Forum » Problemi človeštva » Vlada 2014 -
Vlada 2014 -
Temo vidijo: vsi
Okapi ::
Če pade luka koper, lahko kr pol slovenije odpišemo.Če namesto tovornega pristanišča naredijo pristanišče za potniške križarke, in namesto skladišč veliko igralnico in zabavišče, bo več dobička in več delovnih mest, pa manj onesnaženja in nobene potrebne po novih tračnicah. Lahko bi kvečjemu obstoječe posodobili, da bi prišli iz Ljubljane z vlakom v pol ure v igralnico.
O.
poweroff ::
Hecno, pred leti se je pa načrtovala celo gradnja svetilnika in umetnega otoka...
sudo poweroff
drvo ::
Še pomniš, kako so medijsko raztrgali ameriški poskus gradnje igralniškega kompleksa v NG. Ker bi naj bojda slabo vplivalo na lokalne odvisnike.(tistih 10 komadov) :)
Pri nas odganjamo kapital.
Pri nas odganjamo kapital.
Okapi ::
Še pomniš, kako so medijsko raztrgali ameriški poskus gradnje igralniškega kompleksa v NG.To je bila sigurno največja zamujena priložnost v zadnjih 20+ letih. Sicer je vprašanje, kako bi se vse skupaj izteklo, ker bi gradnja, če bi šlo vse po načrtih, padla ravno v sredo krize, 2008-2010. Ampak možnost je vsekakor bila - turizem in igralništvo je ena od redkih stvari, ki jih lahko dobro prodamo tudi Kitajcem.
O.
Cervantes ::
Popolnoma razumljivo. Ker če bi prišli amerikanci, si veljaki ne bi več mogli basat žepov z igralniškim denarjem.
xxxul ::
Niso amerikanci hodl dat donacij, to bo to
So pa kul te drzavne investicije, privatniki ful hudo zaslužjo.
So pa kul te drzavne investicije, privatniki ful hudo zaslužjo.
ulemek ::
Še pomniš, kako so medijsko raztrgali ameriški poskus gradnje igralniškega kompleksa v NG.To je bila sigurno največja zamujena priložnost v zadnjih 20+ letih. Sicer je vprašanje, kako bi se vse skupaj izteklo, ker bi gradnja, če bi šlo vse po načrtih, padla ravno v sredo krize, 2008-2010. Ampak možnost je vsekakor bila - turizem in igralništvo je ena od redkih stvari, ki jih lahko dobro prodamo tudi Kitajcem.
O.
Tudi Ameri niso bili pri tem resni. Osebno sem poznal oblikovalca Mikea, ki je pripravil idejni načrt in že nekaj časa bival na Obali, kjer je neprestano popival in se hvalil, kako bodo oni prali denar, pa da bo naša dražava tax haven ipd. neumnosti ... Dokler se ni grdo ponesrečil vinjen z avtomobilom v Žusterni. Od takrat ga nismo več videli, pa tudi zamisli o tem mega projektu so potihnile. Gostil ga pa je en pralec denarja Hita z Obale. Imam celo sliko s plaže s tem možakom.
vostok_1 ::
Če pade luka koper, lahko kr pol slovenije odpišemo.Če namesto tovornega pristanišča naredijo pristanišče za potniške križarke, in namesto skladišč veliko igralnico in zabavišče, bo več dobička in več delovnih mest, pa manj onesnaženja in nobene potrebne po novih tračnicah. Lahko bi kvečjemu obstoječe posodobili, da bi prišli iz Ljubljane z vlakom v pol ure v igralnico.
O.
Levičarsko-nazadnjaške blodnje. Potniške križarke ne prinesejo skoraj nič. Denar, ki ga zapravijo potniki je gospodarsko gledano miniaturen. Tudi če bi podeseterili zmožnosti.
Igralnice, zabavišče? Luka koper je mesto v malem, ti pa bi to nadoknadil s parimi igralnicami, ki jih obiskuje par italjanov in še to samo ko je letina dobra. Zabavišče? Nigga please!
