Forum » Loža » Kdo kaj služi z delnicami?
Kdo kaj služi z delnicami?
Temo vidijo: vsi
Sparkxl ::
@Sparkxl jaz moram tudi menjati in spremljam index, če bo šel nazaj na trendline.
Avti se cenijo in tisti okrog 30k, za kar nekaj časa obležijo na netu.
Za katero regijo je ta index? Ker z slovenijo nima nič skupnega. Sam ciljam v 25-30k razred in res je, to se ne proda nič. Mi je tudi en trgovec potrdil. Ampak to očitno nobenemu ne prepreči, da vztraja na teh cenah.
Konkretno gledam 2 leti stare toyote camry. Novo dobiš za 40k, pri nas se 2019 letnik prodaja za 28k :) V nemčiji se že počasi spuščajo na realna tla...se pojavi tu pa tam kaki privat prodajalec okrog 25k za 21 letnik.
Je pa Slovenija in sploh cela Evropa s temi “socialističnimi” prijemi (privatizirajmo dobičke in socializirajmo izgube) bistveno manj zanimiva za naložbe kot USA.
Amen. In tega bo vedno več. To zdaj so šele začetki socializma. Zato imam jaz tace daleč stran od EU. In to je samo en od problemov. Kje je še nekonkurenčno gospodarstvo zaradi falirane energetske politike, premalo inovacij, ...
Smo pa daleč od tega da so usa ena in edina alternativa. Sploh s senilnim na čelu gre tudi počasi v smer socializma. Geografska razpršenost ne more škodit.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Sparkxl ()
redtech ::
@Sparkxl to je DE wholesale.
2016 si dal nekje 20k za spodoben avto, danes 25-30k.
2016 si dal nekje 20k za spodoben avto, danes 25-30k.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: redtech ()
Malidelničar ::
pingme: ja dolgoročno v Evropi na sploh ni neko okolje za rast, sam se tudi preusmerjam na U.S. trg in si ogledujem zadeve tam. So priložnosti ampak moraš res malo izbirčno iskati. Potencialno bi bil plus, če bi posledično zaradi situacije overall situacije evr. firm šle dol, morda bi to lahko bila priložnost. Ampak je več headwindow trenutno kot pa neke podpore. Očitno U.S. ne bodo propadle, kot je govoril Mencinger ;)
Matejjjjj: Kot je napisal pingme, je vseeno potrebno ohraniti hladno glavo. CICG so poslovali vredu (lahko sicer zaniha navzdol), izplačali pa niso ravno zaradi te pomoči države. Jaz sem slišal da bi bila opcija pri Cinkarni izredno izplačilo pozimi. Bomo videli. Isto je recimo bilo nekaj panike pri PETG zaradi tiste državne intervencije ampak se vse še lahko obrne, kot pravi pingme.
ZVTG in POSR sta sedaj v nejasnih časih, ampak potrebno je pač spremljati situacijo, ki pa je lahko priložnost. Poplave ne pomenijo, da bosta zavarovalnici propadli. Definitivno bosta zvišali premije, drugače naredili vsebino zavarovalnih polic, država bo tudi poskrbela, da poslovanje ostane urejeno, plus zavarovanja so tudi pozavarovana pri evropskih zavarovalnicah.
Potem si omenil KRKG, tu je lahko to določen riziko, da bi pa cela firma bila odvisna od Rusije se pa pretirava. Pač bodo morali narediti pivot k drugim trgom.
Svetoval pa sem Mato12345 da najprej pogleda malce naokrog doma, ker če je začetnik je mogoče to dobro, da se navadiš spremljati novice, na novice glede SLO firm lahko hitro reagiraš, dobiš res sveže up-to-date info, ki se jih ne more skriti (Finance tu ponavadi prve objavilo inside scoop info).
Matejjjjj: Kot je napisal pingme, je vseeno potrebno ohraniti hladno glavo. CICG so poslovali vredu (lahko sicer zaniha navzdol), izplačali pa niso ravno zaradi te pomoči države. Jaz sem slišal da bi bila opcija pri Cinkarni izredno izplačilo pozimi. Bomo videli. Isto je recimo bilo nekaj panike pri PETG zaradi tiste državne intervencije ampak se vse še lahko obrne, kot pravi pingme.
