» »

Zakaj so solarne elektrarne prava stvar

Zakaj so solarne elektrarne prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
399 / 405
»»

telexdell ::

Magic1 je izjavil:

Haha kateri talenti. Najbolje da doma filate avto na varovalki za luči:)).
Da se seveda vse. Samo to na koncu načeloma pomeni vlečenje vseh novih kablov.
Polnilnice niso nekaj kar lahko kamorkoli priklopiš. Razen če si zadovoljen s 2kW.

Nobeno stvar ne moreš kamorkoli priklopit. lahko jo pa priklopiš na več možnih mest. In to ni zgolj 2000 kW trafo na 400 kV daljnovodu.

Pa 2 kW ti v 10 urah, kolikor je vsaj parkiran avto pred blokom omogoči tam 20 kWh energije oz. vsaj 100 km dosega. Za avte, kateri delajo dnevno v povprečno 32 km je to več kot dovolj, da se polni vsak tretji dan oz. trije avtomobili na eno vtičnico.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Letalec ::

codeMonkey je izjavil:

Kdo ve zakaj ni na obali vec SE? Gledam okolico Pule in jih prakticno ne vidis.


Hrvati so imeli nenormalno subvencionirano elektriko od države, zato ni bilo nikakršne računice. Od korone dalje se jim elektrika draži, zato šele sedaj marsikdo pri njih počasi razmišlja o tem.

Sem videl predstavitev njihovega ELES-a, kako so naredili za uporabnike aplikacijo kjer se vpišeš, in ti glede na tvoj naslov in 3D posnetek strehe (iz državnega LIDAR) ter porabo števca avtomatsko ponudi izračun investicije solarne elektrarne. Torej zadeva ugotovi naklon in uporabno površino strehe, sončno obsevanje, ter glede na tvojo porabo števca predlaga investicijo s ceno in grafom povrnitve investicije.

So nas spraševali če imamo pri nas kaj podobnega, pa smo jim pojasnili da imamo pri nas že preko 56.000 privatnih sončnih elektrarn, tako da se veliko vlog zavrača zaradi manjka priključne moči na trafo postaji. So samo debelo gledali.

starfotr ::

Ja, super. Ampak nikakor to ni za priklop na omrežje javne razvetljave.

J.McLane ::

Če so bile včasih sijalke v ulični javni razsvetljavi okrog 150 W so danes z LED sijalkami 40 W, to pomeni da so sami kabli predimenzionirani za ca. 100 W na ulično svetilko, pod to predpostavko bi lahko na vsakih 20 luči naredil eno počasno 2 kW polnilnico. Ni prav veliko, verjetno je pa tudi resnica, da so sami kabli malo bolj predimenzionirani in bi šlo več.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Plus, zakaj bi vsi davkoplačevalci plačevali za EV polnilnice.

Lahko bi enkrat ostal tiho, da ne bi dokazal vsem svoje nepismenosti. Ker nihče tu ni reku, da bi morala država kaj subvencionirat.

Za odločanje kje bo trasa, kako bo izvedeno si pa malo premalo študiran.

Jaz premalo, drugi preveč, zgleda da ni noben glih prav. Še dobro da sem vsaj tolk študiran, da se vozim zastonj. Če bi bil tolk kot ti, bi pa plačeval nafto po 1,5EUR. Plus ogrevanje in vse drugo seveda.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

fujtajksel ::

codeMonkey je izjavil:

Kdo ve zakaj ni na obali vec SE? Gledam okolico Pule in jih prakticno ne vidis. Verjetno je infrastruktura, kot marsikaj drugega, zanic, in bi slo le z baterijo? Ampak toliko se vlaga v nove hise, pa so prakticno vse brez. Koliko zna biti problem veter v tem primeru? Verjetno tiste obtezene za ravne strehe odpadejo?


