkov...
Torej imam 4-kanalen ojačevalec Caliber Evolution CA 4160
http://www.caraudioempire.com/Avtoojace...
Nanj vezana zvočnika iz sprednjih vrat Blaupunkt Blue Magic TL170
https://www.mimovrste.com/avto-zvocniki...
In pa mostičen woofer JBL GT5 1204BR
http://uk.jbl.com/jbl_product_detail_uk...
In že slika iz prtljažnika
Torej imam 4-kanalen ojačevalec Caliber Evolution CA 4160
http://www.caraudioempire.com/Avtoojace...
Nanj vezana zvočnika iz sprednjih vrat Blaupunkt Blue Magic TL170
https://www.mimovrste.com/avto-zvocniki...
In pa mostičen woofer JBL GT5 1204BR
http://uk.jbl.com/jbl_product_detail_uk...
In že slika iz prtljažnika
b3D_950 ::
Greje se mogoče malce bolj ker imaš praktično na hrbet obrnjen ojačevalec in se te toplota težje dviga stran od ojačevalca.
Potem kabl za subwoofer je mogoče pretanek, zgleda kot da si vzel žice od enga adapterja?
Potem kabl za subwoofer je mogoče pretanek, zgleda kot da si vzel žice od enga adapterja?
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: b3D_950 ()
mamilatus ::
eric_cartman je izjavil:
Ojačevalec mora imeti pri strani ali pa pod svojim pokrovom varovalke. Mislim, da celo 2 varovalki. No vsaj pri meni sta 2 varovalki.
Jst imam še dodatno zaščito takoj za ojačevalcem, ampak tista varovalka ne ščiti pred pregrevanjem. Kar se pa tiče segrevanja je pa takole..Vsaka stvar se lahko segreje oz. pregreje. Odvisno je tut kolko močen woofer si gor priklopil. Če imaš možnost, si lahko kakšen ventilator gor priključiš, da ti bo malo vročega zraka stran odvajalo.
Pregrevanje je sicer tipično pri ojačevalcih, ki so bolj tako tako narejeni, oz. če poenostavim, so po navadi cenejši v primerjavi z drugimi modeli pri isti izhodni moči.
Kar se zadeva kratkega kabla za maso, je ta namenoma narejen. Krajši kabel pomeni boljšo maso oz. manj možnosti za težave s pridobivanjem dobre mase.
Ja imam 2 varovalki. Razmišljal sem, da če bi res bil problem s pregrevanjem (upam da ne) da bi zadaj potegnil cev iz cevi za pihanje v noge zadnjih sedežev. In pač usmeril zadaj v ojačevalec. Skoraj vedno imam nastavljeno za pihanje v noge in če zadaj na eni strani ne bi pihalo tega ne bi pogrešal. Ko je vroče, pa tako vklopim klimo tako da še toliko bolje... Glede ventilatorja pa... bi ga lahko priklopil kar poleg na napajanje ojačevalca?
eric_cartman ::
Se tut meni zdi, da so žice od wooferja pretanke..
Gor maš še zvočnike obešene? Kaj pa vem..Kok ma pa izhodne moči ojačevalec? Pa kolk majo skupej izhodne moči (RMS) woofer in zvočniki?
Gor maš še zvočnike obešene? Kaj pa vem..Kok ma pa izhodne moči ojačevalec? Pa kolk majo skupej izhodne moči (RMS) woofer in zvočniki?
mamilatus ::
Ojačevalec ima:
Maksimalna moč: 4x75W/4Ohm, 2x200W
RMS moč: 4x40W/4Ohm / 2x130W
Sprednji zvočniki:
moč (DIN) 250 W
moč (RMS) 51 W
Impedanca - 3ohm
Woofer:
Power Handling, RMS 275 W
Power Handling, Peak 1100 W
Impedanca- 4Ohm
Maksimalna moč: 4x75W/4Ohm, 2x200W
RMS moč: 4x40W/4Ohm / 2x130W
Sprednji zvočniki:
moč (DIN) 250 W
moč (RMS) 51 W
Impedanca - 3ohm
Woofer:
Power Handling, RMS 275 W
Power Handling, Peak 1100 W
Impedanca- 4Ohm
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mamilatus ()
eric_cartman ::
Verjetno oz. skoraj sigurno je tole krivec.