ZVTG in POSR sta sedaj v nejasnih časih, ampak potrebno je pač spremljati situacijo, ki pa je lahko priložnost. Poplave ne pomenijo, da bosta zavarovalnici propadli. Definitivno bosta zvišali premije, drugače naredili vsebino zavarovalnih polic, država bo tudi poskrbela, da poslovanje ostane urejeno, plus zavarovanja so tudi pozavarovana pri evropskih zavarovalnicah.
Potem si omenil KRKG, tu je lahko to določen riziko, da bi pa cela firma bila odvisna od Rusije se pa pretirava. Pač bodo morali narediti pivot k drugim trgom.
Svetoval pa sem Mato12345 da najprej pogleda malce naokrog doma, ker če je začetnik je mogoče to dobro, da se navadiš spremljati novice, na novice glede SLO firm lahko hitro reagiraš, dobiš res sveže up-to-date info, ki se jih ne more skriti (Finance tu ponavadi prve objavilo inside scoop info).
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.
Mumbru ::
Veliko je bilo že govora v letošnjem letu o Tesli, pa poizvedujem kdaj pridvidevate, da bo delnica pod 100 USD, ki ste jo napovedovali?
A bo danes ob -10% zaenkrat tudi trkanje ob prsi?
Čas za nakup!
https://digitalassets.tesla.com/tesla-c...
Boš danes izgleda lahko pod 200 kupil. Čas za nakup ;). Kakšen bo šele čez 2 meseca, kdo ve...
Moe_Lester ::
Jaz kupujem vsak mesec TSLA, v zadnjih mesecih odkar pada dvojno dozo. Delnica je na 50% ATH z nenormalno dobrimi fundamenti in obeti za prihodnost. Osebno bom vesel, če pade pod 200, naslednji teden kupujem.
Mumbru ::
Valda, ti tudi kupuješ PLTR. Sicer pa zelo dobri obeti, ki se kažejo v tem da ti marža debelo pada, si prisiljen v stalno zniževanje cen, pa najpomembnejši trg je pred ornk problemi. Ampak, ja, treba verovati.
Moe_Lester ::
Ja PLTR tudi. Podobno kot TSLA, s tem, da ima Palantir bistveno več potenciala za rast. Pa ravno tako odlične fundamente.
Obeti za Teslo so dobri, ker dominirajo trg. Tesla ni prisiljena zniževati cen, oni silijo druge v zniževanje. Marža je kljub padcu še vedno daleč pred Toyoto, ki je na drugem mestu. Dobiček kljub nižji marži raste. Prednost pred ostalimi proizvajalci EVjev samo še povečujejo. Dolgov nimajo, investicije v nove tovarne so pokrite... Težko najdeš boljše stoječe podjetje.
Obeti za Teslo so dobri, ker dominirajo trg. Tesla ni prisiljena zniževati cen, oni silijo druge v zniževanje. Marža je kljub padcu še vedno daleč pred Toyoto, ki je na drugem mestu. Dobiček kljub nižji marži raste. Prednost pred ostalimi proizvajalci EVjev samo še povečujejo. Dolgov nimajo, investicije v nove tovarne so pokrite... Težko najdeš boljše stoječe podjetje.
Mumbru ::
Ne, težko najdeš, oziroma ne moreš najti, avtomobilskega podjetja (Tesla je pač samo to in nič drugega, pa če se verniki na glavo postavite), ki bi bilo tako noro vrednoteno, kot je Tesla.
Moe_Lester ::
Pri trenutnih vrednostih je Tesla vredna samo cca. 3x več od Toyote. Meni se zdi to noro malo, ampak vsakemu svoje, I guess.
V vsakem primeru pozdravljam take padce delnic brez pravega razloga na biznis strani.
V vsakem primeru pozdravljam take padce delnic brez pravega razloga na biznis strani.
bluefish ::
Moe_Lester je izjavil:
Tesla ni prisiljena zniževati cen, oni silijo druge v zniževanje.Ne?
Tesla’s latest US price cuts bring the Model 3 below $40,000
Tesla cuts prices in China for select Model Y versions
Tesla may keep cutting prices in 'turbulent times', Musk says
...
Mumbru ::
Ja, ne. Saj si ga slišal "Tesla ni prisiljena zniževati cen, oni silijo druge v zniževanje." ;)))
1) po market capu "samo" 3*, po PE pa "samo" 6*
2) "brez pravega razloga na biznis strani" ;)))))))))
verniki ste res posebni.
Moe_Lester je izjavil:
Pri trenutnih vrednostih je Tesla vredna samo cca. 3x več od Toyote. Meni se zdi to noro malo, ampak vsakemu svoje, I guess.
