Forum » Elektrotehnika in elektronika » Koliko ohmov ima tale upor
Koliko ohmov ima tale upor
Bojan xxxx ::
Sem v dilemi, koliko ohmov ima tale upor
Kolikor se vidi (in vidi se slabo tudi v živo) so oznake:
oranžna | oranžna | črna | oranžna | ?
Zadnja oznaka je ali zlata ali pa je sploh ni, se ne vidi.
Če gre za 5-band oznako (in je zadnja črtica zlata) naj bi bila upornost 330k ohmov.
Če gre za 4-band oznako (in je zadnja črtica malo bolj "kitajska zlata") bi bil lahko 33 ohmov.
Če upor pomerim kaže 4.5 ohma.
Upor sem potegnil iz mojega UPS-a. UPS je bil še "živ". Iz tiskanega vezja se da videt, da se je ta upor kar prekleto grel in je zato praktično v razpadajočem stanju.
Mnenja s kakšnim uporom naj ga zamenjam so dobrodošla.
Kolikor se vidi (in vidi se slabo tudi v živo) so oznake:
oranžna | oranžna | črna | oranžna | ?
Zadnja oznaka je ali zlata ali pa je sploh ni, se ne vidi.
Če gre za 5-band oznako (in je zadnja črtica zlata) naj bi bila upornost 330k ohmov.
Če gre za 4-band oznako (in je zadnja črtica malo bolj "kitajska zlata") bi bil lahko 33 ohmov.
Če upor pomerim kaže 4.5 ohma.
Upor sem potegnil iz mojega UPS-a. UPS je bil še "živ". Iz tiskanega vezja se da videt, da se je ta upor kar prekleto grel in je zato praktično v razpadajočem stanju.
Mnenja s kakšnim uporom naj ga zamenjam so dobrodošla.
- spremenil: Bojan xxxx ()
francek1 ::
Četrta ne more bit oranžna, če je oznaka iz štirih črtic;če je rdeča, je upor 33 ohm 2% tolerance. Slik ni...
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: francek1 ()
Bojan xxxx ::
Če upor gledam pod vsemi možnimi koti se mi zdi četrta popolnoma enaka kot prva in druga, torej oranžna.
se mi pa seveda zdi bolj verjetno, da bi bila prava upornost lahko 33 in ne 330K. Če material zaradi visoke temperature degradira se mi zdi bolj verjetno 33 -> 4.5 ohma kot 330k -> 4.5 ohma.
Mogoče bi bila brihtna poteza, da zalotam v vezje cca 33 ohmov in pogledam, če se še vedno hudo greje?
Sorry, takoj preverim kaj je s fotkami. Jaz jih vidim.
se mi pa seveda zdi bolj verjetno, da bi bila prava upornost lahko 33 in ne 330K. Če material zaradi visoke temperature degradira se mi zdi bolj verjetno 33 -> 4.5 ohma kot 330k -> 4.5 ohma.
Mogoče bi bila brihtna poteza, da zalotam v vezje cca 33 ohmov in pogledam, če se še vedno hudo greje?
Sorry, takoj preverim kaj je s fotkami. Jaz jih vidim.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Bojan xxxx ()
jebiveter2 ::
Zaradi gretja, barve niso več kar so bile.
Čisto možno so bile rdeča rdeča črna, rdeča, ali pa rumena rumena, črna, nekaj
Če ima 4.5Ohm je to to.
Čisto možno so bile rdeča rdeča črna, rdeča, ali pa rumena rumena, črna, nekaj
Če ima 4.5Ohm je to to.
Bojan xxxx ::
Ja, bi dal notri 4.5 ohma, vendar to UPS-u očitno ni preveč všeč.
Upor se je očitno res zelo grel.
Upam da se zdaj vidi fotke.
Zanima me predvsem, če je možno da prekurjen upor dobi manjšo upornost.
Upor se je očitno res zelo grel.
Upam da se zdaj vidi fotke.
Zanima me predvsem, če je možno da prekurjen upor dobi manjšo upornost.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Bojan xxxx ()
jebiveter2 ::
Težka, ponavadi gredo v višjo upornost.
Ni problem v gretju ampak napačni moči upora, ki ne zdrži obremenitve. Vzameš 5W keramični upor, ga pritrdiš tako da se bp hladi in to je to
Ni problem v gretju ampak napačni moči upora, ki ne zdrži obremenitve. Vzameš 5W keramični upor, ga pritrdiš tako da se bp hladi in to je to
einstein :P ::
Še enkrat ga pomeri na neprevodni podlagi in ne dotikaj se merilnih konic. Pa pred merjenjem stakni merilne konice skupaj in se prepričaj, da kaže prav (0,0 Ohma). Če ti pokaže spet 4.5, potem je to to. Daj še na sliko zraven upora kakšen kovanec ali kaj takega, da se vidi približno, kakšne moči je.