Tebi woofer daje ven 260 W RMS. Saj bi še bilo ravno za silo, če bi samo woofer gor priključil. Pa še to je malo premalo. Potem pa imaš še zvočnike gor obešene, tega pa ojačevalc več ne zmore.. Tvoj ojačevalc bi moral met za vse skupaj vsaj 450W RMS. Maksimalne moči ne glej. Maksimalna moč ti pove, kakšno maksimalno obremenitev prenese ta elektronika par sekund preden se skuri.
Predlagam, da si kupiš še en ojačevalec, ki ti bo poganjal samo woofer. Ta naj bo dvo ali enokanalen. In to, da bo stabilen pri 300W RMS na 4Ohm-ih.
Tebi woofer daje ven 260 W RMS. Saj bi še bilo ravno za silo, če bi samo woofer gor priključil. Pa še to je malo premalo. Potem pa imaš še zvočnike gor obešene, tega pa ojačevalc več ne zmore.. Tvoj ojačevalc bi moral met za vse skupaj vsaj 450W RMS. Maksimalne moči ne glej. Maksimalna moč ti pove, kakšno maksimalno obremenitev prenese ta elektronika par sekund preden se skuri.
Predlagam, da si kupiš še en ojačevalec, ki ti bo poganjal samo woofer. Ta naj bo dvo ali enokanalen. In to, da bo stabilen pri 300W RMS na 4Ohm-ih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: eric_cartman ()
aiko ::
Poleg tega in 99% ojačevalcev itak zaščito proti pregretju oz. se zvoki popači ko mu rata preveč toplo..
mamilatus ::
Hehe, jao jao človek dobi ojačevalec in si reče, vredu če že mam ojačevalec bom nabavil še rabljen woofer, potem ne dobim nič pametnega oz. po večini prodajajo vsi komplet z ojačevalcem (kar nisem hotel nabaviti ker ojačevalec že imam) zato me je razjezilo in sem nabavil novega potem še set kablov, sedaj bi mogel dodati še izolacijo vsaj v vrata in spet se še nekaj najde. Pa dobro, vsaka šola nekaj stane. Še dobro da obstajajo ti forumi, v kakšni trgovini po večini nimajo pojma. Ampak zvok mi je sedaj res top, sploh prednjih zvočnikov nočem izklapljati ker igrajo za 200% bolje...
Torej če ima ojačevalec toplotno zaščito in do česa drugega zaradi prevelike moči zvočnikov ne mora priti kot pa do pregrevanja, potem bi raje pustil tako kot je oz. mogoče poskusil zagotoviti boljše hlajenje...
Torej če ima ojačevalec toplotno zaščito in do česa drugega zaradi prevelike moči zvočnikov ne mora priti kot pa do pregrevanja, potem bi raje pustil tako kot je oz. mogoče poskusil zagotoviti boljše hlajenje...
eric_cartman ::
Torej če ima ojačevalec toplotno zaščito in do česa drugega zaradi prevelike moči zvočnikov ne mora priti kot pa do pregrevanja, potem bi raje pustil tako kot je oz. mogoče poskusil zagotoviti boljše hlajenje...
Ne deluje to ravno tako.. Sicer imaš varovalko..Ampak s tem tvegaš prej ali slej skurjen woofer ali pa ojačevalec.. Mogoče boš pač užival še kakšen mesec ali 2, samo potem pa, ko boš dal enkrat na glas radio, pa bo samo še škrtanje ali pa tišina. Pa malo zasmrdi ponavadi od wooferja. Na žalost je to tako..
To je tako, kot bi tebi dali v breme na hrbet enga 100 kilskega človeka, pa te poslali na Triglav. Mogoče ga boš čez ta prve tri klance še odnesel, ampak do vrha boš škripnil.
Pa se opravičujem, gor je napaka v mojem textu.