V vsakem primeru pozdravljam take padce delnic brez pravega razloga na biznis strani.
1) po market capu "samo" 3*, po PE pa "samo" 6*
2) "brez pravega razloga na biznis strani" ;)))))))))
verniki ste res posebni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mumbru ()
Moe_Lester ::
Moe_Lester je izjavil:
Tesla ni prisiljena zniževati cen, oni silijo druge v zniževanje.Ne?
Tesla’s latest US price cuts bring the Model 3 below $40,000
Tesla cuts prices in China for select Model Y versions
Tesla may keep cutting prices in 'turbulent times', Musk says
...
Članki potrjujejo kar sem napisal. Tesla se gre cenovno vojno in znižuje cene, da lovi dodatne subvencije in olajšave. S tem pridobivajo tržni delež in polnijo proizvodnje kapacitete pa vseeno ohranjajo daleč najvišjo maržo med proizvajalci avtomobilov, tudi ICE. Če gledaš samo EVje sploh ni smešno v kakšni prednosti so.
Drugi proizvajalci so prisiljeni slediti z nižanjem cen in delati še večjo izgubo z EVji ali pa prodajati nekonkurenčne avtomobile.
Mumbru ::
Ti za sabo sploh prebereš kaj napišeš? Znižujejo cene da polnijo proizvodne kapacitete ampak ne, niso prisiljeni zniževati cen..
Moe_Lester ::
Očitno ne razumeš osnov. Zavestno nižanje cen z namenom dominacije trga in hiper rasti ne pomeni, da si prisiljen nižati cene.
Mumbru ::
Common Sense
Dajem možnost da bodo eden največjih, nikakor pa ne bodo dominirali. Oziroma lahko da bodo dominirali v smislu kot "dominira" kakšna Toyota danes. Je pa svet danes kar drugačen kot je bil včasih, EV dela cel svet, ne pa kot včasih samo Usa in Evropa, katerima se je kasneje priključila Japonska. Tako da je za kakršnokoli dominacijo še bistveno manj možnosti.
Dajem možnost da bodo eden največjih, nikakor pa ne bodo dominirali. Oziroma lahko da bodo dominirali v smislu kot "dominira" kakšna Toyota danes. Je pa svet danes kar drugačen kot je bil včasih, EV dela cel svet, ne pa kot včasih samo Usa in Evropa, katerima se je kasneje priključila Japonska. Tako da je za kakršnokoli dominacijo še bistveno manj možnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mumbru ()
Moe_Lester ::
Tesla trenutno dominira EV trg. So daleč največji proizvajalec BEV po številu proizvedenih avtomobilov in glede na prihodke. BYD na drugem mestu naredi skoraj pol manj BEVov, prihodki pa so cca. 20% (od oka) nižji od Tesle tudi, če šteješ zraven vse PHEVe, ki jih naredijo.
Moje prepričanje, da bo Tesla dominirala celoten avtomobilski trg temleji na teh predpostavkah:
- Trg ICE umira.
- Tesla trenutno dominira trg EVjev.
- Tesla je v izjemno dobri poziciji za širitev in ohranjanje rasti z ogromno količino kapitala in dobrimi maržami. S širitvijo proizvodnje in vstopanje v nove segmente bo proizvodnja samo še cenejša, kar pomeni višje marže ali še dodaten pritisk na konkurenco z nižanjem cen.
- EU, USA in japonski proizvajalci so v precej slabi poziciji za širitev zaradi velike zadolženosti, nizkih marž pod črto in celo izgubi z EVji v veliko primerih. Premik iz profitabilnih ICE na neprofitabilne (v tem trenutku) EVje bo za večino izjemno težaven.
Ali bo Tesla največji proizvajalec po številu proizvedenih avtomobilov ne vem, jih pa vidim v podobni vlogi kot Apple pri telefonih.
Moje prepričanje, da bo Tesla dominirala celoten avtomobilski trg temleji na teh predpostavkah:
- Trg ICE umira.
- Tesla trenutno dominira trg EVjev.
- Tesla je v izjemno dobri poziciji za širitev in ohranjanje rasti z ogromno količino kapitala in dobrimi maržami. S širitvijo proizvodnje in vstopanje v nove segmente bo proizvodnja samo še cenejša, kar pomeni višje marže ali še dodaten pritisk na konkurenco z nižanjem cen.