Malim ribam redkokje elektriko pošteno odkupujejo, zato se splača predvsem če znižujejo svoj siceršnji račun. Se težko splača če nimaš e-avta s katerim veliko prevoziš. Pa v okolici Pule je ogromno hiš, ki so v uporabi dva meseca v letno in potem ni računice.
Okej, če odpišeš zimo imaš tam z majhno SE in baterijo dejansko lahko vikend brez priklopa na omrežje ;) Še vedno je pri normalnih močeh omrežje najbrž cenejše.

bbbbbb2024 ::

J.McLane je izjavil:

Če so bile včasih sijalke v ulični javni razsvetljavi okrog 150 W so danes z LED sijalkami 40 W, to pomeni da so sami kabli predimenzionirani za ca. 100 W na ulično svetilko, pod to predpostavko bi lahko na vsakih 20 luči naredil eno počasno 2 kW polnilnico. Ni prav veliko, verjetno je pa tudi resnica, da so sami kabli malo bolj predimenzionirani in bi šlo več.


V Bruslju so razkopali eno četrt blizu Berleymont četrti tako, kot jo mi razkopavamo za vodovod. Nakar je stal šleper z elektro generatorjem na diesel pri vsaki poslovni stavbi. Ropotali so kak teden ali pa celo več. Nato pa so se zasvetile tri nove e-"pumpe", na vsaki je pisalo 300kW in zdaj ne vem, če 6 ali 8 polnilnih mest.

Polnjenje avtov se ne bo dalo rešiti z zauganjem elektrike iz javnih svetilk.

Utk ::

8 polnilnih mest v četrti s kolk, 50, 200, 500, 1000 avti?
Ravno obratno, polnjenja EVjev se ne bo dalo rešit s 300 kw polnilcami. Ampak z ogromno malih polnilnic po par kw. Čim kw več tem bolje, normalno, ampak "300 kw ali nič" tudi ni pravi odgovor.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

bbbbbb2024 ::

Utk je izjavil:

8 polnilnih mest v četrti s kolk, 50, 200, 500, 1000 avti?
Ravno obratno, polnjenja EVjev se ne bo dalo rešit s 300 kw polnilcami. Ampak z ogromno malih polnilnic po par kw. Čim kw več tem bolje, normalno, ampak "300 kw ali nič" tudi ni pravi odgovor.


Glej, povedal sem, kar sem videl. Ne trdim, da je e-pumpa s 300kW rešitev. Ali dve ali tri. Namreč, vse te stavbe imajo tudi parkirišča in so celo nadstropje rezervirali za električne avte. Nadstropij pa recimo imajo 4 pod zemljo.

Magic1 ::

Ker kopanje za 100 malih švoh polnilnic, je pa ceneje, kot nekaj s 300kW... Bodo kopal, vendar šele takrat ko folk ne bo imel izbire in bodo morali plačat konkretno za polnenje ter bodo firme s tem dobro služile.
Pa treba bo uredit, kje bodo polnilnice stale in kdo bo lahko parkiral tam. Ne vem, če se zdaj lahko parkira dlje časa na mestu, kjer je polnilnica.
Magic

nekikr ::

Rešitev bo taka kot je zdaj. Bencinska črpalka, samo da na štrom. Ker je to ceneje in bolje. Baterije gredo v to smer, da se jih bo dalo hitro napolniti. Kdo pri zdravi pameti pa si želi vedno, ko nekje parkira, vleči kabel do "svetilke", kjer boš potem polnil z neko mizerijo? To je kretensko na kubik. Enkrat na teden ali dva na hitro polnilnico, če doma ni opcije, pa bo. Roj polnilnic pred vsakim blokom je ZF.

starfotr ::

Saj pred bloki bi bile lahko lastniške ali pa povsem komercialne polnilnice, ki bi najemale prostor pri bloku.

Dovolj bi bilo imeti 3x25 A priklop in več polnilnih mest, ki bi dinamično polnili.

Lonsarg ::

Point hitri polnilnic ni za pokrit maso, point je dovolj velika gostota za backup ter za long range potovalce.