Turizem res morda manj onesnažuje, ampak poglej Portorož, par slabih letin in vse je že v razsulu. Turizem je nestanovita dejavnost, ki v širšem obsegu nima prihodnosti na obali. Luka Koper pa oskrbuje skoraj 1/3 centralne in vzhodne evrope.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
Mr.B ::
vostok_1,
Zanimivo, če bi vsak dan parkirala ene ladja s 2000-3000 turisti, in če mesto tipa koper pripravi ustrezen program za ožemanje teh turistov, recimo izlet s kosilom v postonsko jamo + kosilo + lipica , nanese to 150€ na turista to zneše dnevo 300k€- 450k€ na dan. če to pomnožiš recimo s 30 dni * 10 mesecev = 90Mil€ - 135mil€, hm koliko smo lansko leto kasirali od turistične dejavnosti ?
Levičarsko-nazadnjaške blodnje. Potniške križarke ne prinesejo skoraj nič. Denar, ki ga zapravijo potniki je gospodarsko gledano miniaturen.
Zanimivo, če bi vsak dan parkirala ene ladja s 2000-3000 turisti, in če mesto tipa koper pripravi ustrezen program za ožemanje teh turistov, recimo izlet s kosilom v postonsko jamo + kosilo + lipica , nanese to 150€ na turista to zneše dnevo 300k€- 450k€ na dan. če to pomnožiš recimo s 30 dni * 10 mesecev = 90Mil€ - 135mil€, hm koliko smo lansko leto kasirali od turistične dejavnosti ?
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
bluefish ::
Problem je, ker pri nas mnogi ne dojemajo, da se turizem ne konča le z oglasom v NYT ali na CNN. Kaj ti koristi kup turistov, ki nazadnje postavajo naokrog, ker se nihče ne pobriga za njih.
Okapi ::
Luka Koper ima okoli 1000 zaposlenih, 140 milijonov letnega prometa in 10 milijonov dobička. Velik igralniško-zabaviščni hotel s 3000 sobami ima okoli 3000 zaposlenih. Če vzamemo 100 evrov prihodkov na sobo na dan dobimo 100 milijonov na leto. In to je samo hotelska dejavnost, turisti vsaj še enkrat toliko zapravijo tudi izven hotela.
O.
O.
ulemek ::
Če pade luka koper, lahko kr pol slovenije odpišemo.Če namesto tovornega pristanišča naredijo pristanišče za potniške križarke, in namesto skladišč veliko igralnico in zabavišče, bo več dobička in več delovnih mest, pa manj onesnaženja in nobene potrebne po novih tračnicah. Lahko bi kvečjemu obstoječe posodobili, da bi prišli iz Ljubljane z vlakom v pol ure v igralnico.
O.
Levičarsko-nazadnjaške blodnje. Potniške križarke ne prinesejo skoraj nič. Denar, ki ga zapravijo potniki je gospodarsko gledano miniaturen. Tudi če bi podeseterili zmožnosti.
Igralnice, zabavišče? Luka koper je mesto v malem, ti pa bi to nadoknadil s parimi igralnicami, ki jih obiskuje par italjanov in še to samo ko je letina dobra. Zabavišče? Nigga please!
Turizem res morda manj onesnažuje, ampak poglej Portorož, par slabih letin in vse je že v razsulu. Turizem je nestanovita dejavnost, ki v širšem obsegu nima prihodnosti na obali. Luka Koper pa oskrbuje skoraj 1/3 centralne in vzhodne evrope.
1) Nobene povezave z levičarji ne vidim, tudi blodenj ne prepoznam.
2) Se strinjam, da so trgovske ladje in z njimi povezan pretovor za državo in lastnika dobičkonosnejši. Zlasti, ker leži na pomembnih distribucijskih in logističnih oseh/koridorjih, ima primerne pogoje za manjšo do zmerno širitev in številne izboljšave (prav sem pa sodi kot ključna izboljšava izgradnja 2. v bližnji prihodnosti in morda celo 3. tira v bodoče).
ulemek ::
Luka Koper ima okoli 1000 zaposlenih, 140 milijonov letnega prometa in 10 milijonov dobička. Velik igralniško-zabaviščni hotel s 3000 sobami ima okoli 3000 zaposlenih. Če vzamemo 100 evrov prihodkov na sobo na dan dobimo 100 milijonov na leto. In to je samo hotelska dejavnost, turisti vsaj še enkrat toliko zapravijo tudi izven hotela.