"Tebi
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: eric_cartman ()
mamilatus ::
To to sem hotel slišati. Torej to ne gre tako. Pa se da 4 kanalen ojačevalec brikati na 1 kanal? Ker samo tako dobim 260W. Drugače pa komaj 130W. In bi potem bilo bolje da ta ojačevalec brikam na 2 kanala, nanj povežem prednja zvočnika, da bosta igrala še bolje in poleg povežem še en rabljen ojačevalec 300W RMS in nanj povežem woofer.
Kako lahko potem v BigBangu prodajajo tale komplet...
http://www.bigbang.si/ojacevalec/cs1204...
Woofer 250W RMS, ojačevalec brikan pa da ven komaj 170W...
Kako lahko potem v BigBangu prodajajo tale komplet...
http://www.bigbang.si/ojacevalec/cs1204...
Woofer 250W RMS, ojačevalec brikan pa da ven komaj 170W...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mamilatus ()
eric_cartman ::
Že samo zadnji stavek ti pove, da je to neumno.. Ker to pomeni, da woofer ne izkorišča niti svoje moči, ojačevalec pa se ob tem napenja na vse pretege..
Kaj naj rečem, zato pa je cena kompleta 130€. Še posebej tukaj velja pregovor malo denarja, malo muzike. Za zvočnike in pripadajočo opremo je znano, da kvaliteta in glasnost rasteta s ceno.
Načeloma moraš pogledati v tehnični specifikaciji, če so sploh stabilni na 1 kanalu oz. na dveh. Saj to ti piše skoraj vedno notri.
Konkretno ta v linku je v bridge-u stabilen na 4Ohm s 170W RMS, kar je res še vedno premalo glede na to, da woofer deluje normalno tudi pri 250W RMS-a na 4Ohm-ih. Samo ne podpirajo pa vsi tega..
Kaj naj rečem, zato pa je cena kompleta 130€. Še posebej tukaj velja pregovor malo denarja, malo muzike. Za zvočnike in pripadajočo opremo je znano, da kvaliteta in glasnost rasteta s ceno.
Načeloma moraš pogledati v tehnični specifikaciji, če so sploh stabilni na 1 kanalu oz. na dveh. Saj to ti piše skoraj vedno notri.
Konkretno ta v linku je v bridge-u stabilen na 4Ohm s 170W RMS, kar je res še vedno premalo glede na to, da woofer deluje normalno tudi pri 250W RMS-a na 4Ohm-ih. Samo ne podpirajo pa vsi tega..
b3D_950 ::
Dokler ne hrešči ne boš skuril nič, sicer na wooferju bolj težko slišiš hreščanje, ker ga med vožnjo nimaš zraven ušes. Kakšn bass-boost ipd. moraš imet izklopljeno, ker s tem lahko samo prej pride do hreščanja. Ojačevalec če se greje ga montiraj na en kos aluminija, da ne bo direktno na tisto blago od sedežev. Ampak če lahko držiš ohišje brez da te speče, potem ni sile. Wooferja ne rabiš menjat, raje kupiš 1 kanalen ojačevalec tam 300W RMS@4ohm: http://www.caraudioempire.com/Avtoojace...
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
eric_cartman ::
Takrat ko hrešči je že prepozno... To pomen, da se mu je tuljava že skurla al pa snela.. Če hrešči potem že pri nizki glasnosti, pa je že prepozno.. Navitje tuljave in previjanje wooferja pa je tam cca. 40 EUR pri unemu tipu, pod Šmarno..Kaj je že.. Žagar se mi zdi..
Torej kot sem že gor povedal in kot je omenil rb750. Ne rabiš wooferja menjat ampak še 1 ojačevalec gor vtaknit..
