Forum » Informacijska varnost » Dnevnik klicev na spletnih straneh operaterjev
Dnevnik klicev na spletnih straneh operaterjev
krneki ::
Počasi se bom moral odpovedati ISDN kartici na računalniku preko katere sem opravljal klice, imel tajnico in dnevnik prejetih/zgrešenih/opravljenih klicev. Zgleda pa ne bo šlo brez težav, ker je dnevnik klicev, ki ga lahko gledam preko šifrirane povezave samo jaz (oziroma tisti, ki pozna moje geslo) tudi preko strani operaterja, namerno pohabljen tako, da so številkam prikrita zadnja tri mesta. Ok dobro, grem pogledat zakonsko podlago in ničesar ne najdem. Vprašam operaterja za zakonsko podlago in oni se sklicujejo na 91. člen ZEKom. Ker sem ga že prej bral in nisem našel nič takega, me res zanima kaj naj bi to bilo.
Ta 7. odstavek je prav posebna cvetka, recimo "Celotno telefonsko številko klicane in klicoče osebe sme operater razkriti le na izrecno zahtevo naročnika, ki ji ta priloži pisno soglasje te osebe". Z veseljem, samo kako pa naj dobim pisno soglasje, če pa je številka skrita in ne vem kdo to je? Dobro, gremo na bistvo...
Ne vem kaj ima dnevnik klicev veze z razčlenjenim računom, ki ga nisem niti ne zahtevam. 91. člen se nanaša samo na razčlenjen račun.
Na pregledu dnevnika klicev (recimo na T-2) nikjer ne piše, da je gre za razčlenjen račun, še več, dnevnik klicev ne vsebuje vseh elementov, ki jih bi moral vsebovati razčlenjen račun...ergo, ne gre za razčlenjen račun ali pa gre za pomanjkljiv razčlenjen račun. Če gre za slednje; dobro, samo naj odpravijo pomanjkljivosti, da bo jasno da gre za razčlenjen račun in naj naredijo spletni servis, kjer je možno videti samo dnevnik klicev, tako ne bo šlo za račun in ne bo padlo pod 7. odstavek 91. člena ZEKom. Če dnevnik še vedno po nekakšni logiki spada pod račun, potem pa so vsi programi, telefonski aparati, komunikacijske kartice, ki imajo funkcijo dnevnika, protizakonite. Še posebej zato, ker je, v sicer neobveznem mnenju, informacijski pooblaščenec tukaj navedel:
Kar pomeni, da to ne velja samo za razčlenjen račun, ampak povsod in očitno posamezniku preostane le, da še naprej protizakonito obdeluje osebne podatke.
91. člen
(razčlenitev računa)
(1) Vsem naročnikom javno dostopnih telefonskih storitev mora biti na razpolago takšna stopnja razčlenitve računa, ki jim omogoči preverjanje in nadzor uporabe in zaračunanega zneska. Ta razčlenitev pa ne sme obsegati klicev na brezplačne telefonske številke, vključno s številkami za klice v sili.
(2) Osnovna stopnja razčlenitve računa se naročnikom pošlje brezplačno in ob izstavitvi vsakega računa, razen če naročnik obvesti operaterja, da razčlenitve računa ne želi prejemati.
(3) V osnovni stopnji razčlenitve računa za javno dostopne telefonske storitve na fiksni lokaciji morajo biti ločeno navedeni najmanj naslednji elementi:
1. obračunsko obdobje;
2. priključnina;
3. vrsta in znesek vseh morebitnih drugih enkratnih plačil v obračunskem obdobju, za katerega se izdaja račun;
4. naročnina;
5. vrsta in znesek vseh morebitnih drugih mesečnih plačil;
6. število klicev, trajanje teh klicev, število obračunskih enot, znesek, ločeno za:
– notranje klice,
– mednarodne klice,
– klice v mobilna javna komunikacijska omrežja,
– klice premijskih storitev,
– prenos podatkov;
7. vrsta in znesek za druge opravljene storitve;
8. skupni znesek računa.
(4) Če operater iz prejšnjega odstavka uporablja različne tarife za krajevne in medkrajevne klice, morajo biti ločeno prikazani zahtevani podatki iz prve alinee 6. točke prejšnjega odstavka za krajevne in medkrajevne klice.
(5) Za ostale operaterje javno dostopnih telefonskih storitev se smiselno uporabljajo določbe tretjega odstavka tega člena.