O.
Ker se dela posredujejo prek t.i. IPS podjetij, je zaposlenih v pristanišču še precej več. Od pristanišča živijo še zunanja podjetja (špedicije, agenture, posredniki pristaniških del, preskuševalno certifikacijska podjetja, trgovski posredniki, uvozniki in izvozniki, transport - železnice in avtomobilski). Torej ima številne, od neposrednih do zelo posrednih, blagodejne ekonomske učinke.
Poleg tega vemo, da je igralništvo (ne v globalnem) temveč vsaj evropskem merilu v upadu. Trend v regiji pa je katastrofa, številne, do nedavnega super uspešne, zasebne igralnice zapirajo svoja vrata. Problem ni v slabem upravljanju ali državnem lastništvu edinih pravih igralnic z živimi igrami, saj (kot sem že omenil) propadajo tudi zasebni igralni saloni, ki so bili do nedavno super uspešni. Problema sta dva, gospodarska kriza in liberalizacija igralništva v Italiji, kjer so bile igralnice in igralni saloni (z redkimi izjemami) prepovedani.
Turizem je tudi panoga v upadu na Z, kriza se je močno poznala, sicer ne povsod (pri nas imamo marsi kje srečo zaradi majhnosti in zelo omejenih kapacitet). Je precej odvisna od vremena, kar smo občutili to leto tako pozimi kot poleti. Sploh pa smo Slovenci antituristično naravnani in nas rešujejo samo naravne in kulturnozgodovinske danosti. Hrvatje so svetlobna leta pred nami.
Morda bi nas kakšni azijski turisti lahko reševali, a v splošnem je tudi tam oz. med neevropejskimi turisti upadla kupna moč (znanec dela za švicarsko agencijo, ki vodi neevropejce po Evropi in pravi, da je skoraj 1/3 manj tur).
Seveda, kriza ne bo trajala večno, a so nekateri razlogi trajnejši in imam zaradi njih resne pomisleke!
Problem je, ker pri nas mnogi ne dojemajo, da se turizem ne konča le z oglasom v NYT ali na CNN. Kaj ti koristi kup turistov, ki nazadnje postavajo naokrog, ker se nihče ne pobriga za njih.
Točno to. Na Obali so praviloma delavci v turizmu za nameček in razliko od drugi .si regij še neprijazni. Storitve pa so v splošnem pri nas precej za kačami, če se primerjamo s Hrvaško, Avstrijo ali Italijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ulemek ()
Cervantes ::
Vso srečo novi vladi!
Ampak Jajo si pa ni mogel kaj, da ne bi Mirču omenil tiste dvakrat zaračunane kilometrine
Ampak Jajo si pa ni mogel kaj, da ne bi Mirču omenil tiste dvakrat zaračunane kilometrine
Cervantes ::
Volilci še najmanj, kdo pa?
Aja. Bi blo treba izločit G&L, pa izbrisane, pa zombije, pa leve fašiste & bivše pa moderne partizane, pa trenerkarje pa Ljubljano znotraj obvoznice, pa Kučana pa Maslešo pa še bi se našlo.
Dokler ne bi ostalo Grasuple s 6000 prebivalci.
Saj si to mislil?
Aja. Bi blo treba izločit G&L, pa izbrisane, pa zombije, pa leve fašiste & bivše pa moderne partizane, pa trenerkarje pa Ljubljano znotraj obvoznice, pa Kučana pa Maslešo pa še bi se našlo.
Dokler ne bi ostalo Grasuple s 6000 prebivalci.
Saj si to mislil?
ulemek ::
Volilci še najmanj, kdo pa?
