Forum » Problemi človeštva » Vlada 2014 -
Vlada 2014 -
Temo vidijo: vsi
ulemek ::
smrekar, ne bluzi, javni sektor ima veliko rezerv. glej, mene kot samoplačnika vzamejo SREDI postopka nekoga drugega iz javne vrste, dobim dejanski račun, same lepe besede, skoraj tak občutek, da bi kakšna medicinska šla na kolena pred mano, če bi ji s prstom pokazal (dobro, ženske so itak zelo usmiljene do mene, in si niti ne bom domišljal kaj drugega). tak, da, rezerve, stari, so, glede na tvojo argumentacijo pa potem javni sektor ni tako nesebične narave, kot želite prikazati s temi medicinskimi sestrami in učiteljicami, ampak ima povsem jasno določene prioritete, kar nikakor ni skrb za ljudi, in slabo izkoriščene kapacitete. o tej temi več, četudi je to bolj tehnično-frikovski slo-tech, ne bom pisal :)
Večina zdravstva naredi del storitev brezplačno, na lastno škodo. Zato pa imajo potem bolnišnice na koncu leta kronične minuse. Težko pričakuješ od ustanove, da bo neprestano dajala ven stvari na lastno škodo in težko zahtevaš od ljudi, da opravljajo "prostovoljno" (če zahtevaš bi bil primernejši izraz suženjsko) delo. Oboje se vseeno dela, vendar pač ne v dovolj veliki meri, da ne bi bilo vrst. Mi najdeš koga v privatnem sektorju, ki nudi storitev za katero ve, da ne bo pdobil povrnjenih niti materialnih stroškov?
V zdravstvu niso težave tako preproste in jeziček krivde stran od zdravnikov.
Fritz ::
Hmm, tegale pa ne razumem. Zakaj točno bi bil jaz dolžan opravljati neko službo? Za svoje delo sem dobil plačo, za mojo plačo je država od mene dobila moje delo. Odnos je iz obeh strani prostovoljen, in ko se zgodba zakliuči, je zaključena.
Tudi zame se izzivi in nagrade ne dajo primerjati. Ne vidim najmanjšega razloga, da bi moral nekaj delati, biti nekakšen mentor ali svoje znanje brezplačno deliti z nekom. To je stvar moje odločitve - s kom in pod kakšnimi pogoji.
Ali misliš drugače?
Dolgo nazaj sva imela eno debato, v kateri sem bil malce jezen na tebe, ker si zvenel kot, da je delo javnega uslužbenca nekaj nedostojnega. Pa sva se le narobe razumela. Glede na zadnje zapise te popolnoma razumem.
Ker sem skozi zadnjih dvajset let lahko tudi sam spremljal, kako politična raven prevzema javno upravo in javni sektor v celoti, uničuje stroko in uvaja klientelizem kot modus operandi, lahko le potrdim, da je v takšnem okolju zelo težko delati strokovno in etično. Stvari so še toliko slabše, ker skozi politiko delujejo interesne skupine katerih cilj je škodovanje državi in njenemu aparatu zaradi zadovoljitve lastnih interesov. Zato pritrjujem, da dokler ne bomo dosegli zadovoljive ravni transparentnosti države in politike, ne bo bistveno bolje. Dokler ne bomo dosegli jasne definicije odgovornosti, vključno s sankcioniranjem neodgovornega ravnanja ter meritokracije (nagrajevanje in napredovanje najbolj sposobnih), ne bo bistveno bolje. Vsak, ki v sedanjih okoliščinah dejansko ali medijsko deluje v tej smeri in razgalja cesarjevo goloto je spoštovanja vreden človek.
KPK so po Jankoviću in Janši namenoma uničili...Štefanec je le zadnji žebelj v krsto. Na politični ravni ni interesa za to, da bi se korupcija, klientelizem in kriminal, ki je v povezavi s politiko, dejansko preganjala. Zato sta tudi policija in NPU podhranjeni, zakonodaja v ključnih segmentih kilava in pravosodje polno ljudi, ki si niti približno ne zaslužijo sodniške toge.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
dronyx ::
Tako kot imamo KPK bi imeli lahko vsaj še:
Komisijo za preprečevanje nepotizma
Komisijo za preprečevanje preprodaje drog
Komisijo za preprečevanje nasilja v družini
itd.
Pristojnosti takih komisij so ponavadi...sistemsko urejanje področja, analiziranje stanja, ozaveščanje, priprava zgibank in podobnega propagandnega gradiva v smislu "corruption is not good m'kay"...življenje pa teče lepo po starem dalje.
Poznam primere, ko morajo uradniki, ki na leto razpolagajo s par tisočaki javnega denarja na razpisih izpolnjevati obrazce o svojem premoženskem stanju (verjetno to zbira in obdeluje KPK), dejansko pa takega uradnika preprosto podkupiš z voščilnico za novo leto in dežnikom z logotipom firme.
Pa recimo primer TEŠ6 za katerega sem prepričan, da bi ga morali pristojni že v začetku oceniti kot visoko tveganega kar se tiče korupcije. Ampak organi pregona so šele po tem, ko je bila povzročena (domnevna) škoda v višini več sto milijonov evrov izvedli prve preiskave...
Kaj iz takih komisij dejansko nastane pa se lepo vidi v anonimki, ki je zaokrožila po medijih ob 10 obletnici.
Komisijo za preprečevanje nepotizma
Komisijo za preprečevanje preprodaje drog
Komisijo za preprečevanje nasilja v družini
itd.
Pristojnosti takih komisij so ponavadi...sistemsko urejanje področja, analiziranje stanja, ozaveščanje, priprava zgibank in podobnega propagandnega gradiva v smislu "corruption is not good m'kay"...življenje pa teče lepo po starem dalje.
Poznam primere, ko morajo uradniki, ki na leto razpolagajo s par tisočaki javnega denarja na razpisih izpolnjevati obrazce o svojem premoženskem stanju (verjetno to zbira in obdeluje KPK), dejansko pa takega uradnika preprosto podkupiš z voščilnico za novo leto in dežnikom z logotipom firme.
Pa recimo primer TEŠ6 za katerega sem prepričan, da bi ga morali pristojni že v začetku oceniti kot visoko tveganega kar se tiče korupcije. Ampak organi pregona so šele po tem, ko je bila povzročena (domnevna) škoda v višini več sto milijonov evrov izvedli prve preiskave...
Kaj iz takih komisij dejansko nastane pa se lepo vidi v anonimki, ki je zaokrožila po medijih ob 10 obletnici.
PaX_MaN ::
dronyx ::
dronyx> Komisijo za preprečevanje preprodaje drog
Why?
Aaaa? Hotel sem samo karikirano napisati, da bi lahko imeli po zgledu KPK po eno komisijo praktično za vsako področje kaznivih dejanj iz Kazenskega zakonika. Je pa res, da odkar se štejejo tudi nelegalne dejavnosti (preprodaja drog, prostitucija itd.) v BDP se mi postavlja vprašanje, zakaj bi to država sploh še preganjala, saj ji je v interesu čim višji BDP, ker to pomeni procentualno nižji javni dolg, nižje obresti za zadolževanje itd.
jype ::
Ja, meni se tudi zdi, da bi si končno lahko priznali, da gre v obeh primerih za rekreacijo, ki potrebuje le minimalno regulacije, da se ljudje ne pobijajo prehitro (podobno kot v prometu, recimo).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
dronyx ::
@jype: Oprosti, vidim, da želiš nekaj povedati med vrsticami, a tega ne uspem razbrati. Če hočeš povedati, da je korupcija nekaj tako posebnega kot recimo varnost v letalskem prometu in da za resen boj proti tej pošasti nujno potrebuješ neko "agencijo", se s tem pač ne strinjam. Nenazadnje, kot je videti, te "agencije" niso nekaj povsem običajnega v svetu, ker s tem področjem se pač ukvarjajo na sistemski ravni različni resorji, medtem ko so za pregon običajno zadolžene policije, tožilstvo, sodišča.
jype ::
dronyx> Če hočeš povedati, da je korupcija nekaj tako posebnega kot recimo varnost v letalskem prometu in da za resen boj proti tej pošasti nujno potrebuješ neko "agencijo", se s tem pač ne strinjam.