Za maso hoces polnit z obstojeco infrastrukturo ponoci, ko omrezje pociva. Torej 0EUR vlozka v samo omrezje, edini vlozek je od lastnika samega ce do parkinga se nima elektrike. v garaznih hisah in hisah je to trivialno, za javne parkinge bo pa profitabilno samo od sebe ko bo % lastnistva dovolj visok in jih bo vedno vec ki jim bodo hitre polnilnice predrage.

Na hitrih bo za vedno cirka 5x drazja elektrika (torej nekje na nivoju bencina) kot na obicnih, to bo za backup in tranzit.

Skratka hitre polnilnice so del kura/jajce problema pri adopciji EV. Poceni pocasne se bodo pa zaradi ekonomske racunice same od sebe zgodile.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

starfotr ::

Od kje nebuloze, da omrežje ponoči počiva in da bo kar 0 eur strošek?

telexdell ::

starfotr je izjavil:

Od kje nebuloze, da omrežje ponoči počiva in da bo kar 0 eur strošek?

Strošek bo tak, kot bo lastnik polnilnice postavil ceno. debata pa poteka v smeri, kako rešiti težave prebivalcev blokov z polnjenjem EV, medtem ko so parkirani. Vse več blokov ima rampe in so parkplaci privat. Torej bi lahko nekaj od teh opremili z vtičnicami, da bi si lahko kdo nabavil EV. Kot sledi iz debate, tehničnih težav z energijo ni takšnih, da se ne bi z nekaj truda rešile. Za aobračun pretočene energije tudi obstajajo tehnične rešitve. Ovira so zgolj še foušija in nerazgledanost.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::

Ovira so zgolj še foušija in nerazgledanost.

U got that right...

Veliko počasnih polnilnic ne zato, da boš pri vsakem parkiranju vlekel kabel, ampak zato da se ne boš sekiral kje parkiraš in če komu zasedaš "polnilnico". Čim več bi treba polnit čez dan ko imamo preveč elektrike, bojda.
Drugo je pa to da na parkingih v bistvu ne bi potrebovali niti vlečt ven kablov, brezžično polnjenje ima minimalno izgub. Ampak to je itak science fiction za slotech štromarje...

starfotr ::

Brezžično polnjenje je tako učinkovito, da so na Tesla SC in Ionitiyju porezali vse bakrene priključne kable in jih prodali za odpadni baker ter si s tem pokrili investicijo v brezžično polnjenje.

Blokarji marsikje nimajo niti SVOJE elektrike v SVOJI kleti. Niti nimajo SVOJEGA parkirnega prostora niti jih nimajo dovolj in v veliko primerih zemljišče okoli bloka sploh ni njihovo. Tako, da good luck s sanjami o množični izgranji EV polnilnic za blokarje.

Kar je za blokarje izvedljivo je, da bi si sami investirali in plačali nova priključna mesta/mesto, namenjena samo za interno rabo, plačevanje stroška bi jim pa upravnik zaračunal na položnici, skupaj z ostalimi stroški.

Ampak zakaj tega ne bo? Še napisov za zvonce in kaslce si ne morejo unificirat, da ne omenjam vhodnih vrat. Prav tako nimajo proper kolesarnic. Tako, da smo še nekaj stoletji od tega da bi si realno lahko privoščili množično polnjenje avtov pri blokih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: starfotr ()

SambaShare ::

starfotr je izjavil:


Kar je za blokarje izvedljivo je, da bi si sami investirali in plačali nova priključna mesta/mesto, namenjena samo za interno rabo, plačevanje stroška bi jim pa upravnik zaračunal na položnici, skupaj z ostalimi stroški.


Ali pa da enostavno naprej furajo ICE. Kaj se non stop vleče ta neumna debata o blokarjih in EV.

telexdell ::

starfotr je izjavil:


...Blokarji marsikje nimajo niti SVOJE elektrike v SVOJI kleti. Niti nimajo SVOJEGA parkirnega prostora niti jih nimajo dovolj in v veliko primerih zemljišče okoli bloka sploh ni njihovo. Tako, da good luck s sanjami o množični izgranji EV polnilnic za blokarje....