Aja. Bi blo treba izločit G&L, pa izbrisane, pa zombije, pa leve fašiste & bivše pa moderne partizane, pa trenerkarje pa Ljubljano znotraj obvoznice, pa Kučana pa Maslešo pa še bi se našlo.
Dokler ne bi ostalo Grasuple s 6000 prebivalci.
Saj si to mislil?
Če bi se Grosuplje odcepilo, bi imeli mir. Pa naj se igrajo v svoji revni vaški državici.
Volilci pa pač nismo bili nategnjeni, volili smo to.
Cervantes ::
Janša se je praveč osamil. Bistvo politike je biti všečen čim več volilcem, jasno. On ni politik, sorry. Če pa misli, da je well, ... naj se sam vpraša in po možnosti najde odgovor.
Prznam, jaz sem bil l.2004 njegov volilec. Takrat in nikoli več.
Tako kot ne vsi zgoraj navedeni zombiji in ostala raja.
Naj gre delat kaj koristnega.
Prznam, jaz sem bil l.2004 njegov volilec. Takrat in nikoli več.
Tako kot ne vsi zgoraj navedeni zombiji in ostala raja.
Naj gre delat kaj koristnega.
Mr.B ::
Čez leto, bomo spet poslušali o teh reformah,,,,,
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Cervantes ::
Če sem pošten, imam rajši ministra, ki odkrito pove, da se ne bo gradilo nič, ker pač ni €€€, kot pa nekoga, ki razdira nebuloze. Če bi poslušali izjave dosedanjih infrastrukturašev, bi danes imeli že ene pet Drugih tirov, pa še kaj zraven.
Tako da mi je tipec na svoj način simpatičen.
Tako da mi je tipec na svoj način simpatičen.
Mr.B ::
Cervantes,
sej je ok. Danes se nekako zavedajo, da ni dnarja niti za obnovo obstoječe infrastrukture, kaj šele nekaj novega dela. Na koncu boš pač kupil terenca za vožnjo po Slovenskih cestah izven AC.
sej je ok. Danes se nekako zavedajo, da ni dnarja niti za obnovo obstoječe infrastrukture, kaj šele nekaj novega dela. Na koncu boš pač kupil terenca za vožnjo po Slovenskih cestah izven AC.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
ulemek ::
2. tir je zanimiv, ker bi se lahko investicija financirala na zanimive načine. Povečan pretovor pristanišča, kamionski promet bi s cenovno politiko cestninjena preusmerili na tire ( kot v Švici in še marsi kje drugje), kar bi pocenilo vzdrževanje cest, spodbujali bi turistične avtovlake, kakršnega imamo sedaj na relaciji Amsterdam - Koper in pristali na kakšno javno zasebno partnersrvo (Kitajci bi bili ugodnejši od DB s pogojem, da priselijo n njihovih državljanov, a tudi DB ne bi bila slaba izbira).
A minister ve, da tega očitno nismomsposobni in se posipam s pepelom. Vse bolj se mi zdi, da je samo prizemljen in nam nastavlja ogledalo ...
A minister ve, da tega očitno nismomsposobni in se posipam s pepelom. Vse bolj se mi zdi, da je samo prizemljen in nam nastavlja ogledalo ...
Mr.B ::
ulemek,
drugi tir je irelevanten, če ne moreš pretovoriti toliko tonaže, kot sosedje. Slovenske železnice, imajo problem predvsem tonaža na vagon. Torej da zgradiš dodaten tir, je samo pol zgodbe, ali po domače sej plačujejo davkoplačevalci.
Realno gledano, pa Slovenija nima dnarja za vzdrževanje obstoječe infrastrukture, kaj šele za gradnjo nove..
drugi tir je irelevanten, če ne moreš pretovoriti toliko tonaže, kot sosedje. Slovenske železnice, imajo problem predvsem tonaža na vagon. Torej da zgradiš dodaten tir, je samo pol zgodbe, ali po domače sej plačujejo davkoplačevalci.
Realno gledano, pa Slovenija nima dnarja za vzdrževanje obstoječe infrastrukture, kaj šele za gradnjo nove..