Se strinjam s tabo, ampak po pravici povedano pojma nimam, kako bi sistemsko-upravno uredil te reči, zato ne kritiziram pretirano.
Se strinjam s tabo, ampak po pravici povedano pojma nimam, kako bi sistemsko-upravno uredil te reči, zato ne kritiziram pretirano.
Fritz ::
dronyx> Če hočeš povedati, da je korupcija nekaj tako posebnega kot recimo varnost v letalskem prometu in da za resen boj proti tej pošasti nujno potrebuješ neko "agencijo", se s tem pač ne strinjam.
Se strinjam s tabo, ampak po pravici povedano pojma nimam, kako bi sistemsko-upravno uredil te reči, zato ne kritiziram pretirano.
Korupcija je, v državi kot je RS, kjer je percepirana raven korupcije zelo visoka in kjer imamo nekdanjega predsednika vlade zaprtega zaradi korupcije, nedvomno resen problem, s katerim se je potrebno ukvarjati. Posebna agencija oz. komisija, zato ni nič slabega, če je od nje dejansko kak učinek in če se tam gradi strokovna baza za to področje in se ta dejansko uporablja. Korupcija med top tier politično in gospodarsko elito je, vsaj zame, kriminalna dejavnost, ki je primerljiva z najhujšimi kaznivimi dejanji, saj ne prizadene le nek ozek krog ljudi temveč večje entitete, vse do celotne države oz. vseh njenih državljanov. Zato pa mora obstajati politična volja, ki bi jo morali vsiliti volivci namesto, da smo do korupcije kot družba permisivni oz. jo z namenjanjem glasov posameznikom kot je Kangler, celo podpiramo.
Sankcije za korupcijo bi morale ustrezati ravni odgovornosti in za to kar je naredil Janša, bi npr. kazen morala biti od 30 do 40 let zapora + pritikline in sorazmerno navzdol po lestvici odgovornosti (minister 30+, državni sekretar in direktorji direktoratov, agencij ipd. 20-30 itn. Dokler bomo v časopisih brali, da so nekomu zasegli 200 sadik konoplje in mu zato grozi kazen od 1 do 10 let zapora, poslanec evropskega parlamenta zasačen pri prodaji svojega glasu pa dobi 2 leti vikend zapora, definitivno ne bomo korupcije jemali resno. Primer TEŠ6/Alstom pa jasno pokaže, da je korupcija po svoji škodljivosti primerljiva z najhujšimi oblikami kriminala oz. jih v naši državi verjetno tudi prekaša (moral bi preveriti statistike, koliko zaslužka naj bi imele kriminalne združbe v RS).
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
Matako ::
Muckanja je konec.
Potem, ko je Mramor napovedal, da naj JS raje pripravi vazelin se je ton na recimo RTVMMC povsem spremenil. Namesto prijaznih trdilnikov in entuziastičnih klicajev so se pojavili mrki, zajebani vprašaji:
Naj dodam še jaz enega: bo Mirč fasal mainstream medijski atentat?
Potem, ko je Mramor napovedal, da naj JS raje pripravi vazelin se je ton na recimo RTVMMC povsem spremenil. Namesto prijaznih trdilnikov in entuziastičnih klicajev so se pojavili mrki, zajebani vprašaji:
Upor volivcev: preobrat ali utvara?
...
So se res odločili za skupno strategijo ali bodo, kot že tolikokrat odslej, izrabljali manjše požare za uveljavljanje svojih parcialnih interesov, ki bodo prihajali na pot?
Naj dodam še jaz enega: bo Mirč fasal mainstream medijski atentat?
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
ulemek ::
Muckanja je konec.
Potem, ko je Mramor napovedal, da naj JS raje pripravi vazelin se je ton na recimo RTVMMC povsem spremenil. Namesto prijaznih trdilnikov in entuziastičnih klicajev so se pojavili mrki, zajebani vprašaji:
Upor volivcev: preobrat ali utvara?
...
So se res odločili za skupno strategijo ali bodo, kot že tolikokrat odslej, izrabljali manjše požare za uveljavljanje svojih parcialnih interesov, ki bodo prihajali na pot?
Naj dodam še jaz enega: bo Mirč fasal mainstream medijski atentat?
Ti nič ne razumeš. RTV je hiša, ki ji vladajo komiji, enako kot Cerarju.
Uh, ton diskurza se še zaostruje (na RTV):
Pogajanja o varčevanju v javnem sektorju: napoved vojne?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ulemek ()
ulemek ::
Šalo na stran, v veliki meri reformo podpiram, če se bo razvijala v nakazani temi. Če znižajo učiteljem odpravnine na raven ostale JU, to podpiram (z učiteljem v družini). Ne vem, zakaj zdaj Štrukelj jamra (drugače pa ni napačen, opravlja delo sindikalista v skladu s pričakovanjem delavcev dobro, kar ne pomeni, da bi moral lizati kateri koli vladi rit, saj stoji na nasprotni strani). Podpiram tudi, da se zdravnikom kaj vzame, če se v zameno uredi dvoje: učinkovito nagrajevanje dobrih (ne tistih, ki spijo doma in nočejo priti k pacientu v ustanovo) ter zagotovi več specializacij in več zaposlitev, ker je kadrovsko zdravstvo podhranjeno. Visokih plač si po uravnilovki ne zaslužijo, ker so strokkovne smernice pri nas za kačami. Naj znotraj ceha rešijo težave, predvsem strokovne narave, potem pa naj se borijo za dodatke in predvsem učinkovitost. Korupcije pa ni potrebno sem mešati, ker je kriminal in s kadrovanjem/masno plačo nima veze. Edino, česar ne razumem je, zakaj vsi tepejo vojake, ki so res na psu.
Če varčujem, moramo vsi. Tudi poslanci, sodniki s poslanskimi plačami in zdravniki in nenazadnje potrošniki z višjimi dajatvami pri dohodkih in potrošnji. Bomo vsaj občutili, da smo bili nategnjeni. Na suho.
Če varčujem, moramo vsi. Tudi poslanci, sodniki s poslanskimi plačami in zdravniki in nenazadnje potrošniki z višjimi dajatvami pri dohodkih in potrošnji. Bomo vsaj občutili, da smo bili nategnjeni. Na suho.
ulemek ::
GTX970 ::
ulemek
Biti predstavnik ljudstva oz poslanec je častna funkcija, ljudje, ki jo opravljajo bi morali skrbeti v prvi vrsti za ljudstvo.
Če gledam sedanjo sestavo je že par mesecev kregajo o Janši in prej o kandidaturi AB (in imajo relativno svež DZ).To ni nič.
Če si kdaj gledal kako sejo bi videl da je minimalec še preveč zanje (razen redkih izjem, ki jih lahko prešteješ na prste ene roke upokojenega mizarja), kajti teme o katerih se pogovarjajo so vse prevečkrat žaljive, neresno in neumne (mlatenje prazne slame) ter nimajo ničesar skupnega z vodenjem države in skrbi za blaginjo državljanov.
Biti predstavnik ljudstva oz poslanec je častna funkcija, ljudje, ki jo opravljajo bi morali skrbeti v prvi vrsti za ljudstvo.