Imaš povsem prav. A če bomo izhajali iz tega stališča pol tudi ostali, kateri imajo svoj štrom v kleti in/ali imajo svoj parkplac ali vsaj precej parkplacov za vse stanovalce za lastniško rampo nikoli ne bodo imeli možnosti za polnjenje tam, kjer je parkiran avto. Jebi ga, svet je pač nepravičen. Pa moramo zaradi tega biti vsi na najslabšem, da ne bomo odstopali?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

SambaShare je izjavil:



Ali pa da enostavno naprej furajo ICE. Kaj se non stop vleče ta neumna debata o blokarjih in EV.

Precej ljudi živi v blokih in tam v modernih kletkah nimajo kam s svojim prostim časom. Ni jim treba kositi trave ali zalivati vrta ali pripravljati drv za zimo ali... In ker jim je dolgčas, nabijajo po forumih ali kolesarijo ali hodijo na razne parade ali zborovanja... Mogoče in zgolj utopično je za upati, da če bi dobili nek smesel bi se potem ukvarjali s smislom in ne tratenjem svojega časa. Zato in le zato še vstrajam z razno raznimi šolanimi stokovnjaki in "strokovnjaki".
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

starfotr ::

telexdell je izjavil:

starfotr je izjavil:


...Blokarji marsikje nimajo niti SVOJE elektrike v SVOJI kleti. Niti nimajo SVOJEGA parkirnega prostora niti jih nimajo dovolj in v veliko primerih zemljišče okoli bloka sploh ni njihovo. Tako, da good luck s sanjami o množični izgranji EV polnilnic za blokarje....

Imaš povsem prav. A če bomo izhajali iz tega stališča pol tudi ostali, kateri imajo svoj štrom v kleti in/ali imajo svoj parkplac ali vsaj precej parkplacov za vse stanovalce za lastniško rampo nikoli ne bodo imeli možnosti za polnjenje tam, kjer je parkiran avto. Jebi ga, svet je pač nepravičen. Pa moramo zaradi tega biti vsi na najslabšem, da ne bomo odstopali?


Saj so odrasli. Naj se zmenijo in plačajo, če hočejo nekaj imet. Jaz v tem ne vidim niti najmanjšega problema.

Lonsarg ::

Dokler so hitre polnolnice bo kdor se ne bo zmenil s sosedi pac polnil na teh dragih hitrih.

Verjemte sa se bo hitro dalo zmenit, ko bo kriticna masa bloka imela EV in bodo placevali drage hitre :)

Utk ::

Brezžično polnjenje je tako učinkovito, da so na Tesla SC in Ionitiyju porezali vse bakrene priključne kable in jih prodali za odpadni baker ter si s tem pokrili investicijo v brezžično polnjenje.

Po tolkih letih te teme "izobražen" štromar ne loči niti med hitrim in počasnim polnjenjem.

Spet bom žaljiv če ti rečem da res nimaš pojma niti o tistem o čemur naj bi imel, kaj šele o čem drugem.

SambaShare je izjavil:

starfotr je izjavil:


Kar je za blokarje izvedljivo je, da bi si sami investirali in plačali nova priključna mesta/mesto, namenjena samo za interno rabo, plačevanje stroška bi jim pa upravnik zaračunal na položnici, skupaj z ostalimi stroški.


Ali pa da enostavno naprej furajo ICE. Kaj se non stop vleče ta neumna debata o blokarjih in EV.

Poglej si naslov teme...

Sej meni se jebe, nihče ne rabi nič naredit. Se boste pač furali s starimi kripami za 10 evrov na 100 km kot na Kubi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

SambaShare ::

Utk je izjavil:


Sej meni se jebe, nihče ne rabi nič naredit. Se boste pač furali s starimi kripami za 10 evrov na 100 km kot na Kubi.


Potem pa ne shitpostaj vsakih 5 minut.