Torej kot sem že gor povedal in kot je omenil rb750. Ne rabiš wooferja menjat ampak še 1 ojačevalec gor vtaknit..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: eric_cartman ()
mamilatus ::
Se pravi 4 kanalnega se na 1 kanal ne da spravit. Samo na dva, in na vsakem igra stabilno 170W...?
eric_cartman ::
Za tvojega ne najdem tehničnih specifikacij na netu. Ampak če si prepisal vse, potem je stabilen v bridge načinu na dveh kanalih. Na enega ne vem če bi šel --> tvoj.
mamilatus ::
Se pravi ni druge kot nabavit en rabljen 300W ojačevalec ampak če ga ne dobim za max 50€ potem bom raje ta woofer prodal in nabavil mogoče kakšnega 8" 150W... Ne mislim nevem koliko denarja vlagat v to, ker ga niti nimam, niti ne mislim imeti ta avto še več kot 1 leto v naslednjega pa vprašanje če bom kaj vgrajeval glede na to da imajo novejši avti že serijsko dobro ozvočenje + da takšen sistem zasede veliko prostora.
mamilatus ::
Recimo nekaj takega bi še raskiral...
http://www.bolha.com/avdio-in-video/avt...
RMS pri 4 Ohm 240W. To bi najbrž bilo dovolj za moj woofer...
http://www.bolha.com/avdio-in-video/avt...
RMS pri 4 Ohm 240W. To bi najbrž bilo dovolj za moj woofer...
b3D_950 ::
Pomoje nima smisla, da zapravljaš, ker ne bo veliko boljše ali pa celo slabše. Tista moč je pri 2ohm, pri 4 ohm je pa manjša.
Zamenjaj tisti kabel za subwoofer, ker se mi zdi da je pretanek, daš nekaj med 2.0mm^2 in 4mm^2.
Zamenjaj tisti kabel za subwoofer, ker se mi zdi da je pretanek, daš nekaj med 2.0mm^2 in 4mm^2.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: b3D_950 ()
mamilatus ::
Max. power output (sine burst 2:8, 1 kHz) into 4 ohms , 14.4V 2 x 225/ 1 x 600 watts
Max. power output (sine burst 2:8, 1 kHz) into 2 ohms, 14.4 V 2 x 300 watts
RMS power output (DIN 45 324) into 4 ohms, 14.4 V 2 x 80/ 1 x 240 watts
RMS power output (DIN 45 324) into 2 ohms, 14.4V 2 x 120 watts
Ja sej mi to čisto nič ne diši. Bom nabavil za woofer 4mm kabel in za sprednje 2mm. Tako kot imam mi je top ampak vseeno ne bi rad česarkoli prekuril ker potem pa sem res denar vrgel stran. Pa bass boost dam na nulo (tako že imam na 0) pa mogoče po daljši uporabi malce preverim temperaturo ojačevalca....
Max. power output (sine burst 2:8, 1 kHz) into 2 ohms, 14.4 V 2 x 300 watts
RMS power output (DIN 45 324) into 4 ohms, 14.4 V 2 x 80/ 1 x 240 watts
RMS power output (DIN 45 324) into 2 ohms, 14.4V 2 x 120 watts
Ja sej mi to čisto nič ne diši. Bom nabavil za woofer 4mm kabel in za sprednje 2mm. Tako kot imam mi je top ampak vseeno ne bi rad česarkoli prekuril ker potem pa sem res denar vrgel stran. Pa bass boost dam na nulo (tako že imam na 0) pa mogoče po daljši uporabi malce preverim temperaturo ojačevalca....
SumTingWong ::
Lahko še jaz vprašam, če je vredu?
Imam Crunch GPX 1000 (4 kanalni) ojačevalec, ter Ground Zero GZIB 120X subwoofer. Na ta ojačevalec bi priključil sprednja dva zvočnika ter omenjeni woofer. Bo štimalo?
Imam Crunch GPX 1000 (4 kanalni) ojačevalec, ter Ground Zero GZIB 120X subwoofer. Na ta ojačevalec bi priključil sprednja dva zvočnika ter omenjeni woofer. Bo štimalo?
d4vid ::
Ojačevalec ima 4x70W RMS oz. 2x250W RMS pri 4 Ohm, woofer pa je na 4 Ohm in 350W RMS. Moj nasvet je, da naj bo ojačevalec vsaj toliko močan kot woofer. Sicer ti bo špilalo, ampak ne boš izkoriščal polne moči wooferja.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD
AnotherMe ::
Joj kake neumnosti nekateri klatite ;)
NIČ ni narobe, če je ojačevalec šibkejši kot zvočnik.