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Okapi ::
Infrastrukturo se gradi tako, da oddaš koncesijo za 50 ali 100 let in gradijo s svojim denarjem zasebniki (domači, tuji, je vseeno).
O.
O.
Mr.B ::
Okapi,
Zato bodo pa preventivno ločili telekomovo infrastrukturo...
Infrastrukturo se gradi tako, da oddaš koncesijo za 50 ali 100 let in gradijo s svojim denarjem zasebniki (domači, tuji, je vseeno).
Zato bodo pa preventivno ločili telekomovo infrastrukturo...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
bluefish ::
Okapi ::
Če ne gradijo, potem verjetno ne gradijo zato, ker se jim ne splača. Če se ne splača zasebniku, je vprašanje, ali se res splača državi.
O.
O.
bluefish ::
Če greš na to, ali se kaj splača državi, lahko kaj hitro ukineš en kup javnih storitev in infrastrukturnih projektov.
Okapi ::
Država smo državljani. In ja, marsikaj bi lahko brez škode ukinili - v razmerah, ko nam za pomembnejše stvari zmanjkuje denarja. Jaz nisem zagovornik teze, da moramo imeti prav vse, ampak sem prepričan, da je namesto povprečnega simfoničnega orkestra in povprečne opere bolje imeti samo dobro opero (ali samo dober orkester). Namesto 100 povprečnih fakultet, od astronomije do zootehnike, bi bilo bolje imeti 50 dobrih (in štipendije za tujino za tiste, ki bi šli radi študirat kaj, česar pri nas ni).
O.
O.
Mr.B ::
Okapi,
javni prevoz je en izmed osnovnih infrastrukturnih..... Hm tega ne potrebujemo, zato pa smo vsi z avti.
javni prevoz je en izmed osnovnih infrastrukturnih..... Hm tega ne potrebujemo, zato pa smo vsi z avti.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Okapi ::
Javni prevoz, če je državi, subvencionirani, je pač tak, kot si ga lahko v danih razmerah privoščimo. Če si lahko privoščimo dva avtobusa na dan, sta pač samo dva avtobusa na dan. Toliko da lahko pridejo delavci v službe in šolarji v šole.
O.
O.
PaX_MaN ::
Mr.B ::
Jp, taxi je dobra izbira. PRedlagam da se gre kolektivizem, pa bo en delavec od petih vedno taksist, ostali mu pa plačajo. Sem prpričan, da bo tak taksist, zaslužil več kot tisti ostali, ki se vozijo. Ej poslovna priložnot.
Okapi,
za cca 250KM rabiš v sloveniji 8 ur, v 8 urah pridem jaz v Frankfurt.... Ampk ne boš dojel poante, ko potrebuješ fleksibilni trg, pa delodajalec nima denarja, da bi bodočo delovno silo preselil, da bi bila bljiže...
Okapi,
za cca 250KM rabiš v sloveniji 8 ur, v 8 urah pridem jaz v Frankfurt.... Ampk ne boš dojel poante, ko potrebuješ fleksibilni trg, pa delodajalec nima denarja, da bi bodočo delovno silo preselil, da bi bila bljiže...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
MrStein ::
Luka Koper ima okoli 1000 zaposlenih, 140 milijonov letnega prometa in 10 milijonov dobička. Velik igralniško-zabaviščni hotel s 3000 sobami ima okoli 3000 zaposlenih. Če vzamemo 100 evrov prihodkov na sobo na dan dobimo 100 milijonov na leto. In to je samo hotelska dejavnost, turisti vsaj še enkrat toliko zapravijo tudi izven hotela.
100 EUR na sobo? Lepo.
100% zasedenost? Še lepše.
Če bi čebula če ne imela? Priceless...
(ali pa mi sarkazem detektor ne deluje)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
Okapi ::
Ne, poslovno računanje ti ne gre najbolje od rok. 100 evrov na sobo ni nič posebnega, v Ljubljani so Lev, Union, Slon ... okoli 130-150 evrov. Kempinski, Bernardin, Metropol v Portorožu so 200 evrov.