(6) Vse višje stopnje razčlenitve računa, ki jih nudi operater, morajo biti opredeljene v splošnih pogojih. Če jih operater nudi odplačno, morajo biti njihove cene določene v višini dejanskih stroškov, ki jih imajo operaterji z zahtevano dodatno razčlenitvijo. Navedeno ne posega v možnost drugih uporabnikov in naročnikov, da posamične storitve plačujejo posebej, kjer je to tehnično mogoče, in v tem primeru niso vključene v razčlenjeni račun.
(7) Operater izda razčlenjeni račun višje stopnje s takšno stopnjo členitve klicanih in klicočih oseb, pri kateri ni mogoče razpoznati njihove identitete, tako da izpusti oziroma izbriše zadnja tri mesta telefonskih številk. Celotno telefonsko številko klicane in klicoče osebe sme operater razkriti le na izrecno zahtevo naročnika, ki ji ta priloži pisno soglasje te osebe. Identitete klicanih in klicočih oseb operaterju ni potrebno prikriti v primerih razčlenjenega računa za klice med telefonskimi številkami istega naročnika. Razčlenjeni račun višje stopnje operater izda v elektronski obliki, razen če naročnik ne zahteva drugače.
Ta 7. odstavek je prav posebna cvetka, recimo "Celotno telefonsko številko klicane in klicoče osebe sme operater razkriti le na izrecno zahtevo naročnika, ki ji ta priloži pisno soglasje te osebe". Z veseljem, samo kako pa naj dobim pisno soglasje, če pa je številka skrita in ne vem kdo to je? Dobro, gremo na bistvo...
Ne vem kaj ima dnevnik klicev veze z razčlenjenim računom, ki ga nisem niti ne zahtevam. 91. člen se nanaša samo na razčlenjen račun.
Na pregledu dnevnika klicev (recimo na T-2) nikjer ne piše, da je gre za razčlenjen račun, še več, dnevnik klicev ne vsebuje vseh elementov, ki jih bi moral vsebovati razčlenjen račun...ergo, ne gre za razčlenjen račun ali pa gre za pomanjkljiv razčlenjen račun. Če gre za slednje; dobro, samo naj odpravijo pomanjkljivosti, da bo jasno da gre za razčlenjen račun in naj naredijo spletni servis, kjer je možno videti samo dnevnik klicev, tako ne bo šlo za račun in ne bo padlo pod 7. odstavek 91. člena ZEKom. Če dnevnik še vedno po nekakšni logiki spada pod račun, potem pa so vsi programi, telefonski aparati, komunikacijske kartice, ki imajo funkcijo dnevnika, protizakonite. Še posebej zato, ker je, v sicer neobveznem mnenju, informacijski pooblaščenec tukaj navedel:
Takšna rešitev je bila sprejeta, ker bi bilo za operaterja ob pripravi razčlenjenega računa praktično nemogoče preverjati, ali je vsaka posamezna klicana telefonska številka objavljena v določenem telefonskem imeniku oz. kjerkoli na spletu ali ne. Pri tem pa se klicana številka lahko prikaže, če se klicani s tem strinja.
Kar pomeni, da to ne velja samo za razčlenjen račun, ampak povsod in očitno posamezniku preostane le, da še naprej protizakonito obdeluje osebne podatke.
matter ::
Vem, da je Amis na svoji spletni strani za pregled porabe od 1.1.2012 dalje, pričel brisati zadnje 3 številke z *. Je pa bilo pri logiranju na spletno stran tudi zapisano zakaj in po katerem členu.
Zahvali se Pirčevi ne pa operatrje sedaj napadat. Razen če imajo tako slabe pravne služne (kar pa NE verjamem) da bi si vsi zmotno razlagali zakon.
Zahvali se Pirčevi ne pa operatrje sedaj napadat. Razen če imajo tako slabe pravne služne (kar pa NE verjamem) da bi si vsi zmotno razlagali zakon.
Grem basket pa bom neloke metal
Mavrik ::
Zahvali se Pirčevi ne pa operatrje sedaj napadat. Razen če imajo tako slabe pravne služne (kar pa NE verjamem) da bi si vsi zmotno razlagali zakon.
A zato ker zahteva od podjetij, da se držijo zakonodaje? Jap, veliko pohval si zasluži.