NIČ ni narobe, če je ojačevalec močnejši kot zvočnik.
Ni pametno it v ekstreme, drugače pa je vse kul ;)
Že samo podatki pri zvočnikih in ojačevalcih so tako zavajujoči, da se s temi wati sploh ne splača ubadat ;)
Primer: imel sem "kravo" od ojačevalca, ki je imel deklariranih okoli 60W, in je brez težav poganjal sub deklariran 2kw -zakaj? Ker je proizvajalec namerno napisal zelo majhno moč, da je tekmovalec padel v nižjo klaso.
In imel sem tudi sub, deklariran "ubogih" 800w, ki je brez težav prenesel več kot 5kw...
Tako, da samo na wate se ne ozirat, ker ne pomenijo praktično nič, je pa za laika mogoče res najlepše, da sta ojačevalec in zvočnik približno istih moči, ker je pač nekoliko bolj "trotl ziher"...
Sedaj k problemu: ojačevalec ima več kot dovolj moči za sub (kolega ima enak ojačevalec, tako da ga poznam).
Bolje bi bilo, če bi imel kaj kvalitetejše kable (do suba), kar se tiče inštalacije bi bulo tudi lepše, če bi ojačevalec obrnil tako, da je napajanje spodaj in signalni kabel na vrhu (pač večinoma se tako dela), in če bi kable dal v kakšno zaščitno cev...
Gaine na ojačevalcu odpri na približno 1/3 za zvočnike in 2/3 za sub. Kretnice nastavi na približno high pass za zvočnike 80hz-100hz, low pass za sub tudi nekje 80hz.
Glede pregrevanja: oječeval ima termično varovalko in če se bo preveč pregrel se bo izklopil, dokler ne pride spet na normalno temperaturo.
Če se bo ojačevalec še vedno zelo(!) pregraval tudi recimo zvečer ko je hladneje je verjetno kaj narobe z ojačevalcu in predlagam, da ga daš na servis.
NIČ ni narobe, če je ojačevalec šibkejši kot zvočnik.
NIČ ni narobe, če je ojačevalec močnejši kot zvočnik.
Ni pametno it v ekstreme, drugače pa je vse kul ;)
Že samo podatki pri zvočnikih in ojačevalcih so tako zavajujoči, da se s temi wati sploh ne splača ubadat ;)
Primer: imel sem "kravo" od ojačevalca, ki je imel deklariranih okoli 60W, in je brez težav poganjal sub deklariran 2kw -zakaj? Ker je proizvajalec namerno napisal zelo majhno moč, da je tekmovalec padel v nižjo klaso.
In imel sem tudi sub, deklariran "ubogih" 800w, ki je brez težav prenesel več kot 5kw...
Tako, da samo na wate se ne ozirat, ker ne pomenijo praktično nič, je pa za laika mogoče res najlepše, da sta ojačevalec in zvočnik približno istih moči, ker je pač nekoliko bolj "trotl ziher"...
Sedaj k problemu: ojačevalec ima več kot dovolj moči za sub (kolega ima enak ojačevalec, tako da ga poznam).
Bolje bi bilo, če bi imel kaj kvalitetejše kable (do suba), kar se tiče inštalacije bi bulo tudi lepše, če bi ojačevalec obrnil tako, da je napajanje spodaj in signalni kabel na vrhu (pač večinoma se tako dela), in če bi kable dal v kakšno zaščitno cev...
Gaine na ojačevalcu odpri na približno 1/3 za zvočnike in 2/3 za sub. Kretnice nastavi na približno high pass za zvočnike 80hz-100hz, low pass za sub tudi nekje 80hz.
Glede pregrevanja: oječeval ima termično varovalko in če se bo preveč pregrel se bo izklopil, dokler ne pride spet na normalno temperaturo.
Če se bo ojačevalec še vedno zelo(!) pregraval tudi recimo zvečer ko je hladneje je verjetno kaj narobe z ojačevalcu in predlagam, da ga daš na servis.
d4vid ::
Tudi meni 300W RMS sub igra ce je priklopljen na radio, ki ima 15 W RMS. In RMS podatki so ponavadi tocni.