STAY OUT OF MY TERRITORY!
Bojan xxxx ::
Pomeril. Multimeter je off za 0.05 ohma pri sklenjenih konicah. Torej še vedno cca 4.5 ohma.
Tudi na neprevodni podlagi, hands off :)
Zdaj je problem, čemu naj bolj verjamem, temu kar izmerim ali (zbledeli) barvni oznaki.
Kljub temu da je zbledela sta tam pred črno dve črti: x | x | črna, kar pomeni, da je zadeva po barvni oznaki vsaj 10 ohmov.
rjava | rjava | črna | rjava = 11 Ohms 1%
rdeča | rdeča | črna | rdeča = 22 Ohms 2%
Pišuka, kolk komplicirano življenje :)
Tudi na neprevodni podlagi, hands off :)
Zdaj je problem, čemu naj bolj verjamem, temu kar izmerim ali (zbledeli) barvni oznaki.
Kljub temu da je zbledela sta tam pred črno dve črti: x | x | črna, kar pomeni, da je zadeva po barvni oznaki vsaj 10 ohmov.
rjava | rjava | črna | rjava = 11 Ohms 1%
rdeča | rdeča | črna | rdeča = 22 Ohms 2%
Pišuka, kolk komplicirano življenje :)
Bojan xxxx ::
Ja, najbrž je res bolj OK verjeti meritvi kot oznaki.
Bom v ponedeljek zalotal nekaj kar bo najbližje 4.5 ohmom, kolikor blizu bom pač lahko prišel. 2W, da bo držalo.
En ful velik HVALA vsem sodelujočim za pomoč.
Bom v ponedeljek zalotal nekaj kar bo najbližje 4.5 ohmom, kolikor blizu bom pač lahko prišel. 2W, da bo držalo.
En ful velik HVALA vsem sodelujočim za pomoč.
einstein :P ::
Ja, recimo da je tole 2W upor.
Če nisi prepričan v multimeter, izmeri en upor, za katerega točno veš (po barvah) kolikšno upornost ima in če bo kazalo tam nekje blizu tega, kar mora biti, potem mora pa sigurno bit 4.5ohma.
PS: čeprav je že brez tega, da to testiraš 99.9% 4.5ohma.
Če nisi prepričan v multimeter, izmeri en upor, za katerega točno veš (po barvah) kolikšno upornost ima in če bo kazalo tam nekje blizu tega, kar mora biti, potem mora pa sigurno bit 4.5ohma.
PS: čeprav je že brez tega, da to testiraš 99.9% 4.5ohma.
STAY OUT OF MY TERRITORY!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: einstein :P ()
lovro535 ::
tukaj je link do spletne strani z tabelico uporov:
http://www.prohobi.net/si/index.php?akc...
http://www.prohobi.net/si/index.php?akc...
Maestral ::
Tole neujemanje upornosti z barvno oznako je sumljivo, crknjen upor gre skoraj po pravilo v prekinitev ali vsaj visoko upornost.
Zadeva bi bila lahko tudi tuljava/dušilka, npr. 33uH, +-3%, na kar kaže tudi primerna ser. upornost.
Mogoče res ne bi bilo slabo zrisat vsaj delno shemo okoli elementa, predno še kaj zraven skuriš.
Zadeva bi bila lahko tudi tuljava/dušilka, npr. 33uH, +-3%, na kar kaže tudi primerna ser. upornost.
Mogoče res ne bi bilo slabo zrisat vsaj delno shemo okoli elementa, predno še kaj zraven skuriš.
Bojan xxxx ::
Ja, tudi meni to neujemanje izmerjene upornosti in barvne oznake ni najbolj všeč. Zaenkrat si to razlagam tako, da je proizvajalec pač nekje dobil serijo uporov s fouš oznakami ... in rekel "pa-šteta to baciti" :)
Iskreno, če skurim UPS me niti ne moti preveč. To jemljem bolj kot izziv.
Zdi se mi, da bi ta del vezja lahko služil polnjenju akumulatorja, čeprav mi ni povsem jasno, zakaj bi polnil akumulator z manj kot 12V (L7812CV ->). Kolikor vem, se aku polni z nekaj več kot 13V, 13.8, če me spomin ne vara.
@ Maestral. Ja, to da bi bila tam tuljava bi bi rešilo vprašanje razhajanj meritve/oznak. Ma, tiskano vezje pravi, da naj bi bil na tem mestu upor (R1).