Če gledam sedanjo sestavo je že par mesecev kregajo o Janši in prej o kandidaturi AB (in imajo relativno svež DZ).To ni nič.
Če si kdaj gledal kako sejo bi videl da je minimalec še preveč zanje (razen redkih izjem, ki jih lahko prešteješ na prste ene roke upokojenega mizarja), kajti teme o katerih se pogovarjajo so vse prevečkrat žaljive, neresno in neumne (mlatenje prazne slame) ter nimajo ničesar skupnega z vodenjem države in skrbi za blaginjo državljanov.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GTX970 ()
bluefish ::
In kako pričakuješ, da bo kdo sploh želel biti poslanec, če bo dobival le drobtine? Mislim, toliko govora je o tem, kako bi radi resne politike z izkušnjami iz stroke ter z vodilnih položajev v gospodarstvu,... a hkrati bi jim namenili bakšiš. Ga ni heroja, ki bi to opravljal kot častno funkcijo, ko pa se hkrati mediji ter nasprotne stranke vtikajo celo v zasebno življenje.
Kvaliteta garniture je pa pač odraz ljudstva.
Kvaliteta garniture je pa pač odraz ljudstva.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bluefish ()
Cervantes ::
Demagogija.
Poslacem zmanjšati plače? Kaj bi rad še več korupcije?
Povečat jih je treba!
Sploh, poslancev je devetdeset. To bi se baš poznalo v proračunu!
In ne mešat JS z JU!
Zdravstvo je podplačano, fact. Zato švestre in zdravniki odhajajo na SZ. Da je pa leglo korupcije pri "javnih naročilih", je pa tudi fact. Ampak to se ne rešuje z nižanjem plač!
JU je žal pretežni krivec za sranje. Ker je postala kloaka za sediment zaslužnih kadrov od Ropa, preko Janše, pa Pahorja, pa spet Janše etc. To naj nekdo spuca! Pa hordo sorodnikov in frendov.
Menim, da je glavna rezerva v JU. Tako ene 50%, preko palca jasno.
Aja, pa gasilcem in policistom bo treba sklatit plače, prascem lenim zavaljenim!
Za šolstvo si pa ne upam rečt. Nič. Premalo poznam.
Poslacem zmanjšati plače? Kaj bi rad še več korupcije?
Povečat jih je treba!
Sploh, poslancev je devetdeset. To bi se baš poznalo v proračunu!
In ne mešat JS z JU!
Zdravstvo je podplačano, fact. Zato švestre in zdravniki odhajajo na SZ. Da je pa leglo korupcije pri "javnih naročilih", je pa tudi fact. Ampak to se ne rešuje z nižanjem plač!
JU je žal pretežni krivec za sranje. Ker je postala kloaka za sediment zaslužnih kadrov od Ropa, preko Janše, pa Pahorja, pa spet Janše etc. To naj nekdo spuca! Pa hordo sorodnikov in frendov.
Menim, da je glavna rezerva v JU. Tako ene 50%, preko palca jasno.
Aja, pa gasilcem in policistom bo treba sklatit plače, prascem lenim zavaljenim!
Za šolstvo si pa ne upam rečt. Nič. Premalo poznam.
vostok_1 ::
dronyx> Če hočeš povedati, da je korupcija nekaj tako posebnega kot recimo varnost v letalskem prometu in da za resen boj proti tej pošasti nujno potrebuješ neko "agencijo", se s tem pač ne strinjam.
Se strinjam s tabo, ampak po pravici povedano pojma nimam, kako bi sistemsko-upravno uredil te reči, zato ne kritiziram pretirano.
Ti povem jz. Izkazalo se je, da rakavo tkivo lahko izredno učinkovito pozdraviš tako, da mu odvzameš napajanje krvi. Isto velja za Slovenijo. Ko odvzameš denar razpasanem državnem aparatu, se že sam sčasoma razkroji na obvladljiv nivo. Tak ki ga telo lahko samo pozdravi.
Vsaka nova agencija, urad, pisarna, komisija...sčasoma vzklikne nove podagencije, podurade, podkomisije...
Treba črtat kup zadev in začeti znova.
Nimam nič proti državnem aparatu per se, ampak da spravimo državo na noge je potrebno se odvečne teže rešit. Pa seveda ne govorim za policaje operativce, medicinske sestre itd. Ampak čistit je pa potrebno v policiji, zdravstvu itd. Bolj kot je nekaj razmetano lažje prikriješ korupcijo.
dronyx ::
Prvo bi moral spustiti plačo poslancem in sekretarjem na minimalca.
Če se ne motim je spoštovani minister Mramor kot prvo predlagal, da se njegovima dvema sekretarjema, ki sta pripravljala nov paket ukrepov za stiskanje navadne raje dvigne plača za dva plačilna razreda.
Sem pa tule zasledil, da je cilj te vlade pobrati denar na eni strani pri plačah javnih uslužbencev in še kje, na drugi strani pa več denarja nameniti za "investicije". Torej vzeli bomo raji, ki se že komaj prebija iz meseca v mesec in z vsakim ukrepom se še bolj potiska v revščino, ta denar pa bomo potem kanalizirali v projekte, kjer se privzeto pobira več sto milijonske provizije v eni najbolj skorumpiranih držav EU! To je zame čisto norčevanje iz ljudi! Je pa res zanimivo, kakšen kraval so sindikati zganjali po cestah, ko je bil premier JJ, sedaj se mi pa zdi, da so se dejansko v ozadju že vse zmenili, samo rajo morajo še prepričati, da gre za trd boj.
Po moje je ta agonija, ki se jo gremo pri nas dolgoročno še najslabša možnost. Ali narediš enkrat konkretne reze in se potem poskuša država pobrati, kot po drugi svetovni vojni, ali pa daš ljudem vsaj dihati. To sedaj pa izgleda, kot da bi nekdo dobesedno užival v tem, da se vsako leto znova zakuri raženj in vrti bebčke na vročem ognju. To se sedaj ponavlja že par let in zelo verjetno bo drugo leto država spet v recesiji in spet bo treba zakurit raženj.
Kar se tiče zaposlenih v javnem sektorju je pa potrebno tudi vedeti, da ti zaposleni sedaj praktično niso več normalni potrošniki, ki bi šli lahko na banko po kredit, kljub zaposlitvi za nedoločen čas, saj ne more nihče predvideti, s kakšnimi prihodki bo razpolagal čez mesec, leto, pet let...(zanesljivo pa ne višjimi), kdo bo še imel zaposlitev...In to seveda ekonomijo dolgoročno samo ubija, ker to zadeva neposredno in posredno vsaj nekaj sto tisoč ljudi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
dronyx ::
Kar se plač tiče moram ponoviti mnenje, ki sem ga verjetno tudi na tem forumu zapisel že večkrat.
Plače niso socialni transferji.
Pri socialnih transferjih gre dejansko za "money for nothing". Imaš deset otrok, si brez službe in država ti vsak mesec nakaže par tisoč evrov podpore, brez da od tebe zahteva karkoli. Oziroma ne. Zahteva, da si ne najdeš službe, ker potem bo podpora manjša ali pa je ne bo več.
Vsakdo, ki bo odprl privat firmo in vsega dela ne bo mogel opraviti sam se bo srečal s problemom, koliko plačati ljudi, ki jih potrebuješ in navzdol si tu omejne z zakonom določeno minimalno plačo.
Tudi če odpreš navaden čistilni servis in zaposlene čistilke plačuješ minimalno možno se ti lahko zgodi, da boš čez čas začel izgubljati stranke, ker bodo delo slabo opravile, kakšna bo pri stranki morda ukradla tudi kaj iz pisarn, da si izboljša življenski standard in ko se bo to razvedelo nihče ne bo rekel, da je kradla A.B., ampak se bo razširil glas, kako zanič je tvoja firma.