- EU, USA in japonski proizvajalci so v precej slabi poziciji za širitev zaradi velike zadolženosti, nizkih marž pod črto in celo izgubi z EVji v veliko primerih. Premik iz profitabilnih ICE na neprofitabilne (v tem trenutku) EVje bo za večino izjemno težaven.
Ali bo Tesla največji proizvajalec po številu proizvedenih avtomobilov ne vem, jih pa vidim v podobni vlogi kot Apple pri telefonih.
Moe_Lester ::
Kolikor vem je tema namenjena debati o investiranju in tole je vse on-topic. Če tebe ne zanima lahko enostavno preskočiš, tako, kot jaz preskočim npr. debate o uranu.
Fiv3er ::
To ni investiranje, ampak brezvezna špekulacija brez resne podlage. Tesla bo dominirala samo z ogromno ene politične podpore ZDA, če bo vazalni EU ukazala, da ne smejo kupovati kitajcev. Drugače je pa to račun brez krčmarja, ker nimajo nobene tehnološke prednosti pred npr BYD.
tony1 ::
" - Trg ICE umira."
Ne bi bil tako zelo strašno optimističen. Potenciala je dovolj, da bo firma lepo dobičkonosna, preden bo obrnila svet avtomobilnosti na glavo, bo pa še nekaj trajalo.
Če hočemo samo v razvitem svetu iti na BEV, bi morali v dobrih 10ih letih za faktor 10 povečati npr. narudarjeno količino bakra (ostalih težkih kovin in redkih zemelj ne omenjam, ker jih ne poznam, so pa del problema). Tega kot civilizacija v takem obdobju nismo dosegli še nikoli v zgodovini.
Ne bi bil tako zelo strašno optimističen. Potenciala je dovolj, da bo firma lepo dobičkonosna, preden bo obrnila svet avtomobilnosti na glavo, bo pa še nekaj trajalo.
Če hočemo samo v razvitem svetu iti na BEV, bi morali v dobrih 10ih letih za faktor 10 povečati npr. narudarjeno količino bakra (ostalih težkih kovin in redkih zemelj ne omenjam, ker jih ne poznam, so pa del problema). Tega kot civilizacija v takem obdobju nismo dosegli še nikoli v zgodovini.
Mumbru ::
Teslaki vedno primerjate z jabčkom. Je pa s tem par problemov:
1) avtomobilski trg deluje povsem drugače kot trg gadgetov.
2) apple je stavil na višjo kvaliteto in si je zgradil image s tem, Tesla nima veze s kvaliteto, gradi samo na tem da so bili prvi
3) apple ima drug operacijski sistem in gradi na zaprtosti eco sistema. Tesla to ne more početi, še edin primer, kje bi to lahko počeli so superchargerji, pa še to jim je/bo vzela politika
4) ne vem kaj sanjaš o slabi finančni kondiciji in veliki zadolženosti ice proizvajalcev. Mal si kakšne podatke od Nemcev, Renaulta poglej.
5) da o kitajcih, ki so se očitno naučili delati evje in skačejo v rit vsem drugim sploh ne bi.
1) avtomobilski trg deluje povsem drugače kot trg gadgetov.
2) apple je stavil na višjo kvaliteto in si je zgradil image s tem, Tesla nima veze s kvaliteto, gradi samo na tem da so bili prvi
3) apple ima drug operacijski sistem in gradi na zaprtosti eco sistema. Tesla to ne more početi, še edin primer, kje bi to lahko počeli so superchargerji, pa še to jim je/bo vzela politika
4) ne vem kaj sanjaš o slabi finančni kondiciji in veliki zadolženosti ice proizvajalcev. Mal si kakšne podatke od Nemcev, Renaulta poglej.
5) da o kitajcih, ki so se očitno naučili delati evje in skačejo v rit vsem drugim sploh ne bi.
Moe_Lester ::
To ni investiranje, ampak brezvezna špekulacija brez resne podlage.
Vse je špekulacija. Podlaga pa seveda je, sem ti zgoraj napisal kakšna. Zame dovolj dobra, za koga drugega ne. Zato pa ne kupujemo vsi istih papirjev in zato ne gremo all in v eno delnico.
Teslaki vedno primerjate z jabčkom. Je pa s tem par problemov:
1) avtomobilski trg deluje povsem drugače kot trg gadgetov.