Zaenkrat bom probal z enim uporom 4.5 Ohma, 2W, oziroma nečim kar se vrti okoli teh vrednosti.
Iskreno, če skurim UPS me niti ne moti preveč. To jemljem bolj kot izziv.
Zdi se mi, da bi ta del vezja lahko služil polnjenju akumulatorja, čeprav mi ni povsem jasno, zakaj bi polnil akumulator z manj kot 12V (L7812CV ->). Kolikor vem, se aku polni z nekaj več kot 13V, 13.8, če me spomin ne vara.
@ Maestral. Ja, to da bi bila tam tuljava bi bi rešilo vprašanje razhajanj meritve/oznak. Ma, tiskano vezje pravi, da naj bi bil na tem mestu upor (R1).
Zaenkrat bom probal z enim uporom 4.5 Ohma, 2W, oziroma nečim kar se vrti okoli teh vrednosti.
Bojan xxxx ::
Odlotal še en kondenzator, pogledal vezje in popravil shemo. Res je, falil sem. Sorry.
fpbs ::
Prepričan sem, da je točka, kjer si narisal ? povezana z minus poloma elektrolitov 1000 in 470uF.
Bojan xxxx ::
Ne, hecno, ni povezana. Preveril z enim uporom in ohm-metrom.
Povezal točki preko 56 Ohm upora in zadeva blinkne do cca 150 Ohmov in potem pade na nulo. Ponovil parkrat, isti rezultat.
Povezal točki preko 56 Ohm upora in zadeva blinkne do cca 150 Ohmov in potem pade na nulo. Ponovil parkrat, isti rezultat.
jebiveter2 ::
Kakorkoli, v serijski vezavi je z akkujem.
Nič posebnega, če se greje. Tudi toleranca upornosti je precej velika.
Fila pa na nekje 14V, ima verjetno še 2 diodi ali pa upora vezana v serijo
Nič posebnega, če se greje. Tudi toleranca upornosti je precej velika.
Fila pa na nekje 14V, ima verjetno še 2 diodi ali pa upora vezana v serijo
Maestral ::
jebiveter2 je izjavil:
Kakorkoli, v serijski vezavi je z akkujem.
Nič posebnega, če se greje. Tudi toleranca upornosti je precej velika.
Fila pa na nekje 14V, ima verjetno še 2 diodi ali pa upora vezana v serijo
Ja, torej je res upor (omenjena oznaka R1 na tiskanini...)
Gre najbrž za serijski oz. zaščitni upor regulatorja 7812- tudi meni se shema ne zdi ravno ta prava, pa vseeno - sam linearni regler pljune na izhodi le kak amper ali dva pri par voltov višji vh.nap. (s hladilnikom), če se ti ta upor pregreva je nekaj narobe z izhodnim vezjem (stik?), lahko tudi crknjen aku. Ali pa je celo crknil sam 7812? Lahko pomeriš padec med in / out pinoma...
Tipični polnilec s tem čipom je zelo simpl, polnilno napetost nastaviš z prednapetostjo (najlažje kar z diodami v prevodni smeri) na COM pinu, izh.tok pa omejiš s ser.uporom.
Je pa to neki mali ups, zgleda?
Bojan xxxx ::
Zadeva deluje !!!!!!
Zalotal upor, 4.7 Ohma, 2W. Ko sem bil že pri spajkanju sem zamenjal še kompletno vse kondenzatorje. Pa seveda nov akumulator.
Padec napetosti med in/out pinoma na L7812 je 6.2V, akumulator lepo polni pri 14.2V (trenutno 13.15V na akumulatorju, and climbing up). Tisti 4.5 (sedaj 4.7) Ohmski upor je kar lepo topel, po občutku bi rekel da cca 60C pa ene 15 minutah delovanja; verjetno bi res moral iti direktno na 5W upor, hmmm.
Kakšen dan ga bom imel "na opazovanju" in se potem odločil ali mu zaupam 24/7 ali pač ne.
Ja, to je en precej majhen UPS, Inform. Ne vem iz glave koliko VA, vsekakor ne veliko. Veliko VA niti ne potrebujem, ker sem spisal nek BASH skript, ki vsake par minut preverja če se router odziva (router ni pod UPS-om) in če se router parkrat zaporedoma ne odzove, script ugasne računalnik. Potrebujem torej max cca 5 minut delovanja, če zmanjka elektrike.
Temu UPS-u zamerim predvsem to, da hoče akku stalno polnit in ne le takrat ko bi napetost v akku-ju padla pod neko vrednost (kot to npr. delajo notebooki). Če kdo slučajno ve, kako je s to logiko polnjenja akumulatorjev pri UPS-ih ranga 100€ (npr. Trust, PowerWalker) me to zelo zanima.