Ne mi z neumnostmi, je bilo ze kar nekaj primerov, ko je fant odprl ojacevalec do konca na mocnejsem subu "ker je itak mocnejsi kot ojacevalec", pa je sub odletel... zakaj le?
Ne mi z neumnostmi, je bilo ze kar nekaj primerov, ko je fant odprl ojacevalec do konca na mocnejsem subu "ker je itak mocnejsi kot ojacevalec", pa je sub odletel... zakaj le?
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD
floyd1 ::
NIČ ni narobe, če je ojačevalec šibkejši kot zvočnik.
NIČ ni narobe, če je ojačevalec močnejši kot zvočnik.
Ni pametno it v ekstreme, drugače pa je vse kul ;)
Se strinjam. Je pa problem pri kombinaciji šibkejšega ojačevalca in močnega zvočnika ta, da se tu hitro gre v ekstreme. Potem dajo muloti ojačevalec na ful, pride do klipinga, pa lepo pihne vse skupaj... In večina takih se potem močno čudi, kako je mogoče z 50W ojačevalcem skurit 200W zvočnik .
AnotherMe ::
Tudi meni 300W RMS sub igra ce je priklopljen na radio, ki ima 15 W RMS. In RMS podatki so ponavadi tocni.
Ne mi z neumnostmi, je bilo ze kar nekaj primerov, ko je fant odprl ojacevalec do konca na mocnejsem subu "ker je itak mocnejsi kot ojacevalec", pa je sub odletel... zakaj le?
KLIP? :D
eric_cartman ::
@Another me, to so tekmovalni sub-i in amp-i..
Roko grem stran rezat, če lahko 4 kanalni ojačevalec za 100€ pri izhodni moči 250W RMS poganja 1kW subwoofer... No lahko ga.. Ampak je samo vprašanje kdaj ti bo odletel ojačevalec, ker ga boš šponal do konca.. Sicer pa what's the point, če pa woofer ni nič izkoriščen?
Najbolje je, če je vse v ravnovesju (amp malo močnejši od wooferja).. Sploh pri teh low budget consumer ozvočenjih, ki niso mišljeni za tekmovanja.
Roko grem stran rezat, če lahko 4 kanalni ojačevalec za 100€ pri izhodni moči 250W RMS poganja 1kW subwoofer... No lahko ga.. Ampak je samo vprašanje kdaj ti bo odletel ojačevalec, ker ga boš šponal do konca.. Sicer pa what's the point, če pa woofer ni nič izkoriščen?
Najbolje je, če je vse v ravnovesju (amp malo močnejši od wooferja).. Sploh pri teh low budget consumer ozvočenjih, ki niso mišljeni za tekmovanja.
SumTingWong ::
No saj pa (kolikor sem razumel) pri moji situaciji, imam ojačevalec 2x250W pri 4 ohm. 350W porabi subwoofer, ostane mi 150W za sprednja zvočnika. Teoretično gledano. Ne bom pa seveda nabijal do konca, toliko da je čist zvok/bass.
mamilatus ::
AnotherMe res ti hvala za vse informacije, si me malo pomiril :) ojačevalec sem obrnil tako zaradi napisov. Pač sem sklepal da je tako prav, da so napisi pravilno obrnjeni. Sem pa opazil da se najbolj segreje spodaj. Tako da ni problema, ga obrnem in to je to. Ja po kable se odpravim takoj ko bom imel čas, za woofer vzamem 4mm, in za sprednje 2,5. Ojačevalec pa imam že zdaj tako nastavljen kot si napisal, le da imam gain na subu odprt nekje na 1/3 ker je nov zvočnik in se naj počasi ulaufa.
Skratka hvala še enkrat ;)
Lp
Skratka hvala še enkrat ;)
Lp
mamilatus ::
Še eno vprašanje.
Kako je z nastavitvami na avtoradiu za čim manjšo obremenitev ojačevalca oz. zvočnikov. Da imam recimo vse (subwoofer, bass, visoke tone, spredaj/zadaj) na 0, da dam mogoče na avtoradiu nekaj na + in na ojačevalcu na -, na avtoradiu - in ojačevalcu + ...?