2) apple je stavil na višjo kvaliteto in si je zgradil image s tem, Tesla nima veze s kvaliteto, gradi samo na tem da so bili prvi
3) apple ima drug operacijski sistem in gradi na zaprtosti eco sistema. Tesla to ne more početi, še edin primer, kje bi to lahko počeli so superchargerji, pa še to jim je/bo vzela politika
4) ne vem kaj sanjaš o slabi finančni kondiciji in veliki zadolženosti ice proizvajalcev. Mal si kakšne podatke od Nemcev, Renaulta poglej.
5) da o kitajcih, ki so se očitno naučili delati evje in skačejo v rit vsem drugim sploh ne bi.
1. Kako deluje avtomobilski trg? Zakaj je drugačen od trga gadgetov?
2. Tesla dela objektivno gledano odlične avtomobile. Težko trdiš, da najbolj prodajan avto na svetu ni dober deal.
3. Drug OS je lahko tudi slabost. Tesla ima druge moate. Gigapress, FSD, superchargerje...
4. Stelantis poglej. Poglej koliko pufa imata Toyota, VW. Poglej kakšne marže ima Ford...
5. Kitajci bodo definitivno visoko na lestvici. Mogoče celo prvi. BYD dela odlično, ampak imajo težavo, da so Kitajci.
tony1 ::
" 1. Kako deluje avtomobilski trg? Zakaj je drugačen od trga gadgetov?"
Ker gadgeti ne stanejo 30 jurjev in nimajo življenjske dobe 20 let.
" 2. Tesla dela objektivno gledano odlične avtomobile. Težko trdiš, da najbolj prodajan avto na svetu ni dober deal."
Teslini avti so (razen elektro pogona in ipada na armaturi, ki je otrokom kul) izjemno povprečni. Vendar teh vidikov zaljubljeni v druge pluse (ki jih, objektivno gledano, tudi imajo) ne vidijo. Jih spregledajo.
Ker gadgeti ne stanejo 30 jurjev in nimajo življenjske dobe 20 let.
" 2. Tesla dela objektivno gledano odlične avtomobile. Težko trdiš, da najbolj prodajan avto na svetu ni dober deal."
Teslini avti so (razen elektro pogona in ipada na armaturi, ki je otrokom kul) izjemno povprečni. Vendar teh vidikov zaljubljeni v druge pluse (ki jih, objektivno gledano, tudi imajo) ne vidijo. Jih spregledajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: tony1 ()
Sparkxl ::
Saj tesla fanatiki so srčkani, vedno poskrbijo za obilno dozo smeha. Pri temu tukaj pa niti ni toliko smešno, ker na podlagi svojih halucinacij tip dejansko investira denar v to. Upam da samo ostanek žepnine, ker metati vse v eno košaro na podlagi halucinacij ni ravno zdrava poteza
Moe_Lester ::
Teslini avti so (razen elektro pogona in ipada na armaturi, ki je otrokom kul) izjemno povprečni. Vendar teh vidikov zaljubljeni v druge pluse (ki jih, objektivno gledano, tudi imajo) ne vidijo. Jih spregledajo.
Tesla Y je trenutno najbolj prodajan avto na svetu. Model 3 je med top 10. Ne samo med EVji ampak med vsemi avtomobili. In to brez milijardnih vložkov v oglaševanje. Tesla je redno med top 10 po zadovoljstvu med uporabniki in na prvem mestu po brand loyaltiju.
Mislim, da številke povejo svoje, ne glede na osebno mnenje random slo-techarjev.
Pri temu tukaj pa niti ni toliko smešno, ker na podlagi svojih halucinacij tip dejansko investira denar v to. Upam da samo ostanek žepnine, ker metati vse v eno košaro na podlagi halucinacij ni ravno zdrava poteza
Hvala za skrb. 10% neto dohodka gre v delnice, polovica v S&P500 ostalo med 3 druga podjetja. Moja izpostavljenost je zanemarljiva.
Sem pa za razliko od nekaterih tukaj, da se naučim kaj novega. Z veseljem preberem resne komentarje in kritike.
Btw, kakšen imaš povprečen donos zadnjih 10-15 let, če ni skrivnost?
bobby ::
Koncno battlefight.. Continue.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
CrniPanter ::
Realno mi je res vseeno za Teslo in za fundamente in za njene nasprotnike in za njene vernike.
Za kar mi pa ni vseeno so moje investicije in za denar ki mi ga prinašajo.
In Tesla se je tukaj odlično odrezala. To je to. As simple as that. Enako me boli k.... kaj si verniki in nasprotniki Bitcoina mislijo... return on investment je bil izjemen. To je to.