Če se želiš ukvarjati s čem bolj zahtevnim, se problem samo stopnjujej, sam imaš težavo lahko že s tem, da ne glede na denar, ki si ga pripravljen plačat, ne dobiš na trgu ustrezne delovne sile, ali pa poskušaš lasten kader usposobit, pa ti ga pobere konkurenca, ker ponudi par 100 evrov večjo mesečno plačo.
Ko je govora o plačah v javnem sektorju pa se vse to z enim zamahom vrže v koš za smeti, vzame zguljeno excel tabelo in plače ureja na povsem enak način kot ostale socialne transferje.
Bom poskušal problem osvetliti še na praktičnem primeru.
Pred leti sem vodil nek IT projekt (cca 400 uporabnikov). Kakšnih posebnih pooblastil nisem dobil, ustanovljena je bila neka delovna skupina, s katero si pa kaj dosti nisem mogel pomagati, saj nihče niti ni bil motiviran, da bi karkoli prispeval k projektu oziroma zgolj minimum od minimuma, pa še to je šlo bolj za uslugo meni, ker sem jih lepo prosil. Na koncu sem moral sam vnašati podatke v šifrante, nameščati programsko opremo na računalnike in seveda koordinirati vse aktivnosti. Par mesecev nisem vedel kje se me drži glava in na cesti bi se skoraj zaletel, ker sem bil z mislimi čisto drugje.
Potem so se lotili pa novega IT projekta in to v vrednosti čez 1 MIO evrov (večino denarja iz "EU" - torej naš davkoplačevalski denar, ki ga mi tja pošljemo, potem pa nazaj "črpamo").
Jaz sem projekt takoj ocenil kot visoko tvegan, tudi na podlagi izkušenj iz prvega projekta. Poskuašl sem razložiti, kaj vse bi morali narediti, da bi projekt sploh imel možnosti za uspeh oziroma te ne bi bile 0%.
Pri IT projektih sem vedno zagovornik, da se ne prenese direktno v "zaslonske maske" tega, kar se je počelo "peš" zadnjih 50 let, ampak da se poslovne procese najprej prenovi, upošteva vse prednosti, ki jih nudi informqacijska tehnologija itd. (tu pride še dolga zgodba, samo ni bistveno). Med drugim sem pa tudi predlagal, da se zagotovi vsaj nekaj sredstev (recimo ranga 10.000 evrov) tudi za motivacijo zaposlenih, ki bodo pri projektu aktivno sodelovali (priprava specifikacij itd.), saj to nenazadnje ni njihovo osnovno delo, marsikoga pa motivira že 200 evorv dodatka k plači, ker se nenazadnje počuti, da je njegov prispevek kljub vsemu cenjen.
Ampak NE. NI GOVORA. Niti centa. Četudi bi bili rezultati lahko zaradi tega neprimerljivo boljši, oziroma tudi če bi to odločalo o uspehu ali failure to absolutno ne pride v poštev, ker gre za "javne uslužbence".
Kako se je zadeva končala nima smisla pisat, sam sem si vest razbremenil s tem, ker sem se že na začetko od tega projekta distanciral in to tudi ustrezno utemeljil.
Slovenija ima po moji oceni trenutno dve hudi težavi. Prva in morda celo največja je neverjetna negativna selekcija povsod tam, kjer ima država (beri politika) posredni ali neposredni vpliv. Druga pa seveda korupcija.
Rešitve sam ne vidim in ta država je obsojena na postopno hiranje po Grškem vzoru. Vse drugo bi bil čudež.
Marsikdo, ki stanje podrobno pozna in na ta račun zbija šale po gostilnah se mora pa zamisliti, ker ta šala gre na naš račun.
Plače niso socialni transferji.
Pri socialnih transferjih gre dejansko za "money for nothing". Imaš deset otrok, si brez službe in država ti vsak mesec nakaže par tisoč evrov podpore, brez da od tebe zahteva karkoli. Oziroma ne. Zahteva, da si ne najdeš službe, ker potem bo podpora manjša ali pa je ne bo več.
Vsakdo, ki bo odprl privat firmo in vsega dela ne bo mogel opraviti sam se bo srečal s problemom, koliko plačati ljudi, ki jih potrebuješ in navzdol si tu omejne z zakonom določeno minimalno plačo.
Tudi če odpreš navaden čistilni servis in zaposlene čistilke plačuješ minimalno možno se ti lahko zgodi, da boš čez čas začel izgubljati stranke, ker bodo delo slabo opravile, kakšna bo pri stranki morda ukradla tudi kaj iz pisarn, da si izboljša življenski standard in ko se bo to razvedelo nihče ne bo rekel, da je kradla A.B., ampak se bo razširil glas, kako zanič je tvoja firma.
Če se želiš ukvarjati s čem bolj zahtevnim, se problem samo stopnjujej, sam imaš težavo lahko že s tem, da ne glede na denar, ki si ga pripravljen plačat, ne dobiš na trgu ustrezne delovne sile, ali pa poskušaš lasten kader usposobit, pa ti ga pobere konkurenca, ker ponudi par 100 evrov večjo mesečno plačo.
Ko je govora o plačah v javnem sektorju pa se vse to z enim zamahom vrže v koš za smeti, vzame zguljeno excel tabelo in plače ureja na povsem enak način kot ostale socialne transferje.
Bom poskušal problem osvetliti še na praktičnem primeru.
Pred leti sem vodil nek IT projekt (cca 400 uporabnikov). Kakšnih posebnih pooblastil nisem dobil, ustanovljena je bila neka delovna skupina, s katero si pa kaj dosti nisem mogel pomagati, saj nihče niti ni bil motiviran, da bi karkoli prispeval k projektu oziroma zgolj minimum od minimuma, pa še to je šlo bolj za uslugo meni, ker sem jih lepo prosil. Na koncu sem moral sam vnašati podatke v šifrante, nameščati programsko opremo na računalnike in seveda koordinirati vse aktivnosti. Par mesecev nisem vedel kje se me drži glava in na cesti bi se skoraj zaletel, ker sem bil z mislimi čisto drugje.
Potem so se lotili pa novega IT projekta in to v vrednosti čez 1 MIO evrov (večino denarja iz "EU" - torej naš davkoplačevalski denar, ki ga mi tja pošljemo, potem pa nazaj "črpamo").
Jaz sem projekt takoj ocenil kot visoko tvegan, tudi na podlagi izkušenj iz prvega projekta. Poskuašl sem razložiti, kaj vse bi morali narediti, da bi projekt sploh imel možnosti za uspeh oziroma te ne bi bile 0%.
Pri IT projektih sem vedno zagovornik, da se ne prenese direktno v "zaslonske maske" tega, kar se je počelo "peš" zadnjih 50 let, ampak da se poslovne procese najprej prenovi, upošteva vse prednosti, ki jih nudi informqacijska tehnologija itd. (tu pride še dolga zgodba, samo ni bistveno). Med drugim sem pa tudi predlagal, da se zagotovi vsaj nekaj sredstev (recimo ranga 10.000 evrov) tudi za motivacijo zaposlenih, ki bodo pri projektu aktivno sodelovali (priprava specifikacij itd.), saj to nenazadnje ni njihovo osnovno delo, marsikoga pa motivira že 200 evorv dodatka k plači, ker se nenazadnje počuti, da je njegov prispevek kljub vsemu cenjen.
Ampak NE. NI GOVORA. Niti centa. Četudi bi bili rezultati lahko zaradi tega neprimerljivo boljši, oziroma tudi če bi to odločalo o uspehu ali failure to absolutno ne pride v poštev, ker gre za "javne uslužbence".