Lp
Blaž
Kako je z nastavitvami na avtoradiu za čim manjšo obremenitev ojačevalca oz. zvočnikov. Da imam recimo vse (subwoofer, bass, visoke tone, spredaj/zadaj) na 0, da dam mogoče na avtoradiu nekaj na + in na ojačevalcu na -, na avtoradiu - in ojačevalcu + ...?
Lp
Blaž
AnotherMe ::
Vse nastavitve imej na 0. Ce moras kaj popravljati raje odvzemaj kot dodajaj; ce se ti zdi, da je premalo basa, raje daj visoke tone na manj, kot pa bas na vec. Tako je manjsa moznost, da ti bo ze radio zacel pacit zvok.
Ojacevalca na tvojem mestu zaenkrat se nebi dodajal, samo zato ker imas neizkoriscen sub...
Potreboval bos se en komplet kablov, mogoce tudi boljsi akumulator - premisli, ce se ti splaca...
Aja, na fb imas skupino avtoakustika.com - tam bos dobil tudi veliko pametnih informacij.
Ojacevalca na tvojem mestu zaenkrat se nebi dodajal, samo zato ker imas neizkoriscen sub...
Potreboval bos se en komplet kablov, mogoce tudi boljsi akumulator - premisli, ce se ti splaca...
Aja, na fb imas skupino avtoakustika.com - tam bos dobil tudi veliko pametnih informacij.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: AnotherMe ()
AnotherMe ::
eric_cartman je izjavil:
Jst imam še dodatno zaščito takoj za ojačevalcem, ampak tista varovalka ne ščiti pred pregrevanjem.
Kje in kaksno varovalko imas to?
eric_cartman ::
Mišljena je bila varovalka med + iz akumulatorja in povezavo z amp-om, ki pride čim bližje vira napetosti.
Fuks ::
eric_cartman je izjavil:
@Another me, to so tekmovalni sub-i in amp-i..
Roko grem stran rezat, če lahko 4 kanalni ojačevalec za 100€ pri izhodni moči 250W RMS poganja 1kW subwoofer... No lahko ga.. Ampak je samo vprašanje kdaj ti bo odletel ojačevalec, ker ga boš šponal do konca.. Sicer pa what's the point, če pa woofer ni nič izkoriščen?
Najbolje je, če je vse v ravnovesju (amp malo močnejši od wooferja).. Sploh pri teh low budget consumer ozvočenjih, ki niso mišljeni za tekmovanja.
Nič ne bo "odletel". Zakaj le bi? Poganjal ga bo lepo z 250W kolikor jih je zmožen dati ven. Omejitev RMS watov pri zvočniku je v glavnem termična umejitev. To približno pomeni, da ima sub tokovno dovolj zmogljivo tuljavo, da se pri 1kW RMS signalu zagotovo ne bo prekuril. Pri manjši moči je pa še toliko bolj ziher.
Sicer pa med 250W in 1kW je razlika, ampak ne 4x. Ljudje namreč zvok slišimo logaritmično. In v resnici je potrebno 3 decibele, da človek ugotovi da gre za 2x večjo jakost zvoka. To pomeni povečanje moči za 8x za dvakratni efekt.
b3D_950 ::
Mislm da je enačba taka, da potrebuješ 10x povečano moč, da je še "enkrat bolj naglas". Je pa res, da potrebuješ vsaj +3dB, da zaznaš razliko.
dB=10*log(P1/P0)
dB=10*log(P1/P0)
P1 [W] Razlika [dB] 1 0 10 10 100 20 200 23
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
d4vid ::
Fuks, ne bluzi. Ce bo ojacevalec zacel clippat bos skuril zvocnik. Seveda ce ga nastavlja nekdo, ki stvari ne obvlada. Ce ojacevalec nastavis primerno, nimas kaj sezgat.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD
AnotherMe ::
Fuks, ne bluzi. Ce bo ojacevalec zacel clippat bos skuril zvocnik. Seveda ce ga nastavlja nekdo, ki stvari ne obvlada. Ce ojacevalec nastavis primerno, nimas kaj sezgat.