Skratka - SUPER HVALA vsem za pomoč. Kako naj se vam oddolžim?
Zalotal upor, 4.7 Ohma, 2W. Ko sem bil že pri spajkanju sem zamenjal še kompletno vse kondenzatorje. Pa seveda nov akumulator.
Padec napetosti med in/out pinoma na L7812 je 6.2V, akumulator lepo polni pri 14.2V (trenutno 13.15V na akumulatorju, and climbing up). Tisti 4.5 (sedaj 4.7) Ohmski upor je kar lepo topel, po občutku bi rekel da cca 60C pa ene 15 minutah delovanja; verjetno bi res moral iti direktno na 5W upor, hmmm.
Kakšen dan ga bom imel "na opazovanju" in se potem odločil ali mu zaupam 24/7 ali pač ne.
Ja, to je en precej majhen UPS, Inform. Ne vem iz glave koliko VA, vsekakor ne veliko. Veliko VA niti ne potrebujem, ker sem spisal nek BASH skript, ki vsake par minut preverja če se router odziva (router ni pod UPS-om) in če se router parkrat zaporedoma ne odzove, script ugasne računalnik. Potrebujem torej max cca 5 minut delovanja, če zmanjka elektrike.
Temu UPS-u zamerim predvsem to, da hoče akku stalno polnit in ne le takrat ko bi napetost v akku-ju padla pod neko vrednost (kot to npr. delajo notebooki). Če kdo slučajno ve, kako je s to logiko polnjenja akumulatorjev pri UPS-ih ranga 100€ (npr. Trust, PowerWalker) me to zelo zanima.
Skratka - SUPER HVALA vsem za pomoč. Kako naj se vam oddolžim?
einstein :P ::
Da ga mogoče ne preobremenjuješ? Sicer daš pa lahko tudi 3 ali 4W upor No, kakorkoli že, 60°C ni nič za upor.
PS: ni se treba oddolževat
PS: ni se treba oddolževat
STAY OUT OF MY TERRITORY!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: einstein :P ()
Bojan xxxx ::
Ne, tega UPSa ne preobremenjujem v nobenem pogledu. V zadnjem letu je moral "delat" cca 5 minut. Akumulator, ki je ponavadi priklopljen ima manj AH kot tisti, ki je bil v njem originalno (7 AH vs, 7.2 AH). Akku menjam na cca 2 leti.
Zdajle potipal "the" upor. Zgleda da mu temperatura počasi pada. Vse zgleda bp.
Zdajle potipal "the" upor. Zgleda da mu temperatura počasi pada. Vse zgleda bp.
jebiveter2 ::
Temu UPS-u zamerim predvsem to, da hoče akku stalno polnit in ne le takrat ko bi napetost v akku-ju padla pod neko vrednost (kot to npr. delajo notebooki).
Em.
To je ok za ta tip akkuja (svinec)
Akkuja ne rabiš menjati dokler ne dela težav. Načeloma pa je ~2 leti njihova življenska doba, nekateri zdržijo tudi več, odvisno od režima polnjenja.
Pa občasno je dobro, da se akku sprazni. Nekateri UPS-i to počno 1x na mesec.
Bojan xxxx ::
Hvala za pojasnilo.
Zgleda da moram vzet nazaj kar sem rekel. UPS-u očitno ne morem zamerit, da akku stalno fila. Za štos odklopil baterijo in pomeril napetost 13,55V. Po eni uri pa samo še 13,45V. Tako da razumljivo, da hoče imeti akku čim bolj fit za takrat ko mrkne 220V. Pri vsem tem pa v akku pumpa pičlih 50mA tako da se ne pritožujem več. :)
Zgleda da moram vzet nazaj kar sem rekel. UPS-u očitno ne morem zamerit, da akku stalno fila. Za štos odklopil baterijo in pomeril napetost 13,55V. Po eni uri pa samo še 13,45V. Tako da razumljivo, da hoče imeti akku čim bolj fit za takrat ko mrkne 220V. Pri vsem tem pa v akku pumpa pičlih 50mA tako da se ne pritožujem več. :)
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | akumulator dci1.5 (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 19847 (15105) | tireleap |
» | Prerez kabla za zvočnikeOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 7980 (7290) | Duhec |
» | Pomoč fizikaOddelek: Šola | 3039 (2835) | lebdim |
» | Kakšen upor potrebujem, da znižam voltažo (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 12217 (11797) | einstein :P |
» | Modra LEDica, meritve, kakšen upor za v avtoOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2579 (2462) | Daniel |