Za kar mi pa ni vseeno so moje investicije in za denar ki mi ga prinašajo.
In Tesla se je tukaj odlično odrezala. To je to. As simple as that. Enako me boli k.... kaj si verniki in nasprotniki Bitcoina mislijo... return on investment je bil izjemen. To je to.
Buggy ::
Jaz bom pa letos po treh letih pusil big time na opcijah...sam pohvalim se kako je delnica top shit izbira ;)
Delnice...no more for moa :)
Delnice...no more for moa :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Buggy ()
Malidelničar ::
Buggy: zakaj pa se ukvarjaš samo z opcijami, glede na to, da so bolj riskantne? Btw. to pomeni, če si pušil po treh letih, da si v preteklih letih naredil kar nekaj plusa? :)
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.
tony1 ::
"Tesla Y je trenutno najbolj prodajan avto na svetu. Model 3 je med top 10. Ne samo med EVji ampak med vsemi avtomobili. In to brez milijardnih vložkov v oglaševanje. Tesla je redno med top 10 po zadovoljstvu med uporabniki in na prvem mestu po brand loyaltiju.
Mislim, da številke povejo svoje, ne glede na osebno mnenje random slo-techarjev."
A ni logično, da povprečneži, ki jih je največ, kupujejo povprečne avte? No, ker tesle niso poceni, je pač množica povprečnežev premaknjena malo bolj v konec ljudi s preveč denarja, ki radi kupujejo nove igrače.
Edina stvar, ki je res dobra na tesli je RWD.
Mislim, da številke povejo svoje, ne glede na osebno mnenje random slo-techarjev."
A ni logično, da povprečneži, ki jih je največ, kupujejo povprečne avte? No, ker tesle niso poceni, je pač množica povprečnežev premaknjena malo bolj v konec ljudi s preveč denarja, ki radi kupujejo nove igrače.
Edina stvar, ki je res dobra na tesli je RWD.
Moe_Lester ::
Opcije sem dobil kot bonus na sihtu, jim pa trenutno ne kaze bas ok, ceprav so bile ze 3x
A je cena toliko padla od podpisa pogodbe? Ali v kakšnem drugem smislu pušiš? Kako pa izgleda vesting v praksi?
Jaz bom letos konec leta prvič dosegel cliff. Domnevam, da ob prodaji poročam FURSu enako kot, če prodam pozicijo na IBRK in plačam 20% davka na celoten znesek?
Moe_Lester ::
A ni logično, da povprečneži, ki jih je največ, kupujejo povprečne avte? No, ker tesle niso poceni, je pač množica povprečnežev premaknjena malo bolj v konec ljudi s preveč denarja, ki radi kupujejo nove igrače.
Ne. Povprečnih ljudi v resnici (https://www.psychologytoday.com/us/blog...
Nakupne navade ljudi pa tudi ne delujejo tako kot si predstavljaš. Povprečen izdelek ni avtomatično najbolj prodajan, ni razloga, da bi bil. Ponavadi je najbolj prodajan izdelek, ki ponuja najboljši value proposition.
user4683 ::
Moe_Lester je izjavil:
Opcije sem dobil kot bonus na sihtu, jim pa trenutno ne kaze bas ok, ceprav so bile ze 3x
A je cena toliko padla od podpisa pogodbe? Ali v kakšnem drugem smislu pušiš? Kako pa izgleda vesting v praksi?
Jaz bom letos konec leta prvič dosegel cliff. Domnevam, da ob prodaji poročam FURSu enako kot, če prodam pozicijo na IBRK in plačam 20% davka na celoten znesek?
Ob exercisanju delniskih opcij se ti razlika med vrednostjo v trenutku exercisanja (FMV) in med strike priceom steje kot dohodek in je obdavceno enako kot placa (prispevki za zdravstvo, pokojnino, dohodnino etc). Ce si v podjetju, ki ti je podelilo opcije direktno zaposlen vec kot ne vem koliko casa se ti osnova zmanjsa za tretjino. Ob prodaji delnic pa placas se davek na kapitalski dobicek (na razliko med FMV in vrednostjo ob prodaji).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: user4683 ()
tony1 ::
Moe_Lester je izjavil:
A ni logično, da povprečneži, ki jih je največ, kupujejo povprečne avte? No, ker tesle niso poceni, je pač množica povprečnežev premaknjena malo bolj v konec ljudi s preveč denarja, ki radi kupujejo nove igrače.