The truth is rarely pure and never simple.
krneki ::
No mene predvsem zanima, kakšna je po vaše razlike med prikazom številke klicočega na spletni strani, direktno na telefonu ali prikazom številke s spletne strani preko telefona? Meni se zdijo vse tri opcije enakovredne. In zakaj sta dve opciji sporni, ena pa ne.
Gokeiken ::
Call log je log tvojga telefona in je to tvoje, medtem ko je pri podjetjih zaradi zakona drugače.
krneki ::
Informacijski pooblaščenec ne razlikuje med pravno in fizično osebo. Pravi da je to narejeno samo zato, ker ne morejo zagotoviti, da so vse številke v logu javno objavljene. Oziroma povedano drugače, če bi bile vse številke objavljene v telefonskem imeniku, tega zakona ne bi bilo. To mnenje IP se po mojem mnenju tiče VSEGA in ne samo razčlenjenega računa, kot je to napisal zakonodajalec.
Če je log mojega telefona moj, potem je moj tudi, če je objavljen na spletni strani.
Če je log mojega telefona moj, potem je moj tudi, če je objavljen na spletni strani.
St235 ::
To da informacijski pooblaščenec ne loči med fizično in pravno osebo je cvetka dneva. Že zakon o varstvu osebnih podatkov loči med tema pojmoma. Pravna oseba brez zakonske podlage ne sme ustvarjat baz podatkov in to tem te tržit tebi kot uporabniku. Če ti kot uporabnik, sam beležiš kdo te je klical je to tvoja stvar, dokler tega ne objavljaš javno. Če pa podjetje ustvarja bazo podatkov zate je pa to no go.
Enako kot lahko ti sediš pred vhodom v garažo pa si pišeš kdo je šel noter, ne moraš pa zahtevat o upravnika stavbe, da ti da seznam kdo je na določen dan ustopil v garažo.
ja, če sam delaš log, ne pa da ti to dela operator kot storitev.
Enako kot lahko ti sediš pred vhodom v garažo pa si pišeš kdo je šel noter, ne moraš pa zahtevat o upravnika stavbe, da ti da seznam kdo je na določen dan ustopil v garažo.
Če je log mojega telefona moj, potem je moj tudi, če je objavljen na spletni strani.
ja, če sam delaš log, ne pa da ti to dela operator kot storitev.
krneki ::
To da informacijski pooblaščenec ne loči med fizično in pravno osebo je cvetka dneva. Že zakon o varstvu osebnih podatkov loči med tema pojmoma. Pravna oseba brez zakonske podlage ne sme ustvarjat baz podatkov in to tem te tržit tebi kot uporabniku. Če ti kot uporabnik, sam beležiš kdo te je klical je to tvoja stvar, dokler tega ne objavljaš javno. Če pa podjetje ustvarja bazo podatkov zate je pa to no go.
Stavek o ločevanje med pravno in fizično se nanaša na citirano mnenje IP, ter tako na ukrep in ne kar na splošno. Številka je skrita tako za pravne, kot za fizične osebe tukaj ni razlike.
Se pravi tukaj ne obstaja noben manever, ali pa se s tem nobenemu ne da ukvarjati? Manever mislim v tem smislu, da imaš svojo skripto, ki na tvojem računu pri T2 dela log. S tem ne delajo oni loga, niti nimajo dostopa do njega.
St235 ::
Fora je, da bistvo menenja ni, da fizične in pravne osebe ne smejo videt številke, ampak da operater (pravna oseba) ne sme delat baz podatkov glede na to kdo koga kliče zgolj zato, da uporabniki to pregledujejo.
Edini način za izdelavo loga je na strani uporabnika. Zbiranje podatkov s strani uporabnika za osebno rabo pa nikakor ni protizakonito.
Edini način za izdelavo loga je na strani uporabnika. Zbiranje podatkov s strani uporabnika za osebno rabo pa nikakor ni protizakonito.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kako do seznama telefonskih klicevOddelek: Loža | 6725 (6076) | kunigunda |
» | Simobil in izpisek klicanih številkOddelek: Loža | 12196 (10343) | St235 |
» | Uveljavljanje povračila škode (prometna nesreča na hrvaškem)Oddelek: Na cesti | 2765 (2374) | Vrocipes |
» | Razčlenjen tel. račun - maskirane štavilkeOddelek: Mobilne tehnologije | 4290 (3921) | BlueRunner |
» | V veljavo stopila novela Zakona o elektronskih komunikacijahOddelek: Novice / Zasebnost | 5804 (4580) | poweroff |