Utk ::

Mene ne boš našel v temi o dizlu. Zakaj si ti tu? Latentni EV fanboy?

jest10 ::

Utk je izjavil:


Poglej si naslov teme...


Gledam, pa vidim, da je nekej o sončnih elektrarnah.
Za EV imaš drugo temo

Utk ::

Tako je. Glede na to da elektro "strokovnjaki" pravijo da imamo panelov dovolj in preveč, pravimo nekateri, da jih bi komot imeli še več in z njimi polnili avte po parkiriščih, namesto da kupujemo in kurimo nafto.

Še posebej tisti z netmeteringom. Meni je vseeno ali polnem ponoči ali podnevi. Če bi ga lahko čez dan na službenem parkingu lahko polnil na svoj račun, ga ne bi polnil ponoči, ko paneli ne delajo. Ampak slo(tech) energetska "stroka" pravi da to ni prav, celo omrežnino na moč naj bi potem višjo plačal. Prav, ga polnem pa ponoči, če je to bolje za omrežje. Oz moj žep, za omrežje se mi fučka

No, tudi ostali, zakaj bi polnili sred dneva ko je baje dovolj elektrike, če je cenejše ponoči.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

starfotr ::

Ti polniš svoj avto na vse drugo, samo na sonce ne.

Povpraševanje po PV je v prostem padu. Ampak baje je ogromno potenciala in vedno ceneje je.

https://www.reuters.com/business/world-...

codeMonkey ::

Saj to drzi, samo ocitno se se nisi navadil na kitajski nacin. Koliko let smo brali kako propadajo proizvajalci elektricnih vozil tam, pa se jih danes vsi bojijo. Tistih, ki niso propadli seveda.

Zgodovina sprememb…

starfotr ::

Kitajskih proizvajalcev vozil je danes ogromno. Čez 5 let let bo samo še 5 najmočnejših preživelo in si razdelilo trg. Isto je bilo pri telefonih.

codeMonkey ::

Ja, ampak point novice je agresivna proizvodnja in nelojalna konkurenca, ne pa da je padlo povprasevanje.

Utk ::

starfotr je izjavil:

Ti polniš svoj avto na vse drugo, samo na sonce ne.

Res je. Ker energetiko pri nas obvladujejo nesposobni preživeti dinozavri, ki pravijo da imamo že zdaj preveč elektrike čez dan, ampak polnemo pa vseeno naj kar ponoči. Ker je takrat in omrežnina nižja in cena elektrike. Kdor to razume...je verjetno doktor energetike, ker tega ne razume nihče drug.

starfotr je izjavil:


Povpraševanje po PV je v prostem padu. Ampak baje je ogromno potenciala in vedno ceneje je.

https://www.reuters.com/business/world-...

Isti razlog kot zgoraj. Sicer pa logično da stvar ne more rast in rast. Paneli delajo 30 let, ne mores jih vsako leto postavit več kot prejšne.

starfotr je izjavil:

Kitajskih proizvajalcev vozil je danes ogromno. Čez 5 let let bo samo še 5 najmočnejših preživelo in si razdelilo trg. Isto je bilo pri telefonih.

Bolj je vprašanje kolk evropskih bo preživelo. Če bo 5 kitajskih je to ogromno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Sicer pa logično da stvar ne more rast in rast. Paneli delajo 30 let, ne mores jih vsako leto postavit več kot prejšne.


Predvsem je problem v tem, da clovek ne razume niti clanka, ki ga sam linka. Meni to ne zgleda kot prosti pad:

China added 14.36 GW of new solar PV capacity in June, according to the National Energy Administration. While this was down 84.6% from the 92.92 GW recorded in May, total installations for the first half of 2025 reached 212.2 GW — nearly double the 102.5 GW installed during the same period in 2024.


Sicer se ocitno pricakuje umirjanje. Ampak spet verjetno z neko (solidno) rastjo:

“The prevailing consensus is that while total annual installations may still increase, growth will slow both in China and globally. The most optimistic scenario is an annual growth rate of just 5–10% in China,” the source added.