Ne. Povprečnih ljudi v resnici (https://www.psychologytoday.com/us/blog...
Nakupne navade ljudi pa tudi ne delujejo tako kot si predstavljaš. Povprečen izdelek ni avtomatično najbolj prodajan, ni razloga, da bi bil. Ponavadi je najbolj prodajan izdelek, ki ponuja najboljši value proposition.
Najboljši value proposition = vrednost, kot jo dojemajo povprečneži (s preveč denarja, ki ga morajo nekam dati). Bling faktor (ipad), faktor Vodje (Elon), kul faktor (elektrika in gremo na zeleno), gadget faktor (šofira sam!). Obsojeno na uspeh.
Da se avto dobro obnaša na cesti, da se človeško pelje po naših luknjah, da ima v kabini normalno delovno okolje (ipad to ni po nobeni definiciji ergonomije), da ima nad šibedahom rolo, da ima notranjost primerljive kakovosti neelektričnih avtov za podoben denar je pa easily impressed povprečnežem nepomembno.
Ti tudi ne vedo, zakaj se avto z RWDjem bolje pelje, polovica jih itak ne ve in jih ne zanima na kateri strani je pogon. Druga polovica je pa kupila AWD model, spet ne, ker bi vedeli, zakaj, ampak ker je to bolj kul.
Kaj že hočem povedati? Da je tržni uspeh seveda nujen za preživetje firme, misliti, da je to zato ker prerok Musk dela najboljše avte na svetu pa ne pije vode.
Moe_Lester ::
Nihče ne trdi, da Tesla dela najboljše avtomobile, niti Musk ne pravi tega. Je pa konsenz med stroko, novinarji in kupci, da Tesla dela odlične avtomobile v segmentu, ki je dosegljiv zelo širokemu krogu ljudi (Model 3 je npr. cenejši od povprečnega novega avtomobila v ZDA).
Vse kaže na to, da bodo v naslednjih 10 letih dosegljivi še večjemu številu kupcev (Cybertruck odpira nov segment, Model 2 oz. kakorkoli se bo imenoval hatchback je v pipelinu in bo verjetno zelo konkurenčen).
Če praviš, da sta Model 3 in Model Y "povprečna avtomobila, ki se prodajata zaradi iPada na armaturki" se pač ne morem strinjati s tabo.
Vse kaže na to, da bodo v naslednjih 10 letih dosegljivi še večjemu številu kupcev (Cybertruck odpira nov segment, Model 2 oz. kakorkoli se bo imenoval hatchback je v pipelinu in bo verjetno zelo konkurenčen).
Če praviš, da sta Model 3 in Model Y "povprečna avtomobila, ki se prodajata zaradi iPada na armaturki" se pač ne morem strinjati s tabo.
tony1 ::
Avtomobila za povprečneže, ki se prodajata zaradi iPada na armaturki in sedaj tudi vedno večje cenovne dosegljivosti.
Na nekem nivoju je tudi meni všeč, da se je našel nek norec Musk, ki je tako svojeglav, da gre nižat cene svojim produktom (kapitalist, ki niža cene! :-D Avtoindustriji se bo od hudega še zmešalo, kaj pa misli, da je, novi Henry Ford...) in bo svoje igrače spravil v mainstream.
"2. Tesla dela objektivno gledano odlične avtomobile. Težko trdiš, da najbolj prodajan avto na svetu ni dober deal."
Ne izključujem, da ga ne bom tudi sam kdaj kupil, samo zaradi "it was a good deal" (po Trumpu). Ampak zraven mi naj častijo škatlo klinčkov, s katerimi si bom stisnil nos... Če bi bil to odličen avto, jih ne bi rabil.
Na nekem nivoju je tudi meni všeč, da se je našel nek norec Musk, ki je tako svojeglav, da gre nižat cene svojim produktom (kapitalist, ki niža cene! :-D Avtoindustriji se bo od hudega še zmešalo, kaj pa misli, da je, novi Henry Ford...) in bo svoje igrače spravil v mainstream.
"2. Tesla dela objektivno gledano odlične avtomobile. Težko trdiš, da najbolj prodajan avto na svetu ni dober deal."