100W amp ti ne bo skuril resnega suba ki sicer zdrži kolovat... Pa če bo signal že čisto 4 oglat, ko bo zdržal...
Ojačevalca pa se ne da nastavit, tako, da se ziher nebi kaj sežgalo... Varovalka mora bit v glavi, vse ostalo so pa lepe želje.
Siddh ::
100W ojačevalec lahko komot skuri 1kW zvočnik, če ga spraviš do clippanja.
Še na wikipediji ti piše da ojačevalec, ki clippa lahko na izhod daje večjo moč od nazivne
Clipping (audio) @ Wikipedia
pa enosmerni tok, ki steče v trenutku clippa je zelo škodljiv za tuljavo, ker se ves tok pretvori v toploto.
Še na wikipediji ti piše da ojačevalec, ki clippa lahko na izhod daje večjo moč od nazivne
Clipping (audio) @ Wikipedia
pa enosmerni tok, ki steče v trenutku clippa je zelo škodljiv za tuljavo, ker se ves tok pretvori v toploto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Siddh ()
AnotherMe ::
100W ojačevalec lahko komot skuri 1kW zvočnik, če ga spraviš do clippanja.
Še na wikipediji ti piše da ojačevalec, ki clippa lahko na izhod daje večjo moč od nazivne
Clipping (audio) @ Wikipedia
pa enosmerni tok, ki steče v trenutku clippa je zelo škodljiv za tuljavo, ker se ves tok pretvori v toploto.
Napisal sem RESNEGA suba...
Če hočeš, lahko prineseš nek napajalnik, ki se mu da nastavljat napetost/tok (da bomo omejili na 100w glede na impedanco suba), js prinesem sub (deklariran 800W rms), pa bomo videli? Ne trdim, da ga lahko pustimo tako priklopljenega 1 uro, ampak par sekund pa bo zdržal!
Siddh ::
Več kot par sekund ti itak noben ne bo držal, ne najcenejši pa ne najdražji. Ampak če te v tistih nekaj sekundah ni zraven, da znižaš glasnost boš imel skurjen zvočnik ne glede na to kako dober je bil zvočnik.
AnotherMe ::
Clip je groza in strah! Se strinjam... Zarad clipa pocrka velik robe... Sploh visokotonski driverji, ki imajo tipično tanjše in termično manj odporno žice v navitju tuljave kot pa subi...
Seveda bo zvočnik crknu, če ga boš par minut teral z ojačevalcu v klipu, ampak vseeno pa v par sekundah klipanja ponavadi ne pocrka nič - razen kake res podn robe ;)
Seveda bo zvočnik crknu, če ga boš par minut teral z ojačevalcu v klipu, ampak vseeno pa v par sekundah klipanja ponavadi ne pocrka nič - razen kake res podn robe ;)
Fuks ::
Fuks, ne bluzi. Ce bo ojacevalec zacel clippat bos skuril zvocnik. Seveda ce ga nastavlja nekdo, ki stvari ne obvlada. Ce ojacevalec nastavis primerno, nimas kaj sezgat.
Ja ampak to se zgodi ne glede na to kakšen sub daš gor (le malce kasneje). Moj post je letel na normalno uporabo (oz vse skupaj je dosti lažje če ima clip indikator).
Scorpia ::
Ponavadi, vsaj kvalitetne kretnice imajo zascito pred clipom. Ni pa 100% zascita... Drgac pa se ojacevalec kupuje da ima vec rms-a kot zvocnik. In z gain vredis, da nikoli ne pride do clip-a.
////
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Priklop radio stolp zvočnikov na avtoradioOddelek: Na cesti | 5007 (4591) | jest10 |
» | Ojačevalec v avto- potreben dodaten akumulator?Oddelek: Zvok in slika | 3528 (3312) | ;-) |
» | woofer (strani: 1 2 )Oddelek: Kaj kupiti | 5651 (5171) | cojss |
» | kaj se zgodi...Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2511 (2013) | DimmniBurek |
» | Ojačevalc za avto + SubWooferOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2739 (2407) | _Dejan_ |