Skratka, pada rast in zato bodo bleferji, ki so delali z minusom, pocrkali.

https://www.opis.com/resources/energy-m...

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

ToniT je izjavil:

BigWhale je izjavil:



Jaz sem sel v izgradnjo vsega predvsem zato ker so mi te stvari vsec, ker me zanima tech, in ker sem mal prepper. :D


To pomeni, da imaš baterije in ti dela elektrarna tudi, ko ni elektrike?


Tako ja. V teoriji, v praksi pa se nisem testiral. :D

133780 ::

Čeprav sosedu ne verjamem besede, pravi, da to je ena stvar, druga pa je še način preklopa - UPS ali backup z malenkostnim zamikom; menda nekje 10% razliko v ceni na ključ.

fikus_ ::

starfotr je izjavil:

Kitajskih proizvajalcev vozil je danes ogromno. Čez 5 let let bo samo še 5 najmočnejših preživelo in si razdelilo trg. Isto je bilo pri telefonih.


To se je v veliki meri že zgodilo. Pred leti je bilo ogromno malih (za njihove razmere), kateri so propadli, preživeli so največji, ki se sedaj širijo po svetu.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

BigWhale ::

133780 je izjavil:

Čeprav sosedu ne verjamem besede, pravi, da to je ena stvar, druga pa je še način preklopa - UPS ali backup z malenkostnim zamikom; menda nekje 10% razliko v ceni na ključ.


Ne vem a zaradi tega pride do kaksne razlike v ceni ali ne ... Jaz imam stikalo s katerim lahko izbiram nacin delovanja, UPS ali backup. Morda je odvisno od inverterja? Samo stikalo verjetno ni nek strosek. :D

WaterBoy ::

Kateri inverter pa imaš?

feryz ::

Brez veze, baterije.
Tisti moment, ko bo vsaj malo smisla v tem ali dobička, jo bomo dali. In niti sekunde prej.
Dokler pa izdatno subvencionirajo porabo štroma izven sončnih ur, ni nobene potrebe, da bi svojo proizvodnjo prenašali tja. Baje ga je že tako takrat preveč.
Pravzaprav ga je vedno preveč. Sodeč po retoriki odločevalcev na tem področju.

telexdell ::

feryz je izjavil:

Brez veze, baterije.
Tisti moment, ko bo vsaj malo smisla v tem ali dobička, jo bomo dali. In niti sekunde prej.
Dokler pa izdatno subvencionirajo porabo štroma izven sončnih ur, ni nobene potrebe, da bi svojo proizvodnjo prenašali tja. Baje ga je že tako takrat preveč.
Pravzaprav ga je vedno preveč. Sodeč po retoriki odločevalcev na tem področju.

Očitno ljudje ne hodijo več po sejmih ampak le čubijo doma pred računalniki in Hamas RTV. Če temu ne bi bilo tao se sploh ne bi čudili našim majstrom energetikom. Na sejmih je stvar, kateri prodajaš vedno predraga, na sejmih jo je več kot preveč, nihče je noče... Ko pa isto stvar kupuješ je pa zelo redka, težko se dobi, kakrkšno koli ceno postavi bo imel izgubo...

Mimogrede- jutri je v Črni na Koroškem tradicionalni sejem, pa lahko preverite moje trditve>:D

PS pa nisem iz Črne in ne bom prodajal na sejmu. Mogoče bom kaj kupil.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

Kaj pa sejmujejo tam? Kaj pametnega za kupit?

telexdell ::

feryz je izjavil:

Kaj pa sejmujejo tam? Kaj pametnega za kupit?

Koroške kmečke dobrote, ročna dela, Ribnčani, Kitajska roba... pač klasični sejem kakršni so bili od nekdaj.>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

Aha. Malo je daleč, pa še vroče bo.
Bom rajši doma, kilovate nabiral za pozimi.