Igralniško-zabaviščni hotel poleg tega ne služi samo s sobami, ampak tudi z restavracijami, trgovinami, prireditvami, igralnico ... In to dodatno ponudbo sem upošteval kot nadomestek za nezasedene sobe (dober hotel ima vsaj 70-80% zasedenost). Kar velja celo če prihodka igralnice sploh ne štejemo zraven.
O.
Igralniško-zabaviščni hotel poleg tega ne služi samo s sobami, ampak tudi z restavracijami, trgovinami, prireditvami, igralnico ... In to dodatno ponudbo sem upošteval kot nadomestek za nezasedene sobe (dober hotel ima vsaj 70-80% zasedenost). Kar velja celo če prihodka igralnice sploh ne štejemo zraven.
O.
MrStein ::
Alenka Bratušek se je odločila za tečaj angleščine
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
bluefish ::
Zadnji čas, ker je bilo tisto njeno lomljenje jezika z omejenim besediščem na CNN-u mučno.
Cervantes ::
Alenka Bratušek se je odločila za tečaj angleščine
Malce pozno, vendar iz srca!
Link?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Cervantes ()
PaX_MaN ::
Jp, taxi je dobra izbira. PRedlagam da se gre kolektivizem, pa bo en delavec od petih vedno taksist, ostali mu pa plačajo. Sem prpričan, da bo tak taksist, zaslužil več kot tisti ostali, ki se vozijo. Ej poslovna priložnot.
Ne znaš racionalizirat stroškov bolje da kar propadeš, slovenska silicijeva dolina? ahahahahaa
Cervantes ::
http://www.delo.si/novice/politika/alen...
Nikoli več ne porečem za Reporter, da je rumen cajteng.
Vsaj v primerjavi z Delom ne.
vostok_1 ::
Alenka Bratušek se je odločila za tečaj angleščine
Najprej komisarsko mesto za 20k€ plače v Bruslju, nato pa tečaj osnovne angleščine.
Jz bi tudi! A moram res najprej zafurat eno državo, da pridem med kandidate? Does sucking dick give you bonus points?
@Okapi in nekateri drugi
Luka koper ne zaposluje 1000 ljudi (no, če odštejemo bizi). Kot je mož že prej povedal, luka je ekonomsko srce obale. Brez nje bi vse bli neprimerno revnejše.
Drgače pa turisti zapravijo bore malo. Saj veste tiste zgodbice....družina v lokalu naroči par kozarcev vode in je tam cel večer. Zahodnjaki so zlo škrti. Še največ potroši bolj južnjaške mentalitete folk.
Da pa furat ekonomijo preko igralnic je itak vrvica okol vratu.
Matako ::
Jp, taxi je dobra izbira. PRedlagam da se gre kolektivizem, pa bo en delavec od petih vedno taksist, ostali mu pa plačajo. Sem prpričan, da bo tak taksist, zaslužil več kot tisti ostali, ki se vozijo. Ej poslovna priložnot.
Taksistična realnost je, da samo od taksimetra ne bo dosti kruha. Treba je občasno nuditi potnikom tudi... razširjeno turistično ponudbo in nastanitve.
No saj če imaš doma kako ženo... pa itak bi bilo potem med prijatelji.
/\/\.K.
ulemek ::
driver_x ::
Fritz ::
Če sem pošten, imam rajši ministra, ki odkrito pove, da se ne bo gradilo nič, ker pač ni €€€, kot pa nekoga, ki razdira nebuloze. Če bi poslušali izjave dosedanjih infrastrukturašev, bi danes imeli že ene pet Drugih tirov, pa še kaj zraven.
Tako da mi je tipec na svoj način simpatičen.
Bistveno večje težave imam z ministrom za infrastrukturo Petrom Gašperšičem.