Ne izključujem, da ga ne bom tudi sam kdaj kupil, samo zaradi "it was a good deal" (po Trumpu). Ampak zraven mi naj častijo škatlo klinčkov, s katerimi si bom stisnil nos... Če bi bil to odličen avto, jih ne bi rabil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: tony1 ()
Sparkxl ::
Saj noben ne trdi da so tesla slabi avtomobili. Problem je valuacija. Ta nima stika z realnostjo
redtech ::
Recept za uspeh v kapitalizmu:
John D. Rockefeller wrote one of his partners, "Let the good work go on. We must ever remember we are refining oil for the poor man and he must have it cheap and good." Or as he put it to another partner: "Hope we can continue to hold out with the best illuminator in the world at the lowest price."
Even after 20 years in the oil business, "the best ... at the lowest price" was still Rockefeller's goal; his Standard Oil Company had already captured 90 percent of America's oil refining and had pushed the price down from 58 cents to eight cents a gallon.
Zmaga je monopol, katerega se potem kontrolirano razmontira.
John D. Rockefeller wrote one of his partners, "Let the good work go on. We must ever remember we are refining oil for the poor man and he must have it cheap and good." Or as he put it to another partner: "Hope we can continue to hold out with the best illuminator in the world at the lowest price."
Even after 20 years in the oil business, "the best ... at the lowest price" was still Rockefeller's goal; his Standard Oil Company had already captured 90 percent of America's oil refining and had pushed the price down from 58 cents to eight cents a gallon.
Zmaga je monopol, katerega se potem kontrolirano razmontira.
rini ::
Moe_Lester je izjavil:
Kolikor vem je tema namenjena debati o investiranju in tole je vse on-topic. Če tebe ne zanima lahko enostavno preskočiš, tako, kot jaz preskočim npr. debate o uranu.
Podpis!
sejalecx ::
PBR trga zadnje čase. Imam lep delež portfolia v njem, a bi ga sedaj še povečal. @Red, je tole še primerna točka?
redtech ::
Pri meni je PBR-A core 35% in bo ostal, ker bodo prišli iz 2.6 na 3.1 MBOED (2027).
Včeraj je imel +5%, ker je dobil rating od BoA from Neutral to Buy in to potem potegne razne sklade, avtomate..
Tudi v delti Amazonke se odvija v pravo smer in bodo lahko raziskovali.
Moraš paziti, da ne bodo povečevali dolg za socialo v BR...
Zgodba z BAK še ni zaključena in obstaja možnost, da ga bo PBR kupil. Vrednost v BAK, če hočeš postavit tako infrastrukturo je BAK $30.
PBR jaz v FOMO ne bi lovil, ker imaš pozicijo, mogoče počakaj na pullback, $15 je ogromen resistance...
Preferiram pa PBR-A, buyback je napovedan za te delnice (večja dividenda postane še večja).
Včeraj je imel +5%, ker je dobil rating od BoA from Neutral to Buy in to potem potegne razne sklade, avtomate..
Tudi v delti Amazonke se odvija v pravo smer in bodo lahko raziskovali.
Moraš paziti, da ne bodo povečevali dolg za socialo v BR...
Zgodba z BAK še ni zaključena in obstaja možnost, da ga bo PBR kupil. Vrednost v BAK, če hočeš postavit tako infrastrukturo je BAK $30.
PBR jaz v FOMO ne bi lovil, ker imaš pozicijo, mogoče počakaj na pullback, $15 je ogromen resistance...
Preferiram pa PBR-A, buyback je napovedan za te delnice (večja dividenda postane še večja).
Malidelničar ::
Dividende so pa super pri PBR wow.
Poznate še kakšno manj riskantno delnico s takšnimi dividendami?
Poznate še kakšno manj riskantno delnico s takšnimi dividendami?
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.
redtech ::
Sedaj je 45% FCF bilo je 60%, nekje blizu $2 na ADR cca 15% yield.
Zaradi "Lula" strahov si lahko dobil poceni delnice, vpliva pa nima toliko,..si na njegovi strani PBRA bosta dobila isto :)
Zaradi "Lula" strahov si lahko dobil poceni delnice, vpliva pa nima toliko,..si na njegovi strani PBRA bosta dobila isto :)
bobby ::
Zapiram NXE in DNN, delno.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bobby ()
redtech ::
Potem pričakuješ odboj nazaj?
Po grafu bi rekel, da se bo uran na $60 konsolidiral in potem skok.
Jaz imam nekje 4%, dodajal ne bom več mi je previsoko, CCJ je blizu ATH.
Po grafu bi rekel, da se bo uran na $60 konsolidiral in potem skok.
Jaz imam nekje 4%, dodajal ne bom več mi je previsoko, CCJ je blizu ATH.