Kako se je zadeva končala nima smisla pisat, sam sem si vest razbremenil s tem, ker sem se že na začetko od tega projekta distanciral in to tudi ustrezno utemeljil.
Slovenija ima po moji oceni trenutno dve hudi težavi. Prva in morda celo največja je neverjetna negativna selekcija povsod tam, kjer ima država (beri politika) posredni ali neposredni vpliv. Druga pa seveda korupcija.
Rešitve sam ne vidim in ta država je obsojena na postopno hiranje po Grškem vzoru. Vse drugo bi bil čudež.
Marsikdo, ki stanje podrobno pozna in na ta račun zbija šale po gostilnah se mora pa zamisliti, ker ta šala gre na naš račun.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
poweroff ::
Prvo bi moral spustiti plačo poslancem in sekretarjem na minimalca.
Problem je, da za majhen denar morda ne boš dobil kvalitetnih ljudi, ki bi bili pripravljeni opravljati to delo.
Seveda pa imaš možnost, da se dokažeš z lastnim zgledom. KPK išče informatika, in sicer za 33. plačni razred. Preberi si par postov pred tem in par za tem: https://slo-tech.com/forum/t589959/p450...
Do sedaj sta jim pripadla že dva razpisa, ker sta se že izbrana kandidata v zadnjem trenutku pred podpisom pogodbe premislila. Razlog je bila prenizka plača.
Zdaj... lahko vzameš človeka, ki nima kaj dosti pojma, bo pa zadovoljen s ponujeno plačo. Lahko vzameš človeka, ki ima veliko znanja in referenc ter mu ponudiš višjo plačo. Ali pa skušaš dobiti človeka z veliko znanja z nizko plačo. Pri tretji varianti se je izkazalo, da ... good luck. Lahko pa se na delovno mesto javiš ti in dokažeš, da tretji pristop funkcionira.
sudo poweroff
driver_x ::
@dronyx: sam imam podobne izkušnje pri vodenju projektov, le da to počnem v zasebnem sektorju. Pogosto je glavni problem ravno motivacija, pri čemer nadrejeni nikoli nočejo slišati ničesar o kakšni dodatni stimulaciji.
dronyx ::
Danes sem bral tudi zanimiv članek ekonomista Damijana v Weekend prilogi Financ.
On med drugim piše, da Merklova uresničuje v ekonomiji princip "švabske gospodinje", torej da tudi država lahko porabi samo toliko, kot ustvari (po tej tezi je pri nas najbolj znan SDS z JJ in NSi).
Ampak že pred leti so v nemčiji nekateri opozarjali, da ima te princip dve pomankljivosti:
1. Za švabsko gospodinjo je značilno, da živi skromno, iz rok v usta, brez nekega upanja v lepšo prihodnost.
2. Če bi se vsi obnašali kot "švabska gospodinja" tudi na mikro nivoju, potem seveda se ne bi nihče zakreditiral za hišo, boljši avto...V tem primeru pa tudi nemška industrija nima kaj delat, ker si tega nihče ne bo privoščil.
On med drugim piše, da Merklova uresničuje v ekonomiji princip "švabske gospodinje", torej da tudi država lahko porabi samo toliko, kot ustvari (po tej tezi je pri nas najbolj znan SDS z JJ in NSi).
Ampak že pred leti so v nemčiji nekateri opozarjali, da ima te princip dve pomankljivosti:
1. Za švabsko gospodinjo je značilno, da živi skromno, iz rok v usta, brez nekega upanja v lepšo prihodnost.
2. Če bi se vsi obnašali kot "švabska gospodinja" tudi na mikro nivoju, potem seveda se ne bi nihče zakreditiral za hišo, boljši avto...V tem primeru pa tudi nemška industrija nima kaj delat, ker si tega nihče ne bo privoščil.
Invictus ::
Damijan pač rad malo pobluzi, kot vedno. Zdaj bluzi na blogu, ko je bil pa minister, pa ni bilo od njega nič.
Pač ne razume nemške protestantske družine. Tam je žena res žena, marsikatera tudi doma. In poskrbi za mikro zadeve. Mož je pa tisti ki se odloča za investicije.
Ta delitev je tam še precej pogosta.
Sicer je pa enak problem imela Velika Britanija v 80tih letih.
Ženske se preprosto ukvarjajo s preveč podrobnostimi ...
Pač ne razume nemške protestantske družine. Tam je žena res žena, marsikatera tudi doma. In poskrbi za mikro zadeve. Mož je pa tisti ki se odloča za investicije.
Ta delitev je tam še precej pogosta.
Sicer je pa enak problem imela Velika Britanija v 80tih letih.
Ženske se preprosto ukvarjajo s preveč podrobnostimi ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
dronyx ::
Damijan pač rad malo pobluzi, kot vedno. Zdaj bluzi na blogu, ko je bil pa minister, pa ni bilo od njega nič.
Nimam članka pri sebi, samo mislim da je to s "švabsko gospodinjo" on samo povzel po nekem nemškem časopisu (frankfurter alge...)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
Invictus ::
Ja, je samo povzel.
Kot to redno počne zadnja leta odkar ni več v soju luči ...
Kot to redno počne zadnja leta odkar ni več v soju luči ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Wrop ::
Pravilno si ugotovil. Narod bo mogoče prišel k sebi, ko nas bodo po standardu prehitela Češka, Slovaška, Poljska in vse pribalstke države. Torej vse države, katere smo že od kar pomnim zgledali zviška in se tolki po prsih in izražali našo superiornost napram tem državam. Še par let, pa bomo po BDP na prebivalca na istem oz nas bodo prehitele. Ne rabimo nič delat, tako kot že zadnjih 6 let. Kot narod mislimo, da smo veliki a v resnici smo majhni, predvsem v glavi. To opazim na cesti vsak dan, to se opazi v trgovini in v bistvu kjerkoli, kjer imam opravka z ljudmi.
Vsa ta omejenost pa se odraža v politiki.
Dopoldne pred določenim občinstvom minister izjavi, da novih davkov ne sme biti, popoldne pa vlada napove davek na sladke pijače itd. Jaz se temu samo čudim. V vladi je očitno toliko nedorečenih stvari, leva roka ne ve kaj dela desna. Vsak se svaljka po svoje in vsak hoče čim dalj ostati na svojem stolčku s čim manj modricami. Vse kaže na to, da bo še en mandat v vladi vladala inkoherenca.
Damijan pa drugače pravi, da v tem trenutku, ko je agregatno povpraševanje slabo ne bi smela obveljati logika nemške gospodinje. Država bi morala trošiti tam, kjer bi dolgoročno ustvarila več kot je investirala. Za vsak vložen evro, bi morala nazaj dobiti več. Pri tem pa bi se še ojačal gospodarski cikel.
Opozori še na to, da tudi Nemčija v preteklosti ni izpolnjevala vseh zavez, kot jih sama sedaj pričakuje od drugih držav.
Vsa ta omejenost pa se odraža v politiki.
Dopoldne pred določenim občinstvom minister izjavi, da novih davkov ne sme biti, popoldne pa vlada napove davek na sladke pijače itd. Jaz se temu samo čudim. V vladi je očitno toliko nedorečenih stvari, leva roka ne ve kaj dela desna. Vsak se svaljka po svoje in vsak hoče čim dalj ostati na svojem stolčku s čim manj modricami. Vse kaže na to, da bo še en mandat v vladi vladala inkoherenca.
Damijan pa drugače pravi, da v tem trenutku, ko je agregatno povpraševanje slabo ne bi smela obveljati logika nemške gospodinje. Država bi morala trošiti tam, kjer bi dolgoročno ustvarila več kot je investirala. Za vsak vložen evro, bi morala nazaj dobiti več. Pri tem pa bi se še ojačal gospodarski cikel.