Drugič, podvomil je v potrebnost drugega tira Koper – Divača, češ da naj bi se koridorski tokovi »že preusmerili iz območja Slovenije v Italijo in potem preko Avstrije« in da zato »z drugim tirom dejansko ne bi imeli dovolj prometa, da bi bil ekonomsko upravičen.« Še več, za potrebe Luke Koper »drugega tira tako, kot je zamišljen, še najmanj, ne vem, naslednjih 30, 40 let ne bomo potrebovali.«
Gašperšič ni pogledal številk, sicer bi opazil, da je pretovor prek Luke Koper v zadnjem desetletju naraščal v povprečju po 6% letno. Ni opazil, da Luka Koper povečuje pretovor hitreje od konkurenčnih severnojadranskih pristanišč. Lani je Luka Koper pretovorila 18 mio ton blaga, do leta 2030 pa naj bi se ta pretovor podvojil. In ni opazil, da se ves ta pretovor iz Luke Koper do zaledja prepelje prek slovenske prometne infrastrukture (60% po železnici, 40% po cestah), saj alternativnih povezav ni. Do leta 2018 bo zaradi hitre rasti pretovora v Luki Koper prenovljen prvi tir proge Koper – Divača zasičen. Če ne bo izgrajen drugi tir, se bo ves dodaten pretovor preusmeril na ceste. To pa seveda pomeni bodisi stagnacijo Luke Koper bodisi močno povečan promet kamionov na cestah, večjo gnečo, več prometnih nesreč, večje onesnaževanje in večje stroške vzdrževanja avtocest. Na drugi strani pa pomeni izgubljen prihodek za Slovenske železnice, ki so naš največji izvoznik storitev ter seveda več prihodkov za romunske in ukrajinske kamionarje. Gašperšič je spregledal tudi dejstvo, da bodo svetovni logististi preusmerili blagovne tokove na sosednje luke, če Slovenija ne bo uspela zagotoviti stabilne pretočnosti naše prometne infrastrukture. To seveda pomeni neposredno škodo slovenskemu gospodarstvu. Je preusmeritev tovora z železnic na ceste in zmanjšanje prihodkov slovenskih logističnih podjetij vizija novega ministra?
Še najbolj pa zamerim novemu ministru, da ne pozna evropskih načrtov glede infrastrukture. EU do leta 2030 načrtuje spodbujanje izgradnje jedrnega železniškega omrežja Ten-T s 30 milijardami evropskih sredstev, pri čemer gre en krak (od Kopra oziroma Sežane do madžarske meje) prek slovenskega ozemlja. Vsak normalen minister bi si želel zagotoviti čim več tega evropskega denarja za sofinanciranje izgradnje domače infrastrukture. In minister za infrastrukturo bi se moral zavedati, da lahko z izgradnjo infrastrukture spodbudi okrevanje slovenskega gospodarstva. Za vsak vložen evro v infrastrukturo pridobi domače gospodarstvo zaradi multiplikativnih učinkov skoraj dva evra. Nato pa pridejo na vrsti multiplikativni učinki od uporabe infrastrukture. Od vsakega evra, ki ga s pretovorom ustvari Luka Koper, pridobijo podporne dejavnosti v in okolici Luke dobra dva evra. Je to pretežka matematika?
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
pegasus ::
Za vsak vložen evro v infrastrukturo pridobi domače gospodarstvo zaradi multiplikativnih učinkov skoraj dva evra. Nato pa pridejo na vrsti multiplikativni učinki od uporabe infrastrukture. Od vsakega evra, ki ga s pretovorom ustvari Luka Koper, pridobijo podporne dejavnosti v in okolici Luke dobra dva evra. Je to pretežka matematika?Osebna bolečina - od vsakega vloženega evra v HPC se povrne 356€ kot promet in 38€ kot dobiček. Vse eu države besno vlagajo v HPC kot infrastrukturno storitev za pomoč industriji pri razvoju izdelkov z večjo dodano vrednostjo. Razen Slovenija, kjer še vedno velja deli in vladaj. Že nekaj vlad je šlo mimo, vsaka je dobila predstavljene številke, nobena se ni niti malo zganila v to smer. Očiten zaključek je, da matematika pri nas nima nobene teže.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Cerar ni več predsednik vlade! (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 44600 (37841) | Jupito |