133780 ::

Za hišne baterije moraš biti navdušenec, ne pomaga, če si socialec, tudi sosed potrjuje, da zaenkrat ni računice za investicijo, ki bi najbrž bila prva v zgodovini vseh investicij, ki še hitro ne bi postala rentabilna, kaj šele, da bi naredilo velikansko izgubo.

joez7 ::

No mam ponudbo št.2:
Nov
razsmernik RWS 10 1200€ (samo online)
LVS 12kWh 3.800€
ali 16kWh KHZH LV, 51.2V, 314Ah 2.400€ (ali iz tujine za 1.900€)
+ delo in papirju ~ 800€
- možna subvencija ~ (4.400*0.4) 1.700€
= 2.700€ (kar je ceneje od prve ponudbe 5.400neto)
Dejansko ne dobim backup sistema (leta je dražji za 3k€)
Uh, še vedno bodo vice:P Si moram še enkat razčistit, ali je še davek na vse to.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

BigWhale ::

WaterBoy je izjavil:

Kateri inverter pa imaš?


Deye + SolarEdge.

Ko bom pa kak panel moral menjat, bom pa kupil se nove optimizatorje, zvezal vse skupaj na Deye, in dal SolarEdge v penzijo.

wcpapir ::

starfotr je izjavil:

Ti polniš svoj avto na vse drugo, samo na sonce ne.

Povpraševanje po PV je v prostem padu. Ampak baje je ogromno potenciala in vedno ceneje je.

https://www.reuters.com/business/world-...

Jaz uporabljam samo sončno energijo 100%. Avto polnim kadar pride in vsako noč.

joez7 ::

No jaz sem tudi pred to dilemo.
Ali kupit Deye hibrida za 2500 + optimizatorje za 1200 + menjava ~1200 - ali pa pustiti SE + dodat Deye.
Ali vzeti SE RWS za 1200 + drage baterije (opcijske so tudi cenejše) - samo ongrid.
Ali vzeti SE RWB za 2000 + backup 500 + drage baterije - opcijskih baje NI. - možnost offgrid.
Med vrsticami (samo ustno), mam info - z RWS ne rabim dodatnega soglasja (samo obvestilo o menjavi inverterja), z RWB pa soglasje. Pol naprej, kako je z subvencijo?
Ma gdo že izkušnje s tem?
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

kriptobog ::

133780 je izjavil:

Za hišne baterije moraš biti navdušenec, ne pomaga, če si socialec, tudi sosed potrjuje, da zaenkrat ni računice za investicijo, ki bi najbrž bila prva v zgodovini vseh investicij, ki še hitro ne bi postala rentabilna, kaj šele, da bi naredilo velikansko izgubo.


Mene je SE prisla z baterijo ceneje kot brez. Ker je bila subvencija visja od cene baterije.Sicer je samo 10,5kwh, ampak pri netmeteringu ne potrebujes vec, tole je pa dovolj za peak shaving. Placujem lepo najnizjo mozno obracunsko moc. Tudi ko zena polni Teslo cez dan ko je sonce, poraba iz omrezja ne preseze 4.5kwh

joez7 ::

kriptobog je izjavil:

133780 je izjavil:

Za hišne baterije moraš biti navdušenec, ne pomaga, če si socialec, tudi sosed potrjuje, da zaenkrat ni računice za investicijo, ki bi najbrž bila prva v zgodovini vseh investicij, ki še hitro ne bi postala rentabilna, kaj šele, da bi naredilo velikansko izgubo.


Mene je SE prisla z baterijo ceneje kot brez. Ker je bila subvencija visja od cene baterije.Sicer je samo 10,5kwh, ampak pri netmeteringu ne potrebujes vec, tole je pa dovolj za peak shaving. Placujem lepo najnizjo mozno obracunsko moc. Tudi ko zena polni Teslo cez dan ko je sonce, poraba iz omrezja ne preseze 4.5kwh

Kakšno konfiguracijo maš?
Razsmernik? + baterija?
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
««
399 / 405
»»