Opozori še na to, da tudi Nemčija v preteklosti ni izpolnjevala vseh zavez, kot jih sama sedaj pričakuje od drugih držav.
dronyx ::
@Matthai: Jaz domnevam, da oni potrebujejo neke IT storitve, ne samo človeka, da bo tam sedel? Vse to lahko po moje dobijo na trgu, če znajo pravilno spisati zahteve. Če gre za kakšno programiranje mislim da niti ni smiselno zaposlit človeka, ker lahko se ti zgodi, da ti nekdo naštrika cel kup nekih sicer zelo uporabnih programov, potem pa odide, naslednjega takega pa ne dobiš ali nihče ne ve, za kaj se gre (običajno ne boš kode komentiral in pisal dokumentacije, saj ko odideš te malo briga, kaj bodo s tem počeli - zlobno rečeno si ponavadi še vesel, da jim nič več ne dela, ker te šele potem znajo ceniti).
>V vladi je očitno toliko nedorečenih stvari, leva roka ne ve kaj dela desna.
Jaz tudi nečesa ne razumem. Recimo da si ti nek visok uradnik z bruto plačo 3000 evrov. Poleg tega ti uspe z raznimi svetovalnimi pogodbami iz javnega sektorja "počrpati" še recimo 100.000 evrov letno. Skratka ko to dvoje sešteješ lahko rečeš, da se kar znajdeš v tem Sistemu...
Potem pa se v trenutku slabosti odločiš, da boš vse to zavrgel in šel za ministra ali celo premiera, za plačo recimo 4500 evrov bruto (na tistih 100.000 dodatnih evrov lahko pozabiš, ker te bodo mediji raztrgali, Štefanec pa oglobil) in te sovraži ali se iz tebe celo odkrito norčuje kakšen milijon ljudi.
Kje je tu logika, interes...?
Jaz nekako sumim, da je sedaj "strateški interes" zaščitiiti ta del, ki vleče dobre denarje iz proračuna za razne svetovalne storitve (včasih so bile to oglaševalske agencije, sedaj pa...?). Pri varčevanju nisem nikjer zasledil, da bi kdo to klestil in nateral zaposlene javne uslužbence, da opravljajo delo, za katerega so plačani, namesto da iščejo zunanje pogodbene izvajalce za vsako malo bolj zahtevno malenkost!
>V vladi je očitno toliko nedorečenih stvari, leva roka ne ve kaj dela desna.
Jaz tudi nečesa ne razumem. Recimo da si ti nek visok uradnik z bruto plačo 3000 evrov. Poleg tega ti uspe z raznimi svetovalnimi pogodbami iz javnega sektorja "počrpati" še recimo 100.000 evrov letno. Skratka ko to dvoje sešteješ lahko rečeš, da se kar znajdeš v tem Sistemu...
Potem pa se v trenutku slabosti odločiš, da boš vse to zavrgel in šel za ministra ali celo premiera, za plačo recimo 4500 evrov bruto (na tistih 100.000 dodatnih evrov lahko pozabiš, ker te bodo mediji raztrgali, Štefanec pa oglobil) in te sovraži ali se iz tebe celo odkrito norčuje kakšen milijon ljudi.
Kje je tu logika, interes...?
Jaz nekako sumim, da je sedaj "strateški interes" zaščitiiti ta del, ki vleče dobre denarje iz proračuna za razne svetovalne storitve (včasih so bile to oglaševalske agencije, sedaj pa...?). Pri varčevanju nisem nikjer zasledil, da bi kdo to klestil in nateral zaposlene javne uslužbence, da opravljajo delo, za katerega so plačani, namesto da iščejo zunanje pogodbene izvajalce za vsako malo bolj zahtevno malenkost!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
Utk ::
Ampak že pred leti so v nemčiji nekateri opozarjali, da ima te princip dve pomankljivosti:
1. Za švabsko gospodinjo je značilno, da živi skromno, iz rok v usta, brez nekega upanja v lepšo prihodnost.
2. Če bi se vsi obnašali kot "švabska gospodinja" tudi na mikro nivoju, potem seveda se ne bi nihče zakreditiral za hišo, boljši avto...V tem primeru pa tudi nemška industrija nima kaj delat, ker si tega nihče ne bo privoščil.
To je popolnoma logično. Če ti šparaš, vsi okoli pa zapravljajo več kot si lahko privoščijo, boš slej ko prej ti zmagal in jih boš lahko vse kupil. Nemci tako delajo, v 80 milijonski Nemčiji. Slovenski levičarji, ki imajo v oblasti 2 milijonsko veledržavo Slovenijo, bi pa radi čim več zapravljali, da bojo rešili svetovno gospodarstvo, ali pa vsaj 500 milijonsko EU. Pa kaj ste malo prizadeti al kaj? Nemčija se ima pravico obnašat po svoji pameti, mi pa tudi, za nas bi bila boljša njihova logika, za nas bi bilo seveda tudi boljše, da bi Nemci, in vsi drugi, čim več zapravljali, ne moremo jim pa mi govorit kaj naj delajo, še manj pa da bi s svojim čezmernim zapravljanjem karkoli rešili.
Wrop ::
Logika tu seveda je. Vsaka odločitev ima neko logiko, čeprav ni takoj vidna. Premalo se gleda dolgoročne posledice nekih odločitev. Zakaj nekdo sprejme tako odločitev, ki je na kratki rok slabša za nekega posameznika, če pa bi druga odločitev bila na kratki rok boljša?
Miro sedaj zasluži manj kot je prej. Ta mandat bo lepo zdržal, verjetno ne do konca. Ob tem dobro nahraniš, preko raznih javnih razpisov seveda, precej svojih "prijateljev", po končanem mandatu, pa preko svetovalnih pogodb pokasiraš še vse za nazaj. Vidiš simbiozo. Vse legalno. Sam v tem vidim mafijska posla. Ne rečem, da bo to naredil, ampak mene Miro ni kaj preveč prepričal. Moralo in etiko dobivam samo iz njegovih ust, kakih dejanj pa še nisem videl. Podobno je in verjetno bo kot z Alenko B.
Kakor sem jaz drugače slišal od nekaterih prijateljev, ki delajo v JS, ni toliko problem v zaposlenih ampak v vodstvih. Nekaterih slabih delavcev se ne upajo odpustit, ker so sami nesposobni ali pa je ta prijatelj nekoga na višjem nivoju. Ne odločajo navadni uslužbenci kaj bodo oni in kaj bodo dobili zunanji izvajalci. To je problem vodstva.
Drugače pa vsak informatik, ki se vsaj malo ceni ne bo podpisal pogodbo s 33. plačnim razredom. Tako, da se ne čudim, da si ljudje premislijo pred podpisom pogodbe.
Miro sedaj zasluži manj kot je prej. Ta mandat bo lepo zdržal, verjetno ne do konca. Ob tem dobro nahraniš, preko raznih javnih razpisov seveda, precej svojih "prijateljev", po končanem mandatu, pa preko svetovalnih pogodb pokasiraš še vse za nazaj. Vidiš simbiozo. Vse legalno. Sam v tem vidim mafijska posla. Ne rečem, da bo to naredil, ampak mene Miro ni kaj preveč prepričal. Moralo in etiko dobivam samo iz njegovih ust, kakih dejanj pa še nisem videl. Podobno je in verjetno bo kot z Alenko B.
Kakor sem jaz drugače slišal od nekaterih prijateljev, ki delajo v JS, ni toliko problem v zaposlenih ampak v vodstvih. Nekaterih slabih delavcev se ne upajo odpustit, ker so sami nesposobni ali pa je ta prijatelj nekoga na višjem nivoju. Ne odločajo navadni uslužbenci kaj bodo oni in kaj bodo dobili zunanji izvajalci. To je problem vodstva.
Drugače pa vsak informatik, ki se vsaj malo ceni ne bo podpisal pogodbo s 33. plačnim razredom. Tako, da se ne čudim, da si ljudje premislijo pred podpisom pogodbe.
thramos ::
@Matthai: Jaz domnevam, da oni potrebujejo neke IT storitve, ne samo človeka, da bo tam sedel? Vse to lahko po moje dobijo na trgu, če znajo pravilno spisati zahteve.
Problem je verjetno v tem, da KPK za jurja išče nekega devops strokovnjaka in načrtovalca, medtem pa v drugi temi en delodajalec jamra, da za jurja in pol ne more dobit code monkeya.
Wrop ::
Nemčija ima dolžnost, da se drži dogovorov, ki so bili sprejeti. Torej, da odpravi ekonomska ravnovesja, če do njih pride. V preteklosti jim je bilo gledano skozi prste. Sedaj pa sami zahtevajo, da se ostalim sedaj ne sme gledati skozi prste. Zelo hinavsko.
ZaphodBB ::
@Matthai: Jaz domnevam, da oni potrebujejo neke IT storitve, ne samo človeka, da bo tam sedel? Vse to lahko po moje dobijo na trgu, če znajo pravilno spisati zahteve.
Problem je verjetno v tem, da KPK za jurja išče nekega devops strokovnjaka in načrtovalca, medtem pa v drugi temi en delodajalec jamra, da za jurja in pol ne more dobit code monkeya.
Pa KPK bi še dobila devops strokovnjaka za jurja. Nenazadnje je dobila več njih, tam ni bilo aberveznikov - sami stručkoti, jih skoraj vse poznam.
Prišli so pa ne zato ker so upali na miljone, temveč zato ker so zavzeli pozicijo: "If not me, then Who? If not now, then When?". In jim je tudi uspelo, uspelo jim je tako dobro, da sta se še Kučan in Janša združila v boju proti njim.
Po drugi strani referenca kakršno lahko pokažeš z sodelovanjem na projektih kot je Supervizor, lahko služi kot odskočna deska v širni svet.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
dronyx ::
>Ne rečem, da bo to naredil, ampak mene Miro ni kaj preveč prepričal.
Morda kot oseba ni slab človek, se mi pa zdi, da pooseblja dejansko en del problema v tej državi. Namreč pri nas ima ta "pravniška struja" izredno velik vpliv in njim je seveda v interesu, da je pravni red čim bolj zapleten, da obstaja čuda predpisov, ki so lahko tudi v nasprotju eden z drugim, razbohotena birokracija itd. Zakaj? Zato, ker na ta račun oni mastno služijo...ali kot svetovalci, odvetniki... Ta struja si dejansko sama sebi daje delo, ki za večino ostalih pomeni zgolj utapljanje v birokraciji...
Morda kot oseba ni slab človek, se mi pa zdi, da pooseblja dejansko en del problema v tej državi. Namreč pri nas ima ta "pravniška struja" izredno velik vpliv in njim je seveda v interesu, da je pravni red čim bolj zapleten, da obstaja čuda predpisov, ki so lahko tudi v nasprotju eden z drugim, razbohotena birokracija itd. Zakaj? Zato, ker na ta račun oni mastno služijo...ali kot svetovalci, odvetniki... Ta struja si dejansko sama sebi daje delo, ki za večino ostalih pomeni zgolj utapljanje v birokraciji...
Okapi ::
Zanimivo je tudi, da imajo eni polna usta varčevanja, drugi na veliko razlagajo o investicijah, nihče pa ne omeni, da bi bilo mogoče treba samo malo več delati. Že če bi recimo samo pol ure za malico ukinili (oziroma podaljšali delovnik na 8,5 ure), bi to pomenilo dobrih 5% več narejenega. Ali pa ena delovna sobota na mesec.
Predpogoj je seveda, da znaš narejeno tudi prodati. Ampak če tega ne znaš, je tudi vsako varčevanje brez haska.
O.
Predpogoj je seveda, da znaš narejeno tudi prodati. Ampak če tega ne znaš, je tudi vsako varčevanje brez haska.
O.
Okapi ::
Bi prav rad videl te ugotovitve. Oziroma, koliko je potemtakem optimalni delovni čas? Da ni morda 0 - ljudje ostanejo doma, firma ne pridela nobene izgube.
O.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Wrop ::
Pa ne samo to. Kdo bo pa zapravljal. Če hočeš nekaj prodati, moraš na drugi strani nekoga imeti, da bo stvar kupil. Če bi radi delodajalci več proizvedli, bi bilo bolje, da investirajo denar in čas v to kako izboljšati delovne pogoje in delovni proces, ne pa da jamrajo zaradi te malice.
Kako bodo delali 8,5 ur v troizmenski proizvodnji? Delovna sobota? A tista, kjer se dela zastonj? Kaj pa zasebno življenje, niso vsi brez otrok.
Dobro bi bilo, da bi nadure delodajalci sploh plačali, ne pa da jih moarš koristiti ali pa da jih režejo, ko dosežeš neko mejo nadur, kot marsikdaj slišim. Koristit jih pa ne morejo, ker je že tako preveč dela. Kao.
Kako bodo delali 8,5 ur v troizmenski proizvodnji? Delovna sobota? A tista, kjer se dela zastonj? Kaj pa zasebno življenje, niso vsi brez otrok.
Dobro bi bilo, da bi nadure delodajalci sploh plačali, ne pa da jih moarš koristiti ali pa da jih režejo, ko dosežeš neko mejo nadur, kot marsikdaj slišim. Koristit jih pa ne morejo, ker je že tako preveč dela. Kao.
ohnowhy ::
Ampak NE. NI GOVORA. Niti centa. Četudi bi bili rezultati lahko zaradi tega neprimerljivo boljši, oziroma tudi če bi to odločalo o uspehu ali failure to absolutno ne pride v poštev, ker gre za "javne uslužbence".
lepo si opisal, tebe je kar škoda za javni sektor, ali pa tudi ne, kaj pa vem, si razmišljal kdaj o menjavi kluba? mogoče si prehitro obupal?
Utk ::
Zanimivo je tudi, da imajo eni polna usta varčevanja, drugi na veliko razlagajo o investicijah, nihče pa ne omeni, da bi bilo mogoče treba samo malo več delati. Že če bi recimo samo pol ure za malico ukinili (oziroma podaljšali delovnik na 8,5 ure), bi to pomenilo dobrih 5% več narejenega. Ali pa ena delovna sobota na mesec.
Predpogoj je seveda, da znaš narejeno tudi prodati. Ampak če tega ne znaš, je tudi vsako varčevanje brez haska.
O.
Morda bi bilo 5% več, morda pa 10 manj, kdo pa ve. Še za kakšno socialistično tovarno kjer se dela od 6h do 2h se ne bi upal trdit, da se bo naredilo 5% več, kaj šele kjerkoli drugje.
V bistvu pa to ne bi bilo 5% več narejenega, ampak 5% manj plačanega.
Okapi ::
Pa ne samo to. Kdo bo pa zapravljal. Če hočeš nekaj prodati, moraš na drugi strani nekoga imeti, da bo stvar kupil.Ravno zato pa je 10% daljši delovni čas boljši kot 10% nižja plača. Ker imaš še vedno enako denarja za zapravljanje.
Jasno, še precej bolje bi bilo, če bi dosegli 10% večjo produktivnost v enakem času.
Delovna sobota? A tista, kjer se dela zastonj? Kaj pa zasebno življenje, niso vsi brez otrok.Če se dobro spomnim, je desna vlada ukinila en prost dan za Novo leto, in je hotela še enega za praznik dela. Ravno zato, da bi ljudje več delali (naredili) za enako plačo.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Matako ::
Bi prav rad videl te ugotovitve. Oziroma, koliko je potemtakem optimalni delovni čas? Da ni morda 0 - ljudje ostanejo doma, firma ne pridela nobene izgube.
O.
To sem jaz predlagal za rešitev namesto JS odpuščanj: odvečnim jesovcem preprosto rečemo, da naj ostanejo doma in delajo nič - še naprej prejemajo polno plačo seveda brez potnih stroškov in ostalih dodatkov, kar bi potem naneslo na kak procent znižanja plačne mase... več itak nikoli ne rata.
Ampak potem imaš še sinergijske učinke: zmanjšanje prometa, možnost odprodaje poslovnih prostorov oz. selitev v manjše, manjša poraba energije in stroški vzdrževanja objektov, odprodaja pisarniške opreme in službenih vozil (kasneje tudi manj plenilskih razpisov), manjši zdravstveni stroški (folk si po pisarnah in menzah itak samo kvari zdravje) in še in še. Nakar so tu še zmanjšanja stroškov pri samih uslužbencih (varstvo otrok, obleke, servisi vozil), imeli bi več prostega časa za družbeno in kulturno udejstovanje (publika za naše kulturnike) in mogoče celo večjo kupno moč. Bolje kot vsak UTD, edino univerzalen ni!
Predvsem pa, predlog je Štrukelj-proof, ker nikogar ne odpušča in daje na mizo odličen dil za zaposlene.
Edino treba bi si bilo izmisliti eno politično korektno ime "programa" oz. podviga, da bi šlo čez skozi pri naših popadljivih medijih in vedno sumničavem "malem človeku".
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
Okapi ::
Ta "program" v resnici že obstaja, samo v javni upravi ga ne izvajajo. Reče se mu pa "čakanje na delo doma". Po zakonu ti pripada 80% plače, jasno brez vseh dodatkov. Edino zadeva je zakonsko omejena na 6 mesecev na leto.
O.
O.
Matako ::
Ma problem bi bil, ker ni čisto Štrukelj-proof ravno zaradi 20% manjše osnove. Lik bi zgnal na ceste pol Slovenije. Rabiš 100% plačo, da imaš močno pogajalsko pozicijo. Pa jasno, stvar bi bilo treba raztegniti na "nedoločen čas". Samo v osnovi pa ja, zakaj ne? Če _ni_ dela, res ne vem zakaj bi se folk prekladal okrog na stroške vseh in okolja?
Mogoče bi moral pa jaz kandidirati naslednjič namesto jypeta? Diskutirajte!
Mogoče bi moral pa jaz kandidirati naslednjič namesto jypeta? Diskutirajte!
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
dronyx ::
Po drugi strani referenca kakršno lahko pokažeš z sodelovanjem na projektih kot je Supervizor, lahko služi kot odskočna deska v širni svet.
Ko je bil na spletu dostopen Supervizor vem da so vsi naredili wow! Samo danes, z ustrezno časovno distanco pa moram reči da sploh ne vem, kaj si naj mislim. Namreč ti podatki so definitivno privlačni za kakšne novinarje in par zanimivih ugotovitev so pridobili na podlagi teh podatkov. To, da recimo IT za javni sektor obvladuje pri nas samo par firm, ostalih se ne pusti niti blizu, Supervizor lahko pokaže, spremeniti pa ne more v ničemer. Enako zdravstvo in številna druga podoročja.
Kot sem v nekem zapisu že omenil, takšne agencije za preprečevanje korupcije niso nekaj običajnega (v Evropi jo imajo Romunija, Azarbejdžan, Slovenija in še par podobnih držav). V neki normalni državi, kjer je boj proti korupciji permanentna naloga vseh, ki lahko na to vplivajo ne rabiš Supervizorja, saj so vsi ti podatki že dostopni v raznih bazah (UJP, MF... in se dela lahko kadarkoli podrobnejše analize za ukrepanje. Samo naslajanje laične javnosti nad številkami problema korupcije ne more rešiti!
poweroff ::
@Matthai: Jaz domnevam, da oni potrebujejo neke IT storitve, ne samo človeka, da bo tam sedel? Vse to lahko po moje dobijo na trgu, če znajo pravilno spisati zahteve.
...
Pri varčevanju nisem nikjer zasledil, da bi kdo to klestil in nateral zaposlene javne uslužbence, da opravljajo delo, za katerega so plačani, namesto da iščejo zunanje pogodbene izvajalce za vsako malo bolj zahtevno malenkost!
Tole je pa malo kontradiktorno, ne?
Glavni problem je seveda v tem, da moraš imeti dovolj strokovne ljudi, da znajo ugotoviti kaj firma potrebuje.
sudo poweroff
dronyx ::
Zanimivo je tudi, da imajo eni polna usta varčevanja, drugi na veliko razlagajo o investicijah, nihče pa ne omeni, da bi bilo mogoče treba samo malo več delati.
Tam, kjer imajo trg za svoje izdelke in storitve mislim da s tem ni nobenega problema. Ljudje so pripravljeni z veseljem delati več kot 8 ur, soboto, nedeljo, praznik, samo če si jih ti tudi pripravljen ustrezno plačat (kar jih boš, če ustvarja delo ustrezne prihodke, dobičke...)!
Če ima nekdo dela za 2 uri na dan pa ne bo nič drugače, če bos edel v pisarni 9 ur. Samo več boš zapravil za ogrevanje, elektriko...
V teh časih je bolj kot 8 urni delavnik problem najti izdelke in storitve, ki se jih da prodajat za tako ceno, da ne delaš izgube. Makroekonomija je očitno več psihologija, kot pa "računstvo". Ustvarjanje strahu in negotovosti je katastrofa za ekonomijo!
ZaphodBB ::
V teh časih je bolj kot 8 urni delavnik problem najti izdelke in storitve, ki se jih da prodajat za tako ceno, da ne delaš izgube. Makroekonomija je očitno več psihologija, kot pa "računstvo". Ustvarjanje strahu in negotovosti je katastrofa za ekonomijo!
Če nič ne znaš je vseeno, če najameš vrača da ti pove katere izdelke in storitve prodajati.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
Wrop ::
Ravno zato pa je 10% daljši delovni čas boljši kot 10% nižja plača. Ker imaš še vedno enako denarja za zapravljanje.
Jasno, še precej bolje bi bilo, če bi dosegli 10% večjo produktivnost v enakem času.
Če se dobro spomnim, je desna vlada ukinila en prost dan za Novo leto, in je hotela še enega za praznik dela. Ravno zato, da bi ljudje več delali (naredili) za enako plačo.
O.
10% daljši delovni čas za isto plačilo bi precej demotiviralo ljudi, da bi to še dodatno obremenilo zdravstveno blagajno niti ne omenjam. Da ostalih posledic niti ne omenjam. Tisti, ki hoče povečati produktivnost samo na podlagi podaljšanega delovnega časa je precej ozkogleden. Vem pa, da se s problemi, ki bi jih podaljšan delovni čas ustvaril in poglobil, delodajalci ne bi radi preveč ukvarjali. Ko pa država hoče uvesti dodatni davek, ker je zdravstvena blagajna prazna pa takoj skočijo v zrak.
Edini pametni način je, da povečaš produktivnost s spremembo delovnega procesa, z dodatnim izobraževanjem... To pa stane. In ker delodajalci gledajo na to kot strošek in ne kot investicijo imamo potem problem.
Drugače me pa zanima koliko je 2. januar prinesel k boljši produktivnosti in boljšemu življenju. Tako državi, delodajalcu in ljudem.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Cerar ni več predsednik vlade! (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 45131 (38372) | Jupito |